PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Elektrikli araç hayali ve ortaklık



TaGo
23-03-2011, 09:54
Arkadaşlar herkesin otomobiller ile ilgili hayalleri vardır. Kimi olmuştur, kimi olacaktır kimi imkansızdır. Bizimki ise geç kalmış bir hayal diyelim. Herzaman kendi ellerimle yapacağım (şase, tasarım) bir aracın hayalini kurdum. Eee çağda ***** artık elektrikli araçların çağı. Amacım ucundan ucundan bir projeye başlamak. Ancak artık tekil bir yere gelemeyeceğimi anladığım için bu projeye ortak olabilecek (hem hayal, hem emek olarak) kişiler arıyorum. Aracı projelendireceğiz, elektrik aksamlarını oluşturacağız, kısacası 0 dan bir araç yapacağız. Bu tip bir projede kimler ne şekilde ortak olabilir?

Ben kendim Makina Yüksek Mühendisiyim; iyi kötü çizim, mukavemet, kaynak malzeme bilgisi ile ilgili fikirlerim vardır. Hali hazırda yeni sistemlerde kullanılacak motorlar hakkındada bilgi sahibiyim ancak en büyük eksiklik ZAMAN ve Yatırım (yatırımın tamamı değil tabiki). Bu tip bir konuya girişim yapmak isteyecek arkadaşları bekliyorum açıkcası.

Konu altında geyik olmassa çok sevinirim.

Eray Yümsel
23-03-2011, 09:59
moruk ae86 mertler yapmıyomuydu ztn böyle bişey katıl onlara

SekoLive
23-03-2011, 10:04
elektrik elektronik donanım konusunda aqustic nickli mustafa isimli arkadaş çok başarılı aklıma o geldi stopdu fardı v.b. durumlar için. güzel bi hayal sonunu görmek zor olmasa gerek

şimdiden hayırlısı olsun abi.

fastchild
23-03-2011, 10:22
bende motorlu araçlar okuyorum ama böyle bi iş bana erken okulu bitirip geliyorum :D

yavuz364
23-03-2011, 11:45
Merhaba, Aynen yazdığınız şeyleri ben de düşünüyordum ve düşündüğüm şeye başlamış kişiler buldum..
Ancak içinde bulunduğum proje üretim amaçlı değil de projelendirme ve yatırımcı arama ve projeyi satışa sunma amaçlı olduğu için ortada henüz birşey yok :)
Size PM atıyorum..
Şuanda para olsa bütün ekipmanlar zaten hemen hemen belli ve tasarım, mukavemet hesabı dışında çok ta zor değil.. Aynen dediğiniz gibi Zaman çok büyük problem..

ahmet3425
23-03-2011, 11:50
valla benim bir arkadasımın bu konuda cok ciddi projeleri var kendisi ituden yuksek muhendislerle gorusuyor hala konuyla ilgili onun sıkıntısıda kaynak valla bana ilk soylediğinde olm sen kafayı yemissin demistim ama simdi bu is icin atılım yapmak isteyenlerin cogaldıgını gorunce neden olmasın diyorum. :)

bu arada bir ekleme yapmak istiyorum.

sıfırdan 4 kapılı gunluk kullanılabilecek bir protatip cıkarmanın maliyeti 600 bin $ tanıtım masraflarıyla birlikte 1 milyon $ buluyormus arkadasımın yaptıgı arastırmalar sonucu. bide bunun sonrası var ya siparis gelmezse... araba devrim gibi muzeye...

sonucta bu ulke devrimler gormus jet fadıllar gormus bir ulke ilk planda insanların soguk yaklasacagı kesin... daha turkiyede uretilen renaultları begenmiyoruz almayın diye cevremizdeki insanlara terkinde bulunuyoruz bu iste ne olur bilmiyorum.

messi
23-03-2011, 12:35
ben iktisatçıyım.
milyonlarca lira gerekebilir iyi bir iş çıkması için.
başarılar...

By_HaNNibaLL
23-03-2011, 12:54
Sadece 1 araba yapmak mi hedef yoksa sipariş üzerine geliştirip satiş yapmak mi ?

cliver
23-03-2011, 13:03
Siz elinizden gelenı yapın destek olucaklardır size buna inanın

merttepe
23-03-2011, 13:04
bizim proje elektrikli supercar. Yat işininede bu projeye finans sağlamak için girdim zaten :)
Askerden dönünce başlıyacaz inş.

tolgakaynak
23-03-2011, 13:05
böle bi projede yer almak isterdim bişeyleri yapmak geliştirmek gerçekten çok güzel bişey.

Emir_b16a
23-03-2011, 16:34
okul bitsin yapılacaklar arasında :)

bol şans düşüncenizde yanlız ciddi maliyet gerektiren bi iş arkadaşlar güneş panelli araç yaptılar yarış için 40 000 tl leri gitti

elektrikli otomobil üretimi çok daha meşakatli ar-ge si var bu işin büyük firmalar sıtlamadıkça çok sağlam ekip olmadıkça nerdeyse imkansız :(

art
23-03-2011, 17:01
Tez konum bu. İlerleyen günlerde ben de yardımcı olmak isterim =)

TaGo
23-03-2011, 17:29
Arkadaşlar 4 kapılı seri üretim bir araç yapamassınız zaten bu olanaklarla. Yapacağınız TESLA gibi supercar olur. Maliyeti daha düşük bir tüp şase vs. Yada Ariel Atom tarzı bir özel proje.

Ben bu konuda ciddi bir adım atmak istiyorum ama, okul projesi gibi yürümesinide istemiyorum. Cidden maddi ve manevi emek verebilecek kişilerle bu iş yapılır.

merttepe
23-03-2011, 17:32
Arkadaşlar 4 kapılı seri üretim bir araç yapamassınız zaten bu olanaklarla. Yapacağınız TESLA gibi supercar olur. Maliyeti daha düşük bir tüp şase vs. Yada Ariel Atom tarzı bir özel proje.

Ben bu konuda ciddi bir adım atmak istiyorum ama, okul projesi gibi yürümesinide istemiyorum. Cidden maddi ve manevi emek verebilecek kişilerle bu iş yapılır.

haftaya B engineering'e gidiyorum, konuşcam orda bu konuyu.

TaGo
23-03-2011, 17:40
Başlamadınızmı siz daha bu işe?? Askerlik falan deme başlıyalım sen gelince devam edersin.

merttepe
23-03-2011, 17:51
Başlamadınızmı siz daha bu işe?? Askerlik falan deme başlıyalım sen gelince devam edersin.

yok abi deli deli tekne projeleri var, başımı kaldıramıyorum.
Başlangıç için şöyle birşey düşünüyoruz, hazırda eb110 şaseleri var, onları kullanıp, dış tasarımı yeniden yapıp ortaya hybrid birşey çıkartabiliriz. En azından yeni şase süspansiyon vs tasarımına çok vakit harcanmaz. Piller sorun teşkil ediyor sadece. hem ağırlık hemde menzil sıkıntısı var işte.
Ben ağustosta gidiyorum, döndüğümde izmirde kendi yerimizi açıcaz, italyada başlar burda biter araba büyük ihtimal.

capri
23-03-2011, 18:00
bu konuyla ilgili çok araştırma yaptım, yeterli verimlikte brushless motor ve uygun esc fiyatlarını hesaba katmıyorum 70-80 hplik bir araca 250-300 km menzil yaptırabilecek LiPo, LiFe pillerin agırlığı aşşağı yukarı 800 kg fiyatı da 10.000$ üzerinde tutuyor. ve bu fiyatlar yurtdışı fiyatları. Türkiyede kurşun asit dışında bu tarz batarya üretimi yok. teslanın pilleri Li-Ion ve onunkinin ağırlığı da 600kg.teslanın fiyatını göz önünde bulundurursak o paraların markaya verilmediğini anlamış oluyoruz.bu tarz münferit çalışmalar yapmak için pil teknolojisi maalesef henüz yeterli değil (eğer gerçekten verimli bir araç istiyorsak). abd'de bu tarz munferit olarak elektrikliye cevrilmiş cok arac var (bknz ebay.com) fırçalı tip küçük motorlar ve kurşun asitli 5-6 adet akü kullanıyorlar fakat en uzun menzile sahip olanı 50 km civarlarında (satıcının yoğurdum ekşi demeyeceğini de varsayarsak muhtemelen daha kısadır).

yanlış anlaşılmasın bunları konuyu baltalamak için yazmadım, araştırmalarımdan kazandığım tecrübeye istinaden işinizin cok zor olduğunu belirteyim dedim ama imkansız değil.

projenizde başarılar dilerim...

uluckaban
23-03-2011, 18:01
Bir makinacı daha yetişiyor :)
Bende çıraklık yaparım abi :)

YEY®
23-03-2011, 18:09
Üniversitelerden destek isteyebilirsiniz.Geçen sene güneş enerjisiyle çalışan bir araç yaptık mesela.Yarışmada sert yokuşta kalsada :) Baya deneyimli üniversiteler var..

capri
23-03-2011, 18:14
+ilk elektrikli doblo fiata 350.000 euro gibi bişiye malolmuş.

yavuz364
23-03-2011, 19:22
Her tür desteği vermeye hazırım nitekim şuanda bu proje üzerine zaten bolca çalışmalarım var...

Üniversiteler sizin gördüğünüz kadar bilgili değiller :)
Bazen güzel işler çıkıyor ama o da üniversitedekilerden değil, ya öğrenci yada beraber çalıştıkları dışardaki firmalardan oluyor :)
Üniversitelerden destek isteyebilirsiniz.Geçen sene güneş enerjisiyle çalışan bir araç yaptık mesela.Yarışmada sert yokuşta kalsada :) Baya deneyimli üniversiteler var..

TaGo
23-03-2011, 19:26
Yavuz, bu toruq projesine sonradan dahil oldun degilmi? Peki asama ne durumda?

yavuz364
23-03-2011, 19:34
evet sonradan ama çokta sonra değil, ben geldiğimde çok az bi yol katedilmişti, şuanda şase tasarımı çok önemli olduğu için onu bitirmeye çalışıyoruz, bunun yanında kapı menteşeleri, pil rayları, süspansiyon kolları tasarımı (ben yapıyorum) ve güvenlik amaçlı barlar hemen hemen tasarlanmış durumda..
Bizim takıldığımız en büyük noktalar motor ve pil ama bu da takılma sayılmaz çünkü bizim amacımız %100 yerli olması ve türkiyede pil üreticisi yok, onu da geçtim türkiyede doğru düzgün motor üreticisi de yok.. Motor sürücüsü olayını soracak olursanız, Elektronikçi ortağım var ve o işi çözdük :)
Yakında kafam bozulcak motoru da ben üreticem de bakalım şimdilik uğraşamıyorum o kadar işle..

Yavuz, bu toruq projesine sonradan dahil oldun degilmi? Peki asama ne durumda?

TaGo
23-03-2011, 19:38
Iletisime gecelim mutlaka. Ama gel gelelim, bu proje istanbulda ben izmirde. Motor ornegi varsa ben uretimi icin elimden geleni yaparim. Motor yonetimi ise ozel kart ile olur anca. Hiz kontrol ile olsa onuda cozeriz

yavuz364
23-03-2011, 19:44
Aslında proje gözle görür şekilde değil henüz ve istanbulda da değil.. Sadece ben istanbuldayım, projenin diğer üyeleri, almanya, ingiltere ve konyadan..
Motor örnekleri çok, zaten tabii ki hız kontrollü olacak hatta rejeneratif olmalı verimi yükseltebilmek için..
Motorun aslında çok ayrıntısı yok ama yinede bu konuda baya bi döküman okumak gerekiyor biraz da deneyim olmalı..

Iletisime gecelim mutlaka. Ama gel gelelim, bu proje istanbulda ben izmirde. Motor ornegi varsa ben uretimi icin elimden geleni yaparim. Motor yonetimi ise ozel kart ile olur anca. Hiz kontrol ile olsa onuda cozeriz

TaGo
23-03-2011, 20:07
Atla deve değil kardeşim. Çinliler yıllardır bizim ülkemize 1000tl nin altında elektrikli bisiklet satıyorlar. Yani çin bile bu konuda dehşet aşama kaydetmiş. Örnek bir fabrikadan 55kw lara denk gelen bir motor alınır. Burdada üretimi için özen gösterilir.

yavuz364
23-03-2011, 20:10
Aynen öyle kesinlikle, hatta benim elimde örnek motor da var :)
Şuanda aslında benim maddi durumum pek iyi değil biraz düze çıksam motor da üreticem.. Şurda bikaç tane sponsor bulsak herşey biter :)

Atla deve değil kardeşim. Çinliler yıllardır bizim ülkemize 1000tl nin altında elektrikli bisiklet satıyorlar. Yani çin bile bu konuda dehşet aşama kaydetmiş. Örnek bir fabrikadan 55kw lara denk gelen bir motor alınır. Burdada üretimi için özen gösterilir.

TaGo
23-03-2011, 20:12
Benim işim elektrik motorları ile zaten. Bobinajcılar cankuşumuz. Örnek motor var ise sağlam bir projeye başlanabilir. Beni esas düşündüren batarya kısmı vede kontrol ünitesi.

yavuz364
23-03-2011, 20:15
kontrol ünitesi kısmı çok büyük problem değil yapabilecek birkaç tanıdığım var.
Pil konusunda da ya yurtdışında lifepo pil flan alıcaz yada Akü ile idare edicez ama yeterince performans alamayız aküden..
O zaman ilk konuyu size söyliyim madem motorlarla ilgilisiniz.. Motor için Neodmiyum mıknatıs ihtiyacımız var :) performans için bu mıknatıslar olmazsa olmaz ve fiyatları da motorun büyük bi kısmı tutuyor..
Motor konusunda Brushless motor die arama yaparsanız birsürü örnek bulabilirsiniz..
Benim işim elektrik motorları ile zaten. Bobinajcılar cankuşumuz. Örnek motor var ise sağlam bir projeye başlanabilir. Beni esas düşündüren batarya kısmı vede kontrol ünitesi.

SifirinciMurat
23-03-2011, 20:17
normal akü ile olmaz ama deep cycle aküler vardı bir yerlerde gördüğümü hatırlıyorum.

TaGo
23-03-2011, 20:18
Birkaç pil markası önerirsen yarın araştırmaya başlıyayım fiyat vs.

Ancak ben direkt çine yönelirim, baştan yürümesi önemli performansı değil. Kontrol ünitesini ben çözerim dedin.

Şase-karoseri ne yapıyoruz?

TaGo
23-03-2011, 20:21
Electrical Car Motor (BLT18KW) - China Car Motor,Dc Motor,Electrical Car Motor in Auto Engine (http://szunitemotor.en.made-in-china.com/product/SeWmhbdEEpcv/China-Electrical-Car-Motor-BLT18KW-.html)

en basitinden elektrik motoru+şanzımanı+kontrol ünitesi

yavuz364
23-03-2011, 20:25
Aslında ilk etapta nasıl bir yapı olacağına karar vermek lazım ? supercar tarzı mı olacak ?
Bu arada site üzerinden projeye başlıyoruz galiba :D heheh
Pil olarak zaten genelde çin oluyor.. LiFEpo üreten çok fazla firma yok şuanda vaktim yok ama bulunca onları da yazarım.. şimdilik A123 - valence
Şase üretimi de çok de çok zor olmaz ama çizimlerin yapılması gerek tabii ki..

Motorla ilgili de birçok firma var ama torukcars projesinde kullandığımız için onları özelden görüşürüz..

Birkaç pil markası önerirsen yarın araştırmaya başlıyayım fiyat vs.

Ancak ben direkt çine yönelirim, baştan yürümesi önemli performansı değil. Kontrol ünitesini ben çözerim dedin.

Şase-karoseri ne yapıyoruz?

TaGo
23-03-2011, 20:30
Şase olarak caterham taraftarıyım. Yada o şaseye benzer Ariel atom türevleri. Tüp şase ve demir monokok kullancas mecburen. Bizim işimiz önce yürüyen birşey çıkarmak ortaya. Sonrasında daha özverili duruma döndürülür.

Yalnız çizimci, metalurji mühendisi, elektrik-elektronik mühendisi arkadaşlara ihtiyacımız var.

Mustafa Birsesli
23-03-2011, 20:31
ben araştırmıştım çok maliyetli bir proje kolay kolay yapılmaz

yavuz364
23-03-2011, 20:34
bence de caterham güzel, peki 1 adet üretilcek ve devamı için destek mi aranacak yoksa herkes için birer tane mi ? :) yoksa istek üzerine üretim mi ??
Ben çizimleri yapabilirim ama tek kişi yeterli değil, nitekim aşırı yoğunum.. Elektronik konusunda iddialı olan arkadaşlar var ise ayrıntılı bilgileri verebilirim.. Motor konusunda da eğer hazır alınacaksa en önemli nokta motorun verim grafiği ve devirinin bize uygunluğu olacaktır..

Şase olarak caterham taraftarıyım. Yada o şaseye benzer Ariel atom türevleri. Tüp şase ve demir monokok kullancas mecburen. Bizim işimiz önce yürüyen birşey çıkarmak ortaya. Sonrasında daha özverili duruma döndürülür.

Yalnız çizimci, metalurji mühendisi, elektrik-elektronik mühendisi arkadaşlara ihtiyacımız var.

TaGo
23-03-2011, 20:34
Biz azimle s..çanlardanız. Olur inşallah

SifirinciMurat
23-03-2011, 20:34
tago, lotus7 şasisi için çizim mizim her şey mevcut. açık kaynak yazılım gibi açık kaynak araba resmen. amazonda locost diye aratınca çıkıyor tonla kitap. örneğin sierra gibi bir donör araba seçiyorsun ona göre şasiyi kaynakla, yürüyeni aktar bitti gitti. tabi elektrikli motor için bir ton değişiklik yapmak gerekir onun projesinde.

TaGo
23-03-2011, 20:36
Yavuzum, bizim halkımız ortada işleyen birşey görmedikçe malsefe hiçbirşeye inanmaz. Birtane yürüyen makina oluşturulacak, sonrasında iyileştirmelere gidilecek. Şasede değişir, 4 kapıda yapılabilir, motorda değişir. Ancak herşeyden önce bir LEGO yapmak lazım (en basit şekilde parçaları bir araya getirmek lazım).

doush
23-03-2011, 20:36
Eğer yapılacak motor çok güçlü olmayacaksa caterham iyi bir seçim olmayabilir.. ***** biraz rüzgara kafa atıyor :D

TaGo
23-03-2011, 20:37
İşte dostum konu bu zaten. Tamamen donör bir araçlada başlanabilir. Alırım bir 126 bis koyarım motoru yürütürüm. Sonra şase yapımınada geçilebilir. Ancak öncelikle yürüme sağlansın.

TaGo
23-03-2011, 20:38
doush biz kimseyle kapışmıyacağız :D

doush
23-03-2011, 20:39
İşte dostum konu bu zaten. Tamamen donör bir araçlada başlanabilir. Alırım bir 126 bis koyarım motoru yürütürüm. Sonra şase yapımınada geçilebilir. Ancak öncelikle yürüme sağlansın.

Böyle daha mantıklı çünkü baştan yapılacak şasinin maliyetini aracın yürümesine harcayabilirsiniz.. Ondan sonra o kısma geçilebilir..


doush biz kimseyle kapışmıyacağız :D


Abi öyle bakma :D Siz yaptınız diyelim.. Ahan da bak ilk soru:

-Kaç yapıyor bu ?
-Menzili ne bunun bir kere şarj ettik mi ne kadar gidecek ?

:D Ne kadar gideceğini aerodinamiyle baya iyileştirebileceğinizi biliyorsunuz :) Ama o elektrik motoru yere 250-300 hp verecekse çok da düşünmeye gerek yok, keyif arabası olur :)

yavuz364
23-03-2011, 20:42
Bi bmw vardı videoları flan çıkmıştı, bu şekilde başka da var, yani başka bi arabaya motor-pil koymak tamamen paraya bakıyor...

TaGo
23-03-2011, 20:45
Bende kıyıda köşede araba var. Bilemedin calibraya koyarım sorun değil. Maksat akü+motor+kontrol ünitesi olayını çözelim.