Orijinalini görmek için tıklayınız : zengin karısım?
aLEXander Kent
11-09-2010, 10:43
Herkese selamlar
Arkadaşlar aracımdaki afr zaman zaman 10.5, 11 gibi değerleri okuyor(bu genelde rolantıde ılk calıstırmada oluyor)boyle zengın bır karısım bırseylerın yanlıs oldugunun bır gostergesımıdır?Ve zengın karısım performansta bır dusukluk yapar mı?
yapar, neden olduğuna bir bakmak lazım fazla zengin karışım nedeniyle gömleklerini çizersin segmanlarını çizersin yağın yapıısını bozarsın aracın özellikleri nedir her zamanmı böyleydi sonradanmı oldu
araçta patlatma felan varmı ...
aLEXander Kent
11-09-2010, 11:49
yapar, neden olduğuna bir bakmak lazım fazla zengin karışım nedeniyle gömleklerini çizersin segmanlarını çizersin yağın yapıısını bozarsın aracın özellikleri nedir her zamanmı böyleydi sonradanmı oldu
Sonradan oldu,ama neden oldu bilemiyorum?Yazılmış bir ecu programı kendi kendine değişir mi?Arabada beyin olarak fcon pro var bu arada..
aLEXander Kent
11-09-2010, 11:52
araçta patlatma felan varmı ...
Yok patlama ama araba stop ediyor bazen ilk kalkışlarda gerçi ben onu debriyaja alışmamama bağladım ama insan genede emin olamıyor,debriyaj çok sert değil ama kavraması eski oem e göre yukarda kavraması
Normal afr gibi bir değer var mı?Yani bastığımız ve basmadığımız zamanlarda ne aralıkta olmalı?
sabah ilk çalışmada da mı zengin oluyor yoksa araç sıcakken de devir 1000'in altındaykende mi öyle ?
Yok patlama ama araba stop ediyor bazen ilk kalkışlarda gerçi ben onu debriyaja alışmamama bağladım ama insan genede emin olamıyor,debriyaj çok sert değil ama kavraması eski oem e göre yukarda kavraması
Normal afr gibi bir değer var mı?Yani bastığımız ve basmadığımız zamanlarda ne aralıkta olmalı?
arac rolantide 10. afr ise sıkıntı var demektir..
bnm bıldıgım rolantıde afr 14.5 15 arası oynar ...
Kadett_gsi
11-09-2010, 11:59
Sadece ilk calistirmada ise normaldir bence , motor calisma sicakligina geldiginde 14,7 seviyelerine oturmali rolantide. Bende oyle oluyor
Sonradan oldu,ama neden oldu bilemiyorum?Yazılmış bir ecu programı kendi kendine değişir mi?Arabada beyin olarak fcon pro var bu arada..
vakum hortumlarına vs bi bak kaçak olabilir bi yerde, bir yerde sanki kaçak var
boosted_pug
11-09-2010, 23:35
ilk çalıştırdığında normaldir warm-up enrichment denir daha sonra araç ısındıkça afr düşer sonrada 14-15 arasında gider gelir ama sürekli yada sabit gazda giderken o değerleri görüyosan sıkıntı war demektir
ilk çalıştırdığında normaldir warm-up enrichment denir daha sonra araç ısındıkça afr düşer sonrada 14-15 arasında gider gelir ama sürekli yada sabit gazda giderken o değerleri görüyosan sıkıntı war demektir
:icon_tup:
hatta after start enrichment varsa ilk 10-20 sn daha da zengine düşebilir. Sonra normale dönüyorsa bi problem yok bence.
aLEXander Kent
14-09-2010, 01:10
zamanla dönüyor ısınınca, normal giderken sürekli hareket üzerindeki sayı sürekli değişiyor bende daha önce yabancı olduğum için afr ye ne doğru ne yanlış anlayamıyorum
after start enrichment ı nasıl anlarım ilk çalışırken genelde en zengin halinde oluyor bu mu acaba ?
aLEXander Kent
14-09-2010, 01:12
vakum hortumlarına vs bi bak kaçak olabilir bi yerde, bir yerde sanki kaçak var
Vakum hortumunda kaçak olsa boost gostergesi etkılenmezmı(sacma bı soru lduysa kusura kalma tam analamadıgım ıcın soruyorum) o cok stabıl dıkkat ettiğim kadarıyla
zamanla dönüyor ısınınca, normal giderken sürekli hareket üzerindeki sayı sürekli değişiyor bende daha önce yabancı olduğum için afr ye ne doğru ne yanlış anlayamıyorum
after start enrichment ı nasıl anlarım ilk çalışırken genelde en zengin halinde oluyor bu mu acaba ?
AFR innovate ise log alıp bakabilirsin.
araçta patlatma felan varmı ...
ilk calıstırmada arada patlama yapması neyın göstergesidir ?
utkuselamoglu
14-09-2010, 07:19
ilk calıstırmada arada patlama yapması neyın göstergesidir ?
araç nedir enjector nedir?
R21TURBO 41
14-09-2010, 08:05
Araç ilk çalıştırıldığında motor soğuk ise 10.5-11 değerleri arıza yada sıkıntı olduğu anlamına gelmez , motor ısındığında rolantide 14-14,5 lara geliyorsa problem yok... Rolantideki AFR değeri performansı olumlu yada olumsuz etkilemez , dipgazda 12 seviyelirini görüyorsan sorun yok...
Cihan Çizmeci
14-09-2010, 11:55
Araç soğukken bu tabiki ısınmaya yönelik motorn tepkisi olacaktır o eğerler bence normal soğuk bir marş ile.Sorandan değerlerişn normal olduğunu kendinde okumuşsun 14 15 ler normal olması gerekenler rolantide..Zaten dip gazda 11.5 leri görüyorsan sorun yok durum gayet iyi demektir.
araç nedir enjector nedir? arac 306s16 orjınal enjektorlerı var bosch .
@ aLEXander sorun olabilir Airtemp in delirmiş olabilir havalar soğudu bir ara uğrarsan hemenccik hallledebiliris
@utku araba s2k turbo Rc750 cc
Selcuk_RoL
15-09-2010, 10:27
arac rolantide 10. afr ise sıkıntı var demektir..
bnm bıldıgım rolantıde afr 14.5 15 arası oynar ...
ailemizin AFR cisi :D
pekı dıp gazda 11- 10.9 arası normal mı.
normal sayılabilir sorun yok
pekı dıp gazda 11- 10.9 arası normal mı.
typer içinse hayır
aLEXander Kent
16-09-2010, 18:35
typer içinse hayır
S2000 ıcın ılk calısmada 10.2 filan biraz zaman gecınce 13 e kadar cıkıyor bu bir sıkıntı mı,bi de engine ışığı yandı :p bazen 6000 sonrası sanki vsa yı kapamamısım gbı durduruyor arac kendını acab koruma modu dedıklerı bu mudur?
ilk calıstırmada arada patlama yapması neyın göstergesidir ?
ben ilk calıstıma anlamında sormadım patlatma felan varmı dıye benzın pompası bozulmus ıse yaga benzın karıstırdıgında patlatma yapıyormu dıe sordum basıma geldıgınden dolayı sordum..
utkuselamoglu
16-09-2010, 23:38
Gasoline AFR değeriniz pompa benzininde olsun başka tip yakıtlarda olsun ve araçtaki silindir basıncı ve sıkıştırma oranlarına göre her zaman farklı değer iyi olucaktır.. bazı arkadaşların dediği gibi sogukken 10 11 olup sonra 14 pound hava karışımı olması normal ama modifiye edilmiş arabalar için bu böle değil. her arabanın kendisine göre değişiklik göstermesi beklenir. bu uzun bi konu.
genel olarak s2k için konuşalım mesela
750 cc enjectorler yuksek omajlı oldugu için akü şarj değerine göre tekrar offset değiştirmek lazım. bunu yaptık tan sonra da pop pop diye patlamayapıyor ise AFR ye bakmak gerekiyor. Büyük enjectorlü araçlarda eğer 1.00 ms den daha kısa zamanda(enjektor açıp kapatmasa süresi) bir ayarlama yapılması gerekiyorise rölentide 13 14 optimum hava karışımı yalamak için mutlaka biraz daha zengin karışık yaparak patırdamayı düzeltmelisiniz. bunu max s2k için 12 iyi yapmak ideal olur. sorun bu yüzden ise azalır hatta biter ve bu şekilde zengin olarak algılanmamalıdır, normali bu aracın setup ına göre budur diye düşünmek gerekir. ama çok ciddi makinalarda normal benzin ilen 11 lerde gezmesi de normal sayılmaktadır.
ama patırdama çok rahatsız edici değilse o şekilde binilmesinde bir problem olmaz. bu patırdama sorunu enjectörler büyükce arta bilir. burda benzin basıncı da büyük etken. düşük omajlı enjectorlerde 1000 cc 1200 cc 1600cc olup iyi bir driver almak rölentideki motorun patırdaması sorununu büyük ölçüde giderir ve zengin çalıştırmayı gereksinimini çok aza indirir...
bü tür araçların motor yağını çok fazla beklemeden değiştirmesi motor ömrümü arttırır. ama zaten mofiyeli araç kullanan arkadaşların çogu 3000 4000 km olmadan değiştiriyorlar.
yani yağa benzin aşırı karışmadan gene motor temizlenmiş olucaktır.
standart bir type r ın sıkışıtırma oranlarına göre özgünün dediği gibi 11 Pound hava fazla olur.
her araba için farklı düşünmek lazım, bu rölenti sorunu genelde büyük enjectorlü araçlarda
daha fazla görünür. normal düşük flow lu enjectorlerde çok fazla anlaşılmaz.
Büyük enjektörden kastımız kaç cc ?
aLEXander Kent
19-10-2010, 01:20
@ aLEXander sorun olabilir Airtemp in delirmiş olabilir havalar soğudu bir ara uğrarsan hemenccik hallledebiliris
@utku araba s2k turbo Rc750 cc
Abi bi ara uğrıycam şu muayneden bi geçeyim yanındayım hem Nos la ilgili senin önerilerine ihtiyacım var :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.