Jam da Joker
27-10-2010, 23:29
1 aydır takip ettiğim bir konuydu nihayet sonuçlandı sayılır..
Seatcupra.net'te Israilli birisi aracının motorunu Alabama APR ye yolladı.
Bu proje APR nin 3. Stage 4 projesi oldu.
İşçilikleri bir yana, parçaların yapım aşamasından sonra tek tek studioda fotoğraflanması çok hoşuma gitti. Gerçekten kaliteli bir firma.
Araç bu :
http://i912.photobucket.com/albums/ac330/arielpoko/DSCF1533.jpg
İlk parçalar yürüyenden :
K&W Clubsport Coilover ve APR Rollbars
http://i912.photobucket.com/albums/ac330/arielpoko/entire_setup.jpg
http://i912.photobucket.com/albums/ac330/arielpoko/front_kw1.jpg
http://i912.photobucket.com/albums/ac330/arielpoko/rear_kw2.jpg
Turbo seçimi için yorumu :
Turbo -
you , like most people always compare APR's 2871 to the 3071.
if you look at normal flow maps of both turbos there is a differance , but it doesn't apply in this case.
APR (i've seen this when i visited them) are building their own 2871's which have high A/R and some modified internals , so it is kind of a hybrid.
when comparing APR's 2871 to a 3071 maps you will see that the 3071 will be able to flow a max of around 10-15 hp more at high revs , however it will be much more laggy , which is really an important issue when daily driving a car.
Çoğu insan APR nin 2871 ini 3071 ile kıyaslıyor. Eğer iki turbonun flow haritalarına bakarsanız ikisinin arasındaki görünen fark uygulamaya gelince öyle değil.
APR (gittiğimde gördüm) kendi 2871 ini oluşturuyor ve yüksek A/R ile farklı internallara sahip, yani bir çeşit hybrid bir turbo.
3071'in haritasını 2871 ile karşılaştırdığınızda 3071 in yüksek devirlerde 10-15 beygir daha fazla üfleme kapasitesine sahip olduğunu görüceksiniz, fakat daha fazla lage sahip olucak, buda günlük kullanılan bir arabada ciddi bir problem oluşturuyor.
Devamındaki postlarında takılıcak turbonun normal Stage 3 APR den farklı olarak hybrid bir turbo olduğundan ve komple motor içine girilecek olmasından bahsediyor. APR nin 3. Stage 4 projesi olduğunu ve öncekilerden farklı olarak bir kaç şey istediğini söylüyor.
Stage 3 APR kitin fotoğrafı:
http://i912.photobucket.com/albums/ac330/arielpoko/20ts3_265hp_full_kit.jpg
• Ported and blueprinted head -
both the head and the block are being X-rayed and scanned for any defects.
the head then is blueprinted and go through a 5 way porting process according to CAD files that are based on the motorsport engines.
I don't have exact flow numbers and not sure if APR are willing to share but there is a massive increase in flow through both intake and exhaust ports.
pics will be available later on.
İşlenmiş ve Ayrıntılı Projelendirilmiş Kapak
Üst kapak ve blok X-rayden geçirilip hatalara karşı taranmış. Daha sonra üst kapak motorsportlarındaki motorlar gibi CAD çizim dosyalarına göre projelendirilip 5 yollu işlenmiş.
Kesin flow değerlerine sahip olmadığını ve APR ninde bunları paylaşmak istediğini sanmadığını fakat emme ve egzoz portlarında ciddi derecede üfleme kapasitesi artışı sağlandığından bahsediyor.
• Ferrera Valve Train -
This is new and has not been done to in previous builds and is being done according to my request , just for the extra strength .
this is a complete kit and should hold much higher revs than the stock valves. Although our engines are limited by other factors such as the HPFP.
Ferrera Subaplar
Bu parça daha önceden yapılan projelerden farklı olarak araç sahibinin isteğine göre ekstra olarak yapılmış. Sadece ekstra sağlamlık için diyor.
Bu komple bir kit ve orjinal subaplardan öte yüksek devirlerde daha iyi olduğunu söylüyor. Ayrıca TFSI motorlarıın yüksek benzinli basınç pompası gibi parçalar tarafından limitlendirilmiş olduğundan bahsediyor.
Fotoğrafları :
http://i912.photobucket.com/albums/ac330/arielpoko/Ferrera1jpg.jpg
http://i912.photobucket.com/albums/ac330/arielpoko/ferrera2.jpg
• Schrick Camshafts -
Those camshafts were discussed a lot in the forums but rarely used since there is no software on the market apart from APR stage 4 that makes use of the higher lift and duration.
those are a pain to get hold of since they were of limited production and didn't sell well and so not massively produced.
Shrick Eksantrikler
Bu eksantrikler forumda çok tartışıldı fakat piyasada uygun bir yazılım olmadığı için çok az kullanıldı. APR nin Stage 4 kitinde ise eksantiriklerin yüksek lift ve zamanlaması yararlı şekilde kullanılabilir hale gelmiş..
http://i912.photobucket.com/albums/ac330/arielpoko/cams1.jpg
http://i912.photobucket.com/albums/ac330/arielpoko/cams3.jpg
http://i912.photobucket.com/albums/ac330/arielpoko/cams2.jpg
• Dynamically balanced Crank -
The crank is being dynamically balanced (while rolling at high RPM) with the entire moving mass of the engine.
This also includes the clutch Flywheel which is also being modded to fit the rest of the engine's moving mass.
Dinamik olarak Dengelenmiş Krank
Motorun tüm hareket eden kütlesiyle krank yüksek devirlerde dinamik olarak dengelenmiş .
Aynı zamanda volanda hareket halinde motorun diğer kısımlarıyla uyumlu çalışabilmesi için elden geçmiş.
• EGR Delete -
The EGR is one of the largest points of flow interruption and failure in highly tuned FSI's and therefore it is being completely shaven off of the car and the software is being adapted to run without the EGR.
EGR İptali
Egzoz gazı resirkülasyonu, yüksek modifiyeli TFSI motorlardaki en büyük akış kesikliklerine neden olduğu için tamamen iptal edilmiş ve yazılım egr olmadan çalışıcak şekilde programlanmış.
• Rods and Pistons -
the block is being bored slightly to 83mm and a set of JE pistons with IE rods is being installed.
Compression ratio is dropped only slightly (compared to my stock 9.8:1) to 9.5:1
Kol ve Pistonlar
IE kollarla birlikte 83 mm JE pistonlar koyulmuş ve sıkıştırma çok az düşürülmüş. Orjinal sıkıştırma 9,8:1 iken 9,5:1 olmuş.
http://i912.photobucket.com/albums/ac330/arielpoko/Rods1.jpg
http://i912.photobucket.com/albums/ac330/arielpoko/rods2.jpg
http://i912.photobucket.com/albums/ac330/arielpoko/piston-2.jpg
http://i912.photobucket.com/albums/ac330/arielpoko/piston.jpg
Those are the main things happening in the engine build. There are of-course tons of other misc items around those main parts.
current status is that the engine is already built and I ** waiting for some pics to post from Arin@APR (btw : thanks for the amazing pics so far) , which will probably happen once H2O is finished.
Bunlar genel olarak motora koyulan asıl parçalar. Tabiiki bu asıl parçaların yanında bir çok farklı parça var.
Motorun yapım aşamasının bittiğini ve APR'den Arin ın fotoğrafları yollamasını beklediğini söylemiş buarada daha önceki fotoğraflar için teşekkür etmiş. Muhtemelen yeni fotoğrafların H2O festivali bitiminde geliceğinden bahsetmiş.
Seatcupra.net'te Israilli birisi aracının motorunu Alabama APR ye yolladı.
Bu proje APR nin 3. Stage 4 projesi oldu.
İşçilikleri bir yana, parçaların yapım aşamasından sonra tek tek studioda fotoğraflanması çok hoşuma gitti. Gerçekten kaliteli bir firma.
Araç bu :
http://i912.photobucket.com/albums/ac330/arielpoko/DSCF1533.jpg
İlk parçalar yürüyenden :
K&W Clubsport Coilover ve APR Rollbars
http://i912.photobucket.com/albums/ac330/arielpoko/entire_setup.jpg
http://i912.photobucket.com/albums/ac330/arielpoko/front_kw1.jpg
http://i912.photobucket.com/albums/ac330/arielpoko/rear_kw2.jpg
Turbo seçimi için yorumu :
Turbo -
you , like most people always compare APR's 2871 to the 3071.
if you look at normal flow maps of both turbos there is a differance , but it doesn't apply in this case.
APR (i've seen this when i visited them) are building their own 2871's which have high A/R and some modified internals , so it is kind of a hybrid.
when comparing APR's 2871 to a 3071 maps you will see that the 3071 will be able to flow a max of around 10-15 hp more at high revs , however it will be much more laggy , which is really an important issue when daily driving a car.
Çoğu insan APR nin 2871 ini 3071 ile kıyaslıyor. Eğer iki turbonun flow haritalarına bakarsanız ikisinin arasındaki görünen fark uygulamaya gelince öyle değil.
APR (gittiğimde gördüm) kendi 2871 ini oluşturuyor ve yüksek A/R ile farklı internallara sahip, yani bir çeşit hybrid bir turbo.
3071'in haritasını 2871 ile karşılaştırdığınızda 3071 in yüksek devirlerde 10-15 beygir daha fazla üfleme kapasitesine sahip olduğunu görüceksiniz, fakat daha fazla lage sahip olucak, buda günlük kullanılan bir arabada ciddi bir problem oluşturuyor.
Devamındaki postlarında takılıcak turbonun normal Stage 3 APR den farklı olarak hybrid bir turbo olduğundan ve komple motor içine girilecek olmasından bahsediyor. APR nin 3. Stage 4 projesi olduğunu ve öncekilerden farklı olarak bir kaç şey istediğini söylüyor.
Stage 3 APR kitin fotoğrafı:
http://i912.photobucket.com/albums/ac330/arielpoko/20ts3_265hp_full_kit.jpg
• Ported and blueprinted head -
both the head and the block are being X-rayed and scanned for any defects.
the head then is blueprinted and go through a 5 way porting process according to CAD files that are based on the motorsport engines.
I don't have exact flow numbers and not sure if APR are willing to share but there is a massive increase in flow through both intake and exhaust ports.
pics will be available later on.
İşlenmiş ve Ayrıntılı Projelendirilmiş Kapak
Üst kapak ve blok X-rayden geçirilip hatalara karşı taranmış. Daha sonra üst kapak motorsportlarındaki motorlar gibi CAD çizim dosyalarına göre projelendirilip 5 yollu işlenmiş.
Kesin flow değerlerine sahip olmadığını ve APR ninde bunları paylaşmak istediğini sanmadığını fakat emme ve egzoz portlarında ciddi derecede üfleme kapasitesi artışı sağlandığından bahsediyor.
• Ferrera Valve Train -
This is new and has not been done to in previous builds and is being done according to my request , just for the extra strength .
this is a complete kit and should hold much higher revs than the stock valves. Although our engines are limited by other factors such as the HPFP.
Ferrera Subaplar
Bu parça daha önceden yapılan projelerden farklı olarak araç sahibinin isteğine göre ekstra olarak yapılmış. Sadece ekstra sağlamlık için diyor.
Bu komple bir kit ve orjinal subaplardan öte yüksek devirlerde daha iyi olduğunu söylüyor. Ayrıca TFSI motorlarıın yüksek benzinli basınç pompası gibi parçalar tarafından limitlendirilmiş olduğundan bahsediyor.
Fotoğrafları :
http://i912.photobucket.com/albums/ac330/arielpoko/Ferrera1jpg.jpg
http://i912.photobucket.com/albums/ac330/arielpoko/ferrera2.jpg
• Schrick Camshafts -
Those camshafts were discussed a lot in the forums but rarely used since there is no software on the market apart from APR stage 4 that makes use of the higher lift and duration.
those are a pain to get hold of since they were of limited production and didn't sell well and so not massively produced.
Shrick Eksantrikler
Bu eksantrikler forumda çok tartışıldı fakat piyasada uygun bir yazılım olmadığı için çok az kullanıldı. APR nin Stage 4 kitinde ise eksantiriklerin yüksek lift ve zamanlaması yararlı şekilde kullanılabilir hale gelmiş..
http://i912.photobucket.com/albums/ac330/arielpoko/cams1.jpg
http://i912.photobucket.com/albums/ac330/arielpoko/cams3.jpg
http://i912.photobucket.com/albums/ac330/arielpoko/cams2.jpg
• Dynamically balanced Crank -
The crank is being dynamically balanced (while rolling at high RPM) with the entire moving mass of the engine.
This also includes the clutch Flywheel which is also being modded to fit the rest of the engine's moving mass.
Dinamik olarak Dengelenmiş Krank
Motorun tüm hareket eden kütlesiyle krank yüksek devirlerde dinamik olarak dengelenmiş .
Aynı zamanda volanda hareket halinde motorun diğer kısımlarıyla uyumlu çalışabilmesi için elden geçmiş.
• EGR Delete -
The EGR is one of the largest points of flow interruption and failure in highly tuned FSI's and therefore it is being completely shaven off of the car and the software is being adapted to run without the EGR.
EGR İptali
Egzoz gazı resirkülasyonu, yüksek modifiyeli TFSI motorlardaki en büyük akış kesikliklerine neden olduğu için tamamen iptal edilmiş ve yazılım egr olmadan çalışıcak şekilde programlanmış.
• Rods and Pistons -
the block is being bored slightly to 83mm and a set of JE pistons with IE rods is being installed.
Compression ratio is dropped only slightly (compared to my stock 9.8:1) to 9.5:1
Kol ve Pistonlar
IE kollarla birlikte 83 mm JE pistonlar koyulmuş ve sıkıştırma çok az düşürülmüş. Orjinal sıkıştırma 9,8:1 iken 9,5:1 olmuş.
http://i912.photobucket.com/albums/ac330/arielpoko/Rods1.jpg
http://i912.photobucket.com/albums/ac330/arielpoko/rods2.jpg
http://i912.photobucket.com/albums/ac330/arielpoko/piston-2.jpg
http://i912.photobucket.com/albums/ac330/arielpoko/piston.jpg
Those are the main things happening in the engine build. There are of-course tons of other misc items around those main parts.
current status is that the engine is already built and I ** waiting for some pics to post from Arin@APR (btw : thanks for the amazing pics so far) , which will probably happen once H2O is finished.
Bunlar genel olarak motora koyulan asıl parçalar. Tabiiki bu asıl parçaların yanında bir çok farklı parça var.
Motorun yapım aşamasının bittiğini ve APR'den Arin ın fotoğrafları yollamasını beklediğini söylemiş buarada daha önceki fotoğraflar için teşekkür etmiş. Muhtemelen yeni fotoğrafların H2O festivali bitiminde geliceğinden bahsetmiş.