PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Katalizör, Lambda Sorunu



plekumat
26-03-2010, 20:38
'06 Mk1 Cit. C2 VTR 46000km'de
http://img689.imageshack.us/img689/623/sdc16439.jpg (http://img689.imageshack.us/i/sdc16439.jpg/)
Lexia cihazından şöyle bir sonuç çıktı..
O2 sensörü galiba universal'mış, Nerden bulurum veya nasıl çözerim?

Kat iptalini yaptırmak gerekli oldu artık :)
içini boşaltmak istemiyorum ***** seneye muayenesi var.
flanşlı düz boru gibi düşündüm ama pek bilgim yok, Nasıl yaptırabilirim?? :(
Kat iptali sonrası şunu sensöre takarsam arıza ışığı yanması çözülür mü?:
http://www.hizlial.com/oto-aksesuar/tuning-auto-sport/svs-katalitik-konvertor-sensor-isigi-sondurme-aparati_31.112.8098.0113.htm


Yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim :)

ClioSportAge
27-03-2010, 18:38
lambda 2 sensörü aracınızın yakıt karışımını ayarlayan bir sensördür.egsozdan çıkan karbondioksit oranına göre yakıtın ayarlanması için ecuya bilgi gönderir.
bilinmeden yada ehli olmayan ustalar tarafından yapılırsa aracınızdan verim alacağınıza güç kaybı yaşarsınız.

ayrıca o linkte verdiğiniz aparatlar sadece arıza lambasını söndürür lambda nın yaptığı görevi yapmaz.

Lambda sensörünü katın yerine koyacağınız bir borunun üzerine delik açarak da takabilirsiniz.arıza ışığı söner fakat aracınız sürekli zengin çalışır.Yakıtınız artar

eğer takmazsanız da 4000 5000 devir aralığında aracınız zengin yada aşırı fakir karışım nedeniyle teklemeye başlayacaktır.

plekumat
27-03-2010, 19:06
Teşekkürler
Sıfır katalizörler çok pahalı.. İptalinide araba rahatlasın diye yaptırmayı düşünüyordum..
Dediklerinize göre faydadan çok zararı varmış.
Lambdaların ikisinide değiştireceğim. Peki Kat problemini Nasıl çözebilirim??

merruse
27-03-2010, 20:19
Sadece katalitikten önceki sensör karışım oranını ayarlıyor. Katalitikten sonraki sensör emisyon değerlerinin tutup tutmadığını dolayısı ile katalitik konvertörün verimini hesaplamaya yarıyor.

Sizin arabanızdaki ısıtma arızası demiş. Bence siz onu bir daha kontrol edin. Muhtemelen kabloları falan çıkmıştır. İkisinin aynı anda rezistanslarının bozulmuş olması biraz uzak ihtimal.

plekumat
27-03-2010, 20:22
Teşekkürler,
ustada, anahtar kontaktayken fişini söktüysende yapar demişti..
Ama kat eskimesi arızası kesin.. Bu 4. ışık yakışı..

Yani kat iptalini yapabilirim galiba?

merruse
27-03-2010, 20:28
KAtalitiği iptal ettirirseniz bile sensörünü yenilemenizde fayda var. O linkini gönderdiğiniz zımbırtıdan bende kullanmaya başladım, şimdilik lamba yakmadı.. Gerçi ben oradan almadım ama işe yarıyor gibi gözüküyor şimdilik.

plekumat
27-03-2010, 20:40
KAtalitiği iptal ettirirseniz bile sensörünü yenilemenizde fayda var. O linkini gönderdiğiniz zımbırtıdan bende kullanmaya başladım, şimdilik lamba yakmadı.. Gerçi ben oradan almadım ama işe yarıyor gibi gözüküyor şimdilik.
Birkaç kişi daha çözdüğünü söyledi bunu kullanlardan
Sizin aldığınız yerden alsam bende bu biraz pahalı geldi bana ..

Böyle kullanmak çok sinir bozucu :mad:
çekişi düştü, vites düşürünce yığılıyor, çok yakıyor..

plekumat
02-04-2010, 14:30
Birde şöyle birşey buldum:
benim problemimle alakası var mıdır sizce?


bir yılı aşkın süredir benim arabanın motor ikaz lambası yanıyordu
taktım kafaya niye yanıyor diye :)
gittim servise hava akış metre dediler değiştirdim 500-600 ytl para vererek sönmedi
fakir karışım yapıyor dediler lambda sensörü dediler değiştirdim lamba sonmedi
buji dediler yağ dediler şu dediler bu dediler lamba sönmedi
inanırmısın depo kapağına kadar değiştirdim sönmedi

sonra birşey farkettim
deniz seviyesine inip 1-2 gün gezince lamba sönüyordu sonra dönüşte tekrar yanıyordu
demek birşeyler bunu ayarlıyor ve ecuya bilgi veriyor dedim
2000 kusur rakımda yaşıyorum
deniz seviyesinden çıkışta her 500 metre tırmandığımda arabayı stop ettim sonra kontağı açtım bir 5 dk tuttum tekrar kontağı açtım
motor engine check lambası hiç yanmadı

çektim arabayı bosch car servise bunun boğaz kelebeğini sökün dedim
adamlar yerini bilmiyorlar bilgisayardan baktılar buldular söktürdüm
yarım parmak kurum bağlamış
balata spreyi tiner ne varsa çözecek temizlettirdim birde yeni conta ayarladım taktırdım

bunu bana hiçbir usta söylemedi maalesef
rakım çıktıkca oksijen basıncına göre ayarlama yapan yer olması lazım aklımda boğaz kelebeği kalmış

parçada bu parça
şimdi aracım 8 litre değilde 5-5.3 litre yakıyor araba hafifledi sanki

lambada sönüş o sönüş dahada yanmadı

aha suç aletide bu ama bu agr valfi değil dimi

agr valfi sanıyordum okuyunca bu farklı bir parça oldugunu farkettim

http://img224.imageshack.us/img224/9359/gazkelebegi.jpg

ecthelion
02-04-2010, 19:48
heater çalışmadığı zaman oksijen sensörün düzgün ölçüm yapamaz.
ECU, heater'ın çalışıp çalışmadığını %100 anlayabilir çünkü heater ile zirkonyum arasında nikel-krom alaşım filteri yani bildiğimiz K tipi termokupl vardır, bu termokupl zirkonyum plakalarının sıcaklığını okur.
oksijen sensörün için hem katalizör öncesindeki hem sonrasındaki için diyor, aracının aküsünü kontrol ettir magneti marelli ECU'ların çektiği akım yeterli olmadığında genelde bu tarz arızalar verebiliyor (akım yeterli olmadığı için heater'ları kapatabiliyor)

ecthelion
02-04-2010, 19:51
birde o linkteki "aparat"ın takılması sonucunda oksijen sensörünün okuduğu değerde sapma yaşanacağından performansta ve yakıt tüketiminde değişiklik olacaktır.

gambit49
02-04-2010, 20:04
ben 2. sensor sadece emilsyon icin var die biliorum simdi kesin bir cevap alsak 2. sensorun yakıta ve performansa etkısı var mi yok mu

plekumat
02-04-2010, 20:21
Cevabınız için çok teşekkür ederim..

Oksijen sensörlerinin sorunu başladığında (lexia cihazından bakılabiliyor) araç çalışmıyormuş, su sıcaklığıda 48 dereceymiş..
Usta, eğer sistemde akım varken, (sensörü söktükten sonra, ışık yandımı diye kontağı açmıştım) herhangi bir soketi söktüysende yakmış olabilir demişti..

Servis biraz uzakta olduğundan (gitgel 150km) birdaha bağlayamadık; bir daha bağladığımızda kesin sonuç çıkacak.

Aküyü eski sahibi yenilemiş,
düşük amperli takmış olmasından kaynaklı olabilir mi bu bahsettiğiniz yetersiz akım??


ben 2. sensor sadece emilsyon icin var die biliorum simdi kesin bir cevap alsak 2. sensorun yakıta ve performansa etkısı var mi yok mu
Benimde bilgim o yönde..
2. sensör sadece kat'ın temizlediği havanın değerlerini ölçüyor, ECUda bu değerleri katın düzgün çalışıp çalışmamasıyla ilişkilendiriyor.
Yani Karışım ayarlamasını sadece 1. sensör ayarlıyor.
Usta böyle dedi ama tam doğru mudur bilmiyorum..

Birde birkaç yerden duyduğuma göre EGR'nin ve gaz kelebeğinin kurum bağlamasındanda çok yakma, çekiş düşüklüğü olabiliyormuş
Servise gittikten sonra belli olacak hepsi.
Gelişmeleri buraya yazarım

Tekrar teşekkür ederim

ecthelion
02-04-2010, 22:07
eğer ustan her 2 oksijen sensörününde kablosunu söktüyse o hatayı verebilir, ama japon arabalarında "circuit high" der, PSA grubunu bilemiyorum.

ustanın dediği olay kısmen doğru, iki sensörde karışımı etkiler ancak ilk sensör birincil karışım ayarlama görevi görür, 1. ve 2. sensörün farkından katalizörün etkisini ölçer, 1. sensör devre dışı kaldığında 2. sensörden gelen verilerle karışımı ayarlar.

akünün düşük amperli takılması pek etkilemez (72 ise 60 takılmasından bahsediyorum, 72 ise 30 takılmasından değil tabiki :) ) çünkü o değer amper/saat değeridir, sen istersen 1 saniyede akünü boşaltabilirsin (pek hoş bir sonucu olmaz :) ), akünün suyuna baktır bitip bitmediği anlaşılır.

yiit
02-04-2010, 22:11
valla bende düz boru var egzoz manifoldunun üzerindede somun var arıza yakmıyor ama sensörlerinin arızalı olmaması lazım

gambit49
02-04-2010, 22:21
o linkde ki aparti tornacida yaptırabiliosun kat i iptal ederken baya ise yarayan bir olay o

plekumat
02-04-2010, 23:52
sensörleri usta sötmedide, ben söküp ustaya götürdüm :) Sökmeden önce sensörün temizlenemediğini bilmiyordum.. Sensörün içi galiba seramikmiş, herhangibir temizliği yapılmıyormuş..
Aküyede ilk fırsatta bakacağım

Tornacı Abiye anlatayım, yapabilirse artık :)

Yiğit Abi bu C2lerin EGR'si nerde bilginiz var mı?
Geçenlerde filtreyi söktüm:
http://img260.imageshack.us/img260/1572/sdc14678.jpg (http://img260.imageshack.us/i/sdc14678.jpg/)
Kelebeği ittirip içine parmağımı sürdüğümde, yapış yapış simsiyah kurum, yağ artığı vardı.
2gün tırnaklarımın arasından çıkmadı..
Bu parçayı söküp temizletsem yararlı olur galiba

Birde filtrenin gaz kelebeğine giren kısmında(yağ buharı borusunun bağlandığı yer) çok fazla yağlanma vardı; usta, çok fazla yağ koymuşlar oda devirli kullandıkça buradan atar dedi. Bir zararı var mıdır?
http://img682.imageshack.us/img682/1074/sdc14677.jpg (http://img682.imageshack.us/i/sdc14677.jpg/)
http://img689.imageshack.us/img689/2648/sdc14681.jpg (http://img689.imageshack.us/i/sdc14681.jpg/)

Teşekkürler

yiit
03-04-2010, 00:11
o kranktan kelebeğe buharlaşan yağı geri veriyo ben söktüm yağlanmıyor bir zararıda yok ama sen şimdilik yapma filtre takarsan yaparsın kelebek konusuna gelince parmagınla fazla oynama elektronik olduu için eline alma ihtimalin yüksek git söktür temizlet yağlanması normal

plekumat
03-04-2010, 00:22
Teşekkürler Abi .
Şu sınav geçsin, Ustayla 2 günde tertemiz çıkartacağız inşallah :)

ecthelion
03-04-2010, 19:18
söktüğün oksijen sensörlerini düşürdüysen geçmiş olsun, zirkonyum plakaları çok kolay çatlar. sensörün içi seramik değil, zirkonyum.

http://www.airfuelmeter.com/english/images/lsu4-2.gif
kırmızı: heater
mavi: açık hava (zero cal.)
sarı: zirkonyum plakaları

plekumat
04-04-2010, 00:16
Yok abi Kesinlikle düşürmedim, sallamadım, hava tutmadım, su tutmadım, WD40 sıkmadım,
Naylon poşetinde götürdüm ustaya, sonra geri gelip taktım yerine..

gambit49
04-04-2010, 11:31
biraz alakasiz olacak konuyla ama DP yapipip katalitik iptal edildiginde ses artar mi artarsa ne kadar artar s40 2.0t turbo bir aracda

Schumi
04-04-2010, 11:34
Ne kadar artacağını tahmin etmek zor. Ama orta sustucu son susturucu ellenmeden eksoz çapı değişmeden sadece kat sökülür se rahatsız edici bir artış olmaz bence.

plekumat
04-04-2010, 11:57
http://www.youtube.com/watch?v=5ZBFaS1-704

Bu bir nebze yardımcı olur gibi

BAHADIR24
04-04-2010, 16:19
makyajlı is dede çift sensör var, aldık arabayı 3 gün sonra arıza yaktı katalitik ömrünü tamamlamış dediler söktük yerine ufak susturucu taktık arıza ışığı 3 senedir yanıyor svs nin ürününü aldık taktık olmadı yine yandı:( hala ısrarla yanıyor araba dururken ciddi koku geliyor egzozan sanki çiğ benzin atıyor...son 3-4 aydır 60-70 sabit hızda giderken kendi kendine sönüyor ışık veya bir sabah çalıştırıyorum ışık sönmüş yine sabit hızda giderken hafiften bir tekleme oluyor ve demirbaşımız olan arıza ışığı yine yanıyor...
işten anlayan egzoz ustaları çözüyormuş dediler ben aldım taktım svs nin yanıltıcısını birşeye yaramadı şimdi sensörü değiştirmeyi düşünüyorum birde aklımda şu var http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?t=39937&highlight=buddy+club
bunu alıp taksak ve sensör sorununu komple çözsek diyorum çünkü anladığım kadarıyla alet sabit sinyal gönderiyor ve arıza algılanmıyor sensör bozuk olsada sabit akım gideceğine göre herşey yoluna girecek:soru::soru::soru:

bu işten anlayanların yorumlarını bekliyorum:icon_tup:

gambit49
04-04-2010, 16:36
Ne kadar artacağını tahmin etmek zor. Ama orta sustucu son susturucu ellenmeden eksoz çapı değişmeden sadece kat sökülür se rahatsız edici bir artış olmaz bence.

aracin tum egzoz orj olarak 60lık ben orta susturucuya kadar 70lik yapayim diyorm katalitigide iceri alarak (kat iptal olacak)

merruse
05-04-2010, 18:55
birde o linkteki "aparat"ın takılması sonucunda oksijen sensörünün okuduğu değerde sapma yaşanacağından performansta ve yakıt tüketiminde değişiklik olacaktır.

Hiçbirşey olmaz. O aletin karışım oranı ile hamam tası kadar alakası yok. Onu zaten katalitikten sonraki sensöre takacaksınız. O sensörde emisyondan başka bir işe yaramaz.


ustanın dediği olay kısmen doğru, iki sensörde karışımı etkiler ancak ilk sensör birincil karışım ayarlama görevi görür, 1. ve 2. sensörün farkından katalizörün etkisini ölçer, 1. sensör devre dışı kaldığında 2. sensörden gelen verilerle karışımı ayarlar.
Biiip yanlış cevap. Ne yaparsanız yapın katalitikten sonraki sensör karışım oranını etkilemez. Zira katalitik konvertörden dolayı flowu zaten düşük olması nedeni ile frekansı öndeki sensöre göre ziyadesi ile düşük oluyor. Ve o frekanstaki bir veri ile karışım falan ayarlanmaz.

ecthelion
06-04-2010, 12:43
Hiçbirşey olmaz. O aletin karışım oranı ile hamam tası kadar alakası yok. Onu zaten katalitikten sonraki sensöre takacaksınız. O sensörde emisyondan başka bir işe yaramaz.


Biiip yanlış cevap. Ne yaparsanız yapın katalitikten sonraki sensör karışım oranını etkilemez. Zira katalitik konvertörden dolayı flowu zaten düşük olması nedeni ile frekansı öndeki sensöre göre ziyadesi ile düşük oluyor. Ve o frekanstaki bir veri ile karışım falan ayarlanmaz.

kendini yarışma programındamı sandın?
biraz araştır istersen ;) ecu'dan ecu'ya değişiyor, PSA grubunun ECU'larıyla daha önce hiç uğraştınmı? technical specification'larını okudunmu?

plekumat
06-04-2010, 13:43
teknik bir tespit değil ama Benan Abi'nin VTS'de kat iptali ve bu parçadan var, onda bir sıkıntı çıkarmamış, dediğine göre ..

Bu konuyu nasıl çözeriz?? DR Ecu diye bir Abi varmış galiba.
Ona sorsak, cevap alabilir miyiz?
Veya o sesimizi burdan duyar mı? :)

plekumat
16-04-2010, 22:58
Diagnos'a bağladık
Sadece Kat eskimesi çıktı

Kat'a girişmeden önce Gaz kelebeğini söküp temizledik
şimdilik arıza ışığı yakmadı ..
Yakarsa egr, kat bakacağız duruma göre

merruse
19-04-2010, 10:02
kendini yarışma programındamı sandın?
biraz araştır istersen ;) ecu'dan ecu'ya değişiyor, PSA grubunun ECU'larıyla daha önce hiç uğraştınmı? technical specification'larını okudunmu?
Aa yarışmıyormuyduk? Üre yarışına benzetmiştim ben oysa..

PSA bu dünyada üretiliyor değilmi? Diğer tüm ECU lar ile beraber? Amerikayı fransızlar keşfetmedi. Bu saatten sonrada keşfedemezler..

plekumat
24-04-2010, 17:44
Evet bugün itibariyle Motor ışığı tekrar yandı..
Kat iptali farz oldu gibi..

Ptesi söküp bakacağız ustayla olmadı iptal edeceğiz..
Hadi hayırlısı

ecthelion
07-05-2010, 16:29
Aa yarışmıyormuyduk? Üre yarışına benzetmiştim ben oysa..

PSA bu dünyada üretiliyor değilmi? Diğer tüm ECU lar ile beraber? Amerikayı fransızlar keşfetmedi. Bu saatten sonrada keşfedemezler..

soru soran PSA grubu aracı için sormuş, bende PSA grubu aracı için cevapladım. saygısızlığın alemi yok.