Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Alfa Romeo GTV 2.0v6 Büyütülmüş turbo.



egeturbo
06-09-2010, 01:05
Araç İzmirde bi alfacı abimizin.Turbosu malesef kirli yağ yüzünden kötü durumdaydı ve başka bir turbo ile değişmesi gerekliydi.Normalde üzerinde Garrett T25 Turbo cıkıyordu.Fakat .Elimde o turbodan yoktu .Ama Alfa Romeo 164 ten çıkan bi Mhi TD05H turbo vardı.Bu turbo ile Gtv arasında sadece down pipe flanşları farklıydı.Bunun için Down pipe için flanş yaptıktan sonra bi boru cekerek o problemide hallettim..Elimizdeki turbonun daha önceden emme pervanesi değiştirilmiş normalde cok kanatlı olan emme pervanesine 5 kanatlı bi emme pervanesi takılmış.Hazır motoru toplanırken turbosunu değiştirirken turboyuda azcık kurcala basınç falan aç dedi.Bende elimdeki parçaları değerlendirerek başladım büyütmeye.
Elime orjinalinden daha büyük ve normalde üstünden cıkması gereken cok sayılı daha büyük bi emme pervanesi ve egzoz mili vardı.Öncelikle bunları temizledim ve balanslama işlemlerini yaptım .Balans harikaydı.
Sonra 360 derece thrust bearinge sahip olan sıfır tamir kitini bu turboya uyguladım.
Araca takarken fark ettimki.Yağ giriş borusu 164 e göre farklı.Hemen gerekli işlemleri yaptık.Araca daha önce All car Racing marka bi yazılım vardı.Şimdilik onun desteği ile turbosunu kullanıyorlar.
Araçta şuan extra olarak
Mercedes Sprinter İntercooler
Büyütülmüş turbocharger
Allcar Racing Chip Tuning
Green kutu içi filtre.
Supersprint son susturucu.
Hks Black Serie Blow off
Auto Gauge Turbo basınç saati
Apexi turbo timer
Üzerindeki yazılım şuanki turboya göre ne kadar verimli tartışılır.Turbo eskisine göre neredeyse aynı devirde dolduruyor ama doldurduğunda resmen arkadan biri tekme atmış gibi hızlanıyor.
Buyrun resimleri
İnşallah beğenirsiniz.
Turbo leş gibiydi başladım temizlemeye
http://a.imageshack.us/img521/8783/sam1461.jpg
üstünden cıkan pervane ve yeni takacğaım büyük pervane
orjinal ve büyütülmüş egzoz mili
http://a.imageshack.us/img268/2092/sam1470.jpg
sonra turboyu bir araya getirdikten sonra balans makinamızda balansını yapıyoruz
http://a.imageshack.us/img806/6527/sam1440.jpg
sonra egzoz salyangozunu takmadan bi fotoluyoruz
http://a.imageshack.us/img843/6633/sam1472.jpg
dükkandaki minik kedimiz kırçıl ile bi fotosunu çektim
http://a.imageshack.us/img194/5763/sam1474.jpg
burdada en son takmadan önce benim kontrolümden geçiyor emme pervanesinin emme kapağı arasındaki mm farkını inceliyoruz amaç ne kadar aralık var eğer cok aralık var ise turbo daha geç dolduruyor malesef
http://a.imageshack.us/img839/9696/sam1483.jpg

kickboxer
06-09-2010, 01:24
arda resimleri küçült

egeturbo
06-09-2010, 01:29
arda resimleri küçült

onur abi nasıl küçültecem yardım et :D
direk linklerini ekledim

BlackStone
06-09-2010, 22:26
ardacım iyi güzelde bi de bi video ekleseydin gidişini görmek açısından ayrıca fotolar yetersiz kalmış aceleye geldi sanırım

egeturbo
06-09-2010, 22:31
ardacım iyi güzelde bi de bi video ekleseydin gidişini görmek açısından ayrıca fotolar yetersiz kalmış aceleye geldi sanırım
Bende diyordum nerde kaldı eski italyancılar :D
Sorma abi dükkan yoğun inan fotoğraf cekmeye vakit yok görün sabah tna akşama iş gece kendimi anayiden eve zor atıyorum.Senin aracı halledelimde bi gün deneyin
Ultra 1.8 T:icon_tup:

BlackStone
06-09-2010, 22:33
Bende diyordum nerde kaldı eski italyancılar :D
Sorma abi dükkan yoğun inan fotoğraf cekmeye vakit yok görün sabah tna akşama iş gece kendimi anayiden eve zor atıyorum.Senin aracı halledelimde bi gün deneyin
Ultra 1.8 T:icon_tup:

sorma aldırdın bana bu ruhsuz arabayı :D valla ben o arabayla denersem ayağım gaza gitmez geçebilsemde geçemem yani respect :Deli:

egeturbo
06-09-2010, 22:46
sorma aldırdın bana bu ruhsuz arabayı :D valla ben o arabayla denersem ayağım gaza gitmez geçebilsemde geçemem yani respect :Deli:

Abi kendini ayarladğın bi gün kısmetse ruhunu canlandıracaz onun.Ama İtalyanın yerini tutumuyor ah ah

ghibli06
07-09-2010, 20:56
italyanın yeri apayrı :) elinize sağlık...

BlackStone
07-09-2010, 23:31
italyanın yeri apayrı :) elinize sağlık...

çok hisli araçlar ya bir italyanın koltuğuna oturup zevk almadım diyen adam görmedim henüz çok başka bi zevki var. Abi bu arada altındaki aracın kıymetini bil o kadar diyorum :cool:

egeturbo
08-09-2010, 12:07
italyanın yeri apayrı :) elinize sağlık...
evet bi kaç şuan 166 ve gtv olmak üzere turbo daha büyüttüm bi ara onlarında resimlerini eklerim burda paylaşırım.

çok hisli araçlar ya bir italyanın koltuğuna oturup zevk almadım diyen adam görmedim henüz çok başka bi zevki var. Abi bu arada altındaki aracın kıymetini bil o kadar diyorum :cool:

156 nın o deri koltuğunu özledim :(
bi ara ghibli ye yaparsam büyütme onuda buraya eklerim

ghibli06
08-09-2010, 12:55
ghiblinin IHI lar 0,7 basıyor stock... ben de orjinalleri ile değiştirdim, büyütme yapmadan basıncını 1 yapmakla büyütme yaparak 1 bar yapmanın artısı eksisi nedir ?

egeturbo
08-09-2010, 14:31
ghiblinin IHI lar 0,7 basıyor stock... ben de orjinalleri ile değiştirdim, büyütme yapmadan basıncını 1 yapmakla büyütme yaparak 1 bar yapmanın artısı eksisi nedir ?

örnek olarak sadece emme kanadını büyülttüğümüzü ele alalım. Çok daha erken hava üretmeye başlıyor emme kanadı ve üst devirlerde daha fazla üretiyor buda daha soğuk hava demek ve tork artışı sağlaması demektiir.Bu uygulamada egzoz milinide büyüttük azcık daha geç dolması gerekir normalde ama yazılımla alt devirleri destekliyoruz ve atıyorum turbo 6000 devirden sonra hava yı sıcak olarka üflüyor yada yeteriz geliyorsa artık bunu 7000 devir üstünde yapmaya başlar daha fazla hava üretmesini daha yüksek devirlere cıkarmasını sağlar

ghibli06
08-09-2010, 15:49
ghibliler zor arabalar canımızı çıkartıyor :)

egeturbo
08-09-2010, 19:12
ghibliler zor arabalar canımızı çıkartıyor :)

evet doğru söylüyorsunuz devamlı babam italyada ordaki yerimizde istanbuldan bazı servisi olan tanıdıklarımız devamlı bizden yedek parça ve özelliklede turbosunu istiyorlar.

ghibli06
08-09-2010, 20:41
evet turboları çok hassas malesef, değiştirme işçiliği de uzun ve yorucu... şimdilik yenilerimle mutluyum, büyütme vs fantazi olur :) yazılım yeterli gibi...