Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : KİA Sorento 170 HP 2.5 CRDİ Büyütülmüş Turbo



egeturbo
03-01-2011, 20:18
Yeni yıla girmeye saatler kala son turbo büyütme projemizide gerçekleştirdik.
Aracımız 2500 cc motora sahip Kia Sorento 170 Hplik bir jeep.Daha önce malesef şehir dışında yapılan (ilk defa chip yapamı deneyen) bilinçsiz bir chip tuning uygulaması sonra araç 10 km bile gidemeden malesef piston erimesine neden olmuş.Araç kurtarıcı üzerinde İzmirde faliyet gösteren Boost Tech Diesel Performance Garage'de söküldü .Gerekli parçalar siparişlendikten sonra aracın motoru toplandı.Ve bi yandan hala nasıl performans alırız düşüncelerindeydik.
Turbonun gerektiği gibi dönmediğini fark ettik ve malesef turbo eriyen piston parçacıkları turbonun egzoz salyangozunun içerisine girmişti.Artık en baştan bi turbo toplamamız gerekti.Standart parçaları ile bi kaç fotoğrafını çektim sizlerle paylaşabilmek adına.
KKK Borg Warner K03 Turbo mevcudundaki turboya
K04 Emme pali uyguladık.
38 mm standart emme pal ölçüsünden yerini 42 mm e sahip ve alt tabanı daha geniş bir pale çevirdik.Bu çevirmenin yanında önceden hazırladığımız K04 Backplate uygulamasını yaptık.Turboyu toplarken gene kendi geliştirdiğimiz 360 Derece thrust bearinge sahip tamir kiti uyguladık.Ardından turbo milini standart bıraktıktan sonra emme pali ile
Emme pali - Egzoz pali ve komple rotor balansını REDAT TURBO MAX 10 cihazımızda balansladık.Ardından turbomuzu topladıktan sonra Kartuş haline geldikten hemen sonra REDAT MRV-2 makinemizde turbo ses balansınıda kontrol altına aldık.
Yeni Vnt kiti ve egzoz salyangozuna kartuşumuzu uyguladıktan hemen sonra araca Boost Tech Remap uygulaması yaptık.
Gün sonunda
K03 emme palinden K04 emme paline
42 Trimden 55 Trime
K03 Backplate yerine K04 Backplate imize
Yeni 360 Thrust bearingli tamir kitine
ve yeni geliştirdiğimiz polisajlı VNT Kitine kavuştu.
İşte Resimler;
K03 Emme ve K04 Emme pali
http://img844.imageshack.us/img844/5159/sam2325.th.jpg (http://img844.imageshack.us/i/sam2325.jpg/)
http://img508.imageshack.us/img508/7238/sam2326p.th.jpg (http://img508.imageshack.us/i/sam2326p.jpg/)
Erimiş piston parçacıkları ve egzoz salyangozu
http://img153.imageshack.us/img153/3815/sam2329.th.jpg (http://img153.imageshack.us/i/sam2329.jpg/)
Standart egzoz mili
http://img834.imageshack.us/img834/1553/sam2327b.th.jpg (http://img834.imageshack.us/i/sam2327b.jpg/)
Rotor Balans çıktısı
http://img339.imageshack.us/img339/8999/sam2330.th.jpg (http://img339.imageshack.us/i/sam2330.jpg/)
Ses balansı uygulaması yapılırken bir shoot
http://img63.imageshack.us/img63/5304/sam2336u.th.jpg (http://img63.imageshack.us/i/sam2336u.jpg/)
Emme salyangozunun içinden aldıktan sonra
http://img222.imageshack.us/img222/2527/sam2333.th.jpg (http://img222.imageshack.us/i/sam2333.jpg/)
Turbonun emme pali toplanmadan önce
http://img145.imageshack.us/img145/4343/sam2331.th.jpg (http://img145.imageshack.us/i/sam2331.jpg/)
Buda tamamen bittikten hemen sonra
http://img521.imageshack.us/img521/6785/sam2341.th.jpg (http://img521.imageshack.us/i/sam2341.jpg/)
Umarım beğenirsiniz

VteC_MaNiaC
06-01-2011, 15:29
bu işlemlerin nihayetinde ne oldu ?

psikolojikdeli
25-01-2011, 02:04
ek olarak işlem bütçesi nedir belirtme şanşınız varmı

polo34
25-01-2011, 16:49
böyle konular merdiven altı chip satıcılarına milletin kanmaması için çok yararlı, bu işlerden anlayanların olduğunu görmek de iyi, bu forumda bu konunun üstatlarının olmasından ötürü biz o kişilere ulaşabildiğimiz için çok şanslıyız, ben aracımı uzun süredir forumdan tanıdığım kişilere teslim ediyorum ...

redbaron
25-01-2011, 19:25
wuuu zaten driftking ti şimdi artık düz gitmiyordur:) maşallah