PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : LPG- Motor modifiyesi Sorunsalı



easy_rider
02-02-2011, 11:59
Değer mi değmez mi benzinin 4tl kapı attığı gunumuzde LPGleri araçların ve LPG teknolojisi her gün ilerliyor. LPG aracların daha performans için uğraşıyoruz ama lpgnin benzin gibi verim vermediği ortada. LPG araclarla uğraşmaya değermi değermez mi kullanıcılar lpg de olsa verim almak performanstan ödün vermek istemiyorlar. Ustalarıma sorarım değer mi değmez mi

MuratGürakan
02-02-2011, 17:30
Chipli komple egzozlu filtreli atmosferik olupta lpg de enjektörleri bir büyük modeli seçilen ve tüpte daha iyi giden araçlar çok duydum ;) Yani büyük enjektör takılmakla başlanabilir.

h.guroglu
02-02-2011, 19:33
enjektörler büyük cc seçilip düzgün ayar yapıldığı taktirde neden olmasın tabiki olur yaptığına değerde neden değmesin asılcağın zaman benzine alırsın normal kullanımda lpg takılırsın

ygtrn
11-02-2011, 22:40
aracımda td04 turbo komple 60'lık düz boru wrx'ic var.... 1.2 barda lpg'de sorunsuz yürüyor.....
yakın zamanda dynoya sokmayıda planlıyorum....

kitin markası mtm, keihin marka japon malı enjektörler kullanıyor, prinsi'in kullandığı enjektörlerle aynı, birde lpg kitinin kendi map sensörü var, ayarı wideband'a bakılarak yapıldı, benzin ve lpg değerleri aynı.....

eğer adam gibi bir kit kullanılır ve işi bilen biri yaparsa emin ol hiçhiç sıkıntı olmuyor.... ben kiti taktıralı 20bin km oldu tek bir sorun yaşamadım, 2500tl'ye mal oldu ama her kuruşuna değer....

not: aldığın kitin mutlaka map sensörü olacak, bazı markaların güçlü yüksek kapasiteli regülatörleri olmadığı için çift regülatör kullanılıyor, bazılarında ise yüksek kapasiteli regülatör oluyor, ben yüksek kapasiteli tek regülatör öneririm.... prins, teleflex, mtm ve brc önericeğim markalar....
bildiğim kadarıyla teleflexte yüksek kapasiteli tek regülatör yok....

bu arada uygulamayı düşündüğünüz araç ve özellikleri nedir?

easy_rider
12-02-2011, 09:08
keihin marka enjektorleri biliyorum. Bir çok iyi motosiklet markasının enjektorleri ve karburatörlerini üretiyor. Benim Aracım Corolla 1,6 4A-fe 16supablı, Aracımda BRC lpg kiti var gayet memnunum ama güç altırmak için aracımla uğraşıyorum. Benim sorum boşuboşuna mı uğraşıyoruz yoksa değer mi, sonuçta aracım benzine geçtikten sonra standart halini almıyormu ?

_opeth
12-02-2011, 09:51
lpg kitleri aracın gücüne göre modeleri olduğu için büyük modifyelerde sıkıntı yaratabilir (yakıtın az gelmesi gibi) ama takacağın egzos, açık filtre gibi 3-5 bg katan bişeylerse sıkıntı olacağını sanmıyorum.

kerem_euk34
12-02-2011, 10:35
ben honda civicte mevcut enjektörleri büyütmeden turboyu besledim sadece enjektör memelerini 2.3e büyüttük :) sonuç inanılmaz 21krş yakan araç turbodan sonra 13krş fln yakmaya başladı :)

ygtrn
12-02-2011, 12:36
keihin marka enjektorleri biliyorum. Bir çok iyi motosiklet markasının enjektorleri ve karburatörlerini üretiyor. Benim Aracım Corolla 1,6 4A-fe 16supablı, Aracımda BRC lpg kiti var gayet memnunum ama güç altırmak için aracımla uğraşıyorum. Benim sorum boşuboşuna mı uğraşıyoruz yoksa değer mi, sonuçta aracım benzine geçtikten sonra standart halini almıyormu ?

yaptığınız işlemlerden sonra lpgnin ayarı muhtemelen bozulabilir, yapılan her işlemden sonra lpg, ye kalibrasyon yaptırın, mutlaka wideband edinin, modifikasyonun cılkını çıkarırsanız muhtemelen enjektörlerin kapasitesi yetmiyecektir, enjektör değişimiyle iş çözülebilir.....

yani olmaz diye birşey yok her türlü olur :)

easy_rider
12-02-2011, 13:53
wideband edindikten sonra çıkan sonuça göre nasıl oynama yapabilirim ? wideband ölçmekten başka nasıl bana yardımı dokunur ?

ygtrn
12-02-2011, 14:20
wideband edindikten sonra çıkan sonuça göre nasıl oynama yapabilirim ? wideband ölçmekten başka nasıl bana yardımı dokunur ?

wideband'ile lpg ayarını benzinle aynı değerlerde olacak şekilde ayarlarsın..... bunun dışında ayar nasıl yapılır ne olur ne biter ona işlemi yapacak olan tuner karar verir....

merruse
15-02-2011, 14:19
Benim sorum boşuboşuna mı uğraşıyoruz yoksa değer mi, sonuçta aracım benzine geçtikten sonra standart halini almıyormu ?

Boşu boşuna uğraşıyorsun. Sadece benzine geçtiğinde değil LPG de de standart haline en yakın değeri yakalamaya uğraşıyor.

Eğer kullandığın kitin GUI sinde (ayar yapılan ekran) bir tablo var ise ve her devirde kaç ms yakıt püskürtebileceğini ayarlayabiliyorsan o durumda yapabileceğin birşeyler var. Aksi halde yapabileceğin herşey kör uçuşu olur.

Arabanın O2 sensörü takılı ve ECU'ya bağlı olduğu sürece sen istediğin kadar ayar yaptır benzinli ile aynı performansı alamazsın.

O2 sensörleri kimyasal tepkimeye dayalı olarak çalışır. Örneğin senin arabandaki narrow band o2 sensörü 14.7 benzin AFR sinde stoichimetric değerinde ECU nun anlamdırabileceği sinyali üretir. Oysa o değer LPG de 15.5/1 Yani araban fakirde çalışıyor şu an. Benzin ile LPG arasında performans kaybı olmasının temel nedeni de bu. Ama aynı zamanda ekonomik olmasının nedeni de bu. Yok ben illaki performans isterim diyorsan, o zaman O2 sensörünün kablosunu çek. Akünün kablosunu söküp bir süre bekleyerek trimlerin sıfırlanmasını bekle. Sonra aküyü takıp wideband sensörü ile log tutup gaza tam bastığında 12.5-13 AFR civarında karışım olacak şekilde tüm devirlerdeki püskürtme miktarını tek tek ayarla. (GUI Burada önemli). Ancak bu şekilde mevcut mekanik hali ile alabileceğin maksimum tork ve gücü elde edebilirsin. Ancak tüm bu yaptıkların O2 sensörünün kablosunu geri taktığında yalan olur. Ya göstergede lama yanmasına razı olup bunu yapacaksın (ki kesinlikle tavsiye etmem) ya da daha ekonomik olmasını kabulleneceksin.

Neden tavsiye etmem yazdığımıda söyleyeyimde eksik kalmasın. LPG nin rail basıncı benzindeki gibi sabit durmaz. Bu hem tanktaki yakıtın basıncına hemde vaporizerin durumuna göre değişiklik gösterir. Aynı zamanda LPG filitresinin temizliğine göre de tabi. Sen O2 sensörünün kablosunu çektiğinde yaptığın ayar ile o an mevcut duruma göre ayar yapıyorsun. Oysa vaporizöründeki diyaframda sorun olursa, LPG filitren kirlenirde flow u düşerse, hadi hepsini geçtim depodaki yakıtın basıncı 3 barın altına düşüpte alet benzine geçmezse araban fakir ötesi çalışıp motoruna zarar verecektir. Normalde bu tip sorunları kompanse edebilmek için arabanın benzin ECU su O2 sensöründen veri alıp püskürtme miktarını azaltıp çoğaltmak sureti ile sorun yaşanmasını engelliyor. Ama O2 yoksa feedback te olamayacağı için ECU nun bu özelliğinden vazgeçmiş oluyorsun. Nispeten kaliteli kitlerde rail basıncını ölçen sensörde var. Ama çoğunda yok. Dolayısı ile gereksiz bir risk.

easy_rider
16-02-2011, 10:36
Çok teşekkür ederim yardımcı oldu yazdıklarınız

olcay_bora
07-03-2011, 20:51
bende yarın gti ı lpg ye sokuyorum atiker taktırtcam konu ii olmuş :) bakalım lpgde bi süre stok bincem haftaya flnda düz + filtre daha fazla bişey yapmam zaten

s7158
07-03-2011, 21:14
Boşu boşuna uğraşıyorsun. Sadece benzine geçtiğinde değil LPG de de standart haline en yakın değeri yakalamaya uğraşıyor.

Eğer kullandığın kitin GUI sinde (ayar yapılan ekran) bir tablo var ise ve her devirde kaç ms yakıt püskürtebileceğini ayarlayabiliyorsan o durumda yapabileceğin birşeyler var. Aksi halde yapabileceğin herşey kör uçuşu olur.

Arabanın O2 sensörü takılı ve ECU'ya bağlı olduğu sürece sen istediğin kadar ayar yaptır benzinli ile aynı performansı alamazsın.

O2 sensörleri kimyasal tepkimeye dayalı olarak çalışır. Örneğin senin arabandaki narrow band o2 sensörü 14.7 benzin AFR sinde stoichimetric değerinde ECU nun anlamdırabileceği sinyali üretir. Oysa o değer LPG de 15.5/1 Yani araban fakirde çalışıyor şu an. Benzin ile LPG arasında performans kaybı olmasının temel nedeni de bu. Ama aynı zamanda ekonomik olmasının nedeni de bu. Yok ben illaki performans isterim diyorsan, o zaman O2 sensörünün kablosunu çek. Akünün kablosunu söküp bir süre bekleyerek trimlerin sıfırlanmasını bekle. Sonra aküyü takıp wideband sensörü ile log tutup gaza tam bastığında 12.5-13 AFR civarında karışım olacak şekilde tüm devirlerdeki püskürtme miktarını tek tek ayarla. (GUI Burada önemli). Ancak bu şekilde mevcut mekanik hali ile alabileceğin maksimum tork ve gücü elde edebilirsin. Ancak tüm bu yaptıkların O2 sensörünün kablosunu geri taktığında yalan olur. Ya göstergede lama yanmasına razı olup bunu yapacaksın (ki kesinlikle tavsiye etmem) ya da daha ekonomik olmasını kabulleneceksin.

Neden tavsiye etmem yazdığımıda söyleyeyimde eksik kalmasın. LPG nin rail basıncı benzindeki gibi sabit durmaz. Bu hem tanktaki yakıtın basıncına hemde vaporizerin durumuna göre değişiklik gösterir. Aynı zamanda LPG filitresinin temizliğine göre de tabi. Sen O2 sensörünün kablosunu çektiğinde yaptığın ayar ile o an mevcut duruma göre ayar yapıyorsun. Oysa vaporizöründeki diyaframda sorun olursa, LPG filitren kirlenirde flow u düşerse, hadi hepsini geçtim depodaki yakıtın basıncı 3 barın altına düşüpte alet benzine geçmezse araban fakir ötesi çalışıp motoruna zarar verecektir. Normalde bu tip sorunları kompanse edebilmek için arabanın benzin ECU su O2 sensöründen veri alıp püskürtme miktarını azaltıp çoğaltmak sureti ile sorun yaşanmasını engelliyor. Ama O2 yoksa feedback te olamayacağı için ECU nun bu özelliğinden vazgeçmiş oluyorsun. Nispeten kaliteli kitlerde rail basıncını ölçen sensörde var. Ama çoğunda yok. Dolayısı ile gereksiz bir risk.
Bu bahsettiğiniz durumda O2 sensörü orjinal wideband ise durum nasıl olacak.. Aynı mıdır?
Bide bende kendi aracımın hacmini arttırdım (strokla-1.4den1.6lt oldu). Sonra gittim tüpcüye 1.6 ayarı yüklettirdim. Ama aklımdaki düşünce widebandla daha sağlıklı bi ayar yapmak. (değer mi değmez mi bilmiyorum??)