PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : P0420:Catalyst System Efficiency Below Threshold (arıza kodu)



plekumat
26-04-2010, 15:21
Selamlar önceki konudan hatırlayanlar vardır,
(C2 VTR 1.6i, 47000km, Stock)
Motor ışığı aldığımdan beri yanıyor, söndürüyoruz, 50 km sonra gene yanıyor..
Geçenlerde komple bakım yaptık(filtreler, gaz kelebeği temizliği vs.) ışık yanmamıştı ama Yaklaşık 150 km yaptıktan sonra tekrar yandı..
Arıza kodu başlıkta yazdığım gibi :
P0420:Catalyst System Efficiency Below Threshold


Katalizör iptalini düşünüyordum fakat problem katalizörde değil..
Gaz kelebeğinide temizledik, ondada bir sıkıntı yok;

Bu arıza kodunu araştırırken şöyle bir site denk geldi:
http://www.saxosportsclub.com/ForumsPro/viewtopic/t=48925.html
http://www.obd-codes.com/p0420
Çoğunlukta O2 sensörü arızası olarak geçiyor.
(kat öncesi ve sonrası olarak 2 tane var)

Arızalı olan hangi sensördür?
Usta set olarak değiştirmem gerektiğini söyledi.
Servis fiyatları biraz uçuk, daha uygun fiyata nerden bulabilirim?

Birde The engine coolant temperature sensor'ünde(soğutma suyu sıcaklığı müşürü) Arıza olabilir deniyor
bildiğimiz bir parçadır kesin ama İsmi farklı olunca bilemedim nedir bu?..

Bu sonuçlar çıktı araştırmamdan

Bu konu hakkında bilgilerini paylaşacak arkadaşlarıma ve abilerime şimdiden teşekkür ederim..
Saygılar

RCkid
26-04-2010, 15:25
effiency ise 2. sensörden kaynaklı olabilir diye düşünüyorum.
ışık yanınca limp mode a girip performansı törpülemiyorsa kat'ı iptal ettirip devam et.

edit: ilk sensör de olabilir.

benim bildiğim ilk sensörün okudğu değerle ikincisi karşılaştırlıyor

plekumat
26-04-2010, 15:26
Evet limp moda giriyor..
ışık yanınca 1.4'e dönüyor araba

GökhanO
26-04-2010, 15:26
Bence katdan sonraki sensor arızasıdır çünkü arıza kodu, katalizor sistemi verimliligi eşik değerinin altında demiş, bu değeride katdan onceki değil sonraki sensörün ölçmesi mantıklı geldi bana tamamen fikir yürütüyorum :) sensorlerin parça kodları belli ise ebayde sensor satan satıcılar mevcut onlar ile temasa geçersen uygun fiyata alabilirsin.

plekumat
26-04-2010, 15:30
Teşekkürler
limp'e girdiğinden 1. sensörden şüpheleniyorumdum bende ..

Parça kodları servisten mi bakılır?

RCkid
26-04-2010, 15:30
ben bu o2 sensörleri yüzünden piggybackten standalone'a geçtim. tam baş belası.
parçacılarda 125 lira civarı benim arabanın o2 sensörleri.

ilk sensörle ikincinin değerleri karşılaştırılıyor diye biliyorum. ilki normalden zengin okuyup ikinci normal okuyor olabilir. ikinci normalden zengin okuyup ilki normal okuyor olabilir.

kmince
26-04-2010, 15:34
Ben aynı arızayı katalitiği iptal ettikden sonra aldım yani bence katalitiğin ömrünü tamamlamış olması ihtimali ikinci sensörün arızalanmış olma ihtimalinden yüksek. Katalitik içerisinde seramik bir yapı var bu yapı etkinliğini yitirdiğinde agzoz gazını işleyemiyor yani illa tıkalı olmasına gerek yok katalitiğin. OBD okuyucudan ikinci sensörün voltaj dalgalanmasına bakmak lazım sürekli 0,6 voltun üzerinde mi okuyor yoksa adam gibi dalgalanıyor ancak yüksek çıtada mı gidip geliyor 0,2-0,6 yerine 0,4-0,9 gibi. Ona göre karar vermek lazım hatta iki narrow band sensörü olan arabaların sensörleri genelde aynıdır öndekini arkaya arkadakini öne takmak suretiyle (fişinden de değiştirerek) lambda arızalımı anlarsınız araba afr ayarlayamazsa lambda gidikdir.

plekumat
26-04-2010, 15:39
Araç 47000km'de yazmayı unutmuşum..

plekumat
27-04-2010, 12:05
Teşekkürler,

Afyon'da sensör voltajına bakabilecek yokmuş onu öğrendim..
İlacı Ankara'da galiba..

Birde EGR'si dolmuş büyük ihtimalle,
Burda ne katalizörü ne de egr'yi sökmeye kimse yanaşmıyor..
EGR ile ilgili bir diyagramdır pdf'dir bulabilsem kendim sökeceğim,

Bu belgelerden serviste vardır galiba,
Nasıl bulabilirim?

FaBeRgE
27-04-2010, 12:30
Bana şase numaranı verebilirsen sana yardımcı olmaya çalışırım, bu arada arızan 1.sensörden dolayı ;) 2.sensörün hata kodu ise P0430:icon_tup:

kmince
27-04-2010, 12:41
Bana şase numaranı verebilirsen sana yardımcı olmaya çalışırım, bu arada arızan 1.sensörden dolayı ;) 2.sensörün hata kodu ise P0430:icon_tup:

Hata ikinci sensör yada katalitikde. Çift katalitik ve 4 tane O2 sensörü yoksa zaten P0430 yanmaz P0430 Bank2 yi temsil eder sensör2 yi değil. Tek katalitikli arabalarda sadece Bank1 olur. Kaldı ki hiç bir araba birinci sensöründen katalitik etkinliğini hesaplayamaz.

FaBeRgE
27-04-2010, 12:46
Hata ikinci sensör yada katalitikde. Çift katalitik ve 4 tane O2 sensörü yoksa zaten P0430 yanmaz P0430 Bank2 yi temsil eder sensör2 yi değil. Tek katalitikli arabalarda sadece Bank1 olur. Kaldı ki hiç bir araba birinci sensöründen katalitik etkinliğini hesaplayamaz.

edit: Az önce Würth'ün temsilcisi ile görüştüm, sizin dediğiniz doğruymuş pardon :) Bank olayını benim kafamda 1. ve 2. olarak kalmış :icon_tup:

merruse
27-04-2010, 13:00
İlk sensör değil ikinci sensör. Oradaki "bank1" in anlamı farklı. Çift katalitik kullanan araçlarda (genelde V motorlu makineler) püskürtme iki ayrı bank olarak yapılır.

Catalyst System Efficiency Below Threshold demek, katalitik verimliliği eşik seviyesinin altında demek. Peki katalitiğin verimi ne demek? egzosttan çıkan gazı yakmaya yarayan katalitiğin artık eskisi gibi görev yapamadığı demektir. Yani katalitikten çıkan oksijen miktarı olması gerekenden az demek. Muhtemelen seramikler kırılmıştır ve egzost gazını yakamıyordur.

ECU bunu izliyor ve katalitikten sonraki gazın fazla temiz olduğuna karar veriyor. Bu durumda öndeki sensöre bakıyor ve püskürtülmesi gereken yakıt ile karşılaştırıyor. Eğer ilk sensördeki veri olması gerektiği gibi ise bu durumda katalitik bozuk deyip o arıza kodunu kaydederek lambayı yakıyor.

Yani sanılanın aksine katalitik veriminin düşük olması demek egzost gazının katalitikte verimli olarak yakılamaması demektir. Bunu anlamanın tek yolu da kat tan sonraki o2 miktarını ölçmek. Normalde her şartta öndeki sensöre kıyasla arkadaki sensör daha ikinci sensördeki karışım oranı fakir demek değil zengin demektir. Bir başka deyiş ile oksijen olarak fakir demektir.

Şu boru ucuna takılan zımbırtılar iş görüyor. Bende de aynı sorun vardı onunla aştım.

FaBeRgE
27-04-2010, 13:02
İlk sensör değil ikinci sensör. Oradaki "bank1" in anlamı farklı. Çift katalitik kullanan araçlarda (genelde V motorlu makineler) püskürtme iki ayrı bank olarak yapılır.

Catalyst System Efficiency Below Threshold demek, katalitik verimliliği eşik seviyesinin altında demek. Peki katalitiğin verimi ne demek? egzosttan çıkan gazı yakmaya yarayan katalitiğin artık eskisi gibi görev yapamadığı demektir. Yani katalitikten çıkan oksijen miktarı olması gerekenden az demek. Muhtemelen seramikler kırılmıştır ve egzost gazını yakamıyordur.

ECU bunu izliyor ve katalitikten sonraki gazın fazla temiz olduğuna karar veriyor. Bu durumda öndeki sensöre bakıyor ve püskürtülmesi gereken yakıt ile karşılaştırıyor. Eğer ilk sensördeki veri olması gerektiği gibi ise bu durumda katalitik bozuk deyip o arıza kodunu kaydederek lambayı yakıyor.

Yani sanılanın aksine katalitik veriminin düşük olması demek egzost gazının katalitikte verimli olarak yakılamaması demektir. Bunu anlamanın tek yolu da kat tan sonraki o2 miktarını ölçmek. Normalde her şartta öndeki sensöre kıyasla arkadaki sensör daha ikinci sensördeki karışım oranı fakir demek değil zengin demektir. Bir başka deyiş ile oksijen olarak fakir demektir.

Şu boru ucuna takılan zımbırtılar iş görüyor. Bende de aynı sorun vardı onunla aştım.

Evet sizin dediğiniz gibiymiş yukarıda editledim sanırım görmediniz :) Bank olayı nedense kafamda 1. ve 2. olarak kalmış pardon :)

Şöyle bişi buldum 307 1,6 110hp ile aynı motor olduğunu varsaydım :) Eğer öle değilse şase numarana göre şablonu çıkartabilirim :icon_tup:

http://i42.tinypic.com/2hnumhy.jpg

Schumi
27-04-2010, 15:58
Sana her halukarda bir tane O2 sensörü lazım. İlk ve ikinci sensör birinini aynısı. Bu kadar kasıcağına bir tane alırsın ikinciyi değişirsin. Olmadı onu söker 1 takarsın. Ama bencede 2inci.

Glf&ASER
27-04-2010, 18:18
arkadaşlar benım aracımdada kat ıptali var.(golf5 1.6)...arıza lambası yanmasın dıye şu sensör uzaklaştırıcı zımbırtılardan kullanıyorum işede yarıyor...

uzun zaman bole kullandıktan sonra gittim yanıltıcıyı sokturdum.yaklaşık 150-200 km sonra arıza lambası yandı ve bu evredede aracın performansında hıçbır kayıp yoktu...
Arıza lambası yandıktan sonrada araç sanki eskısınden cok daha atak gıbı geldı bana:D...yani araç limp moda geçmek bı yana dahada canlıydı.....Tabi sensöre kıyamadıgım ıcın bu sekılde fazla kullanmadım....sizce bu mumkunmudur...lamba yanarken araba daha atak olabılır mı??????yoksa sadece psıkolojık mı???:D

plekumat
29-04-2010, 15:47
Cevaplarınız için Teşekkür ederim..

Parça kodunu bekliyorum şimdilik,
Büyük ihtimalle sensörden arzıası var; inşallah önle arka aynıdırda 2 tane almak zorunda kalmam..

Birde kat'ımı iptal ettireyim diyorum.
Afyon'daki egzozcular biz yapamayız demek yerine tonla bahane üretiyorlar..
Bakalım araştırıyorum şimdilik..

plekumat
23-05-2010, 00:06
Dün Peugeot servisinde Citroen için Lexia 3 cihazının varlığını keşfettim :)

Hemen baktık sensör voltajlarına

Birincisi rolantide ve gaz verince dalgalanıyor gazdan ayağı çekice sıfırlanıyor

İkinci sensör sürekli 0,45 0,47 değerleri arasında gidip geliyor..

Sersivste sensörlerin sağlam dediler. Doğru mudur??

oğuz
21-05-2017, 14:23
Konu hort olacak ama ayni arizadan bir arkadasimda var tiguan 1.4 tsi 150 lik. Aracta p0420 olan yukaridaki arizadan veriyor. Siliyoruz bir sure sonra ekranda cikmasada elm cihazinda gorunuyor. O2 sensor voltajina baktim yukarida anlatildigi gibi duzgun gorunuyor zaten sadece 2. Sensor okunuyor. Arizanin cozumu olarak yaniltici ise yariyormu yada kati iptal edip mi yaniltici gerekiyor. Gerci yaniltici icin sensorun saglamliginin kesin olmasi gerekiyor dimi?

oğuz
22-05-2017, 09:42
Bu arada kat arizali ise emisyon olcumunde anlayabilirmiyiz?

Alicancan
10-02-2020, 08:25
Araba halen duruyorsa, sizin sorununuzu çözebilirim. 50₺ lik elektronik devre ile. Milyarlarca para dökmeye değmez.

Alicancan
10-02-2020, 08:30
P0420 katalizör arıza ışığına kesin çözüm.
50₺ lik elektronik devre ile kesin sonuca ulaştım.
ucarali15@hotmail.com

mikelazi
10-02-2020, 10:08
bende aracımın kat.ını şişlettim.2 hafta sonra p0420 yandı.

tq dan siliyorum.1haftaya olmadan tekrar yanıyor.soft kullanırsam daha önce yanıyor.

yaza doğru eksoz boru çapını genişleticem 43mmden 48 veya 51...boruyu genişletirsem ışık yakmayıda bırakır belki diyorum.

buarada lip mod.a falan girmiyor.

ErgunCatak
10-02-2020, 13:38
arkadaşlar benım aracımdada kat ıptali var.(golf5 1.6)...arıza lambası yanmasın dıye şu sensör uzaklaştırıcı zımbırtılardan kullanıyorum işede yarıyor...

Uzun zaman bole kullandıktan sonra gittim yanıltıcıyı sokturdum.yaklaşık 150-200 km sonra arıza lambası yandı ve bu evredede aracın performansında hıçbır kayıp yoktu...
Arıza lambası yandıktan sonrada araç sanki eskısınden cok daha atak gıbı geldı bana:d...yani araç limp moda geçmek bı yana dahada canlıydı.....tabi sensöre kıyamadıgım ıcın bu sekılde fazla kullanmadım....sizce bu mumkunmudur...lamba yanarken araba daha atak olabılır mı??????yoksa sadece psıkolojık mı???:d

ben 206rc var ayni hisse kapiliyorum ;)

CemBerk
10-02-2020, 16:54
Benim lpg'li 208'de de yanıyor arkadaş olduk performansta oynama yok :D Bu uzatmalardan taktık denedik bi işe yaramadı ya da beceremedik.

safaks
10-02-2020, 19:26
arkadaşlar benım aracımdada kat ıptali var.(golf5 1.6)...arıza lambası yanmasın dıye şu sensör uzaklaştırıcı zımbırtılardan kullanıyorum işede yarıyor...

uzun zaman bole kullandıktan sonra gittim yanıltıcıyı sokturdum.yaklaşık 150-200 km sonra arıza lambası yandı ve bu evredede aracın performansında hıçbır kayıp yoktu...
Arıza lambası yandıktan sonrada araç sanki eskısınden cok daha atak gıbı geldı bana:D...yani araç limp moda geçmek bı yana dahada canlıydı.....Tabi sensöre kıyamadıgım ıcın bu sekılde fazla kullanmadım....sizce bu mumkunmudur...lamba yanarken araba daha atak olabılır mı??????yoksa sadece psıkolojık mı???:D

Araç lpg li mi ?

selcukkoylu
24-04-2020, 01:51
bu arıza kodunun sebebini çözdüm. araçta EGR İPTALİ VARSA sabit hızla giderken yani afr oranı 14.7 iken egt(egzoz gazı sıcaklığı) 900 lü değerlere ulaşıyor.
normalde egr iptal olmamış olsa valfi açacak ve silindirin için bir miktar egzoz gazı vererek sıcaklığı düşürecek ama iptal olduğu için yapamıyor ve egt yükseliyor.
egt 850 nin üzerindeyken no2 salınımı en yüksek seviye olduğu için beyin arıza veriyor. aslında vermesi gereken arıza= (egt sıcaklığı yüksek) hatası olması gerekirdi ama oem üreticilerde böyle bir arıza kodu yok.
https://passatturkiye.com/attachments/soru-ve-sorunlar/26205d1587644025-egt-afr-degerlerim-egtjpeg
https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=https://img.donanimhaber.com/upfiles/554839/24e19fa9-f2bd-4416-9c78-af25aa89e25d.jpeg&t=143079492&width=240&text=1
bu görüntü 130km/h sabit hızda otobanda tam p0420 kodun geldiği esnada alındı.