Orijinalini görmek için tıklayınız : Ufak çaplı besleme projesi
Arkadaşlar bayram dönüşü ufak çaplı aracımı rahatlatmak adına bir projem var :) Çağrı arkadaşımız sağ olsun baya yardımcı oldu. Ben sizlerin de görüşlerini ekleme-çıkarma yada yöntem gibi desteklerinizi de bekliyorum. İşlem sonucunda dynoya sokmayı da planlıyorum. Aracım: 90 model şahin 1.6 (elektronik ateşleme var-platin iptal)
- Fincanlar şakıyor –
- Eksantriğin durumuna baktıracağım
- Subap büyütme 2.0 tempra 8v subapları ve ayarı – yayları sertleştir
- Debriyaj bilyesi sesi (debriyaj a dokundugum an ses gidio basmaya bile gerek yok sanırım orda boşluk var)
- Motor yağı kontrolü-gerekirse ekleme vs
- Headers tavsiyesi
- 51mm boru ile son susturucu (tavsiye?)
- Karbüratör ayarı – weber çift boğaz ?gerekli mi gereksiz mi?
- Diferansiyel Yağ kaçağı – eklenmesi
- Şanzıman yağı kontrolü
- Filtre ayarı (açık hava filtresi gerekli mi? tofaş motoruna)
- Kule Gergisi
- Genel Kontroller ve Prosport hararet - voltmetre takılması
Uygulama Gelişmeler 2.sf da :D :D
By_HaNNibaLL
12-11-2010, 15:40
Benimde var kafamda bi proje turbo olurmu bilmiyorum ama atmosferik olarak yüklemeyi düşünüyorum dereceli falan
şu videolara bi bakın derim :)
atmo slx:http://www.youtube.com/watch?v=iKBeRoC1ou8
turbo şahin:http://www.youtube.com/watch?v=PxoJNXo00uA&feature=related
şu videolara bi bakın derim :)
atmo slx:http://www.youtube.com/watch?v=iKBeRoC1ou8
turbo şahin:http://www.youtube.com/watch?v=PxoJNXo00uA&feature=related
:) biliyorum ikisinide atmosferik diyorum ve merak ediyorum o araçta olanları :beuj::icon_tup:
motor rektifiye,dereceli egz,büyük siboblar,yay,sapka,kapak işlemi,ayarlı slx karbüratör,kilitli difransiyel(sanayi işi :D) ...
motor rektifiye,dereceli egz,büyük siboblar,yay,sapka,kapak işlemi,ayarlı slx karbüratör,kilitli difransiyel(sanayi işi :D) ...
şükür rektefiyeye ihtiyacı yok motorumun :) ama dereceli eksantrik ile yay şapka işlemlerinin hakkın yenmez :)
The Jackal*
12-11-2010, 22:02
Turbo düsünüyorum bende Onur abi, temiz 4500 lira :D
Turbo düsünüyorum bende Onur abi, temiz 4500 lira :D
bence 3000 lira çok temiz ve doyurucu bşi çıkar ortaya
The Jackal*
12-11-2010, 22:21
bence 3000 lira çok temiz ve doyurucu bşi çıkar ortaya
2 liraya çıkma setler var komple, göstergesi filan bence 4500 ü bulur.
2 liraya çıkma setler var komple, göstergesi filan bence 4500 ü bulur.
ben ankara da komple a dan z ye 3000 liraya bitirmişdim.ama aksilikler oldu,olmadı
Turbo düsünüyorum bende Onur abi, temiz 4500 lira :D
Ouzcan :) turbolamak o kadar tutmaz be gerçi kullanacagın marka ve yapıya göre değişir :) MJU killer mı olcak hehe
The Jackal*
13-11-2010, 00:22
Yahu zaten dereceli 750 lira :confused:
Yahu zaten dereceli 750 lira :confused:
yok ya o kadar deil seni kandırmışllar :=)
musa ALP
17-11-2010, 21:07
dereceli egz. alacak durumun varsa ii olur ama yok dersenn saglam bi ustanın subab ayarında emme ve egzoz zamanlarıyla oynamasıda şimdilik idare eder seni. ama dereceli kadar olmaz tabii.derfransiyel yag kaçagı bişey degil 5 TL ye contası var şaftın 4 civatasını sökunce şaftı alır conta takılır.subabları buyutme fiikrin iyi subab buyutup subab ayarı yaptırdıktan sonra ustalıgna gerçekten güvendigin bi ustaya distrübütör ayarı yaptırr.. pistonun maxımum kompresyonu kullanması gerekir onu tam ayarlaması lazım . kuçuk makul paralara daha seri bi aracın olur hiç yoktan.İstanbul ve cevresindeysenn yardımcı olabilirim .. fiat servisinde çalışıyorum belkı faydamız olur.!!
GökhanAk
17-11-2010, 21:31
Düz motor olduğu için turbolayın gitsin.. Atmosferikte, Sohc motorda alacağınız performansı alamazsınız
dereceli egz. alacak durumun varsa ii olur ama yok dersenn saglam bi ustanın subab ayarında emme ve egzoz zamanlarıyla oynamasıda şimdilik idare eder seni. ama dereceli kadar olmaz tabii.derfransiyel yag kaçagı bişey degil 5 TL ye contası var şaftın 4 civatasını sökunce şaftı alır conta takılır.subabları buyutme fiikrin iyi subab buyutup subab ayarı yaptırdıktan sonra ustalıgna gerçekten güvendigin bi ustaya distrübütör ayarı yaptırr.. pistonun maxımum kompresyonu kullanması gerekir onu tam ayarlaması lazım . kuçuk makul paralara daha seri bi aracın olur hiç yoktan.İstanbul ve cevresindeysenn yardımcı olabilirim .. fiat servisinde çalışıyorum belkı faydamız olur.!!
Kocaelindeyim bi kaç tanıdıgım iyi usta var bakalım duruma göre yaptırıcam :icon_tup: teşekkürler
bende yapıyorum 2 ay sonra başlıcak allah nasip ederse biraz bilgim var benimde atmosferik şahinle ilgili yapıcagım seyler flan
bende yapıyorum 2 ay sonra başlıcak allah nasip ederse biraz bilgim var benimde atmosferik şahinle ilgili yapıcagım seyler flan
Hadi bakalım bekliyoruz ;)
Hadi bakalım bekliyoruz ;)
ustam seneksozu 51 lik yerine 48 lik yap şahinde en idealı bu bende konu açmıştım şahin atmosferik besleme diye yardımcı olur sana orası
http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?t=64128
ustam seneksozu 51 lik yerine 48 lik yap şahinde en idealı bu bende konu açmıştım şahin atmosferik besleme diye yardımcı olur sana orası
http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?t=64128
gördüm evet üst devirlerde kısmasın 48 lik :/ gerçi motor stock 51 büyük sanki.
teşekkürler
gördüm evet üst devirlerde kısmasın 48 lik :/ gerçi motor stock 51 büyük sanki.
teşekkürler
51 lik de olur bana kalırsa karburatör memelerinide buyutebilirsin veya fort granda karburatoru de olabilir cift bogaz mıdrı nedir ondan :D sen benim konuyu oku abi ordan bilgi cıkar :)
Vazgeçtim :( çokperformans kazanacağımı düşünmüyorum nedense , kime de sorsam turbo yapmıcaksan girişme performans alamazsın diyor. Bende madem çok hissedilir bişey alamıcaksam neden yakıt parası veriyim dedim . Şimdilik durdum ama bugün Silindir üst kapağını çıkardım- triger ile V kayışı değiştirdim , sente- subap ayarı yaptım. Şıkırdamalar kesildi gidişi güzelleşti. Hava filtresini kış moduna çevirdim. Ufak gaz vs ayarlamaları yaptım, sonra debriyaj dan bilye gibi öten ses varı onu kestik. Fakat kışlık moda girdiğinden midir nedir fanı 90 da açar oldu 88 de açıodu ne güzel :( farları açıorm direk 91 gösterio 90 dayken kapatıorm lambaları 90 a iniyor. Anlamadım yarın baktırıcam bi elektrikçiye.. devreleri , bide prosport göstergelerime uygun pod bulamadım :( lanet olsun deliricem
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs952.snc4/74527_458042119951_568409951_5591212_1792505_n.jpg
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs485.ash2/75836_458042309951_568409951_5591215_8345934_n.jpg
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs1168.snc4/151076_458042399951_568409951_5591216_512456_n.jpg
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs992.snc4/76564_458042519951_568409951_5591219_302015_n.jpg
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs478.ash2/75118_458042699951_568409951_5591221_6691931_n.jpg
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs1180.snc4/150235_458042829951_568409951_5591223_962068_n.jpg
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs1126.snc4/148823_458042899951_568409951_5591224_6912199_n.jp g
musa ALP
20-11-2010, 20:31
arabanın motoru gerçektenn güzelmiş yag fln yok sagında solunda:D:D allah kaza bela vermesinn yapmıyosan bile binersin hiç yoktan iyi olmuşş saat gibi çalışır işte:D
huzur stockdadır. :)
:D aynen, dışı güzel olsun içi yürüsün
Jön Türk
21-11-2010, 08:36
Atmosferik için ne kadar bir bütçe ayırdın ?
Atmosferik için ne kadar bir bütçe ayırdın ?
öyle özel bi rakam yoktu. ustam var görüştüm ama o da hem fikir. Belki ileride usuldan yaparım bilmiyorum kafam karışık.:confused:
motorun baya temiz maşallah neden vazgeçtinki herkezin elinde olsa arabasını turbolamak ister öyle değilmii :D :D
Bugün de tertemiz aracımı iç-dış yıkattım. Sonra evimde eksiklerini giderdim :) wd-40 ile çeki demiri ağzını, kapı menteşelerini gezdim , tampon parlatıcı yüzey temizleyici ile bi güzel dolandım kutu bitti :) ardından mat siyah boya ile cam çıtasını boyadım güzel oldu ama diğer 2 cam da da aşırı var soyulmalar :/ riske girmedim diğerleri için. Fırça boyama yada komple söküp basıcam spreyi.. İç mekan temizliğini de yaptım ayrıyetten kalorifer temizleme vs., cam buğu engelleyici uyguladım tüm camlara ve dış aynalara. Sonax ın kremli göğüs parlatıcısını da uyguladıktan sonra temiz bir foto ile maşallah dedim :) evime geldim.. stock spec. hehe
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs1189.snc4/154179_458444249951_568409951_5596137_8079959_n.jp g
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs1129.snc4/149139_458444324951_568409951_5596138_2800537_n.jp g
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs1223.snc4/155546_458444369951_568409951_5596139_1531083_n.jp g
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs951.snc4/74441_458444434951_568409951_5596141_5829080_n.jpg
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs494.ash2/76752_458444504951_568409951_5596143_4157900_n.jpg
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs605.ash2/155711_458444729951_568409951_5596145_6721372_n.jp g
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs1178.snc4/155095_458444769951_568409951_5596146_3712655_n.jp g
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs493.ash2/76647_458444824951_568409951_5596147_3160296_n.jpg
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs947.snc4/74091_458444964951_568409951_5596149_567894_n.jpg
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs996.snc4/76977_458445059951_568409951_5596151_5769960_n.jpg
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs1149.snc4/149160_458445114951_568409951_5596152_6658777_n.jp g
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs1202.snc4/155468_458445179951_568409951_5596154_1511315_n.jp g
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs926.snc4/73973_458444139951_568409951_5596135_879877_n.jpg
MAŞALLAH :)
maşallah güzel olmuş pazar günü böyle değerlendirilir işte :D:D
Arkadaşlar fan 88 de açıyordu bakım ve filtreyi kışlık moda getirdikten sonra sanki geç açıyor 90 gibi. Birde orj. gösterge 90.dayken parkları açıyorum 91 e çıkıo parkları kapatıorm 90 a iniyor. ? sizce akımda bir problem mi var. Bazen de sigortaların oldugu yerden pili bitmiş radyo gibi ses geliyor kontagı açtıgımda?
bi elektrikciye göstermende fayda var abi bizdede olmuştu alarma bastıgımız zaman parklar yanıp sonuyordu flan akımda bişey vardır illaki
egeturbo
22-11-2010, 13:52
Arkadaşlar bayram dönüşü ufak çaplı aracımı rahatlatmak adına bir projem var :) Çağrı arkadaşımız sağ olsun baya yardımcı oldu. Ben sizlerin de görüşlerini ekleme-çıkarma yada yöntem gibi desteklerinizi de bekliyorum. İşlem sonucunda dynoya sokmayı da planlıyorum. Aracım: 90 model şahin 1.6 (elektronik ateşleme var-platin iptal)
- Fincanlar şakıyor –
- Eksantriğin durumuna baktıracağım
- Subap büyütme 2.0 tempra 8v subapları ve ayarı – yayları sertleştir
- Debriyaj bilyesi sesi (debriyaj a dokundugum an ses gidio basmaya bile gerek yok sanırım orda boşluk var)
- Motor yağı kontrolü-gerekirse ekleme vs
- Headers tavsiyesi
- 51mm boru ile son susturucu (tavsiye?)
- Karbüratör ayarı – weber çift boğaz ?gerekli mi gereksiz mi?
- Diferansiyel Yağ kaçağı – eklenmesi
- Şanzıman yağı kontrolü
- Filtre ayarı (açık hava filtresi gerekli mi? tofaş motoruna)
- Kule Gergisi
- Genel Kontroller ve Prosport hararet - voltmetre takılması
Uygulama Gelişmeler 2.sf da :D :D
286 derece egzantirik kullan port polish yamanı kesinlikle tavsiye ederim.Silindirin cıkış gözlerine eski 1 tl lerden koy sonra cevresinde 2mm boşluk kalıncaya kadar port polish yaptır.Kovanları lada samaranınkileri tak onlar sarı malzemeden üretiliyor.
tempra subablarını takaiblmek için subaba tırnak yeri açtırman gerekiyor aklında bulunsun
Headers 4-1 yapma 4-2-1 götür son susturcu olarak büyük silencerlı falan kullama ufak bi susturucu kullanmaya bak. weberle falan boşuna kesip biçme gerek yok bence orjinal karbüratörü ilede ii bi güç alabilirsin yada renault flashlarınkide işini görebilir bilgin olsun
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.