Orijinalini görmek için tıklayınız : oil temp.
turbo araçlarda gazlamaya başlamadan önce yağ sıcaklığı kac dereceye kadar ısınmalı ve ust sıcaklık sınırı kac derecedir. yağ 10-60
ideal yağ basıncı bılgılerınıde paylaşabiliriz.
hiç oil tempim olmadı :)
oil presse gelince vtı larda sanırım 2-2,5 barlarda rölantide gazlarken 7 lere kadar çıkıyordu
benim arabamda rölantide 0,7 falan gazlarken 6-7 lere çıkıyor
B.Aktepe
29-04-2010, 10:23
vti yağ basıncı rolantide 0.7bar, 3000 devirde 3.5bar fabrikasyon verisi bu. 80 derece yağ sıcaklığında.
hımm crx yada integrada fark eder mi bu acaba ?
soğuk çalıştırdğnızda ztn öyle hmn çıkan bi değer değil. aracı ısıtın bence durduğu yerde belli bi noktaya ulaşıcaktır. sakin sakin gittğnzde nerelere geliceğini görürsünüz. buna göre ayarlayın kendinizi bence. yüksek sıcaklığa çıkan motor yağının oksitlenmeside artıyo, böylece yağ daha fazla kalınlaşmış oluyor. motor içinde dolaşması dahada zorlaşır. tabikide motor performansıda düşer buna bağlı olarak. bence 95leri çok fazla geçmemek gerek. tabi bunla beraber yağ basıncınızıda iyi bir şekilde göz önünde bulundurmanız gerekiyor.. artı olarak su sıcaklığı, radyatörünüz, fan açma kapama değerlerinizde motor içi ısınız için çok önemli.
Mechanix
29-04-2010, 12:13
Yağ sıcaklığı 80 dereceye gelince motor ısınmıştır diyebilirsin.
Biz drift te 120 derece görünce bırakıyoruz.Musa M3 le 130 derece görmüştü.Motul kendi yağlarının 180 dereceye kadar özelliğini kaybetmeyeceğini savunuyor.
öle bir sey olmaz rolantide itr pompan varsa 1.8 2.2 arası gezer 100 deerecelerde soğukken daha yüksek
3000 devirde 8 soğukken 6 felan yağ sıcakken
Yağ sıcaklığını 110 derecenin üstüne çok çıkarma civic çok ısınır eğerki yağ radyatörun yoksa dikkat etmen lazım
R21TURBO 41
29-04-2010, 12:52
Turbo beslemelerde , motor sıcaklığı makul seviyelere geldiğinde gazlanması için yağ sıcaklığının da herhangibir dereceye gelmesi gerektiği ile ilgili hiçbir speck yok..Bence gerekte yok , motor sıcaklığı uygun olduğunda yağ sıcaklığı zaten uygundur... Yüksek sıcaklıktaki turboyu soğutan yağ , haliyle atmosferiklere göre çok daha fazla ısınabiliyor... Her gazlamada 100 derecenin üzerine çıkıyorsa , 120-130 dereceler ve üzeri çok sık görülüyorsa yağ radyatörü mutlaka kullanılmalı yada sık sık yağ değişimi yapılmalı.... Şu atlanmamalı , sensör devirdaim yapan yağın sıcaklığını okuyor , yani motordan çıkıp kartere dönen ve pompanın tekrar motor içine gönderdiği yağın sıcaklığını görüyoruz , EGT gibi düşünün manifoltta 850 derece gördüğünde motor içi kaç derecedir... En güzeli yağ soğutucu kullanıp sık sık yağ değişimi yapmak.... İdeal yağ basıncı bana göre , çıkabildiğin max.basınç.. Keşke gazladığımda 10bar görebilsem.....3bar ın altı problem yaratabilir..
mannerboy
29-04-2010, 12:54
standartlar araç için yüksek değerler değilmi :S civic 7000 devirde 7 bara kadar çıkarıyormu yağ basıncını aynı şekilde bmwde öyle standart pompalarla ? ?
R21TURBO 41
29-04-2010, 12:57
standartlar araç için yüksek değerler değilmi :S civic 7000 devirde 7 bara kadar çıkarıyormu yağ basıncını aynı şekilde bmwde öyle standart pompalarla ? ?
Bildiğim bir 205 rolantide 10 bar çalışıyor.. :) :) gaza dokunduğunda defi kafayı yiyip kendini resetliyo :)
mannerboy
29-04-2010, 12:59
Bildiğim bir 205 rolantide 10 bar çalışıyor.. :) :) gaza dokunduğunda defi kafayı yiyip kendini resetliyo :)
:D :D buluşmada görüşürüz abi.savaş abi bodrum yolundaymış tatile kaçtı heralde
R21TURBO 41
29-04-2010, 13:03
:D :D buluşmada görüşürüz abi.savaş abi bodrum yolundaymış tatile kaçtı heralde
Adımı direk yazdırmış Hüseyin...Çare yok mecbur gelicez.... 2-3 günlüğüne kaçtı..
b16 pompa sıcakken rolantı 20-22psi gibi soğukken 26psi
yağ radyatöru sımdılık yok 10*60 yağın bıraz olumlu etkısı olur dıe dusunuyorum
peki dip gazda belırlı bı değer varmı yağ basıncı gazlarken
öle bir sey olmaz rolantide itr pompan varsa 1.8 2.2 arası gezer 100 deerecelerde soğukken daha yüksek
3000 devirde 8 soğukken 6 felan yağ sıcakken
Yağ sıcaklığını 110 derecenin üstüne çok çıkarma civic çok ısınır eğerki yağ radyatörun yoksa dikkat etmen lazım
:icon_tup::icon_tup::icon_tup: yanlış görmemişim
R21TURBO 41
29-04-2010, 13:15
b16 pompa sıcakken rolantı 20-22psi gibi soğukken 26psi
yağ radyatöru sımdılık yok 10*60 yağın bıraz olumlu etkısı olur dıe dusunuyorum
peki dip gazda belırlı bı değer varmı yağ basıncı gazlarken
Ben 10*60 a geçince yağ basıncım 1 bar arttı.. Daha geç ısınıyor ısındığında basınç fazla düşmüyor.. Özellikle devir çeviren araçlarda 3bar ın altına inmemeli , hele araba vtec olunca yağ basıncının önemi dahada artıyor bence...
ERkut 205
29-04-2010, 18:26
Ben 10*60 a geçince yağ basıncım 1 bar arttı.. Daha geç ısınıyor ısındığında basınç fazla düşmüyor.. Özellikle devir çeviren araçlarda 3bar ın altına inmemeli , hele araba vtec olunca yağ basıncının önemi dahada artıyor bence...
Ozaman şu odadaki 10*60 ları ben yavaştan koyayım :)
R21TURBO 41
29-04-2010, 23:23
Ozaman şu odadaki 10*60 ları ben yavaştan koyayım :)
Onlar hala odadamı duruyo Erkut :) ....
Bu konu içinde soraym :)
aem oil temp ler nasi sizce :D
ERkut 205
30-04-2010, 07:26
Onlar hala odadamı duruyo Erkut :) ....
Mağlesef :D Ya km yapmıyor araba genelde 2/3 haftada ancak bi yerinden kıpırdıyor.
İnşallah boş bir vakitte değiştiriceğiz. ;)
selcukkoylu
23-05-2010, 17:54
benim mercedes te 700 devirde 1.5bar , 1000 devirde 2bar ,1500 devirde 3 bar , 3barın üstünü göstermiyor.soğukken rölantide 2.5 barın altına hiç düşmüyo
yağ shell 10w-40
DaRkNeSs-
29-05-2010, 15:09
yağ harareti yüzünden 10-40 yağın vizkozitesi bildiğin su olmuş :D ve bu yüzden segman kanalı kırmış bi kişi olarak konuyu takipteyim :D
keşke 10-60 yağı ilk başta koysaydık bi de yağ hararet saati alsaydık demekten kendimi alamıyorum, öyle yapsaydık herhalde şu anda parça beklemez dün gece rollinge çıkardım :D
vtec için geçerli olan yağ ısısı ve yağ basıncı d16için de geçerli midir?
yüksek basınçlı yağ pompası ve 10-60 edge kullanılcak. yağ soğutucu şimdilik yok ama gerek görülürse takılır. 10-60 da şu hararetin üstünde gazlama diyebilincek bi rakam varmıdır?
bi daha yağlama yüzünden motora hasar vermek istemiyorum :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.