Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : elektrik ve elektronikçiler yardım lütfen



DENON
03-03-2011, 14:48
arkadaşlar bır sorum var kafamdaki projeyi aydınlatacak cevaplar rica ediyorum
soru: devir saatinin shift light ından tetikleme alan bır cam motoru shift light söndüğünde yanı tetıkleme yapan elektrık kesildiğinde ters yöne dönermi ?

mmustu
03-03-2011, 14:51
hahahah yaw ne adamsın heeee :D

rollde kornayı duydun gaza bastın cam kendi kapansın diyosun yanlış anlamadıysam :D

DENON
03-03-2011, 14:54
yanlış anlamışsın mustu :D
ama iyi fikir bak :D

Spawn
03-03-2011, 14:56
shift light ın ampülüne giden kablolara 12 V röle koyarsın i shift light yanarken röle çeker normalde açık kontaktan istediğin motoru çalıştırırısn ışık sönünce de röle bırakır motor vs. durur...

The Jackal*
03-03-2011, 14:56
hahahah yaw ne adamsın heeee :D

rollde kornayı duydun gaza bastın cam kendi kapansın diyosun yanlış anlamadıysam :D

hahaha :D sanki vanalı egzosa gidicek gibi bi tahmin var aklımda :D

DENON
03-03-2011, 14:57
shift light ın ampülüne giden kablolara 12 V röle koyarsın i shift light yanarken röle çeker normalde açık kontaktan istediğin motoru çalıştırırısn ışık sönünce de röle bırakır motor vs. durur...
akıllı insanın hali başkaaa :D

DENON
03-03-2011, 15:02
hahaha :D sanki vanalı egzosa gidicek gibi bi tahmin var aklımda :Dasıl amacım o zaten, devır saatının içinden shift lıght devresını alıp istedıgım devirde cut out tetıklemesı yaptırmayı planlıyorum , shıft lıght sönuncede motor ters dönecek ve kelebek kapanacak, vtec açtıracam vtec2 ye

The Jackal*
03-03-2011, 15:04
Onun için zamanlayıcı röle tarzında 1-2 şey koymanız gerekli sanırım, tetik geldigi zaman vanayı acıcak söndügünde vanada kapanıcak. Vanaya giden kablodan bi tetik alıp cam modülüne verirseniz güzel olur :D

senna
03-03-2011, 15:04
vites araları ne olacak?

DENON
03-03-2011, 15:06
vites araları ne olacak?nasıl yanii anlayamadım?

coyete
03-03-2011, 15:06
guzel fikir ama benimde kafama takılan soru vites araları :D

Spawn
03-03-2011, 15:07
ama vanalı egzozda motor çalıştır dur şeklinde değil , ileri hareket geri hareket şeklinde , benim anlattığım gibi bağlarsan her shit light yandığında sürekli vanayı açmaya yada kapamaya çalışır shift light sönünce de çalışmayı bırakır


şöyle yaparsın ,

NO kontağına motorun vana açma ucuna bağlarsın ,
NC ucuna da vanayı kapatma ucuna bağlarsın ,

ama dediğim gibi pulse şeklinde göndermezsen o vana kendi etraında sürekli döner durur :) yada mekanik limitleyici varsa motoru yakarsın.

maskaran
03-03-2011, 15:08
açmasını yapar dediğinde ters dönüş işlermi zor ona da bi timer koymak lazım 20sn. 30sn. açık kalcak şeklinde

DENON
03-03-2011, 15:08
hah şimdi tamam , zaten bu sistemi 4500 d/d üstüne ayarlarsam şehir içi kullanımda açılmayacak sadece üst devirlerde kullanacam 7200 de vıtes atıncada arac 4500e düşmüyor zaten

coyete
03-03-2011, 15:08
bence boş ver elektiriklisi en güzeli :) bas düğmeye açılsın bas düğmeye kapansın

senna
03-03-2011, 15:08
nasıl yanii anlayamadım?


yani atıyorum daha düşük devire indiğinde vites değiştirdikten sonra yada farklı bir nedenden dolayı düşük devire düşerse eğer kısıtlayıcı etki yapmayacakmı vananın kapalı olması?

DENON
03-03-2011, 15:11
yani atıyorum daha düşük devire indiğinde vites değiştirdikten sonra yada farklı bir nedenden dolayı düşük devire düşerse eğer kısıtlayıcı etki yapmayacakmı vananın kapalı olması?yukarıda yazdım sizce mantıksız bişey mi olur

senna
03-03-2011, 15:12
mantıksız değil ama bana göre vakumla çalışabilecek bir şey yapabilsen daha güzel olabilir sanrım otomobilin aşırı besleme değil aşırı besleme olsa belli bi basınçta açılabilecek cut out yap dicektim atmosferikte vakumla çalışabilecek bir şey yapabilirsin bence

The Jackal*
03-03-2011, 15:13
yukarıda yazdım sizce mantıksız bişey mi olur

Mantıklı, bi röle bi zamanlayıcı işinizi görür.

DENON
03-03-2011, 15:13
emme manıfoltundan yararlanarak pnomatik sistem yap diyosun yanlışmı anladım ?

senna
03-03-2011, 15:15
emme manıfoltundan yararlanarak pnomatik sistem yap diyosun yanlışmı anladım ?

evet, emmeden vakum al benim aklıma bu geldi

pcvirus
03-03-2011, 15:17
tam amacı anlamış değilim halen :D:D

DENON
03-03-2011, 15:18
evet, emmeden vakum al benim aklıma bu geldivalla bu daha süper, atıyorum manuel boost control vanasıyla istediğim kpa ya ayarlayarak bır pnomatik silindirle olabılır gerçekten bravo,
ben bunun üzerinde bir çalışayım bakalım ne çıkacak

Spawn
03-03-2011, 15:18
diafram lı vakum ölçen kuru kontaklı valfler var

fakat optimizasyonu sıkıntılı olabilir araca

TaGo
03-03-2011, 15:18
emme çok değişken basınc olan bir yer, vede her değişime diğer sistem adapte olmaya çalışacağı için çabuk bozulacak bir sistem oluşturursun. Bence afc-safc den sinyalle (yada zaten shift light demişsin) belirli devirlerde açılıp kapanan bir sietem daha mantıklı olacaktır.

Kompresyona bindirdiğin halleri düşün sistem manyağa bağlar kendini.

senna
03-03-2011, 15:21
emme çok değişken basınc olan bir yer, vede her değişime diğer sistem adapte olmaya çalışacağı için çabuk bozulacak bir sistem oluşturursun. Bence afc-safc den sinyalle (yada zaten shift light demişsin) belirli devirlerde açılıp kapanan bir sietem daha mantıklı olacaktır.

Kompresyona bindirdiğin halleri düşün sistem manyağa bağlar kendini.


tek yönlü valf ile sanırsam o sıkıntı çözülebilir:) aşırı besleme olsa çok daha süper olurda aşırı besleme değil

TaGo
03-03-2011, 15:24
Bende yıllarca düşündüm, alt devirlerde back pressure oluştursun, üst devirlerde olabildiğince açık sistem olsun birşeyler tasarlıyalım. Ama esnafız, bunlara ayıracak vakit kalmıyor :D

pcvirus
03-03-2011, 15:26
amaç roll de vanalı egsozu açıp roll bitince kapatmakmı ???

TaGo
03-03-2011, 15:28
geniş eksozlu arabanın alt devir dezavantajını ortadan kaldırmak dielim.

senna
03-03-2011, 15:29
Bende yıllarca düşündüm, alt devirlerde back pressure oluştursun, üst devirlerde olabildiğince açık sistem olsun birşeyler tasarlıyalım. Ama esnafız, bunlara ayıracak vakit kalmıyor :D



turboysa actuatorlu bir cut out yap, zaten yapılmışı var:D 7psidamı ne açıyor çok güzel güç alıyorlar işçilikleride güzeldi

bunu buradada yaparız aşırı besleme için

http://www.spracingonline.com/images/products/36741.jpg

senna
03-03-2011, 15:31
geniş eksozlu arabanın alt devir dezavantajını ortadan kaldırmak dielim.


iki yönlü vanalı bir sistem yapılabilir bence

pcvirus
03-03-2011, 15:33
bence bildigimiz elektrikli vanalı egsoz sistemini
yine arkadasın dedigi gibi shift light ışıgına
termikli bi cam kaldırma modulu ile baglanabilir
termikli oldugu için vana tam kapanınca duracak
tam açılıncada duracak çokta basit olur

pcvirus
03-03-2011, 15:34
önemli olan shift light ışığı istenilen devire bağlanabiliyormu ??

TaGo
03-03-2011, 15:35
o nemiş ya öle :D 2 taraflı olmasını anlamadım.

Spawn
03-03-2011, 15:35
pc virus e katılıyorum , bahsettiğim röle ve termikli cam modülü ile bu iş en basit yönden çözülür ...

pcvirus
03-03-2011, 15:36
shift light ışığınıda istediginiz devire ayarlayabiliyorsanız tamamdır bence

senna
03-03-2011, 15:37
o nemiş ya öle :D 2 taraflı olmasını anlamadım.

şimdi çizmeden anlatamıyorum tam ama kısıtlama olmayacak kısmı düz ve geniş kısım diğer açı yapacak kısım normal dar çaplı kısım olacak şekilde egzoz yapılabilir geçenlerde düşünmüştüm teoride oldu gibi sanki:)

Maxi
03-03-2011, 15:45
gelin size minishift in programını değiştirip satayım :D

2 farklı devir aralıklarında röle çeksin ?
aracın map sensörüne göre röle çeksin?
hem devir hem map sensörüne göre röle çeksin ? (bakmam lazım olurmu)
hem devir hem gaz pedalına göre röle çeksin? (bakmam lazım olurmu)
çeken röle geç bıraksın ?
röle gecikmeli çeksin ?

DENON
03-03-2011, 15:45
Bende yıllarca düşündüm, alt devirlerde back pressure oluştursun, üst devirlerde olabildiğince açık sistem olsun birşeyler tasarlıyalım. Ama esnafız, bunlara ayıracak vakit kalmıyor :Dtago bu fikir bir türk olarak sence bana nerde gelmiş olabilir :D

bladerk
03-03-2011, 15:58
shift light 12 v role ucu 86 olsa
85 şasi
30 12v
87 12v ışık yanıncaki tetik
87a 12v ışık yanmadığı sürece devredeki tetik o kadar kasılmaması için de mesela 30 sec lik timer işini görür sanırım ama semihin yöntem westegate yöntemi çok daha hızlı çalışır bi de n75 valfi olsa tamam
cam motoruyla yapılan cut off ların alayı takılma yapıyo zamanla kablolar eriyo falan öbürü daha iyi bence

Spawn
03-03-2011, 15:59
hakan abi ne zaman olaya el ataak diye bekliyordum bende , uacık bi işlemciyle çok kulay çözülecek sorun aslında :)

DENON
03-03-2011, 16:01
erkut vtec selenodiniden almayı planladım baştan tetiklemeyi laakin bızımkıler i-vtec yerli yersiz açıyo vtec i şööle sabit vtec açan bır motor olsa yapacagımı biliyorum da , dediğin gibi pnomatik yani vakumla çalışan bır sistem daha hoş olur aslında

dragstar
03-03-2011, 16:24
snn nasıl yapıcağını Hakan abi açıklamış bana laf düşmez :)

Murat
03-03-2011, 17:12
Hakan üstadın dediği gbi program ile bu iş kolayca çözülür bence de.

Kemal sende bi pwm motor koy ms den sür olsun bitsin.

ygtrn
03-03-2011, 17:15
bu olayı yakında biz yapıcaz hele az bekleyin ;)

DENON
03-03-2011, 19:07
bak bak herkes düşünmüş kimse düşüncesini paylaşmamış, ben konuyu açmasam kirli çamaşırlar gün yüzüne çıkmayacak

yavuz364
03-03-2011, 22:20
Arkadaşlar o iş tamam :) siz Step motoru sürebilin yeter...

Shift light a göre açılıp kapanan vana işi de biraz zor çünkü çok hızlı tepki vermesi lazım... Ama isterseniz yapabilirim.. sorun değil :)

DENON
04-03-2011, 07:55
o zaman hızlı tepki için cam motoru değilde merkezi kilit motoru kullanalım , daha hızlı açılıp kapanmazmı ?

TaGo
04-03-2011, 09:00
Arkadaşlar o iş tamam :) siz Step motoru sürebilin yeter...

Shift light a göre açılıp kapanan vana işi de biraz zor çünkü çok hızlı tepki vermesi lazım... Ama isterseniz yapabilirim.. sorun değil :)

yok artık servo motor ve sürücüsü koyalım tam olsun :D hani onun kartını kim yapar, pozisyonlarını kim girer bilemiyorum ama :D

XSi
04-03-2011, 09:22
valla bu daha süper, atıyorum manuel boost control vanasıyla istediğim kpa ya ayarlayarak bır pnomatik silindirle olabılır gerçekten bravo,
ben bunun üzerinde bir çalışayım bakalım ne çıkacak


daha da fantazi yapiim ben o zaman :)

gaz pedalına potansiyometre 0 - 12v arası voltaj ürettiriyoruz gaza basma durumuna göre

ikinci adım "oransal kontrollü" hidrolik veya pnomatikte kullanılan solenoid ile vanayı açıp kapatıyosun

gaza az basarsan az açılıyor, çok basarsan çok :)

DENON
04-03-2011, 09:24
tayyare yapmıcaz yav altı ucu devire endeksli cut out yapıcaz cnc ye döndürdünüz olayı :D

pcvirus
04-03-2011, 19:13
hadi bunu birde kablosuza çevirelim
ayakkabıya bi verici pedalın yanınada bir sensör :D:D:D:D
sensöre göre açılıp kapansın huahahha

TaGo
04-03-2011, 19:43
Çok mantıklı. Rc araç vericileri gibi gaz potansından sinyalli, olarak hareket verilebilir. Ama ayağınla gaz çek tepkisi kadar hassas olur bu defada egsozun açılıp kapanması.

BlackEmperor
04-03-2011, 20:16
hahahah yaw ne adamsın heeee :D

rollde kornayı duydun gaza bastın cam kendi kapansın diyosun yanlış anlamadıysam :D

+1 insanın aklına ilk bu gelıyo +0,3 sn :p :D

despe
04-03-2011, 20:27
boş işler :D