Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Citroen C2 1.4 8 valve turbo uygulaması



TamerC2
06-02-2011, 15:04
Slm arkadaşlar.Ben aranıza yeni katıldım.Sitenizi çok sevdim ve umarım buradan bana gerekli tüm bilgilere ulaşabilecem.Benim 2005 model 55.000 km de citroen C2 1.4 aracım var ve bu aracıma turbo uygulaması yapmak istiyorum.Bu kanudaki görüşlerinizi ve tavsiyelerinizi merakla bekliyorum.Şimdiden teşekkür ederim:D

utkuselamoglu
06-02-2011, 15:29
senin aracın için turbo malzemeleri satın alabileceğin internet sayfası vs.. araştırma yaptın mı hiç?

boosted_pug
06-02-2011, 16:37
arcının turbo yada atmosferik yapılmış baya bi örnekleri yurtdışında mevcut tr de benim bildiğim 2 tane quicksilver var senin arabandaki motorun mekanik olarak aynısı ama elektronik olarak biraz yoksun olanı maddi olarak ortalama 7 8 liradan aşşağı tutmaz o yüzden bukadar paraya deyip deymiceğine karar vermelisin düşünürsen yardımcı olabilirim

cem06
06-02-2011, 16:49
1.4u turbo yapıcagıma satıp vts alırım

gökan
06-02-2011, 17:46
1.4u turbo yapıcagıma satıp vts alırım

fix laf:):D:D

cem06
06-02-2011, 17:51
esege altın semer vursan yine esektir :D
gitmeyen arabaya para bayılmanın alemi yok ona harıcagın paraya standartta daha hızlısını alabiliyorsun:))

TamerC2
06-02-2011, 18:24
aracıma turbo taktırıcağıma vts alabilirim ama turbolu bi 1.4 motorla vts'leri geçmek daha keyifli olur sanıyorum :) blow off'un verdiği sesinde keyfi başka olur sizcede öle değilmi :)

cem06
06-02-2011, 18:50
sonradan turbolanıp sıkıntısız giden turbo fransız varmı trde?
106 olur 206 olur c2 olur marka model farketmez

herkes soyle zannediyor cebimde 10binlira para var gomucem arabaya yaptırıcam ustama. onu bunu gecicem ama yok oyle bisey :) ben yakından biliyorum 106 turboları kac sefer motor indi kapak acıldı sayısını unuttum. benzin kotu olur sıkıntı olur basınc acarsın piston sıkıntı cıkarır hararet yapar kapak ister bobin bozulur kacak olur vs biton ugras.

o yuzden 106gti 206rc 207rc c2vts vs varken gidip 1.4 8v turbolamak bence sacmalık olur.

TamerC2
06-02-2011, 19:06
Cem kardeşim sende haklısın ama yinede ben benim eşşeğe bi altın semer vurayım diyorum bakalım nasıl olacak :)

boosted_pug
06-02-2011, 19:29
sonradan turbolanıp sıkıntısız giden turbo fransız varmı trde?
106 olur 206 olur c2 olur marka model farketmez

herkes soyle zannediyor cebimde 10binlira para var gomucem arabaya yaptırıcam ustama. onu bunu gecicem ama yok oyle bisey :) ben yakından biliyorum 106 turboları kac sefer motor indi kapak acıldı sayısını unuttum. benzin kotu olur sıkıntı olur basınc acarsın piston sıkıntı cıkarır hararet yapar kapak ister bobin bozulur kacak olur vs biton ugras.

o yuzden 106gti 206rc 207rc c2vts vs varken gidip 1.4 8v turbolamak bence sacmalık olur.

sen deme bari bunu :D

cem06
06-02-2011, 19:57
sen deme bari bunu :D

ugrasıyosun kırıyorsun tekrar yapıyorsun ama turbo 106nın keyfi baska :surucu:
cidden sıkıntısız yurumesi icin custom parca bol vakit bide pound cinsinden bol bol nakit lazım :D

ilkerbilim
09-02-2011, 23:20
gitmeyen arabaya para bayılmanın alemi yok ona harıcagın paraya standartta daha hızlısını alabiliyorsun:))

Sütten ağzı yanan... =)

Cem haklı bence gereksiz fantezilere girme. Sanayide kendi dükkanın olmadıktan sonra hele çok pound gider.

FaBeRgE
09-02-2011, 23:30
o zaman hiç kimse standart aracı turbolamasın, aracının değeri + turbo masrafını eklesin daha iyisini alsın :)

gambit49
09-02-2011, 23:52
o zaman hiç kimse standart aracı turbolamasın, aracının değeri + turbo masrafını eklesin daha iyisini alsın :)

dogru soze ne denir.

cem06
10-02-2011, 00:01
o zaman hiç kimse standart aracı turbolamasın, aracının değeri + turbo masrafını eklesin daha iyisini alsın :)

forged malzemsi yatagı contası manifoldu beyni olmayan aracı turbolamak cok mantıklı zaten :)



1.4un blok 106 rallye veya 206 1.4le aynsıysa yurtdısında yapanlar mevcut.
vems pnp, dp manifold vs var ama forged malzeme goremedim..

Peugeot 206 1.4 8v Twin Turbo Supercharger | DP-engineering (http://www.dp-engineering.nl/EN/projects/twinturbo.php)


bu arada soyledigim yanlıs anlasılmıs biraz :)
aynı kasa aynı model aracın orjinalden daha guclusu varsa gidip onu yuklemek daha mantıklı 1.4 8v yerine 1.6 16v :)
ayrıca derme catma is yaparsan sıkıntı oluyor her zaman :) yarın fotosunu atayım msd bobin catladı icinden patlamıs mısır gbi bisey cıktı :D

yiit
10-02-2011, 00:16
0.5 0.6 basılsa sağlıklı olmazmı sadece forged piston ile

cem06
10-02-2011, 00:24
0.5i oem pistonada basarsın sıkntı olmaz gibi ama forged piston yok wosner wiseco. custom yaptımak lazım

FaBeRgE
10-02-2011, 00:46
Ben yanlis anlamadim ama bu tarz yorumlara karsiyim nedense :) onlari varmak istedikleri hedeften uzaklastiriyor, mantiken vts almak daha mantikli ama 1.4 turbolamak kesinlikle daha zevkli :)

mehmetRS
10-02-2011, 09:16
projelik olaylar zevkli olur, elbette cepten vakitten sabırdan gidecek birşeyler fakat finalde kaliteli ve güzel bir iş çıkarsa meydana tadından yenmez eminim :)

imhotep
10-02-2011, 09:20
c2 1,4 sat ustune 7-8 oy guzel bir subaru al :)

dragstar
10-02-2011, 12:31
aynı mantıkla düşününce megane rs varken clio rs yüklemek mantıksız

hatta evo varken megane mantıksız

corvette ler varken evo lar mantıksız diye gider yukarıdan bakınca modifiye mantıksız olur

Semii
10-02-2011, 17:33
bence 0.5 barlarda çok keyifli bol sesli :) gezersin.sorunsuzda olacagına inanıyorum o barlarda

imhotep
10-02-2011, 17:36
aynı mantıkla düşününce megane rs varken clio rs yüklemek mantıksız

hatta evo varken megane mantıksız

corvette ler varken evo lar mantıksız diye gider yukarıdan bakınca modifiye mantıksız olur

verim alabilecegin harcadıgın paranın karsılıgını alabilecegin bir çalışma yapmak daha mantıklı bence.

TamerC2
10-02-2011, 20:26
bence 0.5 barlarda çok keyifli bol sesli :) gezersin.sorunsuzda olacagına inanıyorum o barlarda

zaten bende 0.5 bardan daha çok bişey istemiyorum.Sorunsuz ve keyifli olsun yeter bana tabi bide blow-off'un verdiği keyif ayrı:D

boosted_pug
10-02-2011, 22:23
forged malzemsi yatagı contası manifoldu beyni olmayan aracı turbolamak cok mantıklı zaten :)



1.4un blok 106 rallye veya 206 1.4le aynsıysa yurtdısında yapanlar mevcut.
vems pnp, dp manifold vs var ama forged malzeme goremedim..

Peugeot 206 1.4 8v Twin Turbo Supercharger | DP-engineering (http://www.dp-engineering.nl/EN/projects/twinturbo.php)


bu arada soyledigim yanlıs anlasılmıs biraz :)
aynı kasa aynı model aracın orjinalden daha guclusu varsa gidip onu yuklemek daha mantıklı 1.4 8v yerine 1.6 16v :)
ayrıca derme catma is yaparsan sıkıntı oluyor her zaman :) yarın fotosunu atayım msd bobin catladı icinden patlamıs mısır gbi bisey cıktı :D

3 kuruşa 5 köfte istenilirse yapıcak bişi yok 1.4 ies ler içinde malzeme çok fazla yok ama adamlar turboluyolar parçalarını kaliteli al limitini belirle uçma nie kırılsın

senin araban mesela turbo araba içi sağlam ama tak gt30 vs parçaları yüklen çat şanzıman elde sonra ne diceksin subaru yüklenmiyo kırılıyomu :D herşeyin bi limiti war

sende biliyosun hilmi abinin olsun yada mete abinin dükkanına gelip - s.a abi bende bi 106 war çok feci gidiyo ama buna bi turbo takah daha iyi gitsin diyenleri :D 10 lira tutar dediğinde ki cvp genelde aynı oluyo - şurda biri warmış 2 liraya takıyomuş turboyu :D :D :D

bide msd bobinde patlar wiseco pistonda kırılır wems beyinde yanar sonuçta ilahi bi kuvvetle çalışmıyo bunlar insan yapısı dimi ?

F.Dogan
14-02-2011, 10:44
farklı olmak iyidir ama işin custom parçalara kalcaksa eğer ciddi bir araştırma yapıp hesap kitap yapmanı öneririm.yarı yolda kalmayı kimse istemez

immortal2641
24-02-2013, 10:54
arkadaşlar bende c2 1.4 hdi , turbo , chip,,, intercooler bloww off işlemlerini yaptık geyet araba güzel oldu herkese tavsiye ederim

06ebt86
25-02-2013, 23:42
arkadaslar soyle bıraz okudum da bende 206 xs var 1.6 8v 90 hp ve aracımda sunada oynanmıs tdo4 turbo var dıstan wastegate ve aracımda plastık manıfold beyınsız olarak 1.5 var gordum suanda da 1 barda yuruyorum denemek ıstıyen gormek ısteyen ıspartaya gelebılır benım dıyen arabalara verıyor gecıyor nıce 200hp-250hp aracları deldım gectım :)) usta bilgi ve beceri diyoruz biz buna :))))