PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Rölanti devrinde problem..



XSi
25-10-2010, 09:17
Arabayı ilk çalıştırdığım zaman aracın rölanti devri 2000 devir civarlarında seyrediyor,

ayağımı gazdan çeksem bile devir hızlı düşmüyor takılı kalıyor..

Neden olabilir arkadaşlar var mı fikri olan?

Bu arada araç 2001 astra g, z16 motor yani elektronik gaz kelebekli olanlardan..

Nereleri kontrol etmek gerekir?

kRo_bOy
25-10-2010, 12:05
araç ısınınca düzeliyor mu bu durum???

Günkut
25-10-2010, 12:41
araç ısınınca düzeliyor mu bu durum???

:beuj::beuj:

senna
25-10-2010, 12:47
temizledinizmi hiç manifoldu? kaçak olabilir bir ihtimal sökülme takılma birşey varsa, rölanti regülatörünü temizleyin derim diğer türlü mesela gaz tepkisinde işte gazı basıp bırakırken vs problem varsa gaz pozisyonunu belirleyen belki ismi farklıdır tps oksijen potansiyometresi vs de diyorlar o bozuk olabilir ve ya kirlenmiş olabilir onada bir bakın

XSi
25-10-2010, 18:28
Evet, isininca normale donüyor sadece ilk calışma esnasında 30 Sn ile 1 dk arasi.. Manifold veya gaz kelebeği temizligi uzun bı süredir yaptırmadım..
İsininca normale döndüğü için emin olamadım tam.. Heralde adam akıllı bir temzlik ile biraz toparlanabilir dımı? Yoksa sensorleri de kontrol ettirmekte fayda var mıdır?

senna
25-10-2010, 19:59
bazı motorlarda kronik olarak bu sorun olabiliyor kirlenmeden dolayı genelde sensörleri bozabiliyor mesela fiatın belirli motorları böyle sorunlar gösterebiliyor opelle çok haşir neşir olmadım ama aklıma ilk gelen bunlar, otomatik jikle igili bir sorun olabilir devreye bakmak lazım incelemek lazım hiç hata vs okuttunuzmu obdden?

ino205
26-10-2010, 01:27
bence arabanızda sıkıntı yok, otomatik jikleniz motor normal sıcaklıga gelene kadar devri yüksek tutuyor.

XSi
26-10-2010, 05:21
bazı motorlarda kronik olarak bu sorun olabiliyor kirlenmeden dolayı genelde sensörleri bozabiliyor mesela fiatın belirli motorları böyle sorunlar gösterebiliyor opelle çok haşir neşir olmadım ama aklıma ilk gelen bunlar, otomatik jikle igili bir sorun olabilir devreye bakmak lazım incelemek lazım hiç hata vs okuttunuzmu obdden?

Bu kıs egr valfinden dolayı arıza ışığı yakmıştı, o zaman bağlandı cihaza... 1-2 hata daha vardi ama önemsiz diyip silmislerdi hepsini..

Otomatik jikleyi kontrol ettireyim temizlikle birlikte... Sorun isinana kadar oldugundan oraya yoğunlaşmak doğru geldi banada

XSi
26-10-2010, 05:24
bence arabanızda sıkıntı yok, otomatik jikleniz motor normal sıcaklıga gelene kadar devri yüksek tutuyor.
1000-1200 devir olsa problem deil ama 2000 devirde kalması hem rahatsız ediyor hemde normal deil.. Büyük ihtimal jikleyle ilgili problem