PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Arias Pistonlar Nasıldır



alperx
09-09-2010, 23:17
turbo integra'da kullanılmak üzere Arias Pistonları deneyenler veya bu marka hakkında bilgi sahibi olanlar var mıdır ?

Oz`
09-09-2010, 23:36
arias güzel markadır benim gözümde

Custom Je
CP
ROss
Arias
Wiseco


dur sıralama yaparsak :D

alperx
09-09-2010, 23:49
pistonlar bunlar..

http://i270.photobucket.com/albums/jj100/tsu878/IMG00022-20100903-1903.jpg

sıfırına 500-600 dolar yerine bunları 300'e alsam normal midir ? söylenilene göre az kullanılmıiş ve %100 sorunsuz. görüntü nasıl :D

_muhaRRem
10-09-2010, 00:03
pistonlar bunlar..

http://i270.photobucket.com/albums/jj100/tsu878/IMG00022-20100903-1903.jpg

sıfırına 500-600 dolar yerine bunları 300'e alsam normal midir ? söylenilene göre az kullanılmıiş ve %100 sorunsuz. görüntü nasıl :D

sıfır almanda yarar var.bu tip parçaların 2.eli herzaman ilerde ekstra maliyet getirir.

Burak Kasim
10-09-2010, 00:20
Custom Je

:D



sıfırına 500-600 dolar yerine bunları 300'e alsam normal midir ? söylenilene göre az kullanılmıiş ve %100 sorunsuz. görüntü nasıl :D
Bunlari alirsan zaten sifir segman almak zorunda kalicaksin gene.

Oda nerden baksan tek basina yurtdisindan gelicegi icin Muharremin dedigi gibi illaki sana extra maliyeti olcak.

Arada o kadar buyuk farklar olmicak sifir piston fiyatina gore, biraz daha verip istedigin kendi markayi secer, bore size ve sikistirmasini ona gore alirsin.

by_hayali
10-09-2010, 00:22
bide bu fotolardaki pistonlar turbo pistonu değil yüksek sıkıştırmalı piston ;)

orcuns
10-09-2010, 00:34
fotodakı pıstonlar sanırım sıfır adam takmıs hıc kullanmadan satıyomu?

alperx
10-09-2010, 00:39
dedigine göre 2 saat dynoda kullanılmış o kadar. segmanları da değiştirmesen olur diyor. tabi turbo vs konusunda emin degilim parça no sormadım..
en iyisi uzak duralım :)

YunusCan
10-09-2010, 01:47
wiseco yada CP

MeRtCaN
10-09-2010, 01:57
Alper resımdekı pıston tepelı
pek turbo pıstonuna benzemıo
:)

Renç
10-09-2010, 04:00
arias güzel markadır benim gözümde

Custom Je
CP
ROss
Arias
Wiseco

dur sıralama yaparsak :D

OmegaPistons tecrübe ettinzmi hiç? bazı bazı kaynaklarda çok övüldüğünü gördüm.

Oz`
10-09-2010, 04:58
OmegaPistons tecrübe ettinzmi hiç? bazı bazı kaynaklarda çok övüldüğünü gördüm.

genelde almanlarda kullanınılıyor Mahle ve omega 106 dada 1-2 keere gördüm fakat yüksek beygirlerde denemedim malesef

Burak Kasim
10-09-2010, 06:26
OmegaPistons tecrübe ettinzmi hiç? bazı bazı kaynaklarda çok övüldüğünü gördüm.

Renc, benim bi arkasin subarusunda kullanmislardi Omega Piston Turkiyede ellerinde oldugu icin ama kotu sonuclar dogurdu.

Artik reklifiyeden mi oldu bilinmez ama arabayi yapan Turkiyedeki ii Subaru Ustalarindan onun icin reklifiyeden sonra kontrol ettigini dusunuorum bosluklarini.

Bence JE, CP ve Mahle gibi pistonlar warken degisik degisik girisimlere girmeye gerek yok eger onunde ornek yoksa, benim gordugum bi ornek wardi oda kotu sonuctandi.

Turkiyede Mahle Piston kullanan Subarular war, 1.5-2 seneden uzun suredirde gayet saglikli sekilde yuruyorlar.


genelde almanlarda kullanınılıyor Mahle ve omega 106 dada 1-2 keere gördüm fakat yüksek beygirlerde denemedim malesef

Bende Mahle kullancam Ozgun, pistonlar Supertech diye geciyor ama Mahle yapiyor pistonlari, tabiki coating vs extralari mevcut.

Yuksek guclerde cok kullanan 1.8T lar war dunyada, benim arastirmalarima gore 1.8 T icin en mantiklisi diye dusunuyorum.

1.8 T larda JE pim kesiyormus, bende cok JE almak istemistim Upgraded pin'li ama g.tum yemedi, bile bile lades demeyelim dedim, simdi olmadik yere.

Bu arada 360 Modena'ninda stock pistonlari Mahle'imis, bugun Ferrari Store'da gordum Piston Kol seti satiyorlardi sus olsun diye :D

senna
10-09-2010, 10:38
custom je yada custom cp upgraded pin ve coating opsiyonlarıyla motora göre gas portuda olursa fena olmaz:)

firat_07
10-09-2010, 12:36
abi senin araba turbo bu tepeli piston problem yaşarsın işine yararsa 82 mm je var kollarla birlikte 600tl

senna
10-09-2010, 12:53
Renc, benim bi arkasin subarusunda kullanmislardi Omega Piston Turkiyede ellerinde oldugu icin ama kotu sonuclar dogurdu.

Artik reklifiyeden mi oldu bilinmez ama arabayi yapan Turkiyedeki ii Subaru Ustalarindan onun icin reklifiyeden sonra kontrol ettigini dusunuorum bosluklarini.

Bence JE, CP ve Mahle gibi pistonlar warken degisik degisik girisimlere girmeye gerek yok eger onunde ornek yoksa, benim gordugum bi ornek wardi oda kotu sonuctandi.

Turkiyede Mahle Piston kullanan Subarular war, 1.5-2 seneden uzun suredirde gayet saglikli sekilde yuruyorlar.



Bende Mahle kullancam Ozgun, pistonlar Supertech diye geciyor ama Mahle yapiyor pistonlari, tabiki coating vs extralari mevcut.

Yuksek guclerde cok kullanan 1.8T lar war dunyada, benim arastirmalarima gore 1.8 T icin en mantiklisi diye dusunuyorum.

1.8 T larda JE pim kesiyormus, bende cok JE almak istemistim Upgraded pin'li ama g.tum yemedi, bile bile lades demeyelim dedim, simdi olmadik yere.

Bu arada 360 Modena'ninda stock pistonlari Mahle'imis, bugun Ferrari Store'da gordum Piston Kol seti satiyorlardi sus olsun diye :D


upgraded pim al:) kesmemesi lazım o kadar upgraded pimleri gerçekten sağlam

TAM35GNY
10-09-2010, 18:39
Aynen pimlerde sorun yok ama valveler sikintili yuksek guclerde genelde 1.8T de

Burak Kasim
10-09-2010, 19:04
Aynen pimlerde sorun yok ama valveler sikintili yuksek guclerde genelde 1.8T de

JE'nin 1.8 T icin yaptiklarinda war pim kirilma sorunu.

VWVortex'e biraz bakarsan gorusun muhtemelen, pin ve skirtten kiriliyor pistonlar.

senna
10-09-2010, 20:15
JE'nin 1.8 T icin yaptiklarinda war pim kirilma sorunu.

VWVortex'e biraz bakarsan gorusun muhtemelen, pin ve skirtten kiriliyor pistonlar.

etek kırıyosa eğer pim değilde pistondadır sanki problem foto varmı acaba pistonların? bunlar standart je mi? standartsa çok birşey bekleme ama yaptıkları customlarda güzel iş çıkarıyorlar silindir başı 300 350hp sorunsuz çıkarabiliyorlar

Burak Kasim
10-09-2010, 20:15
upgraded pim al:) kesmemesi lazım o kadar upgraded pimleri gerçekten sağlam

Zaten usttete yazmistim Upgraded Pin alabilirdim ama almadim die, Skirttende kiriliyordu ne biliim bi sogudum , bu kadar emekten sonra bole bisi ile karsilasmak istemedim acikcasi.

JE'ye ilk bakmamin amaci 5 sene onceki B20/B18C Swabimda JE kullanmistim ve cok memnun kalmistim.

Yoksa bi FSR'li Double Coatingli Upgraded Pin'li JE tabiki gayet basarili. :D

aLEXander Kent
10-09-2010, 20:47
Upgraded pin nedir?Bir de bu coating dedimiz işlem dahamı dayanıklı yapıyor pistonu?

TAM35GNY
10-09-2010, 21:22
etek kırıyosa eğer pim değilde pistondadır sanki problem foto varmı acaba pistonların? bunlar standart je mi? standartsa çok birşey bekleme ama yaptıkları customlarda güzel iş çıkarıyorlar silindir başı 300 350hp sorunsuz çıkarabiliyorlar

Bende bir foto var JE 1.8T eteklerinden erimis piston bulabilirsem koyarim ama ben JE ile yazistim bir ara sorunun afr nin iyi ayarlanmamasindan kaynaklanmis olma ihtimalinin cok yuksek oldgunun soylemislerdi.. Bu pistonlar da guclendirilmis pimlerle kullaniliyordu cok sukur pimlerimize birsey olmamisti.. Vwortexe bakmadim ama dogrudur vardir belki bir hatasi... Pistonu yeniledikten sonrada hicbir sorun olmadi cok sukur...

Oz`
10-09-2010, 21:36
rektifiye hatası yüzündende olabilir :)

alperx
10-09-2010, 22:00
Alper resımdekı pıston tepelı
pek turbo pıstonuna benzemıo
:)

aldırrız tepesini :)

sonradan farkettim resmi gonderince.
adam oyle dememişti önce.

cp'lere bakayım en iyisi madem sıfır alcaz..

senna
10-09-2010, 22:54
Bende bir foto var JE 1.8T eteklerinden erimis piston bulabilirsem koyarim ama ben JE ile yazistim bir ara sorunun afr nin iyi ayarlanmamasindan kaynaklanmis olma ihtimalinin cok yuksek oldgunun soylemislerdi.. Bu pistonlar da guclendirilmis pimlerle kullaniliyordu cok sukur pimlerimize birsey olmamisti.. Vwortexe bakmadim ama dogrudur vardir belki bir hatasi... Pistonu yeniledikten sonrada hicbir sorun olmadi cok sukur...

genelde eriyormu yoksa kırıyormu? yırtıp vs?

TAM35GNY
10-09-2010, 23:20
http://img444.imageshack.us/img444/4407/img0000208.jpg

Ahanda bu fotoyu buldum :)

senna
10-09-2010, 23:40
tunedan bence bu öyle duruyor:) yada montaj hatası piston etek kırıyor diyince pim den koptu geldi sandım ben

Burak Kasim
11-09-2010, 00:43
etek kırıyosa eğer pim değilde pistondadır sanki problem foto varmı acaba pistonların? bunlar standart je mi? standartsa çok birşey bekleme ama yaptıkları customlarda güzel iş çıkarıyorlar silindir başı 300 350hp sorunsuz çıkarabiliyorlar

Evet benim bahsettiklerim Shelf Piston.

Customlara zaten lafim yok hem pimlerini hemde, piston malzemesini kuvvetlendirebiliyorlar.

Bir suru nedeni olabilir ama ben o topici bulamadim, bikac kisi baya isyan etmislerdi, ondan oturu bende kararimi Mahleden yana kullandim.


rektifiye hatası yüzündende olabilir :)

Iste bende ondan sana bole bisi dedim onumuzdeki aylar icin canim benim :D

Hem reklifiyeden hem tune'den olabilir.


tunedan bence bu öyle duruyor:) yada montaj hatası piston etek kırıyor diyince pim den koptu geldi sandım ben

Bu erimis ama benim dedigim tamamen etegin kirilmasi, eger bulursam fotolarini eklicem.

Oz`
11-09-2010, 00:49
tmmm la gel dedin gelios:D bide tony amcam ile jeff amcamla Görüşces :D teklifler varda :Dhahaha

Oz`
11-09-2010, 00:50
http://img444.imageshack.us/img444/4407/img0000208.jpg

Ahanda bu fotoyu buldum :)

kanka o tun yüsznden be :D

Burak Kasim
11-09-2010, 00:52
tmmm la gel dedin gelios:D bide tony amcam ile jeff amcamla Görüşces :D teklifler varda :Dhahaha

Eywallah kardesim 4/4 luk bi team olcaz :D

Bizim aracin isi bitsinde, senin teklifleride degerlendiririz kanka, ben menajerin olurum iste :D

senna
11-09-2010, 08:20
Upgraded pin nedir?Bir de bu coating dedimiz işlem dahamı dayanıklı yapıyor pistonu?

upgraded pin sağdaki et kalınlığı daha fazla malzemede daha farklı olabilir tabiiki

http://i130.photobucket.com/albums/p271/Dominicanlife04/supra/P1190046.jpg


coating sürtünmeyi ve ısı iletim katsayısını değiştiriyor kabaca, sürtünmeyi azaltınca daha az ısınacak piston aynı zamanda yanma sonucu oluşan ısı enerjisi tepede yapılan seramik veya benzeri coating ile piston ile olan ısı transferini azaltacak piston daha az ısınacak genel manada uzun vadede daha dayanıklı yapıyor diyebiliriz aslında ısı transferinin değişmesinden dolayı, aynı zamanda ayar yaparkende sana kolaylık sağlayablir coating

aLEXander Kent
11-09-2010, 10:39
upgraded pin sağdaki et kalınlığı daha fazla malzemede daha farklı olabilir tabiiki

http://i130.photobucket.com/albums/p271/Dominicanlife04/supra/P1190046.jpg


coating sürtünmeyi ve ısı iletim katsayısını değiştiriyor kabaca, sürtünmeyi azaltınca daha az ısınacak piston aynı zamanda yanma sonucu oluşan ısı enerjisi tepede yapılan seramik veya benzeri coating ile piston ile olan ısı transferini azaltacak piston daha az ısınacak genel manada uzun vadede daha dayanıklı yapıyor diyebiliriz aslında ısı transferinin değişmesinden dolayı, aynı zamanda ayar yaparkende sana kolaylık sağlayablir coating

Anlıyorum peki bu pin in pistondaki yeri tam olarak nerde?Bir de ben internallerimi değişmek istiyorum şu an standart hepsi aracımda s2000 turbo buna direkt port bir nos uygulaması eklemek istiyorum,marka olarak herkez birşey diyor siz ne tavsiye edersiniz(maliyetten çok sağlamlık ön planda)?

senna
11-09-2010, 10:55
Anlıyorum peki bu pin in pistondaki yeri tam olarak nerde?Bir de ben internallerimi değişmek istiyorum şu an standart hepsi aracımda s2000 turbo buna direkt port bir nos uygulaması eklemek istiyorum,marka olarak herkez birşey diyor siz ne tavsiye edersiniz(maliyetten çok sağlamlık ön planda)?



bu pin piston kolu(biyel kolu yada) pistonun birbirine olan bağlantısını sağlayıp pistonun kendi hareketini, piston kolunun kendi hareketini yapmasında rol oynar, sağlam olması gerekir üzerinde çeşitli kuvvetler söz konusu çünkü kesme kuvvetleri gibi mesela, kesit fotoda daha güzel görebilrsin

http://www.sweethaven02.com/Automotive01/fig0329.gif



internal parçaları istdiğin güç doğrultusunda seç, ne kadar güç istiyorsan ona göre seçim yap gömlek olacakmı olmayacakmı piston kol diğer malzemeler saplama vs seçmen gerekir

nos olarak nx tavsiye ederim nx in direct port kitleri güzel purge valve vs gibi elemanlarınıda al alıyorken kit içeriğinde varmı bilmiyorum güzel şekilde tamamla kiti nxin jetleri vs güzel kit içeriğide harcayacağın paraya göre değişir yine

khan
11-09-2010, 13:12
ugraded pinlerin esas ozelligi kalinligi degil malzemesi ve yuzey sertligidir, genelde 9310 malzeme ve sert yuzey kaplamasi kullanilir, isil islemden ziyade tungsten carbide gibi yuzey kaplamalari, dusuk ve orta guc seviyesindeki araclarda cok gerekli bir islem degil, stres arttigi zaman lazim, gas port, oil bridge, thermal coating vs vs tarzi diger islemler gibi.

hicbir malzeme etekten kirilmaz cunku etekte normal tasarimda bir yuk veya stres yok, eger ki etekten kiriliyorsa mutlaka detenasyon, krepaj veya yaglama sikintisi vardir(segman). yukardaki resim direk piston erimesi, tune veya yakit kaynakli zaten krepaj izleri de goruluyor ayrica daha sicak olan egzoz tarafi;)

piston tercihine gelince eger ahim sahim bir guc beklentisi yoksa piyasada satilan butun markalar is gorur, bana sorarsaniz eger cok yuksek guc beklenen bir setup degilse wiseco, mahle eger abartilacaksa orjinal gucun 3,4 kati bir gucse beklenen cp veya je. arias, ross gibi markalarda cok iyi fakat benim deneyimim yok onlarla tavsiye verecek kadar. Zaten piston isi atla deve degil butun firmalar topu topu iki tane malzeme kullaniyorlar, 2618 ve 4032, emin olun cogunun elindeki CNC lerde ayni marka ve model. tasarimlarda asagi yukari ayni, cogu piston firmasinin opsiyon diye sattigi ozellikler zaten cogu oem pistonda var, misal 2.0L sti pistonunda psiton ustu kaplamasindan, etek kaplamasina, 9310 pimden, gas porta kadar hersey var.

sonuc ne malzeme alirsan al, onemli olan onu nasil uygulayabildigin ve ne kadar kullanabildigin. Misal adam var wideband, egt vs olmadan ayara cikiyor piston eritiyor, sonra rektifiyeye kabahat buluyor.

Oz`
11-09-2010, 13:32
etek boşlüğü yüzünden etekkırılır korhanım benim bildiğim ben üstü sapa sağlam gram detenasyon olmadan eteğini kiran arablar bilşiyorum ayrıca

kendi vtecimde söktüğümde Standart motor ne turbo ne başka birsey vardı ecu yu bırak stock oğlu stoktu aracımda hiç sıkıntı yoktu gayet basarılıy gidiyordu söktük piston takmak için (ilk Turbo Vtec projesi:D ) neyse şaka biyana etek komple çaylaktı biraz dah gitsem etek metek kalmayacaktı ne etek ne baska birsey kalıcaktı :)

resimi akşam koyarım birazda malzeme kalitesi sanırım ama bendeki sans ta olmuş olabilir :)

senna
11-09-2010, 13:43
etekten kırma detonasyndan olmaz her zaman montajdan yada güçten kırılanlarda mevcut,

pinlerdeki et kalınlığıda mukavemete etki eden faktörlerden biridir malzemenin yanında

iceblue
11-09-2010, 18:50
kardeşim niye söküldüğünü sor mantıklı ise bişey olmaz tak kullansekmanlara bak nasıl sekman kanallarını incele sorun yoksa göm motora bak hayatına :))

khan
11-09-2010, 20:18
@oz&semih oem vtecte detenasyondan degil buyuk ihtimal yaglamadan veya isidan zarar gormustur etek, tabi ki istisna durumlar olabilir olmaz diye birsey yok.zaten ben etek kirilmaz demedim, etekten kaynaklanan bir kirilma olmaz dedim yani sebep etek olmaz hicbir zaman, etek kirilmasi sonuctur.
Malzeme et kalinligi gunumuz metalurjisinde mukavemet hesaplarinda pek kullanilmaz semih cunku sende bilirsin artik yeni yontemler ile 5mm malzemeye eski en vasifli 2cm malzemeden daha rigid ve ayni zamanda uzamaya, kopmaya daha dayanikli yuzey veya vasif verebiliyorsun . Yenilikler bilinenin aksine tuning sektorunden gelmiyor, tuning firmalari daha cok taklit ediyorlar. Misal gemi motorlarindaki piston pimleri eskiden nereyse 40-50 cm capinda dolu malzeme idi, simdi ise 5cm et kalinligina sahip tungsten dlc kapli malzeme. Niye 16 pistonda sirf bu islemle atilan rotational mass 200 kg civari, yani ayni gucte rotational mass dusurululerek malzeme uzerindeki kopma stresi azaltilmis oluyor, .cunku malzemeyi kesen gucten ziyade malzeme agirligindan kaynaklanan strestir. Pistonun, kolun, pimin agirligini dusurerek uzerindeki stresi azaltabilirsin. Sonuc stres=isi isi=problem;)

Telden yazdim yazida bozukluk hata varsa ondandir. ;)

senna
11-09-2010, 20:23
@oz&semih oem vtecte detenasyondan degil buyuk ihtimal yaglamadan veya isidan zarar gormustur etek, tabi ki istisna durumlar olabilir olmaz diye birsey yok.zaten ben etek kirilmaz demedim, etekten kaynaklanan bir kirilma olmaz dedim yani sebep etek olmaz hicbir zaman, etek kirilmasi sonuctur.
Malzeme et kalinligi gunumuz metalurjisinde mukavemet hesaplarinda pek kullanilmaz semih cunku sende bilirsin artik yeni yontemler ile 5mm malzemeye eski en vasifli 2cm malzemeden daha rigid ve ayni zamanda uzamaya, kopmaya daha dayanikli yuzey veya vasif verebiliyorsun . Yenilikler bilinenin aksine tuning sektorunden gelmiyor, tuning firmalari daha cok taklit ediyorlar. Misal gemi motorlarindaki piston pimleri eskiden nereyse 40-50 cm capinda dolu malzeme idi, simdi ise 5cm et kalinligina sahip tungsten dlc kapli malzeme. Niye 16 pistonda sirf bu islemle atilan rotational mass 200 kg civari, yani ayni gucte rotational mass dusurululerek malzeme uzerindeki kopma stresi azaltilmis oluyor, .cunku malzemeyi kesen gucten ziyade malzeme agirligindan kaynaklanan strestir. Pistonun, kolun, pimin agirligini dusurerek uzerindeki stresi azaltabilirsin. Sonuc stres=isi isi=problem;)

Telden yazdim yazida bozukluk hata varsa ondandir. ;)


tamam iyi güzelde benim demek istediğim silindir başına 300 350 hp en az çıkaran bi motorda kesit önemli etken normal cadde motoru için yazmadım o yazdıklarımı:)

senna
11-09-2010, 20:26
edit olarak malzemenin iç kısmından malzeme almak bir yere kadar avantajlı kesinlikle atalet kuvvetleri güzelleşecek vs vs ama bir yere kadar işte, güç ne oranda bilmiyorum yalnız kesit oranı etkilidir anlaşamıcaz sanırm:)

khan
11-09-2010, 23:38
bosver tartisalimda bunlari tartisalim, yok bir boy ben gectim, yok ben gec bastim olmasin mevzu:D
malzeme kesiti kesinlikle onemli ama daha cok sabit yuk tasiyan gerilim yuklerinde, stres tipi yuklerde ise malzeme ozellikleri bence daha onemli, muhindesler her zaman kesit ister sonuc olarak daha basittir isi onunla cozmek bir suru islem ile vakit kaybetmek istemezler eger agirligin cok bir onemi yoksa.

silindir basina 350hp tr de araba var mi semih uctun heralde:) anlasamama sebebimiz senin muhendis benim isletmeci olmam, sen en iyisini oneriyorsun, ben sinirli olanaklar ile sinirsiz ihtiyaclari en efektif sekilde karsilamayi oneriyorum:D

senna
11-09-2010, 23:39
bosver tartisalimda bunlari tartisalim, yok bir boy ben gectim, yok ben gec bastim olmasin mevzu:D
malzeme kesiti kesinlikle onemli ama daha cok sabit yuk tasiyan gerilim yuklerinde, stres tipi yuklerde ise malzeme ozellikleri bence daha onemli, muhindesler her zaman kesit ister sonuc olarak daha basittir isi onunla cozmek bir suru islem ile vakit kaybetmek istemezler eger agirligin cok bir onemi yoksa.

silindir basina 350hp tr de araba var mi semih uctun heralde:) anlasamama sebebimiz senin muhendis benim isletmeci olmam, sen en iyisini oneriyorsun, ben sinirli olanaklar ile sinirsiz ihtiyaclari en efektif sekilde karsilamayi oneriyorum:D

evet sorun bu sanırım:) ben bu konularda biraz sınırlı düşünüyorum ya hep ya hiç mantığıyla en iyisi olması gerekiyor bana göre ondan sanırım:)

GökhanO
11-09-2010, 23:46
semih full race piston yapmıyormu :D

khan
11-09-2010, 23:56
evet sorun bu sanırım:) ben bu konularda biraz sınırlı düşünüyorum ya hep ya hiç mantığıyla en iyisi olması gerekiyor bana göre ondan sanırım:)

kendi arabama her zama en iyisini takarim ama 500usd ye piston alma derdinde olan bir arkadasa dlc coat, thermal coat, mil, 9310 pim, 625 saplama, total seal segman onerince pistonun 2 kati opsiyon oluyor kimse almiyor ;) bana gore de herzaman en iyisi alinmani fakat stock bir arabayada bu malzemeleri takmak veya onermek malzemeyi gereksiz harcamaktir, o yuzden en iyisi guvenlik kat sayisinida goz onunde bulundurarak ihtiyaci karsilayacak malzemeyi onermek. Gecen biri hks dli mi taksam, sifir bobin mi alsam, fazla para harcamadan nasil cozerim diye sormus sen m&w al demissin yuh dedim:)

-batu-
12-09-2010, 00:16
http://i79.photobucket.com/albums/j143/oldeskewltoy/4agrods3.jpg

bu resmi eklemek geldi birden içimden.

Ki genel görüş Blacktop kollarının Silvertop kollarından daha sağlam olduğudur. Malzeme kalınlığına dikkat çekmek isterim.

orcuns
12-09-2010, 02:00
sımdı mahlenın uretmıs oldugu pıstonlar kalıtelımı?
bu adamların burda fabrıkaları var eger kullanan ıyı yada kotu olarak donus yapan olursa cok memnun olurum ona gore gıdıp konusucam :) k20a2 de ıs yaparmı yapmazmı googledan bıraz arastırdım ama genelde erl olsun evans olsun wiseco yada je kullanıyo clubrsxte ılanı var ama ne bılıyım forumlardada cok rastlamadım bılgısı olan varsa cok memnun olurum

TAM35GNY
12-09-2010, 06:53
Orcun onceki yazilari okursan cok agir bir setup olmadikca cok sorun yok yani her marka ayni maddelerden yapiliyor hemen hemen.. Ama aracin stok gucunun 3-5 kati olacaksa o zaman hepsinin guclendirilmisi ayni diyebiliriz benim nezlimde custom olduktan sonra kotu is cikaran yok.. Kizanlar olabilir belki ama benim gorusum modifiye para isidir, ayni setuplarda ucuza kacanlarin arabalarini herkes goruyor.. Bu markalarin hepsi ayni ayarda dolayisiyla kalkipta ebay mali birseyler almadiktan sonra guzel ellerde mahle on numara is cikarir ..

senna
12-09-2010, 08:22
kendi arabama her zama en iyisini takarim ama 500usd ye piston alma derdinde olan bir arkadasa dlc coat, thermal coat, mil, 9310 pim, 625 saplama, total seal segman onerince pistonun 2 kati opsiyon oluyor kimse almiyor ;) bana gore de herzaman en iyisi alinmani fakat stock bir arabayada bu malzemeleri takmak veya onermek malzemeyi gereksiz harcamaktir, o yuzden en iyisi guvenlik kat sayisinida goz onunde bulundurarak ihtiyaci karsilayacak malzemeyi onermek. Gecen biri hks dli mi taksam, sifir bobin mi alsam, fazla para harcamadan nasil cozerim diye sormus sen m&w al demissin yuh dedim:)


aslında gereksiz değil Korhan, her zaman iy i parçanın avantajını görüyorsun her nek adar limitte kullanmasanda öyle bir zaman geliyorki gerçekten baktığında iyiki böyle olmuş diyorsun mwyi hatırlamadım ama dli yerine mantıklı bence:) ayrıca şu var ben o parçaları söylerken o anki güç isteği kadar ileriyi düşünerek şu anki güç seviyesinde çoğu zaman sabit kalınmayacağını düşünerek söylerim genelde bundan kaynaklanıyor

alperx
17-09-2010, 01:47
peki birşey soracagım..
10.8 : 1 forged piston aldıgımızı düşünün, cp veya arias farketmez.
turbo uygulamalar için yuksek bir sıkıştırmamıdır ?

örnek olarak 9:1 'e 1 bar basmakla 10.8:1'e 0.6 bar basmanın sonuçlarının farkı nedir ?

senna
17-09-2010, 07:22
biraz farklı olur sıkıştırman arttığında birim basınç başına alacağın güç artar tabi bunun yanında yüksek oktanlı yakıt ihtiyacı daha iyi soğutma gibi şeylerde ortaya çıkabilir bana kalırsa biraz yüksek bir sıkıştırma aşırı besleme için

Murat
17-09-2010, 09:00
Wössner al keyfine bak :P

fsunnetci
17-09-2010, 09:20
D16 motorda 350hp kullanan var Arias pistonlarla..Markadan yana şüphen olmasın kaliteli ürünlerdir..Je için pim segman'ı kırıyor muhabbetine gelince rektefiye hatasından oluyor benimde başıma geldi piston piminin segmanı çıkmış gömlek çizilmiş hata Je Pistonda değil Rektefiyecide...

Oz`
17-09-2010, 09:35
peki birşey soracagım..
10.8 : 1 forged piston aldıgımızı düşünün, cp veya arias farketmez.
turbo uygulamalar için yuksek bir sıkıştırmamıdır ?

örnek olarak 9:1 'e 1 bar basmakla 10.8:1'e 0.6 bar basmanın sonuçlarının farkı nedir ?

arabana arabaya değişir Mesela TYper a koyucaksan ben 10 kullanırım ama integraya kullanmam yanma odası çok küçük Haaa b16 ya 11 bilek ullanırım çünkü yanma odası hepsinden neredeyse her arabadan çok daha basarılı ama şöyle bişiy var hepsini geçersek eğer mantık olarak9 sıkıştırma ideal sıkıştırmadı Extreme bir turbo yapmayacaksan 10 yüksektir ama küçük basınc basıcaksan yani atıyorum sana 30R la 1 bar yada daha küçük bir turboyla 9.5 10 olabilir


@Khan
al yafruu :) stock piston 45 binde sanşa açıldığında görüldü :)

http://img812.imageshack.us/img812/3958/dsc04305h.jpg

Oz`
17-09-2010, 09:35
D16 motorda 350hp kullanan var Arias pistonlarla..Markadan yana şüphen olmasın kaliteli ürünlerdir..Je için pim segman'ı kırıyor muhabbetine gelince rektefiye hatasından oluyor benimde başıma geldi piston piminin segmanı çıkmış gömlek çizilmiş hata Je Pistonda değil Rektefiyecide...

piston pimi kırar piston kanalı detenasyon olmadan çok zor haberin olsun :)

Arias ile 350 deil 600 de alırsın sıkıntuı yok

Sadece toleransları hata kabul payları değişir

alperx
17-09-2010, 12:11
cevaplar için tesekkurler..
bi soru daha sorayım bulmuşken :)

mesela 1 barda pompalanan dakikadaki hava miktarı ile daha ufak bi turboda 1.5 barda dakika pompalanan hava miktarı hacim olarak aynı ise, motor üzerinde yaratılan kuvvet aynı mıdır ? (motorun kırılması açısından)

mmustu
17-09-2010, 12:16
cevaplar için tesekkurler..
bi soru daha sorayım bulmuşken :)

mesela 1 barda pompalanan dakikadaki hava miktarı ile daha ufak bi turboda 1.5 barda dakika pompalanan hava miktarı hacim olarak aynı ise, motor üzerinde yaratılan kuvvet aynı mıdır ? (motorun kırılması açısından)

yani türkçesi gt25 e basılan 1,5 bar ile gt35 ile basılan 1 bar aynımıdır ? bunu mu soruyoruz :)

senna
17-09-2010, 12:17
cevaplar için tesekkurler..
bi soru daha sorayım bulmuşken :)

mesela 1 barda pompalanan dakikadaki hava miktarı ile daha ufak bi turboda 1.5 barda dakika pompalanan hava miktarı hacim olarak aynı ise, motor üzerinde yaratılan kuvvet aynı mıdır ? (motorun kırılması açısından)



briaz soru yanlış olmuş ama onu bilmen için debileri vs bilmek gerekir daha fazla veri lazım aynıda olabilir farklıda olabilri

alperx
17-09-2010, 12:28
aynen bunun gibi bişey..

motor üzerinde yarattığı zorlama gücü aynı mıdır diyelim..


yani türkçesi gt25 e basılan 1,5 bar ile gt35 ile basılan 1 bar aynımıdır ? bunu mu soruyoruz :)

mmustu
17-09-2010, 12:32
ya karışık bi konu :) 1 kilo pamuk mu daha ağırdır 1 kilo demir mi sorusu gibi

bir çok kişi gt35 ile basılan 1 bardan gt30 ile basılan 1 bardan daha çok güç alındığı konusunda yorum yazar sonuçta 2 turboda 1 bar üflüyor semih yazsın cevabı buna :D

alperx
17-09-2010, 12:35
briaz soru yanlış olmuş ama onu bilmen için debileri vs bilmek gerekir daha fazla veri lazım aynıda olabilir farklıda olabilri

debileri bilmiyoruz..

iki hortum düşünün, bir de havuz.
bir hortum genis digeri dar.
birisinden daha hızlı su çıkıyor
digerinden daha yavaş su çıkıyor.

sonucta cesmelerin debisini öyle ayarlamışsınız ki, ikisi de aynı süre içinde havuzu dolduruyor.


yani 2 turbo var biri büyük digeri kucuk.
boyutları ve diger teknik özellikleri farklı ama bu bizi alakadar etmiyor.

birisiyle daha az basınçla daha fazla hava pompalıyoruz.
diğeriyle daha yuksek basıncla daha az hava pompalıyoruz.
ama sonucta ikisi de 1 dakika içinde aynı miktarda hava pompalıyor.

sonucta motora binen yük aynı mıdır ?

doush
17-09-2010, 13:03
Büyüklükleri önemli değil ikisi de 1 bar a ayarlandığında 1 bar üflüyor demektir.. Ama şöyle farklar var.. Mesela GT47 ile GT28.. Motor setupları aynı varsayalm,diyelim ki fully built 5 litrelik v8 8000 çevirdiğini varsayalm(intercooler büyüklüğünü falan şey etmezsek :D ).. İkisi de 2,5 bar a ayarlandığında, GT47'nin gücü daha geç gelip GT28 e göre daha üst devirde peak yapıp , continuous olarak daha stabil bir güç verecek ayrıca soğuk hava üflemeye devam edecek.. Ama gt28 le heralde 3 bin devirde doldurursun sonra yavaş yavaş basınç iyice düşer sonra fön makinası olur hiç bir işe yaramaz..

Kısaca anlatmak istediğim şu.. İkisi de basınç olarak aynı basınca ayarlandığında boyutları önemli değil, aynı basıncı basar.. Sadece motorun yapısına göre sen turboyu seçersin.. Min lag ile max gücü nereye kadar vereceğini hesaplarsın.. continuous olarak ne kadar stabil gidiyor ve ne kadar soğuk üflüyor.. B16 yı turbo hazırlayp gt30 la 2,5 bar basmanın da anlamı pek yok yine sıcak üfleyecektir tahminimce bu da güç kaybıdır.. Biraz daha büyük turboyla 2 bar civarı basılarak daha fazla güç edilebilir o da soğuk havadan dolayıdır büyük oranda.. Turbonun verimini motorun gücüne göre seçersin.

Benim bildiğim basitçe bu şekilde yanlışım varsa düzeltin :)

senna
17-09-2010, 13:38
debileri bilmiyoruz..

iki hortum düşünün, bir de havuz.
bir hortum genis digeri dar.
birisinden daha hızlı su çıkıyor
digerinden daha yavaş su çıkıyor.

sonucta cesmelerin debisini öyle ayarlamışsınız ki, ikisi de aynı süre içinde havuzu dolduruyor.


yani 2 turbo var biri büyük digeri kucuk.
boyutları ve diger teknik özellikleri farklı ama bu bizi alakadar etmiyor.

birisiyle daha az basınçla daha fazla hava pompalıyoruz.
diğeriyle daha yuksek basıncla daha az hava pompalıyoruz.
ama sonucta ikisi de 1 dakika içinde aynı miktarda hava pompalıyor.

sonucta motora binen yük aynı mıdır ?


Büyüklükleri önemli değil ikisi de 1 bar a ayarlandığında 1 bar üflüyor demektir.. Ama şöyle farklar var.. Mesela GT47 ile GT28.. Motor setupları aynı varsayalm,diyelim ki fully built 5 litrelik v8 8000 çevirdiğini varsayalm(intercooler büyüklüğünü falan şey etmezsek :D ).. İkisi de 2,5 bar a ayarlandığında, GT47'nin gücü daha geç gelip GT28 e göre daha üst devirde peak yapıp , continuous olarak daha stabil bir güç verecek ayrıca soğuk hava üflemeye devam edecek.. Ama gt28 le heralde 3 bin devirde doldurursun sonra yavaş yavaş basınç iyice düşer sonra fön makinası olur hiç bir işe yaramaz..

Kısaca anlatmak istediğim şu.. İkisi de basınç olarak aynı basınca ayarlandığında boyutları önemli değil, aynı basıncı basar.. Sadece motorun yapısına göre sen turboyu seçersin.. Min lag ile max gücü nereye kadar vereceğini hesaplarsın.. continuous olarak ne kadar stabil gidiyor ve ne kadar soğuk üflüyor.. B16 yı turbo hazırlayp gt30 la 2,5 bar basmanın da anlamı pek yok yine sıcak üfleyecektir tahminimce bu da güç kaybıdır.. Biraz daha büyük turboyla 2 bar civarı basılarak daha fazla güç edilebilir o da soğuk havadan dolayıdır büyük oranda.. Turbonun verimini motorun gücüne göre seçersin.

Benim bildiğim basitçe bu şekilde yanlışım varsa düzeltin :)

bunu suyla yada sıkıştırılamayan maddelerle örnekleyemeyiz hava sıkıştırılabilen maddedir bu yüzdende özelliği değişecektir,

basınç aynıysa hızları aynı olarak örneklemek yanlış olur hızlar akışkan hızı farklı olacaktır 2lt bir motora 60mm turbo taktığınızda 80mm ile aynı basıncı bastığınızda aynı gücü almazsınız basınç aynı olmasına rağmen birim zamanda giren(debi) hava miktarı farklı olacak, motor içerisindeki durumda ise bu kendini daha farklı gösterecektir işin içine zamanı kattığımızda durum farklı olur 1 dakika içinde aynı miktar havayı pompalayabilir yalnız motor bu şekilde çalışan kova yada ne bilyim balon değildir belirli zamanlarda aldığı karışımla iş yapan makinedir değişkendir bu şekilde düşünmek yanlış olur

aynı basınçta evet turbolar aynı basıncı üfler, öyle bi ayarlama yapmışızki farklı basınçlarda aynı debiyi verdiğinde uygun şartlarda uygun bir motorda benzer güçler çıkması gerekir çok fazla değişken var bunu sağlamak ciddi zor olur sanırım

biri 2kg/s üflerken (değerleri sallıyorum) biri 20kg/s üfleyebilir bu senin ihtiyacına göre seçilir alacağın güç, güç bandı, amaç vs vs 2lt motora gt30da takarsın gt45te takarsın ikisi aynı basıncı bastığında aynı gücü almazsın VE değişiyor en başta daha farklı değişkenlerde var

motora binen yük derken şöyle düşünmek biraz daha açıklayıcı olabilir dinamik kompresyon değerlerine, avansa yakıta çok faktöre bağlı bu YÜK tanımlaması, aynı basınçta farklı yakıtların motorda yarattığı etkiler farklı olacaktır, yanma şekli yanma sonrasındaki enerji, motora binen yük demek biraz garip oluyor, sıcaklıklar farklı olacak, turbo farklılığından öütür spool up farklı olup basınç/devir farklılığından VE farklı olacak dinamik kompresyonda devre göre farklılık olacak önemli faktör dinamik kompresyon ve aracın yol şartları

XSi
17-09-2010, 14:20
Bende farklı bir yoldan giriyim konuya, basınç debi oluşturmaz, basıncı oluşturan debinin gidiş yolunda zorlanmasıdır..

Bu bilgi ışığında turboyu büyütsekte, motorun havayı geçirme başarısını (volumetrik efficency - VE) değişmeyeceğine göre, aynı basınçta aynı hacimde hava giriyor demektir.

buraya kadar sadece hacimden bahsettik ancak gücü üreten motora giren havanın 'miktarıdır', miktarda hacim ve yoğunlukla hesaplanan bir değerdir. Sıcak havanın yoğunluğu da soğuk havaya göre düşüktür. Aynı hacimde havadan sıcak olanın miktarı soğuk olana göre daha azdır.

Konunun diğer bacağı turbonun da bir hava üfleme başarısı var (gene VE), ve motora giren havanın hacmini motorda değişiklik yapmadan değiştiremediğimize göre, farklı turbolar, (eğer kapasiteleri motorun ihtiyacını karşılamaya yeterli ise!) aynı basınç seviyesinde, aynı hacimde havayı motora sokabiliyor demektir. Fakat turbolardan biri küçük kapasiteli diğeri ise büyük kapasiteli idi, bu durumda kapasitesinin daha düşük kısmını kullanan büyük turbonun üflediği hava , küçük kapasiteli turboya göre daha soğuk olacaktır.

Bu durumda büyük turbo, aynı motorda ve aynı basınçta, daha küçük kapasiteli turboya göre fazla güç üretebilir diyebiliriz, çünkü hacmi aynı fakat miktarı daha soğuk olduğundan daha fazla olacaktır. ama bu değer atla deve olmaz bence.. Anormal bir farklılık olmayacaktır.

Büyük turboların daha yüksek güçleri sağlamasındaki esas sebep daha çok hava üfledikleri için, motorun içinde daha çok basınç oluşturabilmeleridir..

Standart turbolu bir cupra ele alalım, wastegate den ve diğer basınç kontrol sistemlerinin 2.5 bar basınca kadar müsade ettiğini düşünün, alçak devirlerde leki 2.5 bara ulaşabilir, çünkü düşük devirde motor daha az havayı içinden geçirecek, turbonun bastığı tüm hava motordan rahat geçemeyeceği için basınç yüksek olacaktır. Ancak devir arttığında motordan geçen hava da artacak dolayısıyla basınçta artan hava geçirgenliğiyle düşecektir..

Bu kısmı sadece chiple basınç yükseltmiş bir çok kişi de doğrulayacaktır zaten, düşük devirlerde pik basınç yapan sistem, devir yükseldikçe basınç kaybına uğrayacaktır.

Daha büyük bir turbo kullandığımızda ise hava eğer yeterince fazla ise motorun içinde her zaman 2.5 bar basınç oluşturabilecek belkide..

senna
17-09-2010, 14:26
Bende farklı bir yoldan giriyim konuya, basınç debi oluşturmaz, basıncı oluşturan debinin gidiş yolunda zorlanmasıdır..

Bu bilgi ışığında turboyu büyütsekte, motorun havayı geçirme başarısını (volumetrik efficency - VE) değişmeyeceğine göre, aynı basınçta aynı hacimde hava giriyor demektir.

buraya kadar sadece hacimden bahsettik ancak gücü üreten motora giren havanın 'miktarıdır', miktarda hacim ve yoğunlukla hesaplanan bir değerdir. Sıcak havanın yoğunluğu da soğuk havaya göre düşüktür. Aynı hacimde havadan sıcak olanın miktarı soğuk olana göre daha azdır.

Konunun diğer bacağı turbonun da bir hava üfleme başarısı var (gene VE), ve motora giren havanın hacmini motorda değişiklik yapmadan değiştiremediğimize göre, farklı turbolar, (eğer kapasiteleri motorun ihtiyacını karşılamaya yeterli ise!) aynı basınç seviyesinde, aynı hacimde havayı motora sokabiliyor demektir. Fakat turbolardan biri küçük kapasiteli diğeri ise büyük kapasiteli idi, bu durumda kapasitesinin daha düşük kısmını kullanan büyük turbonun üflediği hava , küçük kapasiteli turboya göre daha soğuk olacaktır.

Bu durumda büyük turbo, aynı motorda ve aynı basınçta, daha küçük kapasiteli turboya göre fazla güç üretebilir diyebiliriz, çünkü hacmi aynı fakat miktarı daha soğuk olduğundan daha fazla olacaktır. ama bu değer atla deve olmaz bence.. Anormal bir farklılık olmayacaktır.

Büyük turboların daha yüksek güçleri sağlamasındaki esas sebep daha çok hava üfledikleri için, motorun içinde daha çok basınç oluşturabilmeleridir..

Standart turbolu bir cupra ele alalım, wastegate den ve diğer basınç kontrol sistemlerinin 2.5 bar basınca kadar müsade ettiğini düşünün, alçak devirlerde leki 2.5 bara ulaşabilir, çünkü düşük devirde motor daha az havayı içinden geçirecek, turbonun bastığı tüm hava motordan rahat geçemeyeceği için basınç yüksek olacaktır. Ancak devir arttığında motordan geçen hava da artacak dolayısıyla basınçta artan hava geçirgenliğiyle düşecektir..

Bu kısmı sadece chiple basınç yükseltmiş bir çok kişi de doğrulayacaktır zaten, düşük devirlerde pik basınç yapan sistem, devir yükseldikçe basınç kaybına uğrayacaktır.

Daha büyük bir turbo kullandığımızda ise hava eğer yeterince fazla ise motorun içinde her zaman 2.5 bar basınç oluşturabilecek belkide..


çok gzüel anlatım olmuş ayrıca teşekkür etmek istedim, böyle cümle kurabilmek istiyorum bende

sulhi
17-09-2010, 14:38
wıseco ile ufacık bişey yazmak istıyorum ...

ben kendı aracımda 92,5 mm vıseco piston kullandım 55 bın km gittim 2,3 cont üstüne 100 shot nos bastım ..pistonların segmanlarında sadece aşınma eteklerınde düşüklük vardı.

ben kulladığım piston olarak konusuyorum cp ve vısecodur.

alperx
17-09-2010, 15:38
açıklamalar için teşekkürler, baya bi boşluk doldurdum.

XSi
17-09-2010, 23:44
çok gzüel anlatım olmuş ayrıca teşekkür etmek istedim, böyle cümle kurabilmek istiyorum bende

rica ederim.. aslında kaydettikten sonra 3 kere düzeltme yaptım bende :)