PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 4afe throttle body (İTB)



Greentiger01
30-09-2010, 10:29
Selam arkadaşlar, 4afe motora 4age itb düşünüyorum Araştırmalarıma göre dünyada örnekleri var ama birebir portlar oluyormu bu konuda bilgisi olan arkadaşlardan yorumlarını ve önerilerini bekliyorum Teşekkürler.

tool
30-09-2010, 10:35
egzantrik olmadan gerek yok, denemek isterseniz buyuk gazl kelebegi takin

Gokhan43
30-09-2010, 10:36
4age kapağa ae101de ITB yapma planına sahip corolla117 var,kendisi konuyu görünce de yazacaktır gerçi ona bu konuda her türlü danışabilirsin :)

Greentiger01
30-09-2010, 10:37
egzantrik olmadan gerek yok, denemek isterseniz buyuk gazl kelebegi takin
Peki stage1 egzantrik yeterli olurmu

Greentiger01
30-09-2010, 10:39
4age kapağa ae101de ITB yapma planına sahip corolla117 var,kendisi konuyu görünce de yazacaktır gerçi ona bu konuda her türlü danışabilirsin :)
Evet Batu'da ugraşıyor biliyorum, Benim ögrenmek istediğim tek şey İTB ve 4afe kapak portları birbirlerini karşılarmı yada karşılamazsa araya ne gibi bi işlem yapılabilir

senna
30-09-2010, 11:16
webcamsten eksantrik alın başta sonra düşünürsünüz onu kapak işleyip kullanın

Greentiger01
30-09-2010, 11:28
webcamsten eksantrik alın başta sonra düşünürsünüz onu kapak işleyip kullanın
Ebayde varmıdır bu dediğiniz eksantrik

dragstar
30-09-2010, 11:30
portlar birbirini karşılamıyor flanş da kurtarmıyor araya aparat yapmak gerekiyor

senna
30-09-2010, 11:31
Ebayde varmıdır bu dediğiniz eksantrik


http://www.webcamshafts.com/index_blank.html?pages/automobile/toyota/toyota_4_af_(87-97)_dohc_16v.html


buradan sipariş var gibi ama mail atıp sorman iyi olur

Greentiger01
30-09-2010, 11:33
http://www.webcamshafts.com/index_blank.html?pages/automobile/toyota/toyota_4_af_(87-97)_dohc_16v.html


buradan sipariş var gibi ama mail atıp sorman iyi olur
Teşekkürler bir bakalım, Peki kaç derece olanlar idealdir

senna
30-09-2010, 11:44
Teşekkürler bir bakalım, Peki kaç derece olanlar idealdir



senin ne istediğine bağlı eğer sıkıştırmayıda artırıp ecuya müdahele ederim diyorsan biraz yüksek dereceli liftli eksantrik seçebilirsni bence

Greentiger01
30-09-2010, 11:46
portlar birbirini karşılamıyor flanş da kurtarmıyor araya aparat yapmak gerekiyor
Ne gibi bi aparat olabilir herhangi bir tornacı halledebilirmi sizce ?

senna
30-09-2010, 11:53
Ne gibi bi aparat olabilir herhangi bir tornacı halledebilirmi sizce ?

tornacı yapar ama senin yerine olsam kendim yaparım tamamen maliyet nasıl çıkardınmı maliyeti? motorsikletlerden söküp yapabilirsin

Greentiger01
30-09-2010, 11:58
tornacı yapar ama senin yerine olsam kendim yaparım tamamen maliyet nasıl çıkardınmı maliyeti? motorsikletlerden söküp yapabilirsin

Benim düşüncem 4a-ge İTB.si Dünyada örnekleri var araya bi aparat yaparak uygulamışlar Tek sorunum bunu nasıl uydurabilirim çıtırdan bi egzantrik şart zaten yazılım gerektirmeden Piggyback ile yürütmek istiyorum

fsunnetci
30-09-2010, 12:04
İşin zor adamım o kadar basit değil bu 4A-FE ile uğraşmak:rolleyes:
Birini yapsan diğeri olmuyor bu motorda en iyisi o motora port polish,Headers,Egzoz,Gaz kelebeği gibi uygulamalar ile birşeyler yapmak aksi takdirde parça sıkıntısı çekersin:(

senna
30-09-2010, 12:06
Benim düşüncem 4a-ge İTB.si Dünyada örnekleri var araya bi aparat yaparak uygulamışlar Tek sorunum bunu nasıl uydurabilirim çıtırdan bi egzantrik şart zaten yazılım gerektirmeden Piggyback ile yürütmek istiyorum

4age nin tblerini maliyet olarak uygun olarak alabilirsen sorun yok uygula derim ama ne kadara mal ediceksin onu bilmiyrum

piggyback olabilir emsde yapabilirsin aslında wems olsun ms olsun

Greentiger01
30-09-2010, 12:10
Böyle bi örnekde var

http://i462.photobucket.com/albums/qq345/pnyk33/022607_13071.jpg
http://i462.photobucket.com/albums/qq345/pnyk33/022107_17362.jpg
http://i462.photobucket.com/albums/qq345/pnyk33/653609_199_full.jpg

senna
30-09-2010, 12:14
şu an göremiyorum işyerinde ama evde bakıyım

Greentiger01
30-09-2010, 12:16
4age nin tblerini maliyet olarak uygun olarak alabilirsen sorun yok uygula derim ama ne kadara mal ediceksin onu bilmiyrum

piggyback olabilir emsde yapabilirsin aslında wems olsun ms olsun
İTB kesin gibi birşey onu ayarladım blacktop yada silvertop itb'si

Greentiger01
30-09-2010, 12:17
İşin zor adamım o kadar basit değil bu 4A-FE ile uğraşmak:rolleyes:
Birini yapsan diğeri olmuyor bu motorda en iyisi o motora port polish,Headers,Egzoz,Gaz kelebeği gibi uygulamalar ile birşeyler yapmak aksi takdirde parça sıkıntısı çekersin:(
Gaz kelebeği hariç dediğin specler mevcut araçta zaten :)
Ama işte daha farklı yollar arıyorum

ercuz
30-09-2010, 12:35
Runner ölçüsü için nette hesap makineleri var,runner gerçekten çok farkediyor kafadan yapmamak lazım

Greentiger01
30-09-2010, 12:39
Birde böyle bir örnek var

http://i43.photobucket.com/albums/e397/_TapouT_/4throedit.jpg
http://i43.photobucket.com/albums/e397/_TapouT_/4throedit.jpg
http://www.philskies.net/library/peter/4afe-20vitb.jpg

dragstar
30-09-2010, 12:41
blacktop itb si daha rahat takılıyor gaz kelebeği halatı bağlantısı fln daha kolay oluyor

batu nerdesin gel cvp yaz :D

araya parça dediğimde motorla itb arasına runner yapmak gerekiyor, yukarıdaki fotolardada kapak 4afe ye benzemiyor ayrıca berbat bi plenyum yapmışlar

Greentiger01
30-09-2010, 12:45
Runner ölçüsü için nette hesap makineleri var,runner gerçekten çok farkediyor kafadan yapmamak lazım
Zaten araştırmalarımda bu yüzden kafadan yaparsak sorundan başka bişe çıkmaz

Greentiger01
30-09-2010, 12:49
blacktop itb si daha rahat takılıyor gaz kelebeği halatı bağlantısı fln daha kolay oluyor

batu nerdesin gel cvp yaz :D

araya parça dediğimde motorla itb arasına runner yapmak gerekiyor, yukarıdaki fotolardada kapak 4afe ye benzemiyor ayrıca berbat bi plenyum yapmışlar

Reismdeki kapak 4 afe olmasına 4 afede sanırım o kapağı kobay olarak kullanmışlar :D
Batuyla daha önce bu konuyu msnden çok konuşmuştuk Zaten 4afeden onun kadar anlayan birini daha görmedim ben

-batu-
30-09-2010, 16:03
Öncelikle söyliyim, 4age throttle ı alırsan daha az uğraşırsın.

Portları 1e1 oturmasada en yakın odur. Lazerle 1 flanş kapağa 1 flanşta ITB ye kestirip arasına güzel kaynak işçiliğle takılır.

Rölanti motoru, Westhinghouse ve FPR için vakum portları üstünde. EGR yide mekanik iptal edersiniz olur biter. Gaz teli için eski kasa 4wd Tercellerin gaz kelebeği bire bir oturur. Ebay üzerinden temin edebilirsiniz.

Mekanik olarak pek bi olayı yok yani. Enjektörleri OEM beyin sürebilir. Ama Rölanti motorunu, TPS i süremez.

O yüzden ilk önemli kısım Beyin. Öncelikle MS beyin tertibatını kurmanızı tavsiye ederim.

4afenin portları silverın veya blacktopun yarısı kadar. Bu yüzden güzel bir port işçiliği lazım. en azından gelen havayı duvara çarpma etkisinden kurtarmak için.

4afenin top end gücü (egztiriklerden dolayı) ve ateşleme sistemi epey zayıf bunlara da el atmak gerekiyor.

Yani mekanik ve elektronik olarak ITB takılsada stock Egz. ve sıkıştırma ile sesten fazlasını vermez.

4afenin supap açılarından tutunda egzantiriği sıkıştırması yazılımı supap boyları vs. tamamiyle kompak sorunsuz bir ekonomi motoru için tasarlanmış. Dolayısıyla bunların hepsini elden geçirmek gerekir güzel güçler için. Ayrıca devir için kol saplamaları ilk fire vericek kısımlardan.


Benim önerim güzel mild bir egzantirik + MS ile orjinal emme manifoldunu işlenmesi. Dediğim gibi 4afe de itb son takılacak şey bence. Hepsini yapıcam derseniz ok uğraşın ama ITB takıpta manyaklar gibi böğürmesi dışında başka bişey beklemeyin derim.

Kolay gelsin.

Greentiger01
30-09-2010, 18:24
Öncelikle söyliyim, 4age throttle ı alırsan daha az uğraşırsın.

Portları 1e1 oturmasada en yakın odur. Lazerle 1 flanş kapağa 1 flanşta ITB ye kestirip arasına güzel kaynak işçiliğle takılır.

Rölanti motoru, Westhinghouse ve FPR için vakum portları üstünde. EGR yide mekanik iptal edersiniz olur biter. Gaz teli için eski kasa 4wd Tercellerin gaz kelebeği bire bir oturur. Ebay üzerinden temin edebilirsiniz.

Mekanik olarak pek bi olayı yok yani. Enjektörleri OEM beyin sürebilir. Ama Rölanti motorunu, TPS i süremez.

O yüzden ilk önemli kısım Beyin. Öncelikle MS beyin tertibatını kurmanızı tavsiye ederim.

4afenin portları silverın veya blacktopun yarısı kadar. Bu yüzden güzel bir port işçiliği lazım. en azından gelen havayı duvara çarpma etkisinden kurtarmak için.

4afenin top end gücü (egztiriklerden dolayı) ve ateşleme sistemi epey zayıf bunlara da el atmak gerekiyor.

Yani mekanik ve elektronik olarak ITB takılsada stock Egz. ve sıkıştırma ile sesten fazlasını vermez.

4afenin supap açılarından tutunda egzantiriği sıkıştırması yazılımı supap boyları vs. tamamiyle kompak sorunsuz bir ekonomi motoru için tasarlanmış. Dolayısıyla bunların hepsini elden geçirmek gerekir güzel güçler için. Ayrıca devir için kol saplamaları ilk fire vericek kısımlardan.


Benim önerim güzel mild bir egzantirik + MS ile orjinal emme manifoldunu işlenmesi. Dediğim gibi 4afe de itb son takılacak şey bence. Hepsini yapıcam derseniz ok uğraşın ama ITB takıpta manyaklar gibi böğürmesi dışında başka bişey beklemeyin derim.

Kolay gelsin.
Bu işten verim almamız için bu motoru açmalıyız yani

dragstar
01-10-2010, 01:22
batunun dediğine bşy eklimek istiyorum

böğürmesi ve gereksiz fazla benzin yakması dışında bşy beklememek lazım