Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda civic 1.6 ies egzos sesi problemi



Dayı2
12-12-2010, 21:34
honda civic 1.6 ies aracımıza real marka son susturucu taktırdık.. araçta headers ta bulunmakta..kat iptali de var..fakat elde ettiğimiz ses hiç tatmin etmedi.. ne yapmamız lazm acaba? tecrubesi olan arkadaşlar paylasırsa sevinirim..

orta susturucuyu söküp 51 lik boru çeksek nasıl olr bide ?

Dayı2
13-12-2010, 12:32
egzos uygulaması yapan yardımcı olacak kmse yokmu??

VteC_MaNiaC
13-12-2010, 12:44
headers düz boru son susturucuyla baya baya yüksek bir ses alırsınız

kendi aracımda 4-2-1 headers - ufak ara susturucu 60 mm düz boru megan racing oem egsoz kullanıorum baya baya fazla bi ses var silencer yokken

Frank
13-12-2010, 13:14
51 lık duz boru yaptr ortayı ıptal et gorursn sesı :D

samet_61
13-12-2010, 13:54
real markayla bısı ıstesende elde edemezsın...

mur_84
13-12-2010, 14:00
headerstan sonra komple düz boru 51'lik işini görür ve orta susturucuyu sona tak alem ses dinlesin.. :D

erhann
13-12-2010, 14:13
51 boru diyorum hemso

Cihan Çizmeci
13-12-2010, 14:43
İlk başta Reali söküp atın :D

51 lik düz boru kat orta vs yok orta kararda bir eksoz işinizi fazlasıyla görür

kickbuttowski
13-12-2010, 20:36
egzostu ses icin mi degistirdiniz:confused:

Dayı2
13-12-2010, 23:20
egzostu ses icin mi degistirdiniz:confused:

ses + performans

Frank
14-12-2010, 12:44
ses + performans

O egsozla ıkısınıde alamzsın kardes

Cihan Çizmeci
14-12-2010, 12:51
O egsozla ıkısınıde alamzsın kardes

Alınır alınırda belli bir yere kadar :(

V.İ.P
14-12-2010, 17:37
bu konuyu merakla takıp edıyorum

Frank
14-12-2010, 20:49
Alınır alınırda belli bir yere kadar :(

Oyle demek ıstedm bende aslında :)

Cihan Çizmeci
15-12-2010, 09:49
Yardımcı olur diye düşünüyorum geçen gün konuda uzun uzun yazmıştım :)


forumda pek karsilasmadim fakat eksoz sistemi hakkinda bilgisi olan varmi :confused:
-51lik boru neden sart ?
-tup susturucular sesi azaltmaktan baska ne ise yarar performansa katkisi olurmu
-kac orta (tup) susuturucu kullanilmali 2 daha iyi diyenler var(performans icin)
-neden dumduzboru hava geri donusumu sart degilmi performans icin
-sesini begenipte aldigimiz son susturucularin performansa artisi eksisi olumlu olumsuz ne yonde olur
-hava akis sitemi hakkinda bilgiler bulabilecegim bir kaynak varmi :confused:
cok soru yazdim galiba :) umarim bana ve foruma faydali cevaplar verecek birileri cikar
simdiden tesekkur ederim

Aslında forumda bu konuyla ilgili bayağı bir konu var ama siz kesinlikle bakmışsınızdır bulamayıp konu açmışsınızdır.Onun için ben yardımcı olmaya çalışıyım. Kusura bakmayın birazda geç görmüşüm :)


1-51'lik boru şart değil arabanız 1.6 ise size en faydalı bu mm olacaktır :) Arabadan arabaya yükten yüke değişir kaç mm olacağı.İsterseniz 60 takın sesiniz toklaşır cızırtı azalır ve altlarınız bayağı bir ölür birde fazla yakarsınız :) (bu söylediklerim Vti için geçerli değil tabiki.)

2-Orta susturucular sesi azaltır.Kimine göre (mesela bana) alt devirleri canlandırır üstleri ise sıkar.Bunu farklı şekilde savununda var ama benim gördüğüm deneyimim bu yönde.Ama sizin aracınız 1.6 ise bende olsam 51 lik düz + ortaya 51 lik susturucu takarım çünkü zaten uzun uzadıya vtec ler gibi devir dönmeyeceksiniz ve o devirlerde denemeyeceksiniz size alt devirler lazım.:icon_tup:

3-O tartışılır.Kim demiş 2 tüpü? :D Bence tek yeter.Bu arada umarım o (2) 2" değildir :)

4-Back Pressure bir şekilde şart zaten çap bunun için önemli.Çünkü bizim araçlarımız sizinkide benimkide yürüyecekse sıkıştırma ile yürüyen araçlar.Yoksa bizde yüksüz 106 lara 60 lık yaptırırdık yada tüm type r lar 70 lik eksoz borusu yapardı :) Back Pressure olması için uygun mm'leri kullanıyoruz.Bp'yi spor bir orta susturucuda desteler.

Yani illaha Back Pressure için orta susturucu lazım değil :icon_tup:

5-Doğrusunu söylemek gerekirse istediğiniz ölçüde olsun içi yani önemli olan içi kaçlık? Sizin işinizi 51'likte 60 lıkta görür tercih sizin.51 olsa bence daha iyi olur düşüncesindeyim :) Sanayi işi olmadıktan sonra hepsi aynı işi görür.Arada sadece ses ve görüntü farkı yani kalite farkı vardır o kadar :icon_tup: Tabiki kaliteden kaynaklı eksozun ömür süreside değişecektir buda performansa yansır.Eksoz seçiminiz dandik olmıcak seviyede olup sadece hoşlandığınız sese ve görüntüye odaklı olsa en net tercihi yaparsınız :)

6-Bunu anlamadım ama hava sirkilasyonundan bahsediyorsanız eksoz boru dönüşlerinde katlanma olmaz ise daha rahat bir sirkilasyonla hava tağziği dışarı aktarılır daha iyi sonuç alınır :icon_tup: Kıvrımları podsuz dönecek biryerde eksoz borusu yaptırabilirsiniz kaynaksız.Bunun için yardımcıda olurum yerim var ist.te

Umarım yardımcı olabilimişimdir.

Bu arada ben tşk. ederim :icon_tup:

En baştan sormam gerekirdi ama online değilsiniz araba 1.6'dır inşallah :D :D

Civic ise 1.4'te olsa sonuç az farkeder.48 daha iyi iş görebilir ama tam emin değilim deneyimlemedim.

Dayı2
15-12-2010, 10:30
şuan orta susturucu söküldü... 51 lik borular çekildi..ilk duruma göre daha iyi oldu aldgmz ses...fakat son susturucu hala duruor..yakında bir ses videosu çeker payşlaşırız... herkese teşekkürler..

V.İ.P
15-12-2010, 13:56
videoyu merak ettım koyarmısın

slayeremre
15-12-2010, 16:46
Bendede 1.6ies var. 4-2-1 headers 51 duz boru ve ortada el yapımı susturucu var. Ses ıstemedıgımden dolayı .. Orjınal son susturucuyu açtık performance çevırdık . Gayet sessiz ve gıderı guzel oldu . Sana onerım headers ortada kat ıptalınden sonra bı susturucu ve HkS gıbı bır egsoz tavsıyem çunkı sesı ondan alırsın :S

Cihan Çizmeci
17-12-2010, 09:57
Ses almak için büyük kazanlı kısa eksozlar kullansanız daha uygun olur.

Örn:

http://www.hondafittuner.com/image.php?productid=213

V.İ.P
17-12-2010, 22:01
evet kısa kazanı buyuk egzoslar cıdden cok guzel ses verıyor