PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Civic 1.4is, turbo kit ile ?



roo
10-02-2010, 10:33
Selam
Civic 1.4is stok motora, kapak açmadan sadece dışarıdan uygulanacak turbo kit ile kaç hp verir sizce?
Lütfen bilgi sahibi kişiler yorum yapsın.

Ryhn
10-02-2010, 11:27
Bu soruya cevap verebilmek için aracının ne durumda oldugunu bilmemiz lazım.
Öncelikle;
Kompresyon testi yaptın mı?
leak test yaptın mı?
Bu işe kaç para harcamak istiyorsun?
Bu takıcagın turbo kiti ne kadar uzun süre kullanmak istiyorsun? (Dada az basınçta daha uzun km ler gidebilirsin daha fazla basınç ve güçte daha az) Hedef ne gözünüz ne kadar yukarıda....
Bu liste uzar gider bunlar başlıcaları sadece.

BlackEmperor
10-02-2010, 11:33
sallama bi değer olsada 0.6 bar civarı 140-160 arası bişey çıkartır diye düşünüyorum. kondisyona ve egsoz sistemine göre bu aralığa düşer diye tahmin ediyorum

tool
10-02-2010, 11:37
101kw 200nm torch

ahmet3425
10-02-2010, 13:29
101kw 200nm torch

sanırım daha once yaptınız direk rakam bile verdiğine gore 101 kw:D

qwertynord
19-02-2010, 00:59
Ankarada yapılan bitane vardı diye biliyorum ama? kaliteli parçalarla komplike bi sistemle 200 HP çıkartılabilir sanıyorum ama tabi stok motora bu rakam zor sizin bahsettiğiniz gibi 0,5 barda güzel bi egzos sistemiyle ve iyi bi ayarla 140 160 arası alırsınız tahminimce

Oz`
19-02-2010, 11:13
05 güzelce kullanırlır 130 140 bilemesdin ddüzgün tune edersen 160 ı bulur

MyDream
19-02-2010, 11:25
Üstad yazmış.zaten ankarada Kaan abi kullandı çokta güzel yürüyordu makinası sıkıntısız bildiğim kadarıyla içerdeki kollarda 210 hp felan kırlıma noktası o yüzden motor çok çok kötü durumda değilse sıkıntı yaşıyacağını sanmıyorum.

lumpenst
25-02-2010, 14:52
Benim aracta 4 sene boyunca t3 .42 .48 turboyu 0.6bar civarında kullandım. Bunun bir senesi 0.7 barda da kullandım. Motorda halen bir problem yok. Tuning'ini konservatif yaparsanız hiçbir sorun yaşayacağınızı sanmıyorum. Ama tabiki motorunuzun kondisyonu çok önemli. Herhangibir sıkıntısı olmayan araba da bu değerleri rahat kaldırıyor diyebilirm.

maskaran
11-03-2010, 19:30
ya siz herşeyi biliyosunuz haa 1.4 stok motora 0.5 barla 140 150 hp çıkarma ne demek sanayiden çıkmadan testte kırılır o ayrıca alacağı max güç 125 130 hp

gökan
11-03-2010, 19:31
www.d-series.org
dodo-upgrade.nl
bu sıtelereden bişiler ögrenebılırsın

bladerk
11-03-2010, 21:01
ya siz herşeyi biliyosunuz haa 1.4 stok motora 0.5 barla 140 150 hp çıkarma ne demek sanayiden çıkmadan testte kırılır o ayrıca alacağı max güç 125 130 hp

hımm sen herşeyi biliyosun http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?t=34477 bu N/A ufak modlar 130 hp
4psi 200 hp gören 1.4 örneği de veriyim mi

levent
11-03-2010, 21:05
kaanky nin araba (1.4is hb) vtec lerle yürüyodu işte hatırladığım kadarıyla , erkut abi daha doğru bilgiler vericektir .

bladerk
11-03-2010, 21:07
vteclerle yürüdüğü videoları da vardı aslında kaan görürse konuyu koyar zaten

maskaran
12-03-2010, 19:49
stok motora 0.5 bastın 130 oldu yani öylemi saçma kaç gün yürüycek o araba

maskaran
12-03-2010, 19:53
vtec 160 hp [:

merruse
12-03-2010, 19:58
Bayılıyorum bu zeka küplerine..

gökan
12-03-2010, 20:50
ya siz herşeyi biliyosunuz haa 1.4 stok motora 0.5 barla 140 150 hp çıkarma ne demek sanayiden çıkmadan testte kırılır o ayrıca alacağı max güç 125 130 hp

arastr bence bıraz www.d-series.org ıyı bak bu sıteye neler olcagını gör ha bılmem anlamam dersen sus 1.4 motordan turbo 170hp cıkaranda var

bilalMW
12-03-2010, 22:10
0.5-0.6 bar basınçlarda yürüdüğünde tahmini 150-160 hp alabiliceğimizi az çok öngörebiliyoruz.Şunu merak ettim üstadlar bu basınçlarda piston kol takmadan gidebilirmiyiz sorunsuz şekilde?

bladerk
12-03-2010, 22:54
Bayılıyorum bu zeka küplerine..

ah ah siz mi ben mi :D

bladerk
12-03-2010, 22:56
Benim aracta 4 sene boyunca t3 .42 .48 turboyu 0.6bar civarında kullandım. Bunun bir senesi 0.7 barda da kullandım. Motorda halen bir problem yok. Tuning'ini konservatif yaparsanız hiçbir sorun yaşayacağınızı sanmıyorum. Ama tabiki motorunuzun kondisyonu çok önemli. Herhangibir sıkıntısı olmayan araba da bu değerleri rahat kaldırıyor diyebilirm.


0.5-0.6 bar basınçlarda yürüdüğünde tahmini 150-160 hp alabiliceğimizi az çok öngörebiliyoruz.Şunu merak ettim üstadlar bu basınçlarda piston kol takmadan gidebilirmiyiz sorunsuz şekilde?

:heyoo::icon_tup::confused:

bilalMW
13-03-2010, 00:42
:heyoo::icon_tup::confused:

tamam anladım sağ ol üstad. :)

merruse
13-03-2010, 10:53
0.5-0.6 bar basınçlarda yürüdüğünde tahmini 150-160 hp alabiliceğimizi az çok öngörebiliyoruz.Şunu merak ettim üstadlar bu basınçlarda piston kol takmadan gidebilirmiyiz sorunsuz şekilde?

focus 1.6 nın piston kolları 0.78 bar peak e dayanabiliyor. 05 cont. da sorun çıkartmıyor. focus ile hondanın piston kollarını aynı firma üretiyor. Tabiki bir kriter değil ama eğer benzer mekanik dayanım kriterlerini uyguluyorlarsa bu basınca rahat dayanabilir demektir.

ah ah siz mi ben mi :D

Sarsan olmuyor sarmasan olmuyor. Azıcık eğlenmeye başlasan küstüm al misketlerini yapıyorlar. Hevesim kursağımda kalıveriyor. Ama genede seviyorum işte :)

lumpenst
15-03-2010, 11:56
stok motora 0.5 bastın 130 oldu yani öylemi saçma kaç gün yürüycek o araba

benim yazdığımı okursan cevabı orda... 4 sene boyunca 0.6bar ve üzeri. Motorda halen herhangibir problem yok

TaGo
15-03-2010, 12:23
hangi turbonun 0.5-0.6 sı beyler?? hangi bara karşılık hangi hp?

yani 1000 bilinmeyenli denklem. Maliyetlide bir işlem.

KSK-VTEC
15-03-2010, 12:37
Bizim d15 non-vtec civic de
Dandik bi kit vardı herşey sanayi işidi sadece beyin güzeldi neptune ve oz un ayarı vardı.
Turboda t3/t4s idi büyük bişeydi ama cıtır yapılı typer la kafa kafaya gidebiliyordu nefesi yetti yere kadar. Ha bu arada 10 psi basıyorduk.

http://www.streetfire.net/video/d15-turbo-civic-and-ctr_161717.htm

izleyin ve görün

TaGo
15-03-2010, 12:42
bide vites geçişleri güzel olsaymış önde bile olcakmışın nerdese Tolga :D

tunceR
15-03-2010, 12:51
nasıl gidiyo ya valla geçcek sandım :)

merruse
15-03-2010, 13:10
hangi turbonun 0.5-0.6 sı beyler?? hangi bara karşılık hangi hp?

Ne farkeder hangi turbo ile olduğu? gt20 nin 05 barı ile gt30 un 05 barı farklımı? Geldiği gittiği yerde farklılık olur sadece.

TaGo
15-03-2010, 13:38
yanlışın var.

büyük turbonun aynı barda debisi daha fazladır. Yani bastığı basınç aynı olsada ihtiva ettiği hava daha fazladır.

en azından ben bu şekilde biliorum

merruse
15-03-2010, 13:56
Bence yanlış biliyorsun :)
Büyük turbonun flow u daha fazladır bu doğru ama manifolttaki basınç aynı ise ister büyük turbo ile bas istersen ufak hiçbirşey farketmez. He şunu diyebiliriz, ufak turbo ile o basıncı yakalayaağım dersen IAT yükselir bu nedenle daha büyük intercooler kullanman gerekebilir ona tamam. Ama onun haricinde basınç aynı olduktan sonra istediğin turbo ile bas sonuç değişmez.

Sanırım bu basınç konusu insanların kafasını çok karıştırıyor. Basın, kapalı bir alandaki nesnenin (sıvı olabilir, gaz olabilir) kapalı kabın iç icdarına uyguladığı kuvvete denir. Aslında birimlerinden de bunu anlayabilirsiniz. PSI = Pounds per Square Inch. Yani inç karelik alana uygulanan pound cinsinden kuvvet miktarı.

Bu basıncı neyle ürettiğiniz farketmez. İster elektrik süpürgesi ile üretin isterseniz kafam kadar turboyla. Basınç sabit olduktan sonra motorun emebileceği havadan daha fazla hava basabilsin yeter.

Ranthor
15-03-2010, 14:05
garett abi anlatmış

http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/tech_center/turbo_tech103.html

tool
15-03-2010, 14:30
Bence yanlış biliyorsun :)
Büyük turbonun flow u daha fazladır bu doğru ama manifolttaki basınç aynı ise ister büyük turbo ile bas istersen ufak hiçbirşey farketmez. He şunu diyebiliriz, ufak turbo ile o basıncı yakalayaağım dersen IAT yükselir bu nedenle daha büyük intercooler kullanman gerekebilir ona tamam. Ama onun haricinde basınç aynı olduktan sonra istediğin turbo ile bas sonuç değişmez.

Sanırım bu basınç konusu insanların kafasını çok karıştırıyor. Basın, kapalı bir alandaki nesnenin (sıvı olabilir, gaz olabilir) kapalı kabın iç icdarına uyguladığı kuvvete denir. Aslında birimlerinden de bunu anlayabilirsiniz. PSI = Pounds per Square Inch. Yani inç karelik alana uygulanan pound cinsinden kuvvet miktarı.

Bu basıncı neyle ürettiğiniz farketmez. İster elektrik süpürgesi ile üretin isterseniz kafam kadar turboyla. Basınç sabit olduktan sonra motorun emebileceği havadan daha fazla hava basabilsin yeter.

gt22 ve gt30 1barda ayni gucumu uretiyor yani 1.6litre motorda?

Ranthor
15-03-2010, 14:36
bu motor vti olursa, demand çok yüksek olduğu için, şayet 1 bar bastırabilirsen gt2259 'de verim düşücek 50% ye. ( Ki bence 1 bar bastıramazsın, flow mapın dışında kalırsın.)

gt3076 da ise verim 75 % olursa , aynı gücü üretemezler

tool
15-03-2010, 14:37
bu motor vti olursa, demand çok yüksek olduğu için, şayet 1 bar bastırabilirsen gt2259 'de verim düşücek 50% ye. ( Ki bence 1 bar bastıramazsın, flow mapın dışında kalırsın.)

gt3076 da ise verim 75 % olursa , aynı gücü üretemezler

yok benim kafamda 106gti motoru vardi daha iliman :)

Ranthor
15-03-2010, 14:43
esas olan basınç değil flow, sen 250 cfm geçirebilirsen; istediğin gücü alırsın.

o motorun devir devir demandını (geçirgenliğini) yazarsın ona göre görürsün.

MyDream
15-03-2010, 15:08
Turbodan çok anlamıyorum ama kaan abinin aracını görmüştüm bir kaç defa valla çatırdata çatırdata yürüyodu 0,5 0,6 da tamamen stok olarak ve hiç sıkıntı çıkarmadı bildiğim kadarıyla ve 1.4 lerin kolların 200 hp civarlarınnda bir kırılma noktası var yanlış hatırlamıyorsam ha turboda değişkendir bilemem dediğim gibi çok bilgim yok tubo konusunda.

merruse
15-03-2010, 15:31
gt22 ve gt30 1barda ayni gucumu uretiyor yani 1.6litre motorda?

Kafamı buluyorsun yoksa ciddimisin?

sword
15-03-2010, 15:56
lastıın ıcındekı hava gıbı deılmı bu ıs yanı ebatlar farklı ama ıcındekı basınc aynı olabılıo

Spawn
15-03-2010, 16:02
sitemizdeki osimen 34 nick li arkadaş , 2007 yılında idi sanırım cjp dyno day de 172 hp almıştı 1.4 civicten .. ben tr de daha fazlasını duymadım ..

Ranthor
15-03-2010, 16:13
kimse okuyor mu bilmiyorum ama

garett resmi sitesindekine benzer bir çalışma daha


http://www.ztechz.net/id7.html


You can see from the formula above, at the same manifold pressure, the motor produce the same power regardless which turbos are used. That explains the misconception that at same boost, engine with bigger turbos pump out more power.

Bence farklı şeyleri tartışıyorsunuz. 1.6 motorda gt22 in sonuna gelemeyeceğin için bişi farketmeyecek belki ama 2.0 motorda gt22 başına bela olacak, ciddi fark olacak.


Limitlere yaklaşıldığında;
araştırmalarıma göre ,büyük turbo ile küçük turbo arasında güç farkı şundan oluyor.
Küçük turboya çok yüklenince, egzoz tarafı küçük olduğu için dışarıya belirli oranda gaz salabiliyor. Yani backpressure yaratıyor. Devir yükseldikce VE düşüyor. (volumetrik verim)

Büyük turbo ise egzoz gazını daha rahat dışarı salabildiği için, VE si daha yüksek oluyor. Ateşlemeyi geri çekmek yada vuruntuyla uraşmak,EGT yükselmesi gibi dertlerden kurtuluyorsunuz.

gökan
15-03-2010, 16:27
sitemizdeki osimen 34 nick li arkadaş , 2007 yılında idi sanırım cjp dyno day de 172 hp almıştı 1.4 civicten .. ben tr de daha fazlasını duymadım ..

2011 ben yapcam:):D

34tb9544
15-03-2010, 17:22
bızde war su an 202 hp 1.4 turbo

gökan
15-03-2010, 17:22
bızde war su an 202 hp 1.4 turbo

hanı bro merk ettım:)

can_gnr
15-03-2010, 19:37
kapak acılmadan 1.4 cıvıcde turbo olumsuz
gerek yok heyecana sanayıden cıkılmaz

RS609
15-03-2010, 19:53
ankaradakı gri 1.4 is turbo ızmıre yakın bır arkadasım aldı getırdı sıtedende tanırsınız ft nıcklı ferhat arkadasımız.0.4 bara yakın basıodu tahmını 120-130 hp cıvarı bıseydı ve cok neselı bır arabaydı vteclerın 1 boy arkasından gıdıodu ayarsız halıyle.az cok bılgı vermıs olur umarım

tool
15-03-2010, 20:27
Kafamı buluyorsun yoksa ciddimisin?

yorgunum biraz ama :)yazdigindan boyle yorum cikardim

34tb9544
16-03-2010, 00:28
hanı bro merk ettım:)

bro bı gun gel ıstanbula gor ıstersen arabayı oyle cok pıyasaya cıkan yanı sıtelerde falan takılan bırı deıl ama ıstersen hem tanıstırım senı hem gorusturum turbo da benım hatta sarıya almıstım takamadım takmak ona nasıp oldu safc2 rc 300 enjektor aem vıdeband falan bunlar wardı ex vasgate tabı blow off

gökan
16-03-2010, 07:48
bro bı gun gel ıstanbula gor ıstersen arabayı oyle cok pıyasaya cıkan yanı sıtelerde falan takılan bırı deıl ama ıstersen hem tanıstırım senı hem gorusturum turbo da benım hatta sarıya almıstım takamadım takmak ona nasıp oldu safc2 rc 300 enjektor aem vıdeband falan bunlar wardı ex vasgate tabı blow off

stop_35@windowslive.com burdan göruselım bro

can_gnr
16-03-2010, 22:15
bro bı gun gel ıstanbula gor ıstersen arabayı oyle cok pıyasaya cıkan yanı sıtelerde falan takılan bırı deıl ama ıstersen hem tanıstırım senı hem gorusturum turbo da benım hatta sarıya almıstım takamadım takmak ona nasıp oldu safc2 rc 300 enjektor aem vıdeband falan bunlar wardı ex vasgate tabı blow off

usta bu dediğin araba nerede acaba biz gorsek

bladerk
16-03-2010, 22:17
usta o dediğin arabayla biz de denesek N/A 1.4 le

osimen34
17-03-2010, 06:35
sitemizdeki osimen 34 nick li arkadaş , 2007 yılında idi sanırım cjp dyno day de 172 hp almıştı 1.4 civicten .. ben tr de daha fazlasını duymadım ..
evet doğru valla :)

toonch
17-03-2010, 07:59
Farklı turboların aynı basınçta aynı flowda farklı güçler üreteceği ortada. Neden peki

compressor mapda effectivity island dedikleri ne acaba:beuj:

Elbette illaki büyük turbo daha fazla güç üretir denemez. mapi bundan yapıyor sanki adamlar.

merruse
17-03-2010, 08:37
Farklı turboların aynı basınçta aynı flowda farklı güçler üreteceği ortada. Neden peki

Yok böyle birşey. Aynı flow varsa basıncın ne olduğuda önemli değil. Ne kadar hava+benzin o kadar güç. Kısacası motora 6000 devirde 300CFM hava giriyorsa ve siz bunu 12.5 AFR olacak şekilde benzinle besleyebiliyorsanız o havayı neyle gönderdiğinizin hiçbir önemi yok. İster gt20 ile gönder istersen gt40 ile.


compressor mapda effectivity island dedikleri ne acaba:beuj:

Elbette illaki büyük turbo daha fazla güç üretir denemez. mapi bundan yapıyor sanki adamlar.

Kendi cümlenizde yazmışsınız zaten. O haritalar verimlilik haritasıdır. Burada verimlilikten kasıt flowun değişmesi değil. O grafiklere bakarsanız zaten alt tarafta flow un skalası olduğunu görürsünüz. Dolayısı ile flow değeri sabit ve belli olan bir kompresörde verimliliği flowun değişkenliği üzerine sorgulayamazsınız. Orada verimlilikten kasıt giren hava miktarının değişkenliği değil.

Ozan'ın verdiği bir haritadan yürürsek;
http://www.fordist.com/mertol/mondi/turbo/comp1.jpg

Yukaıdaki haritada zaten açık ve net şekilde flow un aşağıdaki çizelgede sabit değerlerle ifade edildiğini görürsünüz. Şimdi Y ekseninde aşağıdan yukarıya doğru bir çizgi çizdiğinizde değişken olan şey basınç oranı ve kompresör verimliliğidir. Ancak flow sabittir her şartta. Örneğin 15 lb/dk noktasını referans alırsak yukarı doğru çizdiğiniz çizgide flow değişkenlik göstermez. Arabanızın motor hacmine ve VE sine bağlı olarak PR değeri değişir.

34tb9544
17-03-2010, 09:16
usta bu dediğin araba nerede acaba biz gorsek

kardeşim araba bayrampaşada buyrun gelın gorun

toonch
17-03-2010, 10:32
ozaman verimlik ne işe yarıyor? gereksiz bilgi mi?

toonch
17-03-2010, 11:03
Başta kendimi düzelteyim "effectivity island" yerine "efficiency island" olacak.

Neyse kunumuza geri dönelim "effectivity island " verimliliği gösteriyor burda hem fikiriz.
Verimlilik düştükçe havanın çıkan havanın sıcaklığı artıyor.Bundada hemfikir olacağımızı zannediyorum.
Ama sen diyorsun ki ağırlıkça miktar(lb/dk,kg/dk vsss kullanılabilir) aynı kaldığına göre güç aynı kalmalı. Çünkü hava miktarı aynıysa hava/yakıt karışımı belli olduğuna göre güç sabittir diyorsun.
Ama orda iş değişiyor. Neden.
Tek pistonlu turbo düşünelim motor düşünelim. Turbomuz belirli bir basınçta motora hava gönderiyor. Enjektörlerimiz beyinden gelen sinyallere göre yakıt püskürtüyor. Şimdi emme zamanında pistonun alt ölü noktasına geldiğini ve içine hava yakıt karışımı dolduğunu düşünelim. Bu karışımın kütlesini ne belirler

1-motorun hacimi
2-Basınç
3-Hava sıcaklığı
4-Nem
5-havadaki oksijen oranı(temelde hava değilde oksijen yanma tepkimesine girdiğine göre)


Bir diğer etkende avas farklı sıcaklıklardaki karışımların hanma süresi farklı olacak elbette. Sonuç soğuk karışım daha fazla avans vermemize imkan sağlayacak. vs... vs..
Anlata bilmişimdir umarım.


Birde ekleme yapayım kim kimin içinden geçer yerine böyle teknik konuda tartışma oldumu çok hoşuma gidiyor yanlış biliyorsam öğreniyorum. Doğru biliyorsam öğretiyorum. Ama her koşulda çok zevk alıyorum.

OmerRS
17-03-2010, 12:09
3000 devirde küçük turbo 1 bar büyük turbo 1 bar basabiliyorsa aynı güç çıkar. (burada verimliliği gözardı ediyoruz)

ancak 6000 devirde küçük olan turbo 1 bar basınç üretemeyecektir yani maksimum gücün üretildiği yerdeki basınç değeri düşecektir o zaman alınan güç daha düşük çıkar. bunun yanında 1 barı sağlamaya çalışan küçük bir turbo isentropic verimliliği düştüğü için halihazırda daha düşük güç çıkaracaktır.

toonch
17-03-2010, 12:50
3000 devirde küçük turbo 1 bar büyük turbo 1 bar basabiliyorsa aynı güç çıkar. (burada verimliliği gözardı ediyoruz).

gözardı edersek olur tabi

Ranthor
17-03-2010, 13:03
3000 devirde küçük turbo 1 bar büyük turbo 1 bar basabiliyorsa aynı güç çıkar. (burada verimliliği gözardı ediyoruz)

ancak 6000 devirde küçük olan turbo 1 bar basınç üretemeyecektir yani maksimum gücün üretildiği yerdeki basınç değeri düşecektir o zaman alınan güç daha düşük çıkar. bunun yanında 1 barı sağlamaya çalışan küçük bir turbo isentropic verimliliği düştüğü için halihazırda daha düşük güç çıkaracaktır.

küçük turbo o basıncı üretemeyecek diye birşey her zaman olmak zorunda değil.
Üretedebilir, limitler üzerinden konuşmayalım.

İki turbo da limitler içinde,birisi büyük birisi küçük. Flow mapın dışında değiliz. Aynı flow aynı gücü verir, verimliliği yükseltmek daha iyi bir cooler ile küçük turboda da aynı gücü alabilirsin.

Ama 6000 devirde limitlere yaklaşıldığında emme ısısını düşürebiliriz ama egzoz tarafı başıma bela olur. Küçük turbo gazları salamadığı için egzoz subaplarından çıkan gazlar backpressure ile karşılaşır ve ,egt yükselir vuruntu olabilir. vuruntu olunca bu sefer ateşleme zamanı ile oynamak gerekecek, dolayısı ile güç kaybedeceğiz.

Turbo büyüdü güç kazandık lafı burdan geliyor zaten.

merruse
17-03-2010, 13:13
Başta kendimi düzelteyim "effectivity island" yerine "efficiency island" olacak.

Neyse kunumuza geri dönelim "effectivity island " verimliliği gösteriyor burda hem fikiriz.
Verimlilik düştükçe havanın çıkan havanın sıcaklığı artıyor.Bundada hemfikir olacağımızı zannediyorum.
Ama sen diyorsun ki ağırlıkça miktar(lb/dk,kg/dk vsss kullanılabilir) aynı kaldığına göre güç aynı kalmalı. Çünkü hava miktarı aynıysa hava/yakıt karışımı belli olduğuna göre güç sabittir diyorsun.
Ama orda iş değişiyor. Neden.
Tek pistonlu turbo düşünelim motor düşünelim. Turbomuz belirli bir basınçta motora hava gönderiyor. Enjektörlerimiz beyinden gelen sinyallere göre yakıt püskürtüyor. Şimdi emme zamanında pistonun alt ölü noktasına geldiğini ve içine hava yakıt karışımı dolduğunu düşünelim. Bu karışımın kütlesini ne belirler

1-motorun hacimi
2-Basınç
3-Hava sıcaklığı
4-Nem
5-havadaki oksijen oranı(temelde hava değilde oksijen yanma tepkimesine girdiğine göre)


Bir diğer etkende avas farklı sıcaklıklardaki karışımların hanma süresi farklı olacak elbette. Sonuç soğuk karışım daha fazla avans vermemize imkan sağlayacak. vs... vs..
Anlata bilmişimdir umarım.


Birde ekleme yapayım kim kimin içinden geçer yerine böyle teknik konuda tartışma oldumu çok hoşuma gidiyor yanlış biliyorsam öğreniyorum. Doğru biliyorsam öğretiyorum. Ama her koşulda çok zevk alıyorum.


Ehehehe. Kendini düzelttikten sonra gene aynı kelime hatasını yapmışsın :)

O karışımın kütlesini belirlemek için o kadar kasmaya gerek yok aslında. MAF sensörü direk o kütle bilgisini gönderiyor.
Şimcik. Ne kadar hava girdiğini nasıl hesaplarız? Nelere ihtiyacımız var?
1- Havanın flowunu ölçebilen bir sensöre. (MAF)
2- Havanın ısısını ölçen bir sensöre (IAT)

Havanın kütlesi belli. Buna etki eden birincisi atmosfer basıncı var diğeri ise ısı. Başka birşey yok. Dolayısı ile eğer çok hassas bir aletle çalışıyorsanız barometrik correction için bir MAP daha takıp ambient (ortam) pressure ölçebilirsiniz.

MAF flow verisini gönderiyor, Benim girişim ile çıkışım arasından şu kadar hava geçti diyor size. Eğer siz bu havanın özgül ağırlığını bilirseniz giren havanın kütlesini hesaplayabilirsiniz. IAT (intake air temperature) sensörü havanın ısısını dolayısı ile yoğunluğuna etki eden birincil veriyi gönderiyor, varsa barometrik düzeltmeyi yapan yani aracın o an bulunduğu ortamın açıktaki basıncını ölçen ambiente pressure sensor giren havanın kütlesi net olarak hesaplanıyor. OBD okuyucuda gördüğünüz MAF karşılığında gördüğünüz değer tam olarak bu kütlesi hesaplanmış olan hava miktarı.

ECU ne yapar? İşte bu giren hava miktarını hesaplar ve önceden tabloda belirlenmiş olan yakıt hava karışım oranına dayalı püskürtülmesi gereken yakıt miktarını bulur. Atıyorum 12.5 AFR ile yürüyecekseniz, 125 gr hava için 10 gr benzin püskürtülmesi lazım der, benzinin özgül ağırlığı zaten NŞA sabit, enjektörün püskürtebilme kapasitesi belli, açılması için gereken zaman belli. Buna göre PWM i oluşturur ve enjektöre gönderir. Ve sonrada gider O2 sensöründen gelen veriye göre daha önce tabloda belirlenmiş olan AFR oranında yanma olmuşmu olmamışmı onu kontrol eder. Eğer doğru ise oynama yapmaz, değilse STFT değeri ile oynayıp PWM i uzatır yada kısaltır ve istenen değerde AFR oranı tutana kadar correction yapar. Buraya kadar kimsenin itirazı olmaz herhalde.

Şimdi kerameti farikası neydi bunun? Giren hava miktarını hesaplamak.... E hesapladı püskürttü ve sonuçtan geri dönüş alıp düzletme gerekiyorsa onu yaptı değilmi?. Evet. Peki bu değerler içinde motor hacmi falan filan varmı? MAF kullanılıyorsa yok. Peki giren havanın ısısı izleniyormu? Evet. Ona göre kütle hesabı yapılıp kütle net belirlendikten sonra yakıt püskürtülüyormu? Evet. Dolayısı ile ölçüm sonrasında ne yaparsanız yapın sabit kütle ile sabit güç alırsınız. Bu kütleyi ister kafam kadar turboyla basın isterseniz fındık kadar teyp motoru ile. Arada hiçbir fark olmaz.

Peki giren havanın ısınması bize ne gibi bir kayıp verdirtir? Havanın özkütlesinin düşmesine neden olur. Bu duurmda aynı birim zamanda motora giren hava miktarı düşecek demektir. Dolayısı ile aynı devirde alacağınız güçte düşer. Ancak dikkat edin motora giren havanın kütlesi yani miktarı düştüğü için aldığınız güç düşüyor. Egzantriklerin aynı yük durumu ve devirde açılıp kapanma zamanı ve liftide sabit olduğuna göre giren havanın kütlesi düşerse motorunuzun verimliliği düşer. Yani normal şartlarda 30 C sıcaklıktaki 150 CFM flow a sahip hava 5000 devirde 100 hp alıyorsanız, ısındığı zaman örneğin 60 derece sıacklığa sahip olduğunda motorun içine giren hava miktarı düştüğü için (ısınan hava genleşir dolayısı ile özkütlesi düşer) 150 yerine 140 CFM hava sokabileceğiniz için motora alacağınız güçte 100 hp den 93 hp ye düşer. Bu farklı bir durum.
Ancak aynı kütlede her zaman aynı güç çıktısını elde edersiniz. Yani havanın sıcaklığı ister 30 derece olsun isterse 100 derece, eğer 150 CFM ise 150 CFM dir. Dolayısı ile 100 hp alırsınız. İşte bu kütle değişimini hesaplayabilmek için IAT sensörüne ihtiyacınız var. Onun için ister MAF isterse MAP olsun motora giren havanın tam olarak hesaplanabilmesi ve ona uygun yakıt miktarının püskürtülebilmesi için ısısını bilmeniz gerekir.

Konuya geri dönersek;
Eğe turbo yukarıdaki tabloda olduğu gibi 15 lb/min hava basabiliyorsa bunu ister büyük istersen büyük turbo ile bas hiçbirşey farketmez. Adam zaten ısıyı hesaba katarak 15 lb/min değerini veriyor bize. Yani ECU nun flow ve IAT değerlerini ölçüp hesapladığı şeyi bu tabloda hazır veriyor. Zaten tablolara bakarsanız size hangi basınç altında hangi ısıda o değerleri aldıklarını yazarlar. Aksi takdirde bu grafiklerin zaten hiçbir anlamı kalmazdı. Örneğin aşağıdaki tablodaki gibi bir sonucu elde edebilmeniz için basınç 981 mbar, ısı ise 293 kelvin olmalıymış.

http://www.rbracing-rsr.com/turbo/TurboMaps/compressormap.gif

merruse
17-03-2010, 13:15
küçük turbo o basıncı üretemeyecek diye birşey her zaman olmak zorunda değil.
Üretedebilir, limitler üzerinden konuşmayalım.

İki turbo da limitler içinde,birisi büyük birisi küçük. Flow mapın dışında değiliz. Aynı flow aynı gücü verir, verimliliği yükseltmek daha iyi bir cooler ile küçük turboda da aynı gücü alabilirsin.

Ama 6000 devirde limitlere yaklaşıldığında emme ısısını düşürebiliriz ama egzoz tarafı başıma bela olur. Küçük turbo gazları salamadığı için egzoz subaplarından çıkan gazlar backpressure ile karşılaşır ve ,egt yükselir vuruntu olabilir. vuruntu olunca bu sefer ateşleme zamanı ile oynamak gerekecek, dolayısı ile güç kaybedeceğiz.

Turbo büyüdü güç kazandık lafı burdan geliyor zaten.

Bak bu kesinlikle doğru işte. Ama kompresör tarafı küçük olan turbonun türbin tarafıda küçük olacak diye bir kuralda yok tabi. Onu göz ardı etmişsin. Türbin tarafı büyük kompresör tarafı küçük bir turbo kullanırsan EGT de yükselmeyeceği ve hava tahliyesi rahat olacağı için o yazdığın sorunlar oluşmaz. Ama turbon daha geç dolar.

OmerRS
17-03-2010, 13:18
Evet öyle olmak zorunda değil. kabaca eğer bir turbo hedeflenen şekilde motorun ihtiyacının 2 katı hava sağlayabiliyorsa maksimum devire kadar daha büyük bir turbonun aynı basınçta üretebileceği gücü üretir daha iyi soğutmayla.

toonch
17-03-2010, 13:52
Konuya geri dönersek;
Eğe turbo yukarıdaki tabloda olduğu gibi 15 lb/min hava basabiliyorsa bunu ister büyük istersen büyük turbo ile bas hiçbirşey farketmez. Adam zaten ısıyı hesaba katarak 15 lb/min değerini veriyor bize. Yani ECU nun flow ve IAT değerlerini ölçüp hesapladığı şeyi bu tabloda hazır veriyor. Zaten tablolara bakarsanız size hangi basınç altında hangi ısıda o değerleri aldıklarını yazarlar. Aksi takdirde bu grafiklerin zaten hiçbir anlamı kalmazdı. Örneğin aşağıdaki tablodaki gibi bir sonucu elde edebilmeniz için çıkış basıncı 981 mbar, ısı ise 293 kelvin olmalıymış.

http://www.rbracing-rsr.com/turbo/TurboMaps/compressormap.gif

:D Şimdi birdaha yanlış yazarım.

Başta aşağında anlatacağım kısım haricinde dediğin herşeye katılıyorum.

Ben ortam sıcaklığından bahetmiyorum ki. compressor outlet den bahsediyorum. yukardaki mapteki P0 To ortam sıcaklığı.
Demek istediğim özetle şudur.

1-Farklı sıcaklıklarda aynı basınç altındaki gazların kütleleri farklıdır.
2-Sıcak hava daha az avans verebilirsin.

Atmosferik araçlarda cai kullanmanın amacıda yukardaki presiplerle alakalıdır.

Ben demiyorum adamlar diyor bak:
The higher the efficiency island the lower the outlet temperature of the compressed air, and hence the more power you can make.

Ranthor
17-03-2010, 13:56
1 e cevabım şu şekilde olacak, evet kütleleri farklıdır buna CFM denir.
150 cfm hava giriyorsa içiri, sıcaklık 150 derece olsada 150cfmdir 10 derece olsada 150 cfm dir.

Outlet temp. iyi bir cooler ile düzeltebilirsin, sorun değil.
Sorun egzoz tarafı küçük turboların limitlerinde

merruse
17-03-2010, 14:16
Ben farklı birşeymi yazmışım? neye itiraz ettiğini anlamadım açıkcası..

toonch
17-03-2010, 14:19
1 e cevabım şu şekilde olacak, evet kütleleri farklıdır buna CFM denir.
150 cfm hava giriyorsa içiri, sıcaklık 150 derece olsada 150cfmdir 10 derece olsada 150 cfm dir.

Outlet temp. iyi bir cooler ile düzeltebilirsin, sorun değil.
Sorun egzoz tarafı küçük turboların limitlerinde

Dediğin kesinlikle doğru
Ama konuşmamız şu harita üzerinden başladı. orda lb/min yani hacimsel değil kütle üzerinden haritalanmış.

http://www.fordist.com/mertol/mondi/turbo/comp1.jpg

intercooler düzeltmesinede katılıyorum , çok extrem örnekler olmadıkça.

toonch
17-03-2010, 14:22
Ben farklı birşeymi yazmışım? neye itiraz ettiğini anlamadım açıkcası..

teknik tartışmaya zaafım var dedim ben sana:cool:

merruse
17-03-2010, 14:33
Birde lütfen şu sıcak havaya dha az avans verebilirsin olayını geçelim artık. Hava sıcak olduğu için özkütlesi düşüyor ve dolayısı ile motora giren hava miktarı azalıyor. Bunun diğe bir anlamı motorun volumetrik verimliliğinin (VE) sinin düşmesidir. Ondan dolayı avansı kısman gerekiyor.

Olayı basınç ile düşünürseniz her zaman hata yaparsınız. Hadi soru cevap oyunu oynayalım.
- VE nedir? Volumetric Effiency. Yani hacimsel verimlilik.
- Bunun anlamı nedir? Sizin bir silindirinizin hacmi 500 cc ise bunun anlamı 500 mol/lt hava doldurabileceğinizdir. Yani eğer hava girişini kontrol eden birşey olmamış olsaydı ve bunun bir tarafı açık olmuş olsaydı bu silindirin içine 500 mol/litre hava girerdi.
- Peki arabada bunu yapabilirmisiniz? Her devirde yapamazsınız.
- Neden? Çünkü her devirde silindirin içine aynı miktarda hava sokabilmenize imkan yoktur.
- Neden? Çünkü hem giren havayı kontrol eden süpaplarınız var hemde çıkan havayı kontrol eden süpaplarınız var.
- Peki süpaplar nasıl kısıtlıyor hava girişini? Otto motor sadece piston aşağı doğru inerken hava emer silindirin içine. Bu süreç içerisinde yani krangın 180 derecelik hareketi süresince egzantrik milinizin belirlediği açık kalma süresi ve süpapların silindirin içine ne kadar girdiğine (lift) bağlı olarak içeriye giren hava miktarı değişir. Silindire giren hava miktarını etkileyen bir diğer faktörde süpapların çapıdır. Eğer süpaplar yeterli zamanda yeerli miktarda havayı moorun içine alamazsa bu durumda silindirin normalde alabilecğei hava olan 500 mol/lt hava silindirin içine girmemiş olur. Dolayısı ile volumetrik verimliliğiniz düşer. Eğer motorun emme zamanında 500 cc lik silindir hacmine sahip bir motorda 500 mol/lt yerine 450 mol/lt hava alabiliyorsanız motounuzun volumetrik verimliliği (450/500) x 100 = % 90 demektir. Buna aynı zamanda "calculated engine load" da denir. Yani hesaplanmış motor yükü. Avans değeri bu hesaplanmış motor yüküne göre belirlenir. Yakıt ise motorun içine giren hava miktarına göre.. İkisini birbirine karıştırmamanız lazım. Birisi flow birisi yük. MAP sensörü ile ölçülen değer genellikle calculated engine load a çok yakın değerlerdir. Dolayısı ile MAP kullanılan arabalarda avans için base map hazırlanırken MAP sensöründen gelen değere göre avans değeri belirlenir. Yok arabada MAP değilde MAF var ise eğer, üreticinin belirlediği rpm/flow tablosu kullanılarak, MAF tan gelen veriye göre motorun kapasitesinin ne kadarının kullanıldığı yani motorun yük durumu hesaplanır ve buna göre avans değeri verilir. Tabi aynı şekilde yakıt miktarı falan filanda hesaplanır. E bunların hesaplanabilmesi içinde ister MAP ister MAF olsun IAT sensörüne ihtiyacınız var. Dolayısı ile ısı zaten birincil etken. Ama turbo chartarda bu ısı sabit değer olarak alınıyor zaten. Dolayısı ile ısı farklılığı orada konu değil. Zaten detaylı turbo haritalarında flow charta ek olarak Delta-t haritalarıda bulunur. O haritalara bakarak turbonun ısıl karakterini hesaplayabilirsiniz.

merruse
17-03-2010, 14:43
Dediğin kesinlikle doğru
Ama konuşmamız şu harita üzerinden başladı. orda lb/min yani hacimsel değil kütle üzerinden haritalanmış.

http://www.fordist.com/mertol/mondi/turbo/comp1.jpg

Güzel kardeşim lb/min kütle değil flow u işaret eder. Adam sana flowu veriyor. Yani A noktasından B notkasına sana 1 dakikada 15 lb=0.1136kg/sec = 0.0877 cc/sec havayı taşıyabilirim diyor. Bunuda şu ısıdaki şu basınç altındaki havayı alarak ölçtüm demiş. Hatta bak en alttaki cimleye dikkat edersen, "Corrected" yani doğrulanmış düzeltilmiş kelimesini eklemiş. Yani adam çıkan havayı ölçtüm ve bu değer doğru diyor sana.

E şimdi büyük bir turbonun flow chartında aynı ısı ve basınçtaki havayı A noktasından B noktasına 1 dakika boyunca 15 lb hacimdeki havayı taşıyabilirim diyorsa, aynı miktarda havayı taşıyabiliyor demektir. Dolayısı ile bu bağlamda turbo odaklı konuşursak "size does not matter."

toonch
17-03-2010, 15:57
llb hacimdeki havayı"

dedinya tamam lb hacim birimi zaten kusura bakma.

gökan
17-03-2010, 17:48
Birde lütfen şu sıcak havaya dha az avans verebilirsin olayını geçelim artık. Hava sıcak olduğu için özkütlesi düşüyor ve dolayısı ile motora giren hava miktarı azalıyor. Bunun diğe bir anlamı motorun volumetrik verimliliğinin (VE) sinin düşmesidir. Ondan dolayı avansı kısman gerekiyor.

Olayı basınç ile düşünürseniz her zaman hata yaparsınız. Hadi soru cevap oyunu oynayalım.
- VE nedir? Volumetric Effiency. Yani hacimsel verimlilik.
- Bunun anlamı nedir? Sizin bir silindirinizin hacmi 500 cc ise bunun anlamı 500 mol/lt hava doldurabileceğinizdir. Yani eğer hava girişini kontrol eden birşey olmamış olsaydı ve bunun bir tarafı açık olmuş olsaydı bu silindirin içine 500 mol/litre hava girerdi.
- Peki arabada bunu yapabilirmisiniz? Her devirde yapamazsınız.
- Neden? Çünkü her devirde silindirin içine aynı miktarda hava sokabilmenize imkan yoktur.
- Neden? Çünkü hem giren havayı kontrol eden süpaplarınız var hemde çıkan havayı kontrol eden süpaplarınız var.
- Peki süpaplar nasıl kısıtlıyor hava girişini? Otto motor sadece piston aşağı doğru inerken hava emer silindirin içine. Bu süreç içerisinde yani krangın 180 derecelik hareketi süresince egzantrik milinizin belirlediği açık kalma süresi ve süpapların silindirin içine ne kadar girdiğine (lift) bağlı olarak içeriye giren hava miktarı değişir. Silindire giren hava miktarını etkileyen bir diğer faktörde süpapların çapıdır. Eğer süpaplar yeterli zamanda yeerli miktarda havayı moorun içine alamazsa bu durumda silindirin normalde alabilecğei hava olan 500 mol/lt hava silindirin içine girmemiş olur. Dolayısı ile volumetrik verimliliğiniz düşer. Eğer motorun emme zamanında 500 cc lik silindir hacmine sahip bir motorda 500 mol/lt yerine 450 mol/lt hava alabiliyorsanız motounuzun volumetrik verimliliği (450/500) x 100 = % 90 demektir. Buna aynı zamanda "calculated engine load" da denir. Yani hesaplanmış motor yükü. Avans değeri bu hesaplanmış motor yüküne göre belirlenir. Yakıt ise motorun içine giren hava miktarına göre.. İkisini birbirine karıştırmamanız lazım. Birisi flow birisi yük. MAP sensörü ile ölçülen değer genellikle calculated engine load a çok yakın değerlerdir. Dolayısı ile MAP kullanılan arabalarda avans için base map hazırlanırken MAP sensöründen gelen değere göre avans değeri belirlenir. Yok arabada MAP değilde MAF var ise eğer, üreticinin belirlediği rpm/flow tablosu kullanılarak, MAF tan gelen veriye göre motorun kapasitesinin ne kadarının kullanıldığı yani motorun yük durumu hesaplanır ve buna göre avans değeri verilir. Tabi aynı şekilde yakıt miktarı falan filanda hesaplanır. E bunların hesaplanabilmesi içinde ister MAP ister MAF olsun IAT sensörüne ihtiyacınız var. Dolayısı ile ısı zaten birincil etken. Ama turbo chartarda bu ısı sabit değer olarak alınıyor zaten. Dolayısı ile ısı farklılığı orada konu değil. Zaten detaylı turbo haritalarında flow charta ek olarak Delta-t haritalarıda bulunur. O haritalara bakarak turbonun ısıl karakterini hesaplayabilirsiniz.

meslek ne hocam:)

merruse
17-03-2010, 21:00
dedinya tamam lb hacim birimi zaten kusura bakma.

Yoksa 1600 cc hacmindeki motoru dediğim zamandamı yanlış yapıyorum?? Aman Allahım.. Hemen derin bir kuyu bulup atmalıyım kendimi en dibine...

Ben kusura bakmamda sen kelimelere takılmak yerine ne yazdığımı anlamak için birazcık olsun çaba sarfet bence.

merruse
17-03-2010, 21:01
meslek ne hocam:)

Elektronik mühendisiyim. Hayırdır? :=)

OmerRS
17-03-2010, 21:06
1 e cevabım şu şekilde olacak, evet kütleleri farklıdır buna CFM denir.
150 cfm hava giriyorsa içiri, sıcaklık 150 derece olsada 150cfmdir 10 derece olsada 150 cfm dir.

Outlet temp. iyi bir cooler ile düzeltebilirsin, sorun değil.
Sorun egzoz tarafı küçük turboların limitlerinde

Şöyle bir durum var yalnız. sadece kompresör tarafının özelliklerini değiştirirsek yine üst devirlerde daha fazla güç potansiyeli olur egzozdan bağımsız olarak.

bir turbonun devir bandındaki verimliliğini asıl belirleyen nokta egzoz değil kompresör kısmıdır. türbinlerin verimliliği koly bir şekilde maksimumda tutulabilir geniş aralıklar boyunca ancan kompresörlerin kısa dönemde pik yapıp düşüşe geçtikleri ya da surge e düştükleri eğrileri vardır. büyük turbo takmanın altındaki olay büyük kompresör takmaktır yani çünkü aracını modifiye eden insanlar üst devirdeki basıncın korunabilmesini hedeflerler. güç farkı buradan çıkar büyük oranda.

gökan
17-03-2010, 21:06
Elektronik mühendisiyim. Hayırdır? :=)

soramazmıyım hemen sınırlendın :)

Ranthor
17-03-2010, 21:19
Şöyle bir durum var yalnız. sadece kompresör tarafının özelliklerini değiştirirsek yine üst devirlerde daha fazla güç potansiyeli olur egzozdan bağımsız olarak.

bir turbonun devir bandındaki verimliliğini asıl belirleyen nokta egzoz değil kompresör kısmıdır. türbinlerin verimliliği koly bir şekilde maksimumda tutulabilir geniş aralıklar boyunca ancan kompresörlerin kısa dönemde pik yapıp düşüşe geçtikleri ya da surge e düştükleri eğrileri vardır. büyük turbo takmanın altındaki olay büyük kompresör takmaktır yani çünkü aracını modifiye eden insanlar üst devirdeki basıncın korunabilmesini hedeflerler. güç farkı buradan çıkar büyük oranda.

Evet dediğin doğru da, ben büyük turbo çok daha fazla güç yanılmasının arkasında yatan gerçeği göstermek için yazdım bunlar. Şu şartlar altında egzoz tarafını büyütünce güç alıyorsun demek istedim.

gt2860 ile gt2560 ın üfleyebileceğine maximum hava aynı, ama vti a gt2860 takınca daha verimli oluyor czt ye 2560 takınca verimli oluyor.

Ben aracının turbosunun tf035-10t den tf035-14T ye hibridlemiş bir adamım (Savaş ustanın elleri dert görmesin, sadece kartuşu + comp hausing ile halletti işi), amacım da senin bahsettiğin olaydı.

OmerRS
17-03-2010, 21:23
Anlıyorum. ok:)

merruse
17-03-2010, 21:59
soramazmıyım hemen sınırlendın :)
Yoo neden sinirleneyimki?

kadir jdm civic
30-04-2010, 22:41
91 model ef civic sedan gümrük cıkışlı injecktörlü amerikan versiyon motoru 1.4 is lerle aynı dıştan turbolandı el yapımı ile 180 civarı alındı

Selim Kaynar
01-05-2010, 23:36
Aynı sıcaklıkta havayı, aynı basınçta basan turbolar boyut farketmeksizin aynı kütlede hava göndermesi gerekir.Tabiki bu şartları sağlamak için kullanacağın ürün değişebilir ama silindirin içine basılan hava cephesinden bakarsak olayın bu şekilde olması gerekir.

06fsn18
11-05-2010, 13:01
Konu başlığı 1.4 is e dışardan turbo uygulaması ile ne kadar güç elde edilir ama konu başka yerlere sapmış 14 is sahipleri bu konuya tıklayıp merakalrını giderceklerdi bence verilen motor üzerinde yapılan uygulamara yoğunlaşılsa daha faydalı olcağını düşünüyorum :)

RS609
11-05-2010, 19:08
ızmırde ornegı vardı 1.4 is turbo.arac grıydı ızmırde ferhat arkadasımızındı cogu kısı bılır.vteclerın 2 boy arkasından gıdıodu dynoya hıc cıkmadı ama 120 cıvarı bı beygırdı cunku 0.4 barda yuruodu stock motora.1-2-3. vıteslerı cok neselıydı fakat 4 te falan araba bıtıodu.

doush
11-05-2010, 20:11
Konu başlığı 1.4 is e dışardan turbo uygulaması ile ne kadar güç elde edilir ama konu başka yerlere sapmış 14 is sahipleri bu konuya tıklayıp merakalrını giderceklerdi bence verilen motor üzerinde yapılan uygulamara yoğunlaşılsa daha faydalı olcağını düşünüyorum :)

Bu kadar şeyi okuduktan sonra hangi turbonun takılacağını seçerken daha az zorlanırlar. Bilgi iyidir. Sorunun cevabı gelmiş zaten ortalama 160-180hp.

TURBO CİVİC
27-05-2010, 20:56
stok motora 0.5 bastın 130 oldu yani öylemi saçma kaç gün yürüycek o araba


kapak acılmadan 1.4 cıvıcde turbo olumsuz
gerek yok heyecana sanayıden cıkılmaz

galiba siz yaptınız ve olmadı :soru::icon_wack

VteC_MaNiaC
28-05-2010, 00:41
galiba siz yaptınız ve olmadı :soru::icon_wack

walla gezen çok örnek var ya :) erdem sen mi sayıcan ben mi sayayım :)

can_gnr
28-05-2010, 22:48
galiba siz yaptınız ve olmadı :soru::icon_wack

yapanları gorduk kol cıkaran yatak sarann burdan isim vermıyım
bnde 1.4 kullanıyorum gazlancak bı araba deıl

bladerk
28-05-2010, 22:51
biri şunları eğitsin yaa

gökan
28-05-2010, 22:51
yapanları gorduk kol cıkaran yatak sarann burdan isim vermıyım
bnde 1.4 kullanıyorum gazlancak bı araba deıl

www.d-series.org incele ıstersen:)

chaylak
28-05-2010, 22:52
walla gezen çok örnek var ya :) erdem sen mi sayıcan ben mi sayayım :)

bende ekliiim mi bi kac tane :D

can_gnr
28-05-2010, 23:29
www.d-series.org incele ıstersen:)

yanlış anladın heralde gazlamak isteyen vtı a bıner o amaçla dedım yoksa kalıtelı bı çalışmayla 1.4 yuksek değerlere ulaşabılır ama gunumuz turkıyesınde bi 1.4u adam akıllı 300hp uzerı yapmak için 3 tane 1.4 parası harcamak gerekirr

chaylak
28-05-2010, 23:30
gerek yok o paraya, kim söylemisse seni basindan savmaya calismis sanirim :D
1 tane 1.4 parası gider ama 3 abartı olmus :D

can_gnr
28-05-2010, 23:37
orasını mısall dedım nese turbo yapan yapsınn herkeze kolay gelsınnn:))

gökan
28-05-2010, 23:57
orasını mısall dedım nese turbo yapan yapsınn herkeze kolay gelsınnn:))

ya sımdı adam 5oo hplık typer yapcagı zamanda 1 typer parası harcıyr buısler basıt ısler deıl tabıkıde ama olmıcak dıye hiçbişi yok dunyada bunun cok orneklerı var dodobızar ve o verdıgım lınkte neler neler var :)trde neden cok yok dıyecek olursan herparca yok trde getrtmekte malıyetlı:)

can_gnr
29-05-2010, 10:29
ya sımdı adam 5oo hplık typer yapcagı zamanda 1 typer parası harcıyr buısler basıt ısler deıl tabıkıde ama olmıcak dıye hiçbişi yok dunyada bunun cok orneklerı var dodobızar ve o verdıgım lınkte neler neler var :)trde neden cok yok dıyecek olursan herparca yok trde getrtmekte malıyetlı:)


bnde onu dıyorum işte yurt dısından parça vs getırmek fln cok malıyetli olucaktır bıde araç 1.4 olduğndan kaldırabılecekmı o kadar heyecana gırmeye gerek yok bence ha aramızda yapan arkadaslar var istedıklerı sonucları alanlarda var ne mutlu onlara..

DaRkNeSs-
29-05-2010, 15:30
ya siz herşeyi biliyosunuz haa 1.4 stok motora 0.5 barla 140 150 hp çıkarma ne demek sanayiden çıkmadan testte kırılır o ayrıca alacağı max güç 125 130 hp


ankaradakı gri 1.4 is turbo ızmıre yakın bır arkadasım aldı getırdı sıtedende tanırsınız ft nıcklı ferhat arkadasımız.0.4 bara yakın basıodu tahmını 120-130 hp cıvarı bıseydı ve cok neselı bır arabaydı vteclerın 1 boy arkasından gıdıodu ayarsız halıyle.az cok bılgı vermıs olur umarım


ızmırde ornegı vardı 1.4 is turbo.arac grıydı ızmırde ferhat arkadasımızındı cogu kısı bılır.vteclerın 2 boy arkasından gıdıodu dynoya hıc cıkmadı ama 120 cıvarı bı beygırdı cunku 0.4 barda yuruodu stock motora.1-2-3. vıteslerı cok neselıydı fakat 4 te falan araba bıtıodu.

ferhat dynoya çıktı diye hatırlyorum ben? 0.4 barda 140 bg civarı bi güç almamış mıydı?

yapanları gorduk kol cıkaran yatak sarann burdan isim vermıyım
bnde 1.4 kullanıyorum gazlancak bı araba deıl


limitini bilip uygun parça kullandıktan ve motoru da sağlam olduktan sonra her araba turbolanır stock makinayla ve sorunsuz kullanılır..
1.4 lerde 0.5 barda sorunsuzca binen kişiler çok :) 150-160 arası güçler de daha hafif olduğu için bi vtec e (stock olanlarına) kafa tutmaya yetiyor :)
ama 300 bg istersen tabi ki çok masraf etmen gerekir :)

Boost Up
29-05-2010, 15:34
biri şunları eğitsin yaa

:hahaha::hehe:

TURBO CİVİC
29-05-2010, 15:36
1.4 sedan otomatik vitese yaptık (bar honda) 4 yıl olmustur heralde...bildigim kadarıyla halen yuruyor patlamadan fln...ilk yapıldıgında 0.5 barda 170 hp almıstı...170 hp diyip gecme 200 hp lik araclara denk gibi dusun.illa 300 hp ye gerek oldugunu sanmıyorum...cevremde ve bildigim o kadar cok yapan varki (bilincli) standart say desen aklıma gelmez.bende 110 bin km. turbolu bindim aracıma prof. ayarı fln olmadan 0.5 barda 1 sene 2.5-3 sene 0.7 barda bindim.4-5 ay kadar 1 barda bindim(cok sıkıstırmadan)1-1.5 ayda 1.4 bar da bindim:icon_tup:suan aracım 260 bin kusurlerde:eek::icon_tup:saat gibi calısıyor:icon_wack

TURBO CİVİC
29-05-2010, 15:37
kendi aracımda bahsettigim 1.4 te tamamen stocktu...

stlegal
29-05-2010, 16:33
stock makina 1,6 crx motorla yan sanayi piston ,yan sanayi yatak, oem kolla gt30 la 1 sene 0,8 bar gazladım hiç bir şey olmadı olmazdıda ..artık aşın kendinizi adamlar asır olucak bunlarla uraşıp yapıolar sanayideki standartçı ustaları dinlemeyi bırakın bizi dinleyin :) Burda yapmış gazlamış adamlar var yaptık diolar gazladık diolar sanayiden çıkamazsınız diosunuz ...

gökan
29-05-2010, 17:17
bak ben cok arastryrum hemde fecı sekılde herseyı erkut abıyle paylaşıyrumherzaman adamalr ufak parcalarla neler yapıyor bı bılsenız ama yok bızde parca sıkıntısı cok onlar bakkaldan alır gıbı alıyorlar:)

melih
29-05-2010, 17:56
stock makina 1,6 crx motorla yan sanayi piston ,yan sanayi yatak, oem kolla gt30 la 1 sene 0,8 bar gazladım hiç bir şey olmadı olmazdıda ..artık aşın kendinizi adamlar asır olucak bunlarla uraşıp yapıolar sanayideki standartçı ustaları dinlemeyi bırakın bizi dinleyin :) Burda yapmış gazlamış adamlar var yaptık diolar gazladık diolar sanayiden çıkamazsınız diosunuz ...

:icon_tup::icon_tup::icon_tup::icon_tup:
honda her znm ayrı bi dünyadır.

RsErdi
07-08-2010, 20:30
inş bende yapıcam 1.4is ime turbo ama motora bişey olursa diye korkuyorum yazdıklarınızı okudum az cok 0.4 0.5 barda bişey olmaz dıyorsunuz inş olmaz yaptıgımızda

Ermann
24-12-2011, 15:07
Valla ben sizler kadar bilmiyorum ama, ben olsam o paraları harcayacağıma o para+ arabanın ederi = Aşırı beslemeli bir araç alıp üstünde çıtırından değişiklikler yaparım.
çünkü bu işlemleri yapanlar aracını satarken aracının ederine çok cüzi bi rakam ekleyip satıyor piyasalar gereği ama bilgilerinize saygılıyım hatta telaffuz ettiğiniz bazı bilmediğim sözcüğün ne demek olduğunuda internet sitelerinde saatlerce araştırıp okuyan birisiyim yukarıda dediğim gibi ben olsam böyle yapardım. 1.4 bir aracı küçümsemiyorum amaona yapılacak bir masrafla yapılı bir araaya masraf edilse ortaya bazuka gibi bir araç çıkacağından eminim . saygılar

redzone
25-12-2011, 01:30
konu nerdeyse 2 yıl sonra fena hortlamıs :)

yalnız erman bu iş tamamen keyfi bir durum yani bu gün begenmediğin 1.4'e yaptıgın kaliteli ve proff bir turbo uygulamasıyla bahsettiğin o asırı beslemeli araclarla kafa burun gitmek belkide gecmek bu bambaska bir keyiftir sahsi fikrim ve bunun bir cok örnegi mevcut yani bu sadece 1.4 civiclede kalmıyor tabiki günümüzde görüyoruz d16a9 motora turbo uygulayıp subaru wrx sti gecenler var ben izlerken mest oluyorum kaldıki bahsettiim subaruların piyasa degerleri ortada d16a9larında fıyatları ve harcanan para asagı yukarı belli

sohc_vtec
12-01-2012, 09:44
1.4 ler bu hp leri aldıktan sonra 1.6 ies ler ozaman 200 hp oluyo herhalde ..

y.güner
12-01-2012, 09:50
vtec 160 hp [:

gerçekten 160 hp mi :D

nokian
12-01-2012, 09:56
1.4 ler bu hp leri aldıktan sonra 1.6 ies ler ozaman 200 hp oluyo herhalde ..

ortalama 180-200 hp oluyor :heyoo:

react1ve
12-01-2012, 18:17
fuatın turbo ıes vardı daha cok uzun sure olmadı satalı ve 200 hp uzerınde ıdı..hatta benım bıldıgım konustuklarımızdan hatırladıgım 230 hplere vuruyrdu 0.8 barda..yanlıssam duzeltır..

maskaran
13-01-2012, 09:24
gerçekten 160 hp mi :D

paket yap evde gülüym bende amele

zx-10rr
26-01-2012, 10:47
Benimde gerçekleştirmek istediğim bir proje aslında.aracım 98 1.4 is otm hb kasa.ilk sahibinden aldım yetkili servis bakımlı daha araç 80 bin km de:)yağ eksiltmesi yok.bu hafta sonu komprsyon testi yapacağım.1.4 is d14a4 un fabrika silindir kompresyon değerlerini bilen varsa lütfen paylaşsın.:)

projem şu şekilde olsun istiyorum

-d15b soch vtec komple conversiyon yapacağım üst kapağı(eksiksiz herşeyine kadar)
-stok blok içi ile bolt-on turbo kit uygulamak
-hondata s-300 beyin ile iyi bir setup tabikide dr.ecu yaptırmak amacım.
-manuel şanzıman(1.6ies lerin şanımanı uyuyorsa lütfen bilgi verin)
ve 0.6 barda kullanmak istiyorum.8000-10000 tl gibi bir bütçe ile 6-8 ayda oluşturmak istediğim bir proje bu.

yukarıdaki söylediklerim genel hatlarıyla detayları var tabi.acaba piyasada bolca bulunan bolt-on turbo kitler ve 0.6 bar basınçta 1.4 is soch vtec ten ne kadar güç alınabilir.ben uzun ömürlü olsun istiyorum.bu basınçtada sorun olacağını düşünmüyorum.bolca örnekleri var dünyada.evet şimdi cevap ve yorumları alabilirim:)

mur_84
26-01-2012, 11:07
şanzuman olarak 1.4-1.6 çok fark yok.. değiştirmeye değmez bence.. ;)

sohc_vtec
26-01-2012, 11:10
dostum ilk basta aracın otomatik se hiç bulasma derim ben yapıcagın masraf satarken sana - olarak değerlendirilcek 25-30 arası turbo b16 war bebek 20-25 arası turbo 1,6 ies ler war allah nasip kısmet edese yarın baslanıyor benim projeye sohc vtec turbo yapıyorum bende motor içine girmeden dısardan basıcaz .. böyle projeler hesaplandıgı gibi gitmiyor

zx-10rr
28-01-2012, 10:41
dostum ilk basta aracın otomatik se hiç bulasma derim ben yapıcagın masraf satarken sana - olarak değerlendirilcek 25-30 arası turbo b16 war bebek 20-25 arası turbo 1,6 ies ler war allah nasip kısmet edese yarın baslanıyor benim projeye sohc vtec turbo yapıyorum bende motor içine girmeden dısardan basıcaz .. böyle projeler hesaplandıgı gibi gitmiyor

evet başlamadan iptal ettim zaten biraz araştırınca:)değmez.aklımda başka birşey var.yapılı bir aracı takibime aldım bakalım ne olacak:)yinede çok teşekkürler cavapların için..