Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Intercooler sorusu



GökhanÖzkan
08-07-2010, 12:35
arkadaşlar aracımda 63mm turbo back eksoz fıltre wardı pschiptuningte yazılım yapıldı...
aracıma yazılım yaptırdıktan sora intercoooler takmaya karar werdik..fakat ne takmalıyız hangısı ıyı olur bilemedim...
ınternette forgenın coolerlarını gordum fakat kımse onermedı kendı ıntercoolerınada pararlel baglandıgı ıcın lag da kalcagını soyledıler..
on tarafa lıtresı uygun faklı bısı mı taksam yoksa aynı forge gıbı uygun lıtrede twın mı baglasak??
artıları ne olcak eksılerı ne olcak???
sanırım forgeyı cupralar kullanıyor yardımcı olursanız sewınırım..
teşekkürler..

bilalMW
08-07-2010, 13:39
Twin yaparsanız yanılmıyorsam hava borularda daha fazla dolaşacak. Buda bir lag oluşturabilir.Chip yaptıgınıza göre boost açmışsınızdır diye düşünüyorum. Litresi uygun bir intercooler takılması daha mantıklı olur diye düşünüyorum.

Spook
08-07-2010, 13:43
greedy de fmic olması lazım aracınız için

tool
08-07-2010, 14:32
buyuk olan iyidir mantigina gerek yok cunku turbonuz degismedi :)

DoDo_hamann
08-07-2010, 14:33
booster erhana pm atarsan yardımcı olacaktır geçen hafta 140'lık tsi'a intercooler taktı.

tool
08-07-2010, 14:38
oem vag ecusu iat okuyormu acaba

cem
08-07-2010, 14:39
Basligi konuyla icerikli acarsan seviniriz , degistirdim.

Twin isteme sebebiniz nedir ..

GökhanÖzkan
09-07-2010, 01:41
ben twini özellikle istemedım ki forgede kendı coolerını cıkarmadan paralel baglanıyor...
yanı bı bıldıklerı warmıdırda boyle yapmıslar??
yoksa werımlı olanı mı baglamak mantıklı onu anlamadım..
birde apr nın war kendı yerındekı cıkartılıyor yerıne o takılıyor...
önde tamponun oldugu yerde olması daha mantıklı deılmı???

grkm
09-07-2010, 01:44
gecen hafta forge bagladilar yazilimli olan 160lik roccoya. Gayet rahatladigini gozlemlemislerdi

GökhanÖzkan
09-07-2010, 01:47
bı tane roccoya baglantısını gördüm kendı coolerını cıkarmadan forgeyı paralel baglıolar...
lag yaratmaz mı???

VM5590
09-07-2010, 09:44
Sizin fark edeceğiniz kadar lag olmayacaktır, fakat APR 'ın intercooler'ı dizayn açısından daha iyi tabiki ,fiyatıda iyi ama :)

Juggernaut
09-07-2010, 12:24
S3 2.0 Tfsi intercooler'ı takabilirsin.

GökhanÖzkan
09-07-2010, 12:47
Sizin fark edeceğiniz kadar lag olmayacaktır, fakat APR 'ın intercooler'ı dizayn açısından daha iyi tabiki ,fiyatıda iyi ama :)

ewet apr nınkı cok pahalı:D
litresini nasıl öğrenebilirim apr nin kini??

GökhanÖzkan
09-07-2010, 12:51
arkadaşlar bişi daha sormak istiyorum..
şimdi aprnin coolerı kendi collerı sokulup oraya baglanıyor yanı arka tarafta kalıyor..
orda olmasımı daha saglıklı yoksa on tarafta tamponun onunde mı olmasımı???

erh
09-07-2010, 19:40
oem vag ecusu iat okuyormu acaba

Sence?? :) Piyasadaki o dandik sitendelon lar bile bu işi yapıyorsa, bosch muhendisleri de yapmıstır emin ol :)

tool
09-07-2010, 19:54
Sence?? :) Piyasadaki o dandik sitendelon lar bile bu işi yapıyorsa, bosch muhendisleri de yapmıstır emin ol :)

iat okumayan eculerde var ondan merak ediyorum; winols ilemi mudahele ediliyor buna?

Spook
09-07-2010, 20:07
Ediliyor bildiğim kadarıyla.

erh
09-07-2010, 20:11
iat okumayan eculerde var ondan merak ediyorum; winols ilemi mudahele ediliyor buna?

winols beyne mudahale etmez.. winols sadece bir edit programıdır. Hatta onlardan sadece birisidir.. en profesyonelidir..

tool
09-07-2010, 20:19
anlamadim neyi editliyor?

erh
09-07-2010, 20:40
anlamadim neyi editliyor?

beynin içindeki dosyayı..

Spook
09-07-2010, 21:14
ahah bu muhabbet çok su kaldırır :)

GökhanÖzkan
10-07-2010, 01:26
sımdı ne takmalıyız beyler:D

Oz`
12-07-2010, 13:56
forge tak derim powershopta var Twin oluyor beygir almasan bile! sıcaklarda arabanı korursun Twin o lduğu için saten DBW nin pisliği yüzünden geç geliyor sıkıntı yok anlayamassın yani:)

GökhanÖzkan
12-07-2010, 18:35
forge tak derim powershopta var Twin oluyor beygir almasan bile! sıcaklarda arabanı korursun Twin o lduğu için saten DBW nin pisliği yüzünden geç geliyor sıkıntı yok anlayamassın yani:)

forge degılde uygun bı lıtere baska bı coolere tamponun onune baglasak nasıl olur??
ılla kendı collerı durmasımı lazım kı???

GökhanÖzkan
14-07-2010, 14:56
guncel beyler cewap beklıyorum...

yavuz364
14-07-2010, 16:34
bana da bu tür birşey lazım ama hesaplamaya üşeniyorum..
HP ye göre intercooler boyutlarını kabaca yazan bir liste yok mudur ??? tekrar tekrar hesaplamayalım.. ( öyle birşey olmaz demeyin lütfen, kabaca diyorum zaten )

Ranthor
14-07-2010, 16:52
makalelelrde böyle bir konuı var

mitsubishi_boy
14-07-2010, 17:12
Fuzuli lag a gerek yok derim. Twinle de borulardan dolayı lag oluşacaktır. Yeni bir APR süper olur sanki?

Oz`
15-07-2010, 01:12
apr ler büyük ortancası varmı bilmiyorum ama tek cooler bencede mantıklı

Spook
15-07-2010, 09:10
bana da bu tür birşey lazım ama hesaplamaya üşeniyorum..
HP ye göre intercooler boyutlarını kabaca yazan bir liste yok mudur ??? tekrar tekrar hesaplamayalım.. ( öyle birşey olmaz demeyin lütfen, kabaca diyorum zaten )

Yavuz bu iş bence biraz karışık hp den ziyade turbo ile kaç bar altında ne kadar güç alınacağıda önemli.Basınc attıkca güçte artıyor doğal olarak ısıda artıyor..Mesela ben k04-023 için 7.5lt civarında bir seçim yapıyorum.stock cuprada 6lt var.ancak oem basınc altında..Ben 1.2 filan düşündüğüm için ve remap firmaları stage 2 yazılımlarda cooler büyütmeyide öneriyor.ısı hp psi üçlüsü...amaç birim alandan geçen hava kütlesini arttırmak coolerdaki.Ama bunu hp ile nasıl orantılarlar matematiksel olarak bilmiyorum.Ama tech de bi konuda ortalama hp~litre size topiği okumuştum.

yavuz364
15-07-2010, 16:31
evet ya bende yanlış yazmışım o ara kafam nerdeydi kim bilir, grafiğin HP ve motor hacmi/devir ile bağıntılı olması lazım.. ama yinede böyle bi hesaplama sitesi flan vardı sanki ..
7-8 benim için de güzel olur o zaman..

Yavuz bu iş bence biraz karışık hp den ziyade turbo ile kaç bar altında ne kadar güç alınacağıda önemli.Basınc attıkca güçte artıyor doğal olarak ısıda artıyor..Mesela ben k04-023 için 7.5lt civarında bir seçim yapıyorum.stock cuprada 6lt var.ancak oem basınc altında..Ben 1.2 filan düşündüğüm için ve remap firmaları stage 2 yazılımlarda cooler büyütmeyide öneriyor.ısı hp psi üçlüsü...amaç birim alandan geçen hava kütlesini arttırmak coolerdaki.Ama bunu hp ile nasıl orantılarlar matematiksel olarak bilmiyorum.Ama tech de bi konuda ortalama hp~litre size topiği okumuştum.

Spook
16-07-2010, 07:42
evet ya bende yanlış yazmışım o ara kafam nerdeydi kim bilir, grafiğin HP ve motor hacmi/devir ile bağıntılı olması lazım.. ama yinede böyle bi hesaplama sitesi flan vardı sanki ..
7-8 benim için de güzel olur o zaman..

Tabi aynen öyle...ya siteler varda neye göre hangi kriterlere göre hesaplıyorlar bilmiyorum.Bizim işimiz kolay.Vag araçları baz alarak yapıcaz işte..
Sende benmi gibi bir proje izliyorsan 7-8 arası gayet güzel.uzun süre araştırdım bu konuyu çünkü.

coskan
16-07-2010, 09:54
oem vag ecusu iat okuyormu acaba

Okuyor vag com engine modulu kanal 6

erh
16-07-2010, 10:21
Gecenlerde 140 lik tsi icin fmic yapma imkanim oldu.. Oncesi ve sonrasi olarak vagcomdan intake temp. Log aldim.. Cok guzel sonuc aldik.. Detaylari uygun zamanda paylasirim.. Goruntusu de cok hos oldu performansi da.. Altlar sc sayesinde hala canli kaldi.. Tavsiye edilir,

lumpenst
16-07-2010, 11:37
Yavuz bu iş bence biraz karışık hp den ziyade turbo ile kaç bar altında ne kadar güç alınacağıda önemli.Basınc attıkca güçte artıyor doğal olarak ısıda artıyor..Mesela ben k04-023 için 7.5lt civarında bir seçim yapıyorum.stock cuprada 6lt var.ancak oem basınc altında..Ben 1.2 filan düşündüğüm için ve remap firmaları stage 2 yazılımlarda cooler büyütmeyide öneriyor.ısı hp psi üçlüsü...amaç birim alandan geçen hava kütlesini arttırmak coolerdaki.Ama bunu hp ile nasıl orantılarlar matematiksel olarak bilmiyorum.Ama tech de bi konuda ortalama hp~litre size topiği okumuştum.

hp değerine göre tahmini bir CFM bulup ordan hesaplıyorlar yani işin içinde azda olsa sallamasyon var

GT
16-07-2010, 12:17
Gecenlerde 140 lik tsi icin fmic yapma imkanim oldu.. Oncesi ve sonrasi olarak vagcomdan intake temp. Log aldim.. Cok guzel sonuc aldik.. Detaylari uygun zamanda paylasirim.. Goruntusu de cok hos oldu performansi da.. Altlar sc sayesinde hala canli kaldi.. Tavsiye edilir,

gidişi nasıl oldu erhan

erh
16-07-2010, 12:20
Baya rahatladi gidisi eskisi gibi cabuk sismiyo.. Yakinda turbo buyutcez o yuzden cok yuklenmedik :)

g_k_n
16-07-2010, 12:41
takılan konusunda banada bılgı werırsenız bende bılgılenırım...
we warsa foto paylasırmısınız????

MuratGürakan
16-07-2010, 13:08
gidişi nasıl oldu erhan

Çağlar seninkininden iyi olmuş olummm sat arabanı sen:p
Sen bekle biraz sana rakip gelecek kafama kodum çünkü:heyoo:

GT
16-07-2010, 13:31
Çağlar seninkininden iyi olmuş olummm sat arabanı sen:p
Sen bekle biraz sana rakip gelecek kafama kodum çünkü:heyoo:

benim arabam geçilmez mi sanki kıro ya hayırdır sen ne alcaksın

GökhanÖzkan
16-07-2010, 23:23
benim arabam geçilmez mi sanki kıro ya hayırdır sen ne alcaksın

çağlar sen taktın mı ıntercooler???

GT
18-07-2010, 10:49
çağlar sen taktın mı ıntercooler???

daha takmadım ama takıcaz arabayı rahatlatıyo diye düşünüyoruz

GökhanÖzkan
18-07-2010, 22:51
yaw konuya hangı marka takalımdan zıyade kendı collerını ıptal edıp fmic mi takalım yoksa fmic i twin mi baglayalım en cok merak ettıgım bu???

GT
19-07-2010, 08:29
erhanla konuş istersen 140lıga taktılar gorunuşu falan güzeldi verimde almışlar galiba kullanıcı adı erh ozelden ulaş istersen