Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : A3 tfsi icin nasil egsoz?



onur_S
24-06-2010, 13:12
Arkadaslar aracim 2010 model a3 1.4tfsi.komple egsoz yaptirmayi dusunuyorum.ara borularin capi ne olmali?kat iptali iyi olur sanirim.son susturucu nasil birsey olmali?istedigim sey sessiz olsun,alt devirleri goturmeden ustler biraz daha rahatlasin.ses olursada az bi artis olcak sekilde nasil olur?Orta susturucu duracakmi vs beni aydinlatirsaniz sevinirim

hks35
24-06-2010, 13:47
51 yada 60mm çapında derim ben. kat iptal edilir haliyle. maddiyta bakar yapıcağın egzoz ya iskender ustada custom egzoz ayarlarsın yada SS komple egzoz yaparsın ama fiyat biraz yukarılarda. golf GTi de var komple SS alt devirde ses fazla deiğil ama yüklenince yok yok gerçekten aşık oluyor insan.

GT
24-06-2010, 13:49
hiç bu tarz şeylere bulaşma derim güzel bir dp yaptır sonrasına qtec yapıştır gerisi orjinal kalsın istediğin zaman ac qtec patlata patlata gez istediin zaman kapat normal spec gez

onur_S
24-06-2010, 13:59
qtec dedıgımız ne?headers yapılırmı bu araca?

hks35
24-06-2010, 15:07
qtec dedıgımız ne?headers yapılırmı bu araca?

headers yapılır tabi ya yapılmazmı. :)

GT
24-06-2010, 15:16
qtec dedıgımız ne?headers yapılırmı bu araca?

qtec yada qtp olarak geçen şeyler aslında cut out dediğimiz şeyler komple egzos yapıp polisle ugraşmaktansa dpdan sonra bi qtec koyup elektronik olarak ister orjinal egzos sesi ister cuttan sonraki sesi duymaya yarayan alettir

GT
24-06-2010, 15:17
qtec dedıgımız ne?headers yapılırmı bu araca?

headersa gerek yok dp yapıldıktan sonra

OMTech
24-06-2010, 17:21
Headers; eğer replica yada sanayi işi kalitesiz bir ürün olacaksa tavsiye etmem, eminim diğer arkadaşlarda etmez.Bildiğiniz tanıdığınız ün yapmış ustalara güvenirseniz, tabi yaptırın.Son susturucu olarak HKS tipi tocaman şeyler bence hoş durmaz, çift çıkış sade krom başlık yeterli olur, marka olarakta Remus, Milltek, Eisenmann tarzı fabrikasyon işi birşeyler düşünün derim.Boru için; chip yaptırırım derseniz 60'lık, yok yaptırmam sadece sistem diyorsanız 51lik yeterli olacaktır, kat. iptal edin fakat orta susturucuya dokunmayın zira turbo araç, back-preassure ayağınıza bağ olur (araç nefes alamazsa zararı büyük olur yani).Ama performans istiyorsanız kesinlikle chip düşünün.Egsozdan çok daha verimli bir yatırım olur.Kolay gelsin :)

onur_S
24-06-2010, 23:24
araç chipli zaten :)ankarada nevzat usta varmış d.pipe için.iyimidir?

Gokhan43
24-06-2010, 23:35
araç chipli zaten :)ankarada nevzat usta varmış d.pipe için.iyimidir?

Onur Chip hayırlı olsun değerler nasıl oldu şimdi :) Hangi Chip'e karar verdin bi de :)

VteC_MaNiaC
24-06-2010, 23:39
güzel bi Downpipe 60 lık araboru ve sona Varex egsoz istendiği zaman sessiz istendiği zaman sesli ve güçlü şekilde baya iyi olacaktır :)

DoDo_hamann
24-06-2010, 23:52
araç chipli zaten :)ankarada nevzat usta varmış d.pipe için.iyimidir?
Ankara'daki arabaların çoğunu nevzat abi yapar, sıkıntı yaşamassın oldukça tecrübeli.

onur_S
25-06-2010, 06:39
Onur Chip hayırlı olsun değerler nasıl oldu şimdi :) Hangi Chip'e karar verdin bi de :)

barbaros bayrak yaptık chipi değerlerii hiç bilmiyorum ankarada düzgün ölçen dyno yokmuş.145-150 filandır heralde.
arkadaşlar bir de bravo tjetlere filan 70 yada 76 lık boru kullanıyorlar çok mu geniş bu çap?downpipe çapı ne kadar olmalı,egsoz çapı ne kadar olmalı?sona supersprint olabilir aynı orjnal egsoz gibi çift çıkışlı.umarım rahatsız edici bir ses olmaz.

MuratGürakan
25-06-2010, 09:04
onur eskişehirden geldinmi? Geldikten sonra irtibata geç benimle nevzat abiye gidelim fiyat alalım. Sana çok güzel gidicek remus egzozum var benim bi bak beğenirsen alırsın sesi falan dinleyip. Aşırı ses vermiyor tok güzel sesi var.
Senin arabana 76 fazla. Eğer turbo büyütmüceksen 60 lık komple ideal olur. En fazla 70 lik dp 60lık düz boru. Sonada remus tadından yenmez.


hiç bu tarz şeylere bulaşma derim güzel bir dp yaptır sonrasına qtec yapıştır gerisi orjinal kalsın istediğin zaman ac qtec patlata patlata gez istediin zaman kapat normal spec gez
Bu araba 125 lik çağlar. Sneinki gibi büyük turbo yok. Eğer öyle bir sistem yaparsanız araba sadece kayıp yaşar. Zaten o aletlerde çok pahalı. Ona verilcek para ile komple sistem yapılır biraz daha verip çok daha sağlıklı olur.

OMTech
25-06-2010, 09:11
60'lık boru, orta susturucu dursun, kat. iptal, kaliteli bir son susturucu ve uygun downpipe.Formülün budur dostum :) Downpipe'ın ebatlarına bişey diyemem çünkü anlamam, atmosferikle uğraşıyorumda.. Ankara'da Nevzat usta duyduğum kadarıyla gayet iyidir. Güvenebilirsin. Bravo T-Jet'e 76lık boru takanada gerçekten bravo :) Turbosuyla oynamadılarsa, yüklemedilerse standart araca çok büyük olur.Üst canlı olur ama alt devirlerde yığılırda yığılır.

MuratGürakan
25-06-2010, 09:27
60'lık boru, orta susturucu dursun, kat. iptal, kaliteli bir son susturucu ve uygun downpipe.Formülün budur dostum :) Downpipe'ın ebatlarına bişey diyemem çünkü anlamam, atmosferikle uğraşıyorumda.. Ankara'da Nevzat usta duyduğum kadarıyla gayet iyidir. Güvenebilirsin. Bravo T-Jet'e 76lık boru takanada gerçekten bravo :) Turbosuyla oynamadılarsa, yüklemedilerse standart araca çok büyük olur.Üst canlı olur ama alt devirlerde yığılırda yığılır.

Tam tersi :D
Eski arabam 150 lik sport bravo idi. İlk egzoz takanlardanım 76dp 70 düz boru vardı. EGzoz filtre yazılım vardı araçta özellikle 2000-5000 arasında muhteşem bir ivme vardı sonra stoka çevirdim şu anda standart egzozla babam biniyor. 2000-5000 arası eskisine göre iğrenççç. Ve araba en az 5 boy geriden gidiyor. İşe yaramıyor diyene bravo:D Alt devirden kastın 1000-2000 ise bilmem ama standarttada araba 1800lerde dolmaya başlıyordu. Egzozlada 2000 lere geldi peek değerleri muhteşemdi ve dediğim gibi 2000-5000 arasında muhteşem keyifli idi.

GT
25-06-2010, 10:38
onur eskişehirden geldinmi? Geldikten sonra irtibata geç benimle nevzat abiye gidelim fiyat alalım. Sana çok güzel gidicek remus egzozum var benim bi bak beğenirsen alırsın sesi falan dinleyip. Aşırı ses vermiyor tok güzel sesi var.
Senin arabana 76 fazla. Eğer turbo büyütmüceksen 60 lık komple ideal olur. En fazla 70 lik dp 60lık düz boru. Sonada remus tadından yenmez.


Bu araba 125 lik çağlar. Sneinki gibi büyük turbo yok. Eğer öyle bir sistem yaparsanız araba sadece kayıp yaşar. Zaten o aletlerde çok pahalı. Ona verilcek para ile komple sistem yapılır biraz daha verip çok daha sağlıklı olur.

benimkinde orta susturucu olmasına ragmen acayip bi ses geldiğinden dedim ben o sisteme donucem yoksa polislerle ugraşılmıyo

MuratGürakan
25-06-2010, 12:59
benimkinde orta susturucu olmasına ragmen acayip bi ses geldiğinden dedim ben o sisteme donucem yoksa polislerle ugraşılmıyo

düzgün bir egzoz taksana? Demek istediğim egzozun tüpü çok küçük ve tüp küçük olduğu içinde fazlaca ses çıkıyor. ÇAğlar nevzat abiye yolun düştüğünde orda benim remusum var bi takıp dinle sesi bak nasıl değişcek beğenirsen alırsın:icon_tup:;) Benim tjettede aynı senin sistem vardı seninkiyle kıyaslayınca ortadada susturucu olmamasına rağmen çok çok daha az ses çıkıyordu o şekilde bahçelide polisin yanından defalarda geçtim ama bir kere sıkıntıya girmedim :heyoo:

OMTech
25-06-2010, 15:14
Aracınız dizel değil mi :)

MuratGürakan
25-06-2010, 15:21
Aracınız dizel değil mi :)



Tam tersi :D
Eski arabam 150 lik sport bravo idi. İlk egzoz takanlardanım 76dp 70 düz boru vardı. EGzoz filtre yazılım vardı araçta özellikle 2000-5000 arasında muhteşem bir ivme vardı sonra stoka çevirdim şu anda standart egzozla babam biniyor. 2000-5000 arası eskisine göre iğrenççç. Ve araba en az 5 boy geriden gidiyor. İşe yaramıyor diyene bravo:D Alt devirden kastın 1000-2000 ise bilmem ama standarttada araba 1800lerde dolmaya başlıyordu. Egzozlada 2000 lere geldi peek değerleri muhteşemdi ve dediğim gibi 2000-5000 arasında muhteşem keyifli idi.

sanırım açıklayıcı olmuştur.

hks35
25-06-2010, 16:14
tekrar söliyim komple SS diyorum ben. hiç bir sıkıntı çıkarmaz orjinal gibi gezersin işte. devirlendikçe inler devirlendikçe inler.

R-Turbo
25-06-2010, 17:13
araç chipli zaten :)ankarada nevzat usta varmış d.pipe için.iyimidir?


Nevzat ustaylada bi konuş istersen:icon_tup:

onur_S
26-06-2010, 12:16
birde downpipe olunca headers neden olmuyor cahilliğimi mazur görün?subarularda yapıyolar da ondan sorayım dedim :)

coskan
27-06-2010, 12:58
Headers; eğer replica yada sanayi işi kalitesiz bir ürün olacaksa tavsiye etmem, eminim diğer arkadaşlarda etmez.Bildiğiniz tanıdığınız ün yapmış ustalara güvenirseniz, tabi yaptırın.Son susturucu olarak HKS tipi tocaman şeyler bence hoş durmaz, çift çıkış sade krom başlık yeterli olur, marka olarakta Remus, Milltek, Eisenmann tarzı fabrikasyon işi birşeyler düşünün derim.Boru için; chip yaptırırım derseniz 60'lık, yok yaptırmam sadece sistem diyorsanız 51lik yeterli olacaktır, kat. iptal edin fakat orta susturucuya dokunmayın zira turbo araç, back-preassure ayağınıza bağ olur (araç nefes alamazsa zararı büyük olur yani).Ama performans istiyorsanız kesinlikle chip düşünün.Egsozdan çok daha verimli bir yatırım olur.Kolay gelsin :)

Orta susturucunun iptalinin ne gibi zarari olabilir?Turbo araclarda en iyi egzoz susturucusuz egzoz degilmidir?Turbonun back pressure a ihtiyaci varmdir?Benim bildigim bu araclarda orta susturucuyu cikarmadan ses almak olanaksiz bir arkadasim yaptirmisti ordan biliyorum son susturucuyu tamamen sokup yola cikmisti susturuculu halinden hic bir fark yokdu sadece biraz daha fazla hirliyordu.Bilgilendirirseniz sevinirim.

OMTech
27-06-2010, 20:21
Öncelikle orta iptali biraz fazla ses artışına sebep olur.Arkadaşında yazdıklarına bakarsanız fazla gürültü istemediğini belirtmiş buna binaen söyledim.Ayrıca şuda var ki trafik polisleriyle fazla haşır neşir olmakta var. Dediğim gibi atmosferik araçlarla uğraştım şu ana kadar turbo konusunda bildiklerimi yazdım sadece hatam varsa tabiki düzeltilebilir.Back Preassure ters basınç olarak motorun içindeki ve atmosferin dış basıncının dengelenmesi, gereği ve dolayısı ile turbonun gereksiz zorlanmasını engeller.(En azıdan bilgim bu yönde, yanlışım varsa tabi ki düzeltebilirsiniz).Ben bu olaya nefes almak dedim. Susturucuyu sökmenin zaten bi getirisi olmuyor.araç neydi nasıl yapıldı bilmiyorum ama kabaca videoyu örnek vereyim ;

1.8T Golf GTI No Exhaust ; http://www.youtube.com/watch?v=CYopWiYr5tA
1.8T Golf GTI with Exhaust ; http://www.youtube.com/watch?v=leWrFN3CJE4

Umarım yardımcı olabilmişimdir.Dediğim gibi hatam varsa..

coskan
08-07-2010, 18:10
Tesekkurler.

GökhanÖzkan
09-07-2010, 01:46
onur performans mı ıstıosun görsel bi eksoz mu???
performans ıstıosan cıkan sesede katlancaksın..
tsi araclardan haywanı ses alabılene daha rastlamadım...
arkadasımın leonunda cat back 60lık war hks son war ole rahatsız edıcı bı ses yok...
performans gayet ıyı..
bende turbo back war yıne rahatsız edıcı asırı bı ses yok performans cok ıyı...
yok ben görsel ıstıorum dıosan al bı son susturucu tak performasn ıstıorum dersen turboda en ıyı eksoz no eksoz:D

onur_S
09-07-2010, 17:11
turbo back ne catback ne oluyor ? turbo back turbodan itibaren komple düz,otekisi de kattan itibaren düzmü ?

GökhanÖzkan
10-07-2010, 01:26
ewet aynen bırı turbodan bırı cattan sora olan boru...

dirk
10-07-2010, 16:57
bu newzat usta nerde nasıl ulaşabiliriz... polislerle uğraşmadan güzel bi egzozda ben yapayım olmazsa

kaan_cupra
10-07-2010, 17:02
tekrar söliyim komple SS diyorum ben. hiç bir sıkıntı çıkarmaz orjinal gibi gezersin işte. devirlendikçe inler devirlendikçe inler.

ben komple supersprint kullanıyorum..sesinden gayet memnunum.ne rahatsız edici bir gürültüsü var ne de polis le dert.
orta susturucu ve kat. olamamsına rağmen normal kullanımda stocktan biraz sesli.
ayrıca son susturucunun ve boruların üzerinde TÜV damgası oldugu için muayeneden de geçti :)

GT
10-07-2010, 19:57
bu newzat usta nerde nasıl ulaşabiliriz... polislerle uğraşmadan güzel bi egzozda ben yapayım olmazsa

nevzat usta şaşmaz oto sanayide koç egzos proshopun iki yada üc sokak altında olması lazım

TYPERHAKAN
10-07-2010, 23:48
komple süpersprint var turboback,downpipe ile birlikte pırıl pırıl. 2000 tl. tel;0533 6554244.