Orijinalini görmek için tıklayınız : Air to Water Intercooler
front mount ic yerine bu sistem daha mantikli geldi. ic borusu kisaliyor lag az, daha soguk hava basiliyor. ic, pompa, radyator, rekor hortum vs. hatta bazi modellerde rezervuar ic icinde mantik gayet basit. kullanan eden varmi trde ne gibi avantajlari dezavantajlari var:beuj:
http://i419.photobucket.com/albums/pp280/Turbineguy_2008/100_4458.jpg
http://i419.photobucket.com/albums/pp280/Turbineguy_2008/100_4459.jpg
http://i419.photobucket.com/albums/pp280/Turbineguy_2008/100_4524.jpg
http://i419.photobucket.com/albums/pp280/Turbineguy_2008/100_4522.jpg
http://i419.photobucket.com/albums/pp280/Turbineguy_2008/100_4505.jpg
http://i419.photobucket.com/albums/pp280/Turbineguy_2008/100_4525.jpg
sistem daha efektif ama bazı handikaplar var..
1 cisi basit değil.. air air intercooler radyatör yerine (1 parça) en az 3-4 parçadan oluşan bir sistem kuruyorsun
2 cisi su belli bir süre sonra ısınacak, bunu engellemek için suyu soğutmak adına bir radyatör kullanman gerekir, yoksa performans kaybı yaşanabilir.. Su radyatörü koymak sisteme 1-2 komponent daha ekleyecek. air air intercoolerda hep dışardaki havayla soğuttuğundan böyle bir sıkıntı yok.
avantajları yok mu var tabi.. basınç kaybı gözardı edilecek kadar düşük, yol kısaldığı için de lag da azalma etkisi var.. ama sistem komplike..
oem kullanıldığı araçlar var galiba mercedesin kompresör motorlarında kullanılıyor ve mustang cobralarda (o da supercharger lı motor)
kullananlar var yalnız efektif olmasına rağmen uzun süreli kullanımlarda sistem sıcaklığı arttığı için çokta etkin olamıyor bir süreden sonra maalesef
Ben 75 turboma yaptım bu sistemi. Standart top mount intercoolerimin üst ve altına kapak kaynattım, bir de su koyma yeri koyduk. Ön tarafa 1 lt radyatör ve bir tane elektrikli 15 lt/dakika pompa koyduk, sürekli çalışıyor. Şu anda kış olduğu için iat 15 derece seviyesinde. yazın ise 35 dereceyi geçmiyor.
http://img404.imageshack.us/img404/2494/201010031215imag0025.th.jpg
http://img412.imageshack.us/img412/9269/201010031214imag0023.th.jpg
alfa 75 DIY water intercooler - Car Videos on StreetFire (http://www.streetfire.net/video/alfa-75-diy-water-intercooler_2042136.htm)
içindeki suyu boşaltıp doldurmak kolay bir işmi peki?
Mustafa Birsesli
04-01-2011, 08:59
bende vr6 turbo aracımda bu uygulamayı sectim ön panjurun arkasında yeterli bir radyatör olursa sıkıntı olmaz gibi düşünüyorum cooler boruları yarı yarıyadan fazla kısaldı
Mustafa Birsesli
04-01-2011, 09:35
YouTube - VRT6.mp4 (http://www.youtube.com/watch?v=agJJXEw_YV8) buda videosu
Ben 75 turboma yaptım bu sistemi. Standart top mount intercoolerimin üst ve altına kapak kaynattım, bir de su koyma yeri koyduk. Ön tarafa 1 lt radyatör ve bir tane elektrikli 15 lt/dakika pompa koyduk, sürekli çalışıyor. Şu anda kış olduğu için iat 15 derece seviyesinde. yazın ise 35 dereceyi geçmiyor.
daha önceki IAT değerleri neydi, yani OEM intercooler la?
audilover
04-01-2011, 11:31
vw grubu tum 1.4 tfsi larda 125-122 hp air to water kullaniliyor sistemin tek dezavantaji biraz komplike olmasi onun haricinde cok faydali oldugunu dusunuyorum.
vw grubu tum 1.4 tfsi larda 125-122 hp air to water kullaniliyor sistemin tek dezavantaji biraz komplike olmasi onun haricinde cok faydali oldugunu dusunuyorum.
ayrı bir radyatör var mı TSi larda? yoksa tanktan devirdaim mi yapıyor sadece?
Peki bi 160lık sciroccolarda intercooler nerede?
daha önceki IAT değerleri neydi, yani OEM intercooler la?
yazın 60-70 derece...
onceden bilgisayara su sogtuma kurdum az cok biliyorum sistemi. benim kafamda soyle bi sistem var tmic yerine cooler olucak coolerla scoop arasinada radyatoru yerlestiricem, rezervuarda tasirma kabi boyutunda olucak bagaja buyuk biseye gerek yok, pompa isinmayacak iyi bisey akvaryum pompasi bile olabilir 2000l/h. :) geri kalanlar rekor ve hortumlar. perrin aps arc vs. gibi fmic e 1500+ dolar vermektense az maliyete daha kaliteli bisey cikar gorusundeyim...
heat exchanger kullanmayı düşünüyor musun ?
yazın 60-70 derece...
çok iyi bi upgrade olmuş.. :icon_tup:
heat exchanger kullanmayı düşünüyor musun ?
http://www.hi-flow.com/HPOC3/HPSupe1.gif
bundan diyorsan o kadar komplike bi sisteme gerek yok bence :) biraz baktim genelde oil veya transmission icin kullanmislar..
sıcak iklimde çok etkin olarak çalışmayabilir belirli bir süre sonra soğutma sıvısını soğutamazsan eğer iat hava soğutmalı efektif bir sisteme göre daha yüksek olabilir,ya farklı soğutma sıvısı kullanacaksın yada yarış vs amaçlı bir sistem için yapacaksın uzun süreli gazlamaları kaldırmayabilir
audilover
05-01-2011, 23:11
http://img442.imageshack.us/img442/9094/radyator.jpg
Kusura bakma ancak bu kadar yapabildim el yazimda kotudur zaten :)
ayrı bir radyatör var mı TSi larda? yoksa tanktan devirdaim mi yapıyor sadece?
http://img442.imageshack.us/img442/9094/radyator.jpg
Kusura bakma ancak bu kadar yapabildim el yazimda kotudur zaten :)
motor suyuyla sogutmaya calsıtıgı için bu motorlada malesef bi sure sonra şişiyor.. :)
160lık olanın fotografı varmı böyle?
audilover
06-01-2011, 10:41
160 lik
http://img156.imageshack.us/img156/4028/160lik.jpg
motor suyuyla sogutmaya calsıtıgı için bu motorlada malesef bi sure sonra şişiyor.. :)
motor suyuyla soğurmuki hava ya?
ortalama 85-90 derecede olan bir su IAT ı yükseltmez mi?
Bi yanlışlık olmasın bu bilgide??
ama motor suyu ile Coolerın suyunun alakası yokki ayrı şeyler hava sıcakken işe yarayabilir normal seyirlerde ciddd düşümler sağlıyor Mesela 10 km lik bir yol gidiyorsun ısınmıyor çok fazla fakat dur kalk trafikte evet ısınıyor denemede işinize yarar :D kısa kullanımlarda yaramaz kanaaatindeyim
Mustafa Birsesli
06-01-2011, 13:56
ben cooler sıvısını sogutan radyatöre müşür yeri yaptım su ısısını takip edecegim eger gerek görürsem fan ile sogutma veya başka birşey ile sağlayacagım
Bir fan yardımı ile dur-kalk yaparken kullanılabilir ısınmaması için suyun.
@audilover teşekkürler fotograf için.
audilover
06-01-2011, 17:57
Rica ederim isterseniz komple self study pdf lerini nete yukledim oradan 122 lik ve 160 lik motorlarin ayri ayri calisma presibleri ve diger detaylari inceleyebilirsiniz.
http://rapidshare.com/files/441132328/selfstudy.rar
Gunes G.
10-07-2013, 00:18
water 2 air anca drag aracinda, elle buz besleme haznesi filan yapildigi zaman ise yarar, gerisi icin duzgun bir air 2 air intercooler cok daha uygun.
Su dondurdugunuz sistemlerde suyu sogutmak icin ne kullanirsaniz kullanin, ya motorun gucunden calacak ya da araciniza ekstra agirlik yukleyecek ve once siviyi sogutup sonra soguttugunuz siviyla havayi sogutmaya calistiginiz icin iki kere termodinamik kayip yasayacaksiniz.
Ha neden water 2 air intercoolerlar var o zaman derseniz, stabilite daha yuksek, isi degisimleri cok daha yumusak bir karakterde oluyor, bunun yaninda yaz kis fark etmeden IAT istenilen sicaklikta tutulabilir keza suyu sogutma sisteminin suyu ne kadar sogutacagini degistirmek kolay ve aerodinamik olarak kazanimlari mevcut keza aracin onune ruzgara direk carpan bir intercooler kullanmak zorunda kalmiyorsunuz vs vs...
Herkes water 2 air daha verimli diye dusunuyor, eger sadece havayi soguttugumuz denklemin son halkasina bakarsaniz evet haklisiniz water 2 air daha verimlidir air 2 air'den, ama biride cikip demiyor ki o su nasil soguyor...
http://i39.tinypic.com/2v2f8xw.jpg
Bizde standard olarak vardır. Basit olarak motorun soğutma sistemine bağlı çalışır. Group A rally arabalarında kullanılmış demekki verimliği var fakat WRC rally arabalarında sökülmüş.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.