Orijinalini görmek için tıklayınız : Emme Manifold Basıncı
Emme manifold basıncının rolantide kpa cinsinden artması ne anlama gelir.
Değerin artması demek motorun daha az hava çektiği anlamına mı gelir ?
Geçenlerde filtremi değiştirdim başka marka bir filtre taktım.
Eski filtrem ile rolantideki manifolt basıncım 68-69 kpa arasında idi.
Filtreyi değiştirdikten sonra bu değer 74-75 kpa lara geldi.
Emme manifoldumu değiştirmeden öncede bu değerler 75 kpa falandı eski filtrem ile. emmeyi değişince 68-69 kpa olmuştu.
Buradan yeni taktığım filtrenin daha kötü olduğu nu mu anlıyoruz :D
değerin düşmesi motorun hava çekmekte ne kadar zorlandığını gösterir.artmasıda tam tersi.
demekki araç daha rahat nefes alıyor.yeni filtren daha geçirgen.
manifold basıncın artmış işte emre. biz bunu için turbo koyuyoruz sende kendi kendine artmış :D
Emme manifold basıncının rolantide kpa cinsinden artması ne anlama gelir.
Değerin artması demek motorun daha az hava çektiği anlamına mı gelir ?
Geçenlerde filtremi değiştirdim başka marka bir filtre taktım.
Eski filtrem ile rolantideki manifolt basıncım 68-69 kpa arasında idi.
Filtreyi değiştirdikten sonra bu değer 74-75 kpa lara geldi.
Emme manifoldumu değiştirmeden öncede bu değerler 75 kpa falandı eski filtrem ile. emmeyi değişince 68-69 kpa olmuştu.
Buradan yeni taktığım filtrenin daha kötü olduğu nu mu anlıyoruz :D
bu değerleri nasıl ölçüyorsunuz ?
safctan görüyorum değerleri map sensörüne bağlı olduğu için.
arkadaşlar bu değerler - (eksi) değerler
yani -68-69 kpa iken -74-75 kpa ya geldi.
devir arttıkça pistonlar vakum yaptıkça bu değerler aşağıya düşüyor yani içerdeki hava azalıyor. yani emin olmamakla beraber devir bitiminde -7 kpa görüyorum.
emisn misiniz son kararınız mı :D
-74,-75 kpa olması daha geçirgen bir filtre olması mı demek :D
gerçi motorun rolantide çekeceği hava herzaman aynıdır. ancak içeriye fazla hava girerse ve motor aynı havayı çekmeye devam ederse manifold basıncı artar mantıklı :D
- ise manifold basıncın azalmış demekki , ya filtre kirlendi - kirli yada daha az geçirgen emre.
Birde kapalı bir garajda falan filtreyi sökün bakalım o zaman basınç ne olacak?Böylece bu tezide iyice oklemiş oluruz
Birde kapalı bir garajda falan filtreyi sökün bakalım o zaman basınç ne olacak?Böylece bu tezide iyice oklemiş oluruz
evet oda geldi aklıma aynı ortamda hem filtresiz hemde 2 filtreyle
evet oda geldi aklıma aynı ortamda hem filtresiz hemde 2 filtreyle
Aynen.Açıkçası bende merak ettim.%100 bu tezden ötürümü diye.Tez oldukça mantıklı bence
ölçülen değerler üzerine atmosfer basıncını eklemeyi düşündünüzmü? :)
o ölçtüğünüz efektif basınç üstüne atmosfer basıncını ekleyip düşünmeniz daha sağlıklı ve doğru düşünmennizi sağlar
yani -75kpa üzerine atıyorum atmosfer basıncını eklediğinizde rölantideki basınç ortaya çıkar
devir sonu -7 kpa demişsiniz - 7kpa üstüne 101 kpa ekleyin deniz kenarında işte sizin manifold basınıcını bulursunuz asıl
yani
-75kpa+101kpa=26 kpa
-69kpa+101kpa=32kpa
bu değerlere göre ikinci taktığn filtrenin geçirgenliği daha az ilki daha fazla
ölçülen değerler üzerine atmosfer basıncını eklemeyi düşündünüzmü? :)
değerleri farklı zamanlarda değil aynı zamanda aynı yerde gözlemledim. eskiden hep 68-69 kpa idi farklı yerlerde de. şimdi ise 74-75 kpa arası değişiyor.
senna doğru söylüyor ,
atmosfer yaklaşık 1 bar = 100 kPa
senin ölçtüğün -75 ise 100-75 den 25 kpa basınc var demekki manifoldda.
-65 dediğin zamanda 35kpa basınç var demek .
yani söktüğün eski filtrenin geçirgenliği daha fazla imiş .
değerleri farklı zamanlarda değil aynı zamanda aynı yerde gözlemledim. eskiden hep 68-69 kpa idi farklı yerlerde de. şimdi ise 74-75 kpa arası değişiyor.
ölçülen değerler üzerine atmosfer basıncını eklemeyi düşündünüzmü? :)
o ölçtüğünüz efektif basınç üstüne atmosfer basıncını ekleyip düşünmeniz daha sağlıklı ve doğru düşünmennizi sağlar
yani -75kpa üzerine atıyorum atmosfer basıncını eklediğinizde rölantideki basınç ortaya çıkar
devir sonu -7 kpa demişsiniz - 7kpa üstüne 101 kpa ekleyin deniz kenarında işte sizin manifold basınıcını bulursunuz asıl
yani
-75kpa+101kpa=26 kpa
-69kpa+101kpa=32kpa
bu değerlere göre ikinci taktığn filtrenin geçirgenliği daha az ilki daha fazla
editledim yazdıklarımı açıklaması burda
inatla, okunan kpa değeri atmo basıncına nekadar yaklaşırsa, manifold içine okadar fazla hava giriyor diyorum :)
norma bir araçda rolanti 45 kpa seviyesindedir. gaza bastıkça kelebek açılır ve manifold içerisi ve atmosverdeki basınç değeri eşitlenmeye başlar. dip gazda (99kpa)manifold içi ve dışı basınç eşitlenmiş demektir.(içeri hava grisi çok rahat olacağı için map sensrü vakum değeri okuyamaz.
turboda ise - basınç başlar 99kpa dan sonra.
inatla, okunan kpa değeri atmo basıncına nekadar yaklaşırsa, manifold içine okadar fazla hava giriyor diyorum :)
norma bir araçda rolanti 45 kpa seviyesindedir. gaza bastıkça kelebek açılır ve manifold içerisi ve atmosverdeki basınç değeri eşitlenmeye başlar. dip gazda (99kpa)manifold içi ve dışı basınç eşitlenmiş demektir.
turboda ise - basınç başlar 99kpa dan sonra.
tamam dediğin doğru zten:) ama negatif demiş
birde senin dediğin toplam basınç efektif basınç ayrı ama atmosfer basıncı yok efektif basıncında
- 75, 1 in altı olduu içindr sanırım. yine aynı mantık olsa gerek.
- 75, 1 in altı olduu içindr sanırım. yine aynı mantık olsa gerek.
tabii mantık aynı
mantık aynı evt fakat - değer olması kötüymüş. :) kafa karıştırtıyor. cihaz atmo basıncını 0 noktası olarak kabul ediyor demekki.
benım mantıgıma göre ki emreyle bu konyuda tartıştık daha geçirgen bir filtreyle manıfold basıncı negatif yönde artar diyorum tezımın sebebide şudur: 100 kg lık bır tanka 1 bar hava basarsanız tankın içindeki basınç başka olur 250 kg tanka 1 bar hava basarsanız basınc negatif yönde yükselir buda demek oluyor ki ıkıncı fıltre yanı hks mantar daha geçirgen aem dryflow a göre
eğer ilk verilen değerler eksi ise, yeni filtre daha az geçirgen.
@denon
ortada vakum var ama.
valla kafam karıştı. ben filtreli ve filtresiz bi test yapayım. senna nın dediği mantıklı
benım mantıgıma göre ki emreyle bu konyuda tartıştık daha geçirgen bir filtreyle manıfold basıncı negatif yönde artar diyorum tezımın sebebide şudur: 100 kg lık bır tanka 1 bar hava basarsanız tankın içindeki basınç başka olur 250 kg tanka 1 bar hava basarsanız basınc negatif yönde yükselir buda demek oluyor ki ıkıncı fıltre yanı hks mantar daha geçirgen aem dryflow a göre
bak şimdi 100kg dediğin tank ne? eğer sabit hacimliyse 1 bar basınçta basarsan iç ve dış ortam birbirine eşitlenirse 1 bar olur tankın içindeki basınç
250kgda olsa değişmez
ayrıca örneklerle çok alakası yok:) şöyle diyim sen 1 bar hava basıp tanka, tankın içinde ki basıncın 1bardan fazla olmasını beklermisin? eğer sıcaklık vs sabitse? bir süre sonra zaten hava basamaz duruma gelirsin denge haline gelir sistem
eğer ilk verilen değerler eksi ise, yeni filtre daha az geçirgen.
@denon
ortada vakum var ama.
okunan bütün değerler eksi.
valla kafam karıştı. ben filtreli ve filtresiz bi test yapayım. senna nın dediği mantıklı
:D
hiç karışmasın. değer - ise yeni filtre daha az geçirgen. değer + ise dhaa çok geçirgen.
eksi olması vakum olduğunu gösteriyor.. emme basıncı.. artması demek daha çok hava emiyor demek bence..
eksi olması vakum olduğunu gösteriyor.. emme basıncı.. artması demek daha çok hava emiyor demek bence..
- yönde artması az hava çekiyor anlamında bence abi.
-75 ten -69 a düşmeside daha fazla hava çekiyor anlamında ozaman.
bu meret sensörün ucu nereye bağlı yani tam olarak nereden alıyor değerleri?
eğer ilk verilen değerler eksi ise, yeni filtre daha az geçirgen.
@denon
ortada vakum var ama.vakum var ama emmenın içindeki sıkışmış havanın debisini ölçüğünü düşünürsek vakum yaparken zaten basınc pozitif olarak artıyor 7-8 kpa değerlerine geliyor , yanı rolantıde çektiği hava manıfolt içi ile pistonların vakumu arasında sıkışan havadır
değerlerin + ya geçmesi zaten imkansız , atmosferin üzerinde hava basıncı olabilmesi için ekstra bir baısnç kaynağı olmsaı lazım ( turbo , supercharger vb. )
bu meret sensörün ucu nereye bağlı yani tam olarak nereden alıyor değerleri?
sensör emme manifoldu üstünde abi.
sensör emme manifoldu üstünde abi.
tamam o zaman.. filtre geçirgenliği artmış, manifold daha çok havayı emmiş.. ;)
- yönde artması az hava çekiyor anlamında bence abi.
-75 ten -69 a düşmeside daha fazla hava çekiyor anlamında ozaman.
yav bircet etme eyleme az hava çekio olsa manifoltun içinde sıkışan basınc pozitif yönde yükselir
http://i5.photobucket.com/albums/y187/discoelk/forums/SparkAdvanceTable727201071446PM.jpg
bu bie harita. 100 ile işaretlenen yer manifold ile dışarıdaki havanın eşit olduğu nokta. 100+ ise manifoldda + basınç var demek. yani turbonun dışardan uyguladığı basınç.100 altı ise motorun uyguladığı vakum dolayısı ile oluşan basınç.
filtre ile bunu bağlarsak. arkadaşımız dip gazda -7 oluyor demiş. demekki dip gazda haritaya göre 92kpa ya kadar çıkıyor.yani onun sistemine göre + ya yaklaştıkca manifolddaki basınç dışarıdaki basınçla eşitleniyor. 0 noktasını atmo basıncı saymamız gerekiyor. 0 üstü 1 2 3 5.... turbo basıncı, -1 -2 -3 -4... ise atmosver altı basınç.
buraya kadar ok ise. yeni filtre takmış. -68kpa dan -78 kpa ya gitmiş. demekki 0 noktasından uzaklaşmış. vakum artmış. vakum neden artar? filtre daha az geçirirse vakum artar. buda atmo ile manifold içindeki basıncı uzaklaştırır.
bu arada kelebeğin küçükmü? yada tam açılmıyormu? -7 yerine -1, -2 okuman gerekir bence. filtre sökerek bi dene bakalım dip gazı.
yav bircet etme eyleme az hava çekio olsa manifoltun içinde sıkışan basınc pozitif yönde yükselir
vakumun olduğu yerde değerler negatif olur yusufum deli yüreğim :D :D
yav bircet etme eyleme az hava çekio olsa manifoltun içinde sıkışan basınc pozitif yönde yükselir
aem in üstüne mi yatmaya çalışıyon napıyon :D
senin dediğinin tam tersi, mantık olarak kafamda oturdu zaten.
muyatın yazdıkları doğru. basınç - de çünkü.
+ ya yaklaşyıkça giren hava artıyor. neden gaz veriğin zaman -69 kpa dan düşüşe geçiyor basın ? bu soruyu cevapla benim sorunun cevabını bul.
akşama aem imi geri getir ahusuha :D
abı zaten - nın negatıf pozitif yönunu tartısıyoruz , kpa + degere extra basınla gececek halıyle
abı zaten - nın negatıf pozitif yönunu tartısıyoruz , kpa + degere extra basınla gececek halıyle
arkadaşın cihazı ters gösteriyor üstad. karışıklık ordan kaynaklanıyor.atmo altı ve üstü gösteriyor. atmo altını - üstünü + gösteriyor.
bunu bı deneyle vıdeoya çekicem :D
bır tankın agzına elektrık süpürgesini baglayıp vakum yapıcam map sensörünüde tanka monte tecem alın size deney :D :D
bunu bı deneyle vıdeoya çekicem :D
bır tankın agzına elektrık süpürgesini baglayıp vakum yapıcam map sensörünüde tanka monte tecem alın size deney :D :D
şöyle düşün:)
elektrik süpürgesi düşün emme yaptığı kısma hava filtresini bağlayalım bazı makineler havada üflüyor, üflediği kısma balon takalım
birim zamanda iki filtre içinde aynı zaman içinde geçirgenliği fazla olan filtre daha fazla hava geçirmezmi? balon birim zamanda daha fazla şişer değilmi? geçirgenliği az olandan birim zamanda daha az hava geçeceği için balon daha az şişmezmi? :)
bu konu yer çekimi kanununa kadar gder. demedi demeyin :D
şöyle düşün:)
elektrik süpürgesi düşün emme yaptığı kısma hava filtresini bağlayalım bazı makineler havada üflüyor, üflediği kısma balon takalım
birim zamanda iki filtre içinde aynı zaman içinde geçirgenliği fazla olan filtre daha fazla hava geçirmezmi? balon birim zamanda daha fazla şişer değilmi? geçirgenliği az olandan birim zamanda daha az hava geçeceği için balon daha az şişmezmi? :)aynı şeyi düşünüyoruz ama ya ben derdımı anlatamıyorum yada siz bana burda kpa nın -yöndeki negatif yada pozitif artışı konuyu içinden cıkılmaz hale getırecek, aem dryflow mu daha geçirgen hks mantar filtremi böyle soralım emrenın asıl derdi bu zaten :D :D
aynı şeyi düşünüyoruz ama ya ben derdımı anlatamıyorum yada siz bana burda kpa nın -yöndeki negatif yada pozitif artışı konuyu içinden cıkılmaz hale getırecek, aem dryflow mu daha geçirgen hks mantar filtremi böyle soralım emrenın asıl derdi bu zaten :D :D
onu test etmeden nasıl söyleyebilirizki? ama görünüşe göre ilk filtresi daha iyiymiş
gokhan035
03-09-2010, 13:58
Emre peki basit bi şekilde soralım. Sen HKS filtreyi sıfır mı alıp taktın? eğer sıfır taktıysan kullanılmış AEM den daha mı kötü hava çekiyor? eğer öyleyse atalım HKS filtreleri herkes AEM e geçsin olsun bitsin. Yok daha iyi hava çekiyor a dönerse olay bu normaldir biri kirlenmiş biri temiz sonuçta deriz ikisine de yine ok miz olur :) geçirgenlik testelerini falan kıyaslasak o da bir fikir verebilir.
şöylede olabilir. ilk filtre aşınmıştır. halk tabiri ile folloş olmuştur :D:D
daha çok hava toz vs geçirir. :)
hks sıfır, dryflow 10000km kullanılmış
gokhan035
03-09-2010, 14:12
şöylede olabilir. ilk filtre aşınmıştır. halk tabiri ile folloş olmuştur :D:D
daha çok hava toz vs geçirir. :)
folloş filtre kullanmaz diye düşünerek o detayı yazmadım ama tabi o da bi ihtimal :) daha çok hava fakat belki de daha çok toz vs ama sanmıyorum heralde düzgündür zamanı geldi diyip çıkarmıştır?
bır sefer yıkadıgını söyledi emre bana
hks sıfır, dryflow 10000km kullanılmış
yuh lan sallama. hks sıfır alınıp takıldı. aem 5000 km anca olmuştur.
ayrıca aem hiç yıkanmadı sadece hava ile içten dışa temizlendi.
dryflow yıkandı ise normal bence. yıkanan filtre gözenekleri zedeleniyor.
muyat bu arada gaz kelebeğim orjinal 54 mm.
Sefa_vts
03-09-2010, 14:43
Konuyu karıştırmak istemem ama :)
araba çalışmazken sigara içiyorsunuz duman içeride yayılabiliyor.. ve deniz seviyesinde 1 atmosfer basıncındasınız..
Araba gidiyor cam açık sigara içiyorsunu duman dışarı çıkıyor içeride hiç durmuyor yine deniz seviyesindesiniz hava alçak basınca doğru gidiyor..
Sensörsünüz rolantide esen rüzgar vs yok basıncınıza X diyelim o sıradaki.. Gaz kelebeği açılıp hava geçmeye başladığında basınç azalıp emme çoğalıcaktır..
Benim mantığım bu :) kpa değerlerine de fazla girmek istemedim basınç azaldığında emme çoğalır..
hay ağzına saglık be hocam
yuh lan sallama. hks sıfır alınıp takıldı. aem 5000 km anca olmuştur.
ayrıca aem hiç yıkanmadı sadece hava ile içten dışa temizlendi.bı kere suya bıraktım demedınmı sen bana yıldoların orda bırcet
Konuyu karıştırmak istemem ama :)
araba çalışmazken sigara içiyorsunuz duman içeride yayılabiliyor.. ve deniz seviyesinde 1 atmosfer basıncındasınız..
Araba gidiyor cam açık sigara içiyorsunu duman dışarı çıkıyor içeride hiç durmuyor yine deniz seviyesindesiniz hava alçak basınca doğru gidiyor..
Sensörsünüz rolantide esen rüzgar vs yok basıncınıza X diyelim o sıradaki.. Gaz kelebeği açılıp hava geçmeye başladığında basınç azalıp emme çoğalıcaktır..
Benim mantığım bu :) kpa değerlerine de fazla girmek istemedim basınç azaldığında emme çoğalır..
dumanın çıkması senin hızından dolayı vakum oluşmasından sefa:)
ventüri denen şeyi incele bakim:)
bı kere suya bıraktım demedınmı sen bana yıldoların orda bırcet
yoo demedim. sen yanlış hatırlıyon oruç başına vurmuş :D
benım başıma oruç nasıl vursun birçet allasen :D
muyat bu arada gaz kelebeğim orjinal 54 mm.
filtreyi çıkar ve drek bas bakalım dip gaz kaç okuyacak.
manifold ile atmosver basıncı eşit olmalı dip gazda.
dragstar
03-09-2010, 20:57
inatla, okunan kpa değeri atmo basıncına nekadar yaklaşırsa, manifold içine okadar fazla hava giriyor diyorum :)
norma bir araçda rolanti 45 kpa seviyesindedir. gaza bastıkça kelebek açılır ve manifold içerisi ve atmosverdeki basınç değeri eşitlenmeye başlar. dip gazda (99kpa)manifold içi ve dışı basınç eşitlenmiş demektir.(içeri hava grisi çok rahat olacağı için map sensrü vakum değeri okuyamaz.
turboda ise - basınç başlar 99kpa dan sonra.
bide dip gazda atmosferik olup + kpa görenler var onlarda kalp dayanmaz ztn:D cnm çekti
bendeki vakum göstergesi de hatırladığım kadarıyla tam gaz da (gaz kelebeği tam açık) 0 bar (olabilir!) max değerine ulaşıyor, bu gösterge değeri (gauge pressure) olduğu için +1 bar ekleyerek gerçek değeri (absolute pressure) elde ederiz diye düşünüyorum :)
Absolute Pressure = Gauge Pressure + Atmospheric Pressure
bu akşam arkadaşla denedik onda vafc2 var bende safc2.
ondaki filtre aem dryflow bendeki filtre hks mantar.
onda full throttle -5 kpa. bende full throttle -7 kpa.
dry flowumu geri ver bırçet :hahaha:
bide dip gazda atmosferik olup + kpa görenler var onlarda kalp dayanmaz ztn:D cnm çekti
t/a ram airleri falan incele ne kadar hava çekiyolarmış yada basıyolarmış motora:)
bu akşam arkadaşla denedik onda vafc2 var bende safc2.
ondaki filtre aem dryflow bendeki filtre hks mantar.
onda full throttle -5 kpa. bende full throttle -7 kpa.
dry flowumu geri ver bırçet :hahaha:
okadar fark kalibreden olsa gerek.
bende definin intake pressure gostergesini aldim atmosferikler icin boost gibi :) daha takmadim kutusunda ama
dragstar
04-09-2010, 17:01
t/a ram airleri falan incele ne kadar hava çekiyolarmış yada basıyolarmış motora:)
bmm gördüğüm en fazla cossydeydi +1.3 bar:D
bakarım ls1 t/a ları diyorsunuz dimi
Sefa_vts
05-09-2010, 02:49
dumanın çıkması senin hızından dolayı vakum oluşmasından sefa:)
ventüri denen şeyi incele bakim:)
Yanlış anlaşılmasın.. Vakum neden oluyor onuda açıklamak lazım.. Dumanın çıkma sebebi birde basınç farkından dolayı.. Örneğin bunu en iyi özgün anlar..
160 la giderken camlar kapalıyken sunroof kapatırsa biri acaip başım ağrır benim oluşan basınç farkından dolayı..
Demek istediğimi hep herkesin anlayabileceği örneklerle veriyorum,bilmişlik değilde daha çok tecrübe gibi düşünelim :D
Yanlışım var ise düzelt lütfen yavrim :) Bende doğrusunu öğrenmiş olurum hem :o
Yanlış anlaşılmasın.. Vakum neden oluyor onuda açıklamak lazım.. Dumanın çıkma sebebi birde basınç farkından dolayı.. Örneğin bunu en iyi özgün anlar..
160 la giderken camlar kapalıyken sunroof kapatırsa biri acaip başım ağrır benim oluşan basınç farkından dolayı..
Demek istediğimi hep herkesin anlayabileceği örneklerle veriyorum,bilmişlik değilde daha çok tecrübe gibi düşünelim :D
Yanlışım var ise düzelt lütfen yavrim :) Bende doğrusunu öğrenmiş olurum hem :o
çok basit akışkanlar mekaniği kuralı: hız arttığında akışkanın basıncı düşer (akışkan =hava)
arabanın dışındaki basınç düştünde içerideki basınç dışarıya göre yüksek olur, dışarıdaki düşük basınç içeriye vakum etkisi yapar, dumanda dışarıdaki düşük basınca doğru hareket eder.
rüzgarların oluşmasıda böyledir.
başın ağrıması ise sunroof kapatıldığında içerde bir miktar yükselen basınç olabilir
:D:D:D:D ne güzel yazıar ne güzel yazılar - KPA OLMAZ bunu bir öğrenin :)
60 kpa zaten - dir atmosfer basıncı baz alınır 100KPA olarak :)
neyse gelelim rahat hava almaya rahat hava alan araba atmosfer basıncına Yaklaşır yani 100 kpa ya filitre hava alamadikca istop etmeye yaklasır en abasitinden rolanti regulatoru içeri daha az hava sokarsa KPA yükselir Napıcaz :) çok minik şeyleri umursamayın
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.