Orijinalini görmek için tıklayınız : krank filtresi
flexamin
07-09-2010, 16:09
krank filtresi bir işe yararmı ? performans açısından :S gerçi bişeye yaramayacağını düşünüorum sadece buharı daha rahat atabilmekten başka bir yararı warmı ?
şuana kadar hiç kullanmadım .
BurakCengizhanoğlu
07-09-2010, 16:12
o küçük ufak olan filtremi ?:D
herzaman için emmeye bağlı olması daha iyi.
flexamin
07-09-2010, 16:14
herzaman için emmeye bağlı olması daha iyi.
de :D ne işe yarar:D boşuna mı para weririz :D yoksa yararı olurmu :D
http://www.google.com.tr/search?q=krank+filtresi+ne+ise+yarar&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:tr:official&client=firefox-a
Bu kadarda armut pis agzima dus olmasin durum,once bi arastirin,sonra sorusturun.Benzin deposunun kapagi nerden acilir,ile sordugunuz soru BANA gore ayni sey.Iyigunler.
bence emmeye baglı olmalıdır nedeni ise motor içinde bulunan buhar emme tarafından çekilir.krank flitresi eger açık kalırsa bu buhar motor subap kapagında basınç olmadıgı için dışarıya atılamaz ve su v.b ya dönüşme olasılıgı vardır bu ise istenen bir durum değildir diye düşünüyorum.
flexamin
07-09-2010, 16:21
http://www.google.com.tr/search?q=krank+filtresi+ne+ise+yarar&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:tr:official&client=firefox-a
Bu kadarda armut pis agzima dus olmasin durum,once bi arastirin,sonra sorusturun.Benzin deposunun kapagi nerden acilir,ile sordugunuz soru BANA gore ayni sey.Iyigunler.
araştırmadığımı nerden biliyorsun ? araştırdım ama tam tamıyla güvenilir bişeler bulamadım. Herkes bişeler yazmış bende burda bir sorayım dedim kafam çorba oldu çünkü
araştırmadığımı nerden biliyorsun ? araştırdım ama tam tamıyla güvenilir bişeler bulamadım. Herkes bişeler yazmış bende burda bir sorayım dedim kafam çorba oldu çünkü
Herkes neler demis,sizin anladiginiz ne? Yazarmisiniz yardimci olmaya calisalim,calisma prensibimi kafanizi corba etti,anladiginizi yazinda gorelim bi dogrumu yanlismi yardimci olmaya calisalim o zaman.Kafaniz nerde karisti ?
Ekleme;
http://www.modifiyem.com/forum/f51/krank-filitresi-takilmasi-hakkinda-alternatif-baglanti-onerisi-26176/
http://www.frmtr.com/teknik-bilgiler/258566-arkadaslar-krank-filtresi-nedir.html
http://www.ladatr.com/forum/viewtopic.php?p=45801
http://www.istanbulgaraj.net/forum/krank-filtresi-nedir-t954.html?p=6199
http://forum.dragturk.com/teknik-yardim/krank-filtresi/
flexamin
07-09-2010, 16:26
" Krank havalandırmasından araç bir miktar yağ buharı tahliye eder. Bu tahliye edilen yağ hava filitresinin emişi sayesinde filitre kutusuna çekilir.Yaşı ve modeli geçmiş olan araçlarda özellikle motoru üflüyo tabir ettiğimiz motor yapılma zamanı gelmiş araçlarda çok daha fazla görülür. Filitre çektiği yağı motor içerisine yollıyarak yakar. Ancak krank filitresi takılmış olan araçlarda bu işlem gerçekleşememekte ve filitre üzerini yağ ile kaplamakta hatta ve hatta bakılmaz ise filitrenin hava kısmı komple kapanmaktadır. " hiçbir faydası olmaz diyor. bikaç yerde de krankı soğutmaya yardımcı olur tavsiye ederim gibilerinden yazılar yazılmış.
" Krank havalandırmasından araç bir miktar yağ buharı tahliye eder. Bu tahliye edilen yağ hava filitresinin emişi sayesinde filitre kutusuna çekilir.Yaşı ve modeli geçmiş olan araçlarda özellikle motoru üflüyo tabir ettiğimiz motor yapılma zamanı gelmiş araçlarda çok daha fazla görülür. Filitre çektiği yağı motor içerisine yollıyarak yakar. Ancak krank filitresi takılmış olan araçlarda bu işlem gerçekleşememekte ve filitre üzerini yağ ile kaplamakta hatta ve hatta bakılmaz ise filitrenin hava kısmı komple kapanmaktadır. " hiçbir faydası olmaz diyor. bikaç yerde de krankı soğutmaya yardımcı olur tavsiye ederim gibilerinden yazılar yazılmış.
Anladiginizi mi ozetlediniz siz suanda ?
driftnolimit
07-09-2010, 16:29
10ur K tersliğinin sebebi nedir?
sana araştırma konusundaki fikrini sormadı voltaj işe yararmı diye sordu.
herkesin arasında yazacağına pm diye bir yol var onu kullan bence.
flexamin
07-09-2010, 16:30
burdan anladğım şey motora tozların girmesini engelleyip buharı dışarı atar rahatca.Ama anlamadığım şu bu filtreyi alsak performans veya motor ömrüne katkısı olurmu olmaz mı ? bazı insanlar olur diyor bazıları olmaz diyor. Umarım açıkca anlatabilmişimdir.
Anladiginizi mi ozetlediniz siz suanda ?
Bakiniz;
http://www.istanbulgaraj.net/forum/krank-filtresi-nedir-t954p2.html
sonrasindada oil catch tank tavsiye edilmis.
http://www.istanbulgaraj.net/forum/showpost.php?p=6129&postcount=12
Bunu tavsiye eden kiside forumuumuza uye,gayet araclardan,modifiyeden vs anlayan bi kisi erdem abi.Buda mi yardimci olmadi size?Hicbirtane link.komik...
10ur K tersliğinin sebebi nedir?
sana araştırma konusundaki fikrini sormadı voltaj işe yararmı diye sordu.
herkesin arasında yazacağına pm diye bir yol var onu kullan bence.
Ters bi durum yok ortada farkindamisiniz bilmiyorum,gayet arastirip yardimci olmak amacli birkactane link koydum.KAldiki size noluyor? Sizde konu hakkinda birsey biliyorsaniz,yada yardimci olacaksiniz yazin o zaman,bi sorununuz varsa pm ile halledin;):icon_tup: OK.
oil catch tank ı takıpda tank da yağ buldum diyen bir arkadaşımız varmı?çok merakkettim.
flexamin
07-09-2010, 16:33
komik olan ne arkadaşım ? linkler yardımcı oldu da sonuçta herkes ayrı birşey sölemekte.. o yüzden tek bir kişiye bağlı kalmadan sizin fikirlerinizide alayım dedim.
komik olan ne arkadaşım ? linkler yardımcı oldu da sonuçta herkes ayrı birşey sölemekte.. o yüzden tek bir kişiye bağlı kalmadan sizin fikirlerinizide alayım dedim.
Tesekkurler.:icon_tup:
flexamin
07-09-2010, 16:36
Yardımcı oludğunuz için tşk ederim
oil catch tank ı takıpda tank da yağ buldum diyen bir arkadaşımız varmı?çok merakkettim.
ben buldum hala daha duruyor :)
kranka takarsan bişey çıkmıyor sadece biraz buhar oluyor.
fakat ben bloktan çıkan yağ tahliye kısmına taktım şu an içinde gözle görülür şekilde yağ mevcut.
bu nedir lütfen...her konuda oldugu gibi bu konuda da insanların çok farklı fikirleri var.o zaman hiç konu açılmasın neredeyse her aklımıza takılanda google amca bize yol gösteriyor.o olmadı yabancı forumlarda kesin oluyor.kimse konu açmasınmı?
aynı dilden konuştugumuzu düşünerek bu foruma konu açılıyor sabote etmeyelim.
Tamam uzatmayın, konudan devam ;)
flexamin
07-09-2010, 16:44
:) cevabımı aldım tşk ederim Onur'a
ben buldum hala daha duruyor :)
kranka takarsan bişey çıkmıyor sadece biraz buhar oluyor.
fakat ben bloktan çıkan yağ tahliye kısmına taktım şu an içinde gözle görülür şekilde yağ mevcut.
çok yag koyuyorsunuz arabanıza israf oluyor :D yağ tahliyesi diyor siz onu biriktiriyorsunuz hayırdır yani yag fln mı lazım oluyor evde :D espiri bi yana o biriken yağ nolucak?geri fln mı koyuyorsunuz motora?
yok o bloktan emmeye giden bi hortumdu. ben araya catch tank koydum. öyle ahım şahım bi fazlalık değil. yani motorun okadar yağ eksiltmesi problem değil. ama sonuçta bunu emme manifolduna vriyor bu yağda emmede zamanla birikiyor tortu haline geliyor.
yok o bloktan emmeye giden bi hortumdu. ben araya catch tank koydum. öyle ahım şahım bi fazlalık değil. yani motorun okadar yağ eksiltmesi problem değil. ama sonuçta bunu emme manifolduna vriyor bu yağda emmede zamanla birikiyor tortu haline geliyor.
teş. cevap için.
bende 2 aya yakın krank flitresi kullandım aracımda o 2 ay süresince çok sıkıştırmama ragmen çok çok az bi sararma oldu flitrede.sonra orj hava flitresini taktıgımda bu kadar buhar emmeye gitse ne olacak mantıgı ile onuda bagladım.hiç birşey farketmedim ne oldu ne bitti.
fakat içeriden buharın tahliyesini saglamak adına mantıklı olan emmeye baglamak gibi geliyor.
beyler yağ illaki buharla gelecek diye bir kural yok. ani ve devirli kompresyonda da üst motordaki tek çıkış olan yağ buharı deliğinden yağ atabilir araç.
performans açısından da sakıncası şudur; biz motora soğuk ve temiz hava sokmak için çırpınırken, bu yağ buharı bağlantısı ile sıcak ve yağlı bir buhar motorun içine çekiliyor. ha bu kayda değer miktardamıdır bilinmez ama sinekten yağ çıkartanlar için kötü bir durum.dikkat edilmesi gerekn tek nokta bence buradaki vakumun en az seviyede olması.
oluşabilecek diğer bir sorun ise yağın direk kelebeğe ulaşıyor olması. bu durum ilerleyen vadede rolanti motoru, iat vb gbi kelebek üzeri sensörlerin kirlenerek işlevini yeterince yapamamasına neden olabiliyor.
benim kendi düşüncem ise tam anlamı ile bir yağ buharı devirdaim sisteminin faydalı olduğu konusunda.bu nasıl olur? sadece filtre yetermi? yada sadece oil tank yetermi? baka kalırsa yetmez. çok az dahi olsa buharın emilmesi için üst kapağa bir miktar vakum uygulanmalı.bu sistemin en güzel örneği sanırım 206 rc de kullanılan sistem.
http://img46.xooimage.com/files/2/c/c/rc-2-copie-69e275.jpghttp://img46.xooimage.com/files/3/5/4/rc-69e289.jpg
resimlerde görüldiği gbi, sistemin merkezinde hem buharın yoğunlaşması hemde kompresyon ile atılan yağın biriktirilmesi için bir kabımız var. kabın en üst noktasında emme manifoldu ile ince bir bağlantı mevcut. bu bağlantı emme tarfından, yağ kabının içinde çok az miktarda vakum oluşmasına ve buharın kabın içine çekilmesine yardım ediyor.
kabın orta kısımlarındaki diğer 2 bağlantıdan biri üst kapaklara, diğeri ise motor bloğunun üst kısmına bağlanmış durumda. bu bağlantılar aracılığı ile blokda ve kapakda bulunan buhar kabın içerisine alınıyor.aynı zamanda kompresyondan dolayı atılan yağ da bu bağlantılar ile kabın içerisine emiliyor. (yağ kabı olmayan normal bir araçda atılan yağ drek kelebeğe ulaşıyor ve bu kısımlarda yağlanma ve kirlenme yaratıyor)
diğer bir bağlantı ise yağ kabının en altında bulunuyor. bu bağlantı drek olarak kartere akıyor. bu şekilde içeri çekilip yoğunlaşan yağ veya kompresyondan dolayı atılan yağ kaba emildikten sonra tekrar kartere gönderilmiş oluyor...
bu sistemle yağın kelebek ve manifold ile doğrudan bağlantısı kesilmiş oluyor.stabil bir devirdaim sistemi oluşuyor.
aynı şekilde harici bir kab hazırlanabilir. ama vakum olmadıktan sonra sadece oil tank yada filtrenin bir işe yarayacağını düşünmüyorum.
benim bildiklerim budur. doğru yada yanlış. :)
GokhanRS
05-03-2011, 22:25
konuyu hortlattığım için kusura bakmayın ama önemli bir şey söylemek istiyorum.
mesela araca az bi fazla yağ koyunca bende de bu yağ buhardan yağı attı ve elektronik vana açtığı anda kelebeğin önüne fazla yağ bastı.
bende çözümü yağ buhar borusu ile kanis borusunun (yakıt buharı) birleştiği elektronik vanada n yağ buharı ayırmakta buldum.
yani yağ buhar borusunu özellikle turbo araçlarda benim görüşüm intake hortumuna bağlamamalı emmenin girişindeki kelebeğe giden borudanda ayırmalı. ya yağ buhar tankı yada filtre kullanılmalıdır. yağın yere akması kelebeğe yada turboya kaçıp ordan intercoolera dolayısıylada tekrar kelebeğe gitmesinden çok çok daha iyidir. (kelebeğe yağ geldiğinde araç yığılma kasılma yapabiliyor)
yani bunu yapanlar iş olsun diye yapmıyor aslında. ki yurt dışında gördüğüm tüm hard araçlarda dışarı yada oil tanka atıyorlar.
bu yazdıklarım bir üst mesajdaki gibi sistemi olmayan araçlar içindir ki çoğu araçta öyle sistem yok en iyisi yere vermek. tabiki ki kaliteli bir filtre kullanmak lazım çünkü genel olarak orda üfleme değil emme daha cok.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.