Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Turbo seçimi - CA18DET 200SX ?



Spawn
22-10-2010, 19:58
selamlar arkadaşlar ,

project cars da konusu olan aracıma turbo seçimi yapmak üzereyim .

şu and amısırdayım ve 2-3 ay daha burada olacağım . Buraya gelmeden 1-2 gün önce turbo artık son nefesini verdi ve köfteci arabası gibi oldu s13.

aracımda bulunan parçalar:

Motor:
Wiseco 83.0 mm piston
K1 Forged piston kolu
ACL Race Ana & kol yatak
ARP saplama
Cometic üst kapak contası
Sıfır Oem yağ pompası
Sıfır Oem su pompası
Custom krom egzoz manifoldu
XS racing turbo elbow
Port polish
HKS 80mm Mantar filtre ( Made In Japan )
Sandwich plate
9 litre Front Mount Intercooler
Walbro 255lph benzin pompası
550cc Evo9 enjektörü
NGK BKR6E-11 buji
bronz subab guide ları
Elektrikli fan
Silikon Radyatör hortumları
Custom FMIC boruları

Yürüyen:
XYZ Super Street coilover
Cusco ön gergi
Kaynaklı diferansiyel
Exedy Stage II Debriyaj - Baskı

elektronik:
Greddy E-Manage ultimate & Harness
Greddy 3 bar Map sensor
Greddy Boodt & egt & oil press göstergeleri
Aem uego wideband
HKS Type-1 turbo timer
HDI boost controller
Z32 maf



drift amaçlı kullanıyorum tahmin edeceğiniz üzere.

şu anda orj turbo var üzerinde


motor kırmadan önce krom egzoz manifolduna geçmedne önce 3000 full boost idi
motor kırmadan kısa süre önce krom manifolda geçtim ve 3400 e çıktı full boost.
motor kırdıktan sonra kapağa port polish yapıldı ve 3000 e geri geldi full boost.

benim isteğim .

maksimum 3500 de 1-1.2 boost görebileceğim , uzun ömürlü ve kesiciye kadar 1 bar tutabilecek bir turbo . bildiğiniz üzere driftte sürekli gaz bas-çek-bas-çek olduğu için tepkili bir turbo olması lazım

seçenekler arasında

Garrett

GT2554
GT2560
GT2860R-5
GT2860RS

Internal wg li olması lazım turbonun . ext e gerek yok

bu turbolar şimdilik ilk seçeneklerim . fakat tabiki fikirlere tamamen açığım ..


bir taraftan da aklımda yeniden manifold yaptırıp twin scroll kullanmak var . aman o konuda da kendim yaptığım bir şey yok o yüzden birşey diyemeyeceğim



planladığım güç 300-350 bg arası .

intercoolerım 9 litre.


miniksler ,senna ve görkemden bu konuya döktürmelerini istiyorum :)

turboyu tr ye dönmeden 2-3 hafta önce sipariş verecğeim .


Şİmdiden herkeze teşekkürler. inşallah diğer arkadaşlar için de klavuz niteliğinde olur .

Spawn
22-10-2010, 20:04
Flow haritaları

GT2554R

http://1.1.1.2/bmi/www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/images/catalog/Turbochargers/gt25_images/471171-3comp_t.jpg


GT2560R

http://1.1.1.1/bmi/www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/images/catalog/Turbochargers/gt25_images/466541-1&4comp_t.jpg


GT2860R

http://1.1.1.5/bmi/www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/images/catalog/Turbochargers/gt28_images/707160-5comp_t.jpg


GT2860RS

http://1.1.1.5/bmi/www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/images/catalog/Turbochargers/gt28_images/739548-1comp_t.jpg

senna
22-10-2010, 20:25
ts kullanman için garrett gt serisinde en az gt30dan başlaman gerekir eğer drift vs kullanımı için toplıcaksan bu arabayı o işi geç

hacimden dolayı gt28 pek hoşuna gitmeyebilirmi bilmiyourm nasıl bir kullanım tarzı sevdiğini benim seçimim gt28den yana olur ama hybrid gt25/28 yada direk 2560 kullanabilirsin eğer altlarda gelmesini istiyorsan büyük a/r ile basınç sorunun olursa çözeblirsin diye düşünüyorum

Spawn
22-10-2010, 20:34
ts kullanman için garrett gt serisinde en az gt30dan başlaman gerekir eğer drift vs kullanımı için toplıcaksan bu arabayı o işi geç

hacimden dolayı gt28 pek hoşuna gitmeyebilirmi bilmiyourm nasıl bir kullanım tarzı sevdiğini benim seçimim gt28den yana olur ama hybrid gt25/28 yada direk 2560 kullanabilirsin eğer altlarda gelmesini istiyorsan büyük a/r ile basınç sorunun olursa çözeblirsin diye düşünüyorum


rolling vs e hayatımda 1 kere çıktım o gece de turbo bitti. sevmem de rollin drag zaten yapamaz araba sardığından dolayı .


kullanım tarzı olarak , ben tepkili seviyorum , yani ani dip gazlarda spool beklemek istemiyorum . dolayısı ile 3000-3500 arası full boost ideal . ayrıca ani boost gelmesi driftte kontrol zorluğu yaşatır.

2560 ile kesici ye kadar (7500)1 bar tutabilir mi bilmiyorum , zira orj turbo 6000 de 0.8 lerden 0.6 lara kadar düşüyordu

senna
22-10-2010, 21:03
egzozun güzel olursa iyi bir a/r seçersen tutabilir 1.8 hacim aslında 2860ta olabilir ama aradaki fark seni memnun etmezse zevk alamayablirsin

Spawn
22-10-2010, 21:09
muffy standart motor kompe düz boru egzoz 2860 3800 gibi geliyor demişti en son . fakat bu port polish ve üst kapak gibi etkenlerle daha aşşağıya çekilir mi ? bide ed 4 litre intercoolerla 3800

senna
22-10-2010, 21:46
iyi bir p&p ile hem spool up geri gelir hemde spool hızı artması gerekir kapak nasıl yapıldı bilmiyorum agresif işlenmiş bir kapaksa tam tersi sonuçlarda doğurabilir bence 3800 kötü değil o civarlarda gelmesi lazım sendede manifoldda önemli tabi

Spawn
22-10-2010, 23:16
aynı manifoldlarımız. kapak orj turboda 400 devir geriye çekti , bence başarılı .

3800 rakamı beni irite ediyor. görkem de 2560 al diyor. ikisnin de arabasını kullanıp bakmam gerkicek snaırım :)

Brs_eg
22-10-2010, 23:34
aynı manifoldlarımız. kapak orj turboda 400 devir geriye çekti , bence başarılı .

3800 rakamı beni irite ediyor. görkem de 2560 al diyor. ikisnin de arabasını kullanıp bakmam gerkicek snaırım :)

2560 full boost kaçta goruyoms kanka ? standart kapak vardi sanirm gorkemde şimdilk :D

Spawn
22-10-2010, 23:36
3300 diyor görkem .. standart egzoz manifolduyla

miniks
23-10-2010, 15:52
GT2560 ı tarif etmişsin direk başka alternatif yok :)

Spawn
23-10-2010, 16:27
GT2560 ı tarif etmişsin direk başka alternatif yok :)

o kadar net diyorsun :)

peki 2554 ile 2560 arasında nasıl bir fark olur ?

gorke
24-10-2010, 17:24
öncelikli olarak bence çok iyi kalitede düzgün yapılmış bir turbo manifolduna ihtiyacımız var. kalite ve performans kokan bir manifold hem basıncı çok ivmeli ve kayıpsız kullandırır hemde spool up daha farklı olur kanısındayım. ca18det te manifold sorunsalı var çünkü. oem manifold basıncın erken gelmesini sağlıyor fakat üstlere doğruda verimin düşmesini sağlıyor. replika veya aftermarket yapılan ürünleri konuşmak istemiyorum açıkçası. bana göre oem ile süper kalite manifoldun ortasında bile olamazlar. eğer gerçekten düzgün bir manifold ve standlone kullanıcaksan kesinlikle 2860 öneririm. 3800lerden daha erken dolar bence. 2560 şu anda sana en uygunu efe. aftermarket manifold ecu için ne düşünüyosun bilmiyorum ama.... 1 bar için bende dyno eğrim redline'a yaklaşıldığında eğim çok az düşüyordu. dediğim gibi boost saatimi bağlim tam nerde nasıl olduğunu söylerim. 2860 için çok masraf yapmalısın driftte uygun kullanmak için. 2554ü düşünme bile efe :) bizim devir bandımıza uygun bir turbo değil.

Spawn
24-10-2010, 17:32
manifold işi benim de hep aklıma , ama çok da seçenek yok . ya iskender beyin kapısını aşındırıcaz , güzel bir manmifold yapıp bize kalıbını alıcaz hepimiz aynı manifoldu kullanıcaz , yada ebay ürünü manfoldlara devam . şu anlık ben memnunum bir ısıkıntıısnı gçrmedim . tek sıkıntı geldiğinde yüzeyi berabet haldeydi frezeye sokmak zorunda kaldım . o sebeple.

orj manifoldu sökmemin sebebi de biliyorsun ki çatlaması . yoksa böyle bir niyetim yoktu benimde.

standalone olarak power FC yada Aem EMS . tr ye geldiğimde cebimdeki paraya bağlı oalrak :)

aem e 3000 tl kıyamam heralde gibi geliyor. ebay de 1799 dolar.

2560 o zaman şimdilik tercih gibi gözüküyor..