Orijinalini görmek için tıklayınız : Hangi yağı kullanmalı?
.::EmrE::.
15-12-2009, 19:21
Arkadaşlar selam.. Aracımda hangi tip motor yağı kullanmam gerektiğini açıkçası tam bilmiyorum..Araştırdığım kadarıyla da bir sürü değişik şey söyleyenler var,hangisi ideal anlayamadım..
VXR'in offical sitesinde Mobil 1 0W40 öneriyoruz diyor.
Servis 5W40 koyuyor.
Birkaç arkadaş 10 60 demişti sanırım..
5W30 koy diyenler çoğunlukta..
Sizce?:soru: Marka olarak da önerilerinizi alabilirim.
.::EmrE::.
15-12-2009, 19:24
kitapcik'da ne yaziyor?
Kitapçıkta şunu kullanın gibi bir yazı göremedim .
10-60 ve 5-30 u zaten salla.Tr deki servislerin opc'den anlamıycağını göz önünde bulundurursak,iklim şartlarınıde inceleyerek official kaynaklara güven derim..
VXR'in offical sitesinde Mobil 1 0W40 öneriyoruz diyor
Daha yetkili bir merci var mı? Adamlar viskozite bir yana, markasını bile söylemiş.
Eşin dostun dediğinden çok daha dikkate alınması gerekir. Özellikle stock kullanıyosan önerilen yağında dışına çıkmanın lüzumu yoktur aslında.
Bir de 10-60 modası çıktı, alakasız araçlara stock-yüklü fark etmeksizin "abi 10-60 koy" deniliyor, markanın-firmanın ne önerildiğine bakmadan. En pahalı yağ en iyi yağ mı gerçekten merak ediyorum.
Yakında tereyağı markası sorsak bile "baba 10-60'tan şaşma" cevabı alacağız..
Modadan ziyade 10 60konusunda şöyle bir yorum yapabilirim :
Benim aracımda kötü kapak tasarımı yüzünden yağ inanılmaz ısınıyor ve bildiğiniz üzere belli bir dereceden sonra yağ koruyucu özelliğini yitirmeye başlıyor. Aynı kullanım şartları altında fabrikanın önerdiği 0 30 yağ yüksek süratli kullanımda 140lı dereceleri görürken 10 60 110lu dereceleri pek geçmiyor ve normal çalışma ısı aralığına daha çabuk erişiyor. Bu şartlar altında , istanbul gibi çokta soğuk olmayan bir coğrafyada yaşıyorken neden aracımı riske atayım ?
20bin km 10 60la kullanılmış aynı donanımdaki bir diğer aracın motorunu açtığımızda da herşeyin tertemiz olduğunu gördükten sonra kullanmakta bir sakınca görmüyorum ve iklim şartları farklı olmadığı sürece herkese bunu öneriyorum.
Modadan ziyade 10 60konusunda şöyle bir yorum yapabilirim :
Benim aracımda kötü kapak tasarımı yüzünden yağ inanılmaz ısınıyor ve bildiğiniz üzere belli bir dereceden sonra yağ koruyucu özelliğini yitirmeye başlıyor. Aynı kullanım şartları altında fabrikanın önerdiği 0 30 yağ yüksek süratli kullanımda 140lı dereceleri görürken 10 60 110lu dereceleri pek geçmiyor ve normal çalışma ısı aralığına daha çabuk erişiyor. Bu şartlar altında , istanbul gibi çokta soğuk olmayan bir coğrafyada yaşıyorken neden aracımı riske atayım ?
Yüklü araçlardan söz etmiyorum tabi ki, teknik bakımdan dediğiniz doğru.
Benim bahsettiğim, "baba 10-60 en kral yağ" diye 1.6 corolla'lara koyulma durumu (corolla misaldir, aklıma ilk o geldi). Allah aşkına, stock 1.6 arabada gazlasan ne olur, gazlamasan ne olur :)
Bu arada OPC'den söz etmiyorum, koyulur koyulmaz ona bir şey diyemem. Ama araç bildiğim kadarıyla egzoz hariç bir şey yok ve stock internallerle yürüyor, bu sebepten bence 10-60'a geçmenin pek anlamı yok bana göre.
ben çok araştırdım son değişimde ama işin içinden çıkamayınca yine eskisi gibi mobil 0-40 tam sentetik koydum :)
Modadan ziyade 10 60konusunda şöyle bir yorum yapabilirim :
Benim aracımda kötü kapak tasarımı yüzünden yağ inanılmaz ısınıyor ve bildiğiniz üzere belli bir dereceden sonra yağ koruyucu özelliğini yitirmeye başlıyor. Aynı kullanım şartları altında fabrikanın önerdiği 0 30 yağ yüksek süratli kullanımda 140lı dereceleri görürken 10 60 110lu dereceleri pek geçmiyor ve normal çalışma ısı aralığına daha çabuk erişiyor. Bu şartlar altında , istanbul gibi çokta soğuk olmayan bir coğrafyada yaşıyorken neden aracımı riske atayım ?
20bin km 10 60la kullanılmış aynı donanımdaki bir diğer aracın motorunu açtığımızda da herşeyin tertemiz olduğunu gördükten sonra kullanmakta bir sakınca görmüyorum ve iklim şartları farklı olmadığı sürece herkese bunu öneriyorum.
aynen katılıyorum,mobıl1 10/60 koy hiç problem yok..
Ben EDGE 5/40 kullanıyorum ve tavsiyede ederim.
fabrika kataloğuna bakın sizin iklim şartınıza hangisi uygunsa onu kullanın
İklim şartına göre nasil karar vericez onu biraz açarmısınız ?
Modadan ziyade 10 60konusunda şöyle bir yorum yapabilirim :
Benim aracımda kötü kapak tasarımı yüzünden yağ inanılmaz ısınıyor ve bildiğiniz üzere belli bir dereceden sonra yağ koruyucu özelliğini yitirmeye başlıyor. Aynı kullanım şartları altında fabrikanın önerdiği 0 30 yağ yüksek süratli kullanımda 140lı dereceleri görürken 10 60 110lu dereceleri pek geçmiyor ve normal çalışma ısı aralığına daha çabuk erişiyor. Bu şartlar altında , istanbul gibi çokta soğuk olmayan bir coğrafyada yaşıyorken neden aracımı riske atayım ?
20bin km 10 60la kullanılmış aynı donanımdaki bir diğer aracın motorunu açtığımızda da herşeyin tertemiz olduğunu gördükten sonra kullanmakta bir sakınca görmüyorum ve iklim şartları farklı olmadığı sürece herkese bunu öneriyorum.
aynı şeye katılıyorum,
10 60 dan önce yüksek yağ sıcaklıklarına çıkıyordu, 10 60 max sıcaklık çok daha makul derecelere indi hatta 110u nadir geçiyor gazlarkenki trafikte bile rahatlıkla 100 dereceleri yaklaştığı düşünüldüğünde 110 çok yüksek olmuyor. çabuk ısınıp max sıcaklık seviyesi düşük olması nedeniyle 10 60 ın orjinalde tavsiye edilen 5 40 a göre daha uygun olduğunu düşünüyorum kendi arabam için
Bildiğim kadarı ile ince yağlar daha fazla güç anlamına geliyor.
Asırı beslemeli ve asırı yüklü araçlarda ise performansdan çok dayanıklılığa önem veriyoruz.
Ben de 10 60 kullanıyorum, zaten orjinali 10 40, ve 20-50 tavsiye ediliyor. İnce yağ aracıma uygun değil. Ama atmosferik olsa ince koyardım.
Şu tabloda tek kafamı kurcalayan nokta yağ pompasına fazla yükleniliyor mu yüklenilmiyor mu bunu merak ediyorum.
Motor yağını tereyağı gibi düşünürsek , soğuk hali katımsı fazla akışkan değil. Aracımda yağ basıncını görebiliyorum . Yağ soğukken rolantide pompa 3.5bar basıyor, 4bin devirlere kadar 4barı biraz geçiyor , yağ ısındıkça bu değerler oldukça düşüyor fakat 0-30 varken bu değerler yağ soğukken basınç yüksek miydi emin olamıyorum. Yorum yapabilecek olan var mı ? :)
Aracının yag kanalları 0 30 a göre yapılmışsa ve sen 10 60 kullanıyorsan yag ısınana kadar o kanallara tam olarak giremiyordur. Sogukken sIKIstırman asrın hatası olur heralde.
Herseyin bir bedeli var ne yazik ki.
Aracının yag kanalları 0 30 a göre yapılmışsa ve sen 10 60 kullanıyorsan yag ısınana kadar o kanallara tam olarak giremiyordur. Sogukken sIKIstırman asrın hatası olur heralde.
Herseyin bir bedeli var ne yazik ki.
yok kesinlikle yağ sıcaklığım 60ları görmeden basınç bastırmıyorum ama viskoziteye göre yağ kanalı olduğunu düşünmüyorum abi , aynı arabayı arabistanda dubai de 50 derecede kullanıyorlar , onlarda 0 30la gezmiyorlardır herhalde :)
10-60 surekli rollinge cıkıyorsan faydalı ama onumuz kış 0-30 birsey kullanmak daha mantıklı .
yag olarak motul oneririm.
kitapçıkta yazıyordur, her aracın yağ kanallarına göre o yağ seçimleri.
misal benim araba 5-30 10-40 20-50 gibi birşey üç iklime göre.
Senin aracın da 0-30 5-30 10-40 dır (cok pis salladım)
benim 0-30 yazıyor yazın 5-30 kullandım ( ama aracı kullanmadım : )
birde farklı yaglar ile dyno verielri vardı en iyi 0-30 ile cıkıyordu diye biliyorum
zaten bilenler ve surekli rollinge cıkanlar 10-60 kullanıyorlar vardır bir bildikleri
castrol edge 10/60 yaz kış hemde..
castrol edge 10/60 yaz kış hemde..
kışın ilk kontak ile beraber 60 biraz kalın gelmez mi :)
kışın ilk kontakta 10 kalınlıkta davranır 10W 60.
10W 40 dan farkı yok yani ilk çalıştırmada, turbo arabalarda genelde kalın yağ kullanılıyor.
kışın ilk kontak ile beraber 60 biraz kalın gelmez mi :)
ben tayyara subaruya 10 60 kullanıyorum ki benım subarunun uzun ömürlü olmasına motorun ben ona borçluyum desem yeridir..
kışın ilk kontakta 10 kalınlıkta davranır 10W 60.
10W 40 dan farkı yok yani ilk çalıştırmada, turbo arabalarda genelde kalın yağ kullanılıyor.
60 olan kısım sogukkenki viskozitesi ( sıvının akmaya karşı gosterdigi direnctir viskozite ) degilmi yagın 10 olanda calısma sıcaklıgındaki viskozitesi 10-40 ile 10-60 ın ilk calıstırmada nasıl farkı olmuyor anlamadım :)
aviator35
16-12-2009, 10:50
benim de çok kafamı kurcalamıştı bu konu, en son özel serviste agip marka 10 40 yağ koydurdum, bir dahaki değişime daha bilgili bir seçim yapmak istiyorum bu seferki biraz yönlendirme ile oldu:(, 4-2-1 header aldım vize sonrası takılacak dc marka, kat iptal 51 düz boru oem son susturucu, aracımı devirli kullanmayı da seviyorum, ideal sıcaklığa gelmeden asla sıkıştırmam, castrol'ün sitesi 0 40 öneriyor vtec2'ye servisler 10 40 koyuyor, ben roll mode gezen birisiyim bana hangi yağ uyar acaba arkadaşlar ya?
tamam tersi 10W 60
10 ola sogukkenki vizkozite
tamam tersi 10W 60
10 ola sogukkenki vizkozite
yag ısınınca kalınlasır diyorsun yani :D
bence tam tersi ama senimi kıracaz :)
yag ısınınca kalınlasır diyorsun yani :D
bence tam tersi ama senimi kıracaz :)
yine tam tersi :) yağ ısındıkça incelir .
0w xx
5w xx
10w xx
alt sıcaklık birimlerini gösterir, xx li alandaki sayı büyüdükçe kalınlık artar ama üst sıcaklık limitleri ısınan ve devir dönen araçlar için daha güvenli olur
yag ısınınca kalınlasır diyorsun yani :D
bence tam tersi ama senimi kıracaz :)
tamamen yanlıs anladın.
Bunlar multi grade yaglardır.
Sogukta 10 sıcakta 60 gibi davranır.
Sogukta 10 derece bir yagın sogugu gibi davranırken, ısındıkca 60 derece bir yagın hali gibi davranır.
yavuz364
16-12-2009, 11:20
biz de bu olayı yaklaşık 2-3 ay araştırdık (udtqu ile), deneyenlere sorduk, markaların içindeki kimyasal maddelere kadar aklınıza gelmicek detayları sora sora araştırdık :) bi sonuca varabildik mi derseniz, Motul yada Mobil1 arasında kaldık..
sonunda bir arkadaşımız aracılığı ile Motul 5W40 aldık.. (1.8t ,Rs ve impreza 1.5 araçlarına)
sonuçlar şöyle, 1.8t de eski yağ çok kötü olduğu için değerlendirmeye sokmak istemiyorm ama kötü yağ ile arasında 1 litre yakıt ekonomisi oldu..
impreza da eskiden herzaman en geç 8-10 bin gibi değişirdi ve mobil yada edge konulurdu, motul den sonra en az 0.5 litre yakıt ekonomisi ve çekişte çok büyük bir fark görüldü..
RS zaten motul kullandığı için bilmiyorm :) utku gelirse bişi yazacaktır belki..
bundan sonra Motul diyorm :)
motul şu anda pek çok pazarda lider durumda ama benim gözüm 20w50 kullanmayı yemediği için daha denemeye fırsat bulamadım, 10w60 ını henüz görmedim TRde.
yavuz364
16-12-2009, 19:48
JDM works te birçok çeşidi var, 10W60 da vardı die hatırlıyorm..
motul şu anda pek çok pazarda lider durumda ama benim gözüm 20w50 kullanmayı yemediği için daha denemeye fırsat bulamadım, 10w60 ını henüz görmedim TRde.
biz de bu olayı yaklaşık 2-3 ay araştırdık (udtqu ile), deneyenlere sorduk, markaların içindeki kimyasal maddelere kadar aklınıza gelmicek detayları sora sora araştırdık :) bi sonuca varabildik mi derseniz, Motul yada Mobil1 arasında kaldık..
sonunda bir arkadaşımız aracılığı ile Motul 5W40 aldık.. (1.8t ,Rs ve impreza 1.5 araçlarına)
sonuçlar şöyle, 1.8t de eski yağ çok kötü olduğu için değerlendirmeye sokmak istemiyorm ama kötü yağ ile arasında 1 litre yakıt ekonomisi oldu..
impreza da eskiden herzaman en geç 8-10 bin gibi değişirdi ve mobil yada edge konulurdu, motul den sonra en az 0.5 litre yakıt ekonomisi ve çekişte çok büyük bir fark görüldü..
RS zaten motul kullandığı için bilmiyorm :) utku gelirse bişi yazacaktır belki..
bundan sonra Motul diyorm :)
Memnun olmanıza sevindim, zorla motul aldırdım size de :D
Şaka bir yana, benim RS'i aldığımdan beri hep motul koyuyorum. Benim araçta motulü başka yağ ile kıyaslayamam, ancak başka bir RS'te Mobil1'den sonra motul'e geçip, daha sessiz çalıştığını söyleyen arkadaşım var, yine forumdan, görürse o da yazar bişeyler :)
royal purple olsada denesek ;)
royal purple olsada denesek ;)
keske olsa denesek
B.Aktepe
16-12-2009, 20:56
royal purple olsada denesek ;)
bende c2 ye deniyecem hdi :D
dragstar
16-12-2009, 21:14
ben vts de castrol edge 5w-40 kullanıyorum memnunum motül denicem 1 sonraki sefere
motul un ismi guzel :) kendisi hakkında kullanmama ragmen bir yorum yapamıyorum motul u hep GT4 da reklamlarında gorurdum :)
motul almasaydım eneos alacaktım .
motul şu anda pek çok pazarda lider durumda ama benim gözüm 20w50 kullanmayı yemediği için daha denemeye fırsat bulamadım, 10w60 ını henüz görmedim TRde.
20W50 benim bildigim kamyon yagi :) benim 91 model 1.1 fiesta karburatorluye kullaniyorum ama kilometresini kendisi bile bilmedigi icin. Subaruda Motul 300V 5W30 Power Racing kullaniyorum. (09 WRX)
Bunun disinda bu konuyo daha once konusmustuk ve Senna bir test eklemisti bilmiyorum baktiniz mi. Ilginc sonuclar vardi testte.
Testin linki http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf
yavuz364
17-12-2009, 12:31
ya bu görüntüler gerçek midir sizce ??? diğer yağlar çok kötü bitek royal purple ile penrite mı mükemmel ve ikiside türkiyede yok :S
20W50 benim bildigim kamyon yagi :) benim 91 model 1.1 fiesta karburatorluye kullaniyorum ama kilometresini kendisi bile bilmedigi icin. Subaruda Motul 300V 5W30 Power Racing kullaniyorum. (09 WRX)
Bunun disinda bu konuyo daha once konusmustuk ve Senna bir test eklemisti bilmiyorum baktiniz mi. Ilginc sonuclar vardi testte.
Testin linki http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf
teste göre geçmiş olsun hepimize, royal purple veya penrite olmadığına göre ne segman kaldı ne yatak bizde
bu yaptıkları test çok bir anlam ifade etmiyor olabilir.
Sonuçta ben böyle bir test uydurdum, bunda iyi olan iyidir geleneği amerikalıların bayıldığı birşey:)
royal purple belki bulabilirm, gemiye kullanmak üzere ithal yağ geliyor tersaneye.
Valvoline da kotu gorunmuyor.
VeNoM_35
17-12-2009, 13:18
royal purple bende getirebilirim belki, denemek isteyen olursa irtibata geçebiliriz.
yavuz364
17-12-2009, 13:22
denemek istiyoruz, eğer kolay yolu varsa hemen fiyat alabilirim :)
royal purple bende getirebilirim belki, denemek isteyen olursa irtibata geçebiliriz.
Bende fiyat almak isterim ozellikle 10W40 icin
Valvoline kullandim,turkiyede de satiliyor.
Gayet guzel, ayricah shell in castrola gore daha az yaktirdigini iddia edebilirim
VeNoM_35
18-12-2009, 12:48
arkadaşlar yağın 1 litresinin 55 tl fiyatı olacak, almayı düşünenler kaç lt istediğinizi de yazarsanız sevinirim.
depresif
18-12-2009, 14:00
corsa opc için castrol edge 0-30 öneriyor
arkadaşlar yağın 1 litresinin 55 tl fiyatı olacak, almayı düşünenler kaç lt istediğinizi de yazarsanız sevinirim.
bu bulundu mu demek oluyor? ben sorgulatıyordum yurtdışı yağ tedarikcimizi.
benim ihtiyacım var, litreyi kontrol edip haber ederim.
arkadaşlar yağın 1 litresinin 55 tl fiyatı olacak, almayı düşünenler kaç lt istediğinizi de yazarsanız sevinirim.
hangi yağ için 0w40 mı 5w40 mı 10w40 mı yoksa 5w30 mu yani biraz daha bilgi litrelik şişelerdemi yoksa daha büyük pketlerdemi bilgi lütfen.
arkadaşlar yağın 1 litresinin 55 tl fiyatı olacak, almayı düşünenler kaç lt istediğinizi de yazarsanız sevinirim.
fiyat biraz pahaliymis :)
.::EmrE::.
24-12-2009, 01:09
corsa opc için castrol edge 0-30 öneriyor
Teşekkür ederim bilgi için..Mobil1 de 0w40 öneriyor,demekki bunlardan birini seçmek fena fikir değil.
VeNoM_35
24-12-2009, 16:19
hangi yağ için 0w40 mı 5w40 mı 10w40 mı yoksa 5w30 mu yani biraz daha bilgi litrelik şişelerdemi yoksa daha büyük pketlerdemi bilgi lütfen.
Tüm yağ çeşitleri mevcut hanginden isterseniz ondan getirebilirim. 1'er litrelik şişeler halinde şu şekilde yani.
http://d5otzd52uv6zz.cloudfront.net/50526-350.jpg
fiyat biraz pahaliymis :)
malesef, ama sanmayınki yurtdışından aldığım fiyatın üstüne 2 katını falan eklediğimi, kendim de denemek için alacaktım fiyatlar tr'deki yağlara göre uçuk olunca bende vazgeçtim:):)
peki bir yagin en verimli oldugu sicaklik hangisidir ? yani demek istedigim mesela ben 10 60 edge kullaniyorum ve max kac dereceyi gectigi zaman yag koruma ozelligini kaybediyor ? ideal olmasi gerek isi nedir ? mesela neye gore oil cooler takma yada takmama gerekliligini anliyoruz ?
searock///
24-12-2009, 19:18
aracına kesinlikle tam sentetik yag kullanmalısın yazın 10 60 kullan kısında 0 40 kullan bence ama unutma kesınlıkle tam sentetik olmalı ...
bence ortalama çalışma sıcaklığı 75-80 derece olması gerekir. Topend de 110-115 dereceler üst sınır olmalı.
searock///
24-12-2009, 19:23
10-60 ve 5-30 u zaten salla.Tr deki servislerin opc'den anlamıycağını göz önünde bulundurursak,iklim şartlarınıde inceleyerek official kaynaklara güven derim..
10-60 ve 5-30 u neden salla dedıgını anlıyamadım :) rica etsem neden sallaması gerektıgını soylermısın . nedenını cok merak ettm :D
merak ettigim yag isindigi esnada max derece artik koruma ozelligini kaybediyor ? ne gore su sicaklik iyidir diyebiliyoruz ? mesela kac dereceden sonra oil cooler ister ve neden ? bu arada zaten edge 10 60 tam sentetik zaten....
searock///
24-12-2009, 20:01
merak ettigim yag isindigi esnada max derece artik koruma ozelligini kaybediyor ? ne gore su sicaklik iyidir diyebiliyoruz ? mesela kac dereceden sonra oil cooler ister ve neden ? bu arada zaten edge 10 60 ** sentetik zaten....
10w 60 su an ıcın turkıyedekı en ıyı 4 mevsimlik yag .. 120 c nın ustune cıkıyorsan bence bı oil cooler tak :) senın normal yag ısın 80 ıle 120 arasında olmalı .. 70c nın altıda zararlı
tamam iste merak ettigim bu degerleri neye gore belirliyoruz ? :) kafamiza gore deil herhalde...
searock///
24-12-2009, 20:12
tamam iste merak ettigim bu degerleri neye gore belirliyoruz ? :) kafamiza gore deil herhalde...
kafamıza gore deıl tabıkıde motorun bı calısma ısısı wardır yag eger bu ısılardan yukarıda veya assagıdaysa zararlı ... keyfımızden soylemıyoruz :)
10-60 bir çok markanın racing tipi motor yağıdır. YEY arkadaşım kactane 10 60 kulllandın.. Ben hemen hemen bütün yağları denedim. Evet 10-60 sıcak çalışan ve devirli kullanılan makinalar için süperrr. Şöyle acıklayım. 10 60 kullanmadan once yag harareti 90a geldiğinde basınc rolantide 1.5 bara kadar düşüyordu. Aynı zamanda dip gazda 5 barı geçmiyordu. Bu nedenle, dandiğinden tutun hemen hemen bütün markaları ve olçüleri denedim sayılır. 10 60 da beni şaşırtan birçok şey oldu.. birincisi yag hararet gazlarken 110 dereceyi buluyordu ve ısındıkca yag basınc düşüyordu. Fakat 10 60 kullandıktan sora havadaki derece aynı olmasına rağmen 90dereceyi geçmeyip yag ısındıkca basınc değeri kaybolmayıp tam aksine 90 derecede 6.5 barı görüyorum. 10-60 dışında hiçbir yagda ben bunu goremedim. Göstergeler yalan soylemez. Hadi biz kendimizi kandırıyoruz.. pekiya göstergeler.... yag hararetim 100bulmuyor ve dip gazda 7 bara yakın yağlama sağlıyor. daha once 5 barı geçmezdi yag hararet 120 ye kadar çıkıyordu. yağ daha geç ısınıyordu ama 10-60 dediğim gibi bir çok markanın racing tipi yağıdır. Tabikide ben MOBİL 1 10-60 derim..
Saygılar..
10-60 ve 5-30 u neden salla dedıgını anlıyamadım :) rica etsem neden sallaması gerektıgını soylermısın . nedenını cok merak ettm :D
10-60 bir çok markanın racing tipi motor yağıdır. YEY arkadaşım kactane 10 60 kulllandın.. Ben hemen hemen bütün yağları denedim. Evet 10-60 sıcak çalışan ve devirli kullanılan makinalar için süperrr. Şöyle acıklayım. 10 60 kullanmadan once yag harareti 90a geldiğinde basınc rolantide 1.5 bara kadar düşüyordu. Aynı zamanda dip gazda 5 barı geçmiyordu. Bu nedenle, dandiğinden tutun hemen hemen bütün markaları ve olçüleri denedim sayılır. 10 60 da beni şaşırtan birçok şey oldu.. birincisi yag hararet gazlarken 110 dereceyi buluyordu ve ısındıkca yag basınc düşüyordu. Fakat 10 60 kullandıktan sora havadaki derece aynı olmasına rağmen 90dereceyi geçmeyip yag ısındıkca basınc değeri kaybolmayıp tam aksine 90 derecede 6.5 barı görüyorum. 10-60 dışında hiçbir yagda ben bunu goremedim. Göstergeler yalan soylemez. Hadi biz kendimizi kandırıyoruz.. pekiya göstergeler.... yag hararetim 100bulmuyor ve dip gazda 7 bara yakın yağlama sağlıyor. daha once 5 barı geçmezdi yag hararet 120 ye kadar çıkıyordu. yağ daha geç ısınıyordu ama 10-60 dediğim gibi bir çok markanın racing tipi yağıdır. Tabikide ben MOBİL 1 10-60 derim..
Saygılar..
Arkadaşın ilk mesajını okursanız neden öyle söylediğimi anlarsınız.Yoksa bende kendi aracımda (minide) 0-30 tam sentetik castrol ve s2000'de 10-60 tam sentetik castrol tercih ettim ki bidahaki bakımda 10-60 tercih edicem büyük ihtimalle..Ama stok araçlarda fabrika tavsiyesi dışına çıkmak çok mantıklı gelmedi hepsi bu :)
ya servisini aramak en doğrusu bende 0 40 olacağını sanmıyorum 10 40 onereceklerdir
VeNoM_35
25-12-2009, 16:39
merak ettigim yag isindigi esnada max derece artik koruma ozelligini kaybediyor ? ne gore su sicaklik iyidir diyebiliyoruz ? mesela kac dereceden sonra oil cooler ister ve neden ? bu arada zaten edge 10 60 tam sentetik zaten....
bu tarz teknik bilgileri yağ markalarının sitelerinde bulabilirsin. yağ belli bir sıcaklık aralığında motoru koruma görevini yapabiliyor, hava koşulları ve motorun karakteristiği seçimde etkili oluyor.
aviator35
07-01-2010, 18:51
aracı devirli kullanıyorum vtec2 yağ değiştircem 5000km oldu bolt on tip modlar mevcut kat iptali header vs 10 60 mı alsam o halde yağı ben?
PPR engineering
11-01-2010, 18:41
Marka olarak ENOS kullanabilirsin...kaliteli ben uzun yıllardır kullanıyorum gerçi hep yurt dışında kullandım bu yağı burda bilemiyorum ne kadar yaygın 1.6 turbo stock 232 hp lik araçta kullandım...10w30 merak edip 2 defa actım aracın motorunu hep ışıl ışıldı...4 sene kullandım ve hala sattığım kişi aynı makinayla kullanıyo böle bi referans var elimde...kendi tecrube dayanarak sölüyorum...
ahmet3425
15-01-2010, 19:55
mobilin yeni teknoloji yağı 5w50 yi tavsiye ederm hem soguk calısmada guzel hemde surekli yuksek devirlerde daha fazla koruyucu senin aracın icin 10-60 gereksiz 5-40 ideal daha iyisi olsun diyorsan 5-50 mobil 1
cembozbey
15-01-2010, 20:13
10*40 gtx magnetec kullanıyodum fabrika tavsiyesi,
0-30 edge dediler gectik bakalım
10*40 gtx magnetec kullanıyodum fabrika tavsiyesi,
0-30 edge dediler gectik bakalım
acayip farklı bir vizkozite sorun çıkmasın?
bu arada 10W60 mı 5W50 'mi CZT için arkadaşlar.
Yağ konusunda bende hep kararsız kalıyorum. Aracım 250.000 km'de. 10 40 mobil1 kullanıyorum şuan 2.000 km oldu değişeli. Sürekli gazlama pozisyonunda araçta herangi bi şişme kasılma vs. olmuyor gibi hissediyorum. 10-60'a geçsemmi diye düşünüyorum ama aracın orjinalinde yağ soğutucusu var zaten yağın çok çok ısındığını sanmıyorum gerek varmı 10-60'a sizce?
5-50'de mantıklı geliyor çok eksiltme yaparmı acaba motor soğukken ince olduğundan dolayı?
cembozbey
15-01-2010, 20:33
acayip farklı bir vizkozite sorun çıkmasın?
.
valla kullananlar varmıs siddetle tavsiye ettiler :S
ahmet3425
16-01-2010, 01:32
Yağ konusunda bende hep kararsız kalıyorum. Aracım 250.000 km'de. 10 40 mobil1 kullanıyorum şuan 2.000 km oldu değişeli. Sürekli gazlama pozisyonunda araçta herangi bi şişme kasılma vs. olmuyor gibi hissediyorum. 10-60'a geçsemmi diye düşünüyorum ama aracın orjinalinde yağ soğutucusu var zaten yağın çok çok ısındığını sanmıyorum gerek varmı 10-60'a sizce?
5-50'de mantıklı geliyor çok eksiltme yaparmı acaba motor soğukken ince olduğundan dolayı?
ben 92 model aracımda 5-50 kullanıyorum kitapcıgında 10-40 yazıyor yağ kapasitesi 5,5 lt 5000 km 1 lt kadar eksiliyor ztn bir cok yuksek performanslı otomobilde bu normal ama koruculuk ve performance acısından cok memnumum mobile guveniyorum motorum emin ellerde:)
PPR engineering
18-01-2010, 11:55
acayip farklı bir vizkozite sorun çıkmasın?
bu arada 10W60 mı 5W50 'mi CZT için arkadaşlar.
benim gözümde 10w60 atmosferikte daha çok yıpranmış makinalarda kullanılabilir yönünde öte yandan 10w60 subaru evo gibi arabaların ve high boostlu arabaların yağıdır BENCE kendi araştırmalarıma dayanarak sölüyorum...senin czt nin speclerini bilmiyorum ama ben 1,6 turbo arabada 10w30 kullanmıştım yıllarca ve hala o araba kullanılıyo sıkılılıyo...aynı makinayla...ama 5w50 de olur sana...
PPR engineering
18-01-2010, 11:56
ben 92 model aracımda 5-50 kullanıyorum kitapcıgında 10-40 yazıyor yağ kapasitesi 5,5 lt 5000 km 1 lt kadar eksiliyor ztn bir cok yuksek performanslı otomobilde bu normal ama koruculuk ve performance acısından cok memnumum mobile guveniyorum motorum emin ellerde:)
kesinlikle 5w50 mobil1 peak life mükemmel bir yağ...
PPR engineering
18-01-2010, 11:58
Yağ konusunda bende hep kararsız kalıyorum. Aracım 250.000 km'de. 10 40 mobil1 kullanıyorum şuan 2.000 km oldu değişeli. Sürekli gazlama pozisyonunda araçta herangi bi şişme kasılma vs. olmuyor gibi hissediyorum. 10-60'a geçsemmi diye düşünüyorum ama aracın orjinalinde yağ soğutucusu var zaten yağın çok çok ısındığını sanmıyorum gerek varmı 10-60'a sizce?
5-50'de mantıklı geliyor çok eksiltme yaparmı acaba motor soğukken ince olduğundan dolayı?
eksiltme oranı tabiki motor durumunada bağlı ama ensiltme açısından bakarsak kendi araçlarımdan çıkardığım yorum olarak en az eksilten diyebilirim kullandığım yağlar içersinde...
benm arabaya 5-30 yada 5-40 koyduğum zaman yağ lambasını yakıyor alt 1000 devirin hemen altında . Ya yataklarla ilgili yada çok ince geliyor yağ :S ben 20-50 kullanıyorum mesela şuan ama turbodan sonra 10-60 mantıklı geliyor bana. Bi açılsında görelim bakalım yataklardamı problem yoksa normal bi durum mu :)
20 50 çok kalın değlmi yaf.
üstadım kışları hiç binemedim arabaya bilmiyorum ki ben yaz için konuşuyorum , ***** Adana :)
PPR engineering
18-01-2010, 13:40
benm arabaya 5-30 yada 5-40 koyduğum zaman yağ lambasını yakıyor alt 1000 devirin hemen altında . Ya yataklarla ilgili yada çok ince geliyor yağ :S ben 20-50 kullanıyorum mesela şuan ama turbodan sonra 10-60 mantıklı geliyor bana. Bi açılsında görelim bakalım yataklardamı problem yoksa normal bi durum mu :)
Mutemelen yataklarda azda olsa sorun cıkıcak...ama tabi 5w30 unda ışık yakması normal bu sana çok az yataklarında asınma oldugunu gösterir ince yagda...
Mutemelen yataklarda azda olsa sorun cıkıcak...ama tabi 5w30 unda ışık yakması normal bu sana çok az yataklarında asınma oldugunu gösterir ince yagda...
Evet benimde şüphelerim arasında. Ya geçen yıl üst kapak yaptırdım arabaya aldığım gün arabayı (titreme vardı rölantide stop ediyordu flan) ozman açtığımızda ustam baktı pitonlara yataklara falan ( tabi öle bi baktı yani ) bişi yok temiz yeni yapmışlar daha falan dedi. Bende hani varsa yaptıralım bak falan dedim. ben para kazanmak istemezmiyim ama durumu iyi dedi :D . Belkide motor yaptırırken önceki sahipleri yağ pompasını değiştirmediler. iyi yağlanmayınca yataklarda bozdu kendini . Hiç de sevmem yarım yamalak iş yapanları.
20-50 yağda hava soğuyunca hafif klepe sesi geliyor başka sıkıntısı yok
mavivtec
18-01-2010, 14:36
1. si araç ne ?
2. si bu yağların hepsi ii
3. sü bu yağları gerçekten ezebilecek bi aracın varm?
bence bu soruları sor önce kendine :)
PPR engineering
18-01-2010, 14:38
Evet benimde şüphelerim arasında. Ya geçen yıl üst kapak yaptırdım arabaya aldığım gün arabayı (titreme vardı rölantide stop ediyordu flan) ozman açtığımızda ustam baktı pitonlara yataklara falan ( tabi öle bi baktı yani ) bişi yok temiz yeni yapmışlar daha falan dedi. Bende hani varsa yaptıralım bak falan dedim. ben para kazanmak istemezmiyim ama durumu iyi dedi :D . Belkide motor yaptırırken önceki sahipleri yağ pompasını değiştirmediler. iyi yağlanmayınca yataklarda bozdu kendini . Hiç de sevmem yarım yamalak iş yapanları.
20-50 yağda hava soğuyunca hafif klepe sesi geliyor başka sıkıntısı yok
15w50 motulla o seside minimuma indirebilirsin ışıkta yakmaz..ama sen yinede ac bi bak makinaya..alttan..
15w50 motulla o seside minimuma indirebilirsin ışıkta yakmaz..ama sen yinede ac bi bak makinaya..alttan..
Ya zaten bu turbo projesi için haftaya açtırcam pistonları falan ölçtürcem yataklara falanda bakacam krankıda kontrol ettircem. ona göre mazeme toplayım diyorum. Nasılsa işleri aynı ustaya yaptırcağım için anlaşırız işçiliği konusunda bitane kapak contasının kökü kaç kuruş. Sağlam adım atayım başladığımda işe eksiğim olmasın diyorum.
PPR engineering
18-01-2010, 15:23
en güzeli açtınmı en ince vidaya kadar ilerle sonra hem için çok raht oluyor hemde motor hissetiriyo yanı kendi yeniliğini buda insana ayrı güven veriyo...sonrası zaten temiz kullanım ALLAH ın izniyle yıllarca kmlerce binersin...
sonra ne kullanayım yağ? :D servis kitapçığı hava şartlarına göre yağ seçenekleri vermiş ama araba turbo olunca değişecek mi bu değerler?
PPR engineering
18-01-2010, 16:56
5w40 ta olur 5w50 de olur...10w60 ta sizin orası için uygunn çok...
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.