Orijinalini görmek için tıklayınız : Castrol Edge 10/60
FakirAli
09-03-2010, 00:26
her 5000 km de bir castrol edge 10/60 yağımı rutin olarak değiştiriyorum.. cokta memnunum.. bi arkadasım bugun hafiften kafamı karıştırdı.. çok sık değiştiriyomuşum.. ayrıca aracım aldığımda 117bindeydi su an motoru 163 binde.. 152 binde performans dusuklugunden dolayı keyfi segman atıldı.. hiç açılmamıştı üst kapak.. segman atılıp kapandı hani eksiltme fln oluyormu diye soranlar olursa arabada yağ eksiltme sıfır.. 5000 km bindim 157bin de tekrar yağı değiştirdim ve şu an hala biniyorum su anda 163 binde
sorum şu yönde olucaktı : 10/60 yağ ile maximum kaç km gidilmeli bunun bi sınırı warmı kaçbin km den sonra bu yağ özelliğini kaybedip motor için risk oluşturmaya başlar? 5000 km de bir değiştirerek saçmalıyormuyum acaba? su anda 5500 km oldu ve değiştirmedim gelen cevaplara görede değiştiricem veya değiştirmicem şimdiden teşekkürler..
Bulut Y.
09-03-2010, 01:39
bi kaç kişiden daha duymuşum 5 binde değiştirmek daha iyi ama nedenini hep merak etmişimdir..
H22Power
09-03-2010, 02:04
sürekli olarak arabasını deneyen yada zorlayan birinin motor yağını zamanından önce değiştirmesinde fayda var neden die sorarsanız sürekli ısınıp soğuyan yağ viskositesini yani akışkanlığını kısa zamanda kaybetmekte bir zaman sora saman gibi olmakta kaba tabiri ile o yüzden motorunu zorlayan aracını sürekli limitlerde kullanan insanların motor yağını vaktinden evvel değiştirerek motorun daha rahat çalışmasını yağ akışkanlığının kaybolması ile oluşucak herhangi bir motor hasarını önlemiş olurlar...
Bulut Y.
09-03-2010, 02:39
alicim ozaman bizim her 3 bin de bir değiştirmemiz lazım :D
sürekli olarak arabasını deneyen yada zorlayan birinin motor yağını zamanından önce değiştirmesinde fayda var neden die sorarsanız sürekli ısınıp soğuyan yağ viskositesini yani akışkanlığını kısa zamanda kaybetmekte bir zaman sora saman gibi olmakta kaba tabiri ile o yüzden motorunu zorlayan aracını sürekli limitlerde kullanan insanların motor yağını vaktinden evvel değiştirerek motorun daha rahat çalışmasını yağ akışkanlığının kaybolması ile oluşucak herhangi bir motor hasarını önlemiş olurlar...
Mustafa iyi güzel diyosunda bahsedilen yağ benzinciden aldığımız açık yağ değilki zor koşullar için tasarlanmış castrol edge 10-60..
Bence eksiltme yoksa tecrübeli bi motor ustasına yağın akışkanlığını yoğunluğunu filan kontrol ettirip 7-8 bin km de bir değiştirilebilir..
Bende aynı yağı kullanıyorum arabamda 3-4 bin kmdeyken yağ yaklaşık 750 ml eksilmiş oluyo tamamlıyıp 5 binde de değiştiriyorum..eksilmese 6-7 bin km kullanırım.
_muhaRRem
09-03-2010, 03:11
arabanın yağını,arabayı az kullanırsam 5000 çok kullanırsam 6000de değişirim
bende rutin olarak 5000 de bir değiştiriyorum yağı ve yağ filtresini.yağ eksiltme bendede yok.kullandığım yağ markası lıquı moly..
FakirAli
09-03-2010, 11:12
sürekli olarak arabasını deneyen yada zorlayan birinin motor yağını zamanından önce değiştirmesinde fayda var neden die sorarsanız sürekli ısınıp soğuyan yağ viskositesini yani akışkanlığını kısa zamanda kaybetmekte bir zaman sora saman gibi olmakta kaba tabiri ile o yüzden motorunu zorlayan aracını sürekli limitlerde kullanan insanların motor yağını vaktinden evvel değiştirerek motorun daha rahat çalışmasını yağ akışkanlığının kaybolması ile oluşucak herhangi bir motor hasarını önlemiş olurlar...
öncelikle saol. bi gerçek war arabayı sıkıştırırım normal kullanımdada devirli kullanırım severim yani.. ama bu yağ piyasadaki en kaliteli yağ insan şöle bi düşünüo en azından bi 15,000 km eksiltmediği sürece gidermi acaba diye? yani gidip tırt 10-40 açık yağ almıyoruz sonucta edge 10/60
FakirAli
09-03-2010, 11:12
yani düzgün ve devirsiz bi arabada 10/60 kullansak 20 binleri görür heralde
H22Power
09-03-2010, 11:37
öncelikle şöle diyim biraz yanlış anlaşılmalar oldu ben kalkıpta 2000-3000km de yağı değiştirin demiyorum zaten bahsettiğimiz yağ 160tl:D ve yüksek ısılara diğer yağlara oranla daha fazla dayanıcak şekilde imal edilmiş ama şöle izah edersem daha net anlaşılır sadece yıkamacıdan ewe ewden sanaiiye sanaiiden otobana kullanılan bir araç ki buda yaklaşık 3000km den 2000 küsürü gazlanarak yapılmış olur işte o aracın yağ 4000 e gelmeden değişmeli ama günlük kullanılan yapılan 6000km nin 1000 ini gazlayarak yapılan bir araçta 6000-6500km arası değişse iyi olur hiç gazlanmayan bir arçtada 8000-9000 km arası değişmesi gerekir benim edindiğim bilgi ve tecrübelere göre...
Hiç gazlamıyorum ama yinede 5000km'yi görmeden yağı değiştiriyorum :)
Buarada Ben Mobil 10/60 kullanıyorum fazlasıyla memnunum bundan önce Castrol kullandım şuan Mobil kullanıyorum aralarında zerre kadar fark görmedim.
Tek Fark var :D
Castrol 160 lira
Mobil 85 lira (4lt)
H22Power
09-03-2010, 11:41
Hiç gazlamıyorum ama yinede 5000km'yi görmeden yağı değiştiriyorum :)
Buarada Ben Mobil 10/60 kullanıyorum fazlasıyla memnunum bundan önce Castrol kullandım şuan Mobil kullanıyorum aralarında zerre kadar fark görmedim.
Tek Fark var :D
Castrol 160 lira
Mobil 85 lira (4lt)
basmazsan farkı göremezsin haftaya gel abi yanımıza özledik:D
basmazsan farkı göremezsin haftaya gel abi yanımıza özledik:D
Sağlık koşulları sebebiyle arabayı kullanamıyorum Mustafa :) bide artık geçti benden o işler çıkıp rolling yapmak gazlamak zor geliyo bende heves kalmadı :)
Hiç gazlamıyorum ama yinede 5000km'yi görmeden yağı değiştiriyorum :)
Buarada Ben Mobil 10/60 kullanıyorum fazlasıyla memnunum bundan önce Castrol kullandım şuan Mobil kullanıyorum aralarında zerre kadar fark görmedim.
Tek Fark var :D
Castrol 160 lira
Mobil 85 lira (4lt)
bende neden nicin mobil aldım diye dusunuyordum :D:D:D
vkarayel
09-03-2010, 11:59
Ben motor yağında km ye hiç bakmam genelde kaçta değiştirmiştim unuturum :) Yağın rengine göre değiştiririm aracımı şehirlerarasıda kullanıyorum. Çok uzun yaptığımda 12000-13000 kmlerde bile değiştirdiğim oluyor, şehiriçi kullanımda ise 5000-6000 lerde değiştiriyorum genelde. Bence mantıklı olan yağ çubuğuna göre değiştirmek ...
bende neden nicin mobil aldım diye dusunuyordum :D:D:D
Aynı şekilde Motul var oda aynı para Motul kullanan 3-4 tane Sti arkadaşım var onlarda çok memnun Motul'den bilgin olsun Seko :)
Ludacris
09-03-2010, 15:41
Biz Ailece KAstroll kullanıyoruz. Ayrıca söylentilere göre roll için extra sı var deniyor.
Sağlık koşulları sebebiyle arabayı kullanamıyorum Mustafa :) bide artık geçti benden o işler çıkıp rolling yapmak gazlamak zor geliyo bende heves kalmadı :)
heves kalmadı aldılar zamanında senden hehe:)
ben bu konu için castrol ü aramıştım.servis bakımı kaç bin diyorsa o km de degiştirin demişti yani 10bin 30bin demedi.bir abimde tüplü seat toledo da aynı yagı kullanıyor 15 20binde degişiyor yag tertemiz çokta memnun.bende devamlı 10-60 edge kullanıyorum.gazlasamda gazlamasamda 5bin azami 6 binde yag yag flt degişiyorum.mantıklımı?degil.alışkanlık olmuş hastalık yani.aslında 10binde degişmek lazım. k20 bakımı sever.4lt edge 120tl
bende daha onceden castrol kullanıyordum.su anda mobıl1 10-60 a gectım gayet memnunum ve castrol 10-60 tan hıc bır farkının oldugunu gormedım.sadece fıyatı hemen hemen yarısı okadar:D yag degısımınıde 5000-6000 km arasında yapıyorum.
yağ satanla 5binde değiştiriyorum şeklinde konusmamız geçtikten sonra. Adam bana aptalmışım gibi bakıp yok abi yanlışın var 10/60 20.000 km kullanılıyor diyip katalogu gözüme sokması münasebetiyle uzuun giden bi yağ olduğunu anladım. ama bilmişlikten vazgeçmeyip olsun abi ben yine de 5binde bir değişcem demiştim :D
Motor stock ise ve sürekli ana avrat gazlanmıyorsa 5.000 bence de az bir km, 10.000 km de değişirdim ben olsam, 5.000 de bir filtre temizliği iyi olur sadece.
20.000 km ömür dediklerine bakma, TR koşullarında her yer inşaat-toz toprak olduğu için o km çok iyimser. Trafik vs.. etkenlerde olunca km sayacı 20.000 km gösterirken belki de yağ 30.000 km gitmiş oluyor.
Yağ tartışmasına zaten hiç girmiyorum, atmosferik araca 10w-60 koymam da konu o değil :)
EK NOT: 10w-60 mobil 1 80 küsür tl ise iyiymiş, ben castrol gibi uçuk bir fiyata sandım:
FakirAli
12-03-2010, 00:14
Motor stock ise ve sürekli ana avrat gazlanmıyorsa 5.000 bence de az bir km, 10.000 km de değişirdim ben olsam, 5.000 de bir filtre temizliği iyi olur sadece.
20.000 km ömür dediklerine bakma, TR koşullarında her yer inşaat-toz toprak olduğu için o km çok iyimser. Trafik vs.. etkenlerde olunca km sayacı 20.000 km gösterirken belki de yağ 30.000 km gitmiş oluyor.
Yağ tartışmasına zaten hiç girmiyorum, atmosferik araca 10w-60 koymam da konu o değil :)
EK NOT: 10w-60 mobil 1 80 küsür tl ise iyiymiş, ben castrol gibi uçuk bir fiyata sandım:
peki lamborghini gallardoya 5-30 açık yağmı koymayı düşünüosun ?
peki lamborghini gallardoya 5-30 açık yağmı koymayı düşünüosun ?
Zaten bir şey söyleyelimde suyunu çıkarmayın, bisiklet zincirine bile 10-60 süreceksiniz yakındır.
Fabrika ne öneriyorsa onu koyarım, 5w-40 öneriyor gallardo için.
FakirAli
12-03-2010, 00:18
Zaten bir şey söyleyelimde suyunu çıkarmayın,
Fabrika ne öneriyorsa onu koyarım
fabrika 10/60 castrol edgeyi öneriyor. peki atmosferik araca 10 / 60 koymam demendeki düşünceni açıklarmısın bize yanlış anlama bizde bilelim demekki techteki herkez hata yapıyor arabalarına 10/60 koyarak =)
fabrika 10/60 castrol edgeyi öneriyor. peki atmosferik araca 10 / 60 koymam demendeki düşünceni açıklarmısın bize yanlış anlama bizde bilelim demekki techteki herkez hata yapıyor arabalarına 10/60 koyarak =)
Fabrika 5w-40 öneriyor gallardo için.
Fabrika 5w-40 öneriyor gallardo için.
Use synthetic. 5w-40 is recommended, but hard to find. 0w-40 can be found (I've seen Mobil 1). I'm guessing 10w-40 is also OK.They tell me viscosity is less important than making sure you don't mix synthetic with the higher priced spread.
http://www.lamborghini-talk.com/vbforum/f4/what-type-oil-should-i-use-06-gallardo-10591/
FakirAli
12-03-2010, 00:24
benim gözümün önünde gallardoya 10/60 koyuldu..
benim gözümün önünde gallardoya 10/60 koyuldu..
Her arabaya 10-60 koyabiliriz ki? Millet stock 1.6 civic'e 10-60 koymaya başladı, yakındır bisikletin zincirine süreceğiz :D
Ben fikrimi söyledim, siz istediğinizi kullanabilirsiniz. Şu güzel akşamda tatlı tatlı yazıyoruz tartışmayalım boş yere :)
FakirAli
12-03-2010, 00:27
Her arabaya 10-60 koyabiliriz ki?
Ben fikrimi söyledim, siz istediğinizi kullanabilirsiniz. Şu güzel akşamda tatlı tatlı yazıyoruz tartışmayalım boş yere :)
yok canım kardeşim ne tartışması merak ettim 10/60 kalitesi ve inceliği en yüksek ve en az ısınan yağ sonuçta.. neden atmosferikte 10/60 kullanmam dedin sadece merakımdan :)
Bu benim görüşüm en başta ondan dolayı :)
En kalın yağ şu anda benim bildiğim üretilen.
Suda mı yürümek daha kolay, yoksa çamurun içinde mi? Çamurun yoğunluğu daha fazla elbette ki daha yorucu olur. (mübalağadır)
Gerçekten yüklü ve yağ ısısının aşırı arttığı bir araçta kullanılması zaten öneriliyor. Ama stock bir araçta yağ ısısını ne kadar arttırabilirsiniz ki? Saatlerce gazlayın pek bir şey fark etmeyecektir çünkü zaten stock araç limitlerinde yürümez. Ama araç bir nebze olsun (teoride kesin de, pratikte ne kadar değişir orasını bilmiyorum) güç kaybedecektir.
Dediğim gibi, eğer araç yüklü ve limitlerinde yürüyorsa elbette 10-60 kullanılmalı dayanıklılığından ötürü. Sonuçta yağ en önemli şey motor için.
Fakat aksi durumlarda ben koymam(kendi görüşüm)
Anlattığım şeylerde yanlışım varsa lütfen düzeltin bilhassa memnun olurum
Sebebi budur yani :)
FakirAli
12-03-2010, 00:36
tabi haklısın dediğin stock tarzı arabalarda hiç önemli değil.. git en ucuzunu al koy ama örneğin vti 106 typer rs bu tarz arabalarda bizzat görülüor e sonucta bunlarda atmosferik :) neyse anlastık sorun yok =)
Yok en ucuzunu kullanmam, tam sentetik kaliteli marka ince yağ yeterlidir.
Yıllardan beridir Mobil 1 0w-40 kullanırım hiç sıkıntı çıkarmadı bana mesela. Neredeyse şampuan niyetine kullanıcam :hahaha:
Konuya dönersek, aracının stock olduğunu varsayıyorum, senin yerinde olsam 10-60'ı çok fazla trafikte dur kalk yapmıyorsam 10.000 km de bir değişirdim ben. 5.000 de bir hava filtresini temizlesen yeterli olur bence. :)
ClioSportAge
16-03-2010, 20:44
türkiye şartlarında 10-60 atmosferik bir arabaya koymak bence tamamiyle cep zenginliği.
her arabanın fabrika verisi mevcut onlara göre yağ kullanmanızı tavsiye ederim.
5000 de bir de yağ değişimi mantıksız 9000 kullanıma göre 10000.
yağın visikotesinden bahsetmiş arkaşımız fabrikadaki adam onu düsünmüyor o yüzden kutuya 10000 km yazıyor değilmi
türkiye şartlarında tam sentetik ve yarı sentetik tüm yağlar (kutu) en az 10000 km dayanacak güçtedir. cebinize yazık yağ deiştirmek her zaman iyidir. ama iyi yağı deiştirmek sadece ustanıza ve yağcıya para kazandırır
8.000 km gibi değiştiririm. En fazla 10.000 km oldu şu ana kadar. Belli güçlere kadar performans amaçlı üretilmiş araçlar için bile 5000 bence erken ama tabi insanın içinin rahat etmesi için her sabah marş basmadan bile değiştirilebilinir birşey diyemem. Tabi çok güçlü yada ciddi motor modifiyeleri bulunan araçları konu dışında tutuyorum. Bu arada bende atmosferik bir motorda 10-60 yağı motorun performansını törpüleyeceği görüşündeyim. Ayrıca zaten 10-60 yağı eksilten atmosferik bir araç ya çok yüksek devir çeviriyordur yada bir problem vardır.
ben aracı yüklediğimden beri 10W-60 a geçtim yağ ısısı problemi nedeniyle.
Zaten 10W-xx den ince yağ kullanmayı önermiyor fabrika (mitsubishi); 5W koysam belki biraz güç alırım ama riske gerek yok.
ben aracı yüklediğimden beri 10W-60 a geçtim yağ ısısı problemi nedeniyle.
Zaten 10W-xx den ince yağ kullanmayı önermiyor fabrika (mitsubishi); 5W koysam belki biraz güç alırım ama riske gerek yok.
hala castrolde inat ediyormusun abi? :D
mobil yarı yarıya ucuzmuş, yanlış hatırlamıyorsam castrol size baya bi sapladı 160 tl den :hahaha:
mobil 1 diyorki, aracınızın motorunu onarırı bu katkılıdır uçar kaçar.
Ya satış stratejileri farklı yada ürün cidden farklı.
ben shell 10-60 da kullandım, castrolle aynı bence
Ludacris
17-03-2010, 12:04
Her arabaya 10-60 koyabiliriz ki? Millet stock 1.6 civic'e 10-60 koymaya başladı, yakındır bisikletin zincirine süreceğiz :D
:D aşırı besleme araç dışında bencede gerek yok
ne kadar fazla para verirsen beklenti o kadar yüxek oluyor:o
mobil 1 diyorki, aracınızın motorunu onarırı bu katkılıdır uçar kaçar.
Ya satış stratejileri farklı yada ürün cidden farklı.
ben shell 10-60 da kullandım, castrolle aynı bence
shelli bilmemde bp ve castrol 10-60 birebir aynı..birtek stickerları farklı daha ucuza bulan varsa aklında olsun..
FakirAli
17-03-2010, 13:53
:D aşırı besleme araç dışında bencede gerek yok
ne kadar fazla para verirsen beklenti o kadar yüxek oluyor:o
arabasını seven 10/60 kullanır atmo turbo diye bi ayrıma hiç gerek yok bence. yukardada bunu diyorum 10/60 sayesinde ısınmalardan gereksiz motor tıkırtıların hepsinden kurtuluosun.. ozamandamı gerek yok ? ki 106 gtinin biraz sıkıştırdıktan sonra nasıl ısındığını herkez bilir ben 4 senedir 106 kullanıyorum 2 senedir 10/60 kullanıyorum farkı fazlasıyla gördüm diyebilirm :)
MuratGürakan
17-03-2010, 13:58
:DArkadaşlar şu tartışmaların arasında bende bi soru sorayım :). Aracımın fabrika çıkış yağı 5-40. Ben 10-60 castrol koydum şimdi 10000km oldu bi yağ değiştircem ve mobil alcam. Ancak arabaya 10-60 koyduktan sonra biraz hantallaşıtığını hissettim sanki. Araçta stok turbo ile maksimum speclerde şu anda sizce 5-40 a döneyimmi? Aklımda 5*-40 a dönüp aracı biraz rahatlatmak var ve doğal olarakta biraz performans kazancı? Bilen birisi beni aydınlatısa çok sevinirim
Ludacris
17-03-2010, 14:11
haklı olablirsin açıkcası gti hakkında fazla bi bilgiye sahip değilim.
ne marka kullanıyorsun. çevremde castroll furyası var bizde ona uyduk. iyi deniyor, şikayetçide değilim. hatta vuruntu yapan bi araç vardı edge yi koyduk marş. 30 sn sonra ses kesildi
dragstar
17-03-2010, 17:56
yaklaşık 4-5 senedir vts de castrol magnatec 10w-40 kullandım 5binde 1 değiştirdim
en son yağ değiştirmemde 1500 km önce edge 5w-40 koydum motor sesinde azalma oldu araba biraz rahatladı araba soğukken yağın ısınmasıda kısaldı, eksiltme durumuna daha bakamadım
shelli bilmemde bp ve castrol 10-60 birebir aynı..birtek stickerları farklı daha ucuza bulan varsa aklında olsun..
Ben Mobil ile BP nin aynı olduğunu biliyordum.
devilboy
17-03-2010, 23:15
fabrika 10/60 castrol edgeyi öneriyor. peki atmosferik araca 10 / 60 koymam demendeki düşünceni açıklarmısın bize yanlış anlama bizde bilelim demekki techteki herkez hata yapıyor arabalarına 10/60 koyarak =)
gti içinmi fabrika 10 - 60 öneriyor ve gastrol ?? bilgide yanlışlık olmasın benim bildiğim total 10-40 kitapçıktada öyle yazıyor zaten
Patisever
19-01-2014, 20:02
konuyu hortlatıyorum castrol 10-60 'ın muadili motulde kaçtır teşekkürler
delmanicomio
21-01-2014, 09:31
10-60'ın zararı olmayacağını düşünüyorum
bir de performans düşümü oldu diyenler var, mümkün müdür böyle birşey ?
çok soğuk yerlerde ilk numara kalınlığından dolayı belki ama
Bugüne kadar bütün araçlarımda ( Honda Civic Vti x 4 ve Peugeot 306 gti ) 5/40 Castrol Edge kullandım. Gayet memnundum. Şimdi 5/40 Motul X-Cess aldım. Bu hafta içi yağ değişiminde onu kullanacağım. Ayrıca ben 4000-5000 km arasında mutlaka bakıma sokuyorum. Yağ, yağ filtresi, benzin filtresi, polen filtresi ve bujiler.
Edit : Konuyu hortlattık ama güncel bilgiler olsun :)
Hort olsun. 1998 106 Gti yağ değişimi yapacağım bu hafta içi, 3,28 i olan bir arkadaşım castrol 10 60 önerdi ve kendi aracına koyduğunda cok memnun kaldıgını söyledi... 1998 106 Gti için 10 60 bize bi sıkıntı cıkarırmı uygunmudur kullanan oldumu aramızda, şimdiden teşekkürler.
ERkut 205
17-08-2015, 20:11
Hangi marka olursa olsun. Tam sentetik 8000 km yarı sentetik 5000 km + yağ filtre değişimi genel bir yağ değişim ortalamasıdır. Marka, model, motor yapısı ve motor gücü için değişkenlikler gösterebilir.
Bunları dışında yağı koyup motorda kullanmaya başladıktan sonra da 1 yıl sonra km dolmasa bile değişmesi doğru olanıdır.
Bunun dışında ki her şey kişisel fantaziden öteye gitmez.
ne desek bos
sanirsin herkesin arabasi uzay araci
10-60 koydum valla iyi geldi
10-60 koydum ses kesildi
10-60 koydum arabanin hosuna gitti
10-60 furyasi bitmez
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.