Orijinalini görmek için tıklayınız : Mobne 200SX CA18DET 705 WHP - Street Legal
selamlar arkadaşlar ;
bu profili sizinle paylaşmak istedim .
İsveç den Mobne isimli bir arkadaşımız ve kendisinin pre-face lift S13 ü , şu anda avrupanın en güçlü CA18DET i ( amerika da daha fazla çıkaran var mı bir bilgim yok )
CA18det den precision SC6262(edit: gt2871 değilyanlış yazmışım) ile 2.7 bar da 705 'whp' ve 686'wnm' çıkarttı . 1809CC den (orjinal hacim) :)
http://www.streetfire.net/video/Mobnes-200sx-s13-DYNO_640028.htm
çeyrek mil de GT2871 ile 2.3 bar da 10.7sn çıkartıyor
Youtube kanalı da aşşağıda .. arçla ilgili diğer videoları da bulabilrsiniz
http://www.youtube.com/user/mobne#p/u/4/ssJ9sQwQNg4
rFw5eb0Czdc
CA18DET i sevmeyen bazı arkadaşlar için güzel bir örneklendirme olabilir bu :)
specleri için birşey bulamadım , bizzat kendisiyle iletişime geçmeye çalışıyorum şu anda .. eminim sitemize girip yazmaktan keyif alacaktır :)
şanzımanla ilgili bilgi var mı? ve daha fazla detay...
yazdığım gibi görkem , kendisiyle bizzat iletişime geçmeye çalışıyorum nicco dan .. ulaşabilrsem davet ederim kendisini buraya en olmadı ben alır yazarım ..
gt2871le bu kadar güç çıkmaz eğer başka bişey yoksa
o torkta o sanziman pek olmaz ama neyse :)
gt28 değil sc6262 turbosu yüksek ihtimal zaten 28 gibi durmuyor üstündeki sc62ye göre güzel sonuç
bu güçler için ekstrem camshaft, ince işçilik üst kapakta, şanzıman gerekli.. daha fazla detay gerekli bu değerlere inanabilmek için açıkçası ecu turbo gibi.
haltech ecu sc6262 8:5:1 piston full counterwieght krank bulduklarım bunlar:)
mobnenin kendisinin yazdığıdır 2871 bilgisi..
dediğim gibi mail attım kendisine.. cevap gelince bilgilendiririm detaylı olarak .. sonuç olarak bir şekilde ca18 den 705 whp alınmış
kim yazarsa yazsın o turbodan o güç çıkmaz çıktığını idda bile etmesin
Efe:
*most powerfull ca in EU right?
*yours
teddan | sjuk som tusan:
*im not sure at the moment, but at the time it was dynoes it was the most powerful ca18 in the world at still 1.8l i think. But not 100% sure.
*with no nos
Efe:
*oh
*which turbo are you using?
teddan | sjuk som tusan:
*its a precision sc6262
Efe:
*and tranny?
teddan | sjuk som tusan:
*standard gearbox
Efe:
*really :-O:-O:-O:-O
teddan | sjuk som tusan:
*s14 diff
Efe:
*oh fuck
*stock transmission?
teddan | sjuk som tusan:
*yes, but dont get to exited, they break all the time
Efe:
*ah
*hahahaha
*:D
teddan | sjuk som tusan:
*:)
Efe:
*which often you mean with all time?
teddan | sjuk som tusan:
*fiew times a year
Efe:
*like?
teddan | sjuk som tusan:
*actually works pretty good
Efe:
*hmm
teddan | sjuk som tusan:
*if i run wide slicks, the outgoing axle from the gearbox break
*because of the grip. with streettyres i get wheelspin all the time, so the gearbox dont get that stressed.
Efe:
*oh i see
*its really nice to hear gearbox is solid like that
teddan | sjuk som tusan:
*yes im impressed, but as i said, they do break even with street tyres
Efe:
*actually 705 is so much bhp :)
*last count was 705 right?
teddan | sjuk som tusan:
*yes
Eray Yümsel
07-03-2010, 23:03
s13 ün gt25 le 1 barda 321hp çıktığını gördüm paşaoğlunda görkemin arabasıydı sanırım o yüzden bunada inanırım :D
s13 ün gt25 le 1 barda 321hp çıktığını gördüm paşaoğlunda görkemin arabasıydı sanırım o yüzden bunada inanırım :D
emme, egzos manifoldları ve en ufak üst kapak parçası olmadan.. yeni setupla neler çıkabilceğini görcez bakalım yaza doğru :)
Efe:
*in which bhp do you get tranny problems
teddan | sjuk som tusan:
*depends on the drivingstyle and grip
Efe:
*street tires
teddan | sjuk som tusan:
*i guess 400whp is the point when things can break
Efe:
*drift driving
teddan | sjuk som tusan:
*then you dont have to worry
Efe:
*ah ok
teddan | sjuk som tusan:
*the gearbox dont get stressed if theres no traction
*so for drifting i dont think it break that fast.
http://www.youtube.com/watch?v=WhIZPDLqzms
4. vites 275 km 5. vitese geçemeden kutu dağılıyor :D
5 de 335 gördüğünü söylüyor msn de :D
standart şanzıman oranları ve S14 diff i ile
5 de 335 gördüğünü söylüyor msn de :D
standart şanzıman oranları ve S14 diff i ile
oha 335 mi
dragon07
07-03-2010, 23:45
motor içide stockmuymuş birde onu sorsana :D 700whp çok yüksek bi güç 500 felan olsa iyide 700 çok yüksek birde wheel horse power :)
motor içide stockmuymuş birde onu sorsana :D 700whp çok yüksek bi güç 500 felan olsa iyide 700 çok yüksek birde wheel horse power :)
motor içinin stock olması imkansız 2.5 bar basıyor 1800cc motora
orj 83 bizim pistonlar , arkadaş 84.00 mm wiseco kullanıyormuş ..
ve e85 kullanıyormuş yakıt olarak ...
son hız olarak da 9000 redline standart s13 oranları 3.692 final ratio ve 18 jantlar la çıkan değer
1: 3.592
2: 2.057
3: 1.361
4: 1.000
5: 0.821
bunlar da s13 oranları
http://www.kabamus.com/garage/gears.html
siteyi açıp yukarıdan aşşağıya
245
40
18
0.82
3.692 yazarsanız hesap çıkıyor 5. vites için
özgün ayzsın bir sabah top speed yapıoduk
ama öle bir hız yok yani stock ca18det şanzuman la
birde öle bir beygir yok 2871 ile
adam iyi sıkıo sana arabanın sahibi bile olmayabilir :)
adam arabanın sahibi. turboyu da ben yanlşış yazmışım . prescion sc6262 kullanıyormuş . 705 bhp yi oradan çıkarmış .. yazdıklarımı okursanız adam zaten sürekli şanzıman sıkıntısı çektiğni söylüyor..
Emir_b16a
08-03-2010, 00:25
adam arabanın sahibi. turboyu da ben yanlşış yazmışım . prescion sc6262 kullanıyormuş . 705 bhp yi oradan çıkarmış .. yazdıklarımı okursanız adam zaten sürekli şanzıman sıkıntısı çektiğni söylüyor..
aleni ingilizce zarflamışsın adamı :D
güzel makina olmus ama genede türkiyede yapılamaz yedek parcadan dolayı:soru:
güzel makina olmus ama genede türkiyede yapılamaz yedek parcadan dolayı:soru:
tek engel yakıt olabilir bence.
orjinal sanjumanını sürekli kırıyormus sanırım okuduklarımdan öyle anladım yanılıyormuyum ?
orjinal sanjumanını sürekli kırıyormus sanırım okuduklarımdan öyle anladım yanılıyormuyum ?
yanılmıyorsun
Slick takarsa kırıyormuş. Normal lastikle yada drift yaparken sorun yokmuş.
tek engel yakıt olabilir bence.
güç yakalanır bi şekilde ama ikide birde sanzıman kırarsa olmaz diyorum
SC 6262
ca18 det motorda
6500 de falan ancak dolar ki sadece beygir cıkartmak için yapılmış proje gibi oem cam ler ile en fazla 7500 devir dönebiliyorsun daha sonrasında boşa ceviriosun hepsini denedik gördük
yani 1000 devir arabası yapmış adam stock kapak tan bahsediyorsa
yokl eger tomei full işli bir kapak takarsa ozman 9000 dönebilir işte ozaman da bu turbo ve bu beygirler zevk verir
ayrıca 1 iki bişi daha ekliyeyim
s13 cok hafif bir arac
500 whp ca18det türkiyede yapılsın ciddi ciddi cogu araba yanına yaklaşamaz
ama video da da göründügü gibi adam vites atıo lag e kalıo nerdeyse 7000 e yakın tekrar güc geliyor
ki adamın kapagı da komple yapılı
işte bu yüzden dir ki SR20det in ca18det den daha fazla tercih edilmesi
arkadaş kendi motorunun rebuild ini komple kendisi yapmış . üst kapak ve üst kapak işlemelerini tamamen kendisi yapmış , ve üst kapak tamamen dolu ..
haltech ecu kullanıyor araç 9000 çeviriyor
ve sc6262 5500 de 2.7 bar çıkartıyormuş ca18 den ..
dediğim gibi , ben adamın avukatı değilim bana söylediklerini söylüyorum
video da bile net bir şekilde görünüyor arac 5600 den ömnce 1.5 bar basamıyor
2.7 barı nasıl oluoda 5500 de basıyor
kaldıki türkiyede bütün S13 kullanıcıları tecrübelidir ki GT25 bile 4000 den önce hareket vermior
ya sonuçta adam bizi ilgilendirmez ama bu videoları izleyip de ca18det için gaza gelmek bence mantıksız
en ideal s13 ca18det 350 hp olandır benim gözümde
farklı motor koyarsın 1000 hp yaparsın orası ayrı
gt25 in 4000 den önce hareket vermediğine katılmıyorum . zira biz gt2860 ile komple standart motor 3800 de 0.8 görüyoruz ki gt2860 da stock maf o kadar izin veriyor
gt25 in 4000 den önce hareket vermediğine katılmıyorum . zira biz gt2860 ile komple standart motor 3800 de 0.8 görüyoruz ki gt2860 da stock maf o kadar izin veriyor
yok ona katılıyorum bende
sen pistonu koy wiseco falan ondan sonra konuşalım
bende stock motor 28 vardı 3500 de geliodu
yaptım 25 koydum 4000 den önce hareket yoktu
sıkıştırmayı mı düşürdün
8.5 wiseco piston çap büyütüyorsun yeni piston takarken ister istemez düşüyor sıkıştırma oem zaten 8.8
wisecoda sadece 8.5 var bide çap büyüdü o düştü 8.3 lere istemeden
ama 10 sıkıştırma piston üretirlerse inanılmaz zevkli olur ca18det
güzel bir kapak işlemi ile bence sıkıştırma biraz daha yükseğe çekilebilinir.
siz hangi turboyla ne basınç kullanmıştınız. g
örkem gt2560 kullanıyor ona sorarız gelince kaçta doluyor turbosu.
10 sıkıştırma ile güvenilir ellerden çıkmamış bir beyin programı çok fena zararlara yol açabilir diye düşünüyorum ...
ca18in devirli olmasını seviyorum , fakat parça bulmak gerçekten zor.. en basit örneği , headers alıcaksan ya 100 dolarak no-name alıyorsun yada 2500 dolar verip tomei alıyorsun . çok araştırdım başka bulamadım ..
ca18 in alt yapısı bence sr a göre çok daha iyi. sadece soğutma problemleri yaşıyorum , onları da elektrikli fan ile çözeceğim..
güzel bir kapak işlemi ile bence sıkıştırma biraz daha yükseğe çekilebilinir.
siz hangi turboyla ne basınç kullanmıştınız. g
örkem gt2560 kullanıyor ona sorarız gelince kaçta doluyor turbosu.
10 sıkıştırma ile güvenilir ellerden çıkmamış bir beyin programı çok fena zararlara yol açabilir diye düşünüyorum ...
ca18in devirli olmasını seviyorum , fakat parça bulmak gerçekten zor.. en basit örneği , headers alıcaksan ya 100 dolarak no-name alıyorsun yada 2500 dolar verip tomei alıyorsun . çok araştırdım başka bulamadım ..
ca18 in alt yapısı bence sr a göre çok daha iyi. sadece soğutma problemleri yaşıyorum , onları da elektrikli fan ile çözeceğim..
zaten bütün mesele parca
USA ye bakmıcaksın CA18det orda zaten yok sadece canadada var
bü yüzden bütün parcalarını japonyadan bakıcaksın
bende 2576 vardı
görkem de de aynı sorun var diye biliyorum 2560 hadi en iyi 3800 olsun oda 1 bar basınc actıkca gelicegi yerde yükselio
hararete dikkat
ca18in devirli olmasını seviyorum , fakat parça bulmak gerçekten zor.. en basit örneği , headers alıcaksan ya 100 dolarak no-name alıyorsun yada 2500 dolar verip tomei alıyorsun . çok araştırdım başka bulamadım ..
header icin amerikayi tekrar kesfetmeye gerek yokki;
ramhorn vs equal length mantigiyla turkiyedede yapilir :)
Ben ca18det de iskendere yaptırma taraftarıyım top mount olursa ve runner lar da biraz daha uzun yapılırsa turbo daha erken gelebilir
iskender bey e saygı duyuyorum , işçiliği gerçekten türkiyede tartışmasız en iyi .. fakat kendisnin iş yoğunluğu , ve fazla müşteri gelmesin yoğunluk azalsın diye yaptığını düşündüğüm yüksek fiyat çıtası beni kendisine biraz daha uzaktan baktırıyor açıkçası .
ben şu anda equal length kullanıyorum , export malzeme ve sardım manifoldu .. memnunum açıkçası , çatlayana kadar kullanıcam bakalım ne zaman çatlicak
resmi de burada
kendim sardım ..
http://img534.imageshack.us/img534/4840/grnt0198.jpg
http://img9.imageshack.us/img9/820/grnt0200.jpg
bu arada yanlış anlamayın da , 2576 s13 için bence çok yanlış bir turbo ..
bizde de aynı manifold vardı
çok yanlış turbo demeyelimde
yanlış diyelim :)
bende sonra HKS 28RS taktım
2576 ile aynı yerde geliyordu 1 bar ama daha zevkli olmuştu
sizin elbow unuz da tüm türkiyeyi dolaştı ve bana geldi en son :D
sizin manifold sıfırmıydı ? takar takmaz uymuşmuydu yoksa traşlamışmıydınz bağlantı yüzeyini .
biz baglantı yüzeyini traşladık da ayrıca slindir kapagındaki cıkıntıları hafif ovalleştirdik
egzost maniflod contasıo yanıodu devamlı sorunu öle çözdük
bizim elbow catlagı tamir oldu bir daha da catlamadı cok saglam mal cıktı
bana geldiğinde toplu iğne başı kadar yırtığı vardı kaynakladım .. bana ilk geldiğinde taktık manifoldu ve 0.2 falan basınç geldi kaçakldan dolayı ..2 günde conta bitmişti. o kadar eğikmiş en son zar zor bi freeze buldum bostancı sanayiide orada tıraşladık , resmen tepe vardı bağlantı yüzeyinde manifoldun ..
hesapta sıfır manifold ama , işte dandik mal...
genel konu ile ilgili benim düşüncem; yapılan araba sadece dyno aracı olmuş bence o güçler için. kesinlikle ve kesinlikle oem şanzımanla asfalta hiç bir güç veremez. 300-350km yapıyordu değil anlatmak istediğim. ayrıca turbonun dolum bandı çok gereksiz. 5k da az az gelio 1.5ları 6500-7000de görüyor. 1000-1500 devirlik bir araba bence. emek sarfetmiş, buna tek kelimem olamaz helal olsun ama biraz fanteziye girmiş. bunlar benim düşüncem.
benim boost saatim yok. gt2560 turbo kullanıyorum.inanılmazda zevkli. 3000-3100de dolmaya başlıyor.full boost 3300-3400gibi geliyor ve 1 bar basıyorum.dahada erken olabilir. garrett gt serisi turbolar 200sxler için daha uygun gibi geliyor bana. kendi devir bandınıza göre turbine ve compression seçebiliyorsunuz. bu yüzden hks ve bunun gibi markaların ürettiği turbolar belli düzenekler için hazırlandığı için bizim araçlarımızda düzeneği hazırlamadan uygulandığında pek başarılı olamıyor. bu gene kullandığım arabalardan gördüğüm bir şey ve bnm kendi düşüncem.
manifold konusunda ise bnm tek tercihim full-race olurdu, istedikleri parayı sonuna kadar hakeden tek marka bence. malesef ürün gamlarında ca18det için manifoldları yok. manifold; turbonun erken-geç/geç-erken dolumuna veya turbo basıncının azalarak-artarak/artarak-azalarak yükselmesine sebep oluyor. bu yüzden en iyi el yapımı manifoldun bile üst düzey mühendislik ve teknolojik çalışmayla birebir olcağını düşünmüyorum. iskender abime laf yok o bitane süper bir işçiliği var.. full-race gibi bişey yapçağını biliyorum :) no-namele filan olcak işler değil bence.
diğer bi konu benm yapacağım setup ve en verimli kullanabilceğim şekil;
top mount manifold
custom emme
stage2 egzntrk
kasnak,yay,şapka vs..., timing
2871bb turbo
sonucunu yazgelmeden tam görmüş oluruz allahnasip ederse.
bu arada parça konusunda minikslerime sonuna kadar katılıyorum.usa ka ile dolu.ca çok az var. japonya en süper parçaların olduğu yerdir illaki ama usa gibi parça bulmakta kolay olmuyor türkiyeden.ama sanki onlarda az az duvarlarını açıyorlar. :) bu arada amma çok konuştum. çok sevdiğim konulardan birioldu bu da :)
minikslerime spawn'a ve tüm yazanların elinesağlık.
Görkem senin pistonların sıkıştırması yüksek olabilirmi ?
birde şu var ca18det de external wastagate yaparsanız turbonun full bost yapma devrini 200 yada 300 devir aşşa cekiyor
bence görkemin yeni setup cok mantıklı top mount ex wg li 2871 400 hp yeterde artar bile ca ya
pon cams bence cok iş yapar ca18det de kapagada süper paralar harcamanın manası yok bana kalırsa
seninde ellerine sağlık görkem. döktürmüşsün
external wastegate e geçeceğimiz zaman tabiki iskender beyin ellerine teslim edicez işi , öyle gözüküyor şimdilik ..
ca18det için konuşursak , motor sonuçta belli , yüksek potansiyeli olan bir motoru olduğunu iddaa ediyorum ben hala. fakat 1.8 litre arkadan itiş ve en büyük etken olarak 200sx olmasından dolayı ben her zaman alttan spool eden lag ı düşük tepkileri yüksek bir turbo seçerim .. benimde aklımdaki plan ise hksnin gt-rs i .. ama 2900 dolar veremyeceğim için kendisine , garrett markalı GT2860R 0.86ar seçeceğim
http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/catelog/Turbochargers/GT28/GT2860RS_739548_1.htm
üst kapak için ise güzel malzemeler var tomei ve supertech malzemeleri ve güzel bir port işçiliği iile güzel bir flow yakalanabilinir.
top mount her zaman side mounttan daha iyidir bence de , zira kimya kuralları da ısınan hava yükselir der :)
herşeyi ufak tutup güzel spool lu bir ca18det bence çok keyifli olabilir , 5000-6000 dolar gibi bir masrafla
400 hp bence artabilr bile o kasaya , içini boşalttığın zaman 1000-1050 kilo lara inme ihtimali var çünkü .
ayrıca miniks , wiseconun bütün pistonları 8.5:1 olarak çıkıyor. acaba sizin araçta mı bir problem vardı .. o kdaar geç geliyordu
seninde ellerine sağlık görkem. döktürmüşsün
external wastegate e geçeceğimiz zaman tabiki iskender beyin ellerine teslim edicez işi , öyle gözüküyor şimdilik ..
ca18det için konuşursak , motor sonuçta belli , yüksek potansiyeli olan bir motoru olduğunu iddaa ediyorum ben hala. fakat 1.8 litre arkadan itiş ve en büyük etken olarak 200sx olmasından dolayı ben her zaman alttan spool eden lag ı düşük tepkileri yüksek bir turbo seçerim .. benimde aklımdaki plan ise hksnin gt-rs i .. ama 2900 dolar veremyeceğim için kendisine , garrett markalı GT2860R 0.86ar seçeceğim
http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/catelog/Turbochargers/GT28/GT2860RS_739548_1.htm
üst kapak için ise güzel malzemeler var tomei ve supertech malzemeleri ve güzel bir port işçiliği iile güzel bir flow yakalanabilinir.
top mount her zaman side mounttan daha iyidir bence de , zira kimya kuralları da ısınan hava yükselir der :)
herşeyi ufak tutup güzel spool lu bir ca18det bence çok keyifli olabilir , 5000-6000 dolar gibi bir masrafla
400 hp bence artabilr bile o kasaya , içini boşalttığın zaman 1000-1050 kilo lara inme ihtimali var çünkü .
ayrıca miniks , wiseconun bütün pistonları 8.5:1 olarak çıkıyor. acaba sizin araçta mı bir problem vardı .. o kdaar geç geliyordu
yok moruk ben zaten 8.5 dedim
oem 8.8 s13 ler
wiseco lar 8.5 hepsi
eger dedim 9 yaptırılabilinirse çok zevkli olur diye de eklemiştim mesajıma
yazdıkların güsel şeyler kasa dedigin gibi hafif eger hafifletirsen zaten 350 hp de yeterlidir
drift için ise en ideal 300 hp lik bir s13 tür daha fazlasına hiç gerek yok fazla basınc basıp aracı eskitmeyede luzum yok
tamamen katılıyorum ..
fakat yanlış olan bir yer var.. CA18det ler 8.5 sıkıştırmadır..
http://img242.imageshack.us/img242/15/200sxs13brochurepg15.jpg
miniks sizin s13 noldu?
İstanbul garage da duruyor
sattık biz
motoru çıkartmıştınız değilmi ? yatıyor mu o araba ne oldu ,motoru filan ne durumda ,üstündeki sizin koyduğnuz parçalar?
tamamen katılıyorum ..
fakat yanlış olan bir yer var.. CA18det ler 8.5 sıkıştırmadır..
http://img242.imageshack.us/img242/15/200sxs13brochurepg15.jpg
bende de katalog vardı ordan aklımda kaldı
8.8 yazdıgına eminim
ama iddia da etmiyeyim
ama en basitinden 8.5 wiseco al 0.50 honla makinayı gene sıkıştırma düşücek hatta sen egzantrikten bahsediosun
ozaman icene düşücek sıkıştırma bunları iyi araştırman lazım
motoru çıkartmıştınız değilmi ? yatıyor mu o araba ne oldu ,motoru filan ne durumda ,üstündeki sizin koyduğnuz parçalar?
önce motoru satın aldılar sonra da kasayı bütün yürüyene harcadıklarımla üzerinde verdim
tabiki , egzantrikler hakkında çok araştırma yapmadım , birazcık yüksek lift nasıl tepki verir ufak turboyla onu da merak etmiyor değilim ..
bir de eccs var bizde , 3800 e kadar silindir başına tek port açık ondan sonra 2. port ekonomi için .. acaba diyorum onu eccs-killer egzantrikler yada eccs iptali nasıl olur :)
hiç araştırmadım hiç bir bilgim yok o konuda
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.