PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bir Bilen Baksın ....



ice
11-03-2010, 13:59
http://i41.tinypic.com/2jb2ssy.jpg

Bu kadranı yada buna benzer bir motor kadranını arabaya adapte etmek mümkün müdür ?

Spawn
11-03-2010, 14:01
elektronik kadranlar ecu ile haberleşme içinde dir , haberleşme de arbaya göre canbus vb. gibi haberleşme tipleri kullanabilir, eğer kadran ve ecu aynı haberleşme kullanıyor ve registerları da tutuyorsa tabiki olur ..

kısacası denemek lazım , fakat çok küçük bir ihtimal uyması ...

ice
11-03-2010, 14:11
Peki ecu bağlantısı olmadan birşeyler yapılamaz mı ?

Spawn
11-03-2010, 14:15
yok , elektyronik göstergeler ecu ile haberleşir. dışarıdan sensor girişleri yoktur , 2 ila 9 arasında kablo gider ( haberleşme kısmından bahsediyorum ) , onlar rs232 ile yada rs485 ecu ile arasında haberleşme sağlar.

başka şekilde bilgi almaz. yinede kesin konuşmuyorum , u8zmanlığım kadranlar değil haberleşme olduğundan bu kadar yorum yapa biliyorum , daha önce dememiş arkadaşlar daha detaylı bilgilendirir

ice
11-03-2010, 14:23
İlla kadranın elektronik olması gerekmiyor resmi örnek olsun diye koydum.Sadece devir hız hararet benzin göstergesi işimi görür...

Oz`
11-03-2010, 16:06
arkasının resmi varmı ?

ice
11-03-2010, 16:12
Bu kadran olması şart değil özgün herhangibir motorsiklet kadranıda olabilir hatta digital olmasına bile gerek yok....

miniks
11-03-2010, 16:38
tesısat cekersen sıfırdan kullanrısın kullananlar var. ya da en basıtınden kadranı tesısatı ıle alırsın kendı tesısatın ıle bırlestırırsın sıstem aynı cunku.

ice
11-03-2010, 17:06
tesısat cekersen sıfırdan kullanrısın kullananlar var. ya da en basıtınden kadranı tesısatı ıle alırsın kendı tesısatın ıle bırlestırırsın sıstem aynı cunku.

Tabiki çekilir tesisat sorun değil ama ecu"yla kalibrasyonu sorun olur sanırım.En güzel eski model kadranlar herhalde ?

Oz`
11-03-2010, 17:08
yapılır sorun olmaz ama canlı görmek istiyorum benzin de sıkıntı olabilir 1 tek

ice
11-03-2010, 17:09
yapılır sorun olmaz ama canlı görmek istiyorum benzin de sıkıntı olabilir 1 tek

Eyvallah özgün konusuruz :icon_tup:

ahmet3425
11-03-2010, 17:54
guzel ama 13.000 rpm cok sexi olur:)

miniks
11-03-2010, 17:57
ozgunun dedıgı gıbı benzınde sorun olabılır devır de yuzde 90 sorun cekmezsın km de sorun km sensoru olabılır motorların kı teker donus ten okuyor. senınkı sanzumandan okuyor. bundan dolayı sorun olur ama oda halledılır km sensoru alını motorun dıskın onune konur kolay bısı yanı

ice
11-03-2010, 18:08
Saolun arkadaşlar olacak o zaman bu iş :)

Oz`
12-03-2010, 00:42
km ve devir halledilir ems ile

CallMeInsane
12-03-2010, 01:14
bende motor devir saati duşünüyodum da devir fakiri amerikana 13k rpm kadran koymak saçma olur die vaz geçtim :D olabilitesi olan bi proje :D

merruse
12-03-2010, 08:59
İlla kadranın elektronik olması gerekmiyor resmi örnek olsun diye koydum.Sadece devir hız hararet benzin göstergesi işimi görür...

Bunlar için ECU ya ihtiyacın olmaz. Motosiklet göstergeleri ECU ile haberleşme falan yapmıyor genelde. ECU dan sadece devir sinyali gidiyor. Ama senin diğer sensörlerin motosiklettekinden farklı değerlere sahip olacağından muhtemelen yakıt ve hararet göstergelerin doğru çalışmayacaktır. Onu da halledersin. Zor iş değil.

Subaru da falan sorun olmaz. Yeni arabalarda sorun olur. Özellikle CANBus iletişen arabaların çoğunda tüm veriler ECU da toplanıp oradan göstergeye yada GEM modülüne gidiyor. Dolayısı ile o araçlarda bu işi bu kadar kolay halledemezsin. Ama kablo çekmeyi sensörleri değiştirmeyi göze aldıktan sonra onlarda da yapılır illaki..

ice
12-03-2010, 09:03
Bunlar için ECU ya ihtiyacın olmaz. Motosiklet göstergeleri ECU ile haberleşme falan yapmıyor genelde. ECU dan sadece devir sinyali gidiyor. Ama senin diğer sensörlerin motosiklettekinden farklı değerlere sahip olacağından muhtemelen yakıt ve hararet göstergelerin doğru çalışmayacaktır. Onu da halledersin. Zor iş değil.

Peki mertol göstergeyle birlikte sensörleri de alsam çalışma prensibi aynı dimi yani arabada da çalışır ?

merruse
12-03-2010, 09:10
Aynı tabiikide örneğin ısı sensörünün skalası farklıdır. Birinde depo tam doluyken 8Kohm dur diğerinde 6 kohm dur. (Değerleri salladım) Dolayısı ile kendi sensörlerini kullanırsan gösterge yanlış gösterecek.

ice
12-03-2010, 09:14
Eyvallah ...

Schumi
12-03-2010, 22:47
Bu km bilgisi aslında aracın ABS sensörlerinden gelen tekerlerin dönüş hızı değil mi? Aracın jant lastik ölçüsü farklı olucağı EMS kullanmadan direk sensör ile doğru hız bilgisi göstergeye verilemez diye düşünüyorum. Tabi farklı bir kalibrasyon vs.vs. varsa bilemem.

merruse
12-03-2010, 23:14
Maksi halleder o işleri gibime geliyor. Öyle atla deve değil.

Schumi
13-03-2010, 00:04
İllaki halledilir ama dediğim gibi araya bi devre vs bişi yapmak laızm. Sırf orjinal sensörleri alarak olmaz demek istemiştim.

vtsburak
13-03-2010, 00:58
Böle bi gösterge taktıgmız zaman arıza ısıgı aırbag ısıgı vs vs onlar ne olucak ? Kendi göstergesini cıkardıgımız zaman aracta problem olmıcak mı ? Bende buna benzer bişey düşnüorum ama nasıl olur kafamda tam canlandıramadım.....

ice
13-03-2010, 09:55
Böle bi gösterge taktıgmız zaman arıza ısıgı aırbag ısıgı vs vs onlar ne olucak ? Kendi göstergesini cıkardıgımız zaman aracta problem olmıcak mı ? Bende buna benzer bişey düşnüorum ama nasıl olur kafamda tam canlandıramadım.....

Dediğin hiçbir gostergeyle isim yok :)

ice
13-03-2010, 09:56
Arastirmadayim hala beyler en azelektronik olan göstergeyi arıyorum

merruse
13-03-2010, 10:46
:Neyi araştırıyorsun anlamadım. Motosikletlerde sadece devir sinyali alınıyor ECU dan. En çok elektroniği bu zaten. Kalan kısmı hep ön tekerdeki hız sensöründen geliyor.