PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Seat Leon Cupra [APR STAGE 4 BUILD]



Jam da Joker
27-10-2010, 23:29
1 aydır takip ettiğim bir konuydu nihayet sonuçlandı sayılır..
Seatcupra.net'te Israilli birisi aracının motorunu Alabama APR ye yolladı.
Bu proje APR nin 3. Stage 4 projesi oldu.
İşçilikleri bir yana, parçaların yapım aşamasından sonra tek tek studioda fotoğraflanması çok hoşuma gitti. Gerçekten kaliteli bir firma.

Araç bu :
http://i912.photobucket.com/albums/ac330/arielpoko/DSCF1533.jpg

İlk parçalar yürüyenden :
K&W Clubsport Coilover ve APR Rollbars
http://i912.photobucket.com/albums/ac330/arielpoko/entire_setup.jpg

http://i912.photobucket.com/albums/ac330/arielpoko/front_kw1.jpg

http://i912.photobucket.com/albums/ac330/arielpoko/rear_kw2.jpg

Turbo seçimi için yorumu :


Turbo -
you , like most people always compare APR's 2871 to the 3071.
if you look at normal flow maps of both turbos there is a differance , but it doesn't apply in this case.

APR (i've seen this when i visited them) are building their own 2871's which have high A/R and some modified internals , so it is kind of a hybrid.

when comparing APR's 2871 to a 3071 maps you will see that the 3071 will be able to flow a max of around 10-15 hp more at high revs , however it will be much more laggy , which is really an important issue when daily driving a car.


Çoğu insan APR nin 2871 ini 3071 ile kıyaslıyor. Eğer iki turbonun flow haritalarına bakarsanız ikisinin arasındaki görünen fark uygulamaya gelince öyle değil.
APR (gittiğimde gördüm) kendi 2871 ini oluşturuyor ve yüksek A/R ile farklı internallara sahip, yani bir çeşit hybrid bir turbo.

3071'in haritasını 2871 ile karşılaştırdığınızda 3071 in yüksek devirlerde 10-15 beygir daha fazla üfleme kapasitesine sahip olduğunu görüceksiniz, fakat daha fazla lage sahip olucak, buda günlük kullanılan bir arabada ciddi bir problem oluşturuyor.

Devamındaki postlarında takılıcak turbonun normal Stage 3 APR den farklı olarak hybrid bir turbo olduğundan ve komple motor içine girilecek olmasından bahsediyor. APR nin 3. Stage 4 projesi olduğunu ve öncekilerden farklı olarak bir kaç şey istediğini söylüyor.

Stage 3 APR kitin fotoğrafı:

http://i912.photobucket.com/albums/ac330/arielpoko/20ts3_265hp_full_kit.jpg


• Ported and blueprinted head -

both the head and the block are being X-rayed and scanned for any defects.
the head then is blueprinted and go through a 5 way porting process according to CAD files that are based on the motorsport engines.

I don't have exact flow numbers and not sure if APR are willing to share but there is a massive increase in flow through both intake and exhaust ports.

pics will be available later on.

İşlenmiş ve Ayrıntılı Projelendirilmiş Kapak

Üst kapak ve blok X-rayden geçirilip hatalara karşı taranmış. Daha sonra üst kapak motorsportlarındaki motorlar gibi CAD çizim dosyalarına göre projelendirilip 5 yollu işlenmiş.

Kesin flow değerlerine sahip olmadığını ve APR ninde bunları paylaşmak istediğini sanmadığını fakat emme ve egzoz portlarında ciddi derecede üfleme kapasitesi artışı sağlandığından bahsediyor.


• Ferrera Valve Train -

This is new and has not been done to in previous builds and is being done according to my request , just for the extra strength .

this is a complete kit and should hold much higher revs than the stock valves. Although our engines are limited by other factors such as the HPFP.

Ferrera Subaplar

Bu parça daha önceden yapılan projelerden farklı olarak araç sahibinin isteğine göre ekstra olarak yapılmış. Sadece ekstra sağlamlık için diyor.

Bu komple bir kit ve orjinal subaplardan öte yüksek devirlerde daha iyi olduğunu söylüyor. Ayrıca TFSI motorlarıın yüksek benzinli basınç pompası gibi parçalar tarafından limitlendirilmiş olduğundan bahsediyor.

Fotoğrafları :

http://i912.photobucket.com/albums/ac330/arielpoko/Ferrera1jpg.jpg

http://i912.photobucket.com/albums/ac330/arielpoko/ferrera2.jpg


• Schrick Camshafts -

Those camshafts were discussed a lot in the forums but rarely used since there is no software on the market apart from APR stage 4 that makes use of the higher lift and duration.

those are a pain to get hold of since they were of limited production and didn't sell well and so not massively produced.

Shrick Eksantrikler

Bu eksantrikler forumda çok tartışıldı fakat piyasada uygun bir yazılım olmadığı için çok az kullanıldı. APR nin Stage 4 kitinde ise eksantiriklerin yüksek lift ve zamanlaması yararlı şekilde kullanılabilir hale gelmiş..

http://i912.photobucket.com/albums/ac330/arielpoko/cams1.jpg

http://i912.photobucket.com/albums/ac330/arielpoko/cams3.jpg

http://i912.photobucket.com/albums/ac330/arielpoko/cams2.jpg


• Dynamically balanced Crank -

The crank is being dynamically balanced (while rolling at high RPM) with the entire moving mass of the engine.

This also includes the clutch Flywheel which is also being modded to fit the rest of the engine's moving mass.

Dinamik olarak Dengelenmiş Krank

Motorun tüm hareket eden kütlesiyle krank yüksek devirlerde dinamik olarak dengelenmiş .

Aynı zamanda volanda hareket halinde motorun diğer kısımlarıyla uyumlu çalışabilmesi için elden geçmiş.


• EGR Delete -

The EGR is one of the largest points of flow interruption and failure in highly tuned FSI's and therefore it is being completely shaven off of the car and the software is being adapted to run without the EGR.

EGR İptali

Egzoz gazı resirkülasyonu, yüksek modifiyeli TFSI motorlardaki en büyük akış kesikliklerine neden olduğu için tamamen iptal edilmiş ve yazılım egr olmadan çalışıcak şekilde programlanmış.


• Rods and Pistons -

the block is being bored slightly to 83mm and a set of JE pistons with IE rods is being installed.

Compression ratio is dropped only slightly (compared to my stock 9.8:1) to 9.5:1

Kol ve Pistonlar

IE kollarla birlikte 83 mm JE pistonlar koyulmuş ve sıkıştırma çok az düşürülmüş. Orjinal sıkıştırma 9,8:1 iken 9,5:1 olmuş.

http://i912.photobucket.com/albums/ac330/arielpoko/Rods1.jpg

http://i912.photobucket.com/albums/ac330/arielpoko/rods2.jpg

http://i912.photobucket.com/albums/ac330/arielpoko/piston-2.jpg

http://i912.photobucket.com/albums/ac330/arielpoko/piston.jpg


Those are the main things happening in the engine build. There are of-course tons of other misc items around those main parts.

current status is that the engine is already built and I ** waiting for some pics to post from Arin@APR (btw : thanks for the amazing pics so far) , which will probably happen once H2O is finished.

Bunlar genel olarak motora koyulan asıl parçalar. Tabiiki bu asıl parçaların yanında bir çok farklı parça var.

Motorun yapım aşamasının bittiğini ve APR'den Arin ın fotoğrafları yollamasını beklediğini söylemiş buarada daha önceki fotoğraflar için teşekkür etmiş. Muhtemelen yeni fotoğrafların H2O festivali bitiminde geliceğinden bahsetmiş.

Jam da Joker
27-10-2010, 23:30
Arada mesaj atanlardan birine cevap veriyor ve şöyle bir konuşma geçiyor:


I was just thinking that actually, what will the power band be? Arin suggests 3000rpm to redline which is pretty crazy... Where is peak torque and horsepower on the other stage 4 cars?

Güç devir bandının nasıl olucağını ve APR den Arin ın 3000 rpm de full boost yapıcağını bununda çok çılgın bir rakam olduğunu, peak tork ve beygir değerlerinin önceki yapılan stage 4 araçlarda ne alemde olduğunu soruyor.


There are several dynos which APR published, don't know how relevant they are to me since they are running 93 and 100 octane and i ** making tunes for pure 98 and 98+little W/M

Power band should start at around 3200-3400 RPM and go all the way to the redline , which makes for extremly beefy powerband.

another advantage of the 2871 compared to the k04 is that it is less torquy and the torque comes up higher in the powerband , which is a real good thing with a FWD car unless you want to spin all the way to 5th gear.
Poko is offline Report Post Reply With Quote

APR'nin yayınladığı bir kaç dyno sonucu var, benimkisi ile ne kadar alakalı olur bilemiyorum çünkü 93 ve 100 oktan ile yürüyorlar. Bense 98 ve 98 + Methanol için ayar yapıcam.

Güç bandı 3200-3400 rpm arası başlar ve redline a kadar devam eder buda çok güçlü bir devir bandı demek.

2871 in K04 e oranla diğer bir avantajı ise daha az lagli olması ve torkun yüksek devirlerde gelmesi, buda önden çeker bir araçla 5.vitese kadar sarmak istemiyorsanız iyi birşey.

Ve APR nin yolladığı mükemmel yeni fotoğraflar :

Blok :

http://i912.photobucket.com/albums/ac330/arielpoko/block.jpg

Krank :

http://i912.photobucket.com/albums/ac330/arielpoko/crank.jpg

http://i912.photobucket.com/albums/ac330/arielpoko/crank-detail.jpg

Üst kapak (üstten) :

http://i912.photobucket.com/albums/ac330/arielpoko/head-top.jpg

Üst kapak (alttan) :

http://i912.photobucket.com/albums/ac330/arielpoko/head-bottom.jpg

Egzoz Portları :

http://i912.photobucket.com/albums/ac330/arielpoko/head-exhaust.jpg

http://i912.photobucket.com/albums/ac330/arielpoko/exhaust-port.jpg

Emme Portları :

http://i912.photobucket.com/albums/ac330/arielpoko/head-intake.jpg

http://i912.photobucket.com/albums/ac330/arielpoko/intake-port.jpg

Üst kapağın üstten fotoğrafı (detaylı) :

http://i912.photobucket.com/albums/ac330/arielpoko/head-detail.jpg

Araç Israilde motorun gelmesini bekliyor :

http://i912.photobucket.com/albums/ac330/arielpoko/front_aprcooler.jpg

http://i912.photobucket.com/albums/ac330/arielpoko/engine_bay.jpg

Frenler :

http://i912.photobucket.com/albums/ac330/arielpoko/Ap_Racing_Floor.jpg

http://i912.photobucket.com/albums/ac330/arielpoko/Ap_Oncar.jpg

Arkalar :

http://i912.photobucket.com/albums/ac330/arielpoko/autotech_floor.jpg

http://i912.photobucket.com/albums/ac330/arielpoko/Autotech.jpg

http://i912.photobucket.com/albums/ac330/arielpoko/autotechwwheel.jpg

APR ekibi Israile gidip motor montajını bitirdikten sonraki postu :


well , the build is almost over , APR staff is on its way back to the US and we have results.

i will get pics later this week

the car is currently on with 2 different files (i driven it around 80-100 miles on both today).

the first is the race fuel file which takes the 2871R as far as it can go and left many people shocked since no one belived that this tiny turbo can make this numbers. as was shared, it makes 513WHP and it is absolutly mental to drive.
the turbo is even more avilable than on stage 3 cars and massive power starts just after 3000rpm and goes all the way to the redline.

the other file is the 98ron file which i have asked to make very tame and safe in relation. we don't use any addetives such as methanol and timing are not advanced to the max to allow for east adaption to weather and condition changes. also the turbo never goes above 80% duty cycle so a long life for the engine and turbo are expected with this file. this file puts out 402whp

overall , i just drove the car around 100 miles, and i need some time to get used to it. it is absolutly mental , you just press the pedal at 3000 rpm and the car next to you suddenly is half a mile back.

Proje nerdeyse bitti, APR ekibi Amerika dönüş yolunda ve işte sonuçlar :

Araç iki farklı yazılıma sahip, ikisinide 80-100 mil arası kullandım.

İlk olarak yarış benzini ile olan yazılım. 2871 i limitlerine kadar kullanan ve bir çok insanı şaşırtan, kimsenin bu küçük turbonun bu rakamları çıkarabiliceğine inanmadığı : SIKI DURUN :) 531 WHP ! Ve kesinlikle kullanılabilir durumda. Turbo stage 3 araçlardan çok daha iyi ve gerçek gücünü 3000 rpmden sonra redline a kadar veriyor.

Öteki yazılım ise 98 oktan için, benim istediğim şekilde gerçekten uysal ve güvenli.
Herhangibir katkı kullanmadık methanol gibi ve timingde limitinde değil aracın doğudaki hava değişimlerine alışması için. Ayrıca turbo %80 kapasite üzerinde çalışmıyor böylece motor ve turbo için uzun bir ömür vaad ediyor. Bu yazılımlada 402 whp alınmış.

Genel olarak aracı 100 mil kullandım ve alışmam lazım. Gerçekten inanılmaz. 3000 rpm de gaz pedalına basıyorsunuz ve yanınızdaki araç bir anda yarım mil gerinizde kalıyor.

Ve tabiiki bu mesajın ardından gelen diğer üyelerin mesajları :


500whp from a 2871?

Dream on.

2871 den 500 beygir tekerde ? Hayal etmeye devam et.

Ve aracın sahibinin cevabı :


15‏ ‏people at the dyno with haltech and motec distributers to verify
and its a dynapack , you cant cheat it.

6 consecative pulls over 510 whp

Dynoda bunu kanıtlicak 15 kişi vardı ve bunlara haltech ve motecin distribütörleride dahildi. Dynoda dynapack marka ve o dynoyu kandıramazsınız.

Ardışık 6 koşuda 510 beygir üzeri tekerde alınmış.

Bir üye APR nin Facebooktaki sayfasından alıntı yapmış ve dyno sonucunu koymuş :

http://www.seatcupra.net/users/zboyd/513hp_Stg4_Leon.jpg

Bu duumun anormalliğini belirtmek için başka bir üyeden mesaj :


Well, my friends 2.1 cosworth engine, 3071, motec management with all supporting modifications made mid 400bhp on the dyno (not a rolling road, an engine-out dyno, it was built by race engine specialists who work on historic F1 cars, lemans cars etc)

Arkadaşımın 2.1 coswort motoru, 3071, motec işletme sistemi ve tüm destekleyici modifikasyonlarla ortalama 400 beygir aldı. (Silindirli tip dynoda değil direk sırf motordan ölçülen tip dynoda, yarış motorları ve F1, lemans araçlarındada çalışan kişiler tarafından yapıldı.)

Başka birisi 2 litreden ancak 400 beygirin çıkıcağını savunmuş..

Araç sahibinin postu :


the dyno is a dynapack , so no crank figures only whp.
for crank i insert a correction figure of 10% which is about right in my eyes for those cars.
so let's say around 565hp with c16 and around 450hp with 98.

more pics will probably be up later this week.

as for drivability , the car suspension is not tuned yet. on 98ron it is drivable but scary on c16 it is mental and extremlly scary.

as for traction , the car has full powerflex bushings, Peloquin's Diff, KW clubsport suspension, tires are changing this week to 255/40/18 R888's.

Dynonun markası Dynopack, yani krank değil teker beygiri ölçüyor.
Krank için ben %10 düzeltme payı koyuyorum buda bana göre bu araçlar için normal. Yani krankta aşşağı yukarı 565 beygir diyelim c16 yarış benzini ile. 450 beygirde 98 oktan ile.

Daha fazla fotoğrafı muhtemelen bu hafta yüklicem.

Sürüş için aracın süspansiyonları ayarlanmadı. 98 oktanda kullanılabilir durumda fakat c16 yakıt ile gerçekten korkutuyor.

Yol tutuş için powerflex burçları, Peloquinin kilitli diferansiyeli, KW nin clubsport coiloverı ve lastiklerde bu hafta 255/40/18 Toyo R888 takılıcak demiş.

Bir diğer önemli postuda bana göre açıklayıcı bir sebep olabilir :


the 2871R APR uses is the largest variant with .86 A/R.

still the number is up there in the sky for this turbo and on c16 it is on 100% duty cycle. what makes that power is the timing advance avilable on the c16 fuel which is not avilable on 98ron. as apr guys put it , this fuel is "magic in a can".

the difference to 3071 with .63 A/R will be only around 10-20whp , but i would loose 400-600rpm of spool. not worth it in my eyes.

with 3076 on this fuel i had enough fueling to make (in theory) over 600whp , but that would leave me with a laggy engine and a very bad driving experience.

APR nin kullandığı 2871R'ın diğerlerinden farkı .86 A/R ye sahip olması.

Rakamlar bu turboya göre çok yüksek ve c16 yakıt ile %100 kapasitede. Bu gücün oluşmasına sebep olan c16 nın verdiği avans avantajı ve bu avantaj 98 oktan ile mevcut değil. APR dekilerin söylediği gibi c16 tenekedeki sihir gibi.

Bu benzin ile 3076 da teoriye göre 600 beygir tekerde alabilirim, fakat bu beni lagli bir motorla ve kötü bir sürüş deneyimi ile baş başa bırakıcak.


Sonuç olarak karşımızda motorunun her parçası değişmiş, işlenmiş 2 litre bir Cupra, 512 teker beygiri ve 2871 turbo var.
Bu bölüme yorum yapıcak tecrübeye sahip değilim.
Gerisini Özgün , Bilal, senna, miniks, mig gibi deneyimli olanlar yorumlar :)
Benden bukadar..




Çeviri : Jam da Joker

seko
27-10-2010, 23:32
Eline saglık mukemmel ceviriler ve bilgi paylasımın icin ..

Eray Yümsel
27-10-2010, 23:34
k04 le 350hp gören bir motor gt28 le bence 500hp alabilir :) doğru kombinasyonla

Yigit-Y
27-10-2010, 23:35
allah razı olsun ....

yan53
27-10-2010, 23:36
hey maşallah cupraya bak beee eline sağlık cem....

arabayı gorunce yazıları okumadan zafer abının ay zannettım ...bu farklıymıs ama :)

Kakus
27-10-2010, 23:36
Gözlerim teşekkür butonunu aradı : ) Sohbette olmamalı bence.

Yigit-Y
27-10-2010, 23:37
konu sabitlenmeli bence çok güzeldi :)

Eray Yümsel
27-10-2010, 23:38
jamdajoker e +rep verelim

Sebring
27-10-2010, 23:41
Eline saglik.

DoDo_hamann
27-10-2010, 23:42
Zevkle okudum, çeviri içinde ayrıca teşekkürler, çok güzel güçler, çok iyi işçilik.

Tolga-R
27-10-2010, 23:43
eline sağlık cem :)

apr sponsormu olmuş bu araca ne kadar harcanmış acaba :)

mertk
27-10-2010, 23:43
paylasım icin tesekkürler .

BaDCaT
27-10-2010, 23:43
Aklıma takılan bir soru var 2871 kac psi'da 500+whp yapmis ?

Yigit-Y
27-10-2010, 23:44
eline sağlık cem :)

apr sponsormu olmuş bu araca ne kadar harcanmış acaba :)

bende rakamı merak ediyorum ...

ufy
27-10-2010, 23:46
eline diline yüreğinize sağlık harika bi paylaşım

BMK TypeR
27-10-2010, 23:49
Kardeşim eline sağlık çeviri için:) gece gece delırttın,

LAST_ZZ
28-10-2010, 00:00
gaz kelebegı ve emme manıfoldu ıcın ıslem uygulanmısmı acaba?bu arada paylasım ıcın tesekkurler...

Jam da Joker
28-10-2010, 00:30
Eline saglık mukemmel ceviriler ve bilgi paylasımın icin ..

Teşekkür ederim benim için zevkti..


k04 le 350hp gören bir motor gt28 le bence 500hp alabilir :) doğru kombinasyonla

Bro 350 HP diyosun 500 HP alır diyosun adam tekerde almış 531 WHP :)


allah razı olsun ....

Sağolasın.


hey maşallah cupraya bak beee eline sağlık cem....

arabayı gorunce yazıları okumadan zafer abının ay zannettım ...bu farklıymıs ama :)

Sağolasın Köksal, evet tek ortak yanları ikisininde mat siyah olması :)


Gözlerim teşekkür butonunu aradı : ) Sohbette olmamalı bence.

Teşekkür ederim Aşırı Beslemeye taşıdı Özgür sağolsun.


Eline saglik.

Teşekkürler..



Zevkle okudum, çeviri içinde ayrıca teşekkürler, çok güzel güçler, çok iyi işçilik.

Bende zevkle yazdım, rica ederim gerçekten güzel işçilik yapmışlar..
Ayrıca yeni aracında hayırlı olsun.


eline sağlık cem :)

apr sponsormu olmuş bu araca ne kadar harcanmış acaba :)

Sağolasın abi, valla konuda bir çok kez sorulmuş fiyat fakat bir bilgi vermiyor ama benim tahminlerime göre minimum 30K $ harcamıştır sırf motorun Israilden Alabamaya gidip ordan APR nin teknisyenleri ile Israile gelip montajının yapılması bile ürkütücü geliyor kulağa :)


paylasım icin tesekkürler .

Rica ederim..


Aklıma takılan bir soru var 2871 kac psi'da 500+whp yapmis ?

Konuda basınç psi muhabbeti geçmemiş ama sorarım benimde aklıma takıldı..



eline diline yüreğinize sağlık harika bi paylaşım

Teşekkür ederim sağolasın :)


Kardeşim eline sağlık çeviri için:) gece gece delırttın,

Haha abi bize bu gece uyku yok, tek tek sayarsın artık eksantirik subap yay şapka piston kol turbo diyerekten uyursun :D


gaz kelebegı ve emme manıfoldu ıcın ıslem uygulanmısmı acaba?bu arada paylasım ıcın tesekkurler...

Onlarla ilgili herhangi bir bilgi yok, gaz kelebeği ve emme manifoldu orjinalde plastik ve sıkıntı çıkarabilicek parçalar ama APR de yapılmış olsa fotoğraflarını koyarlardı sanırım.. Onuda sorarım.

ukku
28-10-2010, 00:32
şahane :icon_tup:
harbiden iyi makina tfsi..

burakusta
28-10-2010, 00:39
imkansız bu kadar guc alınması 500WHP COOOOOOOK CIDDI BI RAKAM APR NE DIYOSA -100 ZATEN STAGE 3 KITLERI BILE K04 STAGE 2 PLUS LARI 2-3 BOY GECEBILIYO SIZ DUSUNUN GERISINI.YABANCI ARKADASA KATILIYORUM


DREAM ON

kurtbil
28-10-2010, 00:39
hey maşallah cupraya bak beee eline sağlık cem....

arabayı gorunce yazıları okumadan zafer abının ay zannettım ...bu farklıymıs ama :)

mat cupra gordugum anda bende zafer abının araba sandım :D

WhiteCupra
28-10-2010, 00:56
cem bu bilgileri paylaştıgın için çok saoll çook güzel güçler maşşallah diyelim....:D:D

ömeRC
28-10-2010, 09:32
böle bir paylaşımı bizimle paylaştığın için teşekkürler çok güzel makina yapmışlar süperrr....

RCkid
28-10-2010, 09:54
2871 ve 3071 le 2litre 206da da ilginç sonuçlar var

23psi 3071
http://www.dp-engineering.nl/static/img/projects/206_rc_turbo_black/206_RC_PHASE2_13.jpg

23psi 3071 başka bir 206

http://www.dp-engineering.nl/static/img/projects/206_itb_turbo/206_itb_turbo_19.jpg

3071/2871 ilginç gerçekten çıkardığı güç açısından

benim araba 60mm turboyla ve yakıtla aynı basınçla daha güçlü olması lazım bu 206dan mantıken ama güçlü değildir gibi geliyor bana.

dragon07
28-10-2010, 11:29
güç sadece turbodan alınmaza bir örnek :)

herkez gt30-35 takınca 600hp olurum diyor,ama önemli olan aracın atmosferik olarakta güçlü olması. bnm için önemli olanda yolda nasıl gittigidir :) yolda denemek, karşılaştırmak gerek.

Eyup Duygun
28-10-2010, 11:50
30k Dolar ciddi para bircok kısı ıcın belkı daha fazlasıda var ama adam inanmıs ve emınellere teslım etmıs gayetde mutludur heralde.Paylasım cok guzel elınıze saglık.Dp deki siyah rc'yi görünce bende şaşırmıstım ama 230kpa 2.3 bar yapmıyormu 23 psi 1.6 bar orada benmı yanlısa dustum

BMK TypeR
28-10-2010, 12:21
revodada stg3 gt3071 98oktanla 450-470hp arası bı guc alınıyo, stg4 cıkardılar, stg3 ek olarak aynı turboyla pıston kol ve egzantık kullanarak gucu 505hp cıkardılar, 98oktanla 450hp apr bence normal zaten stg3 de egznatıksız 410hp verıyodu apr,

cheers
28-10-2010, 18:52
Çok güzel bır paylaşım ve kaynak olmuş.Eline sağlık Cem.

Bu araca ait herhangi bir video var mı?

OmerRS
28-10-2010, 19:37
Piston bu mu kullandıkları?

Direkt enjeksiyonda böyle pistonu kullanırken neyi hesap ettiklerini merak ettim açıkçası. Amerikadaki firmaların geneline güvenim yok.

kaan_cupra
28-10-2010, 20:03
ibretlik paylaşım olmuş :)
bunları gördükçe arbayı satmaktan vazgeçiyorumm :confused:

Ertan-R
28-10-2010, 20:37
Paylaşım için tşkr cem.Adamlar yapmış helal olsun.Reşit agam da Yapa-R artık.

Yigit-Y
28-10-2010, 20:54
valla ben yakında yapıcam birişeyler :D

bilalMW
28-10-2010, 21:26
Piston bu mu kullandıkları?

Direkt enjeksiyonda böyle pistonu kullanırken neyi hesap ettiklerini merak ettim açıkçası. Amerikadaki firmaların geneline güvenim yok.

neden böyle düşündün üstad?

senna
28-10-2010, 22:03
pistonu geçtimde neden güzel bir manifold tasarlamazlar anlamıyorum şu motora

GT
29-10-2010, 09:41
yah maşallah super işcilik güzel çeviri:icon_tup:

ahmet3425
29-10-2010, 09:42
Jam eline sağlık kardesim cok guzel bi konu olmus ceviri falan harika bilgilendik sayende...:icon_tup:



valla ben yakında yapıcam birişeyler :D

sen ilk once diğer arabalarını bi yurut...:ofk:

omercanilica
29-10-2010, 09:54
ellerıne saglık cok guzel bır paylasımda bulunmusun

douu
31-10-2010, 13:03
lanet olası vag motorlar :D nerden girdim ben bunların arasına kafayı sıyırcam hepsinin yüzünden az kaldı :D

Selim Kaynar
03-11-2010, 18:38
Polemik olsun diye söylemiyorum 30k dolara 500 hp typer alınır:) Ama cupraları seviyoruz

F.Dogan
07-11-2010, 22:43
tfsi çok özel bir motor benim gözümde..alman arabası japona oranla ciddi paralar istiyor.
çeviri işi çok güzel olmuş emeğine sağlık cupraları seviyoruz :)

cem11
14-11-2010, 10:42
benim block içi arp ve ve sorunsuz performans yasıyorum.

kurtbil
14-11-2010, 10:55
Polemik olsun diye söylemiyorum 30k dolara 500 hp typer alınır:) Ama cupraları seviyoruz

elbet alınır hatta cupradan da emınımkı cok cok daha ıyı gıder,ama ne cupradakı konforu alabılırsın ne de cupradakı malzeme kalıtesını:)

ulu_cupra
14-11-2010, 10:55
Emeğine sağlık kardeşim çok güzel olmuş çeviri vs.

:)

Yigit-Y
14-11-2010, 11:02
GT3071 kit li cupra yine aynı turboya sahip tayparı geçemesede kilodan ötürü aracın verdiği konfor ve tork inanılmaz keyif verici zafer abinin aracında onu hissettim...

Zafer abi deneme yapan bir abimiz değil aracına kıyamıyor ama Hakan abimiz deneme yapmayı çok sevdiği belli :).Ben JAD Typerla denemelerini çok isterdim bu 30R dan sonra güzel olurdu o deneme...

ulu_cupra
14-11-2010, 11:11
GT3071 kit li cupra yine aynı turboya sahip tayparı geçemesede kilodan ötürü aracın verdiği konfor ve tork inanılmaz keyif verici zafer abinin aracında onu hissettim...

Zafer abi deneme yapan bir abimiz değil aracına kıyamıyor ama Hakan abimiz deneme yapmayı çok sevdiği belli :).Ben JAD Typerla denemelerini çok isterdim bu 30R dan sonra güzel olurdu o deneme...

İstanbul'da yapılan GT30'lu araçlar zannetmiyorum ki JAD dan iyi gitsinler ama izlemek güzel olur.

Yigit-Y
14-11-2010, 11:14
İstanbul'da yapılan GT30'lu araçlar zannetmiyorum ki JAD dan iyi gitsinler ama izlemek güzel olur.

aynen izlemesi zevli olur açısından söyledim bende...

mertk
14-11-2010, 11:20
elbet alınır hatta cupradan da emınımkı cok cok daha ıyı gıder,ama ne cupradakı konforu alabılırsın ne de cupradakı malzeme kalıtesını:)

ben pek konfor ve malzeme kalitesi göremedim leon larda bence aynı esdeğerdedir civiclerin plastik kalitesiyle , Audi A3 - Honda Civic deseniz tamam, kalite gözle görülür sekilde konforda aynı sekilde ama seat icin aynı seyi soylemem gözlemlediğim kadarıyla, yanlıs anlasılmasın honda fanatiği değilim

Yigit-Y
14-11-2010, 11:22
ben pek konfor ve malzeme kalitesi göremedim leon larda bence aynı esdeğerdedir civiclerin plastik kalitesiyle , Audi A3 - Honda Civic deseniz tamam, kalite gözle görülür sekilde konforda aynı sekilde ama seat icin aynı seyi soylemem gözlemlediğim kadarıyla, yanlıs anlasılmasın honda fanatiği değilim

bende her iki araçda var konfor olarak cupra çok fena ezer heleki ep3 kasayı...

Ama perforede kilo avantajı ve typerın atmosferik olarak güçlü bir motora sahip olması onu 2-0 önde başlamasına neden olmakta...

Oz`
14-11-2010, 11:24
100-200 kmh ?
60-130mph Varmı ?

öğrenmek açısından sordum yukarıda verildiyse bilmiyorum bilgilendirirseniz sewinirim :)

ulu_cupra
14-11-2010, 11:31
100-200 kmh ?
60-130mph Varmı ?

öğrenmek açısından sordum yukarıda verildiyse bilmiyorum bilgilendirirseniz sewinirim :)

Bildiğim kadarıyla 6sn civarında.APR nin sitesinde Golf V in videosu var ordaki değerler bu şekildeydi...

onur_S
14-11-2010, 11:32
ben pek konfor ve malzeme kalitesi göremedim leon larda bence aynı esdeğerdedir civiclerin plastik kalitesiyle , Audi A3 - Honda Civic deseniz tamam, kalite gözle görülür sekilde konforda aynı sekilde ama seat icin aynı seyi soylemem gözlemlediğim kadarıyla, yanlıs anlasılmasın honda fanatiği değilim

o kadar da değil hocam :)

mertk
14-11-2010, 11:54
bende her iki araçda var konfor olarak cupra çok fena ezer heleki ep3 kasayı...

Ama perforede kilo avantajı ve typerın atmosferik olarak güçlü bir motora sahip olması onu 2-0 önde başlamasına neden olmakta...

doğrudur iki aracada sadece binmisliğim vardır kullanmıslığım falan yoktur dısarıdan kendi gözlemlediğimdir sadece

pasa61
14-11-2010, 11:58
Emeğine sağlık Cem çok faydalı bilgiler bunlar tuning Türkiyede nereye gidiyor sorusunu birkez daha hatırlattı bana..Adamlar uzaya kampüs kurmuş biz hala vtec mi daha hızlı saxomu? bunlarla 20 -30 sayfa mesaj yazıyoruz.....