Orijinalini görmek için tıklayınız : aklıma takılan bir soru
bir arac var 0.7 barda kullanılıyor gücü 180bg olsun diyelim sürücü ortalama kullanımla
10 litre benzin yakıyor diyelim
gelelim soruya aynı arac 0.9 barda hava yakıt oranı degistirmeden 210 bg gücü yakaladık diyelim aynı sürücü aynı kulanımla daha mı az litre yakar daha mı cok yakar
yoksa aynımı kalır:soru:
üsteki araç ve rakamlar farazi verilmiştir.önemli olan mantık:)
Artar bence.Hava yakıt oranını değiştirmemek demek miktarını değiştirmemek değil ki.0.7 yerine 0.9 basarsan arabaya daha fazla hava emdirirsin.Sabit oranda dolayısıyla daha fazla yakıt püskürtürtür ve tüketimi arttırırsın.
Mesela oranı düz 15/1 alalım,
0.7 barda atıyorum 60/4 tüketirken
0.9 barda 75/5 gibi bir değer tüketirsin.Yani oran aynı miktar farklı :)
ne kadar hava o kadar benzin :D
5.20 ve 5.28 aynı yakıyor nerdeyse.kasa ağır olduğu için 20 de motor zorlandığından 28 kadar yakıyor.
Belki aynı mantıkla yüksek basınçta kasayı daha rahat taşıyacağından az yakabilir.Sadece bir fikir benimkisi altyapısı yok bu fikrin :)
Artar bence.Hava yakıt oranını değiştirmemek demek miktarını değiştirmemek değil ki.0.7 yerine 0.9 basarsan arabaya daha fazla hava emdirirsin.Sabit oranda dolayısıyla daha fazla yakıt püskürtürtür ve tüketimi arttırırsın.
Mesela oranı düz 15/1 alalım,
0.7 barda atıyorum 60/4 tüketirken
0.9 barda 75/5 gibi bir değer tüketirsin.Yani oran aynı miktar farklı :)
ok bu dogru ama aracın hareketi için gerekli gücü cok daha hızlı ve alt devirlerde yakalamakta var
özelikle dur kalkları göz önünde bulundurursak:)
ok bu dogru ama aracın hareketi için gerekli gücü cok daha hızlı ve alt devirlerde yakalamakta var
Doğru ancak gereken güç sabit.Yani atıyorum aracı düz zeminde harekete başlatmak için 10 hp güce ihtiyaç var.10 hp güçte x kadar ısıl değer ile elde ediliyor diyelim.Artan turbo basıncı ile daha alt devirlerde ve daha hızlıca bu güce ulaşılıyor motor.Tabi hava ile birlikte yakıtın artmasıda şart.Yoksa 10 gr yakıtı ha 50 gr oksijen ile yakmışsınız ha 250gr ile.Sonuçta yakıt tüm hava ile değil ihitiyacı olanı kadar ile tepkimeye girer.Buda elde edilen ısının aynı olması yani gücün sabit kalması demek.Aynı yakıt yansa aynı ısıl değer elde edilir.Motor dediğimiz zaten ısı enerjisini hareket enerjisine çeviren 1 avuç civatadan ibaret.Aynı ısıl değer demek aynı güç demek.
Dilimin döndüğünce anlatmaya çalıştım.İnş. başarabilmiimdir:)
İhtiyacımız olan güç ortalama bi kullanım ise 120 hp kabul edelim..
120 hp yi de önceden 4500 rpmde alıyorduk.. Yazlım yaptık basınç açtık vs.. Şimdi 4000 rpm'de 120 hp yakalayabiliyoruz..
Yazılımdan sonraki 4000 rpm yazılımdan önceki 4500 rpmden fazla tüketiyor mudur? Bence tüketmiyordur :)
Kendi tecrübemden örnekleyeyim, VW & Audi 1.8T'ye yazılım yaparak basınç açınca normal kullanımda araç daha az tüketiyor..
bende focus dizel modüllemistim efendi kullanımda alt devirlerde daha az yakıyo gibi
gelmisti ama sağlıklı bir ölçüm yapamadım açıkçası bir bilir kişi görüş bildirirse seviniriz:)
şöyle söliyim .. aracım atmosferikken spor kat orta iptal otto spec egzos aem short ram le ortalama 9 ile 11,12 litre arası yakıyordum şimdi turbo sonrası 0.5 bar da sakin kullanımda 5,9 -6,2 litre arası yakıyorum ..
Aynı turboyla daha fazla yakarsın.Büyük turboyla spool devirin artacağından boost altı daha fazla kalacağından yakıt tüketimin azalır. Tabi bütün değerler atmasyon olduğundan kesin birşey söylemek zor. Eğer 10lt değerini hep boost altı devirlerde yakaladısan hiçbirşey değişmeyecektir.
Aynı turboyla daha fazla yakarsın.Büyük turboyla spool devirin artacağından boost altı daha fazla kalacağından yakıt tüketimin azalır. Tabi bütün değerler atmasyon olduğundan kesin birşey söylemek zor. Eğer 10lt değerini hep boost altı devirlerde yakaladısan hiçbirşey değişmeyecektir.
demek istediğimi anlamışsın cok büyük degişim bahsetmiyorum zaten 10 lt.ken 9.9 mı düser 10.1 mi cıkar gibisinden
ben senin görüşündeyim :)
Viper_Si
10-05-2010, 12:29
şöyle söliyim .. aracım atmosferikken spor kat orta iptal otto spec egzos aem short ram le ortalama 9 ile 11,12 litre arası yakıyordum şimdi turbo sonrası 0.5 bar da sakin kullanımda 5,9 -6,2 litre arası yakıyorum ..
valla bu iyimiş:D
8.000rpm
10-05-2010, 12:34
ayar ve kullanımla direkt olarak alakalı
tabii ki sakin kullanımda atmosferikken aynı vites ve devirde alınan tork ile turbolandıktan sonra aynı vites ve devirde alınan tork farklı olacak
tork ne kadar fazla ve ne kadar verimli kullanımdaysa sakin kullanımda tüketim düşer bence
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.