PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Emme Manifold Basıncı



despe
03-09-2010, 10:56
Emme manifold basıncının rolantide kpa cinsinden artması ne anlama gelir.

Değerin artması demek motorun daha az hava çektiği anlamına mı gelir ?

Geçenlerde filtremi değiştirdim başka marka bir filtre taktım.

Eski filtrem ile rolantideki manifolt basıncım 68-69 kpa arasında idi.
Filtreyi değiştirdikten sonra bu değer 74-75 kpa lara geldi.

Emme manifoldumu değiştirmeden öncede bu değerler 75 kpa falandı eski filtrem ile. emmeyi değişince 68-69 kpa olmuştu.

Buradan yeni taktığım filtrenin daha kötü olduğu nu mu anlıyoruz :D

Murat
03-09-2010, 11:21
değerin düşmesi motorun hava çekmekte ne kadar zorlandığını gösterir.artmasıda tam tersi.

demekki araç daha rahat nefes alıyor.yeni filtren daha geçirgen.

Spawn
03-09-2010, 11:28
manifold basıncın artmış işte emre. biz bunu için turbo koyuyoruz sende kendi kendine artmış :D

rcp
03-09-2010, 11:29
Emme manifold basıncının rolantide kpa cinsinden artması ne anlama gelir.

Değerin artması demek motorun daha az hava çektiği anlamına mı gelir ?

Geçenlerde filtremi değiştirdim başka marka bir filtre taktım.

Eski filtrem ile rolantideki manifolt basıncım 68-69 kpa arasında idi.
Filtreyi değiştirdikten sonra bu değer 74-75 kpa lara geldi.

Emme manifoldumu değiştirmeden öncede bu değerler 75 kpa falandı eski filtrem ile. emmeyi değişince 68-69 kpa olmuştu.

Buradan yeni taktığım filtrenin daha kötü olduğu nu mu anlıyoruz :D

bu değerleri nasıl ölçüyorsunuz ?

despe
03-09-2010, 11:42
safctan görüyorum değerleri map sensörüne bağlı olduğu için.

arkadaşlar bu değerler - (eksi) değerler

yani -68-69 kpa iken -74-75 kpa ya geldi.

devir arttıkça pistonlar vakum yaptıkça bu değerler aşağıya düşüyor yani içerdeki hava azalıyor. yani emin olmamakla beraber devir bitiminde -7 kpa görüyorum.

emisn misiniz son kararınız mı :D

-74,-75 kpa olması daha geçirgen bir filtre olması mı demek :D

gerçi motorun rolantide çekeceği hava herzaman aynıdır. ancak içeriye fazla hava girerse ve motor aynı havayı çekmeye devam ederse manifold basıncı artar mantıklı :D

Spawn
03-09-2010, 11:44
- ise manifold basıncın azalmış demekki , ya filtre kirlendi - kirli yada daha az geçirgen emre.

EREN34
03-09-2010, 11:45
Birde kapalı bir garajda falan filtreyi sökün bakalım o zaman basınç ne olacak?Böylece bu tezide iyice oklemiş oluruz

despe
03-09-2010, 11:49
Birde kapalı bir garajda falan filtreyi sökün bakalım o zaman basınç ne olacak?Böylece bu tezide iyice oklemiş oluruz

evet oda geldi aklıma aynı ortamda hem filtresiz hemde 2 filtreyle

EREN34
03-09-2010, 11:55
evet oda geldi aklıma aynı ortamda hem filtresiz hemde 2 filtreyle


Aynen.Açıkçası bende merak ettim.%100 bu tezden ötürümü diye.Tez oldukça mantıklı bence

senna
03-09-2010, 11:55
ölçülen değerler üzerine atmosfer basıncını eklemeyi düşündünüzmü? :)

o ölçtüğünüz efektif basınç üstüne atmosfer basıncını ekleyip düşünmeniz daha sağlıklı ve doğru düşünmennizi sağlar

yani -75kpa üzerine atıyorum atmosfer basıncını eklediğinizde rölantideki basınç ortaya çıkar

devir sonu -7 kpa demişsiniz - 7kpa üstüne 101 kpa ekleyin deniz kenarında işte sizin manifold basınıcını bulursunuz asıl

yani

-75kpa+101kpa=26 kpa
-69kpa+101kpa=32kpa

bu değerlere göre ikinci taktığn filtrenin geçirgenliği daha az ilki daha fazla

despe
03-09-2010, 11:58
ölçülen değerler üzerine atmosfer basıncını eklemeyi düşündünüzmü? :)

değerleri farklı zamanlarda değil aynı zamanda aynı yerde gözlemledim. eskiden hep 68-69 kpa idi farklı yerlerde de. şimdi ise 74-75 kpa arası değişiyor.

Spawn
03-09-2010, 11:59
senna doğru söylüyor ,

atmosfer yaklaşık 1 bar = 100 kPa

senin ölçtüğün -75 ise 100-75 den 25 kpa basınc var demekki manifoldda.

-65 dediğin zamanda 35kpa basınç var demek .

yani söktüğün eski filtrenin geçirgenliği daha fazla imiş .

senna
03-09-2010, 12:00
değerleri farklı zamanlarda değil aynı zamanda aynı yerde gözlemledim. eskiden hep 68-69 kpa idi farklı yerlerde de. şimdi ise 74-75 kpa arası değişiyor.

ölçülen değerler üzerine atmosfer basıncını eklemeyi düşündünüzmü? :)

o ölçtüğünüz efektif basınç üstüne atmosfer basıncını ekleyip düşünmeniz daha sağlıklı ve doğru düşünmennizi sağlar

yani -75kpa üzerine atıyorum atmosfer basıncını eklediğinizde rölantideki basınç ortaya çıkar

devir sonu -7 kpa demişsiniz - 7kpa üstüne 101 kpa ekleyin deniz kenarında işte sizin manifold basınıcını bulursunuz asıl

yani

-75kpa+101kpa=26 kpa
-69kpa+101kpa=32kpa

bu değerlere göre ikinci taktığn filtrenin geçirgenliği daha az ilki daha fazla



editledim yazdıklarımı açıklaması burda

Murat
03-09-2010, 12:10
inatla, okunan kpa değeri atmo basıncına nekadar yaklaşırsa, manifold içine okadar fazla hava giriyor diyorum :)

norma bir araçda rolanti 45 kpa seviyesindedir. gaza bastıkça kelebek açılır ve manifold içerisi ve atmosverdeki basınç değeri eşitlenmeye başlar. dip gazda (99kpa)manifold içi ve dışı basınç eşitlenmiş demektir.(içeri hava grisi çok rahat olacağı için map sensrü vakum değeri okuyamaz.

turboda ise - basınç başlar 99kpa dan sonra.

senna
03-09-2010, 12:11
inatla, okunan kpa değeri atmo basıncına nekadar yaklaşırsa, manifold içine okadar fazla hava giriyor diyorum :)

norma bir araçda rolanti 45 kpa seviyesindedir. gaza bastıkça kelebek açılır ve manifold içerisi ve atmosverdeki basınç değeri eşitlenmeye başlar. dip gazda (99kpa)manifold içi ve dışı basınç eşitlenmiş demektir.

turboda ise - basınç başlar 99kpa dan sonra.

tamam dediğin doğru zten:) ama negatif demiş

birde senin dediğin toplam basınç efektif basınç ayrı ama atmosfer basıncı yok efektif basıncında

Murat
03-09-2010, 12:12
- 75, 1 in altı olduu içindr sanırım. yine aynı mantık olsa gerek.

senna
03-09-2010, 12:14
- 75, 1 in altı olduu içindr sanırım. yine aynı mantık olsa gerek.

tabii mantık aynı

Murat
03-09-2010, 12:19
mantık aynı evt fakat - değer olması kötüymüş. :) kafa karıştırtıyor. cihaz atmo basıncını 0 noktası olarak kabul ediyor demekki.

DENON
03-09-2010, 12:19
benım mantıgıma göre ki emreyle bu konyuda tartıştık daha geçirgen bir filtreyle manıfold basıncı negatif yönde artar diyorum tezımın sebebide şudur: 100 kg lık bır tanka 1 bar hava basarsanız tankın içindeki basınç başka olur 250 kg tanka 1 bar hava basarsanız basınc negatif yönde yükselir buda demek oluyor ki ıkıncı fıltre yanı hks mantar daha geçirgen aem dryflow a göre

Murat
03-09-2010, 12:22
eğer ilk verilen değerler eksi ise, yeni filtre daha az geçirgen.

@denon
ortada vakum var ama.

despe
03-09-2010, 12:23
valla kafam karıştı. ben filtreli ve filtresiz bi test yapayım. senna nın dediği mantıklı

senna
03-09-2010, 12:24
benım mantıgıma göre ki emreyle bu konyuda tartıştık daha geçirgen bir filtreyle manıfold basıncı negatif yönde artar diyorum tezımın sebebide şudur: 100 kg lık bır tanka 1 bar hava basarsanız tankın içindeki basınç başka olur 250 kg tanka 1 bar hava basarsanız basınc negatif yönde yükselir buda demek oluyor ki ıkıncı fıltre yanı hks mantar daha geçirgen aem dryflow a göre



bak şimdi 100kg dediğin tank ne? eğer sabit hacimliyse 1 bar basınçta basarsan iç ve dış ortam birbirine eşitlenirse 1 bar olur tankın içindeki basınç

250kgda olsa değişmez

ayrıca örneklerle çok alakası yok:) şöyle diyim sen 1 bar hava basıp tanka, tankın içinde ki basıncın 1bardan fazla olmasını beklermisin? eğer sıcaklık vs sabitse? bir süre sonra zaten hava basamaz duruma gelirsin denge haline gelir sistem

despe
03-09-2010, 12:25
eğer ilk verilen değerler eksi ise, yeni filtre daha az geçirgen.

@denon
ortada vakum var ama.

okunan bütün değerler eksi.

Murat
03-09-2010, 12:25
valla kafam karıştı. ben filtreli ve filtresiz bi test yapayım. senna nın dediği mantıklı

:D

hiç karışmasın. değer - ise yeni filtre daha az geçirgen. değer + ise dhaa çok geçirgen.

SONE-R
03-09-2010, 12:26
eksi olması vakum olduğunu gösteriyor.. emme basıncı.. artması demek daha çok hava emiyor demek bence..

despe
03-09-2010, 12:29
eksi olması vakum olduğunu gösteriyor.. emme basıncı.. artması demek daha çok hava emiyor demek bence..

- yönde artması az hava çekiyor anlamında bence abi.
-75 ten -69 a düşmeside daha fazla hava çekiyor anlamında ozaman.

SONE-R
03-09-2010, 12:29
bu meret sensörün ucu nereye bağlı yani tam olarak nereden alıyor değerleri?

DENON
03-09-2010, 12:30
eğer ilk verilen değerler eksi ise, yeni filtre daha az geçirgen.

@denon
ortada vakum var ama.vakum var ama emmenın içindeki sıkışmış havanın debisini ölçüğünü düşünürsek vakum yaparken zaten basınc pozitif olarak artıyor 7-8 kpa değerlerine geliyor , yanı rolantıde çektiği hava manıfolt içi ile pistonların vakumu arasında sıkışan havadır

Spawn
03-09-2010, 12:31
değerlerin + ya geçmesi zaten imkansız , atmosferin üzerinde hava basıncı olabilmesi için ekstra bir baısnç kaynağı olmsaı lazım ( turbo , supercharger vb. )

despe
03-09-2010, 12:31
bu meret sensörün ucu nereye bağlı yani tam olarak nereden alıyor değerleri?

sensör emme manifoldu üstünde abi.

SONE-R
03-09-2010, 12:32
sensör emme manifoldu üstünde abi.

tamam o zaman.. filtre geçirgenliği artmış, manifold daha çok havayı emmiş.. ;)

DENON
03-09-2010, 12:33
- yönde artması az hava çekiyor anlamında bence abi.
-75 ten -69 a düşmeside daha fazla hava çekiyor anlamında ozaman.
yav bircet etme eyleme az hava çekio olsa manifoltun içinde sıkışan basınc pozitif yönde yükselir

Murat
03-09-2010, 12:36
http://i5.photobucket.com/albums/y187/discoelk/forums/SparkAdvanceTable727201071446PM.jpg

bu bie harita. 100 ile işaretlenen yer manifold ile dışarıdaki havanın eşit olduğu nokta. 100+ ise manifoldda + basınç var demek. yani turbonun dışardan uyguladığı basınç.100 altı ise motorun uyguladığı vakum dolayısı ile oluşan basınç.

filtre ile bunu bağlarsak. arkadaşımız dip gazda -7 oluyor demiş. demekki dip gazda haritaya göre 92kpa ya kadar çıkıyor.yani onun sistemine göre + ya yaklaştıkca manifolddaki basınç dışarıdaki basınçla eşitleniyor. 0 noktasını atmo basıncı saymamız gerekiyor. 0 üstü 1 2 3 5.... turbo basıncı, -1 -2 -3 -4... ise atmosver altı basınç.

buraya kadar ok ise. yeni filtre takmış. -68kpa dan -78 kpa ya gitmiş. demekki 0 noktasından uzaklaşmış. vakum artmış. vakum neden artar? filtre daha az geçirirse vakum artar. buda atmo ile manifold içindeki basıncı uzaklaştırır.



bu arada kelebeğin küçükmü? yada tam açılmıyormu? -7 yerine -1, -2 okuman gerekir bence. filtre sökerek bi dene bakalım dip gazı.

SONE-R
03-09-2010, 12:37
yav bircet etme eyleme az hava çekio olsa manifoltun içinde sıkışan basınc pozitif yönde yükselir

vakumun olduğu yerde değerler negatif olur yusufum deli yüreğim :D :D

despe
03-09-2010, 12:40
yav bircet etme eyleme az hava çekio olsa manifoltun içinde sıkışan basınc pozitif yönde yükselir

aem in üstüne mi yatmaya çalışıyon napıyon :D

senin dediğinin tam tersi, mantık olarak kafamda oturdu zaten.

muyatın yazdıkları doğru. basınç - de çünkü.

+ ya yaklaşyıkça giren hava artıyor. neden gaz veriğin zaman -69 kpa dan düşüşe geçiyor basın ? bu soruyu cevapla benim sorunun cevabını bul.

akşama aem imi geri getir ahusuha :D

DENON
03-09-2010, 12:40
abı zaten - nın negatıf pozitif yönunu tartısıyoruz , kpa + degere extra basınla gececek halıyle

Murat
03-09-2010, 12:43
abı zaten - nın negatıf pozitif yönunu tartısıyoruz , kpa + degere extra basınla gececek halıyle

arkadaşın cihazı ters gösteriyor üstad. karışıklık ordan kaynaklanıyor.atmo altı ve üstü gösteriyor. atmo altını - üstünü + gösteriyor.

DENON
03-09-2010, 12:47
bunu bı deneyle vıdeoya çekicem :D
bır tankın agzına elektrık süpürgesini baglayıp vakum yapıcam map sensörünüde tanka monte tecem alın size deney :D :D

senna
03-09-2010, 12:57
bunu bı deneyle vıdeoya çekicem :D
bır tankın agzına elektrık süpürgesini baglayıp vakum yapıcam map sensörünüde tanka monte tecem alın size deney :D :D


şöyle düşün:)

elektrik süpürgesi düşün emme yaptığı kısma hava filtresini bağlayalım bazı makineler havada üflüyor, üflediği kısma balon takalım

birim zamanda iki filtre içinde aynı zaman içinde geçirgenliği fazla olan filtre daha fazla hava geçirmezmi? balon birim zamanda daha fazla şişer değilmi? geçirgenliği az olandan birim zamanda daha az hava geçeceği için balon daha az şişmezmi? :)

Murat
03-09-2010, 12:59
bu konu yer çekimi kanununa kadar gder. demedi demeyin :D

DENON
03-09-2010, 13:30
şöyle düşün:)

elektrik süpürgesi düşün emme yaptığı kısma hava filtresini bağlayalım bazı makineler havada üflüyor, üflediği kısma balon takalım

birim zamanda iki filtre içinde aynı zaman içinde geçirgenliği fazla olan filtre daha fazla hava geçirmezmi? balon birim zamanda daha fazla şişer değilmi? geçirgenliği az olandan birim zamanda daha az hava geçeceği için balon daha az şişmezmi? :)aynı şeyi düşünüyoruz ama ya ben derdımı anlatamıyorum yada siz bana burda kpa nın -yöndeki negatif yada pozitif artışı konuyu içinden cıkılmaz hale getırecek, aem dryflow mu daha geçirgen hks mantar filtremi böyle soralım emrenın asıl derdi bu zaten :D :D

senna
03-09-2010, 13:31
aynı şeyi düşünüyoruz ama ya ben derdımı anlatamıyorum yada siz bana burda kpa nın -yöndeki negatif yada pozitif artışı konuyu içinden cıkılmaz hale getırecek, aem dryflow mu daha geçirgen hks mantar filtremi böyle soralım emrenın asıl derdi bu zaten :D :D

onu test etmeden nasıl söyleyebilirizki? ama görünüşe göre ilk filtresi daha iyiymiş

gokhan035
03-09-2010, 13:58
Emre peki basit bi şekilde soralım. Sen HKS filtreyi sıfır mı alıp taktın? eğer sıfır taktıysan kullanılmış AEM den daha mı kötü hava çekiyor? eğer öyleyse atalım HKS filtreleri herkes AEM e geçsin olsun bitsin. Yok daha iyi hava çekiyor a dönerse olay bu normaldir biri kirlenmiş biri temiz sonuçta deriz ikisine de yine ok miz olur :) geçirgenlik testelerini falan kıyaslasak o da bir fikir verebilir.

Murat
03-09-2010, 14:01
şöylede olabilir. ilk filtre aşınmıştır. halk tabiri ile folloş olmuştur :D:D

daha çok hava toz vs geçirir. :)

DENON
03-09-2010, 14:03
hks sıfır, dryflow 10000km kullanılmış

gokhan035
03-09-2010, 14:12
şöylede olabilir. ilk filtre aşınmıştır. halk tabiri ile folloş olmuştur :D:D

daha çok hava toz vs geçirir. :)

folloş filtre kullanmaz diye düşünerek o detayı yazmadım ama tabi o da bi ihtimal :) daha çok hava fakat belki de daha çok toz vs ama sanmıyorum heralde düzgündür zamanı geldi diyip çıkarmıştır?

senna
03-09-2010, 14:12
geyik yapmayın

Murat
03-09-2010, 14:14
dryflow hiç yıkandımı?

DENON
03-09-2010, 14:22
bır sefer yıkadıgını söyledi emre bana

despe
03-09-2010, 14:28
hks sıfır, dryflow 10000km kullanılmış

yuh lan sallama. hks sıfır alınıp takıldı. aem 5000 km anca olmuştur.

ayrıca aem hiç yıkanmadı sadece hava ile içten dışa temizlendi.

Murat
03-09-2010, 14:34
dryflow yıkandı ise normal bence. yıkanan filtre gözenekleri zedeleniyor.

despe
03-09-2010, 14:35
muyat bu arada gaz kelebeğim orjinal 54 mm.

Sefa_vts
03-09-2010, 14:43
Konuyu karıştırmak istemem ama :)

araba çalışmazken sigara içiyorsunuz duman içeride yayılabiliyor.. ve deniz seviyesinde 1 atmosfer basıncındasınız..

Araba gidiyor cam açık sigara içiyorsunu duman dışarı çıkıyor içeride hiç durmuyor yine deniz seviyesindesiniz hava alçak basınca doğru gidiyor..

Sensörsünüz rolantide esen rüzgar vs yok basıncınıza X diyelim o sıradaki.. Gaz kelebeği açılıp hava geçmeye başladığında basınç azalıp emme çoğalıcaktır..

Benim mantığım bu :) kpa değerlerine de fazla girmek istemedim basınç azaldığında emme çoğalır..

DENON
03-09-2010, 14:50
hay ağzına saglık be hocam

DENON
03-09-2010, 14:51
yuh lan sallama. hks sıfır alınıp takıldı. aem 5000 km anca olmuştur.

ayrıca aem hiç yıkanmadı sadece hava ile içten dışa temizlendi.bı kere suya bıraktım demedınmı sen bana yıldoların orda bırcet

senna
03-09-2010, 14:52
Konuyu karıştırmak istemem ama :)

araba çalışmazken sigara içiyorsunuz duman içeride yayılabiliyor.. ve deniz seviyesinde 1 atmosfer basıncındasınız..

Araba gidiyor cam açık sigara içiyorsunu duman dışarı çıkıyor içeride hiç durmuyor yine deniz seviyesindesiniz hava alçak basınca doğru gidiyor..

Sensörsünüz rolantide esen rüzgar vs yok basıncınıza X diyelim o sıradaki.. Gaz kelebeği açılıp hava geçmeye başladığında basınç azalıp emme çoğalıcaktır..

Benim mantığım bu :) kpa değerlerine de fazla girmek istemedim basınç azaldığında emme çoğalır..

dumanın çıkması senin hızından dolayı vakum oluşmasından sefa:)

ventüri denen şeyi incele bakim:)

despe
03-09-2010, 15:00
bı kere suya bıraktım demedınmı sen bana yıldoların orda bırcet

yoo demedim. sen yanlış hatırlıyon oruç başına vurmuş :D

DENON
03-09-2010, 15:14
benım başıma oruç nasıl vursun birçet allasen :D

Murat
03-09-2010, 18:18
muyat bu arada gaz kelebeğim orjinal 54 mm.

filtreyi çıkar ve drek bas bakalım dip gaz kaç okuyacak.

manifold ile atmosver basıncı eşit olmalı dip gazda.

dragstar
03-09-2010, 20:57
inatla, okunan kpa değeri atmo basıncına nekadar yaklaşırsa, manifold içine okadar fazla hava giriyor diyorum :)

norma bir araçda rolanti 45 kpa seviyesindedir. gaza bastıkça kelebek açılır ve manifold içerisi ve atmosverdeki basınç değeri eşitlenmeye başlar. dip gazda (99kpa)manifold içi ve dışı basınç eşitlenmiş demektir.(içeri hava grisi çok rahat olacağı için map sensrü vakum değeri okuyamaz.

turboda ise - basınç başlar 99kpa dan sonra.

bide dip gazda atmosferik olup + kpa görenler var onlarda kalp dayanmaz ztn:D cnm çekti

polo34
03-09-2010, 22:09
bendeki vakum göstergesi de hatırladığım kadarıyla tam gaz da (gaz kelebeği tam açık) 0 bar (olabilir!) max değerine ulaşıyor, bu gösterge değeri (gauge pressure) olduğu için +1 bar ekleyerek gerçek değeri (absolute pressure) elde ederiz diye düşünüyorum :)

Absolute Pressure = Gauge Pressure + Atmospheric Pressure

despe
03-09-2010, 23:39
bu akşam arkadaşla denedik onda vafc2 var bende safc2.

ondaki filtre aem dryflow bendeki filtre hks mantar.

onda full throttle -5 kpa. bende full throttle -7 kpa.

dry flowumu geri ver bırçet :hahaha:

senna
04-09-2010, 07:46
bide dip gazda atmosferik olup + kpa görenler var onlarda kalp dayanmaz ztn:D cnm çekti

t/a ram airleri falan incele ne kadar hava çekiyolarmış yada basıyolarmış motora:)

Murat
04-09-2010, 15:03
bu akşam arkadaşla denedik onda vafc2 var bende safc2.

ondaki filtre aem dryflow bendeki filtre hks mantar.

onda full throttle -5 kpa. bende full throttle -7 kpa.

dry flowumu geri ver bırçet :hahaha:

okadar fark kalibreden olsa gerek.

basar13
04-09-2010, 15:11
bende definin intake pressure gostergesini aldim atmosferikler icin boost gibi :) daha takmadim kutusunda ama

dragstar
04-09-2010, 17:01
t/a ram airleri falan incele ne kadar hava çekiyolarmış yada basıyolarmış motora:)

bmm gördüğüm en fazla cossydeydi +1.3 bar:D

bakarım ls1 t/a ları diyorsunuz dimi

Sefa_vts
05-09-2010, 02:49
dumanın çıkması senin hızından dolayı vakum oluşmasından sefa:)

ventüri denen şeyi incele bakim:)

Yanlış anlaşılmasın.. Vakum neden oluyor onuda açıklamak lazım.. Dumanın çıkma sebebi birde basınç farkından dolayı.. Örneğin bunu en iyi özgün anlar..

160 la giderken camlar kapalıyken sunroof kapatırsa biri acaip başım ağrır benim oluşan basınç farkından dolayı..

Demek istediğimi hep herkesin anlayabileceği örneklerle veriyorum,bilmişlik değilde daha çok tecrübe gibi düşünelim :D

Yanlışım var ise düzelt lütfen yavrim :) Bende doğrusunu öğrenmiş olurum hem :o

M.Emin
05-09-2010, 11:30
Yanlış anlaşılmasın.. Vakum neden oluyor onuda açıklamak lazım.. Dumanın çıkma sebebi birde basınç farkından dolayı.. Örneğin bunu en iyi özgün anlar..

160 la giderken camlar kapalıyken sunroof kapatırsa biri acaip başım ağrır benim oluşan basınç farkından dolayı..

Demek istediğimi hep herkesin anlayabileceği örneklerle veriyorum,bilmişlik değilde daha çok tecrübe gibi düşünelim :D

Yanlışım var ise düzelt lütfen yavrim :) Bende doğrusunu öğrenmiş olurum hem :o

çok basit akışkanlar mekaniği kuralı: hız arttığında akışkanın basıncı düşer (akışkan =hava)
arabanın dışındaki basınç düştünde içerideki basınç dışarıya göre yüksek olur, dışarıdaki düşük basınç içeriye vakum etkisi yapar, dumanda dışarıdaki düşük basınca doğru hareket eder.
rüzgarların oluşmasıda böyledir.
başın ağrıması ise sunroof kapatıldığında içerde bir miktar yükselen basınç olabilir

Oz`
05-09-2010, 16:47
:D:D:D:D ne güzel yazıar ne güzel yazılar - KPA OLMAZ bunu bir öğrenin :)


60 kpa zaten - dir atmosfer basıncı baz alınır 100KPA olarak :)

neyse gelelim rahat hava almaya rahat hava alan araba atmosfer basıncına Yaklaşır yani 100 kpa ya filitre hava alamadikca istop etmeye yaklasır en abasitinden rolanti regulatoru içeri daha az hava sokarsa KPA yükselir Napıcaz :) çok minik şeyleri umursamayın