Orijinalini görmek için tıklayınız : Ep3 turbo projesine önerileriniz..
mrhb arkdşlar typerı turbolamayı kafama iyice yerleştirdim.
benim aklımdaki güçler 450 500 hp arası olsa bana fazlasıyla yeticektir.yedek arabam var koşturmalık typer sadece keyfe binilicek.
motor içine girmeyi düşünmüyorum.
bana neler önerirsiniz.
aklımda bir liste var.
ama bu konuda benden daha tecrübeli olan arkadaşlarımız var.
en başta hangi charger kullanılmalı
sc6262 mi gt 30 mu
sc 6262 de boost 6000 d/d gibi geliyordu
gt 30 da sanırım 4500 gib
artıları eksileri nelerdir.
arabam 100 bin km de çok sağlıklı bir arabadır.500 km önce daha yeni headers egsoz filtre taıldı.
yani hırpalanmış bir araç değil.budaönemlidir muhtemelen tc için.
yorumlarınızı bekliyorum ağalar.
en azından bi bakın derim başta yataklar segmanlar ne durumda motor içine girmesenizde
gt30 yeterli olacaktır devri uygun tutup şanzımanı yormazsanız pek sıkıntı olmaz
coolerı vertical almanızı öneririm
emre.aksu
06-11-2010, 15:59
http://www.full-race.com/catalog/product_info.php?cPath=22_718_761&products_id=2158
ahmet3425
06-11-2010, 16:28
JAD spec olur stockda gt30 la 1 bar basılır bir güzel...
bu 4465 usd lik kite her türlü aparat dahilmi.
enjektörü wesgeyçi interkulırı vsvs
bende rbc var 70 lik kelebek var kpro var bunlarıda kullanıcam.
hayırlı olsun :D
allah tamamına erdirsin ama bence mutluluk atmosferikte be serkan abi...
emre.aksu
06-11-2010, 23:59
bu 4465 usd lik kite her türlü aparat dahilmi.
enjektörü wesgeyçi interkulırı vsvs
bende rbc var 70 lik kelebek var kpro var bunlarıda kullanıcam.
yok kitin icinde turbo,wastegate,blow off,manifold,down pipe,intercooler,intercooler boruları,yag hortumları var bunlara ek enjektor,yakıt pompası,76mm egzos,debriyaj lazım rbc ve kpro zaten varmıs turbo icin birde map sensor ve boost solenoid gerekiyo
buda gt30rlı kitin dynosu 10psi 93oktan 400whp 370nm
http://dynos.evans-tuning.com/405whpbluersxstockk20a.jpg
hayırlı olsun :D
allah tamamına erdirsin ama bence mutluluk atmosferikte be serkan abi...
beni ilk adem kankam etkiledi
sonra arda kardeşim zehirledi
dünde dadaşım tolga morfinledi
:D:D ben bu ruhaniyet ile hakkaniyet yolunda vtec açar 1.3 basarım :D
Fullrace kit Gt30R kpro 1000cc enjektor
tunerında güzel ayar yaaparsa 10 binde bir yataklarını kontrol edersen H;İİÇÇÇ bişiycik olmaz:D
inş özgün n/a artık fazlasıyla kstı.
bakalım artık
Maxiboost
07-11-2010, 06:50
Ben senin yerinde olsam motorun icine girerim :) piston, kol, yatak ve conta 2000$ i gecmez ama icin rahat olur. Tecrubeli, herkesin guvendigi bir garaja blogumu yollatir toplatir kalanini bursada hallederim ekonomik durumlar zorlanmak istenmiyorsa. Birde yag pompasi kontrol edilir sonra yardir mursel :D
by serçe
07-11-2010, 10:52
Allah yardımcın olsun şimdiden kolay gelsin
beni ilk adem kankam etkiledi
sonra arda kardeşim zehirledi
dünde dadaşım tolga morfinledi
:D:D ben bu ruhaniyet ile hakkaniyet yolunda vtec açar 1.3 basarım :D
imzalik olmuş valla :D:D:D:D hayırlısı olsun serkan abi
adem zehir taçircisi gibisin hee :D
yok kitin icinde turbo,wastegate,blow off,manifold,down pipe,intercooler,intercooler boruları,yag hortumları var bunlara ek enjektor,yakıt pompası,76mm egzos,debriyaj lazım rbc ve kpro zaten varmıs turbo icin birde map sensor ve boost solenoid gerekiyo
buda gt30rlı kitin dynosu 10psi 93oktan 400whp 370nm
http://dynos.evans-tuning.com/405whpbluersxstockk20a.jpg
10 psi da o yakıtla 400 whp çok zor. biz 15 psi da rbc kelebek vs ile zar 400 whp aldık :)
stock k20+ rbc + 70 lik kelebek + 1 bar 400 whp hakkıdır.
ardacngns
07-11-2010, 11:28
beni ilk adem kankam etkiledi
sonra arda kardeşim zehirledi
dünde dadaşım tolga morfinledi
:D:D ben bu ruhaniyet ile hakkaniyet yolunda vtec açar 1.3 basarım :D
dogru yoldasın abi bnce sc 6262 al derım allah gostermesın motorla ılgılı sıkıntı
yasarsın sonra bıde turboyu buyutmekle ugrasma onu acık olsun projenin ;)
tolga oradaki yakıt kalitesini hesaba katıyorsun deilmi? 93 pump gaz bizim 97-98 oktanımız hee tabiki bu o yakıtla bu gücü alır anlamında deil..
saolun beyler yorumlarınız için.
motor içine girmek beni düşündürüyor.ama bi darton düşük sıkıştırma piston daha mukavemetli kollar.gerçi oem kolların çok dayanıklı olduğunu okuyoruz heryerlerden.
Honda Type_R
07-11-2010, 13:20
bence harcayacagin miktari belirle arabani sat ustune koy git bi subaru yada evo al derim kafan rahat olur kardesim ama yinede sen bilirsin tabiki
Bi dogbox parası cebinde dursun kişisel önerim kırman çok sürmeyecek çünkü :)
ya yılmaz sevmim ben sti evo
bide onlara okadar para vermem.60 lira 65 lira.ben 65 lira total maliyetle ep3 ü öyle bi yaparımki sabah beni görünce selamın aleyküm sahip der :)
şu cihanda en son kişilerden biriyimdir ben araba kırıcak :)
tarzanca bi yanlışlık ihmal yapmadığım sürece.
benden sakin esnaf performans arabası sahibi ya 3 kişidir ya 5
RSX type-s son dişlisi öneririm 4.3 olursa daha iyi olur turbo vs.. için.
tek tavsiyem sat aracını hazır al :)
emre.aksu
07-11-2010, 17:38
10 psi da o yakıtla 400 whp çok zor. biz 15 psi da rbc kelebek vs ile zar 400 whp aldık :)
stock k20+ rbc + 70 lik kelebek + 1 bar 400 whp hakkıdır.
ben jeff evansın yalancısıyım valla :D
buda baska bi rsx full race gt30r stock kelebek stock intake manifold stock yakıt sistemi rc750cc http://forums.clubrsx.com/showthread.php?t=502112&highlight=push+full+race
15psi 93 oktan
http://home.comcast.net/~claudiia/TrackMasters-1.jpg
buda full race gt30r rbc 1000cc donuslu yakıt sistemi http://forums.clubrsx.com/showthread.php?t=713232
16psi 93oktan
http://hphotos-snc3.fbcdn.net/hs319.snc3/28627_410232532440_575267440_4637517_6272525_n.jpg
s.a. esnaf
kaç KM de aracın ?
şu cihanda en son kişilerden biriyimdir ben araba kırıcak :)
tarzanca bi yanlışlık ihmal yapmadığım sürece.
benden sakin esnaf performans arabası sahibi ya 3 kişidir ya 5
Kişinin kendi hatasıyla kırılacak diye bi şart yok
Bi bakmışın sıkarken bi anda kırılmış anlatabildim umarım bu kadar ciddi güçler planlıyorsan dogbox parasını kenarda tut bence tabi sen bilirsin. Turboyu taktım bitti olmuyor.
Ayrıca orjinal şanzımanla nasıl yere tutunacaksınız bunu da düşünün, bi şekilde oranları uzatmanız lazım.
s.a. esnaf
kaç KM de aracın ?
101 500 km de
101 bin km ye kadar tamamen stock idi.ne yay ne filtre ne kat iptali
araba ilk sahibinden alındı 7 binde bir bakıma girmiş bir araç servis kayıtlarından öğrendik.hep aynı serviste uygulama görmüş.
aracın performansı mükemmel.hiç bir sıkıntı yok.şuanda.
egsantrikler cam gibi parlıyor subap ayarı yaparken meşhur 131 turbonun sahibi raif usta demişti kondisyon olarak elimizden geçen 9 adet typerın hiçbirisi ile mukayese edilemez diye.
aracın mazisi bu yönde.ama yinede sanırım bi bakınmak gerekli.sonuçta filtre takmıyoruz arabaya
birde bişeyi merak ediyorum
arabamda headers egsoz 70 mm düz boru aem cai varken ***** arıza ışığı yanıyordu
şimdi araca 70 mm kelebek ve rbc taktım arıza ışığı yanmıyor 40 km civarıda gazladım ettim.
nedir izahı ?
Egzost gazı ile alakalı şimdi daha fazla hava aldıgından yakı karışımın da ona göre düzeldigi için arıza yanmıyor
gelelim turbo mevzusuna
101 bindeki aracın
eger stock yapıcam dersen
yag pompasını yenile
ana - kol yataklarını acıp bir kontrol yap
sonra bas üzerine basıncı
bu arada GT30 ile 1.5 bar basabilirsin methanol de basmak şartı ile
benim tavsiyem GT35 ile 1 bar yada SC6262 ile 1 bar
Ayrıca lütfen su fullrace den kit almıyalım gelen hiç bir parca cuk diye oturmuyor
klendi sanayilrimzde daha uyguna daha güzel interooler boruları yaptırıyoruz
boşa koli şişirip paranızı çöpe atmayın
alın bir manifold 1 turbo 1 intercooler 1 set enjektor yakıt pompası map sensoru WG bov
gerisini burda halledin
birde bu dyno sheetlere cok takılmayın her arac aynı gücü vermez
şimdiden kolay gelsin
egeturbo
08-11-2010, 08:55
Egzost gazı ile alakalı şimdi daha fazla hava aldıgından yakı karışımın da ona göre düzeldigi için arıza yanmıyor
gelelim turbo mevzusuna
101 bindeki aracın
eger stock yapıcam dersen
yag pompasını yenile
ana - kol yataklarını acıp bir kontrol yap
sonra bas üzerine basıncı
bu arada GT30 ile 1.5 bar basabilirsin methanol de basmak şartı ile
benim tavsiyem GT35 ile 1 bar yada SC6262 ile 1 bar
Ayrıca lütfen su fullrace den kit almıyalım gelen hiç bir parca cuk diye oturmuyor
klendi sanayilrimzde daha uyguna daha güzel interooler boruları yaptırıyoruz
boşa koli şişirip paranızı çöpe atmayın
alın bir manifold 1 turbo 1 intercooler 1 set enjektor yakıt pompası map sensoru WG bov
gerisini burda halledin
birde bu dyno sheetlere cok takılmayın her arac aynı gücü vermez
şimdiden kolay gelsin
Fr dan gelen kitler anladığım kadarı ile acura için
Bencede Tek tek toplayın
manifoldu kesinlikle full race yada afi almanı öneririm
Full race alırsanda 2.tip manifoldu al çünkü yüksek hızlarda silgeçlerin ordaki plastik malesef ısıdan eriyor.Ve manifold ağır takacağın saplamaları bile kaliteli olarak satın al bence orjinalini kullanma .Manifoldu aldığında 44 ve 60 mm olarak wastegate flanşı seceneğin var.Eğer motor içinede girerim diyorsan bence 60 lık al.GT35 R yada 3076 r gibi bi turboda işini görecektir.
Greddyninki gibi turbo manifoldu alacak olursa eğer yer problemi yaşıyorsun bilgin olsun birde büyük turboları montajlamak usta için uzun ve delirtici saatler geçirtiyor.
İntercooler seçimini full raceinki gibi yap çünkü boruları daha az ve karmaşık bi görüntüden kurtuluyorsun
1000 cc ve hondata beyin güzel olur zaten belirtmişler
Yağ pompası bence hondalarda problemli bu konuda yada ben çok kılım bilemicem.Ama eğer yataklarını v.s kontrol ettireceksen bi yağ pompası al ama kesinlikle orjinal olarak al daha performanslı bi yağ pompası istiyorum dersen Erl de k20 ye s2000 yağ pompası k24 yağ karteli gönderiyorlar onu tavsiye ederim.
Şuan sana yazdığım speclere çoook benzeyen izmirde değerli bi abimizin typerda turbolanıyor.Bizzat araştırdık inceledik ve tartıştık.
İnfaztim gel.rotrex stg3 yap tek ol farklı ol:D
İnfaztim gel.rotrex stg3 yap tek ol farklı ol:D
Aynı paraya daha fazla güç
Hangisi mantıklı ertan ?
Aynı paraya daha fazla güç
Hangisi mantıklı ertan ?
Benim görüşüm bu kanka zevk işte.Güç olarak demedim farkın olsun dedim.Ben sc veya atmo seviimm.:)
type-RRR
11-11-2010, 20:43
Fr dan gelen kitler anladığım kadarı ile acura için
Bencede Tek tek toplayın
manifoldu kesinlikle full race yada afi almanı öneririm
Full race alırsanda 2.tip manifoldu al çünkü yüksek hızlarda silgeçlerin ordaki plastik malesef ısıdan eriyor.Ve manifold ağır takacağın saplamaları bile kaliteli olarak satın al bence orjinalini kullanma .Manifoldu aldığında 44 ve 60 mm olarak wastegate flanşı seceneğin var.Eğer motor içinede girerim diyorsan bence 60 lık al.GT35 R yada 3076 r gibi bi turboda işini görecektir.
Greddyninki gibi turbo manifoldu alacak olursa eğer yer problemi yaşıyorsun bilgin olsun birde büyük turboları montajlamak usta için uzun ve delirtici saatler geçirtiyor.
İntercooler seçimini full raceinki gibi yap çünkü boruları daha az ve karmaşık bi görüntüden kurtuluyorsun
1000 cc ve hondata beyin güzel olur zaten belirtmişler
Yağ pompası bence hondalarda problemli bu konuda yada ben çok kılım bilemicem.Ama eğer yataklarını v.s kontrol ettireceksen bi yağ pompası al ama kesinlikle orjinal olarak al daha performanslı bi yağ pompası istiyorum dersen Erl de k20 ye s2000 yağ pompası k24 yağ karteli gönderiyorlar onu tavsiye ederim.
Şuan sana yazdığım speclere çoook benzeyen izmirde değerli bi abimizin typerda turbolanıyor.Bizzat araştırdık inceledik ve tartıştık.
k20 den sorumlu devlet bakanı yapıcam seni :)
Benim görüşüm bu kanka zevk işte.Güç olarak demedim farkın olsun dedim.Ben sc veya atmo seviimm.:)
Ben de :) SC yi takınca bile atmosferik hissi veriyor..
egeturbo
11-11-2010, 22:00
k20 den sorumlu devlet bakanı yapıcam seni :)
k20 de ustam kim yaa:p:p
Ben de :) SC yi takınca bile atmosferik hissi veriyor..
tabi ya aşırı besleme dediğin bence illa turbo
çatara patara yürücen :icon_tup:
Bence de sc her zaman n/a karakteristiğine daha yakın gibi geliyor. Her ne kadar karşı çıkan çok olsa da bu benim görüşüm. Alttan itibaren sürekli tork var ve her şekilde daha lineer tork eğrisi sunuyor (vgt li turbolara nazaran bile.)
6000 de dolduracak 8500-9000 de cutoff a giricek, 3000 devir öküz gibi yürüyecem anlamı kalmadı
Bence de sc her zaman n/a karakteristiğine daha yakın gibi geliyor. Her ne kadar karşı çıkan çok olsa da bu benim görüşüm. Alttan itibaren sürekli tork var ve her şekilde daha lineer tork eğrisi sunuyor (vgt li turbolara nazaran bile.)
6000 de dolduracak 8500-9000 de cutoff a giricek, 3000 devir öküz gibi yürüyecem anlamı kalmadı
Typer da her ikisinide kullanmış biri olarak turbo diyorum ... ne demek istediğimi ancak 5 vitesde kadranı devir gibi indirirken anlarsın ;)
Bence de sc her zaman n/a karakteristiğine daha yakın gibi geliyor. Her ne kadar karşı çıkan çok olsa da bu benim görüşüm. Alttan itibaren sürekli tork var ve her şekilde daha lineer tork eğrisi sunuyor (vgt li turbolara nazaran bile.)
6000 de dolduracak 8500-9000 de cutoff a giricek, 3000 devir öküz gibi yürüyecem anlamı kalmadı
şuanda bindiğin typer 2 bin devirden itibarenmi sapık gibi yürüyor :)
sana göre süt bana göre çikolata doucum.
senin ilk typerın olduu için sana gayet tatminkar geliyor muhtemelen.
bana şuanda 1.6 ies gibi geliyor.
sıkıntı burda işte.
type-RRR
12-11-2010, 11:42
6000 de dolduracak 8500-9000 de cutoff a giricek, 3000 devir öküz gibi yürüyecem anlamı kalmadı
bencede evo'dan subaru'dan cupra'dan tokadı yiyince anlamı kalmıyo 2000 devirden itabaren yürümüşsün :rolleyes: hem b serisi deil bu 6000de doldursun gt35i 4500de üfler o rollingide 2000 devirde yapıcak deilsin ya
Sc da arabanın motoru rolentiden itibaren basınçlı hava görüyo dolayısıyla sürekli bir yüklenme var motora
turboda 3000-3500 devirde turboyu devreye sokmadan yani motorunu yormadan istediğin yere git
bana göre turbo hem daha güçlü hem daha sağlıklı
ademe yolladığım parcalardan kol piston düş maaliyeti belli olur..
şuanda bindiğin typer 2 bin devirden itibarenmi sapık gibi yürüyor :)
sana göre süt bana göre çikolata doucum.
senin ilk typerın olduu için sana gayet tatminkar geliyor muhtemelen.
bana şuanda 1.6 ies gibi geliyor.
sıkıntı burda işte.
Hayır 2000 devirden itibaren sapık gibi yürümüyor ama olabildiğince lineer bir eğriye sahip (rbc yokken ki dyno).
bkz
http://img686.imageshack.us/img686/7564/dsc01702small.jpg
Demeye çalışıyorum ki, siz anatomik olarak insan kafatası hacminden buyuk :) bi turbo koyarsanız oraya, ne viraja girebileceksiniz, ne de günlük olarak kullanabileceksiniz. Çünkü inanılmaz dik bir tork eğrisi olacak tahminen 5500-6000 gibi (yada neyse) doldurup ancak 8500 devire kadar yürüyebileceksiniz.
Turbo tabiki daha zevklidir ama superchargerin sunduğu lineer tork eğrisi muhtemelen benim daha çok hoşuma gidecektir demek istiyorum.
Saygı duyuyorum görüşünüze, ama anlatma üslubunuz yanlış. Bu da benim kendi görüşüm sonuçta.
8.000rpm
12-11-2010, 14:15
Typer da her ikisinide kullanmış biri olarak turbo diyorum ... ne demek istediğimi ancak 5 vitesde kadranı devir gibi indirirken anlarsın ;)
en sağlıklı yorum en doğru kişiden geldi :D
bu arada , hep söylediğim gibi , sc veya tc seçimi tamamen beklentilerle alakalı...
öte yandan , dou'nun söyledikleri de çok mantıklı kesinlikle...
ama dedim ya , aşırı beslemeye geçmek istemekteki esas amacı doğru belirlemek lazım..
Cimmeria
12-11-2010, 14:36
Typer da her ikisinide kullanmış biri olarak turbo diyorum ... ne demek istediğimi ancak 5 vitesde kadranı devir gibi indirirken anlarsın ;)
bi biz göremedik şu kadranı :)
tabi ya aşırı besleme dediğin bence illa turbo
çatara patara yürücen :icon_tup:
SC'de de çatara patara yürüyebilirsin :) SC'de şöyle bir güzellik var anlık gelmiyor güç bir anda. Daha doğrusu pistte çok güzel işe yarıyor. "Dou"nn dediklerine o yüzden katılıyorum.SC'nin sesi bile benim için çok ayrı bir güzellik. Beklentiyle alakalı sonuç olarak. Devir saati niyetine hız göstergesi kullanmak da ayrı bir beklenti işte :D O kadar çok güç FWD araç için benim gözümde fazla max 300 falan iyidir derim.
Hayır 2000 devirden itibaren sapık gibi yürümüyor ama olabildiğince lineer bir eğriye sahip (rbc yokken ki dyno).
bkz
http://img686.imageshack.us/img686/7564/dsc01702small.jpg
Demeye çalışıyorum ki, siz anatomik olarak insan kafatası hacminden buyuk :) bi turbo koyarsanız oraya, ne viraja girebileceksiniz, ne de günlük olarak kullanabileceksiniz. Çünkü inanılmaz dik bir tork eğrisi olacak tahminen 5500-6000 gibi (yada neyse) doldurup ancak 8500 devire kadar yürüyebileceksiniz.
Turbo tabiki daha zevklidir ama superchargerin sunduğu lineer tork eğrisi muhtemelen benim daha çok hoşuma gidecektir demek istiyorum.
Saygı duyuyorum görüşünüze, ama anlatma üslubunuz yanlış. Bu da benim kendi görüşüm sonuçta.
doucum alınmana gerek yok.
ben gayet dosthane yazdım.
ha birde şu var.
eğrin güzel evet.
ama sana şunu söyliym
bir k20a2 asla headers cai egsoz kpro ile 248 hp 241 nm veremez.
bak şimdi.
bendede hıdır cai egsoz rbc kelebek kpro vs vs parçalar var.
ben diyorumki iyi bir ayar ile alıcağım max güç 240 hp civarıdır.
bak vb typerı biliyor herkes.
249 hp dyno su var.
geldi bursada debriyajı bitikti cc stage 2 mi ne takıldı sıfır.
2 ye 2 denedim 2-3-4-5 sonuna kadar yarım boy öndeyim (ki ben yarım boyu önde olmaktan saymam)
eee nerde o 249 hp ler.
burda arkadaşlarımızın arabasıydı
sanırım minik kardeşlerimizin ismi geçiodu sahibi olarak veya arkadaşlarının arabası olarak.
yaw benim denediğim typerda cai hıdır egsoz vardı
versin versin 212 hp 215 hp mx.
nerde o aradaki 35 hp ?? yıllık iznemi çıkmış ??
yani demem oki okadarda fazla takılma dyno sonucuna.
bence bir typer stock internal ile 240 hp nin üstüne çıkamaz.nos hariç.
hele hele o nm de neyin nesi
192 nm çıkmış 241 nm ye 50 nm ya.
ya bak bu araba canım ciğerim yılmaz kardeşimindi ayarlarını yapan güneş ise sohbetim az çok olmuş sevdiğim bir insan.değer veriyorum her ikisinede.
haaaa yalanmı asla değil.ozaman sıkıntı nerde dynoda çarpanda vs vs
bendede vardı o hp lerde typer 250 hp deniliodu.
varmı öyle bi dünya ya.
bana sorarlardı kaç hp diye derdim tüm bursaya 235 240 arasıdır maxxx.
yani k20a2 de öyle hıdır 10 hp cai 10 hp stage 1 cams 15 hp kpro 10 hp yok artık le bravn ceyms.
tr deki bu benzin ile 10 yaşına girmş araçlarımızla eyvah diyorum.
cai takıosun dynoya çıkıosun 215 hp :D:D
ya yok böyle bişe.
cai typerda sadece 4 sonu itibari ile etki etmeye başlıyor.
dc headers takılıo 3 boy denilio ya yok böle bişe.
artık kesin olarak iddia ediyorum ve kabul ediyorumki buzamana kadar bize flim izletmişler sonu hüsranla biten.
gel doucum bursaya dynoya sokiym seni o araba 235 hp max vericek.
benim hazırladıımda öyle.
sakın alınma darılma.bu sana değil genel yapılmış bi değerlendirme.
Ya ben rakamlarda değilim,
Rakamdan kesinlikle bahsetmedim. Hiç bir type-r o rakamları vermez, benim stock dizel aracım "referans" sayılan dynoda 10 hp yukarıda veriyorsa hiç bir dynoya güvenmem ben. 100 küsür hp de 10 hp oynuyorsa, varın siz düşünün ekstrem güçteki araçların ne kadar oynayacağını.
Ben eğriden bahsettim tamamiyle o eğri neyse o dur, tamam vtc nin etkisiyle altlar tabi ki dolu olacak -ama- lineer bir eğri benim için daha önemli. Zaten dynonun amacı aracım ne gücü veriyor meselesi değil, eski ile yeni arasındaki fark olmalı bence.
Yoksa tabi ki turbo daha iyidir, daha fazla güç alınır, yakar, yıkar, coşar atlar zıplar 5. viteste km telini koparır kim nasıl betimlemek isterse betimleyebilir.
Ben diyorum ki, fwd bir araçta günlük kullanım için, viraj kabiliyeti için: N/A > SC > TC. Özellikle Type-r gibi bir araç için bunu savunuyorum. Bana kimse fwd bir araçta 4500-5500-6000 de aniden gelen 400-500 nm tork ile viraj kasabileceğini savunamaz, hele ki type-r gibi sürüş hissiyatı *** gibi olan-ancak yol tutuşu koni yada coil ile biraz adam olabilen bir araçta hiç hoş olmaz, kimse kusurabakmasın. 4 çeker araçta bile *** baş ayrı taraflarda olabilir bu durumda.
Kısaca ne orada yazan beygirleri savunuyorum, ne de dynonun doğruluğu-geçerliliğini.
Ha yarın öbür gün kendime eğlence arayıp-kafayı kırıp ben de turbo yapabilirim, bunu yapmayacağım anlamına gelmiyor. Ama aracın kullanışlılığı bir noktada mutlaka kısıtlanıyor genetiği ile oynarsanız : 2+2 = 4, bunu rahatlıkla söyleyebilirim. Eğer aracınızı yapacaksanız da bunu göz önünde bulundurmanız bir dost tavsiyesidir.
Saygılar.
kzasız belasız kardeşim.
bu arada ep3 ün yol tutuşu kötü değildir çok iyidir.
pistte 2001 wrx ile olan videosunu izlemeni tavsiye ederim 1.2 sn önce tamamlamıştır
alışınca bütünleşince bence mükemmel yol tutuyor.haksızlık etme beyaz büyüne.
Amin teşekkür ederim, cümlemize;
Hothatch sınıfında daha iyi yol tutan araçlar var :)
hotheç teki tek araç bence typer. :)
bir cuprayı meganeyi focusu o sınıfa asla sokmam.
adı üstünde hot
s350 gibi hızlanan arabalar hot olamaz.
beni 5 boy geçsinler nemaproblema
ben geçilirken bile duyduğum ses ile yaşatığım vibrasyon ile dadmin olurum.
fakir ferrarisi typer ya.
bu işe n/a 106 katmıyorum
onlarda nallet arabalar yapılınca.çok yırtık oluolar.
hotheç teki tek araç bence typer. :)
bir cuprayı meganeyi focusu o sınıfa asla sokmam.
adı üstünde hot
s350 gibi hızlanan arabalar hot olamaz.
beni 5 boy geçsinler nemaproblema
ben geçilirken bile duyduğum ses ile yaşatığım vibrasyon ile dadmin olurum.
fakir ferrarisi typer ya.
bu işe n/a 106 katmıyorum
onlarda nallet arabalar yapılınca.çok yırtık oluolar.
Bu söz sakat olmuş ya :)
neyi tartışıyorsunuz ya hepsini tadın na sc tc tavsiye ederim :)
neyi tartışıyorsunuz ya hepsini tadın na sc tc tavsiye ederim :)
Sırayla inş :)
Hayır 2000 devirden itibaren sapık gibi yürümüyor ama olabildiğince lineer bir eğriye sahip (rbc yokken ki dyno).
bkz
http://img686.imageshack.us/img686/7564/dsc01702small.jpg
Demeye çalışıyorum ki, siz anatomik olarak insan kafatası hacminden buyuk :) bi turbo koyarsanız oraya, ne viraja girebileceksiniz, ne de günlük olarak kullanabileceksiniz. Çünkü inanılmaz dik bir tork eğrisi olacak tahminen 5500-6000 gibi (yada neyse) doldurup ancak 8500 devire kadar yürüyebileceksiniz.
Turbo tabiki daha zevklidir ama superchargerin sunduğu lineer tork eğrisi muhtemelen benim daha çok hoşuma gidecektir demek istiyorum.
Saygı duyuyorum görüşünüze, ama anlatma üslubunuz yanlış. Bu da benim kendi görüşüm sonuçta.
rbc li dynoda gormek isteriz.
seko sende turbolada herkes kurtulsun :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.