Orijinalini görmek için tıklayınız : Stage 2 vtec Rodaj
Talih.b16
13-02-2010, 14:00
Aracımızı stage 2 yükledik skunk2 yay sapka egzantrik , cp tepeli piston , itr yag pompasi acl race yataklar vs
orjinal beyin ile rodaj yapıcaz arabayi sıkıstırmadan avans vurur mu herhangi bir sıkıntı olur mu ? Rodajdan sonra timing ve Ecu neptune , s300 , aem ems 10 60 den birini düşünüyoruz hangi ecu takmalıyız Ecu nunda fiyatida önemli tabi ki.
Nasil bir yol izlemeliyiz teşekkürler.
avansı distb den dusur bıde afr takılı olsun ole kullan
Talih.b16
13-02-2010, 14:33
widebant takıcaz zaten takmadan yurutmicez.avansıda cekıcez asagı pekı kac olması gerekır afrnın hangı aralıkta saglıklıdır
orj. i 16 avansın bence 15 yada 16 da bırakın avansı..
afr 11,5-13,5 aralıgında olacak ama ayarsız ve rodaj döneminde ne olur onu bilemiyecegim
ecu olarakda neptune en uygun fiyatlısı içlerinde görev olarakda aynı denebilinir.
Talih.b16
13-02-2010, 14:52
rodajda yapmam gereken baska bısı varmı uymam gereken seyler nelerdır saglıklı olsun dıye
1500 km .rodaj yapmalısın örnek otobanda 70-80-90 belirli viteslerde belirli aralıklarda giderek ve arada bir durup motoru sogutarak diye biliyorum ben
initial-D
13-02-2010, 16:43
aynı devirde uzun süreli kullanım yapma.otobana çıkıpta 50-100km boyunca 3000 devir mesela...yapma
başta 6-7000leri geçmeden tam gaz devirlenme ve yavaşlarkken dekompresyon yap.kalın yağ kullanma.diye biliyorum
delsolemrah
13-02-2010, 16:48
tırafikte cok kulanma belirli devirde sürekli gitme yüksek devir cevirme 1000 ,1500 km yol yap ani hızlanmalardan kacın
3000 deviri geçme..Çok fazla sıkışık trafıge gırme hararet yukselebılır...O an yapılması en mantıklı ıs klıma acmak sıcak olarak...Yada guzel bır mıshımoto radyator ws flan almak komple...
nicomedia
13-02-2010, 16:59
yok artık :) rodaj için radyatör mü :)
ya bende aynı dönemdeyim şu an ama std ...
vtec açma sabit devirde uzun km yapma .. yag olayını daha bilgili bi arkadaş yazsın ben 1500 km dolunca deişicem bazıları 2 kez deiştir diyo ... trafik olayına fazla girme...
R21TURBO 41
13-02-2010, 17:12
Rodaj yapmak makinenin içindeki tüm metallerin birbirlerine tam olarak senkronize olması için gecen zaman ve kilometre sürecidir.. Sadece kilometre değil motorun tam ısınma ve tam soğuma adetleride dikkate alınmalıdır... Örn. 30 tam ısınma + tam soğuma ortamala 1 ay sürer , bu süre zarfında 3000 RPM in geçilmemesi önemlidir.. 500km de bir yağ değişimi ve çıkan yağın süzülerek metal parçaları olup olmadığı kontrol edilirse iyi olur... Yapılan en büyük hata rodaj boyunca 3000 rpm i geçmeyip , 1000km sonra yağ değişerek 8000-9000rpm çevrilmesidir.. Kıl biri iş ama özellikle yüklü makinelerde seviye seviye devir arttırılmalı.. Örn.. 500km de 4000rpm / 750 km de 5000rpm / 1000km 6000 rpm / 1100km 7000rpm / 1200km kesiciye kadar devam.. Tabi bu süreçte AFR değerleri ve yağ basıncı en kritik değerlerdir... Rodaj süresince karışımın bir miktar zengine ayarlanması iyi olur , zengin karışımda piston tepe sıcaklığı daha düşük seviyelerde kalacaktır.....
Talih.b16
14-02-2010, 11:44
Peki Rodaj Döneminde Hangi yağ'ı kullanmalıyım ?
http://techturkey.com/forum/showthread.php?t=4236
yok artık :) rodaj için radyatör mü :)
ya bende aynı dönemdeyim şu an ama std ...
vtec açma sabit devirde uzun km yapma .. yag olayını daha bilgili bi arkadaş yazsın ben 1500 km dolunca deişicem bazıları 2 kez deiştir diyo ... trafik olayına fazla girme...
Masallah senınde bılmedıgın sey yok....Bendede piston kol var...orjınal radyator ılede sorun olmaz fakat trafık ıcerısınde hararetın artabılır..Bu kadar guzel parca ıle aracını yuklemısken radyatorlede takviye yapılabilinir...Yoksa yazın sıcak havada hararet artar klımayı sıcak olarak acmak zorunda kalabilirsin.
Benim fikrim tabi.
Talih.b16
14-02-2010, 13:38
mobilde calısan arkadasım var rodaj ıcın muhendıs arkasına sordurdum ne yagı kullanalım dıye 0 40 verdi.aracın yag yakmaya baslayana kadar bunu kullan sonra sana 10 60 verıcez onunla devam edıcez dedi.hararet icin orjınal termostat fan musurunu falan aldım radyator orjınal.sıkıntı olursa veya olucagını dusunursem hemen caresini dusunuruz.turbo dısında radyator deısen pek gormedim yada cok extrem atmo yuklu araclar dısında(toda vs)
rodajını sentetik yag ile yapma mineral bi yag ile yap oyle sabit hıza baglayıp otobanda falanda gitme hızlan yavasla surekli
Talih.b16
14-02-2010, 14:08
eyvallah 1000 veya 1500 km rodaj 2 yag deisimi arada. fıltreyle tabiiki.sabıt hızda tutulmadan cogunluk sehir ici dur kalk trafıkte motoru ısıtıp sogutup sekılde.3000 i gecmeden ara ara 4000 5000 yapıp.rodaj bıtımındede fazla sıkıstırmadan yavas yavas sıkıp devam etme.ve mineral yag ıle.burayakadar cok guzel.std motor rodajı pekı dereceli icin yapmam gereken bişi varmı onu kimse yazmadı.yada bı sıkıntı yok boyle devammı oda bu perıyotta alısıcakmı uyum saglıycakmı
dereceli icin bisey yapmam gerekirden kastını anlamadım, burda onemli olan sey aracının afr sinin ve avansının duzgun olması asırı zengin yada fakir olarak rodajı yapmaman gerekir kısacası ayarların duzgun olsun yeter mumkunse yag basıncını falanda kontrol et yag su seviyelerini surekli kontrol et
Talih.b16
14-02-2010, 14:20
kastım o ıste derecelı rodajı varmı bu periyotta derecelı ıcın ne yapmak gerekıyo
kastım o ıste derecelı rodajı varmı bu periyotta derecelı ıcın ne yapmak gerekıyo
egzantrigin ayari yapildiysa baska biseye gerek yok
Talih.b16
14-02-2010, 14:25
tesekkurler bılgıler ıcın sagolun.
initial-D
14-02-2010, 18:15
egzantrikler yüksek hızda çalıştığı zaman alışır.onlar için rodajlık bi durum söz konusu değil
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.