Orijinalini görmek için tıklayınız : elektrik ve elektronikçiler yardım lütfen
arkadaşlar bır sorum var kafamdaki projeyi aydınlatacak cevaplar rica ediyorum
soru: devir saatinin shift light ından tetikleme alan bır cam motoru shift light söndüğünde yanı tetıkleme yapan elektrık kesildiğinde ters yöne dönermi ?
hahahah yaw ne adamsın heeee :D
rollde kornayı duydun gaza bastın cam kendi kapansın diyosun yanlış anlamadıysam :D
yanlış anlamışsın mustu :D
ama iyi fikir bak :D
shift light ın ampülüne giden kablolara 12 V röle koyarsın i shift light yanarken röle çeker normalde açık kontaktan istediğin motoru çalıştırırısn ışık sönünce de röle bırakır motor vs. durur...
The Jackal*
03-03-2011, 14:56
hahahah yaw ne adamsın heeee :D
rollde kornayı duydun gaza bastın cam kendi kapansın diyosun yanlış anlamadıysam :D
hahaha :D sanki vanalı egzosa gidicek gibi bi tahmin var aklımda :D
shift light ın ampülüne giden kablolara 12 V röle koyarsın i shift light yanarken röle çeker normalde açık kontaktan istediğin motoru çalıştırırısn ışık sönünce de röle bırakır motor vs. durur...
akıllı insanın hali başkaaa :D
hahaha :D sanki vanalı egzosa gidicek gibi bi tahmin var aklımda :Dasıl amacım o zaten, devır saatının içinden shift lıght devresını alıp istedıgım devirde cut out tetıklemesı yaptırmayı planlıyorum , shıft lıght sönuncede motor ters dönecek ve kelebek kapanacak, vtec açtıracam vtec2 ye
The Jackal*
03-03-2011, 15:04
Onun için zamanlayıcı röle tarzında 1-2 şey koymanız gerekli sanırım, tetik geldigi zaman vanayı acıcak söndügünde vanada kapanıcak. Vanaya giden kablodan bi tetik alıp cam modülüne verirseniz güzel olur :D
vites araları ne olacak?nasıl yanii anlayamadım?
guzel fikir ama benimde kafama takılan soru vites araları :D
ama vanalı egzozda motor çalıştır dur şeklinde değil , ileri hareket geri hareket şeklinde , benim anlattığım gibi bağlarsan her shit light yandığında sürekli vanayı açmaya yada kapamaya çalışır shift light sönünce de çalışmayı bırakır
şöyle yaparsın ,
NO kontağına motorun vana açma ucuna bağlarsın ,
NC ucuna da vanayı kapatma ucuna bağlarsın ,
ama dediğim gibi pulse şeklinde göndermezsen o vana kendi etraında sürekli döner durur :) yada mekanik limitleyici varsa motoru yakarsın.
maskaran
03-03-2011, 15:08
açmasını yapar dediğinde ters dönüş işlermi zor ona da bi timer koymak lazım 20sn. 30sn. açık kalcak şeklinde
hah şimdi tamam , zaten bu sistemi 4500 d/d üstüne ayarlarsam şehir içi kullanımda açılmayacak sadece üst devirlerde kullanacam 7200 de vıtes atıncada arac 4500e düşmüyor zaten
bence boş ver elektiriklisi en güzeli :) bas düğmeye açılsın bas düğmeye kapansın
nasıl yanii anlayamadım?
yani atıyorum daha düşük devire indiğinde vites değiştirdikten sonra yada farklı bir nedenden dolayı düşük devire düşerse eğer kısıtlayıcı etki yapmayacakmı vananın kapalı olması?
yani atıyorum daha düşük devire indiğinde vites değiştirdikten sonra yada farklı bir nedenden dolayı düşük devire düşerse eğer kısıtlayıcı etki yapmayacakmı vananın kapalı olması?yukarıda yazdım sizce mantıksız bişey mi olur
mantıksız değil ama bana göre vakumla çalışabilecek bir şey yapabilsen daha güzel olabilir sanrım otomobilin aşırı besleme değil aşırı besleme olsa belli bi basınçta açılabilecek cut out yap dicektim atmosferikte vakumla çalışabilecek bir şey yapabilirsin bence
The Jackal*
03-03-2011, 15:13
yukarıda yazdım sizce mantıksız bişey mi olur
Mantıklı, bi röle bi zamanlayıcı işinizi görür.
emme manıfoltundan yararlanarak pnomatik sistem yap diyosun yanlışmı anladım ?
emme manıfoltundan yararlanarak pnomatik sistem yap diyosun yanlışmı anladım ?
evet, emmeden vakum al benim aklıma bu geldi
tam amacı anlamış değilim halen :D:D
evet, emmeden vakum al benim aklıma bu geldivalla bu daha süper, atıyorum manuel boost control vanasıyla istediğim kpa ya ayarlayarak bır pnomatik silindirle olabılır gerçekten bravo,
ben bunun üzerinde bir çalışayım bakalım ne çıkacak
diafram lı vakum ölçen kuru kontaklı valfler var
fakat optimizasyonu sıkıntılı olabilir araca
emme çok değişken basınc olan bir yer, vede her değişime diğer sistem adapte olmaya çalışacağı için çabuk bozulacak bir sistem oluşturursun. Bence afc-safc den sinyalle (yada zaten shift light demişsin) belirli devirlerde açılıp kapanan bir sietem daha mantıklı olacaktır.
Kompresyona bindirdiğin halleri düşün sistem manyağa bağlar kendini.
emme çok değişken basınc olan bir yer, vede her değişime diğer sistem adapte olmaya çalışacağı için çabuk bozulacak bir sistem oluşturursun. Bence afc-safc den sinyalle (yada zaten shift light demişsin) belirli devirlerde açılıp kapanan bir sietem daha mantıklı olacaktır.
Kompresyona bindirdiğin halleri düşün sistem manyağa bağlar kendini.
tek yönlü valf ile sanırsam o sıkıntı çözülebilir:) aşırı besleme olsa çok daha süper olurda aşırı besleme değil
Bende yıllarca düşündüm, alt devirlerde back pressure oluştursun, üst devirlerde olabildiğince açık sistem olsun birşeyler tasarlıyalım. Ama esnafız, bunlara ayıracak vakit kalmıyor :D
amaç roll de vanalı egsozu açıp roll bitince kapatmakmı ???
geniş eksozlu arabanın alt devir dezavantajını ortadan kaldırmak dielim.
Bende yıllarca düşündüm, alt devirlerde back pressure oluştursun, üst devirlerde olabildiğince açık sistem olsun birşeyler tasarlıyalım. Ama esnafız, bunlara ayıracak vakit kalmıyor :D
turboysa actuatorlu bir cut out yap, zaten yapılmışı var:D 7psidamı ne açıyor çok güzel güç alıyorlar işçilikleride güzeldi
bunu buradada yaparız aşırı besleme için
http://www.spracingonline.com/images/products/36741.jpg
geniş eksozlu arabanın alt devir dezavantajını ortadan kaldırmak dielim.
iki yönlü vanalı bir sistem yapılabilir bence
bence bildigimiz elektrikli vanalı egsoz sistemini
yine arkadasın dedigi gibi shift light ışıgına
termikli bi cam kaldırma modulu ile baglanabilir
termikli oldugu için vana tam kapanınca duracak
tam açılıncada duracak çokta basit olur
önemli olan shift light ışığı istenilen devire bağlanabiliyormu ??
o nemiş ya öle :D 2 taraflı olmasını anlamadım.
pc virus e katılıyorum , bahsettiğim röle ve termikli cam modülü ile bu iş en basit yönden çözülür ...
shift light ışığınıda istediginiz devire ayarlayabiliyorsanız tamamdır bence
o nemiş ya öle :D 2 taraflı olmasını anlamadım.
şimdi çizmeden anlatamıyorum tam ama kısıtlama olmayacak kısmı düz ve geniş kısım diğer açı yapacak kısım normal dar çaplı kısım olacak şekilde egzoz yapılabilir geçenlerde düşünmüştüm teoride oldu gibi sanki:)
gelin size minishift in programını değiştirip satayım :D
2 farklı devir aralıklarında röle çeksin ?
aracın map sensörüne göre röle çeksin?
hem devir hem map sensörüne göre röle çeksin ? (bakmam lazım olurmu)
hem devir hem gaz pedalına göre röle çeksin? (bakmam lazım olurmu)
çeken röle geç bıraksın ?
röle gecikmeli çeksin ?
Bende yıllarca düşündüm, alt devirlerde back pressure oluştursun, üst devirlerde olabildiğince açık sistem olsun birşeyler tasarlıyalım. Ama esnafız, bunlara ayıracak vakit kalmıyor :Dtago bu fikir bir türk olarak sence bana nerde gelmiş olabilir :D
shift light 12 v role ucu 86 olsa
85 şasi
30 12v
87 12v ışık yanıncaki tetik
87a 12v ışık yanmadığı sürece devredeki tetik o kadar kasılmaması için de mesela 30 sec lik timer işini görür sanırım ama semihin yöntem westegate yöntemi çok daha hızlı çalışır bi de n75 valfi olsa tamam
cam motoruyla yapılan cut off ların alayı takılma yapıyo zamanla kablolar eriyo falan öbürü daha iyi bence
hakan abi ne zaman olaya el ataak diye bekliyordum bende , uacık bi işlemciyle çok kulay çözülecek sorun aslında :)
erkut vtec selenodiniden almayı planladım baştan tetiklemeyi laakin bızımkıler i-vtec yerli yersiz açıyo vtec i şööle sabit vtec açan bır motor olsa yapacagımı biliyorum da , dediğin gibi pnomatik yani vakumla çalışan bır sistem daha hoş olur aslında
dragstar
03-03-2011, 16:24
snn nasıl yapıcağını Hakan abi açıklamış bana laf düşmez :)
Hakan üstadın dediği gbi program ile bu iş kolayca çözülür bence de.
Kemal sende bi pwm motor koy ms den sür olsun bitsin.
bu olayı yakında biz yapıcaz hele az bekleyin ;)
bak bak herkes düşünmüş kimse düşüncesini paylaşmamış, ben konuyu açmasam kirli çamaşırlar gün yüzüne çıkmayacak
yavuz364
03-03-2011, 22:20
Arkadaşlar o iş tamam :) siz Step motoru sürebilin yeter...
Shift light a göre açılıp kapanan vana işi de biraz zor çünkü çok hızlı tepki vermesi lazım... Ama isterseniz yapabilirim.. sorun değil :)
o zaman hızlı tepki için cam motoru değilde merkezi kilit motoru kullanalım , daha hızlı açılıp kapanmazmı ?
Arkadaşlar o iş tamam :) siz Step motoru sürebilin yeter...
Shift light a göre açılıp kapanan vana işi de biraz zor çünkü çok hızlı tepki vermesi lazım... Ama isterseniz yapabilirim.. sorun değil :)
yok artık servo motor ve sürücüsü koyalım tam olsun :D hani onun kartını kim yapar, pozisyonlarını kim girer bilemiyorum ama :D
valla bu daha süper, atıyorum manuel boost control vanasıyla istediğim kpa ya ayarlayarak bır pnomatik silindirle olabılır gerçekten bravo,
ben bunun üzerinde bir çalışayım bakalım ne çıkacak
daha da fantazi yapiim ben o zaman :)
gaz pedalına potansiyometre 0 - 12v arası voltaj ürettiriyoruz gaza basma durumuna göre
ikinci adım "oransal kontrollü" hidrolik veya pnomatikte kullanılan solenoid ile vanayı açıp kapatıyosun
gaza az basarsan az açılıyor, çok basarsan çok :)
tayyare yapmıcaz yav altı ucu devire endeksli cut out yapıcaz cnc ye döndürdünüz olayı :D
hadi bunu birde kablosuza çevirelim
ayakkabıya bi verici pedalın yanınada bir sensör :D:D:D:D
sensöre göre açılıp kapansın huahahha
Çok mantıklı. Rc araç vericileri gibi gaz potansından sinyalli, olarak hareket verilebilir. Ama ayağınla gaz çek tepkisi kadar hassas olur bu defada egsozun açılıp kapanması.
BlackEmperor
04-03-2011, 20:16
hahahah yaw ne adamsın heeee :D
rollde kornayı duydun gaza bastın cam kendi kapansın diyosun yanlış anlamadıysam :D
+1 insanın aklına ilk bu gelıyo +0,3 sn :p :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.