Orijinalini görmek için tıklayınız : hybrid turbo ve yazılım hk.
bı arkadasımla ıddıalasıyoduk da ısın ıcınden cıkamadık :) su anda kullandıgım yazılımı turbomu hybrıd yapıp buyuttukten snra da kullanmaya devam edersem bı problem olup olmayacagı konusunda anlasamadık bana gore emme tarafı buyutulen turbonun basacagı basınc dıgeryle aynı bıle olsa ıcerı gıren havanın fazlalasacaı ve arabanın fakıre dusecegı fakat arkadasım hybrıd turbo da kullandıgı ve devamlı log aldıgı ıcın kesınlıkle ıcerı gıren araba yazılım degısmedıgı surece degısmedıgı sadece 3-5 gr fazlalastıgı basıncın aten aynı kaldıgı ve degısenın sadece turbonun rpm ı oldugunu ıddıa edıyo onun ıddıasına gore ben bu yazılımla hybrıd turbo kullanırsam guc olarak bırsey kazanamayacagım ve turbomun rpm ı dusecegınden daha saglıklı olacagı ısın ıcınden cıkamadık acıkcası?:)
yavuz364
21-11-2010, 21:29
turbo ne kadar büyük olursa olsun, basıncınız aynı kaldığı sürece içeri giren hava miktarı eşittir...
eğer aynı basınçta kullanacaksanız aynı yazılımı kullanabilirsiniz ancak üst devirlerde araba basıncı kaybetmeyeceği için yazılım sorun çıkartabilir. tamamen yazılıma bağlı...
turbonun devri büyük veya küçük turbo arasında o kadar farklılık göstermez..
bı arkadasımla ıddıalasıyoduk da ısın ıcınden cıkamadık :) su anda kullandıgım yazılımı turbomu hybrıd yapıp buyuttukten snra da kullanmaya devam edersem bı problem olup olmayacagı konusunda anlasamadık bana gore emme tarafı buyutulen turbonun basacagı basınc dıgeryle aynı bıle olsa ıcerı gıren havanın fazlalasacaı ve arabanın fakıre dusecegı fakat arkadasım hybrıd turbo da kullandıgı ve devamlı log aldıgı ıcın kesınlıkle ıcerı gıren araba yazılım degısmedıgı surece degısmedıgı sadece 3-5 gr fazlalastıgı basıncın aten aynı kaldıgı ve degısenın sadece turbonun rpm ı oldugunu ıddıa edıyo onun ıddıasına gore ben bu yazılımla hybrıd turbo kullanırsam guc olarak bırsey kazanamayacagım ve turbomun rpm ı dusecegınden daha saglıklı olacagı ısın ıcınden cıkamadık acıkcası?:)
turbo ne kadar büyük olursa olsun, basıncınız aynı kaldığı sürece içeri giren hava miktarı eşittir...
eğer aynı basınçta kullanacaksanız aynı yazılımı kullanabilirsiniz ancak üst devirlerde araba basıncı kaybetmeyeceği için yazılım sorun çıkartabilir. tamamen yazılıma bağlı...
turbonun devri büyük veya küçük turbo arasında o kadar farklılık göstermez..
bende devamlı sordugum seyı sorayım o zman:) atıyorum gt28 ıle gt35 ın 1.5 barı aynımı yane onu da tam olarak aklımda oturtamıyorum ısın aslı
turbo ne kadar büyük olursa olsun, basıncınız aynı kaldığı sürece içeri giren hava miktarı eşittir...
eğer aynı basınçta kullanacaksanız aynı yazılımı kullanabilirsiniz ancak üst devirlerde araba basıncı kaybetmeyeceği için yazılım sorun çıkartabilir. tamamen yazılıma bağlı...
turbonun devri büyük veya küçük turbo arasında o kadar farklılık göstermez..
verimlilik değişeceğinden hava miktarı fark edebilir..
bende devamlı sordugum seyı sorayım o zman:) atıyorum gt28 ıle gt35 ın 1.5 barı aynımı yane onu da tam olarak aklımda oturtamıyorum ısın aslı
eğer bahsettiğin iki turbo tüm devir bandı boyunca 1.5 bar basınca yetecek havayı sağlayabiliyorsa (yeterli hava kapasitesine sahipse), teorik olarak aynıdır.. ama uygulamada farkedecektir.. çünkü verimleri aynı motorda farklı olacaktır..
eğer bahsettiğin iki turbo tüm devir bandı boyunca 1.5 bar basınca yetecek havayı sağlayabiliyorsa (yeterli hava kapasitesine sahipse), teorik olarak aynıdır.. ama uygulamada farkedecektir.. çünkü verimleri aynı motorda farklı olacaktır..
bu durumda ben emme palimi buyutup hybrıd yaptıgımda aynı yazılımı kullanmaya devam ettıgımde bısı farketmez problemsız kullanabılırım dogrumu anlamısım:confused:
biraz daha fazla lag yaşayabilirsin..
***** büyük olan şey küçüğe göre dönmeye karşı daha dirençlidir..
Ama hiç bir fark hissetmeyebilirsinde :)
Daha büyük bir turbonun avantajı, daha yüksek basınçlara imkan tanır (küçük turbo ya göre)
ghibli06
21-11-2010, 21:50
basıncın aynı olması içeri giren havanın aynı olacağı anlamına gelmez... turbo kapasitesi ile alakalı içeri vereceği hava... eğer turboda yapısal bir değişikliğe gidiliyorsa, wide band ile AFR ye bakmakta fayda var, aracın fakirde kalabilir... en güzeli custom yazılım eğer turbo değişecek ise...
audilover
21-11-2010, 21:53
Garret cok guzel aciklamis...
You can see from the formula above, at the same manifold pressure, the motor produce the same power regardless which turbos are used. That explains the misconception that at same boost, engine with bigger turbos pump out more power.
Garret cok guzel aciklamis...
You can see from the formula above, at the same manifold pressure, the motor produce the same power regardless which turbos are used. That explains the misconception that at same boost, engine with bigger turbos pump out more power.
genel fikir vermek için yazılmış heralde.. uygulamada muhakkak fark olacaktır..
audilover
21-11-2010, 22:04
genel fikir vermek için yazılmış heralde.. uygulamada muhakkak fark olacaktır..
Ne gibi bir fark olabilir?
turboların flow maplerini inceledin mi hiç?
incelersen hesaplanan hava akışı (airflow) ve basınç değerleri, farklı turbolarda farklı verimlilik eğrilerine tekabül eder..
thermal efficiency olarak tanımlanan bu özellikte üflenen havanın sıcaklığını dolayısıyla yoğunluğunu/miktarını etkileyecektir..
Bu da ortaya çıkan güçte farklılıklara neden olacaktır...
ghibli06
21-11-2010, 22:25
evet yapısal olarak içeri aynı basınçta aynı miktarda havayı gönderen turboların efficiency değerleri birbirinden farklıdır...
audilover
21-11-2010, 22:30
turboların flow maplerini inceledin mi hiç?
incelersen hesaplanan hava akışı (airflow) ve basınç değerleri, farklı turbolarda farklı verimlilik eğrilerine tekabül eder..
thermal efficiency olarak tanımlanan bu özellikte üflenen havanın sıcaklığını dolayısıyla yoğunluğunu/miktarını etkileyecektir..
Bu da ortaya çıkan güçte farklılıklara neden olacaktır...
Evet inceledim uzun bir konu ve uzun uzadiya yazmakdansa farkli bir konuda mukemmel bir sekilde aciklamis merruse isimli arkadas emegine saygi duyarak kendisinin yazisini okumanizi rica ediyorum.
http://www.techturkey.com/forum/showpost.php?p=1254422&postcount=61
turboların flow maplerini inceledin mi hiç?
incelersen hesaplanan hava akışı (airflow) ve basınç değerleri, farklı turbolarda farklı verimlilik eğrilerine tekabül eder..
thermal efficiency olarak tanımlanan bu özellikte üflenen havanın sıcaklığını dolayısıyla yoğunluğunu/miktarını etkileyecektir..
Bu da ortaya çıkan güçte farklılıklara neden olacaktır...
bu durumda kucuk turboyla ustlerde kaybettıgımız sıcaklıktan dolayı kaybettıgımız gucu gerı kazanmıs olmazmıyız yane aslında ıı bı duurm olur zararımıza degılde yararımıza seklınde
egeturbo
21-11-2010, 22:45
bu durumda ben emme palimi buyutup hybrıd yaptıgımda aynı yazılımı kullanmaya devam ettıgımde bısı farketmez problemsız kullanabılırım dogrumu anlamısım:confused:
merhaba hybrid turboda sadece emme kanadını değiştirmekle malesef olmuyor egzoz pali ve sizin turbonuza uygun eğer varsa 360 dereceli thrust bearinge kadar sahip olan turbolardır 2.0 tdi da isterseniz hybrid turbolarda yardımcıda olurz
yavuz364
21-11-2010, 22:46
Edit: Arkadaşın dediği gibi Yukarıdaki linkte çok daha detaylı yazıyor.
Evet aynı.. hiç bir fark yok..
bende devamlı sordugum seyı sorayım o zman:) atıyorum gt28 ıle gt35 ın 1.5 barı aynımı yane onu da tam olarak aklımda oturtamıyorum ısın aslı
Verimlilik ile hava miktarının bir farkı yok. sonuçta turbo belli bir basıncı basıyor ise verim değişince daha çok yorularak basar veya daha az yorularak basar, ama o basıncı basar ve motora giren manifold boyutları değişmediği için de hava miktarı aynı kalır..
verimlilik değişeceğinden hava miktarı fark edebilir..
basıncın aynı olması içeri giren havanın aynı olacağı anlamına gelmez... turbo kapasitesi ile alakalı içeri vereceği hava... eğer turboda yapısal bir değişikliğe gidiliyorsa, wide band ile AFR ye bakmakta fayda var, aracın fakirde kalabilir... en güzeli custom yazılım eğer turbo değişecek ise...
Edit: Thermal efficiency ile ilgili olarak, bu değer turbonun hangi aralıkta en verimli çalışacağını söyler yani motora giren hava basıncı veya miktarı ile alakalı değil.. Yani büyük turbo takınca termal verim düşer ve giren hava sıcaklığı düşer gibi birşey denemez..
ghibli06
21-11-2010, 22:57
zaten öyle bir şey denmiyor ki.. azalır artar, ama değişir.. söylenen de budur...
farklı turboların boyutsal ölçüleride farklı.. gerekse pallerin, gerekse giriş ve çıkış kısımlarının ölçüleri farklı..
Dolayısıyla aynı basınçta aynı hacimde hava üflersin (çünkü motorda herhangi bir değişiklik yok) ama sıcaklıkları farklı olur, çünkü akışkanın geçmeye çalıştığı kesit farklı, dolayısıyla karşılaştığı direnç dolayısıyla kaybettiği enerji farklı..
Burda enerji kaybı ısıya dönüşür, bunu da sorgulamaya gerek yok.. Daha fazla direnç daha fazla IAT demek olarak geri döner..
bu durumda kucuk turboyla ustlerde kaybettıgımız sıcaklıktan dolayı kaybettıgımız gucu gerı kazanmıs olmazmıyız yane aslında ıı bı duurm olur zararımıza degılde yararımıza seklınde
eğer aracında basınç aynı seviyede kalacaksa pek bi faydası olmayabilir..
Çünkü üretici zaten alt ve üst devirlerde optimum verimde olacak turboyu seçmiştir zaten..
ama basınç artacaksa muhakkak faydası var..
turbo ne kadar büyük olursa olsun, basıncınız aynı kaldığı sürece içeri giren hava miktarı eşittir...
eğer aynı basınçta kullanacaksanız aynı yazılımı kullanabilirsiniz ancak üst devirlerde araba basıncı kaybetmeyeceği için yazılım sorun çıkartabilir. tamamen yazılıma bağlı...
turbonun devri büyük veya küçük turbo arasında o kadar farklılık göstermez..
turbo büyüklüğü değiştikçe aynı basınçtaki bastıkları hava miktarı değişir compressor mapindende bunu görebilirsin aynı motorda 64mm inducerlı turbo ile 17 18psida 500 55 hp alırsın atıyorum turboyu sökersin 76mm turbo takarsın aynı basınçta 700hp alırsın çok basit örnek oldu ama böyle:)
yavuz364
22-11-2010, 10:06
semih biz güçten bahsetmiyoruz. Aynı devirde aynı basıncı bastığımız takdirde aynı güç alınır... yoksa üst devirlerde veya max boost değerlerinde gücün artacağı aşikâr..
turbo büyüklüğü değiştikçe aynı basınçtaki bastıkları hava miktarı değişir compressor mapindende bunu görebilirsin aynı motorda 64mm inducerlı turbo ile 17 18psida 500 55 hp alırsın atıyorum turboyu sökersin 76mm turbo takarsın aynı basınçta 700hp alırsın çok basit örnek oldu ama böyle:)
semih biz güçten bahsetmiyoruz. Aynı devirde aynı basıncı bastığımız takdirde aynı güç alınır... yoksa üst devirlerde veya max boost değerlerinde gücün artacağı aşikâr..
bende sana onu diyorum aynı devirde aynı basıncı farklı turboyla basarsan farklı güç alırsın
kompresör büyüklüğü farklı basınç aynı ama debi farklı
bende sana onu diyorum aynı devirde aynı basıncı farklı turboyla basarsan farklı güç alırsın
kompresör büyüklüğü farklı basınç aynı ama debi farklı
abi yanlış yorum yapıyosun
debiyi belirleyen motorun kendisidir..
basınç aynıysa debi aynıdır..
fakat yapısal farklılıktan dolayı hava farklı dirençle karşılaşır ve farklı derecede ısınır
Farklı sıcaklık + aynı hacim = farklı miktar (kütle)
farklı hava miktarı => farklı motor gücü
Not: fark sıcaklıktan etkilendiği kadar.. az etkilenirse az, çok etkilenirse çok..
Senin verdiğin örnekte gücün o kadar zıplamasının tek nedeni, ilk turboda verimlilik baya bir düşüktü (ya sıcak hava üfledi - düşük ihtimal - ya mekanik olarak ilk turbo yetersiz kaldı)
merruse üstad demişki ''Dolayısı ile ölçüm sonrasında ne yaparsanız yapın sabit kütle ile sabit güç alırsınız. Bu kütleyi ister kafam kadar turboyla basın isterseniz fındık kadar teyp motoru ile. Arada hiçbir fark olmaz.''
bişeyi sormak istiyorum bu konuda daha önce bir yazı verilmişti makale topiğinde.. GT35R ile GT30R aynı devirde aynı havadaki aynı 02 miktarı ve aynı sıcaklık girdileri kısacası tüm girdilerin aynı olduğunu kabul edersek aynı devirde ve aynı istenen basınç ile turboların bastığı flow GT35'de daha fazladır yanımıyorsam buna benzer bi açıklama vardı.
Şu ikisi arasında çelişkiği açıklayabilirmisiniz? :)
abi yanlış yorum yapıyosun
debiyi belirleyen motorun kendisidir..
basınç aynıysa debi aynıdır..
fakat yapısal farklılıktan dolayı hava farklı dirençle karşılaşır ve farklı derecede ısınır
Farklı sıcaklık + aynı hacim = farklı miktar (kütle)
farklı hava miktarı => farklı motor gücü
Not: fark sıcaklıktan etkilendiği kadar.. az etkilenirse az, çok etkilenirse çok..
Senin verdiğin örnekte gücün o kadar zıplamasının tek nedeni, ilk turboda verimlilik baya bir düşüktü (ya sıcak hava üfledi - düşük ihtimal - ya mekanik olarak ilk turbo yetersiz kaldı)
basınç aynıysa debi aynı olmaz yaw bu bahsettiğim turbo motor için uygun yani o basınçlarda verimsiz kalan bir turbo değil dyno sheetlerde var farklı turbolara ait o yukarıda bahsettiğim örnekte aynı gün dynonun üstünde turboları değiştirip yaptılar ki şuda var bunun gibi baya örnek var özellikle 74 76mm civarı turbosu olup bu şekilde farklılık olan ölçü şunun için verdim kullanıcı sayısı fazlaydı o yüzden biraz daha fazla test imkanı vardı
iş yerinde olduığum için sheet koyamıyorum şu an ama şu an baktığım 32psi 272 egzantrikli 3lt motorda 74mm turbo 935whp çıkarırken 32psida 76mm aynı motor ile aynı basınçta 4 haneli güçleri görebiliyorsunuz turbin kısmı büyüklük olarak aynı
ben şu yönden diyorum şimdi basınç aynı diyoruz yani devir aynı dönüyor mil devri aynı, mile farklı büyüklükte kompresör pali taktığımızda farklı debide hava gönderebileceğiz ha şu var eğer motor bunu kullanabiliyorsa güce çevirecek motor yapısı müsaitse farklı turbodan aynı basınçta farklı güç çıkar
merruse üstad demişki ''Dolayısı ile ölçüm sonrasında ne yaparsanız yapın sabit kütle ile sabit güç alırsınız. Bu kütleyi ister kafam kadar turboyla basın isterseniz fındık kadar teyp motoru ile. Arada hiçbir fark olmaz.''
bişeyi sormak istiyorum bu konuda daha önce bir yazı verilmişti makale topiğinde.. GT35R ile GT30R aynı devirde aynı havadaki aynı 02 miktarı ve aynı sıcaklık girdileri kısacası tüm girdilerin aynı olduğunu kabul edersek aynı devirde ve aynı istenen basınç ile turboların bastığı flow GT35'de daha fazladır yanımıyorsam buna benzer bi açıklama vardı.
Şu ikisi arasında çelişkiği açıklayabilirmisiniz? :)
kütle aynıysa denmiş.. ki tamamen katılıyorum, kütle eşit --> güç eşit
kütleyi etkileyen üç şey var, 1. havanın basıncı, 2.cisi havanın debisi ve 3. havanın sıcaklığı
iki turboyada giren havanın kütleside aynı diyelim farz edelim örneğin K20A'nın sevdiği devirler olan 6500 d/d tüm koşullar aynı GT35R yine daha fazla flow üflemezmi?
basınç aynıysa debi aynı olmaz yaw bu bahsettiğim turbo motor için uygun yani o basınçlarda verimsiz kalan bir turbo değil dyno sheetlerde var farklı turbolara ait o yukarıda bahsettiğim örnekte aynı gün dynonun üstünde turboları değiştirip yaptılar ki şuda var bunun gibi baya örnek var özellikle 74 76mm civarı turbosu olup bu şekilde farklılık olan ölçü şunun için verdim kullanıcı sayısı fazlaydı o yüzden biraz daha fazla test imkanı vardı
iş yerinde olduığum için sheet koyamıyorum şu an ama şu an baktığım 32psi 272 egzantrikli 3lt motorda 74mm turbo 935whp çıkarırken 32psida 76mm aynı motor ile aynı basınçta 4 haneli güçleri görebiliyorsunuz turbin kısmı büyüklük olarak aynı
ben şu yönden diyorum şimdi basınç aynı diyoruz yani devir aynı dönüyor mil devri aynı, mile farklı büyüklükte kompresör pali taktığımızda farklı debide hava gönderebileceğiz ha şu var eğer motor bunu kullanabiliyorsa güce çevirecek motor yapısı müsaitse farklı turbodan aynı basınçta farklı güç çıkar
Basıncın nasıl oluştuğunu düşünsek zaten bazı şeyler netleşecek..
Hortum örneği verirler ya hep, hortumun ucunu sıkarsın, su daha tazyikli fışkırır, hortumun ucunu sıkmasın tazyik azalır..
debi değişmedi ama hortum içindeki basınç değişti..
tersten düşünüyorum, motorda havanın geçeceği alanlar sabit (sadece turboyu değiştiriyoruz çünkü)
kesitler sabit olduğuna göre basıncıda mekanik veya elektronik metodla sınırlıyorum.. bu durumda debi (flow) aynı olacaktır
verdiğin örnekte ise o kadar fark oluşması cidden garip.. eminim cfm hesaplarına girsek bişiler görürüz ordada..
örneğini verdiğin motor kaç devir dönmekte? ölçüm yapılan basınç? test edilen turboların mapleri varsa paylaşırmısın.. merak ettim cidden..
iki turboyada giren havanın kütleside aynı diyelim farz edelim örneğin K20A'nın sevdiği devirler olan 6500 d/d tüm koşullar aynı GT35R yine daha fazla flow üflemezmi?
bi üst mesajda yazdım abi yorumumu.. motorda değişiklik yapmazsan eğer basın aynıysa debi (flow) aynı.. ama kütle sıcaklığa göre değişir..
bi de senin farzettiğin şey olmaz.. kütle aynı diyemezsin zaten.. kütleyle işimiz yok, debiyle işimiz var.. sen basınç aynı, debi (flow) aynı diyebilirsin sadece.. turbonun emdiği kütle bu iki parametreye göre değişir..
yani emilecek havanın hacmini motor ve basınç seviyesi belirler..
Basıncın nasıl oluştuğunu düşünsek zaten bazı şeyler netleşecek..
Hortum örneği verirler ya hep, hortumun ucunu sıkarsın, su daha tazyikli fışkırır, hortumun ucunu sıkmasın tazyik azalır..
debi değişmedi ama hortum içindeki basınç değişti..
tersten düşünüyorum, motorda havanın geçeceği alanlar sabit (sadece turboyu değiştiriyoruz çünkü)
kesitler sabit olduğuna göre basıncıda mekanik veya elektronik metodla sınırlıyorum.. bu durumda debi (flow) aynı olacaktır
verdiğin örnekte ise o kadar fark oluşması cidden garip.. eminim cfm hesaplarına girsek bişiler görürüz ordada..
örneğini verdiğin motor kaç devir dönmekte? ölçüm yapılan basınç? test edilen turboların mapleri varsa paylaşırmısın.. merak ettim cidden..
gt4088r gt4276r 4276r ın mapini bulamayabilirsin direk garrett üretimi bir turbo değil pte üretimi bir turbo bunun gibi çok örnek verebilirim aslında
iş motorda bitiyor aslında büyük turbodaki kayıplar kısıtlamalar daha az olacağından VE artacak buradan kazanç olacak
http://www.rrevmotorsports.com/public/brian%20dyno/GT40R%20vs%20GT4276R.jpg
görülüyormu foto ben göremiyorumda zaten yasak iş yerinde görülmüyorsa başka bakıyım?
pek önemli değil aslında ama corky bell in maximum boost adlı kitabından bir alıntı buda
When operating at maximum load, the large compressor puts less heat into the intake charge.
* The large turbine creates less exhaust manifold back pressure, further reducing the heat load.
Using the equation above from Garrett (and supported by Corky Bell).
Actual Flow = Map (ambient+boost) x Volumetric efficiency x RPM/2 x displacement
all divided by gas flow and intake temps.
Our scenario: 10lbs boost on large and small turbo assuming intake temps are the same for both. Yes this is possible if the larger turbo was not intercooled. Just bare with me..lol Also assume that both setups have the same amount of exhaust backpressure
.....................small turbo.......... large turbo
Boost.................10PSI................10PSI
flow....................less...................mor e
RPM...................fixed.................fixed
Displ..................fixed..................fixe d
intake temp........fixed..................fixed
exhst bck press...fixed..................fixed
gas constant.......fixed..................fixed
VE......................less...................mor e
Conclusion: If intake temps, backpressure, boost and RPM are held constant for both setups the larger turbo will make more power because volumetric efficiency has increased due to the greater flow of the larger compressor wheel at 10PSI.
DECREASED INTAKE TEMPS and BACKPRESSURE ARE NOT THE ONLY REASONS FOR PERFORMANCE GAIN.
But the above conclusion is ofcourse incomplete in the real world as larger turbos do decrease backpressure (further stimulating volumetric efficiency)
and
A larger turbo running within it 73% efficiency island or there abouts will produce a more dense intake charge assuming that the same intercooler is used for both setups.
The end result of a larger turbo operating in it's efficiency range is more power, but it comes from increased flow, as well as reduced exhaust backpressure and lower intake temps.
bi üst mesajda yazdım abi yorumumu.. motorda değişiklik yapmazsan eğer basın aynıysa debi (flow) aynı.. ama kütle sıcaklığa göre değişir..
bi de senin farzettiğin şey olmaz.. kütle aynı diyemezsin zaten.. kütleyle işimiz yok, debiyle işimiz var.. sen basınç aynı, debi (flow) aynı diyebilirsin sadece.. turbonun emdiği kütle bu iki parametreye göre değişir..
yani emilecek havanın hacmini motor ve basınç seviyesi belirler..
yalnız şu var anladığım kadarıyla yazdıklarından motorun VE yeterli gelmeyeceği için eğer düşünüyorsan bunu bahsettiğimiz motorların VE leri gerçekten yüksek o kafa karıştırmasın çıkabilecekleri VE ler yani
resim çıkmadı senna abi ahh bide çevirisi olsa verdiğin yazının. :)
Turboyu büyütüp dynoya cıktıkları sırada o turbo içinde bir yazılım yapılmıyor mu?
ghibli06
22-11-2010, 12:00
hortum örneği güzel :) peki hortum yarım parmak değil de 3çeyrek olsaydı, aynı basınçta çıkan suyun hacmi eşit mi olurdu??
Şöyle birşey vardı ;
http://www.techturkey.com/forum/showpost.php?p=288947&postcount=1
Şöyle bir şey vardı ;
http://i269.photobucket.com/albums/jj80/cem________/cemboost1.jpg
Bu dyno sheette genel olarak Garrrettin fazlaca tercih edilen turbolarının limit basınclarda verdikleri güçleri görüyoruz.
Testteki amaç otomobildeki gt30r'ın verdigi gücü 35r'ın verdigi ile karışılaştırmak.Turboların her farklı hacimde diger etkenlerde , değişik motorlarda aynı gücü vermeyecegi aşikardır.
Burda amac gt30r ile 565 whp alan bir aracın sadece turbo değişimi ile 35r sonrası
ne kadar beygir artacagının açığa cıkartılmasıdır.Test esnasında turbonun haricinde
hiçbir parça değiştirilmemiştir.
Garrett gt30r için ortalama 500 hp bir rakam alınabilecegini acıklarken , dyno testi
yapılan aracta 565whp/440tq at 32psi alınmış.Aynı şekilde 35r için 600 hp gibi rakam ,
burda ise alınan ise 654whp/472tq at 32psi.
Test edilen 30r , 35r ile aynı .82a/r housinge sahip.
(Dyno owner:Jeff)
;1841701']Turboyu büyütüp dynoya cıktıkları sırada o turbo içinde bir yazılım yapılmıyor mu?
yapılıyor?
bilmediğimden acaba dedim yazılım farkından dolayı mı güç fazla çikiyor?
turbo daha fazla miktarda hava gönderecek ona uygun olarak yakıt miktarını artırman gerekir artırmazsan fakir karışımdan kırarsın en basitinden, avans vs sabit kalsın en azından şu an
daha büyük, yada daha küçük (böyle kıstas olmaz tabi, aslında giriş AR lerine ve flow larına göre kıyaslamaka doğru olacaktır...) olarak ayırdığımızı farz edelim. Zaten küçük turbo ile, büyük turbo asla aynı devirde aynı şekilde odlmıyacaktır, aynı basıncıda oluşturmayacaktır. Burada devri sabit aldığımızı düşünüyorum, çünkü okadar çok bilinmeyen varki.
GT30 ve 35r örneğinde bile aslında aracın atmosferik halinin haritası değişmiyor. Ancak turboların dolum yerleri değişken kendi aralarında. 30 r olan daha erken dolabiliorken düşük devirde bazı aralıklarda daha ii sonuçlar vermiş, bir diğer taraftan 35 r belirli devirden sonra çok daha fazla güç üretmiş. Ancak asla diyemeyiski bu 2 turboda her devirde aynı basıncı basıyordu.
daha büyük, yada daha küçük (böyle kıstas olmaz tabi, aslında giriş AR lerine ve flow larına göre kıyaslamaka doğru olacaktır...) olarak ayırdığımızı farz edelim. Zaten küçük turbo ile, büyük turbo asla aynı devirde aynı şekilde odlmıyacaktır, aynı basıncıda oluşturmayacaktır. Burada devri sabit aldığımızı düşünüyorum, çünkü okadar çok bilinmeyen varki.
GT30 ve 35r örneğinde bile aslında aracın atmosferik halinin haritası değişmiyor. Ancak turboların dolum yerleri değişken kendi aralarında. 30 r olan daha erken dolabiliorken düşük devirde bazı aralıklarda daha ii sonuçlar vermiş, bir diğer taraftan 35 r belirli devirden sonra çok daha fazla güç üretmiş. Ancak asla diyemeyiski bu 2 turboda her devirde aynı basıncı basıyordu.
zaten her devirde aynı basıncı basıyor demiyoruz biz aynı basınçta farklı büyüklükteki turboların farklı güç vereceğiini söylüyoruz
aynı basıncı basmakta imkansız gibi birşey
1 bar bastım diye laf olmaz ki arkadaşlar. HAngi devirde bastın nerde başladı nereye kadar bastın....
rpm X boost haritasına ve onun integraline bakmak gerekiyor.
Aynı boost haritası aynı gücü verecektir (VE yi sabit tutacaksak)
bende sana onu diyorum aynı devirde aynı basıncı farklı turboyla basarsan farklı güç alırsın
kompresör büyüklüğü farklı basınç aynı ama debi farklı
ama bak bu yorumun çok kafa karıştırmış. Yani nereye çeksen geliyor...
Aynı devirde, aynı basıncı basan hangi turbolar?
Devri sabit aldık ok, 2 farklı turbonun aynı devirde aynı basınçları verebilmesi oldukça zor. Bunuda geçersek aynı basınçlarda verecekleri güçte YAKLAŞIK aynı olur gibi geliyor. Çok cüzzi farklar olabilir aralarında.
aynı basıncı basmakta imkansız gibi birşey
1 bar bastım diye laf olmaz ki arkadaşlar. HAngi devirde bastın nerde başladı nereye kadar bastın....
rpm X boost haritasına ve onun integraline bakmak gerekiyor.
Aynı boost haritası aynı gücü verecektir (VE yi sabit tutacaksak)
aynı basınç aynı gücü vermez:) debi önemli
Senna,
güzel konu oldu ama kafam çok karıştı :) biraz daha araştırayım.. başka bir konuda gene yorumlarımız denk gelir nasıl olsa
Senna,
güzel konu oldu ama kafam çok karıştı :) biraz daha araştırayım.. başka bir konuda gene yorumlarımız denk gelir nasıl olsa
ayrı bir zamanda yeniden konuşalım hoşuma gidiyor teşekkür ederim:)
ama bak bu yorumun çok kafa karıştırmış. Yani nereye çeksen geliyor...
Aynı devirde, aynı basıncı basan hangi turbolar?
Devri sabit aldık ok, 2 farklı turbonun aynı devirde aynı basınçları verebilmesi oldukça zor. Bunuda geçersek aynı basınçlarda verecekleri güçte YAKLAŞIK aynı olur gibi geliyor. Çok cüzzi farklar olabilir aralarında.
şöyle örnekleyelim o zaman xlt motor herşeyi aynı gt4088r taktık 1 bastık söktük aynı devir vs değişmedi birşey gt4276r taktık 1 bar ona bastık
eğer wg iyiyse aynı basıncı kolaylıkla sağlayabilirz ama aynı devirlerde olmaz muhtemelen büyüklükten dolayı
aynı devir aynı basınç = aynı debi sevgili semih arkadaşım
istersen su pompası istersen td05 istersen gt545:)
aynı devir aynı basınç = aynı debi sevgili semih arkadaşım
istersen su pompası istersen td05 istersen gt545:)
su pompası değil bu :)
şunu de bana gt35 ile 1 bar bastığında gt45 ile 1 bar bastığında aynı motorda aynı gücü alırmısın?
aynı basınç aynı debi diye birşey yok kompresör mapini incelersin zaten ortaya çıkar :)
5455 devirde, emme manifoldunda okuduğun basınç 1 bar olduktan sonra
tam o devirdeki tork / güç aynı çıkar diyorum ben istersen üfle istersen gt25 istersen gt30 tak diyorum ben de
5455 devirde, emme manifoldunda okuduğun basınç 1 bar olduktan sonra
tam o devirdeki tork / güç aynı çıkar diyorum ben istersen üfle istersen gt25 istersen gt30 tak diyorum ben de
yalnız motor işte basınçla çalışmayacak içeri soktuğun havanın miktarı debisi önemli, o zaman niye büyük turbo takılıyorki aynı turboyla bas verimli olduğu sürece?
eğer motorun alt yapısı uygun olsun yani yüksek VE lere çıkabilsin farklı turbolar ile aynı basınçta turbo büyüdükçe fazla güç çıkarırsın örneklerini atabilirim istersen
Şimdi emmede olan basıncı baz alıyoruz. Bu aynı araçlar için zaten standarttır. Aynı basınçtaki (sıcaklıkta sabit 2 seçenek içinde dersek) 2 örnekteki debiden ziyade, artık bunu kütle olarak adlandırmamız lazım. Sonuçta debi bir kesitten geçen ürünü ifade için kullanılır. Zaten 2 aynı araçtan bahsediyoruz. O halde aynı basınç altında içeri alacakları kütlesel havada aynı olacaktır. yani 1 barda küçük turbo ile 1 barda büyük turbo aynı kütlede hava gönderecektir içeri. Sadece devirleri farklı olacaktır.
Senna; ancak senin yaklaşımındada şöyle bir test yapılabilir. gt35 in serbest olarak 1 bar bastığı devir için, gt30 yada gt28 aynı devirde wastegate ile 1 bar basması sağlanır. Buradan aradaki fark izlemlenebilir. Benim tahminim arada yok sayılabilecek kadar cuzzi bir fark doğacaktır.
şu var aynı basınçta farklı büyüklükteki turbolar farklı debide hava gönderir hava üretir, daha basit olarak pervane düşünelim kanat uzunluğu arttıkça süpürebileceği hava miktarıda artacak, eğer sen o havayı kullanabiliyorsan daha fazla güç çıkarabilirsin
benim demek istediğim şu atıyroum taktık gt35i 7500 çevirdi 1 barda , söktük gt45i taktık onlada 7500 çevirdi 1 bar basarak burada maksimum güç farklı çıkacak pal büyük palin devir başında motora gönderebileceği hava miktarıda gt35e göre büyük sen bu havayı kullanabilirsen eğer fazla güç çıkarırsın buda motorun yeterli olup olmadığını sorgulamamıza neden olur yüksek VE lere çıkabiliyorsa sıkıntı olmaz
yine hep aynı motor ama kusura bakmayın, 2jz bu 3lt dediğim motor, aynı hacimle aynı egzantrikle 64 67mm turbo ile 14 15 psida 500 550whp alırken 80mm civarı bir turbo ile 700whplere yakın güç alırsınız aynı basınçta
farklı turbolar aynı basınçta farklı miktarda hava gönderir motora sıcaklıkları vs eşit olarak kabul edersek eğer tabi kompresör verimide eğer çok uçuk noktalarda değilse(büyük pal için verimsiz değilse) büyük kompresöre sahip turbo daha fazla miktarda hava gönderir, basınç dediğin şey alana uygulanan kuvvet, asıl önemli olan ne miktarda hava soktuğun içeri, eğer benzer verimlerdeki turbolardan bahsediyorsak öyle kabul edersek ve motor bu iş için uygunsa büyük turbo daha fzla miktarda hava göndereceği için daha fazla güç çıkarırsın,
compound turboları düşünelim mesela ordaki basınçlandırma kademesi daha farklı olduğu için ciddi yüksek basınçlara çıkabiliyorsun dizellerde atıyorum 100 psi 110 120psi ama aynı gücü daha farklı kombinasyon daha düşük basınçtada alabiliyorsun sizin demenize göre yüksek basınçta daha fazla güç çıkması lazımdı, içeriye ne kadar fazla miktarda karışım sokabilirsen o kadar fazla güç çıkarabiliceksin eğer motor uygunsa burda basıncında rolü var yalnız asıl önemli olan debi kütle ne derseniz artık:)
semih turbonun kompresör haritası ile, kelebekten içeri giren hava miktarını karıştırıyorsun.
emme manifoldunda 1 bar basınç varsa kelebekten içeri giren hava bellidir, istediğin turbo olsun.
Emme manifoldundaki 1 barın turbo komp. haritasındaki düştüğü yer turbolara göre değişir yani verimliliği değişir.
devir arttıkça küçük turbo o basıncı sabit tutmak için daha fazla hava dönmek zorunda kalacak, komp mapında verimin düşük olduğu bir yere düşecektir
belki de o basıncı tutamayacaktır. O yüzden 35 yerine 40 takınca güç geliyor 35 ile o verimlilikte ve o basınçta gezemiyorsun
yavuz364
23-11-2010, 12:38
heh sonunda tam olarak açıklanmış :) ben de üşeniyordum uzun uzun yazmaya..
semih turbonun kompresör haritası ile, kelebekten içeri giren hava miktarını karıştırıyorsun.
emme manifoldunda 1 bar basınç varsa kelebekten içeri giren hava bellidir, istediğin turbo olsun.
Emme manifoldundaki 1 barın turbo komp. haritasındaki düştüğü yer turbolara göre değişir yani verimliliği değişir.
devir arttıkça küçük turbo o basıncı sabit tutmak için daha fazla hava dönmek zorunda kalacak, komp mapında verimin düşük olduğu bir yere düşecektir
belki de o basıncı tutamayacaktır. O yüzden 35 yerine 40 takınca güç geliyor 35 ile o verimlilikte ve o basınçta gezemiyorsun
Peki semih ozaman şöyle bir örnek vereyim. Bu araç 3000cc 8000dd dönen bir motor olmasında. murat 124 olsun 1200-1300cc vede 5000dd dönüyor olsun. Bu arabada gt28 demi fazla güç alacaksındır, yada gt40 damı? Bu örnek bence güzel bir örnek. Çünkü gt40 da zaten bu araçla bir güç bile alamıyacaksındır çünkü aracın devri (atmosferik haritasından dolayı) bu turboyu dolduramıcaktır. gt28 ide doldurması görecelide en azından gt40 a oranla daha i sonuç alacağın aşikar. 2jz nin atmosferik halinin haritasında belki en güçlü noktası 7000dd olabilir. 7000dd deki hali atmo olaraksa 200hp lere yakın olabilir vede gt30 la bu seviyede 1 barla alınacak çözüm tabikide, aynı aracın 5000dd (gt28i doldurduğu ve 1 bar aldığı yer sayarsak-tamamen afaki rakamlar) gt28 le aldığı 1 bardan fazla olacaktır. Sonuçta tüm turbolar aracın atmosferik haritasına göre seçilmelidir.
Kendi gc8 imden örnek vermek gerekirse. TD04 Turb benim aracımı 2000dd doldurmaya başlıyor vede 5500dd de işlevini yitirmeye başlıyor. Aslında 7000dd lere kadar basmaya devam etmiyormu? ediyor ama havanın genleşmesinden vs güç üretemes turbo wastegateden alakasız olarakta basınç tutamamaya başlıyor. 5500dd larda 218 hp leri veriyor bana ama. oralarda 0.8 barda 100birim havayla yapıyor bana bunu. Oysaki 7000dd lere kadar bana basınç sağlayan vf35 tipi bir turbo, 7000dd lerde bana 0.8 barda 100 birim havayı sağlıyor; gel gelelim atmosferik halinde dahi aracım 7000dd de 5500 devrindeki halinden daha güçlü olduğu için o devirdeki 100birim hava ile 0.8 bar basınç benim daha çok işimi görüyor. Bir ayrı yaklaşımsa. Ben bu aracıma birde gt45 tipi bir turbo takıp başka değişiklik yapmasaydım, muhtemelen 7000dd lere kadar dahi 0.8 bar görmeyecekti turbom ve buna mukabil tabiki büyük turbom bile olsa ben apışıp kalacaktım.
Küçük turboda 1 ba basarken aynı kütle havayı sana taşır, büyük turboda. Küçük turbo büyük turbodan daha hızlı döner bunu yapmak için, daha fazla tur atar fark burada. Yoksa pevanenin büyüdükçe taşıyacağı hava kütlesinin artacağı aşikardır, burda anlaşamadığımız bir nokta yok. Ancak küçük turbonun egsoz palleride bu nedenle ufaktırki aynı araç aynı devirde aynı egsoz gazını salacağından, bu denli az gazla fazldaan dönsün ve daha kısa bir zamanda emmeye basınç oluştursun die.
semih turbonun kompresör haritası ile, kelebekten içeri giren hava miktarını karıştırıyorsun.
emme manifoldunda 1 bar basınç varsa kelebekten içeri giren hava bellidir, istediğin turbo olsun.
Emme manifoldundaki 1 barın turbo komp. haritasındaki düştüğü yer turbolara göre değişir yani verimliliği değişir.
farklı büyüklükteki turbo aynı basınçta farklı miktarda hava üretirmi bana bunu de?:)
manifold basıncı aynı olsun bu statik bir durum değilki motor değişken çalışan birşey
eğer 1 bar basıyorsan motora kompresör haritasında Y eksenin bellidir deniz seviyesinde isen PR=2 dir bu değişmez X ekseni senin motorunun kullanabileceği hava miktarına göre değişir motor ne kadar fazla havayı kullanabilyorsa X ekseninde sağa ilerlersin
sen motorda soktuğun havayı kullanıyorsun yani ne kadar fazla miktarda sokarsan o kadar fazla güç almıcakmısın yani daha fazla dinamik basınçlar görecek motor,
peki bana şunu de o zaman mantığım buraya götürdü beni aynı turbo aynı basınçta farklı motorda aynı gücü verirmi? yoksa farklı güçmü verir?
Peki semih ozaman şöyle bir örnek vereyim. Bu araç 3000cc 8000dd dönen bir motor olmasında. murat 124 olsun 1200-1300cc vede 5000dd dönüyor olsun. Bu arabada gt28 demi fazla güç alacaksındır, yada gt40 damı? Bu örnek bence güzel bir örnek. Çünkü gt40 da zaten bu araçla bir güç bile alamıyacaksındır çünkü aracın devri (atmosferik haritasından dolayı) bu turboyu dolduramıcaktır. gt28 ide doldurması görecelide en azından gt40 a oranla daha i sonuç alacağın aşikar. 2jz nin atmosferik halinin haritasında belki en güçlü noktası 7000dd olabilir. 7000dd deki hali atmo olaraksa 200hp lere yakın olabilir vede gt30 la bu seviyede 1 barla alınacak çözüm tabikide, aynı aracın 5000dd (gt28i doldurduğu ve 1 bar aldığı yer sayarsak-tamamen afaki rakamlar) gt28 le aldığı 1 bardan fazla olacaktır. Sonuçta tüm turbolar aracın atmosferik haritasına göre seçilmelidir.
Kendi gc8 imden örnek vermek gerekirse. TD04 Turb benim aracımı 2000dd doldurmaya başlıyor vede 5500dd de işlevini yitirmeye başlıyor. Aslında 7000dd lere kadar basmaya devam etmiyormu? ediyor ama havanın genleşmesinden vs güç üretemes turbo wastegateden alakasız olarakta basınç tutamamaya başlıyor. 5500dd larda 218 hp leri veriyor bana ama. oralarda 0.8 barda 100birim havayla yapıyor bana bunu. Oysaki 7000dd lere kadar bana basınç sağlayan vf35 tipi bir turbo, 7000dd lerde bana 0.8 barda 100 birim havayı sağlıyor; gel gelelim atmosferik halinde dahi aracım 7000dd de 5500 devrindeki halinden daha güçlü olduğu için o devirdeki 100birim hava ile 0.8 bar basınç benim daha çok işimi görüyor. Bir ayrı yaklaşımsa. Ben bu aracıma birde gt45 tipi bir turbo takıp başka değişiklik yapmasaydım, muhtemelen 7000dd lere kadar dahi 0.8 bar görmeyecekti turbom ve buna mukabil tabiki büyük turbom bile olsa ben apışıp kalacaktım.
Küçük turboda 1 ba basarken aynı kütle havayı sana taşır, büyük turboda. Küçük turbo büyük turbodan daha hızlı döner bunu yapmak için, daha fazla tur atar fark burada. Yoksa pevanenin büyüdükçe taşıyacağı hava kütlesinin artacağı aşikardır, burda anlaşamadığımız bir nokta yok. Ancak küçük turbonun egsoz palleride bu nedenle ufaktırki aynı araç aynı devirde aynı egsoz gazını salacağından, bu denli az gazla fazldaan dönsün ve daha kısa bir zamanda emmeye basınç oluştursun die.
bak işte benim demek istediğim bu yapılan değişikliği kaldırabilecek bir motor olması yani bu değişiklikle daha yüksek VElere çıkabilecek bir motor olması önemli
Semih ben yoruldum be abi :D
uzlaştık deelim geçelim
ranthor haksız ranthor haksız puhahhahaha :D
ghibli06
23-11-2010, 13:04
Tarkan kanka, mühendis adamsın olum... water jet küçücük nozzle dan kaç bar basıyor ama debisi ne kadar ? basınçla debi farklıdır, 1 bar basan her turbo aynı havayı göndermez motora...
yavuz364
23-11-2010, 13:15
işte burda anlatılanda da verdiğiniz örnekteki gibi nozzle lar aynı. yani manifoldlar aynı kalıyor, hava nın giriş parçası ve buradaki basınçta aynı kalıyor.. o zaman sadece havanın sıcaklığı bir etken olabilir, sıcaklığı konusunda da zaten herkes hem fikirdir herhalde :)
Tarkan kanka, mühendis adamsın olum... water jet küçücük nozzle dan kaç bar basıyor ama debisi ne kadar ? basınçla debi farklıdır, 1 bar basan her turbo aynı havayı göndermez motora...
debi önemli değil diorum bende. tabikide nozzle ufaldıkça debi artar ama aynı zamanda piston içine giren kütle artmaz. sadece hızı artar.
debi önemli değil diorum bende. tabikide nozzle ufaldıkça debi artar ama aynı zamanda piston içine giren kütle artmaz. sadece hızı artar.
e hız artarsa birim zamanda giren hava artmıcakmı?:)
ozaman şu şekild ebişi demeniz lazım; bir nehir akıyor. Zaman zaman daralıyor, zaman zaman genişliyor. Daralan yerlerde debi artıyor, genişleyn yerlerde debi azalıyor. Peki debinin arttığı yerde nehir suyu arasında kopma oluyormu?? öndeki su alıp başını gitmiyor değilmi? Çünkü aslında istediği kadar daralsın debisi artsın, yada genişlesin debisi düşsün, baştan başlayan su kadarı sona ulaşır... Yani kütlede artma olmaz. Yoktan kütle yaratmayın oğlum :D Siz kütlye kazandrdığınız hızla, kütleyi nie karıştırıyorsunuz. emmedeki bar ne kadar kapalı kap yasası olmasada, nozzledaki barıda ölçmüyor. O an oluşturabildiği kadar kapalı olan alandaki basıncı ölçüyor. Yani oda havanın özkütlesi ile alakalı.
nehrin debisi aynı olurki yaw orda sorun yok:D başta neyse sondada o
ozaman şu şekild ebişi demeniz lazım; bir nehir akıyor. Zaman zaman daralıyor, zaman zaman genişliyor. Daralan yerlerde debi artıyor, genişleyn yerlerde debi azalıyor. Peki debinin arttığı yerde nehir suyu arasında kopma oluyormu?? öndeki su alıp başını gitmiyor değilmi? Çünkü aslında istediği kadar daralsın debisi artsın, yada genişlesin debisi düşsün, baştan başlayan su kadarı sona ulaşır... Yani kütlede artma olmaz. Yoktan kütle yaratmayın oğlum :D Siz kütlye kazandrdığınız hızla, kütleyi nie karıştırıyorsunuz. emmedeki bar ne kadar kapalı kap yasası olmasada, nozzledaki barıda ölçmüyor. O an oluşturabildiği kadar kapalı olan alandaki basıncı ölçüyor. Yani oda havanın özkütlesi ile alakalı.
bak şimdi tamam kütle aynı hız arttı dedin bu motorun subabı belirli miktarda açık kalıyor diilmi? havanın hızı arttığında içeriye daha fazla miktarda hava almazmısın yakıtla beraber? tabi uygun bir motorda 124 motoru değil:D
havanın hızı artmıyorki sorun orda. Subap hep aynı zaman açık kalıyor evet. peki subap subap arada bir daralıyormu basınç artsın?? hayır. Subap portu aynı, havanın emildiği boru çağı aynı. Sitem tam kapalı bir sitem olmasada, sıcaklığı etkisini yok sayıyoruz. Bu aralıkta emmeden bize bir takım bilgiler geliyor ve o haznede 1 bar basınç olduğunu söylüyor (akış devam ediyor tabi). nasıl daha fazla hava girsin. Ortada fazladan hava olsa doğal olarak basınç artışıda olacak.
turbo comp haritası ile arabanın emme manifoldundaki basıncın farklı olduğunu söylüyorum ben.
Nos örneğinde nosun deliği gibi arabanın kelebeği de standart, arkasında kocaman tüp olsa da küçük tüp olsada aynı basınçta aynı GAZ geçişi sağlanır.
Bomboş bir yer olsa yani motor olmasa tabiki, büyük turbo kanadı olan yerden daha fazla hava geçecek. Ama ortada bir kelebek ve emme manifoldu var.
Semih ve Bülent sizin takıldığınız nokta şu; Aracın motoru dönüyor krank bir döndüğünde 1 çevrim tamamlanmış oluyor. Ör: 3000dd dönerken dk da 3000defa içine hava alıyor çevrim. Buraya kadar ok demi. 6000dd büyük turbo 6000defa dolduruyor aynı hazneyi... Neden? kanadı daha fazla hava taşıyabiliyor,, ii ama gel gelelim bu defada 6000 defa dönen motoru doyurmak zorunda bu sağladığı hava ile. Yani 1 devirde dönse motor 10.000 devirde dönse aslında bir subabın açıklık kalma süresi aynıdır. Aynı birim zaman içinde. Ama döngüsü fazladır. Bu fazla döngüye hava taşıyan gittikçe artan turbo, ama onunda handikapı büyüdükçe daha çok döngü doldurması gerektiği. O doldurdıkça yeni dögü gelmiş oluyor... ama manifolddaki basınç aynı. Dersenizki birim zamanda büyük turbo aynı basınçta fazla hava basıyor KESİNLİKLE EVET. ama aynı basınçta AYNI KÜTLE havayı taşır.
Şimdide olmadıysa koy götüne rahman gitsin :D
Semih ve Bülent sizin takıldığınız nokta şu; Aracın motoru dönüyor krank bir döndüğünde 1 çevrim tamamlanmış oluyor. Ör: 3000dd dönerken dk da 3000defa içine hava alıyor çevrim. Buraya kadar ok demi. 6000dd büyük turbo 6000defa dolduruyor aynı hazneyi... Neden? kanadı daha fazla hava taşıyabiliyor,, ii ama gel gelelim bu defada 6000 defa dönen motoru doyurmak zorunda bu sağladığı hava ile. Yani 1 devirde dönse motor 10.000 devirde dönse aslında bir subabın açıklık kalma süresi aynıdır. Aynı birim zaman içinde. Ama döngüsü fazladır. Bu fazla döngüye hava taşıyan gittikçe artan turbo, ama onunda handikapı büyüdükçe daha çok döngü doldurması gerektiği. O doldurdıkça yeni dögü gelmiş oluyor... ama manifolddaki basınç aynı. Dersenizki birim zamanda büyük turbo aynı basınçta fazla hava basıyor KESİNLİKLE EVET. ama aynı basınçta AYNI KÜTLE havayı taşır.
Şimdide olmadıysa koy götüne rahman gitsin :D
aynı basınçta daha fazla taşır tamam aynı kütleyi düşünmem gerkiyor kafam bildiğin çorba oldu:) çok basit denklemde karıştı kfam:D
Bak sende Bülentte haklısınız. Büyük turbo pali dönerkeni küçükten fazla hava taşıyor. Ama Büyük turbo daha hızlı daha fazla devir olan ortamda çalışıyor. Yani bu topladığı havayı küçük turbo bir piston doldururken, aynı zamanda büyük turbo 2 defa piston dolduruyor. 3000devir /dakika da küçük turbo, 6000 devir / dakikada büyük turbo örneğindeki gibi. Doldur boşalt işlemi büyük turboda daha fazla olduğu için zaten büyük turboda geç doluyor.
Yani turbo pali büyükte döndüğünde kütlesel olarak fazla hava taşıyor, küçüğe göre o kesin. Ama taşıdığı havayı daha fazla devirde dağıtıyor.
Bak sende Bülentte haklısınız. Büyük turbo pali dönerkeni küçükten fazla hava taşıyor. Ama Büyük turbo daha hızlı daha fazla devir olan ortamda çalışıyor. Yani bu topladığı havayı küçük turbo bir piston doldururken, aynı zamanda büyük turbo 2 defa piston dolduruyor. 3000devir /dakika da küçük turbo, 6000 devir / dakikada büyük turbo örneğindeki gibi. Doldur boşalt işlemi büyük turboda daha fazla olduğu için zaten büyük turboda geç doluyor.
Yani turbo pali büyükte döndüğünde kütlesel olarak fazla hava taşıyor, küçüğe göre o kesin. Ama taşıdığı havayı daha fazla devirde dağıtıyor.
hah bak ben şuınu diyorum aynı devir demiyorum eğer motor uygunsa yani bu hava değişimini pozitif yönde güce çevirecek yapıda ise belki küçük turboya göre belli devirde daha düşük güç çıkarıcak ama devir sayısı arttıkça bu fazla havayı kullanabilecek(toplamda aynı devri çevirdiğini düşünelim yine)
Zaten araç turbolamanın mantığında bu var. Aracın atmosferik haritasına göre seçilmesiyle turbo yapılır. Mesela vtec 5500dd e kadar ancak 90 hp lerde güç üretiyor. Sen td04 takmışsın araç zaten 5000dd lerde bitmiş, 1 bar bassan ne olur? ancak 180hp lerde bir araç elde edersin, çünkü üstü devirlerde hava genleşeceğinden şu ana kadar göz ardı ettiğimiz sıcaklık devreye girecek ve trbo basıncı tutamayacak (genleşme). Ama hop takıveriorsun gt28 serisi bişi, vetcin açık kaldığı yerşerde 1 barı bastığından al sana 300 hp ler. ma aynı zamanda tak gt40 ı aracın egsoz gazı besleyemeyeceğinden emme manifoldunda 1 barı bile oluşturamayan araç turbosunu bile büyüttüğü halde sıçıngen strayse olcak.
Uzun uzun yazdık, herkes aslında bir noktada haklı ancak yaklaşımlar farklı.
Zaten araç turbolamanın mantığında bu var. Aracın atmosferik haritasına göre seçilmesiyle turbo yapılır. Mesela vtec 5500dd e kadar ancak 90 hp lerde güç üretiyor. Sen td04 takmışsın araç zaten 5000dd lerde bitmiş, 1 bar bassan ne olur? ancak 180hp lerde bir araç elde edersin, çünkü üstü devirlerde hava genleşeceğinden şu ana kadar göz ardı ettiğimiz sıcaklık devreye girecek ve trbo basıncı tutamayacak (genleşme). Ama hop takıveriorsun gt28 serisi bişi, vetcin açık kaldığı yerşerde 1 barı bastığından al sana 300 hp ler. ma aynı zamanda tak gt40 ı aracın egsoz gazı besleyemeyeceğinden emme manifoldunda 1 barı bile oluşturamayan araç turbosunu bile büyüttüğü halde sıçıngen strayse olcak.
Uzun uzun yazdık, herkes aslında bir noktada haklı ancak yaklaşımlar farklı.
aynen öyle aslında bakılan şeyler doğru
o yüzden her zaman alacağınız turbodan bir boy büyüğünü alın :D
ben aynı güç çıkar demiyorum kesinlikle aynı güç çıkmaz verim düştüğü için
ama hava miktarı aynı olur.
bunun ateşleme derecesi var egzoz sıcaklığı var intake derecesi var.
Manifold basıncı turbo dan gelen havaya bağlı statik kalamaz ki
peki ranthor örnek olarak; araç aynı, setup aynı, aynı devirde gt35 ile olan araç 1 ba basıyorken, diğer araçın aynı devirde gt28 le wastegateden ayarlı 1 bar bastığını kabul edelim. Verimleri ve sıcaklığıda göz ardı edelm. Aynı gücü verirmi?
verim ve sıcaklığı göz ardı edemiyoruz ki?
büyük olan daha fazla güç verecek tabiki daha verimli çünkü
yavuz364
23-11-2010, 17:48
göz ardı edersek aynı gücü verir..
Ayrıca göz ardı edeceğimiz güçte ancak teorik olarak bulunabilir o kadar küçük bir değer ki..
peki ranthor örnek olarak; araç aynı, setup aynı, aynı devirde gt35 ile olan araç 1 ba basıyorken, diğer araçın aynı devirde gt28 le wastegateden ayarlı 1 bar bastığını kabul edelim. Verimleri ve sıcaklığıda göz ardı edelm. Aynı gücü verirmi?
Bencede aynı gücü verecektir.
eticet06
09-08-2016, 12:44
Konuyu hortlatayim ozaman okudum bastan sona ama kafam karıstı.
simdi benim arabam Td04hl 16t turbo var
Yazılımla bu aractan 290 hp aldık 1.3 bar basarak cont
Ben turboyu Td04hl 19t ile degiştirdim aynı 1.3 cont bastık
Td04hl 16t 435 cfm üflüyor max
Td04hl 19t 500 cfm üflüyor max
Güc aynımı olucak specler aynı motor aynı?
mikelazi
09-08-2016, 15:26
cvb.ı bende merak ettim.
evolution_9
10-08-2016, 08:00
Bu turboyu yaptıran kullanan varmı ne nedetece verim almışne kadar kullanmış. Ayrıca ne derece güvenli ben bozuk turboyu bile tamir ettirme taraftarı değilim orjşnali kadar sağlam olabilecekmi
eticet06
10-08-2016, 17:33
Bu turboyu yaptıran kullanan varmı ne nedetece verim almışne kadar kullanmış. Ayrıca ne derece güvenli ben bozuk turboyu bile tamir ettirme taraftarı değilim orjşnali kadar sağlam olabilecekmi
Hangi turboyu?
evolution_9
10-08-2016, 18:45
Bu turboyu yaptıran kullanan varmı ne nedetece verim almışne kadar kullanmış. Ayrıca ne derece güvenli ben bozuk turboyu bile tamir ettirme taraftarı değilim orjşnali kadar sağlam olabilecekmi
Hybrit turboyu
eticet06
10-08-2016, 23:03
Walla kendi tecrübem mambatek turbo aldım aldım ilk 10 bin kmde mili ortadan kırılmişti. Sonra kinugawa dan chra seklinde bir arkadaşım aldık ilk 7000 km de yag basti ben hybrid yaptırdım emme palin büyüterek adam garanti verdi 4 kere bozuldu hepsini garantili yaptı ama sök tak bir ton iş bilmiyorum ben sanssızım sanırım veya oem markasi haric hybrid ve yan firma turbolari çöp
evolution_9
11-08-2016, 00:06
Walla kendi tecrübem mambatek turbo aldım aldım ilk 10 bin kmde mili ortadan kırılmişti. Sonra kinugawa dan chra seklinde bir arkadaşım aldık ilk 7000 km de yag basti ben hybrid yaptırdım emme palin büyüterek adam garanti verdi 4 kere bozuldu hepsini garantili yaptı ama sök tak bir ton iş bilmiyorum ben sanssızım sanırım veya oem markasi haric hybrid ve yan firma turbolari çöp
Banada öyle gelmişti Zaten sağolasın.
Konunun en başında da benzer açıklama yapılmış gerçi ama, aynı motorda(aynı volumetric efficiency ve aynı rpm'de), aynı basınçta, verimlilik sınırları içerisinde çalışan farklı büyüklükteki iki turbo da aynı gücü ürettirir.
Büyük turbo, volumetric efficiency'nin arttığı durumlarda küçüğe göre güç artışı sağlar; tabi ki tork pik ve max hp üst rpmlere taşınır.(detaylara burada girmeyeyim)
Konuyu hortlatayim ozaman okudum bastan sona ama kafam karıstı.
simdi benim arabam Td04hl 16t turbo var
Yazılımla bu aractan 290 hp aldık 1.3 bar basarak cont
Ben turboyu Td04hl 19t ile degiştirdim aynı 1.3 cont bastık
Td04hl 16t 435 cfm üflüyor max
Td04hl 19t 500 cfm üflüyor max
Güc aynımı olucak specler aynı motor aynı?
Motorun hava giriş-çıkış miktarı rpm ile birlikte yükselir.
Verdiğiniz cfm değerlerine bakarak, teorik olarak td04 16t ile 1.3 bar basıncın düşmeye başladığı rpm'de td04 19t halen 1.3 bar basmaya devam edecektir. Daha yüksek devirde daha fazla beygir elde edebilirsiniz. Tabi gerekli yazılım değişikliğini yapmak kaydıyla.
Yazılım yapılmazsa, önceki küçük turbonun nefesinin bittiği basınç kaybetmeye başladığı rpm/yük'ten itibaren fakirde kalabilir, avans vurabilir, motor kırılabilir.
Bence td04 ile 1.3 bar basınç pek güvenli ve verimli değil. Egt sensörünüz yoksa bir tane edinin. Türkiye'deki benzin *****, muhtemelen yüksek iat sebebiyle çok düşük avans ve yüksek egt değerlerinde çalışır. Yüksek rpm, yüksek vites ve yüksek hızlarda çok kısa süreler kalabilirsiniz. Turbo ve diğer bazı parçaların ömrü de kısalır. Etanol yakıt veya methanol injection varsa durum değişir tabi.
Hybrid turboların diğer turbolardan pek farkı yoktur. Ürünün kalitesine göre karşılığını alabilirsiniz.
eticet06
11-08-2016, 23:19
Konunun en başında da benzer açıklama yapılmış gerçi ama, aynı motorda(aynı volumetric efficiency ve aynı rpm'de), aynı basınçta, verimlilik sınırları içerisinde çalışan farklı büyüklükteki iki turbo da aynı gücü ürettirir.
Büyük turbo, volumetric efficiency'nin arttığı durumlarda küçüğe göre güç artışı sağlar; tabi ki tork pik ve max hp üst rpmlere taşınır.(detaylara burada girmeyeyim)
Motorun hava giriş-çıkış miktarı rpm ile birlikte yükselir.
Verdiğiniz cfm değerlerine bakarak, teorik olarak td04 16t ile 1.3 bar basıncın düşmeye başladığı rpm'de td04 19t halen 1.3 bar basmaya devam edecektir. Daha yüksek devirde daha fazla beygir elde edebilirsiniz. Tabi gerekli yazılım değişikliğini yapmak kaydıyla.
Yazılım yapılmazsa, önceki küçük turbonun nefesinin bittiği basınç kaybetmeye başladığı rpm/yük'ten itibaren fakirde kalabilir, avans vurabilir, motor kırılabilir.
Bence td04 ile 1.3 bar basınç pek güvenli ve verimli değil. Egt sensörünüz yoksa bir tane edinin. Türkiye'deki benzin *****, muhtemelen yüksek iat sebebiyle çok düşük avans ve yüksek egt değerlerinde çalışır. Yüksek rpm, yüksek vites ve yüksek hızlarda çok kısa süreler kalabilirsiniz. Turbo ve diğer bazı parçaların ömrü de kısalır. Etanol yakıt veya methanol injection varsa durum değişir tabi.
Hybrid turboların diğer turbolardan pek farkı yoktur. Ürünün kalitesine göre karşılığını alabilirsiniz.
Verdiginiz bilgiler icin tesekkur ederim.Suanda 1.8 peak redline a ortalama 1.3 barla giriyorum volvolarda oat genelde cok yuksek mesela 85 dereceleri goruyorum suanda avans vurmadi suana kadar cok stabil arac .Suanda turbo upgrade yerine intercooler i buyutecem ilerki planda hatta gecen arkadasimla denedik onun arabasi golf 1.8t fmic k04 dp dv eksoz snow stage 2 metkit vs var kafa burun gidiyoruz volvo cok verimli dogru tune ile mesela onceki aracimdan yaklasik 30 hp almistik sadece fmicle iat cok buyuk fark yaratiyor hatta bir log paylasayim mesela
eticet06
11-08-2016, 23:32
https://youtu.be/doI5pnMBxM4
Buda aldıgım log suandaki
Volvo 5 silindir 2.5 lt mi?
eticet06
12-08-2016, 11:43
Volvo 5 silindir 2.5 lt mi?
5 silindir 2 litre
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.