Orijinalini görmek için tıklayınız : GT2871/86Ar mı yoksa GT2876/86AR mı?
Selamlar herkese...
Böyle bir ikilemde kaldım 1.8T aracım için. Araç Passat.
Yabancı forumlar 2876 lafını ağızlarına bile almazken, burada akıl danıştıklarım illede gt2876 diyor..
Bazı siteler, 350hp 2871 ve 450hp 2876 için max. güç veriyor.
İlk olarak hedeflenen 300hp gibi bir rakam.. Elimizde, kol-piston, baksı balata, t25 manifold, 630cc enjektör var.
Fikirlerinizi, sebepleriyle beraber alabilir miyim?
Hangi turbo ve neden?
Teşekkür ederim.
öncelikle tanıtım şart,kurallar böyle...
Tanıttım:)
http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?t=50787
@ Ludacris
Şimdilik 300hp. :)
ılk hedeflenen 300hp ve sonrasındada 300-350hp aralıgında kalınacaksa 2871,ama ılerde daha fazlası hedeflenıyorsa 2876 :) yabancı forumlarda mıllet muhtemelen spool gecıkecegı ıcın pek tercıh etmıyordur 76yı ama oda bıraz paraya kıyarak twınscroll bır manıfoldla cozulebılır bence.forumda gt28 kullanan 1.8t kullanıcıları var ,konuyu gorunce daha detaylı yazarlar.
spoolu bıraz yazılımla bırazda twınscroll manıfoldla cozersınız ama 300hp ıcınde ben olsam k04te kalırım.tabı k04 dedıgınız k04 02x ıse.
Hayır şu anki K04-15.. Bir kere yola çıkıldı zaten, turbo hariç herşey alındı dediğim gibi.. Sadece turboda karar aşamasına gelindi.. Şu aşamada artık twinscrool manifolda geçiş şansımız yok gibi birşey.. Zaten 1.8t devir çevirebilen makina değil, birde spool çıkarsa hepten daraltacak o zaman 2876 devir bandını, tadını kaçıracak işin..
Demek istediğim, özellikle niye böyle bir görüş farkı var 2871 ve 2876 arasında, başka fikri olan var mı?:)
bende bi ara gt2871 ile gt30 arasinda kalmistim, imkanlar dahilinde orjinal garrett beni asiyordu ( fiyat olarak ) . cin mali gt 30 lar bilyali ( kugelgelagert ) olmadigi icin gec dolucakti, gt2871 ise gelecege dönük ufak düsücekti. gt 2876 nin cin malini hic bulamadim zaten.
ben de son anda uydun fiyatta gene cin mali WT3/T4 buldum, onu aldim. gt2871 den cok az büyük, gt30 dan ufak, isallah bekledigim gibi sonuc verir 3500- 4000 civarinda dolsa yeter.
sonuc olarak, eger bilyali, orjianal garrett olucaksa gt 2876 olabilir. yok orjional degilse gec dolucatir turbo.
Hayır şu anki K04-15.. Bir kere yola çıkıldı zaten, turbo hariç herşey alındı dediğim gibi.. Sadece turboda karar aşamasına gelindi.. Şu aşamada artık twinscrool manifolda geçiş şansımız yok gibi birşey.. Zaten 1.8t devir çevirebilen makina değil, birde spool çıkarsa hepten daraltacak o zaman 2876 devir bandını, tadını kaçıracak işin..
Demek istediğim, özellikle niye böyle bir görüş farkı var 2871 ve 2876 arasında, başka fikri olan var mı?:)
04 -15 le 04 2x serısı baya farklı seyler :) ama madem hersey alındı o zman garrett mantıklı tabı.y.dısı forumlardan kullananlara sorabılırsınız spool vs o tarz seylerı zaten bolca var.bu arada 1.8t neden devır cevıremıyor onu anlamadım :) stock kesıcısı 6k -6.5k arası oldugu ıcın mı boyle dedınız ?
coolvtec
06-04-2010, 12:21
3071 veya 3076 diyorum, spool erken gelmesi için ise düşük AR kullanılabilir. 63 ar mesela. 3071 1.6 ies de kullanıldı. 1.8 de neden olmasın. ben de ilk başlarda lag olmasın vs diye takmıştım, bilen lafı dinlemedim, 2871 almıştım, sonra 3076 ya değiştirdim, şimdiki aklım olsa 82 ar veya daha büyük bir turbo alırdım. kol piston da gireceğine göre alabileceğin en büyük turboyu al, ilerde değiştirmek isteyeceksin ve zahmetli olacak gerek ayar, gerek donwpipe vsvs .......
04 -15 le 04 2x serısı baya farklı seyler :) ama madem hersey alındı o zman garrett mantıklı tabı.y.dısı forumlardan kullananlara sorabılırsınız spool vs o tarz seylerı zaten bolca var.bu arada 1.8t neden devır cevıremıyor onu anlamadım :) stock kesıcısı 6k -6.5k arası oldugu ıcın mı boyle dedınız ?
Bencede neden devir çeviremiyor? benim aracımda 1.8 t K04 turbo Süperchiple 8200 ceviriyor sorunsuz.
Evet stock hal için söylemiştim:)
3071 veya 3076 diyorum, spool erken gelmesi için ise düşük AR kullanılabilir. 63 ar mesela. 3071 1.6 ies de kullanıldı. 1.8 de neden olmasın. ben de ilk başlarda lag olmasın vs diye takmıştım, bilen lafı dinlemedim, 2871 almıştım, sonra 3076 ya değiştirdim, şimdiki aklım olsa 82 ar veya daha büyük bir turbo alırdım. kol piston da gireceğine göre alabileceğin en büyük turboyu al, ilerde değiştirmek isteyeceksin ve zahmetli olacak gerek ayar, gerek donwpipe vsvs .......
Dün gece en son olarak, 2876 .86'dan, 2876 .64'e dönmeye karar vermiştik, bu dediğinizden sonra tekrar düşünmek gerekiyor:)
28'le bence uğraşmayın bence hiç. 30'la başlayın. spoolda fark çok az.
şimdi aklım olsa stock motora 30r forged motora 35r basardım ama gt28r başladık gt30r devam ettik
coolvtec
06-04-2010, 23:00
bak dikkat edersen bu işi tecrübe edenler genellikle aynı şeyi söylüyor... :)
Internallarla şu an için oynamadığımı farzedersek peki? Görüşler ve yorumlar değişir mi?
coolvtec
07-04-2010, 16:11
Internallarla şu an için oynamadığımı farzedersek peki? Görüşler ve yorumlar değişir mi?
benim görüşüm değişmez, az basınç basarsın, daha soğuk basarsın, low boost her zaman iyidir. atıyorum; 28rs ile 1 bar basıp 300hp alacağına, 30r ile 0.6bar basıp 300hp almak çooook daha güvenlidir. ileriye yatırım aynı zamanda, internal vs girersen iş çıkmaz. kısaca benim görüşüm aracına uygun(!) en büyük turboyu al.
bence hiç girme 28e sonra pişman olcaksın. beklentiyede bağlı ama büyük turbo alıp daha düşük basınç basmak daha sağlıklı daha verimli ilerisi için daha kullanışlı olacaktır.
GT3071 veya üstü bir turbo alırsanız twinscroll manifold alınabilir, yoksa değecek bir masraf olmaz. Forumlarda da araştırırsan orjinal manifold ile gt28 ler gayet başarılı sonuçlar veriyor. Benim seçimim gt30 dan yana olacaktır diğer arkadaşlarında belirttiği gibi.
şimdi 63 mü 82 mi ölemi böylemi diye birsey yok
mantık çerçevesi içinde düşünelim hedeflediğin güç nedir 300 okey bunun için kaç bar basıcaksın? yaklaşık 1.1 felan stock internal için sıkıntı oolmaz 400 lere kadar 82 ar ile 63 arasında yüksek basınclarda sıkıntı olur düşünbasınclarda olmaz 63 ile aşalardan gelebilrsin AMA yüksek basınc basmıyıcaksan
82 ar ile daha üste taşırsın ama kesinlikle ve kesinlike yüksek basınclarda 63 ar ye göre daha çok basarılı olucaktır
ama insan oğlu olduğmuz için doyumsuz olduğumuz için :)63 ar 2871 ile basla sonra 82 ar ye geçebilirsin
2876nin ağzı 100 lük ooluyor genelde orjinal Mafınla sana sıkıntı yaratıcaktır
buunun yanı sire büyük trurbo audi grup unun dewamli şekilde ki o NARİN Maflarını bozar aklında olsun :)
arkadas arastırmıstır dıye yazmadım ama bence 1.8t de k04ten oteye gıdılecekse mafı ıptal edıp map'a gecmek sart :)
Teşekkür ederim, şu an gereken bütün cevapları almış bulunmaktayım.. Bu durumda son karar olarak 2871 86AR diyorum.. :) Fikir dğeiştirmeden de siparişi vermekte fayda var tabi:)
GT3076R 0.63 A/R bence daha uygun olur.
3071 veya 3076 diyorum, spool erken gelmesi için ise düşük AR kullanılabilir. 63 ar mesela. 3071 1.6 ies de kullanıldı. 1.8 de neden olmasın. ben de ilk başlarda lag olmasın vs diye takmıştım, bilen lafı dinlemedim, 2871 almıştım, sonra 3076 ya değiştirdim, şimdiki aklım olsa 82 ar veya daha büyük bir turbo alırdım. kol piston da gireceğine göre alabileceğin en büyük turboyu al, ilerde değiştirmek isteyeceksin ve zahmetli olacak gerek ayar, gerek donwpipe vsvs .......
Mutluay abicim
bende 28/71 almıstım :) sonra 30/76 alım ama benımkı 82 ar
senin turbon ne zaman spoo etmeye başlıyor devir bantı olarak?
coolvtec
10-04-2010, 19:58
Mutluay abicim
bende 28/71 almıstım :) sonra 30/76 alım ama benımkı 82 ar
senin turbon ne zaman spoo etmeye başlıyor devir bantı olarak?
eeh, turbo yapmadan önce en merak ettiğim şey buydu ama inanki hiç dikkat edip bakmadık. üçüncü vitesde denemek lazım.
bu arada benim de oyum gt3076 63ar veya gt3071 82ar.
30 cok buyuk arkadaşlar saten devir yok arabada + gec geldimi gerçekten zevksız oluyor :) vtec gibi duşunmeyın
AHMET1907
12-04-2010, 15:50
30 cok buyuk arkadaşlar saten devir yok arabada + gec geldimi gerçekten zevksız oluyor :) vtec gibi duşunmeyın
Kesinlikle:icon_tup:
coolvtec
12-04-2010, 20:11
30 cok buyuk arkadaşlar saten devir yok arabada + gec geldimi gerçekten zevksız oluyor :) vtec gibi duşunmeyın
anlaşıldı tememmm :) 82ar 2871 veya 2876 o zemen...
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.