Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Swap yapılmadaki yasal prodürü bilen_?



ZaZy
02-10-2010, 02:03
Sitede araştırdım ama kimse net bir bilgi söyleyememiş...
Bilen varsa yardımlarını istiyorum...
90 model Wolkswagen 1.6 dizel aracımızın motoru 1 aya kalmaz ele gelir. YASAL OLARAK bu araca 2000 model üstü 1.9 TDİ Wolkswagen motorunu takıp ruhsatımıza işletebilir miyiz_?

Saygılar...

Caesar
02-10-2010, 02:04
Faturalı olduktan sonra şaseye eşek bile koyup ruhsata işletebilirsin. Hayvan koruyucuları ne der orası ayrı ama.

DENON
02-10-2010, 02:10
peki masraf ne civarlarda olur acaba

Caesar
02-10-2010, 02:12
Sanırsam tam emin olmamakla birlikte;

Araç Tüv'e gidecek motor şase kontrol için, Tüv'e fiyat ödenecek. Daha sonra motor faturası üzerinden belirli bir vergi ödenecek. Daha sonrada ruhsat yenileme ücreti ödenecek. Tüv ve ruhsat ücretleri sabit ama motor fiyatına göre vergi değişir vaziyette.

DENON
02-10-2010, 02:15
yaanı taş çatlasa 500-1000 arası belkı gider diyebilirmiyiz

YEY®
02-10-2010, 02:15
hacim konusunda katı kısıtlamalar vardı sanırım.

ZaZy
02-10-2010, 02:19
hacim standart motorun +%25i kadar die duydum...
Bizim araç 1.6 olduğu için 2.0'ye kadar yolu var...
saygılar...

CasabLanca
02-10-2010, 02:21
hacim konusunda sıkıntı var deniliyor ama benim bildiğim birkaç araç var her türlü motoru işleten en başta gelenide 3500cc işli E36 3.20

senna
02-10-2010, 07:25
hacim sıkıntısı yok motor işletmede güç artırımı ve motorun model yılı önemli

http://www.tse.org.tr/turkish/belgelendirme/tamim2009_1.pdf

4.1den okuyabilirsiniz

D16inside
02-10-2010, 08:26
hacim sıkıntısı yok motor işletmede güç artırımı ve motorun model yılı önemli

http://www.tse.org.tr/turkish/belgelendirme/tamim2009_1.pdf

4.1den okuyabilirsiniz

güzel kaynak tşkler.

EEE
02-10-2010, 08:31
yenı yapmıs bırı olarak hemn aktarayım...
%50 ye kadar kapasıte artırımı ve alcaltımı
ıcten yanmalı,hybrıd,elektrıklı arasında farklılık olmayacak yanı eskı motor hangı prensıpteyse yenısıde aynısından olan bır motor konulacak
masrafta 120 projeye verdım+muayene+ruhsat değişim eski tip ruhsatın varsa 108 yenılerdense 54
hayırlı olsun bu kadar:D

cenkr1
02-10-2010, 08:46
peki 4 silindir 2000 cc yerine 6 silindir 3000 cc koyabiliyormuyuz ?

tunceR
02-10-2010, 09:15
koyamazsın..

kendin halledersen 500 lira civarı tutuyor.. takipçiye verirseniz 800-850 arası...

senna
02-10-2010, 11:21
peki 4 silindir 2000 cc yerine 6 silindir 3000 cc koyabiliyormuyuz ?


koyamazsın..

kendin halledersen 500 lira civarı tutuyor.. takipçiye verirseniz 800-850 arası...

motor uygunsa koyabilir % olarak motorun güç artırımı uygunsa ve motor üretim yılıda uygunsa koyulabilir sorun olmaz

TURBO CİVİC
02-10-2010, 11:33
1.6 ies e k20 koyuyabilecek yani rahatca sorunsuz?dogrumudur?sonrada turbo:rolleyes:

Low-Rider
02-10-2010, 11:35
1.6 ies e k20 koyuyabilecek yani rahatca sorunsuz?dogrumudur?sonrada turbo:rolleyes:

Olmaz.

Benzinli araçlarda aracın orjinal motorundan %30güçlü motor takamıyorsun

Boost Up
02-10-2010, 11:46
E Özgür abi %25 değil miydi benzinlilerde :confused:

qwertynord
02-10-2010, 11:49
KW ile hacimi farklı tutuyolar gibi anladım doğrumudur?

yani her 1.6 arabaya butun 2.0 motorlar olmaz gibi?

civic@ef
02-10-2010, 11:56
güzer bilgiler var.Bildiğim kadarıyla fatura ile işletmede sıkıntı olabiliyormuş(nekadar doğru bilemiyoru.)Hurdacıdan alınan motoru noter e gidip sahiplik belgesi ile satış yapılınca sorunsuz şekilde işletilebiliyor. marka hacim kısmı uygun oldukdan sonra tabiki :) gerçi ankarada bmw lere supra ve skyline motoru felanda swap landı ama işlimi değilmi bilemiyorum..

tunceR
02-10-2010, 12:05
motor uygunsa koyabilir % olarak motorun güç artırımı uygunsa ve motor üretim yılıda uygunsa koyulabilir sorun olmaz

tamam yani koyulabiliyormu 3000cc 6 silindir , 2000 cc yerine ???

Low-Rider
02-10-2010, 12:09
tamam yani koyulabiliyormu 3000cc 6 silindir , 2000 cc yerine ???

%30 güç sınırlamasına takılmadığı sürece takılabiliyor

senna
02-10-2010, 12:11
tamimi okuyun orada ayrıntılı şekilde açıklamış

tunceR
02-10-2010, 12:12
bende onu diyorum o yuzden olmaz dedim.. 2000 cc ye 3000 cc olmuyo sonuç olarak..

%50 demiş ama %30 olarak geçiyo bizde yaptık egb16 gerçi şimdi değiştimi bilemem yeni kanun..

onursumer
02-10-2010, 12:26
yanlış anlamadıysam

güç verilen % miktarını geçsede belli şartlar tutuyorsa genede işletilebiliyor

yani aslında hacim güç oranı çokta sorun değil swap yapılırken

tunceR
02-10-2010, 12:42
hayır hacim verilen % deyi geçerse işaletemezsin.. şuan tek sorun %30 mu 50 mi sınır o.

senna
02-10-2010, 12:44
hayır hacim verilen % deyi geçerse işaletemezsin.. şuan tek sorun %30 mu 50 mi sınır o.

hacimle ilgili sıkıntı yok tamimi okursanız anlaşılacak herşey, güç artırımı ile ilgili sıkıntı 4.1 i okuyun

tunceR
02-10-2010, 12:54
benzinlide %30 dizelde %50 hacim bu sınırı aşması durumunda egsoz emisyonu,araç dış gürültü,motor gücü,dizel egsoz dumanı tip onay belgesi veya teknik servis raparu gerekiyo. bu sefer doğru heralde.. :)

Chatin
02-10-2010, 12:54
hacimle ilgili sıkıntı yok tamimi okursanız anlaşılacak herşey, güç artırımı ile ilgili sıkıntı 4.1 i okuyun

türk milleti okumaaz :) türk milleti özet isterrr :)

modsun yazsana işte işin ne (!)

senna
02-10-2010, 12:57
benzinlide %30 dizelde %50 hacim bu sınırı aşması durumunda egsoz emisyonu,araç dış gürültü,motor gücü,dizel egsoz dumanı tip onay belgesi veya teknik servis raparu gerekiyo. bu sefer doğru heralde.. :)



tamam bu testleri yaptığında(teknik üniversiteler itü ktü gibi yapıyorlar yapılmış örnekleri mevcut) motoru işletebilirsin:)


hacim yok hacmi unut

güç diyor tamimde

Osman Bahadır
02-10-2010, 15:30
türk milleti okumaaz :) türk milleti özet isterrr :)



Yahu adam linki vermiş, tamimi vermiş. Herşey var orada. Uzun uzadıya her ayrıntısı yazıyor. Daha hacim diye tutturuyorlar...

Gerçekten Türk milletinin kısa özeti olmuş bu başlık.

Jerky
02-10-2010, 18:23
hacim sıkıntısı yok motor işletmede güç artırımı ve motorun model yılı önemli

http://www.tse.org.tr/turkish/belgelendirme/tamim2009_1.pdf

4.1den okuyabilirsiniz

Süper oldu bu dosya. Sabitlemek bile gerekebilir :)

Chatin
02-10-2010, 22:59
Süper oldu bu dosya. Sabitlemek bile gerekebilir :)

gayet mantıklı

cem ?

onursumer
02-10-2010, 23:30
tamam bu testleri yaptığında(teknik üniversiteler itü ktü gibi yapıyorlar yapılmış örnekleri mevcut) motoru işletebilirsin:)


hacim yok hacmi unut

güç diyor tamimde

değerleri geçsede testler olumluysa genede oluyor ozaman :) yani ben bu şeklide anladım

cery
02-10-2010, 23:52
kısaca şartlar uygunsa hertürlü motor her türlü araca yüklenebilinip işlenebilir gibi bi sonuç çıkardım ben.

peki şöyle bi sorum olsa:

ies 'e k20 yüklenirken
motor gücü 200 hp deil de 150 hp olarak söylense. ve ruhsata atıyorum 100 kw die yazılsa. bi sorun olur mu? yüklendikten sonra dynoya çıkaracak halleri yok. araştırıyorlar mı?

xcel
03-10-2010, 00:05
kısaca şartlar uygunsa hertürlü motor her türlü araca yüklenebilinip işlenebilir gibi bi sonuç çıkardım ben.

peki şöyle bi sorum olsa:

ies 'e k20 yüklenirken
motor gücü 200 hp deil de 150 hp olarak söylense. ve ruhsata atıyorum 100 kw die yazılsa. bi sorun olur mu? yüklendikten sonra dynoya çıkaracak halleri yok. araştırıyorlar mı?

bunu bende merak ediyorum. yani konulacak motorun gücünü kim tespit ediyor. mevcut motorla aynı hacimde bir motor takılsa (hp %30u geçiyor) yo hayır bu motor seninkinden güçlü diyecek olan hangi merci?

chare
03-10-2010, 01:17
konu güzel sabitlense iyi olur defalarca konu açılmamış olur. motor işletmiş biri olarak şunları yazabilirim.

1 - motorun faturası yada noter satış sözleşmesi olacak (motor noter satışını alırken araç sahibinin üzerine olmasına dikkat edin)
2 - Makina mühendisi TSE onayı olucak şekilde proje çizecek evraklar ise ( motorun noter satış sözleşmesi yada faturası, motoru takan tamircinin motoru araca taktığına dair bir işçilik faturası, tamircinin vergi levhası fotokopisi, tamircinin esnaf ve sicil tasdiknamesi fotokopisi) en son tamirci motoru işlediğine dair imza atacak projeye makina mühendisinin hazırladığı.
3 - Tüv muayne istasyonuna proje ile gidilip motorun işlendiğine dair onay belgesi alınacak.
4 - trafik tescil şubesine evraklar teslim edilecek.
5 - aracın üzerinden çıkan motor için trafik tescil şubesi size bi yazı verecek. onunlada çıkan motorun satışını istediğiniz kişiye gerçekleştirebilirsiniz. fatura gibi düşünün.

toplam 500 tl gibi bir maliyet tutuyor.
not : aynı motor kodlu (örnek:b16a2) bi motoru sorunsuz araca işletebilirsiniz. ama hacim farkında bi sürü sorun çıkabilir. farklı hacim ve farklı motor kodlarını işletmek istediğiniz zaman YETKİLİ SERVİS ten motor araca uygundur yazısı alarak projeye eklenerek işletebilirsiniz. tabiki yetkili servistekilerin insafına kalmış bu yazıyı vermek :D

chare
03-10-2010, 01:38
kısaca şartlar uygunsa hertürlü motor her türlü araca yüklenebilinip işlenebilir gibi bi sonuç çıkardım ben.

peki şöyle bi sorum olsa:

ies 'e k20 yüklenirken
motor gücü 200 hp deil de 150 hp olarak söylense. ve ruhsata atıyorum 100 kw die yazılsa. bi sorun olur mu? yüklendikten sonra dynoya çıkaracak halleri yok. araştırıyorlar mı?

hayır kesinlikle araştırmıyolar , güç ölçümü dyno felan vs bişi yok.. yetkili servisteki kişilerin onay yazısına bakıyo bu iş.

ghibli06
03-10-2010, 09:49
2,0 yerine 2,5 ya da 1,6 yerine 1,9 swap yapıp işletenler lütfen yazsın... konuşmalarda da verilen maddelerin yorumlamalarında da hata ve eksiklikler var...

kanun tamamen aracın motorunu aynısıyla değişmesi üzerine yapıldı, o yüzde bilmem kaçlı kelimeler cümleler sandığınız gibi yorumlanmıyor...

bmw 320i ye 1998 motoru takarsınız, model yılı ya da sonrasını... 2500 takayım derseniz Y A P A M A Z S I N I Z... bunu yıllardır her forumda yazıyorum, daha işletip de ruhsatını gösterebilen olmadı...

gönlünüzden gecenle realiteler birbirinden farklı malesef, bu yazıyı arabasına swap yaptığı 2500 motoru binbir güçlükle eski kanuna göre işleten, ailesi hukukçu ve emniyetçi biri yazıyor...

onursumer
03-10-2010, 09:58
2,0 yerine 2,5 ya da 1,6 yerine 1,9 swap yapıp işletenler lütfen yazsın... konuşmalarda da verilen maddelerin yorumlamalarında da hata ve eksiklikler var...

kanun tamamen aracın motorunu aynısıyla değişmesi üzerine yapıldı, o yüzde bilmem kaçlı kelimeler cümleler sandığınız gibi yorumlanmıyor...

bmw 320i ye 1998 motoru takarsınız, model yılı ya da sonrasını... 2500 takayım derseniz Y A P A M A Z S I N I Z... bunu yıllardır her forumda yazıyorum, daha işletip de ruhsatını gösterebilen olmadı...

gönlünüzden gecenle realiteler birbirinden farklı malesef, bu yazıyı arabasına swap yaptığı 2500 motoru binbir güçlükle eski kanuna göre işleten, ailesi hukukçu ve emniyetçi biri yazıyor...


ama 98 model yüksek hacim bir motor şartlar tutuyorsa takılabiliyor dimi ?

ghibli06
03-10-2010, 10:13
1998 derken motor hacmini kastettim, mesela 1997 model 320 ye 97 ve üzeri yılların aynı motorunu takabilirsiniz...

kanun maddesinde herkesin ES geçti AYNI TİP tanımlaması... burda içten patlamalı vs vs gibi bir tip tanımı yapılmıyor arkadaşlar, adamlar o kadar geri zekalı değiller (bana aynen argo olarak söylenen şey budur)...

aracınızın motor nosu haricinde bir de motor TİP i vardır... M50B25, bmw 2,5 motorunun TİPi... S50B32: 3,2 lik M3 ün TİP i...

ghibli06
03-10-2010, 10:18
bu iş yasal olsa, 6 serisine M5 motoru swaplama fikrim sırf bu nedenle iptal oldu onu da ayrıca belirteyim...

onursumer
03-10-2010, 10:28
1998 derken motor hacmini kastettim, mesela 1997 model 320 ye 97 ve üzeri yılların aynı motorunu takabilirsiniz...

kanun maddesinde herkesin ES geçti AYNI TİP tanımlaması... burda içten patlamalı vs vs gibi bir tip tanımı yapılmıyor arkadaşlar, adamlar o kadar geri zekalı değiller (bana aynen argo olarak söylenen şey budur)...

aracınızın motor nosu haricinde bir de motor TİP i vardır... M50B25, bmw 2,5 motorunun TİPi... S50B32: 3,2 lik M3 ün TİP i...



bu şekilde olsaydı k20 yi ek kasaya ruhsata işletilememesi gerekmezmiydi ?

veya 306 ya evo motoru ?



bide bu konu sabitlense super olur :D

ghibli06
03-10-2010, 10:37
bunun 'yasal' olarak işletilmesi mümkün değildir... alınan faturayı 'istenilen' gibi düzenletenler var, ama TC kanunları, usülsüzlüğü tespit ettiği an, kendi verdiği ruhsatı da iptal eder ve de sorumluluğu tamamen bu işi yaptıranlara yükler...

ghibli06
03-10-2010, 10:42
daha önce anlattım tekrar anlatayım:

2005 senesinde e36 318 cabrioma 2,5 motor swapladık... motoru işletmeye gittiğimizde karşımıza 15 gün önce çıkan yasa ve yönetmelik çıktı... çok uğraştık, çözümü yönetmelik henüz kendisine ulaşmayan Artvin'de bulduk... motor tescilini orda yaptırdık... bu olay kimsenin aklına gelemezdi ben gibi ama dediğim gibi her şeyi didik didik edip hallettik...

2005 den sonra bu olay yasal olarak yapılabilirlikten çıktı... benim korkum, gerçekten serbest zannedip bu işe başlayan ama işletemeyecek olanları yanlış yönlendirmemek...

GokhanRS
03-10-2010, 11:21
işletmekte sorun yokta, mesela 1.6 motor yerine 2.0 koydunuz. işletin önce. ondan sonra turbola :) motor işlendikten sonra turbolayınca sorun çıkmıyor sanayide daha yeni bi aracınkini değiştirdiler. 2.0 motor koyuldu. işlendikten sonra turbolamaya başladılar.

ghibli06
03-10-2010, 11:24
dediğim gibi, 1,6 araca 2,0 koyan arkadaşlar, 2,0 olarak işlettikleri ruhsatı koysunlar tartışma bitsin...

bunu 3 senedir bir çok forumda tartıştım henüz 'ben yaptım' diyenlerden ses soluk çıkmadı...

GokhanRS
03-10-2010, 11:28
birde yönetmelikte diyorki benzinlide yüzde 30 güç artışına kadar sorun yok, peki bu güç artışından kasıt HP veya KW olarak mı, yoksa cc olarakmı bahsediliyor acaba?

ghibli06
03-10-2010, 11:34
o cümlenin tamamen yurtdışından alınan cümlenin çeviri anlamsızlığı: aynı blokta %30a kadar hacim büyütmeye izin verilen madde aslında, akılların karışmasının sebeplerinden biridir...

Eray Yümsel
03-10-2010, 11:37
dediğim gibi, 1,6 araca 2,0 koyan arkadaşlar, 2,0 olarak işlettikleri ruhsatı koysunlar tartışma bitsin...

bunu 3 senedir bir çok forumda tartıştım henüz 'ben yaptım' diyenlerden ses soluk çıkmadı...

minikler işletti forumada koydu bilal aktepe de işletti.

tr de paran varsa ve işi biliyosan açılmiycak kapı yok bence çok dert etme :)

Erol
03-10-2010, 11:59
eray bilalinki normal şartlarda işlendi sanırsam ama
minikslerinkinde egm ile başlıyor boru deil :D direk .aşak :D

Eray Yümsel
03-10-2010, 12:02
eray bilalinki normal şartlarda işlendi sanırsam ama
minikslerinkinde egm ile başlıyor boru deil :D direk başak :D

farketmez 1.5 i 1.8 e yükseltti :) miniklerde 1.6 yı 2.0 a demekki oluyomus :D

Erol
03-10-2010, 12:06
muhakkak olmuyacak diye birşey yok tr de :)

GokhanRS
03-10-2010, 12:06
az önce o yapan arkadasları aradım 1.6dan 2.0a yükseltenleri. tüm işlemleri maslaktaki itü otomotiv anabilim dalı makine mühendisliğimidir nedir oraya danısarak yapmıslar ve hiç bi sorun çıkmadan işletilmiş. ama incelemeye maslaktaki otomotiv anabilim dalına gitmiş araç. 450 lira harç yatırmışlar oraya.

Frid
03-10-2010, 12:36
Sanırsam tam emin olmamakla birlikte;

Araç Tüv'e gidecek motor şase kontrol için, Tüv'e fiyat ödenecek. Daha sonra motor faturası üzerinden belirli bir vergi ödenecek. Daha sonrada ruhsat yenileme ücreti ödenecek. Tüv ve ruhsat ücretleri sabit ama motor fiyatına göre vergi değişir vaziyette.

tüv tespitlere ücret almıyor faturayıda emniyet istiyor

CasabLanca
03-10-2010, 13:19
2,0 yerine 2,5 ya da 1,6 yerine 1,9 swap yapıp işletenler lütfen yazsın... konuşmalarda da verilen maddelerin yorumlamalarında da hata ve eksiklikler var...

kanun tamamen aracın motorunu aynısıyla değişmesi üzerine yapıldı, o yüzde bilmem kaçlı kelimeler cümleler sandığınız gibi yorumlanmıyor...

bmw 320i ye 1998 motoru takarsınız, model yılı ya da sonrasını... 2500 takayım derseniz Y A P A M A Z S I N I Z... bunu yıllardır her forumda yazıyorum, daha işletip de ruhsatını gösterebilen olmadı...

gönlünüzden gecenle realiteler birbirinden farklı malesef, bu yazıyı arabasına swap yaptığı 2500 motoru binbir güçlükle eski kanuna göre işleten, ailesi hukukçu ve emniyetçi biri yazıyor...

işletilmiyor demişsiniz ama bildiğim en iyi örnek Hasan abinin aracı;
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-araba-bmw-3-serisi-m3-killerr-m30-turbo-450bg-28966762/detay

Eray Yümsel
03-10-2010, 13:26
işletilmiyor demişsiniz ama bildiğim en iyi örnek Hasan abinin aracı;
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-araba-bmw-3-serisi-m3-killerr-m30-turbo-450bg-28966762/detay

adam haklı beyler

GokhanRS
03-10-2010, 14:00
evet 2.0a 3500 cc takılmış, işletilebiliyor yaw. muameleciyide aradım o da kolay iş dedi. yeterki koyacağın motor yasalara uygun yani fatura kesilebilir olsun diyor.


http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-modifiye-araclar-otomobil-tofas-dogan-swap-vtec-turbo-31492567/detay?

bu da ruhsata işlenmiş 350 hp lik tofaş vaşş :D

ghibli06
03-10-2010, 14:01
H.Başkara'nın aracı bildiğim kadarıyla 2005 civarlarında eski kanuna göre işlendi, aynen benim eski aracım gibi ;)

diğerleri için de şunu diyebilirim, TR de herşey olur mu ?? olur elbet, ben yazarken 'yasal' olarak dedim dikkat ederseniz...

CasabLanca
03-10-2010, 14:05
H.Başkara'nın aracı bildiğim kadarıyla 2005 civarlarında eski kanuna göre işlendi, aynen benim eski aracım gibi ;)

diğerleri için de şunu diyebilirim, TR de herşey olur mu ?? olur elbet, ben yazarken 'yasal' olarak dedim dikkat ederseniz...

2005 senesinde işlenmedi benim bildiğim 2010 veya 2009 sonlarında işlendi

ghibli06
03-10-2010, 14:12
Hasan Abi okursa açıklasın, beni kendi sitemden tanır(cabrioman)... en azından biz de nerde hata yaptığımızı bilelim, çünkü burda zannedilen, isteyen istediği motoru takar işletir hiç sorun olmaz :)

o zaman bu kadar yönetmeliği niye koymuşlar :)

Eray Yümsel
03-10-2010, 17:06
H.Başkara'nın aracı bildiğim kadarıyla 2005 civarlarında eski kanuna göre işlendi, aynen benim eski aracım gibi ;)

diğerleri için de şunu diyebilirim, TR de herşey olur mu ?? olur elbet, ben yazarken 'yasal' olarak dedim dikkat ederseniz...

üstat böle yazarsan sen bu adamlara change çi dersin olmaz. adamlar usulüne göre yapmış işletmiş ister rüşvet verir ister evrakta oynama yapar sonuç olarak o motor no su ruhsata geçmişse legal olarak kayıtlarda varsa kralı gelse bişey diyemez bilesin çelişki yaratmanın manası yok.

he varsa işletmek istediğin motor gönder ben burda hallederim yeterki $ bundan haber ver :)

ufak bi dipnot...
işi bilen adam küçüklükten başlamıştır cinliğe, sen ilk okulda simit kuyruğuna girmemek için hiç araya sıvışmadıysan bu swap işinide beceremezsin :) he eğer paran varsa en öndeki cocuga ufak bir miktar atıp banada bitane alsana dersin yada onada ısmarlarsın gene beklemezsin ;) 2 seçeneğin var yani :D tamamen legal aman duygusal :hehe:

ghibli06
03-10-2010, 17:41
dostum o zaman sana bir olay anlatayım da oldu da bitti maşallah nasıl oluyor öğren...

olay yüksek yargıdan bir hakimin başından geçmiştir: motor nosu dahil olmak üzere herşeyi işli olarak geldi ruhsat tamam, plaka tamam, hepsinde devletin damgası var... 1 sene sonra evrak sorunu nedeniyle devlet arabaya el koydu, yakalanan bir grubun işlettiği bütün arabalar güme gitti...

yani ben işlettim artık kralı gelse bir şey yapamaz diye bir olay yok... devlet bu tarz işlerde 'beyan' ı esas alır, herhangi bir sorunda ise 'beyan hatası' der sana geri çöker :)

dipnotuna gelince, simiti çok severim, ne kadar beklemem gerekirse beklerim :) bu arada kimseye change ci falan demedim, bence isimleri arabaları burda cok fazla deşifre etmeyin...

Eray Yümsel
03-10-2010, 17:49
ne şekilden el konulduğuna bağlı sen şimdi iyi güzel anlatıyosunda ben illegal bişeyden bahsetmiyorum presüdürü neyse o.

sen şimdi cam filmi de işletilmez dersin :hehe: gönder ruhsatını onuda işletiyim :)

GokhanRS
03-10-2010, 17:51
ne şekilden el konulduğuna bağlı sen şimdi iyi güzel anlatıyosunda ben illegal bişeyden bahsetmiyorum presüdürü neyse o.

sen şimdi cam filmi de işletilmez dersin :hehe: gönder ruhsatını onuda işletiyim :)

bu biraz iddalı olmuş. film yaptırım yanına gelicem mutlaka :D

Eray Yümsel
03-10-2010, 17:53
iddia yok arkadaşlar real işler :D

cem yılmazın da dediği gibi

para çokomel ilişkisi :D

ghibli06
03-10-2010, 17:53
hocam beni tanımadığın için hiç birşey yaptıramadığımı sanıyorsun sanırım :) sen arkadaşlara yardımcı olmaya devam et ben işlerimi hallediyorum merak etme :)

Eray Yümsel
03-10-2010, 17:54
yok abicim yanlış anladın sen okadar katı konuşuyosunki olamaaaz imkansıız gibi bende diyorumki olur yani kasmaya gerek yok :) başka bişey yok

oxygen
03-10-2010, 18:02
Bende birşey sormak istiyorum;

senna'nın verdiği linki açamadım o yüzden var mı yok mu bu sorunun cevabı orda bilmiyorum..

Başka markanın üretmiş olduğu aynı hacimdeki motoru işletebiliyor muyuz ?

ghibli06
03-10-2010, 18:03
bakın benim dediğim şudur, burda 'yapılır, işlenir, hiç sorun olmaz' dedikçe, 1,4 civicinin motorunu değiştirmek isteyecek bir sürü kişi çıkacaktır... işletemediklerinde size mi gelecekler ?

kimin ne olduğu önemli değil, ben bazı şeyleri bildiğim için konuşuyorum burda... kimin ne şekilde işlettiğini burda didiklemeyin bence: 1,4 ya da 1,6 araç 2,0 olarak ya da üzeri işletebilindi mi o önemli... 2,0 koyup 1,6 yazan çok araç var hatta motor hacmi yazmayıp sadece numarası ile onaylanan...2,0 motora 1,6 fatura kesen de olabilir ya da tam tersi...

kuyruğa girmeden en önden nasıl simit alınır hepsini bilirim merak etmeyin...

Eray Yümsel
03-10-2010, 18:03
Bende birşey sormak istiyorum;

senna'nın verdiği linki açamadım o yüzden var mı yok mu bu sorunun cevabı orda bilmiyorum..

Başka markanın üretmiş olduğu aynı hacimdeki motoru işletebiliyor muyuz ?

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-modifiye-araclar-otomobil-tofas-dogan-swap-vtec-turbo-31492567/detay?

en iyi cevap :D

Eray Yümsel
03-10-2010, 18:05
bakın benim dediğim şudur, burda 'yapılır, işlenir, hiç sorun olmaz' dedikçe, 1,4 civicinin motorunu değiştirmek isteyecek bir sürü kişi çıkacaktır... işletemediklerinde size mi gelecekler ?

kimin ne olduğu önemli değil, ben bazı şeyleri bildiğim için konuşuyorum burda... kimin ne şekilde işlettiğini burda didiklemeyin bence: 1,4 ya da 1,6 araç 2,0 olarak ya da üzeri işletebilindi mi o önemli... 2,0 koyup 1,6 yazan çok araç var hatta motor hacmi yazmayıp sadece numarası ile onaylanan...2,0 motora 1,6 fatura kesen de olabilir ya da tam tersi...

[B]kuyruğa girmeden en önden nasıl simit alınır hepsini bilirim merak etmeyin...


dediğim gibi, 1,6 araca 2,0 koyan arkadaşlar, 2,0 olarak işlettikleri ruhsatı koysunlar tartışma bitsin...

bunu 3 senedir bir çok forumda tartıştım henüz 'ben yaptım' diyenlerden ses soluk çıkmadı...

çelişki yaratmaaaa :)

ghibli06
03-10-2010, 18:09
iyi oku bence... 2,0 olarak işleten diyorum???? var mı?? ruhsatta ne yazıyor??? diğerlerini biliyorum diyorum 1,6 motoru 2,0 yaptım işte bu da ruhsatı 2,0 yazıyor diyen var mı?? varsa koysun ben de çekileyim??

Ankarada işletemedikleri için motor sökenleri de yazsanıza?

GokhanRS
03-10-2010, 18:14
iyi oku bence... 2,0 olarak işleten diyorum???? var mı?? ruhsatta ne yazıyor??? diğerlerini biliyorum diyorum 1,6 motoru 2,0 yaptım işte bu da ruhsatı 2,0 yazıyor diyen var mı?? varsa koysun ben de çekileyim??

Ankarada işletemedikleri için motor sökenleri de yazsanıza?

arkadaş doğru söylüyor. 1.6 olarak işli o doğan honda swap. aradım kendisini, ruhsata 1.6 olarak işlendi eski vizede. yeni vizede yükseltirsen 1.6 olarak işletme imkanın dahi yok şeklinde bilgi verdi sağolsun.

yani işin içine rüşvet girse dahi aracın eski motoru 1.6 ise 2.5 motoru 1.6 olarak belki işletirsin. ama yeni vizede artık olmuyormuş. eski vizede de 2.5 i 1.6 olarak işletebilmişler.

Eray Yümsel
03-10-2010, 18:14
94 model e36 coupe hatasız kasa deri döşeme mtecnic coilover görüldüğü gibi.motor bmw nin m106 kodlu M30 big blok üzerine turbo uygulanarak 0.6 barda 286 bg veren 3500cc turrbolu motor konup blok ruhsata işletilmiştir.1.3 barda minimum 450bg veren chip vardır üzerinde.t70 turbo taial wg komple Q100 krom egsoz e36 m3 3.15 klitli diff ve akisler vs vs vs

önderimiz hasan abimiz :)

ghibli06
03-10-2010, 18:19
arkadaş doğru söylüyor. 1.6 olarak işli o doğan honda swap. aradım kendisini, ruhsata 1.6 olarak işlendi eski vizede. yeni vizede yükseltirsen 1.6 olarak işletme imkanın dahi yok şeklinde bilgi verdi sağolsun.

yani işin içine rüşvet girse dahi aracın eski motoru 1.6 ise 2.5 motoru 1.6 olarak belki işletirsin. ama yeni vizede artık olmuyormuş. eski vizede de 2.5 i 1.6 olarak işletebilmişler.

bravo demek istediğim aynen budur...

GokhanRS
03-10-2010, 19:04
4.1.2- İmalat Yeterlilik Belgesine istinaden Teknik Belgeyle tescili yapılmış araçlar üzerinde yapılacak motor değişikliğinde ilgili yönetmeliklerin en az temel seviyesini sağlayan motorlar kullanılmalıdır.

bu yönetmelikte birebir aynı hacimi bloğu hp yi veren motorlar kullanmalısın anlamında kullanmışlar.

yani bende EKEray gibi sanıyordum ancak

yiğidi öldür hakkını yeme ghibli06 rumuzlu arkadaş haklı çıktı. gerisi hikaye ve change e giriyormuş yasal olarak. yani o şahin bile yaralamalı kaza durumunda suçlu duruma düşecek.

(bilgi emniyete ve tüv yetkilisine danışılarak edindiğim bilgidir.)

chare
04-10-2010, 00:25
yaa sonuç olarak işleten arkadaşlar var bi şekilde.:D

altima
04-10-2010, 08:34
forumda konusu geçmişti bunun tekrar yazayım..


öncelikle motor faturalı olacak. gümrük belgesinin de gerekli olacağı yerlerde olacak tabi..diyelimki motoru distribütörden aldın;ki onlar bile direk kendileri uğraşmayıp X bir firmayı görevlendiriyor;uğraşıp (eğer öle birşey varsa) onunda faturasını bulman lazım. daha sonra proje çizimi olacak. yok kardeşim aracın bloğu orjinal desen bile proje çizilecektir..tse onayına gideceksin. . bu proje dedikleri şey aracın eski motor özellikleri ve yeni motor özelliklerinin tuttuunu kanıtlayan bi döküman gibi bişi. yetkili mühendislik büroları var ve bunlar bu 2-3 sayfalık dökümanı hazırlayıp tse'den onay alıyor. 2 gün felan sürüyor maksimum.

bu da hazır olduktan sonra aracı muayeneye sokmak icap ediyor. (motor numarası çakılmadan önce) muayeneyi de geçtikten sonra tutuyoruz emniyet müdürlüğünün yolunu. orada başvuru yapıp kayıt defterinden boşta bulunan bi EGM kodu ile başlayan numara alıyorsunuz ve yetkili motor numarası çakma işlemi yapan arkadaşların mekanına gidiyorsunuz(gayrettepe emniyetin arka tarafında)

emniyete tekrar gidip görevli polis memuruna gösterip onun da damga çakmasını sağlıyoruz. bu işlem de tamamlanınca tekrar muayeneye girmek için muayene istasyonuna gitceksin ve daha sonra dökümanların onaylanacak. geriye sadece muamelecinin dökümanlarla yeni ruhsatı çıkarması kalır; ki onu da 1-2 günde muameleci arkadaş yapar.

motor numarası çaktırmak ve ruhsata işletmek böyle bişi. sadece faturalı ve hurda belgeli motorları işletebiliyorsunuz bu arada.

umarım yardımcı olmuşumdur.



saygılar
Rıdvan.. :)

isteyene kaynak link

http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?t=31582&page=2

Saygılar
Rıdvan. ;)

Suti
04-10-2010, 09:08
ghibli06 arkadaşımız 2005 yılında çıkan kanunla yaşadığı zorlukları anlatmış,

yeni kanun eskinin hükmünü kaldırır, senna nın linkini verdiği TAMİM 23.01.2009 tarihli,

yani sanırım karışıklık ve anlaşmazlık 2005 te ghibli06 arkadaşımızın işlemini yapmadan 15 gün önce cıkan TSE standartları ve 23.01.2009 tarihi arasında yaşanmış olabilir.

ghibli06
04-10-2010, 09:25
swap olayının yasal olmasına en çok sevinenlerden biri olurum, iptal olan projeleri hayata geçiririz :) ama dediğim gibi, şu an yürürlükteki uygulamalar bu şekilde değil ...

senna
04-10-2010, 09:33
swap olayının yasal olmasına en çok sevinenlerden biri olurum, iptal olan projeleri hayata geçiririz :) ama dediğim gibi, şu an yürürlükteki uygulamalar bu şekilde değil ...

geçen yine mmo ve proje mühendisleriyle görüştüm yakın tarihde tse ile görüşmeye gidicem bu konuyuda kendileri ile konuşup daha net bilgi aktarıcam fakat şu an tamim işliyor sorun olmadan kesin bilgiyi söylerim:)

Chatin
05-10-2010, 16:55
aslında işin vicdani yanını düşünürsen swap yapanın amacı gazlamak.. eğri oturup doğru konuşalım. bu swaplı aracını sadece pistte kullacaksan swap sonuna kadar serbest olmalı. ama trafikte o şasenin frenlerin yürüyenin kaldırmayacağı aracı swaplayıp gezersen illa basarsın yine ve illa olmamakla beraber masum kişilere zarar verirsin.

ama gel gör ki kıçı kırık körfez pisti bile açık değil. şimdi erkişi nerde boşaltacak bu hız tutkusunu. sloganla caddelerden pistlere demek kolay. pist olmadıktan sonra bu işleri çözseler ne çözmeseler ne..

GokhanRS
05-10-2010, 17:00
aslında işin vicdani yanını düşünürsen swap yapanın amacı gazlamak.. eğri oturup doğru konuşalım. bu swaplı aracını sadece pistte kullacaksan swap sonuna kadar serbest olmalı. ama trafikte o şasenin frenlerin yürüyenin kaldırmayacağı aracı swaplayıp gezersen illa basarsın yine ve illa olmamakla beraber masum kişilere zarar verirsin.

ama gel gör ki kıçı kırık körfez pisti bile açık değil. şimdi erkişi nerde boşaltacak bu hız tutkusunu. sloganla caddelerden pistlere demek kolay. pist olmadıktan sonra bu işleri çözseler ne çözmeseler ne..


organizasyona özel araç hazırlayabiliyor swap yapabiliyorsun zaten. bunun için gerekli mercilere başvuruyorsun ve yapıyorsun legal olarak yapan cok motor sport firması var zaten. ancak sadece pist için izin çıkıyor yani aracın trafiğe çıkması yasak ve çekiciyle piste gitmesi gerekiyor.


geçen yine mmo ve proje mühendisleriyle görüştüm yakın tarihde tse ile görüşmeye gidicem bu konuyuda kendileri ile konuşup daha net bilgi aktarıcam fakat şu an tamim işliyor sorun olmadan kesin bilgiyi söylerim:)

Çoktan resmi yerlerden bilgi aldım ki bu resmi yerlerden biri emniyette arkadaşın anlattığı mührü basanların şefi.

Diğeride Tüv yetkili mühendisi.

Ve sonuç, benzinliyi dizele, dizeli benzinliye swap standartlara uyarsa serbest,

Ama benzin dizel farketmeden tek bi önemli asıl kural var

1.6 yı 2.0 swap suç! change e giriyor.
2.0 ı 1.6 ya düşürmekte suç.

peki neden suç? çünkü 1.6 ya 2.0 veya 1.8 2.5 v.s ne olursa olsun yasak. 1.6 ise 1.6 2.0 ise 2.0 a swaplayabiliyorsunuz aracı. o şahinli arkadaşınkide 1.6 olarak işli. yani yaralamalı kazaya karışsa motorun 2.2 cc olduğu anlaşılsa direk tutuklanıcak demektir :D

yapmayın :) tavsiye ( sonuç olarak ilk başta karşı cıktığım öyle şeymi olur dediğim ghibli06 rumuzlu arkadaşımız haklı çıktı kusura bakmasın artık, büyük konuşmamak lazımmış)

Chatin
05-10-2010, 17:34
organizasyona özel araç hazırlayabiliyor swap yapabiliyorsun zaten. bunun için gerekli mercilere başvuruyorsun ve yapıyorsun legal olarak yapan cok motor sport firması var zaten. ancak sadece pist için izin çıkıyor yani aracın trafiğe çıkması yasak ve çekiciyle piste gitmesi gerekiyor.


aslında bakarsan doğru olan prosedür işliyormuş o zaman.. hadi leen diyenlerin başına bir trafik kazası gelse hadi leen demezler büyük ihtimalle.

ama işin tek sıkıntılı yanı pist yok ki arkadaş.. istanbulda da durum bu ankarada da vay efendim izimiri adanası aynı.. istanbul park cep yakıyor körfez pisti açık bile değil. e sen (devletin ilgili mercileri) bu pisti yapmazsan insanlar tabii ki otobana çıkar. yoksa önüne araç çıkmasından hiçbir roll'cü mutlu değildir kesin. bi ara miniksler kafayı kırıp pist işine giriyordu ama onlarda kesin yasal prosedürlerden yılmıştır. o da olmadı malesef.

tek sorun var ; pist pist pist..

clioGT
10-11-2010, 11:09
tamamını okuyamadım ama,

peki yurtdışından araçla aynı marka model motor ama 2.el motor getirebiliyor muyuz? getirebiliyorsak yasal olarak maliyeti çok oluyor mu, shipping kısmı hariç?
tr ye girerken evrak işi olarak soruyorum?

senna
10-11-2010, 11:13
yurtdışından 2. el motor girmez kullanılmış motoru sokamazsınız

clioGT
10-11-2010, 11:16
heh patladık o zaman dakika 1 gol 1:)

senna
10-11-2010, 11:22
organizasyona özel araç hazırlayabiliyor swap yapabiliyorsun zaten. bunun için gerekli mercilere başvuruyorsun ve yapıyorsun legal olarak yapan cok motor sport firması var zaten. ancak sadece pist için izin çıkıyor yani aracın trafiğe çıkması yasak ve çekiciyle piste gitmesi gerekiyor.



Çoktan resmi yerlerden bilgi aldım ki bu resmi yerlerden biri emniyette arkadaşın anlattığı mührü basanların şefi.

Diğeride Tüv yetkili mühendisi.

Ve sonuç, benzinliyi dizele, dizeli benzinliye swap standartlara uyarsa serbest,

Ama benzin dizel farketmeden tek bi önemli asıl kural var

1.6 yı 2.0 swap suç! change e giriyor.
2.0 ı 1.6 ya düşürmekte suç.

peki neden suç? çünkü 1.6 ya 2.0 veya 1.8 2.5 v.s ne olursa olsun yasak. 1.6 ise 1.6 2.0 ise 2.0 a swaplayabiliyorsunuz aracı. o şahinli arkadaşınkide 1.6 olarak işli. yani yaralamalı kazaya karışsa motorun 2.2 cc olduğu anlaşılsa direk tutuklanıcak demektir :D

yapmayın :) tavsiye ( sonuç olarak ilk başta karşı cıktığım öyle şeymi olur dediğim ghibli06 rumuzlu arkadaşımız haklı çıktı kusura bakmasın artık, büyük konuşmamak lazımmış)


TSE tamimi senin dediğin gibi değil aynı zamanda tse ilede bu konuyu görüştüm hacimle alakalı bir kısıtlama yok hacimle alakalı olan kısıtlama projenin yapısı değişiyor


hacim farkından suç işlemessiniz tamimi bi okusanız anlıcaksınız change falan olmaz

o hacimle alakalı yazdıklarının kaynağını gösterebilirmisin bana varmıdır kaynak? tadilatlarla alakalı yönetmelikleri tamimleri okudum bu şekilde bir işleyiş yok nerde?

tüvdeki yetkili mühendis kim?

emniyettekiler yönetmeliklerin çoğunu bilmiyor kendi yönetmeliklerinin bir kısmından bi haber çalışyor bu anlattıklarım 2009 tarihli yazılar

cemsultan
10-11-2010, 12:14
yurtdışından 2. el motor girmez kullanılmış motoru sokamazsınız

Yurtdışından ikinci el hiç bişeyi sokamayız zaten kanuna göre, motor değil, üst kapak,ekzantrik hatta karbüratör bile, gümrüğe bi takılırsa aylarca sürünür ve sonuçta bezer yine alamazsınız, zaten maliyeti de akı bokunu geçer duruma gelir.

Ha gümrükde adamın varsa koca konteynır bile sokarsın ayrı konu :D

ghibli06
10-11-2010, 12:59
konu hortlamış yine :)

arkadaşlar bu ülkede resmi işleri ruhsat harç tapu vs devletin yetkili birimleri onaylar ve verir...

TSE sadece aracı kurumdur, ama o da 1,6 araca 2,0 konduğu zaman ruhsat verin diyemez, yasal olup olmadığı hukuksal bir durumdur... ve şu anda TR deki kanunlar, bu işin yasal olmadığına hükmetmiş...

Senna dostumu tanımam ama yazılarını keyifle okuyorum, ona muhalefet diye yazıyorum sanmasın lütfen... başıma geldiği için yazma gereği hissediyorum :)

clioGT
10-11-2010, 13:10
Yurtdışından ikinci el hiç bişeyi sokamayız zaten kanuna göre, motor değil, üst kapak,ekzantrik hatta karbüratör bile, gümrüğe bi takılırsa aylarca sürünür ve sonuçta bezer yine alamazsınız, zaten maliyeti de akı bokunu geçer duruma gelir.

Ha gümrükde adamın varsa koca konteynır bile sokarsın ayrı konu :D

yani soktuk diyelim tr ye sonrasında işletme kısmında filan sıkıntı çıkıyor mu faturası olsa bile?

ghibli06
10-11-2010, 13:14
her fatura işlenecek diye bir olay yok... devlet senin 2.el parça ithal etmeni yasaklamış o nedenle faturan da olsa, 2.el ise ne sokabilirsin, hadi soktun bi şekilde, devlete bunu işlettirmeye kalkarsan bir de sana amme davası açılır :)

senna
10-11-2010, 13:14
konu hortlamış yine :)

arkadaşlar bu ülkede resmi işleri ruhsat harç tapu vs devletin yetkili birimleri onaylar ve verir...

TSE sadece aracı kurumdur, ama o da 1,6 araca 2,0 konduğu zaman ruhsat verin diyemez, yasal olup olmadığı hukuksal bir durumdur... ve şu anda TR deki kanunlar, bu işin yasal olmadığına hükmetmiş...

Senna dostumu tanımam ama yazılarını keyifle okuyorum, ona muhalefet diye yazıyorum sanmasın lütfen... başıma geldiği için yazma gereği hissediyorum :)


estağfurullah hiç öyle hissetmedim zaten:)

yalnızca yardımımız olsun diye uğraşıyorum sizin yazdıklarınızıda dikkate alarak geçen hafta TSEden mühendislerle görüştüm TSE diyorum çünkü onlarda mevzuata göre haraket ettikleri için uygun olmayan projeyi onaylamazlar he şuda var ne projeler onaylanaıyor orası ayrı:) tamimde açık şekilde yazdıkları için ve o tamiminde araştırmadım ama yasal bir dayanağa göre yazdıklarını umuyorum o yüzden çok problem olacağını sanmıyorum ama şu var bazı tadilatlar sonunda istenecek şeyleri istemiyorlar yeniden fren testi vs gibi o işlerde biraz aksama var bazı tadilat tanımları çok yüzeysel olduğu için aslında herkes atını koşturur bir durumda şu an


sizin bu işi yaptığınız zaman dediğiniz gibiydi ama şu an bilidğim kadarıyla çok problem yaşanmaz eğer herşey uygun şekilde yapıolırsa

senna
10-11-2010, 13:16
yani soktuk diyelim tr ye sonrasında işletme kısmında filan sıkıntı çıkıyor mu faturası olsa bile?


her fatura işlenecek diye bir olay yok... devlet senin 2.el parça ithal etmeni yasaklamış o nedenle faturan da olsa, 2.el ise ne sokabilirsin, hadi soktun bi şekilde, devlete bunu işlettirmeye kalkarsan bir de sana amme davası açılır :)


bildiğim kadarıyla biri bu şekilde motor vs sokup gümrükte kaldı hatta çokta başı ağrıdı sti spec c parçalarıydı ama kimdi unuttum

doush
10-11-2010, 17:01
heh patladık o zaman dakika 1 gol 1:)

Motorun çok çok çok güzel temizlenip açılıp bakıldığında (yani sandıktaysa) sıfır gibi görünürse sıkıntı olmaz.. Daha önceden o şekilde motor girdiğini biliyorum.. Bu da aldığınız kişiye rica edilebilir..

altima
10-11-2010, 17:30
forumda konusu geçmişti bunun tekrar yazayım..


´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster

öncelikle motor faturalı olacak. gümrük belgesinin de gerekli olacağı yerlerde olacak tabi..diyelimki motoru distribütörden aldın;ki onlar bile direk kendileri uğraşmayıp X bir firmayı görevlendiriyor;uğraşıp (eğer öle birşey varsa) onunda faturasını bulman lazım. daha sonra proje çizimi olacak. yok kardeşim aracın bloğu orjinal desen bile proje çizilecektir..tse onayına gideceksin. . bu proje dedikleri şey aracın eski motor özellikleri ve yeni motor özelliklerinin tuttuunu kanıtlayan bi döküman gibi bişi. yetkili mühendislik büroları var ve bunlar bu 2-3 sayfalık dökümanı hazırlayıp tse'den onay alıyor. 2 gün felan sürüyor maksimum.

bu da hazır olduktan sonra aracı muayeneye sokmak icap ediyor. (motor numarası çakılmadan önce) muayeneyi de geçtikten sonra tutuyoruz emniyet müdürlüğünün yolunu. orada başvuru yapıp kayıt defterinden boşta bulunan bi EGM kodu ile başlayan numara alıyorsunuz ve yetkili motor numarası çakma işlemi yapan arkadaşların mekanına gidiyorsunuz(gayrettepe emniyetin arka tarafında)

emniyete tekrar gidip görevli polis memuruna gösterip onun da damga çakmasını sağlıyoruz. bu işlem de tamamlanınca tekrar muayeneye girmek için muayene istasyonuna gitceksin ve daha sonra dökümanların onaylanacak. geriye sadece muamelecinin dökümanlarla yeni ruhsatı çıkarması kalır; ki onu da 1-2 günde muameleci arkadaş yapar.

motor numarası çaktırmak ve ruhsata işletmek böyle bişi. sadece faturalı ve hurda belgeli motorları işletebiliyorsunuz bu arada.

umarım yardımcı olmuşumdur.

saygılar
Rıdvan..





isteyene kaynak link

http://www.techturkey.com/forum/show...t=31582&page=2

Saygılar
Rıdvan.

bilmiyorum kaçıncı kez yazıyorum :D:D:D:D

senna
10-11-2010, 17:34
forumda konusu geçmişti bunun tekrar yazayım..







isteyene kaynak link

http://www.techturkey.com/forum/show...t=31582&page=2

Saygılar
Rıdvan.

bilmiyorum kaçıncı kez yazıyorum :D:D:D:D



senin dediğin ayrı numarasız bloğa numara çaktırmışsın/işlettirmişsin sen

clioGT
11-11-2010, 09:20
Motorun çok çok çok güzel temizlenip açılıp bakıldığında (yani sandıktaysa) sıfır gibi görünürse sıkıntı olmaz.. Daha önceden o şekilde motor girdiğini biliyorum.. Bu da aldığınız kişiye rica edilebilir..

yani ''0'' motor olarak sokulursa...

miniks
11-11-2010, 09:41
Hep aynı Şeyleri yazmaktan sıkıldım !!!

Herkes çok biliyor

Daha evvel bir kişinin konusunda son kez anlattım bir daha anlatamıcam o postumu bulup buraya biri yapıştırırsa sevinirim

sonra

Ghibli arkadaşım ismin bülent ti sanırım

bak herşeyi çok bilmek iyi birşey değildir yok yasal degil yok bilmem ne yok yeni kanunmuş yok eski kanunmuş yok ıvır yok zıvır

bak 1998 model vtec aracım 1.6 vti motorum vardı

2005 model K20A motoru üzerine kodum ve işlettim Devletten özel izin motor numarası aldım

EGM ile başlar numara Emniyet Genel Müdürlüğü

Buyur ruhsatım hadi git change yapmış diye şikayet et bakalım yasadışı bir iş mi yapılmış

Bana maliyetine gelince 4000 tl den fazla

1.600 cc 160 hp den

2.000 cc 201 hp

saygılar

http://img828.imageshack.us/img828/7316/dscn3382.jpg

GokhanRS
11-11-2010, 09:46
Hep aynı Şeyleri yazmaktan sıkıldım !!!

Herkes çok biliyor

Daha evvel bir kişinin konusunda son kez anlattım bir daha anlatamıcam o postumu bulup buraya biri yapıştırırsa sevinirim

sonra

Ghibli arkadaşım ismin bülent ti sanırım

bak herşeyi çok bilmek iyi birşey değildir yok yasal degil yok bilmem ne yok yeni kanunmuş yok eski kanunmuş yok ıvır yok zıvır

bak 1998 model vtec aracım 1.6 vti motorum vardı

2005 model K20A motoru üzerine kodum ve işlettim Devletten özel izin motor numarası aldım

EGM ile başlar numara Emniyet Genel Müdürlüğü

Buyur ruhsatım hadi git change yapmış diye şikayet et bakalım yasadışı bir iş mi yapılmış

Bana maliyetine gelince 4000 tl den fazla

1.600 cc 160 hp den

2.000 cc 201 hp

saygılar

http://img828.imageshack.us/img828/7316/dscn3382.jpg

dostum ellerine sağlık. sevindim böyle birşeyi yapabilmiş olan birileri olduğuna. ancak ilk defa görüyorum daha önce ruhsatlarını gösterenlerin hepsinin ruhsatında 2.2 motoru 1.6 diye işletmişler hep.

seninki gibi komple yasal değildi yani hiç biri.

bunu nasıl yaptın neler yaptın nerelere gittin. yasal ne gibi sıkıntılar yaşadın yada yaşamadın.

neyse yani yol gösterirsen sevinirim. bizlere çok faydası olur neyi nasıl yapmamız gerektiğini anlatırsan.

miniks
11-11-2010, 09:53
Ben çok anlattım her konuya yazdım daha yazamam okadar uzun sürüyorki yazması

kısadan söliyeyim

paranız yoksa zaten yapabiliceginiz bir iş degil

ayrıca bir kaç ayınızı ayırmanız lazım bu iş için sadece istanbulda degil ankarada da işlemler yapılıyor

araç bir kaç sefer çekici ile muayane istasyonu emniyet müdürlügüne gidip gelicek vs vs

ama işin kolay olanı eski hacmin de yeni motoru işletmek

bende olsam öle yapardım yalan yok sırf tüv acıldıgı için ben böle yapmıştım ki sonradan gördüm ki gerek yokmuş olan zamana ve paraya oldu

ama herkes te bilmeden atıp tutmasın o olmaz bu olmaz diye

ghibli06
11-11-2010, 10:16
hocam tebrik ederim işte sorduğumuz buydu, motor numarasına ve hacmine kadar işletmişsiniz... ama itiraf ettiğiniz gibi parası olmayan zamanı olmayan 2-3 ay uğraşamayacak olan girmesin demişsiniz...

yani bu iş talimatlara uygun hemen gidin yaptırın tarzı bir olay değil doğru muyum??
Ankarada kaç tane aracın swaplı olmasına rağmen işletemediğini sanırım bilirsiniz, ben de değiştirdim ve de işlettim, nasıl yaptığımı da anlattım...

yazılanlardan isteyen istediğini takar işletir bir sıkıntı çıkmaz gibi bir durum oluşmasın, TR de paran imkanın zamanın varsa herşey olur demek ayrı, al sana prosedür götür işlet masrafı ruhsat ve TSE 500 tl demek ayrıdır...

burda herhangi birini change diye neden ihbar edelim tam tersi, prosedürü bilmediği için kimsenin aracı change durumuna düşmesin amaç bu...

miniks
11-11-2010, 10:57
bende tekrar diyorum

Prosedürü boşver kimsenin ki change duruma düşmez

3.000cc yi 2.000 cc olarak işletebilir herkes

o motorun ne oldugunu adam bilmiyorki

ben çalışsam Tüv de hepsini gönderirim universiteye tek tek cc sini ölçtürtürüm

ama senin benim gibi bilgili degil ordakiler

onlar sadece şase okur motor no okur alt takım kontrol eder far ayarına bakar

16EC813
11-11-2010, 10:59
pekii bişey sorcam ;
yeni motor almadan ,kendi motorumu bi başkasına nasıl satarım ? veya satabilmem için neler yapmalıyım ?
bunu şunun için soruyorum ,tamamen duygusal :D

ghibli06
11-11-2010, 11:06
noterden motora satış veriyorsun...

merruse
11-11-2010, 11:13
http://img828.imageshack.us/img828/7316/dscn3382.jpg

Sadece meraktan soruyorum yanlış anlaşılma olmasın.

Bu aracın vergisi ne üzerinden ödeniyor şimdi? 1.6 mı yoksa 2.0 mı? 2.0 üzerinden ödeniyorsa geyiklik yapıp geriye dönük olarak vergi borcu falan çıkartmadılar değilmi? Cevap için şimdiden sağol.

miniks
11-11-2010, 11:20
Soru için teşekkür ettim sana

çok güzel soru sormuşsun

Aracın yeni motor işlendikten sonra vergisi 2.0 olarak ödeniyor

ondan önce ki bütün borclarını mecbur zaten kapatmak zorundasın cünkü bu motoru koyana kadar 3 sefer muayaneye gidiyorsun

doush
11-11-2010, 18:06
yani ''0'' motor olarak sokulursa...

Hayır zaten sandığa koyacak adam ya da başka bir şey.. Açıp bakarsa dışarıdan çok temiz görünmeli.. Üstünde yağ kir falan olmayacak..

merruse
12-11-2010, 08:37
Aracın yeni motor işlendikten sonra vergisi 2.0 olarak ödeniyor

ondan önce ki bütün borclarını mecbur zaten kapatmak zorundasın cünkü bu motoru koyana kadar 3 sefer muayaneye gidiyorsun
Onu sormamıştım ama anladım. Benim korkum bu araba 2.lt oldu hadi bakalım 98 den bu yana olan vergi farkını öde demeleri üzerineydi. ***** kredilerde falan geriye dönük olarak para tahsil ediyorlarmış bugünlerde.. Bunda da öyle bir iş varmı diye sordum ama anladığım kadarı ile yok.

Demekki bu vergici amcalar 1.6 VTE yazması ile falan değil sadece silindir hacmi ile ilgileniyorlar. Bu da açıklığa kavuşmuş oldu böylelikle..

Eray Yümsel
12-11-2010, 08:55
hocam tebrik ederim işte sorduğumuz buydu, motor numarasına ve hacmine kadar işletmişsiniz... ama itiraf ettiğiniz gibi parası olmayan zamanı olmayan 2-3 ay uğraşamayacak olan girmesin demişsiniz...

yani bu iş talimatlara uygun hemen gidin yaptırın tarzı bir olay değil doğru muyum??
Ankarada kaç tane aracın swaplı olmasına rağmen işletemediğini sanırım bilirsiniz, ben de değiştirdim ve de işlettim, nasıl yaptığımı da anlattım...

yazılanlardan isteyen istediğini takar işletir bir sıkıntı çıkmaz gibi bir durum oluşmasın, TR de paran imkanın zamanın varsa herşey olur demek ayrı, al sana prosedür götür işlet masrafı ruhsat ve TSE 500 tl demek ayrıdır...

burda herhangi birini change diye neden ihbar edelim tam tersi, prosedürü bilmediği için kimsenin aracı change durumuna düşmesin amaç bu...

böyle bir geri vitese atma şekli yok dikat et kırılcak şanzıman. bana yazdığın yazılara bak bide şimdi yazdığın yazılara bak :D ben sıkılıp dahaf azla cevap yazmadım bu konuya da bu yazını görünce dayanamadım :) komik ya çok komik

clioGT
12-11-2010, 09:09
bu zorluklar hacim değişikliğinde o zaman?

yani 2.5 yerine yine 2.5 aynı markanın, sadece 87 model değil de 05 model motorunu koysak daha rahatız o zaman?

Eray Yümsel
12-11-2010, 09:10
hem hacim hemde silindir farkı önemli. 4 e 6cycle 6 yada 4 işletemezsin :)

clioGT
12-11-2010, 09:11
model yılı hari herşey aynı:D

senna
12-11-2010, 09:12
bu zorluklar hacim değişikliğinde o zaman?

yani 2.5 yerine yine 2.5 aynı markanın, sadece 87 model değil de 05 model motorunu koysak daha rahatız o zaman?



hacimde sıkıntı yok:) güç artırımı önemli:)

tabi motor üretim yılı, şaseden yüksek olması lazım daha kolay olur

Eray Yümsel
12-11-2010, 09:14
model yılı hari herşey aynı:D

ozaman sikinti yok işetirsin her türlü yani bir deyişle money talks :D

merruse
12-11-2010, 12:49
böyle bir geri vitese atma şekli yok dikat et kırılcak şanzıman. bana yazdığın yazılara bak bide şimdi yazdığın yazılara bak :D ben sıkılıp dahaf azla cevap yazmadım bu konuya da bu yazını görünce dayanamadım :) komik ya çok komik

Figür fena değildi ama hakkını vermek lazım.. :)

merruse
12-11-2010, 12:58
hocam tebrik ederim işte sorduğumuz buydu, motor numarasına ve hacmine kadar işletmişsiniz... ama itiraf ettiğiniz gibi parası olmayan zamanı olmayan 2-3 ay uğraşamayacak olan girmesin demişsiniz...

yani bu iş talimatlara uygun hemen gidin yaptırın tarzı bir olay değil doğru muyum??


Bundan sen ne anladın bilmiyorum ama benim oradna anladığım rüşvet falan filan gibi mekanizmaların çalışması değil. Sanırım orada kastedilen, araba çekici üzerinde üç kez TUV e gidiyor, oradan geliyor TSE işleri e işin içinde devlet varsa illaki harç pul cart curt parası vardır, e araya birde bilirkişiler girecek falan filan bu işler üç kuruşa beş kuruşa olmuyor ufak ufak harcanan paralar ciddi meblağlara ulaşıyor idi..


yazılanlardan isteyen istediğini takar işletir bir sıkıntı çıkmaz gibi bir durum oluşmasın, TR de paran imkanın zamanın varsa herşey olur demek ayrı, al sana prosedür götür işlet masrafı ruhsat ve TSE 500 tl demek ayrıdır...
Neden? kanun ve kurallara uygun olduktan sonra ve uğraşırsa herkes istediğini takar ve işletir anlamı çıkar bence. Adam uğraşmış, çabalamış zamanını harcamış, parasını koymuş masanın üzerine işletmiş işte. Demekki oluyor bu işler. Tereyağından kıl çeker gibi olmuyordur, orası kesin zaten. Bu ülkede tamamen standart sıfır araba bile fenni muayeneden "hafif kusuru" olmadan geçemezken bu tip bir uygulamanın hiç sancısız yapılabilmesini beklemek zaten fazla iyimserlik olur..

Önemli olan yapılabilir olup olmadığıydı, e yapılabilirmiş..

miniks
12-11-2010, 13:01
Onu sormamıştım ama anladım. Benim korkum bu araba 2.lt oldu hadi bakalım 98 den bu yana olan vergi farkını öde demeleri üzerineydi. ***** kredilerde falan geriye dönük olarak para tahsil ediyorlarmış bugünlerde.. Bunda da öyle bir iş varmı diye sordum ama anladığım kadarı ile yok.

Demekki bu vergici amcalar 1.6 VTE yazması ile falan değil sadece silindir hacmi ile ilgileniyorlar. Bu da açıklığa kavuşmuş oldu böylelikle..

Bak ikinci cümlemde sorunun cevabını verdim

dikkatli okumuyorsun ki ama

Bütün borçlarını kapatıyorsun

Benim ruhsatta aracın trafige cıkış tarihine dikkatli bak K20 üzerine konduktan sonra trafige cıkışlı olmuş yani öncesi kimseyi alakadar etmez :)

miniks
12-11-2010, 13:07
hem hacim hemde silindir farkı önemli. 4 e 6cycle 6 yada 4 işletemezsin :)

Eray bak sende çok büyük konuşuyorsun ama moruk olmuyorki şimdi :)

4 silindir 2000 cc
6 silindir 3000 cc
8 silindir 5000 cc
10 silindir
12 silindir
16 silindir

farketmez

sebebine gelince moruk onu da şöle açıklayayım sana

şimdi benim K20 yi baz alalım ufak bir örnek

2005 yılının motoru yada 2002 den sonraki model motoru

98 yılında o kasada böle bir motor varmı yok

motorlar ters bile duruyor cok alakasız hemen anlaşılıyor yani

adamlar orda K20 soruyorlar heryere gerekli yerlere

Aslında TSE ye yada üniversiteye gitmene de gerek kalmıyor ama bu adamlar Honda türkiye aş ye telefon açmışlar sormuşlar adamlar da bir güzel sölemişler hatta o motor o araca olmaz demişler

bende yürüterek arabayı götürdüm ya dedim dalgamı geciyosunuz bu araba nasıl çalışıyor ozaman dedim afalladılar

adam nerden bilsin HAsport u hybrid racing i vs vs

motor arabada
araba yüryor

hadi tse ye belge almaya sonra üniversiteye rapora

sonra muyanaye tekrar eminyete vs vs


iş uzun anlatamıcam şimdi :)


kısasına gelince

sen motoru at üzerine araba yürüsün çalışsın hareket etsin gerisi senin parana bakıyor ve zamanına bakıyor kardeşim

silindir de farketmez

XSi
12-11-2010, 15:15
abi rotary 13b motor atsan hepten problem o zaman :)

silindir yok la bunda derler, anlat anlatabilirsen.. hacim meselesi ayrı problem yok 1300cc di 2600 cc ayarındaydı

ölme eşşeeem ölme :)

16EC813
12-11-2010, 15:24
noterden motora satış veriyorsun...

teşekkürler ;)

by_vtec
13-11-2010, 09:34
teşekkürler ;)

noterden satıs veıyorsun ıyı hos ama once o motorun hurdaya cıkması gerekmıyormu?

bır soruda ben sorayım kafam ıyıce karıstı o yuzden,91 model crx d16 motor kodlu araca 98 model b16 motor ısletılırmı ısletılırse nasıl olur malıyet vss,sımdıden soylım ne bu ıs ıcın 3 4 mılyar param var nede ona ayırcak 2 3 ay zamanım :D:D..muaynem bıttı sıra motoru ısletmeye geldı bıraz bılgı alalım..:)

Eray Yümsel
13-11-2010, 09:51
Eray bak sende çok büyük konuşuyorsun ama moruk olmuyorki şimdi :)

4 silindir 2000 cc
6 silindir 3000 cc
8 silindir 5000 cc
10 silindir
12 silindir
16 silindir

farketmez

sebebine gelince moruk onu da şöle açıklayayım sana

şimdi benim K20 yi baz alalım ufak bir örnek

2005 yılının motoru yada 2002 den sonraki model motoru

98 yılında o kasada böle bir motor varmı yok

motorlar ters bile duruyor cok alakasız hemen anlaşılıyor yani

adamlar orda K20 soruyorlar heryere gerekli yerlere

Aslında TSE ye yada üniversiteye gitmene de gerek kalmıyor ama bu adamlar Honda türkiye aş ye telefon açmışlar sormuşlar adamlar da bir güzel sölemişler hatta o motor o araca olmaz demişler

bende yürüterek arabayı götürdüm ya dedim dalgamı geciyosunuz bu araba nasıl çalışıyor ozaman dedim afalladılar

adam nerden bilsin HAsport u hybrid racing i vs vs

motor arabada
araba yüryor

hadi tse ye belge almaya sonra üniversiteye rapora

sonra muyanaye tekrar eminyete vs vs


iş uzun anlatamıcam şimdi :)


kısasına gelince

sen motoru at üzerine araba yürüsün çalışsın hareket etsin gerisi senin parana bakıyor ve zamanına bakıyor kardeşim

silindir de farketmez

yok kanka büyük konuşmaktan değil. silindir farkından dolayı da değil o şase kaldırmaz muhabetinden. misal örnek verirsek bmw nin 3.16 sı ile 3.20si arasında şase amortisör yürüyen farkı var. 4 ten 6 ya çıkardığını öğrendiklerinde +2 silindir değilde araba kaldırmaz muhabetine giriyolar :D ben 4 e 6 işletmeye çalışmadım ama araştırmıştım :) ama dediğin gibi at motoru git işlet diyosan bu daha güzel :D

miniks
13-11-2010, 15:01
noterden motora satış veriyorsun...

Bak bu konuyuda tam bilmiyorsun yada tam biliyorsun insanlara forumda eksik bilgi paylaşıyorsun

Bir motoru başka bir araçtan söküp alabilmek için 2 seçenek var

1 ncisi

Araç hurdaya çıkmış olucak yani HURDA belgeli olmuş olucak ve trafikten çekilmiş olucak
bunlar çıkmacılardaki motorlar prosedürü biliyorsunuz zaten

2 ncisi

Yürüyen arabanın üzerinden saglam motoru yada kırık motoru farklı bir araca nakil olayı

bunun için de öncelikle arac sahibi yeni aldıgı motoru aracına işlettirmek zorunda
daha sonra tüve gidip onay aldıktan hemen sonra emniyete ugrucak
ve emniyetten ona küçük bir kagıt vericekler mühürlü imzalı tarihli

Kagıtta yazanlar

şu şu şu şase kodlu aracına şuşuşu kodlu motoru işlettiginden dolayı boşa çıkan şuşuşu kodlu motorunu Noter satışı ile başka bir alıcıya satış yapabilir

imza mühür emniyet

ve bu ufak kagıt ile notere gider eski cıkan motorunuzu yeni sahibine satarsınız

oda bu satış belgesi ile gider motorunu aracına işletir

deniz_serdar
13-11-2010, 16:31
birşey sorucam bir aracın kaç kez swap hakkı var
2000 cc ye 2500cc koyup sonrasında 3000 cc motor konabilirmi

onursumer
13-11-2010, 16:43
birşey sorucam bir aracın kaç kez swap hakkı var
2000 cc ye 2500cc koyup sonrasında 3000 cc motor konabilirmi

benim bildiğim oyle bir sınırlama yok

her değiştiğinde en başa donuyorsun sadece sıkıntı bu olur :)

deniz_serdar
13-11-2010, 21:22
benim bildiğim oyle bir sınırlama yok

her değiştiğinde en başa donuyorsun sadece sıkıntı bu olur :)
o zama hacim sınırı diyede birşey yok :)

ghibli06
13-11-2010, 21:29
Bak bu konuyuda tam bilmiyorsun yada tam biliyorsun insanlara forumda eksik bilgi paylaşıyorsun

Bir motoru başka bir araçtan söküp alabilmek için 2 seçenek var

1 ncisi

Araç hurdaya çıkmış olucak yani HURDA belgeli olmuş olucak ve trafikten çekilmiş olucak
bunlar çıkmacılardaki motorlar prosedürü biliyorsunuz zaten

2 ncisi

Yürüyen arabanın üzerinden saglam motoru yada kırık motoru farklı bir araca nakil olayı

bunun için de öncelikle arac sahibi yeni aldıgı motoru aracına işlettirmek zorunda
daha sonra tüve gidip onay aldıktan hemen sonra emniyete ugrucak
ve emniyetten ona küçük bir kagıt vericekler mühürlü imzalı tarihli

Kagıtta yazanlar

şu şu şu şase kodlu aracına şuşuşu kodlu motoru işlettiginden dolayı boşa çıkan şuşuşu kodlu motorunu Noter satışı ile başka bir alıcıya satış yapabilir

imza mühür emniyet

ve bu ufak kagıt ile notere gider eski cıkan motorunuzu yeni sahibine satarsınız

oda bu satış belgesi ile gider motorunu aracına işletir



kimseyle yanlış bir şey paylaşmıyorum, bazıları gibi eksik bilgi de vermiyorum...

arkadaş çıkan motoru ne yapacağını soruyor, 2. maddede anlattığınız gibi kendi motorunu işlettikten sonra noterden motorunun satışını verecek...

Ankarada çıkmacı İbiş vardır, kendi motorumu ondaki ile takasladım, noter satışı verdim sadece, yani bir konuda yazıyorsam eğer, bilin ki başıma gelmiş ya da yapmışımdır...

miniks
20-11-2010, 12:20
kimseyle yanlış bir şey paylaşmıyorum, bazıları gibi eksik bilgi de vermiyorum...

arkadaş çıkan motoru ne yapacağını soruyor, 2. maddede anlattığınız gibi kendi motorunu işlettikten sonra noterden motorunun satışını verecek...

Ankarada çıkmacı İbiş vardır, kendi motorumu ondaki ile takasladım, noter satışı verdim sadece, yani bir konuda yazıyorsam eğer, bilin ki başıma gelmiş ya da yapmışımdır...

Tamam işte eksik bilgi veriosun

Demiyorsun ki ben motorumu işlettikten sonra benim orjinalin satışını verdim

Yani yasal prosedürü paylaşki adam direk idi motorunu satmaya kalkmasın noterde araba satar gibi :)

ghibli06
20-11-2010, 12:30
o kadar da olmaz sanırım :) gerçi belli de olmaz :)

dragstar
20-11-2010, 12:49
bu konuyu okumadan üyelik kabul edilmemesi lazım hala konularda swap yapılmaz ruhsata işletilmez yazıyor yazmıyorum sıkıldm artık :D

ghibli06
20-11-2010, 13:19
dikkatli okursan bu olayın arabaya filtre takmak gibi bir şey olmadığını anlarsın... TR de işleten kadar Ankaradaki araçlarda olduğu gibi İ Ş L E T E M E Y E N de bir dünya araba var, hepsi de bu işi gayet iyi bilen insanlar ;)

blackjack
13-11-2013, 19:51
Konuyu hortlatayım dedim :)

***** sitede hasarlı 1.4 tsi ibiza cupra var 2013 model..ama motor ve şanzıman sağlama benziyor..

bnm aracım 1.4 tsi 125 lik FR leon..

ben bu aracın motor ve şanzımanını satın alıp kendi aracıma koyabilirim sanırım..( sayfaları baştan sona okudum )

bu sayede hem vergi aynı kalacak (1.4 vergisi ) hem hacimden ötürü ekstra uğraş gerekmeyecek aynı olduğu için..Hem de aynı vergiyi öderken 180 hp aracım olacak..dilersem 240 a kadar yolu var biliyorsunuz..

Ben hep cupra istedim bir türlü nasip olmadı..

Sizce bu iş mantıklı ve yapılabilir mi ?

Benim gibi düşünen birileri burdan çıkar mı ?

yesil
13-11-2013, 20:31
Konuyu hortlatayım dedim :)

***** sitede hasarlı 1.4 tsi ibiza cupra var 2013 model..ama motor ve şanzıman sağlama benziyor..

bnm aracım 1.4 tsi 125 lik FR leon..

ben bu aracın motor ve şanzımanını satın alıp kendi aracıma koyabilirim sanırım..( sayfaları baştan sona okudum )

bu sayede hem vergi aynı kalacak (1.4 vergisi ) hem hacimden ötürü ekstra uğraş gerekmeyecek aynı olduğu için..Hem de aynı vergiyi öderken 180 hp aracım olacak..dilersem 240 a kadar yolu var biliyorsunuz..

Ben hep cupra istedim bir türlü nasip olmadı..

Sizce bu iş mantıklı ve yapılabilir mi ?

Benim gibi düşünen birileri burdan çıkar mı ?

ona harcayacağınız parayla kendi aracınızı satıp cupra alsanız daha mantıklı olmaz mı?

blackjack
15-11-2013, 20:02
Ona uğraşıyorum şu an :)