Orijinalini görmek için tıklayınız : turbo s2000
slm arkadaşlar projede s2k turbo var stock motora 3mm conta koyup basmayı düşünüyoruz ama kafama takılan bir nokta bu 3 mm contayı kounca haliyle kapak yukarı kalkıyo bu timing yani subap zamanlaması biraz bozuluyor acaba ne derece sağlıklı ayarlı kasnak gerekirmi :soru:
siyah s2000 bitmedimi daha?
yavuz364
18-10-2010, 22:55
3mm kompresyonu ne kadar değiştiriyo hesapladınız mı ?? 3mm çok yüksek bi rakam.. zamanlama ayarı bi şekilde olur, onun sorun olacağını sanmıyorum..
_muhaRRem
18-10-2010, 22:59
neden sıkıştırmayı piston kullanarak düşürmek istemiyorsunuz ?
conta işi çok daha basit oldugu için.
aLEXander Kent
19-10-2010, 01:08
Nerde yapacağın çok önemli benimkindede 3mm conta var inlinepro marka ve 5000km oldu en ufak problem yok s2000 de yüksek sıkıştırma olduğu için(11.1) 3mm koymuyor fazla hele birde stock internalle gideceksen ki onun pistonları hafif tepeli olduğu için farkı hissetmessin bile ama turbo için ayrı tepesiz piston takıcaksan çok çok az bi kayıp olabilir ki bu kaybıda turbo fazlasıyla kapatıyor :)
Nerde yapacağın çok önemli benimkindede 3mm conta var inlinepro marka ve 5000km oldu en ufak problem yok s2000 de yüksek sıkıştırma olduğu için(11.1) 3mm koymuyor fazla hele birde stock internalle gideceksen ki onun pistonları hafif tepeli olduğu için farkı hissetmessin bile ama turbo için ayrı tepesiz piston takıcaksan çok çok az bi kayıp olabilir ki bu kaybıda turbo fazlasıyla kapatıyor :)
teşekürler
conta önemli ınline pro harici hiç bir marka koymamalısın birde aracı yaptıracağın yer önemli sağlıklı yürümesi için
conta önemli ınline pro harici hiç bir marka koymamalısın birde aracı yaptıracağın yer önemli sağlıklı yürümesi için
inline pro var onu takıcam arp saplama var 350 hp gibi binilecek fazla istemiyoz zaten
3mm conta taktığı zaman s2000 in gergisi senin timinginin yerinde durmasını yahut minik bir şekilde kaçmasını sağlıyor çok mühim değil cometic koyma sakin inlinepro dan şaşma
Ne beyin kullanıyorsun 750 Cc enjektor kullan derim
benim tavsiyem Hiç conta takmaman olur
o conta belli bir zaman sonra yanıcak çünkü
GT30 turbo ile 1.5 bar a
GT35 turbo ile 1.2 bar a
500 hp güce kadar bir sıkıntı yaşamassın stock internallar ile bilginize
aLEXander Kent
21-10-2010, 19:46
inline pro var onu takıcam arp saplama var 350 hp gibi binilecek fazla istemiyoz zaten
turbo olarak ne düşünüyorsun?
Birşey sormak istiyorum hazır conta konusu geçiyo. bilmedigimden soruyorum conta olayı nasıl oluyo her turbolu araçta conta olur mu? bununla ilgili makale varmı teknik bilgilere baktım bulamadım.
http://tr.wikipedia.org/wiki/Silindir_kapak_contas%C4%B1
http://tr.wikipedia.org/wiki/Silindir_kapak_contas%C4%B1
Teşekkurler daha açıcı uzun anlatan yer varsada okurum :)
özgun enjektorler rc 750cc
conta inline pro 3mm
ecu aem gen2
bence, 3mm conta hayattta Yanmaz sk2 sıkıntısız binersiniz
Serda hiç yanmadan 25 bin kilometre sürdü ondan sonra piston kola geçti
40.000 km celik conta kullandim 1 bar bastim hic sorun yasamadim...
aLEXander Kent
22-10-2010, 06:12
Sürekli bir dip gaz yapmadıktan sonra kolayına bişey olmaz ama pist günlerinde conta yakan arkadaşlar oldu(sürekli dip gaz olayı :)) )
aLEXander Kent
22-10-2010, 06:18
Birşey sormak istiyorum hazır conta konusu geçiyo. bilmedigimden soruyorum conta olayı nasıl oluyo her turbolu araçta conta olur mu? bununla ilgili makale varmı teknik bilgilere baktım bulamadım.
Her turbolu araçta olmaz(özellikle kendinden turboluysa sıkıştırma oranı ona göre ayarlanmıştır)kanımca ama sonradan turboya cevrilen araçlarda bazen konabiliyor konma sebebi mevcut sıkıştırma oranını düşürüp motor içindeki zorlanmayı azaltmak çünkü siz araca turbo takınca normalde piston üzerine bir yük bindiriyorsunuz
Birşey sormak istiyorum hazır conta konusu geçiyo. bilmedigimden soruyorum conta olayı nasıl oluyo her turbolu araçta conta olur mu? bununla ilgili makale varmı teknik bilgilere baktım bulamadım.
conta sızdırmazlık için bütün motorlarda bulunur özel birşey yoksa silindir kapağı ile blok arasında olduğu için kalınlığı sıkıştırma oranını etkiler. kalınlık arttıkça sıkıştırma oranı düşer aşırı besleme araçlarda dinamik sıkıştırma(motor iş yaparken ulaştığı sıkıştırma) fazla olacağı için belli limitlerden sonra özellikle stock motorlarda sorun yaşanabilir, yüksek sıkıştırma nedeniyle motor biraz daha sıcak çalışabilir bu sıcaklık motora zarar verebilir yakıt kalitesi nedeniyle motor kırabilir vs gibi nedenlerden dolayı sıkıştırma oranını düşürmek mantıklı olur. sıkıştırma oranını conta ile düşürebilirsin, düşük sıkıştırmalı piston ile yapabilirsin önemli olan yanma hacminin artması bu sayede sıkıştırma düşücek, yanlış anlama bilmiyorum ne seviyede bir soru sordun ama sıkıştırma oranı için foto koyucam bilgine seviyene yada sorunu aşağılamak için değil yanlış anlama
http://www.procarcare.com/images/shar/encyclopedia/88528G05.gif
fotoda piston üst ölü noktada iken kalan hacim yanma hacmi sen sııkıştırma düşürmek için o hacmi artırıyorsun sıkıştırma oranıda (yanma hacmi+strok hacmi)/(yanma hacmi) o hacim işte conta kalınlığı senin yanma hacmini etkilediği için ve paydada yanma hacmi olduğu için sıkıştırma oranını etkileyecek. ayrıca sıkıştırma düşürmenin volumetrik verim artışına sıcaklıkların bir miktar daha düşmesini sağlayacağı için biraz daha faydalı olacaktır. yüksek sıkıştırma volumetrik verimin düşük olmasına biraz daha sıcak çalışmaya vs gibi nedenlerinden dolayı aşırı besleme sistemlerinde her zaman tercih edilmez en azından yarış otomobilleri falan hariç tabi sıkıştırma düşürmeninde avantajları olduğu gibi dezavantajları var sıkıştırma düştüğünde birim basınçta alacağın güç azalacak mesela 8:5:1 sıkıştırmada 1 psi artış 15hp artırıyorsa 10:5:1 sıkıştırmada 1 psi artış daha fazla güç artışı sağlayacaktır, tabi bu sıkıştırma daha yüksek oktanlı yakıt daha iyi soğutma sistemi gibi elemanlar isteyecektir.
Estafurullah yanlış anlamam bilmiyorum zaten inş öğrenicem:) Şimdi anladıgım kadarıyla mod. listesi yazıyolar ince conta var diyolar yani burda yanma hacmini artırarak +hp alıyolar ama bir yandan conta ince oldumuda yanma hacimide arttıgı için yük daha fazla biniyor ve sıcaklıka artıyo. Bu durumda ince conta kararında kullanmak gerekiyo motoru ele almamak için. Birde işte bazı motorlar sıkıştırmayı seviyo diyolar bu durumda o motor için tam tersi mi olucak?
Estafurullah yanlış anlamam bilmiyorum zaten inş öğrenicem:) Şimdi anladıgım kadarıyla mod. listesi yazıyolar ince conta var diyolar yani burda yanma hacmini artırarak +hp alıyolar ama bir yandan conta ince oldumuda yanma hacimide arttıgı için yük daha fazla biniyor ve sıcaklıka artıyo. Bu durumda ince conta kararında kullanmak gerekiyo motoru ele almamak için. Birde işte bazı motorlar sıkıştırmayı seviyo diyolar bu durumda o motor için tam tersi mi olucak?
bak şimdi ince conta yazdığında genellikle atmosferik motorlarda olur, sıkıştırma oranını yükseltmek için yapılır yani yanma hacmini azaltıyorsun bu sayede güç kazanırsın sıcaklık artışı vs belirli seviyerlerde olduktan sonra sıkıntı olmaz
Ozaman atmosferik le aşırı besleme farklı oluyor durumlar değişiyo. atmosferikte skıştırmayı arttırarak + güç alıyosun. turbolu sistemlerde hacmi arttırarak + güç alıyosun yani sizin şurda açıkladığınız gibi **o hacim işte conta kalınlığı senin yanma hacmini etkilediği için ve paydada yanma hacmi olduğu için sıkıştırma oranını etkileyecek. ayrıca sıkıştırma düşürmenin volumetrik verim artışına sıcaklıkların bir miktar daha düşmesini sağlayacağı için biraz daha faydalı olacaktır. yüksek sıkıştırma volumetrik verimin düşük olmasına biraz daha sıcak çalışmaya vs gibi nedenlerinden dolayı aşırı besleme sistemlerinde her zaman tercih edilmez en azından yarış otomobilleri falan hariç tabi sıkıştırma düşürmeninde avantajları olduğu gibi dezavantajları var sıkıştırma düştüğünde birim basınçta alacağın güç azalacak mesela 8:5:1 sıkıştırmada 1 psi artış 15hp artırıyorsa 10:5:1 sıkıştırmada 1 psi artış daha fazla güç artışı sağlayacaktır, tabi bu sıkıştırma daha yüksek oktanlı yakıt daha iyi soğutma sistemi gibi elemanlar isteyecektir**
Ozaman atmosferik le aşırı besleme farklı oluyor durumlar değişiyo. atmosferikte skıştırmayı arttırarak + güç alıyosun. turbolu sistemlerde hacmi arttırarak + güç alıyosun yani sizin şurda açıkladığınız gibi **o hacim işte conta kalınlığı senin yanma hacmini etkilediği için ve paydada yanma hacmi olduğu için sıkıştırma oranını etkileyecek. ayrıca sıkıştırma düşürmenin volumetrik verim artışına sıcaklıkların bir miktar daha düşmesini sağlayacağı için biraz daha faydalı olacaktır. yüksek sıkıştırma volumetrik verimin düşük olmasına biraz daha sıcak çalışmaya vs gibi nedenlerinden dolayı aşırı besleme sistemlerinde her zaman tercih edilmez en azından yarış otomobilleri falan hariç tabi sıkıştırma düşürmeninde avantajları olduğu gibi dezavantajları var sıkıştırma düştüğünde birim basınçta alacağın güç azalacak mesela 8:5:1 sıkıştırmada 1 psi artış 15hp artırıyorsa 10:5:1 sıkıştırmada 1 psi artış daha fazla güç artışı sağlayacaktır, tabi bu sıkıştırma daha yüksek oktanlı yakıt daha iyi soğutma sistemi gibi elemanlar isteyecektir**
e tabi iş sonuçta aslında dinamik sıkıştırmaya geliyor sen işte aşırı beslemede içeriye hava basarak daha yüksek basınçlara çıkıyorsun yüksek basınçlar sayesinde güç alıyorsun, atmosferiktede hava emişi en fazla atmosfer basıncı veya ram air vs gibi sistemlerde belki atmosfer basıncının biraz üstünde olabiliyor ondada iç basıncı artırmanın farklı yollarıyla güç almaya çalışıyorsun işte ne yapıyorsun sıkıştırma oranını yüksek tutup karışımı daha fazla sıkıştırmaya çalışıp güç almaya çalışıyorsun
Çok teşekkurler şu conta olayı kafamı kurcalıyordu baya iyi oldu bu bilgiler:icon_tup:
3mm conta taktığı zaman s2000 in gergisi senin timinginin yerinde durmasını yahut minik bir şekilde kaçmasını sağlıyor çok mühim değil cometic koyma sakin inlinepro dan şaşma
Ne beyin kullanıyorsun 750 Cc enjektor kullan derim
teşekürler enjektorler rc 750cc
conta inline pro 3mm
ecu aem gen2
bi foto fln yokmuydu abi.hastayı görsek :)
bişey sorucağım üstadlar yüksek sıcaklıkta güç üretildiğinde volumetrik verim düşükmü oluyor ?
bişey sorucağım üstadlar yüksek sıcaklıkta güç üretildiğinde volumetrik verim düşükmü oluyor ?
tabiki volumetrik verim tanım olarak silindirin içine alınan yada basılan havanın o hacme oranıdır, o havayı ne etkiler? sıcaklık etkiler atmosferik basıncı etkiler motorun yapısı işte emme manifoldu tasarımı eksantrikler eksantrik zamanlamaları sıkıştırma egzoz pistonun yapısı vs vs sayabileceğiimiz baya bi faktör etkiler
örnek vericeksek eğer senin pistonun strok kadar hareket ederken yani alt ölü noktadan üst ölü noktaya kadar giderken(teorik konuşuyorum ve değerleri sallıyorum) 50cm3 hacmi süpürsün yani 50cm3 hacimde hareket etsin.ama gerçekte bu kadar havayı bu silindire sokamıcaz işte gaz kelebeği konumu atmosfer basıncı sıcaklık vs gibi nedenlerle eğer atmosferik bir motordan söz ediyorsak modifiyeli bir motorda değilse 50cm3 hava yada daha fazlasını alamayacak(ram air vs gibi sistemleri saymayalım) atıyoruz kaç aldı 40cm3 hava aldı normalde
40cm3/50cm3 = 0.8 yani %80 bir volumetrik verimden söz edebileceğiz
işte biz ne yapıyoruz en basitinden başlayalım, hava filtresi takıyoruz daha rahat nefes alsın motor diye, kelebek büyütüyoruz, emme manifoldunun yapısını tasarımını değiştiriyoruz subap tasarımını büyüklüğünü dğeiştiriyoruz eksantriği değiştiriyoruz, kapağı işliyoruz işte port polish vs gibi daha rahat gaz atımını sağlayan egzoz sistemleri manifoldlar takıyoruzki gaz atımındaki kayıpları minimuma indirelim çıkıştaki basınç daha düşük olsunki içerideki gazı daha rahat atalım içerideki gazı daha rahat atalımki içeriye daha fazla temiz hava/yakıt karışımı alalım
atmosferik motorlarda %100ün üzerine çıkabilen motorlar var zaten aşırı beslemenin mantığı motora daha fazla hava sokmak olduğu için basitçe onlar zaten %100ün üzerine rahatça çıkabilmektedir
kafanızı şu karıştırmasın volumetrik verim mekanik verim değildir o yüzden %100den fazla olabilir, mekanik verim %100den fazla olamaz fazla olursa kendi kendine enerji üreten bir makinemiz olur:) termodinamik yasalarını değiştiririz:)
Çok güzel anlatmışsın senna abicim çok teşekkür ederim. :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.