Orijinalini görmek için tıklayınız : Shortshift Hakkında
Arkadaşlar aracım için shortshift bakıyordum 2 model var dikkatimi cekti.
birisi düz birisi 2 boğumlu.
bunların arasında ne fark var vites geçişleri yolların kısalıgı vs hangisi daha makbuldur?
tek bogumlu olan
http://4caroption.com/images/products/items/SS-HC88R.jpg
iki bogumlu olan
http://passwordjdm.com/images/Products/3069L.jpg
bırısı ep3 bırısı ek ıcın olması gerek.sen usttekıne bakıcaksın
ikiside EK için die biliyorum yanlıs mı biliyorum acaba :beuj:
Bizde gecen ay arkadasımın 1.4 is modeline taktırdık üstteki modeldi arkadaşında dediği gibi sanırım ep3ler için.
peki ozaman.
birde piyasada ceşitli fiyatlarda bir cok short shift var 60 tlden baslıyor 200tlye kadar.
bunlar arasında yapı olarak fark varmı ( yani vites geçişleri yollar arası mesafe uzunlugu vs) yoksa tamamen malzeme kalitesimi.
imparatoR
23-02-2010, 07:46
ömer üstteki bizim araçlara uyan ;
geçenlerde aldım topuzuyla sahibindenden 100 liraya malzeme kalitesine dikkat et bana göre roll du drag tı elinde kalmasın ;
bendeki ben im hoşuma gitmedi söküp dahada kısaltıcam 4-5 cm bi kısalık sağladı orj inden;
bi yağlama kanalı lift vs bulursanda kendin takabilirsin,ben 1 saat de kendim taktım.
fsunnetci
23-02-2010, 08:59
Eğer drag ve rolling yapan biri isen shortshift takmana gerek yok bence. vites cartlatmaktan başka bir işe yaramıyor modlu vtec lerde :)
ama normal kullanımlarda çok keyif veriyor vites geçiş oranları baya bi kısalıyor..ama şunu bilmeni isterim shortshiftin vidasını alttan arasıra kontrol et mesela her lifte kaldırdığında bu kontrolü yapmanı tavsiye ederim çünkü zamanla boşlama oluyor vidasında ve gevşiyor..yolda bırakabiliyor başıma geldi çünkü:D
Ikısıde VTI vtec içindir.
Biri tek biri çift boğumludur. ikisinide kullanan biri olarak çift boğumluyu öneriyorum. Akıllı suren adamda cartlatmaz. Ben 2 sene ye yakındır kullanıyorum daha bi ses duymadım. Drag zaten yapmam ama rolling de bile artısı tartışılmaz. Verdiği keyif :) Pahabiçilemez
8.000rpm
23-02-2010, 09:14
Eğer drag ve rolling yapan biri isen shortshift takmana gerek vites cartlatmaktan başka bir işe yaramıyor vtec lerde :)
ama normal kullanımlarda çok keyif veriyor vites oranları baya bi kısalıyor..ama şunu bilmeni isterim shortshiftin vidasını alttan kontrol et arasıra her lifte kaldırdığında bu kontrolü yapmanı tavsiye ederim çünkü zamanla boşlama oluyor vidasında ve gevşiyor..
vites oranları değil , vites yolları kısalıyor , yanlış anlaşılma olmasın :)
short kullanmak öyle aman aman bir profesyonellik gerektirmez
vites yolları bir miktar kısalır , vites kolunun boyu da bir miktar kısalır
daha sıkı bir vites geçişi ortaya çıkar
kimisi short sever (misal ben) , kimisi sevmez...
bu tarz meselesidir
vites değişirken sizin kazanacağınız 0,0küsur bir süre avantajı zannetmiyorum ki pratikte bir işinize yarasın :D
ben vti varken vites kolunun boyundan ve yollarından hoşlanmamıştım , short taktıktan sonra çok daha tok oldu , çok da hoşuma gitti
kesinlikle tavsiye ederim
Cihan Çizmeci
23-02-2010, 09:57
vites oranları değil , vites yolları kısalıyor , yanlış anlaşılma olmasın :)
short kullanmak öyle aman aman bir profesyonellik gerektirmez
vites yolları bir miktar kısalır , vites kolunun boyu da bir miktar kısalır
daha sıkı bir vites geçişi ortaya çıkar
kimisi short sever (misal ben) , kimisi sevmez...
bu tarz meselesidir
vites değişirken sizin kazanacağınız 0,0küsur bir süre avantajı zannetmiyorum ki pratikte bir işinize yarasın :D
ben vti varken vites kolunun boyundan ve yollarından hoşlanmamıştım , short taktıktan sonra çok daha tok oldu , çok da hoşuma gitti
kesinlikle tavsiye ederim
Her harfine kadar + Çizmeci :) Si'dede Skunks Short Shift var keyfi tartışılmaz cartlama curtlama yok o elinin ayarıyla alakalı bişey :icon_tup: Kullan derim bendekide çift boğum tek kullanmadım bilemicem onu
Cok yararlı bı konu olmus bende merak edıyodum ve almayı dusunuyodum sımdı kararım daha net...
benim çözemediğim nokta boğumlu ve boğumsuz olması :S
fsunnetci
23-02-2010, 11:53
;) Nan nasıl cartlamıyor yapmayın arkadaşlar.. shortshift ile şanzıman dişilisi kıranlar var ama bu dediklerim agresif kullanımlar için geçerli..ben zaten açıklamada söyledim eğer normal kullanım için düşünüyorsan keyif verici dedim ama drag tipi yarışlarda kimse shortshifti kolay kolay tercih etmiyor çünkü karbon senkromeç istiyor onuda takmak ve taktırmak çok para ve maliyetli olduğunan tercih edilmiyor..Ben'de skunk2 shortshift+Knob var kullanım türü ve şekli önemli gerçekten aracına takmanı tavsiye ederim sürüş keyifi katıyor gerçektende..:icon_tup:
fsunnetci
23-02-2010, 12:00
Her harfine kadar + Çizmeci :) Si'dede Skunks Short Shift var keyfi tartışılmaz cartlama curtlama yok o elinin ayarıyla alakalı bişey :icon_tup: Kullan derim bendekide çift boğum tek kullanmadım bilemicem onu
Cihan 6000dd çeviren bir 106 için sorun çıkarmayabilir ama 9000dd çeviren bir Vti şanzımanı yetiştiremiyor o yüzden karbon senkromeç istiyor o da maliyetli olduğundan shorshift pek tercih edilmiyor pro user'lar tarafından ;)
UĞUR YUMAK
23-02-2010, 12:32
Yeni kullanmaya başlayanlar unutup eskisi gibi vites çekmeye çalıştıklarında kırılıyor.
Alıştıktan sonra çok keyifli.
Bi de Opel için olsa şunlardan :)
Walla ben arabayı aldıgım hafta taktım shortshıft. Senkrolarımda herseyımde orj oglu orj. Yerı ve zamanında herturlu de kullanıyorum ve en ufak bı sorunla karsılasmadım.
Skunk2 Dual shortshift+Mugen knob var.
bilgiler için tesekkür ederim.
yanlız sanzımanda cırtlatma dişli sıyırma olayına ayıkmadım.
vites yolları ile sanzıman cırtlamasını ne alakası veya söyle sorayım bu shortshit tam olarak nedir amacı sadece vites yollarını ve topuz yuksekliğini kısaltıp görünüm ve yolları kısa bir vites geçişleri sağlama değilmi?
dipnot aracım vtec değil ies ve daha hiç drag ve roll yapmadım :)
malzeme kalıtesı demısler ama ne kadar farkedıcekkı onu kırmak ıcın ya malzemenın cook cook cokk dandık olması demek yada kıran adamın kolundakı gucun pitbulun cenesınden fazla olması demek pıyasada satılan urunlerden ıstedıgını al kullan ama alırken guzel bır fırma sec yeter kırılırsada malının arkasında dursun kolay gelsın parayı buldugumda bnmde yapıcagım ıslerden bırı.
EK short shiftler kırılıyor bazen... Tabi burada ürün kalitesi çok önemli. ( başımıza geldi ) muhtmelen 3-5 geçişlerinde avuç içi ile abanmaya dayanmıyor bazı malzeme.
Vites topuzuna yakın yerden kırılırsa; kırılan parçayaı atıp, eğer orj değilse oem bir topuzu daha aşağı takıyorsun. Bidaha kırılacağını sanmam çünkü aşağı doğru kalınlaşıyor ürünler.
yanlız hala soruma cvp alamdım :)
bilgiler için tesekkür ederim.
yanlız sanzımanda cırtlatma dişli sıyırma olayına ayıkmadım.
vites yolları ile sanzıman cırtlamasını ne alakası veya söyle sorayım bu shortshit tam olarak nedir amacı sadece vites yollarını ve topuz yuksekliğini kısaltıp görünüm ve yolları kısa bir vites geçişleri sağlama değilmi?
dipnot aracım vtec değil ies ve daha hiç drag ve roll yapmadım :)
EK short shiftler kırılıyor bazen... Tabi burada ürün kalitesi çok önemli. ( başımıza geldi ) muhtmelen 3-5 geçişlerinde avuç içi ile abanmaya dayanmıyor bazı malzeme.
Vites topuzuna yakın yerden kırılırsa; kırılan parçayaı atıp, eğer orj değilse oem bir topuzu daha aşağı takıyorsun. Bidaha kırılacağını sanmam çünkü aşağı doğru kalınlaşıyor ürünler.
haha oda iyiymiş hem biraz daha kısalmıs olur değişiklik :)
fsunnetci
24-02-2010, 13:52
[QUOTE=Ome_RS;1197298]yanlız hala soruma cvp alamdım :)
:beuj: daha nasıl bir cevap bekliyorsun ki..gerekn cevap verilmiş zaten.:confused:
Cihan Çizmeci
24-02-2010, 14:29
Cihan 6000dd çeviren bir 106 için sorun çıkarmayabilir ama 9000dd çeviren bir Vti şanzımanı yetiştiremiyor o yüzden karbon senkromeç istiyor o da maliyetli olduğundan shorshift pek tercih edilmiyor pro user'lar tarafından ;)
Abi benim 106 ile sana istersen 8000 rpm videomu koyıyım hatta 8 de bitiyor gösterge ama üstünede çeviriyim (gereksiz ve daha 7500 ün üstüne çıkarmadım 1 kere denedim sorun çıkarmaması amaçlı ama çıkarırım istersem sorunda çıkmaz 1 kerede bu 1 2.si ben Si'ımdan bahsediyorum ki oda 8000 üstüne çeviriyor hangisini seçersen söliyim :)
Pro User derken bisiklet kullanmadık bizde 6 7 senedir , vites atmaksa muhabbet çevremdekiler benim viteslerimi çok iyi bilir :icon_tup:
Bende cartlama curtlama kırtlama olmuyor bende sende olabilir orasını bilmem :icon_tup:
:beuj: daha nasıl bir cevap bekliyorsun ki..gerekn cevap verilmiş zaten.:confused:
yanlız sanzımanda cırtlatma dişli sıyırma olayına ayıkmadım.
vites yolları ile sanzıman cırtlamasını ne alakası veya söyle sorayım bu shortshit tam olarak nedir amacı sadece vites yollarını ve topuz yuksekliğini kısaltıp görünüm ve yolları kısa bir vites geçişleri sağlama değilmi?
Cihan Çizmeci
24-02-2010, 14:38
bilgiler için tesekkür ederim.
yanlız sanzımanda cırtlatma dişli sıyırma olayına ayıkmadım.
vites yolları ile sanzıman cırtlamasını ne alakası veya söyle sorayım bu shortshit tam olarak nedir amacı sadece vites yollarını ve topuz yuksekliğini kısaltıp görünüm ve yolları kısa bir vites geçişleri sağlama değilmi?
dipnot aracım vtec değil ies ve daha hiç drag ve roll yapmadım :)
Güzel bir markanın güzel bi ürününü kullanırsan aracınla sorun yaşıyacağını sanmam.Cırtlama derken sert vites geçişlerine alışık olmayan bi insansan tabiki sıkıntı yaşayabilirsin.
Short Shift sadece vites yollarını kısaltır :icon_tup:
Yani cat curt yapması senle alakalı short la değil normal vitesinlede cartlatırsın düzgün geçiremezsen ;)
Anladım tmm tesekkürler skunk2 sanırım mantıklı bir şeçim olucak..
bilgi veren tüm arkadaşlara teşekkür ederim.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.