Orijinalini görmek için tıklayınız : K2F swap :)
B.Aktepe
16-06-2010, 08:23
http://i1006.hizliresim.com/2010/6/16/1116.jpg
http://i1006.hizliresim.com/2010/6/16/1119.jpg
http://i1006.hizliresim.com/2010/6/16/1127.jpg
The green is my F20c at its best numbers on the same dyno we used yesterday. The red is my K24.
The F20 was Kpro, J's Intake, Mugen Exhaust, Test pipe, and some other random bolt on's
K24A1 swap yapmışlar, dyno verileri yukardaki gibi. çok güzel sonuç almışlar.
atmosferıkte velocıty stack ne ıse yarıyo?
B.Aktepe
16-06-2010, 08:45
http://www.acura-legend.com/vbulletin/attachments/f4/6233d1231676624-my-latest-port-polish-jdm-legend-parts-velocity-stack.gif
B.Aktepe
16-06-2010, 08:45
kısaca bu.
anladım ama dırek gırıs saglarsak faydası oluyor ozaman
f20 c de alınamıyor mu bu güçler atmosferik olarak ?
edit :
The green is my F20c at its best numbers on the same dyno we used yesterday. The red is my K24.
:D
hehehehehe forumda görmüştüm Batıkan yollamıştı linki
şanzuman cok zorladı falan yazmış herif ama güsel olmuş cok mnatıklıca torku iyidir şimdi güsel yanlıodur :)
ama ben yine de ter cevrilen emme mani leri sevmiyorum gücü ters yönde etkiliyor
f22c icin stroker yok mu?
gerdci todada sanirim 100mm stroklu bisey vardi :confused:
ben F20 toda 2.2L stroker ile Toda cams İTb lerle 266Whp almıştım dynamicste
ben F20 toda 2.2L stroker ile Toda cams İTb lerle 266Whp almıştım dynamicste
Motor gücünü dyno üzerinde hesapladıysanız ne kadarlık bir oranda kayıpla kaç olarak gördünüz? Tahminim 300 civarı olması gerek.
İzninizle bir kaç sorum olacaktı biraz meraklandım çünkü :D
Kompresyon oranı nedir ?
Toda eksantriklerden hangisi kullanıldı ? A mı B mi C mi :D
Yakıt olarak ne kullanıldı ? Methanol / Su karışımı ile desteklendi mi?
Çok agresif bir map mi kullandınız yoksa şehiriçinde rahat gezebilen bir otomobil mi ?
Teşekkür ederim cevaplar için şimdiden :)
drahte1905
17-06-2010, 04:51
F20c de motorda 350hp alanlar car 2.2ltde, amacin sadece beygir oldugunu sanmiyorum keza F20c si yapilida degil headers bile yok ama bencede mantikli bir yatirim yapmis arac sahibi K20 ile amosferik olarak 300hp lere gelmek daha rastlanir, daha ucuz, daha bilindik ayrica daha guvenli keza yapan adam cok, ikinci el var kisacasi K20 ile atmosferik ciddir rakamlar kovalanicaksa ayi yeniden kesvetmiyecekleri icin buyuk miktarda para cebine kalicaktir
F20c de motorda 350hp alanlar car 2.2ltde, amacin sadece beygir oldugunu sanmiyorum keza F20c si yapilida degil headers bile yok ama bencede mantikli bir yatirim yapmis arac sahibi K20 ile amosferik olarak 300hp lere gelmek daha rastlanir, daha ucuz, daha bilindik ayrica daha guvenli keza yapan adam cok, ikinci el var kisacasi K20 ile atmosferik ciddir rakamlar kovalanicaksa ayi yeniden kesvetmiyecekleri icin buyuk miktarda para cebine kalicaktir
ASM'nin aracı yarış yakıtı ve min 13 sıkıştırmayla 350-330 civarı almıştı (tam hatırlamıyorum) ki 2.4 litre ve kuru karter cart curt her şey var. Şu anda mot sağlığı açısından stabil 315 civarlarında tutuyorlar.
2.2 litreden aldıkları güç de 13 sıkıştırmayla tam olarak 295 hp. Yalnız methanol/water la desteklenmiyor. Sadece yarış yakıtı kullanılıyor.
ASM'nin otomobili böyleyse 2.2 litreden tekerde 266 ya da motorda 350 falan zor görünüyor demeyelim de, motoru çok çabuk bitirebilecek cinsten bir şeyler olmuştur. O yüzden sorduğum soruların cevabın merak ediyorum :)
drahte1905
17-06-2010, 12:56
ASM'nin aracı yarış yakıtı ve min 13 sıkıştırmayla 350-330 civarı almıştı (tam hatırlamıyorum) ki 2.4 litre ve kuru karter cart curt her şey var. Şu anda mot sağlığı açısından stabil 315 civarlarında tutuyorlar.
2.2 litreden aldıkları güç de 13 sıkıştırmayla tam olarak 295 hp. Yalnız methanol/water la desteklenmiyor. Sadece yarış yakıtı kullanılıyor.
ASM'nin otomobili böyleyse 2.2 litreden tekerde 266 ya da motorda 350 falan zor görünüyor demeyelim de, motoru çok çabuk bitirebilecek cinsten bir şeyler olmuştur. O yüzden sorduğum soruların cevabın merak ediyorum :)
Bu yukarida bahsettigim aracin dynosu, 8500 de 345hp cikariyor
http://img36.imageshack.us/img36/6580/dyno3062409.jpg
ASM kim ? Toda'dan direk create engine alan bir firma, Toda headeri rebadge yani yeniden marka vurup satan firma, Cusco urunlerini siyah sekilde satin alip kendi markasi adi altinda satan firma, Egzostlarini fason olarak baska firmaya ureten bir firma, o meshur bodykitini IS-Design'a tasarlatip Challenge firmasina ureten gine kendileri, On tampon tasarimini Carrera GT den esinlenen arka tarafi ise 911 GT3 ten feyz alan firma
ASM'nin amaci bellidir ellerindeki Tsukuba FR rekorunu tutmak zaten Recaro distiributorlugunden dunyalari goturuyorlar, toptan satislardan bile parayi kiriyorlardir, zaten adamlar shop degil remen lounge acmis, ASM'nin amaci goz onune aldindiginde motordan beklentileri bellidir yani adamlarin arabayi yuruten tek sey motor degil o yuzden sadece ama sadece motora konsantre olamiyorlar
Araba zaten komple carbon, motor geride ve alcaga alinmis, arka alt sade ona gore modifiye edilmis, suspansiyon geometrisi degismesin diye strutlar degistirlmis, arabanin sase komple kaynakli, sadece gecen sene 1 ay boyunce 3 ayri jant 3 ayri lastik boyutunu test ettiler bu tempoda motora ayirabileceklerinden yukaridaki rakam cikiyor
Yani ASM F20c motorun Ilahi degildir, arabalari cok guzel bir pist arabasi ama bunlarda insan bunlarinda belli ekonomik sinirlari var dolayisi ile en iyi motor ASM'dedir demek yanlis keza ABD'de profosyonel yarislarin tarihi daha eskidir, Hondanin kurulusu 1960larin ortasi, HKS nin kurulusu 80 lerin ortasi, ABD'de modifiyenin tarihi cok cok daha eskidir, bu yuzden cok sayida saygin motor ustasi ve motor atolyesi mevcut, ABD>Japan demiyorum ama create engine alicak olsam ABD'den alirdim:icon_tup:
Bu yukarida bahsettigim aracin dynosu, 8500 de 345hp cikariyor
http://img36.imageshack.us/img36/6580/dyno3062409.jpg
ASM kim ? Toda'dan direk create engine alan bir firma, Toda headeri rebadge yani yeniden marka vurup satan firma, Cusco urunlerini siyah sekilde satin alip kendi markasi adi altinda satan firma, Egzostlarini fason olarak baska firmaya ureten bir firma, o meshur bodykitini IS-Design'a tasarlatip Challenge firmasina ureten gine kendileri, On tampon tasarimini Carrera GT den esinlenen arka tarafi ise 911 GT3 ten feyz alan firma
ASM'nin amaci bellidir ellerindeki Tsukuba FR rekorunu tutmak zaten Recaro distiributorlugunden dunyalari goturuyorlar, toptan satislardan bile parayi kiriyorlardir, zaten adamlar shop degil remen lounge acmis, ASM'nin amaci goz onune aldindiginde motordan beklentileri bellidir yani adamlarin arabayi yuruten tek sey motor degil o yuzden sadece ama sadece motora konsantre olamiyorlar
Araba zaten komple carbon, motor geride ve alcaga alinmis, arka alt sade ona gore modifiye edilmis, suspansiyon geometrisi degismesin diye strutlar degistirlmis, arabanin sase komple kaynakli, sadece gecen sene 1 ay boyunce 3 ayri jant 3 ayri lastik boyutunu test ettiler bu tempoda motora ayirabileceklerinden yukaridaki rakam cikiyor
Yani ASM F20c motorun Ilahi degildir, arabalari cok guzel bir pist arabasi ama bunlarda insan bunlarinda belli ekonomik sinirlari var dolayisi ile en iyi motor ASM'dedir demek yanlis keza ABD'de profosyonel yarislarin tarihi daha eskidir, Hondanin kurulusu 1960larin ortasi, HKS nin kurulusu 80 lerin ortasi, ABD'de modifiyenin tarihi cok cok daha eskidir, bu yuzden cok sayida saygin motor ustasi ve motor atolyesi mevcut, ABD>Japan demiyorum ama create engine alicak olsam ABD'den alirdim:icon_tup:
Ben zaten ASM nin motoru ilah falan demedim çünkü dediğiniz gibi Toda'dan herşeyi alıyor, otomobili de amaçlarını da biliyorum zaten her şey güç değil hele Tsukuba gibi bir pistte.. Sadece küçük bir karşılaştırma yaptım :) F20C zaten sınırlarda olan bir motor olduğu için çok fazla yüklenildiğinde sorun çıkabileceğini belirtmeye çalıştım. Ki F22C de bu yüzden çıktı zaten bildiğiniz gibi .Özgün abiye bir kaç soru sordum merakımdan. Bu insanlar motoru ne kadar süre kullanabildi , şehiriçinde kullanabiliyorlar mı rahat yoksa sadece yarışmaya yönelik mi hazırlandı diye. Bir de üstündeki parçalardan 266 WHP birazcık fazla değil mi demeye getirdim olayı. Hala cevapları bekliyorum, müsait olduğunda cevaplar sanırım :)
egeturbo
17-06-2010, 14:30
vay uygulama güzel fakat şanzuman olayı zorlamıştır herhalde ?
drahte1905
17-06-2010, 14:55
Özgün abiye bir kaç soru sordum merakımdan. Bu insanlar motoru ne kadar süre kullanabildi , şehiriçinde kullanabiliyorlar mı rahat yoksa sadece yarışmaya yönelik mi hazırlandı diye. Bir de üstündeki parçalardan 266 WHP birazcık fazla değil mi demeye getirdim olayı. Hala cevapları bekliyorum, müsait olduğunda cevaplar sanırım :)
Motorun omrunu motorun outputu degil kullanilan malzemenin kalitesi, projenin saglamligi ve isciligin keskinligi belirler, motorlar neden kirilir ? Yag yetmez yatak sarar, hararet olur conta yakar, malzeme formunu kaybeder eder kol cikarir subap keser
Simdi sen inconel subap - titanium rod kulanir, dry sump kullanir, egik radyator kullanirsan, headworku 5-axis cnc de yapar, pistonlari kaplatir, blok ve crangi cyro treatment yada nitrit kaplatirsan bu etkileri azaltirsin, hedefledigin guce ve omre gore planini saglam sekilde yaparsan istedigin omurde istedigin gucu alirsin, ama olur olur yerdeki kiymik motora kacar gine motor patlayabilir ama isin asli ayni marka ayni model iki motor ikiside 266whp olsun birinin omru digderinin katlari olabilir olayin asli maliyettir [Her zaman en pahali en az rastlanir parcalari kullanmak motorun omrunu artirir diye bir genelleme yok]
OZ 266whp aldim diyorsa almistir keza o arabada Hollinger sanzuman var, klima yok, bir cok vacumm hatti cikmis, tesisatin buyuk kismi yok, far yok havalandirma resistor yok, jantlar frenler hafif rotasyonal kutle dusuk
Kisacasi 266whp OZ un soyledigi setupta cok makul bir rakam boyle bir araba icin aksi halde zaten OZ dogrulari konusmamis oluyor :(
Motorun omrunu motorun outputu degil kullanilan malzemenin kalitesi, projenin saglamligi ve isciligin keskinligi belirler, motorlar neden kirilir ? Yag yetmez yatak sarar, hararet olur conta yakar, malzeme formunu kaybeder eder kol cikarir subap keser
Simdi sen inconel subap - titanium rod kulanir, dry sump kullanir, egik radyator kullanirsan, headworku 5-axis cnc de yapar, pistonlari kaplatir, blok ve crangi cyro treatment yada nitrit kaplatirsan bu etkileri azaltirsin, hedefledigin guce ve omre gore planini saglam sekilde yaparsan istedigin omurde istedigin gucu alirsin, ama olur olur yerdeki kiymik motora kacar gine motor patlayabilir ama isin asli ayni marka ayni model iki motor ikiside 266whp olsun birinin omru digderinin katlari olabilir olayin asli maliyettir [Her zaman en pahali en az rastlanir parcalari kullanmak motorun omrunu artirir diye bir genelleme yok]
OZ 266whp aldim diyorsa almistir keza o arabada Hollinger sanzuman var, klima yok, bir cok vacumm hatti cikmis, tesisatin buyuk kismi yok, far yok havalandirma resistor yok, jantlar frenler hafif rotasyonal kutle dusuk
Kisacasi 266whp OZ un soyledigi setupta cok makul bir rakam boyle bir araba icin aksi halde zaten OZ dogrulari konusmamis oluyor :(
Söylediğiniz her şeye katılıyorum zaten ömrü uzatmak imkana bakıyor. Özgün abi oraya sadece stroker kit itb ve eksantrik yazmış. Böyle düşünülünce yani sadece bunlardan oluştuğunu düşündüğümüzde 266 whp :beuj: dedim. Bu yüzden ayrıntı istedim siz de bir kısmını cevapladınız.Ben sadece sorularımın cevabını bekliyorum ve beklediğim şeyler böyle şeyler :)
İşaretlediğim kısımlar da ;
O S2K hakkında bilgim yok ki onu soruyorum dünden beri bana biraz fazla geldi gücü ama böyle şeyleri ekleyince ok neden olmasın diyorum :D Günlük kullanıma uygun mu diye sordum zaten sorma amacım da buydu.
Edit: Sanki yazdıklarım ben inanmıyorum böyle bir güç çıktığına falan filan diye algılanmış ama alakası yok sadece bilgi, bilgi , bilgi :icon_tup:
araç levent abinin arabası
toda 2.2 stroker
Spec c egzantirikler
12 sıkıştırma
toda itb
550 cc enjector
Toda headers
titanyum egswozt ama bilmiorum neolduğu 70mm
Aem ems
toda yay
toda sapka
subab Ne marka hatırlamıyorum
Holinger sıralı şanzıman
Yazimmi daha
Yakıt 100 oktan sadece
Dyno dynamicste motorda 311 civarı çıkmıştı 2 sezon atmosfeikr yarıştı dewamli tepesindeydi sahibi sıkıntı olmadı istereniz 2.2 stokerı heemen satabilir :)
Teşekkür ederim Özgün abi diğer şeyleri de ekleyince o gücün çıkması normal olmuş :)
Hondanin kurulusu 1960larin ortasi, HKS nin kurulusu 80 lerin ortasi, ABD'de modifiyenin tarihi cok cok daha eskidir, bu yuzden cok sayida saygin motor ustasi ve motor atolyesi mevcut, ABD>Japan demiyorum ama create engine alicak olsam ABD'den alirdim:icon_tup:
şu yazdıklarına işi iyi bilen insanlar gülerler mesela benim gibi çok güldüm bu yazdıgına
bana bir tane USA firması gösterirmisin
JUN yada Toda
dan üstün olan Built engine konusunda ?
USA den yapılı motor alırsın sadece ucuza alıcagın için alırsın
oda sana en pahalıya geleni olur :)
B.Aktepe
18-06-2010, 09:23
araç levent abinin arabası
toda 2.2 stroker
Spec c egzantirikler
12 sıkıştırma
toda itb
550 cc enjector
Toda headers
titanyum egswozt ama bilmiorum neolduğu 70mm
Aem ems
toda yay
toda sapka
subab Ne marka hatırlamıyorum
Holinger sıralı şanzıman
Yazimmi daha
Yakıt 100 oktan sadece
Dyno dynamicste motorda 311 civarı çıkmıştı 2 sezon atmosfeikr yarıştı dewamli tepesindeydi sahibi sıkıntı olmadı istereniz 2.2 stokerı heemen satabilir :)
özgün baya iyimser bir rakam vallahi 311hp-266whp. çok ciddi rakammış.
özgün gene iyi yukarda bir arkadaş 350 hp aldı
hadi bakalım dünya rekoru bu forumdan cıkıcak :)
f motora vtc adapte etmişlerdi sanırım o noldu? kite dönüştü mü yoksa prototip mi hala?
Yok moruk artık dyno cıktılarını falan almaya başladılar ciddi ciddi yol kat ettiler
HP
http://www.s2ki.com/gallery/image/medium/709575.jpg
Tork
http://www.s2ki.com/gallery/image/medium/709574.jpg
Lower (red) line---Stock S2K with 135K miles on the odometer.
Middle (blue) line---Stock S2K with AEM 1050U and a tune.
Upper (red) line---Stock S2K with AEM 1050U, DCF ECS (i-VTEC) and a tune.
aracın specleri
J's Racing FX-70RR exhaust, AEM V2 intake, AEM 1050U ECU, and Design Craft Fabrication ECS
Ciddi başarı almışlar ivtec uygulaması ile ama tork niçin öyle tuhaf bir eğri içerisinde ?
drahte1905
19-06-2010, 15:53
şu yazdıklarına işi iyi bilen insanlar gülerler mesela benim gibi çok güldüm bu yazdıgına
bana bir tane USA firması gösterirmisin JUN yada Toda'dan üstün olan Built engine konusunda ?
USA den yapılı motor alırsın sadece ucuza alıcagın için alırsın oda sana en pahalıya geleni olur :)
Oncelikle: İnsanların bazen neye güldüklerini anlamak güçtür. - Dostoyevski. Gulmeye ayip etmeye gerek yok, hatta gulenleri kral ilan etmeyede hic gerek yok, keske cok gulmek yerine yazimi duzgun okusaydiniz
Ikinci olarak ben sizin "Ustunluk" ile ne anladiginizi bilemem, kiyaslama elemanlarinin birinin digerine mutlak ustulugu imkansidir, TODA'yi sizle bile kiyaslarsam sizin ustun oldugunuz yonleriniz olur keza TODA japonyada siz Istanbuldasiniz ve ayni dili konusuyoruz, anlatmaya calistigim ortada multak iyi bir TODA yada JUN olsa idi diger firmalarin batacagidir
Kisacasi bahsetmek gerekirse TODA’nin motorlarini alamiyorsunuz bildiginizi umdugum uzere, motorlari alirken sadece JGTC kullanacaginiza dair bir belge imzalamaniz lazim, TODA crate engine alip sokaklarda gazlamak diye birsey yok
Ayrica TODA’nin uzmanligi JGTC uzerinedir yaptigi motorlar, motorlarin powerbandi hep bunun uzeirne kuruludur, bu yuzdendirki alip sokaklarda gazlasaniz dahi buyuk ihtimalle geride kalirsiniz, en ufak motorlarinda bile 10.000 dolarlik kuru yaglama kullaniyorlar, bu ustunluk yolda kimin isine yarar ? Yada bu benim icin ustunluk bile degil mesala, sitede kimin kuru yaglamaya ihtiyaci var ? 10.000 dolara kuru yaglama satmak mi TODA’yi ustun yapiyor ?
Diyelim komple motor alamiyoruz, parca aliriz, aldigimiz parcalar nedir ? Rafa parca yapan her firma musterilerini gruplar, bu gruplara gire 2-3 profilde urun yapar, [264-272-280-290 Evo iv-ix Cam] gibi, bunlar firma amaclari karlarini maximuma cikarmak, bunun icin izleyecekleri cesitli senaryolar var
Bir firma uygun fiyatli fiyat/performans urunu satar, kimisi ay asiri kaynaklanmasi gereken 130 dolarlik manifold satar kimiside rakiplerinin 3 katina fiyat/performans urununden %10 performansli urunler satar bu firmalarin hic biri digerinden ustun degildir hepsinin hedefledigi market ve musteriler farklidir okadar, bu birini digerine gore usutun yapmaz dedigim gibi
Malin ucuz olmasi kotu oldugu anlamina gelmez, malin ucuz olmasinin sebebi cok sayida yapilmasi olabilir, mesala ben isi bilirim 3 liraya hallederim baskasi bilmez 5 liraya halleder, kar beklentileri farklidir, satis rakamlari farklidir, fason yaptirdigimiz parcalarin fiyatlari farklidir, ben japonyadan mali ihrac ederim vergi veririm adam ABD’de kendi ulkesinde yapar mali ucuza mal eder mesala Dinan ayda ortalam 2 tane 5.8 strokerli S85 motor yapiyor, pahalida 26K dolar + 20K dolar core exchange var full block olarak alsan 65K lari zorlar simdi Dinan dunyanin en iyi motor ureticisi mi ? Hayir M5 sahipleri bu parayi verebiliyor diye bu stroker uretilip satiliyor
Sonuc olarak bu bir sector, firmalari sekillendiren ise musteriler yani talep, Civiclerin 2.000 dolar ettigi bir ulkede B serisi icin kuru yaglama kiti tasarlamazsin, baska bir firmanin bunu yapmasi onu ustun kilmaz, ayrica isciligin pahali oldugu bir ulkede [ABD] stock mount turbolari modifiye ederek chicago gibi bir yerde bile parayi kirabilirsiniz, keza yapis amaci ustunluk degil karini maximize etmektir
Her firmayi ve her cografyayi kendi amaci ve beklentileri dogrultusunda degerlendiriseniz daha saglikli olucaktir
Illaki guzel motor yapanlarin isimleri gerekiyorsa Endyn [60 larda 1 litreden 1200hp cikardilar], Crawford [Yillardir crate engine yapio], Hytech, Lingenfelter [1 Mile’da 90 larda neler yapiyorlardi] Roush [Ucak motoruda yapiyorlar] Mahle [Audi LeMans’a piston yapiyorlar], Saleen [Supersport araba yapiyolar tube frame]
Ayrica USA’de yapili motorlarin ucuz oldugu diye birsey yok, illaki Japonyadada merdiven altinda 5K dolara motor yapan yerler vardir, siz motorunuzu ucuza yaptiriyorsunuz diye herkez motorunu ucuza yaptiricak diye birsey yok
Sonuc olarak arabalardan anlayabilirsiniz ama yukaridaki yorumu yapmak isi bilen bilmeyen herkezi guldurur, cunki yazdiklarinizin araba ile alakasi yok, elma ile armutu kiyaslamayalim, kiyaslama yaparken kiyaslanan haric diger sartlarin esit olmasi lazim.
Ben sorayim size, JUN’ block elemanlarini kim yapiyor ? Pistonlari kim yapiyor ? JUN egzantiriklerini kendi yapiyor ama lift duration bunlara kim karar veriyor ? JUN firmasi senin olsa 90 larda Avustralyaya, Avrupaya 2000lerde ABD ye araba yollayip, bunun yaninda 5-6 Mekaniker yollayacak buyuklukte firman olsa yapacagin camlerin lift ve durationlarina kim karar verir ? JUN bir MNC yani [Multinational Company] degil ama nedir bir VW gibi bir Mercedes gibi yaptigi egzantiriklerin tek tek kirilmasini, fakir gucler cikarmasina goz yumamaz, bu yuzdendirki contractorlar ile calisir, bu kimi zaman bir profosor olur kimi zaman F1 JGTC yada FIA GT emeklisi bir muhendis olur, JUN dedigin firmanin ofisinin kuruldugu alanin havasi suyu mu firmayi bugunki konumuna tasiyacak ? Soylemek istedigim sadece dogru kisileri taniyarak ve dogru kararlar vererek benzer bir firmayi sizin bile kurabileceginiz….;):icon_tup:
cok uzun yazmışsın
içinde güsel bilgiler var ama kendimi tam veremedim
bir daha sakin kafa ile okucam yazıcagım şeyler var
sana şunu sliyeyim USA firmalarının cogu motor toplarken söledikleri parcaları kullanmıolar
ayrıca işçilik lerini de JUN ile yada TODA ile kıyaslamamalısın biraz daha japonları araştır derim
BoraÇİFTÇİ
19-06-2010, 17:09
Çok nitelikli bilgiler yazmışşsın drahte ellerine sağlık...:icon_tup:
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.