Orijinalini görmek için tıklayınız : Clio sport benzin pompası sorunsalı
Arkadaşlar uzun zamandan beri cliomun gaz yememe sorunundan yakınıyorum şimdi olay şu dip gaz yaptığım anda birden devir atmıyor araç boğuluyor sonrasından açılmaya başlıyor yani gaz tepkisi berbat birde üst devirlerde araç ölüyor özellikle 3.vites bitiminden sonra sorun enjektördedir diye temizlettim biraz daha düzeldi ama istediğim gibi değil ben büyük ihtimal benzin pompasi diye düşünüyorum ki üst devirlerde araça benzin gitmiyor gibi anında gaz yememeside ondan sanırım ama tam olarak emin değilim sizce sorunum nereden kaynaklanıyor?
Arkadaşlar uzun zamandan beri cliomun gaz yememe sorunundan yakınıyorum şimdi olay şu dip gaz yaptığım anda birden devir atmıyor araç boğuluyor sonrasından açılmaya başlıyor yani gaz tepkisi berbat birde üst devirlerde araç ölüyor özellikle 3.vites bitiminden sonra sorun enjektördedir diye temizlettim biraz daha düzeldi ama istediğim gibi değil ben büyük ihtimal benzin pompasi diye düşünüyorum ki üst devirlerde araça benzin gitmiyor gibi anında gaz yememeside ondan sanırım ama tam olarak emin değilim sizce sorunum nereden kaynaklanıyor?
Aynı problemi alfa75 de yaşadık.İlk etapta benzin pompasını değiştirmiştik fark etmeyince benzin regülatörünü denedik ve sorun çözüldü:icon_tup:
Aynı problemi alfa75 de yaşadık.İlk etapta benzin pompasını değiştirmiştik fark etmeyince benzin regülatörünü denedik ve sorun çözüldü:icon_tup:
+1 bu aklıma gelmemişti.benzin regülatörüde olabilir
Aynı problemi alfa75 de yaşadık.İlk etapta benzin pompasını değiştirmiştik fark etmeyince benzin regülatörünü denedik ve sorun çözüldü:icon_tup:
bu durumda herzaman olmamakla beraber arasıra benzin kokması olabilirmi?
bu durumda herzaman olmamakla beraber arasıra benzin kokması olabilirmi?
Valla tam ustune bastınız benzin kokmasida oluyor özellikle ilk çalısmada,zorlayinca ve motor sogukken....
vtsburak
22-02-2010, 19:18
bende böle bi sorun yasadım ama aracım saxo vts aynı bahsettiğin bende de oluyor..
benizm pompası + ateşleme bobını + potansiyometre bir sürü sey deiştridim :D ama düzemedi sorun sanzuman okuycu bi arada krank kasnagı içindeki lastik zamanını doldurmus arabaya yüklendiğimde içindeki göbek dönüo kasnak duruodu ozamanda elektrik yetmiodu yavas giderken bi sorun yoktuu...
benden bu kadar :D
bende böle bi sorun yasadım ama aracım saxo vts aynı bahsettiğin bende de oluyor..
benizm pompası + ateşleme bobını + potansiyometre bir sürü sey deiştridim :D ama düzemedi sorun sanzuman okuycu bi arada krank kasnagı içindeki lastik zamanını doldurmus arabaya yüklendiğimde içindeki göbek dönüo kasnak duruodu ozamanda elektrik yetmiodu yavas giderken bi sorun yoktuu...
benden bu kadar :D
hiç aklıma gelmemişti ama dediğin şeyden olacağını sanmıyorum....
vtsburak
22-02-2010, 20:50
valla bende hiç hatta edirnedeki bütün sanayi ustaları zannetmiodu ama oluo...
Arkadaşlar uzun zamandan beri cliomun gaz yememe sorunundan yakınıyorum şimdi olay şu dip gaz yaptığım anda birden devir atmıyor araç boğuluyor sonrasından açılmaya başlıyor yani gaz tepkisi berbat birde üst devirlerde araç ölüyor özellikle 3.vites bitiminden sonra sorun enjektördedir diye temizlettim biraz daha düzeldi ama istediğim gibi değil ben büyük ihtimal benzin pompasi diye düşünüyorum ki üst devirlerde araça benzin gitmiyor gibi anında gaz yememeside ondan sanırım ama tam olarak emin değilim sizce sorunum nereden kaynaklanıyor?
Elektrik kesmesi yada kesiciye benzer sallama yapıyor mu? Egsozdan üst devierlerde kara duman atıyor mu? Büyük ihtimal regületor. Sensor arızasıda olabilir. Krang okuyucu olabilir. Ama öncelikle benzin basıncını ölçtür tahmini rolantide 2.5 falan olması lazım 3 barda olabilir. Kendinde yapabilirsin reguletormü diye. :Reguletorun geri dönüş hortumunu kıstır. Benzinin tamamiyle enjektorlere yüklenmesini sağla. Tur at bakalım alt devir gelmesi lazım. Mesela 3000rpm de bile arabayı kursam yokuş cıkmıyordu. Yokuşlar korkulu ruyamdı. Takı arızayı buluncaya kadar.... Dene bakalım nasıl olucak. Düzelmez ise krank okuyucusuda yapar...
krank okuyucusuda değişti hatta onun yüzünden sanayide ömrüm çürüdü sorunu bulacağız diye eski sorunada gelecek olursak araba çalışmıyordu marş basıyor ama bobinlerden ateşleme yapmıyordu ecu söküldü bi sorun bulunamadı elektirk tesisatına bakıldı sorun bulunamadi baktım usta anlamıyor bişeyden bende netten araştırayım dedim 1-2 kişinin başına daha gelmiş ayni sorun krank mili sensörü değişmiş düzelmiş aynen dedim ustaya böyle böyle diye adam değiştirdi sorun düzeldi....
elektrk kesmesi ve sallama yok dediğim gibi üst devirler ölüyor gaz tepkisi berbat sonradan açılıyor araba sabahları benzin kokusu v.s dediğim gibi var...birde sogukken ve arka arkaya aragaz çektiğimde pat die ses geliyor egsostan mı anladm ama büyük ihtimal emmeden geliyor gibi hafif bi kara duman var gibi üst devirlerde....
ClioSportAge
14-03-2010, 23:50
oksijen sondasına baktır arıza kodu verir
OBD okuyucu bulun bir tane ve LTFT değerini kontrol edin. Muhtemelen %20 lerde falan çıkacaktır. Belkide daha fazla.
Eğer bu doğruysa öncelikle O2 sensörünün ilkinden gelen voltajı kontrol edin. Sabit durmamalı ve 02 ile 08 arasında sürekli değişmeli. Ara değerlerde de olabilir. Ama sabit olmamalı. Bu geliyorsa o2 sensörünüz sağlam demektir. Öncelikle ondan emin olun. Sonrasında MAF/MAP, enjektör, pompa, regülatör gibi parçaları kontrol edersiniz.
oksijen sondasına baktır arıza kodu verir
Arıza kodu olarak bi kanisler boşaltma devresi veriyor hatayi siliyoruz gene veriyor...ama ondan bu sorunun olacağını sanmıyorum gibi....
OBD okuyucu bulun bir tane ve LTFT değerini kontrol edin. Muhtemelen %20 lerde falan çıkacaktır. Belkide daha fazla.
Eğer bu doğruysa öncelikle O2 sensörünün ilkinden gelen voltajı kontrol edin. Sabit durmamalı ve 02 ile 08 arasında sürekli değişmeli. Ara değerlerde de olabilir. Ama sabit olmamalı. Bu geliyorsa o2 sensörünüz sağlam demektir. Öncelikle ondan emin olun. Sonrasında MAF/MAP, enjektör, pompa, regülatör gibi parçaları kontrol edersiniz.
sondayi kontrol etmek için obd okuyucu yerine servisteki bilgisayardan LTFT değerini voltajı v.s öğrenebilirmiyiz servis tanıdık rica ederiz kırmazlar...bu arada sonda önceden değişmişti ama 2 marka vardi k4m motora göre ben aldığımda...birisinin markasını tam hatırlamıyorum pahalıydi biraz 2.seçenekte bosch du ben daha uygun diye bosch almıştım....
özelden adresini atar mısın kaynettim yarın sana bobin göndercem
özelden adresini atar mısın kaynettim yarın sana bobin göndercem
Yolladım hocam.....tesekkur ederim......
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.