PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Turbo Secimi?



chaylak
31-05-2010, 20:10
Merhabalar,
aracimdaki turbo volvo s70 t5'ten cikma, ama yüzbinlerce km yaptı :D
(td04 olarak geciyormus )
artik ömrünü doldurmaya basladigini düşünüyorum..

aracim komple stock motor d16y4 motor kodlu 1.6ies - 8psi'da yürüyor.
suan gene böyle ikinci el kontrol ettirip alabilecegim bir turbo almak istesem, hangisini tercih etmeliyim?

flowlar, maplar vs bakiyorum ama kapagimin flowundan bi haberim :)

gt2860 gibi bisey almak istiyorum ama bu aralar mümkün degil. o yüzden ikinci el bişey tercih etmek zorundayim.

TURBO CİVİC
01-06-2010, 10:05
ahaha 110 bin ben yaptım zaten rahat 100 binide orjinalinden yapmıstır.(en az)
kafadan 250-300 binlik bir turbo:icon_tup:
kanka sana gt30 yakısır ılerye gonukte kullanırsın aslında:rolleyes:
ama durumu biliyorum:(

Spawn
01-06-2010, 10:10
ucuz yollu arıyorsan eğer , galiba volvonun turbosu da garrett ti , yine garrett seçmelisin.

çıkma turboya ben karşıyım fakat güzelleri de bulunabiliyor,

flanşı uymuyor ama , td04 bakabilirsin ucuza bulursun

yada en az masrafla t28 takabilrsin , şu anda piyasada çok az var fakat

bilalMW
01-06-2010, 10:15
2.Elden yine aynı turbonun temizinden bulabilirsin belki.ya da spawn'ın dediği gibi t28 öneririm.

initial-D
01-06-2010, 11:02
volvonun turbosu mitsubishi olmalı

tool
01-06-2010, 11:07
Merhabalar,
aracimdaki turbo volvo s70 t5'ten cikma, ama yüzbinlerce km yaptı :D
(td04 olarak geciyormus )
artik ömrünü doldurmaya basladigini düşünüyorum..

aracim komple stock motor d16y4 motor kodlu 1.6ies - 8psi'da yürüyor.
suan gene böyle ikinci el kontrol ettirip alabilecegim bir turbo almak istesem, hangisini tercih etmeliyim?

flowlar, maplar vs bakiyorum ama kapagimin flowundan bi haberim :)

gt2860 gibi bisey almak istiyorum ama bu aralar mümkün degil. o yüzden ikinci el bişey tercih etmek zorundayim.

evo turbosu tavsiye ederim ;)

chaylak
01-06-2010, 11:35
ucuz yollu arıyorsan eğer , galiba volvonun turbosu da garrett ti , yine garrett seçmelisin.

çıkma turboya ben karşıyım fakat güzelleri de bulunabiliyor,

flanşı uymuyor ama , td04 bakabilirsin ucuza bulursun

yada en az masrafla t28 takabilrsin , şu anda piyasada çok az var fakat

suan aracimda bulunan turboda td04müş, öyle demisti turbo isi ile ugrasan bi arkadas

chaylak
01-06-2010, 11:36
evo turbosu tavsiye ederim ;)

7-8-9 farkeder mi acaba?
td05 mi oluyor evodaki turbolar? :confused:

gambit49
01-06-2010, 11:41
volvonun turbosu mitsubishi olmalı

evet garrett kullanmiyo volvo

Mehmet Gazihan
01-06-2010, 11:44
8 psi da o turboya hiçbişey olmaz..bayaa bi gider..ama büyütcem diosan bişi diyemem..

Spawn
01-06-2010, 11:49
eve tşimdi baktım td04-16 varmış yine td04-18 yad 19 a geçebilrsin ,

evolarınki td05 dir

td04 97-2000 arası impreza gt lerde var.

VteC_MaNiaC
01-06-2010, 12:28
geçen gün dediğin gibi bişeyler yapabiliriz istersen

tool
01-06-2010, 14:04
7-8-9 farkeder mi acaba?
td05 mi oluyor evodaki turbolar? :confused:

7-9 hangisini saglam bulursan, hepsi isini gorur ;)

9un turbini daha buyuk olmasi gerekiyor

mmustu
01-06-2010, 14:07
yaw kanka satılıklarda 700 liraya garret t/3 turbo var baksana ona

Spawn
01-06-2010, 14:08
t3 ü koyarsa bi süre sonra kaşıntı başlar , internallara mı girsek basınç açarız diye :D

mmustu
01-06-2010, 14:12
hauhau yaw eke de ilk aldığımda dizel volvo turbosu vardı üstünde 2000 lerde geliyodu nerdeyse :D

valla kankacım ufak turbo düşünme stock motor 0,5 basarsın güzel bi ayarla ileridede çok işini görür o turbo

Spawn
01-06-2010, 14:15
t3 ün de 0.5 i az değil valla.. motor içinde sıkıntı varsa sorunlara yol açmasın sonra , bütçesi kısıtlıymış, bence alttan gelen bi turbo daha keyifli olur

TURBO CİVİC
01-06-2010, 20:33
kanka bende altlarda gelen turbodan yanayım.sonucta cok devir cevirmiyoruz.ne kadar cabuk dolarsa o kadar keyifli olur gunluk kullanımda ses vs.

tandogan
01-06-2010, 20:52
7-9 hangisini saglam bulursan, hepsi isini gorur ;)

9un turbini daha buyuk olmasi gerekiyor

9'un pali daha büyük ama 2.el 1200$ isteyenler var

VteC_MaNiaC
01-06-2010, 21:09
kanka bende altlarda gelen turbodan yanayım.sonucta cok devir cevirmiyoruz.ne kadar cabuk dolarsa o kadar keyifli olur gunluk kullanımda ses vs.


aynen ayrıca yakıt tüketiminde olumlu etkisi var .... büyük turbo alacaksada bilyalı almasında fayda var bence

izo
01-06-2010, 21:15
bro bnm gibi buyuk turbo takıp zevki oldrme, bn eskisini geri takmıstım...altlarda dlduran turbo iyidir devr cevrmedıın ıcın, kapagı fln da cortlamamıs olursun...su ankı gucu iyi az biras basıncını yag sogutucusu fln yap daha saglıklı bin...

elpadre
01-06-2010, 21:31
t04z kullan verımlıdır bıraz :)

chaylak
01-06-2010, 22:36
aklim karisti biraz ya :)

internale girmek istiyorum acikcasi, hani öyle en güclü d series degil de, 0.8 falan korkmadan basabilecegim bir arabam olsun istiyorum. fazlasinda gözüm yok. :) ama yakın zaman icin yani en azindan bu yaz kalkinma planlarimda öyle bi durum söz konusu degil.. planim subat-mart gibi internal yapip havalar düzelene kadar rodaj tamamlamak :)

suanki td04-16'da erken gelmiyor, neredeyse 4500-5000 gibi full boost yapiyorum. ama memnunum yani rollingde falan300-400 devir daha cevirsem daha iyi olacak gibi.

td05 ya da t3 alsam internal yapinca 0.8de 1de kullanabilirmiyim? yoksa olm akıllı ol 3-5 kere turbo alma, suan üstündeki td04'e yaptır bakımını, internal yaparkan al 2860 falan otur oturdugun yerde mi dersiniz ?

okan kanka musait olunca konusalim su isi :)

alp1903
02-06-2010, 01:24
bencede bunla idare et motoru yapıcagın zaman turbonuda alırsın yoluna devam edersin cenkim :) en saglıklısı bu.

tool
02-06-2010, 08:54
aklim karisti biraz ya :)

internale girmek istiyorum acikcasi, hani öyle en güclü d series degil de, 0.8 falan korkmadan basabilecegim bir arabam olsun istiyorum. fazlasinda gözüm yok. :) ama yakın zaman icin yani en azindan bu yaz kalkinma planlarimda öyle bi durum söz konusu degil.. planim subat-mart gibi internal yapip havalar düzelene kadar rodaj tamamlamak :)

suanki td04-16'da erken gelmiyor, neredeyse 4500-5000 gibi full boost yapiyorum. ama memnunum yani rollingde falan300-400 devir daha cevirsem daha iyi olacak gibi.

td05 ya da t3 alsam internal yapinca 0.8de 1de kullanabilirmiyim? yoksa olm akıllı ol 3-5 kere turbo alma, suan üstündeki td04'e yaptır bakımını, internal yaparkan al 2860 falan otur oturdugun yerde mi dersiniz ?

okan kanka musait olunca konusalim su isi :)

sentede sorun olabilirmi acaba?
5binde full boost cok gec geldi acikcasi :(

Spawn
02-06-2010, 08:57
5000 bana da çok yüksek geldi , basınç hattında kaçak vs , sentede atlama yok değilmi?

bi kontrol ettirmelisin bence , o turbonun bir eşi bende var , 1.8 motorda 3000 de full boost görüyordum standart motorda

TURBO CİVİC
02-06-2010, 12:15
3000 gibi geliyor basınc ama tam verimi 4500 gibi alıyoruz.
tabi 1.6 olmasınında etkisi vardır 1.8 gore ama dediginiz gibi baska birseyde olabilir.
o kadar teknik bilgim yok.
en son ben manifold degistirirken mertcanla turboyu sokmustuk temizlemistik.sokukken resimleri var aksam eklerim ise yararsa

Spawn
02-06-2010, 12:44
bir de düşük basınçta gidiyormuşsun . ben 3200 de 0.8 bar alıyorum ..

bence bir bilene kontrol ettirmelisin . senin dediğin cont. basıncı çok daha aşşağıda tutması lazım

tool
02-06-2010, 13:15
bosluk falan yoksa bunu kacirmazdim :)
http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?t=54707

chaylak
02-06-2010, 18:52
sentede sorun olabilirmi acaba?
5binde full boost cok gec geldi acikcasi :(



5000 bana da çok yüksek geldi , basınç hattında kaçak vs , sentede atlama yok değilmi?

bi kontrol ettirmelisin bence , o turbonun bir eşi bende var , 1.8 motorda 3000 de full boost görüyordum standart motorda

vallahi subap ayarlarim falan kacik bu hafta akhisar dolayisi ile tükkanda yer yok (swapcenter) :( haftaya subap ayarları vs yapılacak aracın. kacak var, blok ile manifoldun birlestigi yerdeki conta ile wg-manifold birlestigi yerin contaları mefta. ama, contalar saglamkende aynı sekildeydi..

daha altlarda boost göstergesinde pozitife geciyorum neredeyse 2500 gibi, ama tam anlamiyla 4500 gibi full boost geliyor

Spawn
02-06-2010, 20:22
contalar kaçırıyorsa eğer 4500 olması normal ... contalar toplanana kadar bence değiştirme turboyu. araban bi sağlıklu hale gelsin o zaman değiştirirsin . bir de turbon duman atmıyorsa zaten değiştirmene gerek yok

chaylak
02-06-2010, 21:42
contalar kaçırıyorsa eğer 4500 olması normal ... contalar toplanana kadar bence değiştirme turboyu. araban bi sağlıklu hale gelsin o zaman değiştirirsin . bir de turbon duman atmıyorsa zaten değiştirmene gerek yok

Duman yok ama ilk gazladigim zaman yag bastigini(?) ve koku yaptigini farkediyoruz. Ayrica sanirim pallerde bosluk var metal sesi benzeri bi ses var.
Haftaya conta sorunlarim halledilince tekrar goz atcam. Ozmn konuyu tekrar guncellerim.

chaylak
02-06-2010, 21:45
Yani en azindan ben duman farketmedim ayrica videolardan bakabiliriniz duman yok.

chaylak
17-06-2010, 22:51
bir de düşük basınçta gidiyormuşsun . ben 3200 de 0.8 bar alıyorum ..

bence bir bilene kontrol ettirmelisin . senin dediğin cont. basıncı çok daha aşşağıda tutması lazım


contalar kaçırıyorsa eğer 4500 olması normal ... contalar toplanana kadar bence değiştirme turboyu. araban bi sağlıklu hale gelsin o zaman değiştirirsin . bir de turbon duman atmıyorsa zaten değiştirmene gerek yok

kendi konumu güncelleyim :D

bugun manifoldu downpipe'i wg'yi falan komple söktük
wg ile manifold arasındaki contanin bi tarafi yanmis
blok ile manifold arasında conta sapasaglam ama zaman icinde oynamis sanirim biraz o yüzden kacirmis..

üzerinde komple ingilizce yazilar bulunan bi egsoz ilaci sürdük kaciran yerlere, sivi conta mantiginda bisey sanirim, ısınınca kemk gibi oldu. suan sıfır kacirma.
subap ayarlarımıda 20-25 yaptik..
2500+ pozitife geciyorum, 3500+ gibi full boost oluyor :)

bi süre daha bu turbo ile kullanacagim, internal yapinca yeniden turbo secimi adi altinda 2860 mi alsam 2871 gibi falan bi konu daha acarim insallah o günleride görürüz :D

DaRkNeSs-
18-06-2010, 22:50
benzer durum bende de vardı full boost 4500-5000 arası geliyodu
motor yapılıyo şuan dediğin yerlere dikkat edelim bakalım değişçek mi :) açıkçası 5binde gelen boosttan bile keyif almıştım 3500de gelirse fena olur :D
setup nedir özellikle manifoldun ne ramhorn mu döküm mü
wg ne marka :)

chaylak
18-06-2010, 23:23
benzer durum bende de vardı full boost 4500-5000 arası geliyodu
motor yapılıyo şuan dediğin yerlere dikkat edelim bakalım değişçek mi :) açıkçası 5binde gelen boosttan bile keyif almıştım 3500de gelirse fena olur :D
setup nedir özellikle manifoldun ne ramhorn mu döküm mü
wg ne marka :)

manifoldumun markasini unuttum valla döküm tipi ama degisik bi marka yaziodu üstünde :D wg'm çin markasız ya da markasi varsa bile bilmiyorum minikslerden almistim :o

DaRkNeSs-
18-06-2010, 23:43
setuplarımız benzermiş :D
bende de xs power wg ve döküm blox manifold var
manifold üstündeki wg bağlantı yeri 4boğazın birleştiği yerde mi yoksa bir boğazın üstünde mi?
demek ki iyi kurcalayım araba toplanrken sağını solunu bende 3500-4000lerde full boost doldurabilirim :D

mitsubishi_boy
19-06-2010, 10:43
GT40R falan fena gider:p
30R işini görür. Diğeri de Volvo turbosu değil. EvoVIII turbosu. İşini rahatlıkla görür. Impreza GT'ler de kullandı. Wasteli bi td05 vardı birinde.satılmadıysa işini görür

chaylak
21-06-2010, 00:21
setuplarımız benzermiş :D
bende de xs power wg ve döküm blox manifold var
manifold üstündeki wg bağlantı yeri 4boğazın birleştiği yerde mi yoksa bir boğazın üstünde mi?
demek ki iyi kurcalayım araba toplanrken sağını solunu bende 3500-4000lerde full boost doldurabilirim :D

tekinin üstünde
bi motor fotografi ekleyim ben

http://www.ressim.net/e/upload/e6660e93.jpg

DaRkNeSs-
21-06-2010, 01:43
bendeki de aynı :)
blox marka
turbo büyüklüklerimiz de aşağı yukarı aynı galiba, k26 var bende t3 ayarı bişey
http://img200.imageshack.us/img200/5965/p1060527p.jpg (http://img200.imageshack.us/i/p1060527p.jpg/)
http://img200.imageshack.us/img200/9608/p1060524m.jpg (http://img200.imageshack.us/i/p1060524m.jpg/)

bunlar da benim resimler