PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : İntegra'ya VTEC Piston? Egzantrik?



JDM VTİ
19-03-2011, 23:35
Orj üst kapağa vtec piston uygulaması için düşünceleriniz nedir?

Alınacak güce değer mi 110binde olan aracımın açılmamış üst kapağını açmak?

Maliyet ne kadar çıkar tahminen?

Ayrıca egzantrik seçimi nasıl olmalı? hangi marka tavsiye edersiniz.

Piston-egz. uygulamasında nelere dikkat edilmelidir?

Sh4rk
19-03-2011, 23:41
vtı ust kapagı tak keyfıne bak derım :)

JDM VTİ
19-03-2011, 23:42
Yok üst kapak değişmiycem, eğer bu uygulamaları yaparsam orj üst kapakla TR'de ilk olmak istiyrum öncü olmak istiyorum TEG'lerde yürüyormuş dedirte bilmek :)

speed
19-03-2011, 23:43
integra için crover 402s di yanılmıyorsam iyi iş yapıyor biliyorum....vti pistonu standark b18 kapakta ne kadar yükseltir sıkıştırmayı bilmiyorum...hatta yükseltirmi eminde değilim... bu yüzden piston için integraya uygun yüksek sıkıştırmalı bir piston daha mantıklı olabilir....

mmustu
19-03-2011, 23:44
ya senin bu garip fantazilerinden bıktım ben arkadaş :hehe:

timucintt
19-03-2011, 23:45
110.000 km çok önemli dğeil aracın 20 yaşında... ister istemez o çelik conta artık yorulmuştur... ayrıca vtec pistonu ile çok aşırı bişi dğeişmiyecektir... kıştırma artacak sadece... ama sıkıştırma için güzel emiş lazım olacak emiş içinde fakire düşmemek için düzügn bir regulatör ve injektör benzin rayı gerekecek... e egzantriktegirecem diyorsun yay şapkada lazım olacak... eee bu sefer sıkıştırmadan doğacak olan basınçtan dolayı segman gerekecek... valla yaş iş bu işler :) gidip bir port polish yapman daha mantıklı stok haline arabana...

JDM VTİ
19-03-2011, 23:46
ya senin bu garip fantazilerinden bıktım ben arkadaş :hehe:

abi bana klişeleşmiş vtec üst kapak deme gözünü seviyim :D

ölümüne atmocuyum ölümüne orj üst kapakçyım :D

JDM VTİ
19-03-2011, 23:55
110.000 km çok önemli dğeil aracın 20 yaşında... ister istemez o çelik conta artık yorulmuştur... ayrıca vtec pistonu ile çok aşırı bişi dğeişmiyecektir... kıştırma artacak sadece... ama sıkıştırma için güzel emiş lazım olacak emiş içinde fakire düşmemek için düzügn bir regulatör ve injektör benzin rayı gerekecek... e egzantriktegirecem diyorsun yay şapkada lazım olacak... eee bu sefer sıkıştırmadan doğacak olan basınçtan dolayı segman gerekecek... valla yaş iş bu işler :) gidip bir port polish yapman daha mantıklı stok haline arabana...

net açıklama olmuş teşekkürler.

egz alınca segmanları bende düşündüm değişmek gerekir mi diye, neye göre değişmesi lazım peki? sıkıştırma artıcak diye sıfırlamak mı lazım segmanları yoksa garantici davranmak mı demek istediğin???

Bi eklenti daha yapıyım, ince conta olsa nolur bunların yerine, tek başına kullanılabilir mi acaba ve sıkıştırmada etkisi ne kadar oynar?

timucintt
20-03-2011, 00:04
sadece ince contaylada sıkıştırma artar... ama öyle aşırı farklar olmıyacaktır... ama egzantrik piston gireceksen illaki değişmesi lazım olur segmanında... zaten eski segmanı kullanamazsın çıkacak olan segmanda zaten bir daha işe yaramaz... 20 yıldır onlar orijinal pistonun üzerinde sen onları söktüğünde geri aynı pistona bile geçiremezsin çünkü alışmış eskimiş eline alsan kırılacak hale gelirler genede... :) ...

tool
20-03-2011, 00:20
segmanlar degisti peki yataklar?

alperx
20-03-2011, 00:22
böyle yapılan projeler var yurtdışında.

piston segman takım halinde B16 VTEC pistonları takarsan ve de
0.029" orjinal conta yerine 0.019" conta kullanırsan 11:1 sıkıştırman olur.
yatakların değişmesi de şart.

silindir kapağına port polish yapılıp, emme manifoldu ve gaz kelebeğini de biraz genişletirsen bu şekilde kaç HP alırsın bilmiyorum ama 160 HP'yi geçeceğini sanmam.

egzantrik, şapka yay filan diyip devir de çevirirsen 180-190 hp görülebilir. tabi kollara da ARP saplama gerekir.

bana kalırsa b18a2 motora bu işlemler değmez.

stok motora 0.5 bar ile 200 hp binmek varken..

timucintt
20-03-2011, 00:22
segmanlar degisti peki yataklar?

yatakların değişmesi gerekmez abi... ama tabi ölçülmesine yarar var.... plasticgage ile... boşluklar ve ovalleşmeler varsa dğeişmeli tabi....

metin01
20-03-2011, 00:26
integraya vtı piston headers eagle krank vss topladık gazlamasına az kaldı gaz tepkisine az da olsa baktım tatminkar ama ecu şart

JDM_5
20-03-2011, 00:26
kanka uğraşma yazı bekle gönder...

alperx
20-03-2011, 00:27
tabi ki gerekmez ama %90 değişecektir.
ayrıca yağ pompası da değişecektir.

timucintt
20-03-2011, 00:27
integraya vtı piston headers eagle krank vss topladık gazlamasına az kaldı gaz tepkisine az da olsa baktım tatminkar ama ecu şart

obd0 ile zaten hiçbirşey olmuyor... obd1 e geçip gerekli güzel bir ecu takıp çiplenirmi artık.. köprümü kurulur boğazmı geçiliri bilinmez... ama ayar herzaman vardır :D :D

bladerk
20-03-2011, 00:39
sıkıştırman 11.4 civarı oluyo bisimoto nonvtec egz kasnak vvar owersize subap düşünebilirsin sizin kapağı destekleyen az da olsa emme manifoldları var gaz kelebeği 65 gsr ya da 66mm k20 typer olabilir 4.785 final falan herkesin düşündüğünün aksine garip bi setup ortaya çıkabilir ya da exradan 84mm 11.+ cr piston gömlek 2.0lt garip bişey çıkabilir

onursoytam
20-03-2011, 10:20
KEMALCANN dan da bilgi alabilrsin baya uğraştı ve çok memnundu

ufuck
20-03-2011, 11:07
kanka harıkalar dıyarındamısın ya :D :D

dragon07
20-03-2011, 11:24
bence hiçbir parçayı alma :)

vtec üst kapagı tak paran ziyan olmasın kardesim...yani ben yapmıycam orjinal üst kapagıyla binicem deme :)

he turbo yaparsın 200hp binersin orjinal üst kapagınla...bence vtec topla yavas yavas :)

PPR engineering
20-03-2011, 11:42
kardeşim tork'un çok çok artar sıkıştırman 11.5 lara gelir..iyi bir yazılımla güzel gücler cıkar alıcan non vtec olarakta gayet keyifli arabalar var..keyifli olucağının garantisini veriyorum ama o sanzumanı kısaltman lazım :D daha sonrada egzantirik girersin :)

__FrK__
20-03-2011, 12:28
israf ....

JDM VTİ
20-03-2011, 15:09
faruk sana hastayım yine parayla ilgili bişey söyledin israf :D :D :D

güzel bilgiler geliyor..

JDM VTİ
20-03-2011, 15:11
sıkıştırman 11.4 civarı oluyo bisimoto nonvtec egz kasnak vvar owersize subap düşünebilirsin sizin kapağı destekleyen az da olsa emme manifoldları var gaz kelebeği 65 gsr ya da 66mm k20 typer olabilir 4.785 final falan herkesin düşündüğünün aksine garip bi setup ortaya çıkabilir ya da exradan 84mm 11.+ cr piston gömlek 2.0lt garip bişey çıkabilir

bende çoğunluğun aksine güzel şeyler çıkarıcağına inanıyorum fakat daha önce b18a2 ile uğraşan TR'de bildiğim kadarıyla yok.

(orj üst kapak yani.)

PPR engineering
20-03-2011, 15:12
sıkıştırman 11.4 civarı oluyo bisimoto nonvtec egz kasnak vvar owersize subap düşünebilirsin sizin kapağı destekleyen az da olsa emme manifoldları var gaz kelebeği 65 gsr ya da 66mm k20 typer olabilir 4.785 final falan herkesin düşündüğünün aksine garip bi setup ortaya çıkabilir ya da exradan 84mm 11.+ cr piston gömlek 2.0lt garip bişey çıkabilir

:icon_tup::icon_tup: cok güzel olur çok

DC2-R
20-03-2011, 15:18
VTEC in yoksa , Turbon olsun arkadaşım .. yada 2 si birden :) ..

Tek egzantrikli motorlarda bile yaptığmız çalışmalarda ilk olmazsa olmaz VTEC kapak ..

Kolay gelsin kardeşim ..

chare
20-03-2011, 15:50
vtec yap kasma. boşu boşuna paranı çöpe atma. vtec kapak, vtec piston, sıkıştırman 11.96 kardeşim. güzelde bir yazılımla 190+hp lere oynarsın o hacimle, paranı ve kendini üzme...

yada turbo yap orjinal kapağınla...

fsunnetci
20-03-2011, 22:36
israf ....

Aynenn katılıyorum;)

chare
21-03-2011, 08:11
böyle yapılan projeler var yurtdışında.

piston segman takım halinde B16 VTEC pistonları takarsan ve de
0.029" orjinal conta yerine 0.019" conta kullanırsan 11:1 sıkıştırman olur.
yatakların değişmesi de şart.

silindir kapağına port polish yapılıp, emme manifoldu ve gaz kelebeğini de biraz genişletirsen bu şekilde kaç HP alırsın bilmiyorum ama 160 HP'yi geçeceğini sanmam.

egzantrik, şapka yay filan diyip devir de çevirirsen 180-190 hp görülebilir. tabi kollara da ARP saplama gerekir.

bana kalırsa b18a2 motora bu işlemler değmez.

stok motora 0.5 bar ile 200 hp binmek varken..

yaptığın hesaplamalarda yanlışların var. vtec piston, b18 oem kapak ve oem contada(0.029) sıkıştırma 11.39 olur, ince conta (0.019) da ise 11.61 olur.

bu specte vtec kapak koyunca 160 hp gibi rakam şaka ve komik olur integrada o hacimle:) en az 190 var yani, biz kemalcanın arabaya yaptığımız için biliyoruz. stok typer (eksoz,filtre) ile 230 km kadar 1 boy vardı roll de. :)

ARP kol civatalarına tamamen katılıyorum. güzel verimli devir dönmek için şart.

MKT
21-03-2011, 10:25
Compression Calculator - Honda, Acura Tech Website, tutorials, tuning and HOW-TO's. Drag racing, street racing, road racing - C-speedracing.com (http://www.c-speedracing.com/howto/compcalc/compcalc.php)

bu siteden gerekli hesaplamaları yapabilirsin.pistonu değiştiğin zamanki elde edeceğin sıkıştırmayı felan.bende şimdilik aynısını yapacam.pr-4 beyni ECU ile yazılım değiştirecem.orj vtec piston-yatak-sekman-port polish-ince conta headers-filtre kiti. bunları yaptıktan sonra eminimki tatminkar bir motor olacaktır.

okanturan
21-03-2011, 10:26
Alicann şu an benim araba 11.3 veriyor sıkıştırma değerii büyük ihtimal benim araçta vti piston var önümüzdeki ay kapak koyarken görecez hiç uğraşma kapak koy

by_hayali
21-03-2011, 10:30
Alicann şu an benim araba 11.3 veriyor sıkıştırma değerii büyük ihtimal benim araçta vti piston var önümüzdeki ay kapak koyarken görecez hiç uğraşma kapak koy

nerden anladınız 11.3 sıkıştırma olduğunu?

okanturan
21-03-2011, 10:33
Ankarada aracı alırken ölçüm yaptırdık bms garaj kazım ustaya

by_hayali
21-03-2011, 10:42
Ankarada aracı alırken ölçüm yaptırdık bms garaj kazım ustaya

ölçtüğünüz değerler kompresyon değerleridir büyül ihtimalle :)
sıkıştırmayı ölçerek anlayamazsınız (conta,kapak durumu "taşlanma vb.",pistonlar v.s bilinmeden net bir değer söylenemez)

MKT
21-03-2011, 10:50
aynen o değerler komresyon değerleridir.sıkıştırması değildir bencede. ama 11,3 de düşük gibi kompresör değeri için.benim motorda cumartesi ölçtük 1-2-3. göz 13,6 son göz 12,8 çıktı. seninki nasıl öyle düşük çıkmış

DetailEF
21-03-2011, 10:51
Ya oğlum uğraş uğraş, GSi ile seni geçicem üzücem sonra ağlıcan falan gerek yok bence otur evinde :D

MKT
21-03-2011, 10:56
Ya oğlum uğraş uğraş, GSi ile seni geçicem üzücem sonra ağlıcan falan gerek yok bence otur evinde :D

biz adanada zamanında çok denedik gsi ile integrayı.sadece vtec kapağa bakar gsi.sonrasında BY bY gsi olur raatına bakar. burda gsi 'a da laf söyleme sakın.hat safhanın da üzerinde güzel motoru vardı

DetailEF
21-03-2011, 10:59
biz adanada zamanında çok denedik gsi ile integrayı.sadece vtec kapağa bakar gsi.sonrasında BY bY gsi olur raatına bakar. burda gsi 'a da laf söyleme sakın.hat safhanın da üzerinde güzel motoru vardı

Makat 200 hp civarında dolu ve içi sökük bir gsi ile tillahı gelse baş edemez, zamanında draglarda ne türlü başarılarda bulunduğunu bilirsin, lex takıpta 106 gti bile geçemeyen çok gsi biliyorum ben rahatına bak neyin ne olduğunu biliyoruz allaha şükür :) Verim için sadece lex yetersiz, sıkıştırma, ecu, yürüyen aksamda değişiklik ve içini sökmek gerekir bilmem anlatabildim mi :) 1000 kiloya indirip cai, ss headers 63 düz boru 63 son ss koyduğun bir gsi harikalar yaratır, daha bunun ince contası, complu pistonu, lex i, beyni var anladın beni :) Biri GTi sınıfı öbürü aile arabası bunuda anla :D

JDM VTİ
21-03-2011, 11:06
oğlum sen GSİ mı aldın şimdi de yoksa?? :D

GSİ kaç kg ki 1000kg'ye indiriyosun onu anlamadım :)

MKT
21-03-2011, 11:07
o dediklerinden daha fazlası emme manifoldu-gaz kelebeği-lex'i komple düz borusu SS son susturucudu headersı ve içi komple sökük ayağındada teneke jantlar vardı.neyse akşam bikaç video bulur eklerim.konuya cevap yazma konu kirlenmesin.

chare
21-03-2011, 11:10
konunun gsi ile alakası nedir anlamadım? arkadaş güzelce konu açmış yardım istiyor. senin gsi'nden kime ne? lütfen kirletme konuyu!!!

DetailEF
21-03-2011, 11:13
o dediklerinden daha fazlası emme manifoldu-gaz kelebeği-lex'i komple düz borusu SS son susturucudu headersı ve içi komple dökük ayağındada teneke jantlar vardı.neyse akşam ikaç video bulur eklerim.konuya cevap yazma konu kirlenmesin.

Son bişey yazayım, lex dediğin chip ise chipten bahsetmiyorum, schrick 282, ecu, lexmaul içi parlatılmış intake(ya da itb), 75mm kelebek, ss headers, 63 düz boru, 63 son ss, ince conta, mahle piston, 980 kiloya insin, ayağınada 14 sacları taksın, 185 55 14 lastikleride geçirsin, bakalım kim geçiyo kim kalıyo :) Dediklerimle 205 210 civarı oluyor, itb olursa 215+ tork deliriyor 260 ları geçiyor 980 kiloda f16 şanzıman ile kim geçiyor soruyorum makat benim son söyleyeceğim bu :)

DetailEF
21-03-2011, 11:14
konunun gsi ile alakası nedir anlamadım? arkadaş güzelce konu açmış yardım istiyor. senin gsi'nden kime ne? lütfen kirletme konuyu!!!

Konuyu açan yakın arkadaşım kendisine ciddi yaklaşmadığımı şaka mahiyetinde yaklaştığımı biliyor, dış kapının dış mandalları karışıp olayı kirletmesin ;) O senin cevabını beğenen arkadaşta zamanla çok değişti anlamda veremiyorum neyse selametle ;)

DetailEF
21-03-2011, 11:17
oğlum sen GSİ mı aldın şimdi de yoksa?? :D

GSİ kaç kg ki 1000kg'ye indiriyosun onu anlamadım :)

Hahahaha çıktığı yıllara göre oldukça yüklü bir donanım tablosu olduğundan biraz ağır, GSi için kısmet diyelim, bakarsın ilk arabamızdan sonra kapanışı bu arabada yaparız çünkü insan gibi yüklemeyi düşünmüyorum hayvan gibi yapıcam :D Yapıcam dedimmi bilirsin yaparım :) Hayırlısı :)

JDM VTİ
21-03-2011, 11:20
beyler tartışmanın anlamı yok kırmayalım birbirimizi gereksiz yere.

eğlencemize bakalım..:icon_tup:

MKT
21-03-2011, 11:55
Can öpüyorum seni bebeim.msn den konuşuruz bunları.alican yakın zamanda senin sordudun setuprta b18li Eg swap aracımız rodajını bitirmiş olacak.metin abide izah etmiş.şimdiden gayet güzel gaz yemesi felan.rodaj sonu videoları ekleriz doya doya izlersin.senin içinde bir fikir olur. bende seninle aynı düşüncedeyim.bu değişimleir bende yapacam

alperx
21-03-2011, 12:11
tesekkurler fakat ben yazımın hiçbir yerinde VTEC kapak demedim zaten.
bahsettigim beygirler orj ust kapak ile. o yüzden yazılanı "komik" diye nitelendirmeden önce iyice okuyuver.
kaldı ki yanlış olsa bile "komik" demen yanlış.

ayrıca compression calculator'ların kendisi bile tam dogru bir hesap yapamaz. bunu sayfalarında belirtirler.
her compression calculator kendine göre aşağı yukarı bir değer verir.
senin kullandıgın compression calculator'ın senin dedigin degerleri vermiş ise onların illa da "dogru" olması gerekmez.



yaptığın hesaplamalarda yanlışların var. vtec piston, b18 oem kapak ve oem contada(0.029) sıkıştırma 11.39 olur, ince conta (0.019) da ise 11.61 olur.

bu specte vtec kapak koyunca 160 hp gibi rakam şaka ve komik olur integrada o hacimle:) en az 190 var yani, biz kemalcanın arabaya yaptığımız için biliyoruz. stok typer (eksoz,filtre) ile 230 km kadar 1 boy vardı roll de. :)

ARP kol civatalarına tamamen katılıyorum. güzel verimli devir dönmek için şart.

chare
21-03-2011, 12:24
tesekkurler fakat ben yazımın hiçbir yerinde VTEC kapak demedim zaten.
bahsettigim beygirler orj ust kapak ile. o yüzden yazılanı "komik" diye nitelendirmeden önce iyice okuyuver.
kaldı ki yanlış olsa bile "komik" demen yanlış.

ayrıca compression calculator'ların kendisi bile tam dogru bir hesap yapamaz. bunu sayfalarında belirtirler.
her compression calculator kendine göre aşağı yukarı bir değer verir.
senin kullandıgın compression calculator'ın senin dedigin degerleri vermiş ise onların illa da "dogru" olması gerekmez.

Ben yanlış okumuşum ozaman, pardon. ben vtec kapak adına konuştum. calculator ler tam hesaplamasada ortalama değerleri verirler.

alperx
21-03-2011, 12:26
problem yok