Orijinalini görmek için tıklayınız : d16 turbo
muRattini
05-07-2010, 16:48
d16y4 motorunu turbolamak ne kadar mantıklı sizce, uğraşmaya değer mi ? yüksek basınçlarla ciddi güçler elde etmek mümkün sanırım, linkte de örnekler var..
http://www.turbod16.com/viewtopic.php?f=3&t=4140
piston kol gömlek vs. değiştirerek sağlıklı olacak şekilde ne kadar yüksek basınçlara çıkılabilir ve tahmini ne kadar güç elde edilebilir ? 1.0 - 1.2 bar civarı bir turbolama işleminin maliyeti aşağı yukarı ne olur ?
aynı zamanda 2 farklı map hazırlanıp bunlar arasında istenildiği anda geçiş yapılabilir mi ? örneğin uzun yolda turbo basıncı düşürüp minimum yakıt sarfiyatı ile arabayı kullanmak mümkün olur mu? hondata s300 bu konuda yeterli mi ?
konu hakkındaki paylaşımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
hocam 0.5 bar bile ağzını kulaklarına vardırır..
motoru hiç ellemeden olabilecek en düşük maliyetle gayet keyifli bir araç olur..
TURBO CİVİC
05-07-2010, 18:04
motoru yapıp iyi bir turboyla iyi bir ayarla 1 bar 1.5 bar basabiliyorsun.forumda ornegi vardı.emreekin kardesimiz.yanlıs hatırlamıyorsamda 300 hp gibi bir guce sahipti.
b16 kadar d16 da yapılmaya deger bence.b 16 kadar genis guc bandına sahip olmuyor ama deger...
JapanVsGermany
05-07-2010, 20:52
stock d16 motor üzerine 0.5bar basan arkadaşımız war,arabası da maşallah nazar değmesin fewkaladenin fewkinde uzuyor gidiyor :)
Nazar değmesin bir arıza da wermedi aracı gayet güzel yürüyor...
aynı zamanda 2 farklı map hazırlanıp bunlar arasında istenildiği anda geçiş yapılabilir mi ? örneğin uzun yolda turbo basıncı düşürüp minimum yakıt sarfiyatı ile arabayı kullanmak mümkün olur mu? hondata s300 bu konuda yeterli mi ?
Maliyet kısmı ve bu soru benimde merak ettiğim bi konu
TURBO CİVİC
05-07-2010, 22:04
6-8 bin tl arası dogru secimlerle,is bilir kisilerle guzel bir sey yapılır.bahsettigin degisken basınc icinde evc tarzı elektronik boost controllerla halledersin.beyinle ilgili cok bilgim yok yorum yapmıcam:D
441 whp yapan varmış d16'da vay be.
stock d16 motor üzerine 0.5bar basan arkadaşımız war,arabası da maşallah nazar değmesin fewkaladenin fewkinde uzuyor gidiyor :)
Nazar değmesin bir arıza da wermedi aracı gayet güzel yürüyor...
benim dimi o tesekkurler :D
441 whp yapan varmış d16'da vay be.
463 hp var, 2 bar basiyor yanliz dikkatini çekerim :D
acikcasi ugrasmaya deger ama bi vtec turbo kadar gitmeyecegi acik secik ortada. örnekleme acisindan söylüyorum veriler gercegi yansitmaz = turbo b16'nin 1-1.2 barda aldigi hp degeri 2 barda falan anca alırız.
eger cok ciddi gücler bekliyorsan bence d ile ugrasma b yap
ben stock motor'a 8psi basiyorum, 0.55 bar yapiyor. halimden cok memnunum.
beyin işide basinc kontrolunde evc serisi, ecu isinide p28 + neptune ya da s300 yapabilirsin. ama p28in baglanmasi biraz ugrastirici
obd1 disbiritor alınıp, ona uygun wiring yapiliyor arabaya.
463 hp var, 2 bar basiyor yanliz dikkatini çekerim :D
Beyler bi dakka açılırmısınız :) 735 Whpcik öhm öhm :)
http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?t=23333
Germanian
05-07-2010, 23:22
Beyler bi dakka açılırmısınız :) 735 Whpcik öhm öhm :)
http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?t=23333
google amca ezdi yine :D:D
Beyler bi dakka açılırmısınız :) 735 Whpcik öhm öhm :)
http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?t=23333
insan olsunlar önce
735whp nedir ya :eek:
300 olsun, bizim olsun :)
VteC_MaNiaC
06-07-2010, 00:19
bence minimum maliyetle maksimum verim alınıp günlük binilebilecek bir d16 yapılması en makbulüdür. çünkü bilindiği üzere büyük yatırımlar sonucunda yüksek güç alınabilen bu motor yerine b16 daha bir tercih sebebidir.... o yüzden keyiflik sıkıntısız binmek adına 9 psi gayet iyidir bence .... hem tatmin eder hem huzur verir :)
ayrıca iyiki yapmışım yapmasam içimde kalırdı :D
Beyler bi dakka açılırmısınız :) 735 Whpcik öhm öhm :)
http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?t=23333
abi naaptın yaa? :eek: 735 whp! Dragster yapmışlar d16'yı. :rolleyes:
cemin bahsettiği aracı çok önce 3-4 sene oldu belkide incelemiştim.daha sonra yabancı bi forumda görmüştüm tüm specler yazıyordu.kaydetmiştim sanırım specleride.en garip geleni o aracı hava ile değil sıvı ile yani su ile soğutuyorlar.intercooler tamamen bi kazanın içinde ve su ile soğuyor. imkan olduktan sonra herşey yapılır aslında.ama eb güzeli stock motora çıtırdan 0,5 bar.ohhh misss
ulasstoprak
06-07-2010, 08:25
http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?t=57889
emreekin
06-07-2010, 10:17
motoru yapıp iyi bir turboyla iyi bir ayarla 1 bar 1.5 bar basabiliyorsun.forumda ornegi vardı.emreekin kardesimiz.yanlıs hatırlamıyorsamda 300 hp gibi bir guce sahipti.
b16 kadar d16 da yapılmaya deger bence.b 16 kadar genis guc bandına sahip olmuyor ama deger...
evet abi..haklısın..1.3 barda 300hp gibi bi rakamdı...bencede yapılmaya deger...
VteC_MaNiaC
06-07-2010, 10:35
emreekin stayla severiks :D
TURBO CİVİC
06-07-2010, 10:35
300 hp 1030 kg bir arac icin cok cok iyi bir guc bence.benim arabam stock motora dogru duzgun ayarı bile olmadan 212 hp de nasıl gittigini ve hangi arabarla yurudugunu gorunce 300 hp icin birsey demicem.+ olarakta torque olayıda cok onemli bir etken. ben 0.5 barda 252 tor. almısıtm mesela. 1 bar ve ustunde 280 den asagıya torq olcagını sanmam
DaRkNeSs-
11-07-2010, 20:00
d serisi yapılır neden yapılmasın ki :)
kaliteli çıkma parçalar ve safc ile bile 0.6 ya kadar sorunsuz basarsın 180-200 bg arası gelir gayet de keyifli olur
3000-3500 lira maliyetle 200 e kadar güç alınabilir :)
Ahmetfikri
11-07-2010, 20:05
can 3000-3500 sadece parça fiyatımı oluyor
yaparken yatakları yağ pompasınıda elden geçirmek ii olur
DaRkNeSs-
11-07-2010, 22:12
mustafa abi benden işçilik almadığı için o dediğim rakam sadece parça fiyatı + ayar. :)
ama wideband dan egt ye herşey var
motorun km sine göre yatak segman bakılabilir yağ pompası sağlamsa sorun olmaz,ben yağ pompasından değil 10-40 yağ koymaktan bide motorun yaşından dolayı segman kanalı çatlattım, kollarım da sağlam yağ pompam da..sadece 1 silindirin segman kanalı gitti ki o da aslında sonradan anladım ki o silindirin enjektörü zaten ayvayı yemiş,düzgün işemiyormuş.. motor yıprandı yıprandı 9 psi basıp dandik yağ koyunca bıraktı :D
ies ler daha sağlam ve daha yeni makinalar yaş olarak,o yüzden 0.6 barda 100bin km civarı makinalar sorun çıkarcağını sanmıom o basınçta..
muRattini
14-07-2010, 19:00
fikirlerinizi paylaştığınız için çok teşekkür ederim.. şimdilik motora girmeden 0.5 bar civarı bi basınçla turbolamaya karar verdik.
TURBO CİVİC
14-07-2010, 19:43
en guzeli kardesim fazlasına bence gerek yok.inan 0.5 barda cok keyif alcaksın.benim 0.5 bardaki demene videolarımı atarım fikir olur az cok
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.