Orijinalini görmek için tıklayınız : D14A1 için önerileriniz?
by_BuRoCk
17-06-2010, 23:00
Merhaba arkadaşlar,
D14A1 motor kod numaralı 91 model honda civic hb ef kasa aracım var
ilk adımımız enjeksiyona çevirmek olacak bunun için ies emme manifoldunu enjektörlerini
ve megasquard beyin kullancaz. devamında üzerine turbo yapmayı düşünüyorum.
motorumun iç kısmını 3 ay önce yeniden yaptırdık komple revize edildi
revize edilirken pm3k piston sekman ince çelik conta ve kapak port polish yapıldı.
benim için neler yapabilecegim konusunda neler kullanmam gerektigi konusunda fikirler vermenizi rica ediyorum.
tşkler
bildiğim kadarıyla turbo arabalarda sıkıştırma düşüktür. ince conta yerine en azından orijinal contaya geçmen faydalı olur
qwertynord
17-06-2010, 23:42
Yağ pompanı revize edebilirsin etmediysen sıfır oem ürün çok çok iyi olur. hatta sıfır pompanın üstünede bi kaç işlem yapıp geliştirilebiliyo. Kollar turbo işin içine girince oldukça zayıf kalıcak hedeflediğin güçleri bilemiyorum ama yinede daha sağlam bişeyler kullanman gerekicektir genelde bu durum zaten böyledir seninde bildiğin gibi. Turbo olarakta bu motorda kullananlardan bilgi almak en doğrusu ama volvo çıkmacısından alınan bi t4 turbosu güzel olabilir??? yazıldığı gibi ince contada pek saglıklı olmuycaktır turbo uygulamasında ayrıca vtec kapakta düşünebilirsin bence çok güzel olur tabi herşeyden önce maliyet önemli eyer buda sorun değilse kesinlikle enjeksiyonluya çevirdilkten sonra bide vtec kapak koyabilirsin
by_BuRoCk
18-06-2010, 08:59
evet zaten turboya başlayacagımız zaman conta kesinlikle degişecek ies contası takmayı düşünüyorum
yag pompası revizesi veya degişimi benimde aklımda var. o en önemli noktalardan birisi
benim düşüncem kısmet olursa başlangıc olarak 7-8 psi basmak devamında maddi durumu
iyileştirdikce gücü artırmak. benim merak ettgim bi nokta var
orjinal kollar 7-8 psi kadar oluşacak gücü kaldırmazmı ?
bide ebay da hazır kitler var mesala bunların eksigi varmı ? saatler harici ?
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/D-Series-CIVIC-CRX-DEL-SOL-SOHC-T3-T4-TURBO-KIT-D15-D16-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem33559b73b9QQitemZ22047 9583161QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccesso ries
by_BuRoCk
18-06-2010, 09:24
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/D-SERIES-RAM-HORN-TURBO-CHARGER-KIT-CIVIC-88-91-89-90-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem2a07759ffeQQitemZ18051 3775614QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccesso ries
metinalan
18-06-2010, 09:30
sıkıştırma şuan kaç moruk?
nicomedia
18-06-2010, 09:30
428 dolar shipping ohaa
by_BuRoCk
18-06-2010, 09:51
sıkıştırma şuan kaç moruk?
ölçmek lazım kanka ?
qwertynord
18-06-2010, 10:16
motorun iyi durumdaysa 7,8 psi ların sorun olucagınjı zannetmem tabi kompresyon oranları olsun motor içi olsun ki yeni revize edilmiş bi sorun olmaz bunların kontrol edilmesi gerekilir tam bilmiyorum ama sizin motora d16a9 pistonu kolu uyuyormu eyer olursa kafa rahat olur? he birde o basınçların üstüne çıkmayı pek düşünmeyin komple motora girmeden gömlekler yanlış hatırlamıyosam 0.6 0.7 bardan sonra çatlayabiliyo öyle burda çakılan gömleklerinde çare oldugunu görmedim tek çare marka lara yönelmek darton gibi.
qwertynord
18-06-2010, 10:19
hazır kitlerde öle resimde göründüğü gibi olmuyo diyo alışveriş yapan arkadaşlar örneğin manifold borular dayanıksız zayıf oluyo diye duydum turbolar çin işi çıkabilir genel i böyle değil tabiki kaliteli kit lerde mevcut. ama 600 dolara o kadar parça ne biliyim pek iç açıcı gelmiyo bana
ebay kitlerini alacaginiza parayi okuyan birine burs olarak verin daha mantikli
timucintt
18-06-2010, 10:40
inejksiyone çevir lpg tak benzin yakmasın en güzeli :)
by_BuRoCk
18-06-2010, 10:56
inejksiyone çevir lpg tak benzin yakmasın en güzeli :)
yarın aynen öle olacak :D
sonrasında devm edecegiz işallah.
ebaydaki kitlerden alıp hiç kullanan varmı acaba aramızda? yani fotolarda falan
çok teferuatlı gözüküyor beni biraz cezbetmedi degil?
d16 nın kolları uzun gelebilir tam emin degilim
bildigim kadarıyla d14 lerin kolları biraz daha kısa kesin bilgisi olanlar paylaırsa sevinirim
lumpenst
18-06-2010, 15:37
1.4 blokları 1.5 ile aynıdır bu sebeple aftermarket gömlek çakma opsiyonu bulunmaz. fakat 1.4lerin R/S (kol uzunluğuna strok) oranı 1.75 olduğu için gömleğe 1.5 ve 1.6'daki kadar yük bindirmez ama kollar 1.5 ve 1.6 dakinden daha incedir. d14lerin kolları d16 kollarından 1mm daha uzundur fakat kol yatak çapları farklıdır bu sebeple uymaz.
Standart motor d14z2'ye 0.6 0.7 bar basınçta yaklaşık 4 sene sorunsuz kullandım. Daha yüksek basınçta piston segman yuvalarının problem çıkarma ihtimali yüksek olduğu için denemedim.
Bu arada d14a1'lerin egzantrikleri, 96-00 yılları arası civiclerden bulunan d14a4 d14z2 gibi motorlardakinden farklıdır. d14a1 deki egzantriğin lifti daha az durationı daha uzundur. Bu sebeple turboya geçince 96-00 civic'lerin egzantriği veya başka bir egzantrik takarsan daha iyi sonuç alabilirsin.
Aracı enjektörlüye çevirmek için 1.6ies yada euro civic 1.6 manifold swapı yapılabilir bütün malzemeleriyle.
Turbo olarak küçük bir t3 yada t25 turbo tavsiye ederim. Daha büyük turbolar çok geç dolacaktır. Benim standart motorda t3 .42 .48 turbom 4500 civarı full boost görüyordu.
abi yürek tüketiyor o d14 en güzeli b16 yada b18 turbo
sen bi N/A tadına var da turboyu sonra düşün ebay kitlerini unut kanka onlar boşa para hepsini yeniden alıyosun bozuldukça sıkıştırman 10.5 falan gayet yerinde yani ama ilerede rahat durmazsan stroker + internal mümkün biliyosun ;)
by_BuRoCk
20-06-2010, 19:50
işallah N/A nın tadına varalımda kanka dedigin gibi ondan sonra turbo :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.