Orijinalini görmek için tıklayınız : Turboya İkinci Hava Girişi
fastchild
01-04-2011, 16:49
ufak bi projem var okulda öğretmenlerimle paylaştığım ve aklıma takılan bir soru var turboya egzoz manifoldu girişi haricinde başka hava girişi yapılabilirmi ayrıyetten ortalama 20 derece hava sıcaklığında 100km/h ile giden bir arabaya keç derece hava etki eder tabikide bir düşüş vardır ama bu düşüş ne kadardır 5-10 derece felanmı yoksa 2-3 derecemi
fastchild
02-04-2011, 15:08
yokmu bi bilgisi olan ya en azından turboya hava girişi hakkında
egzoz manifoldu hava girişi derken?
turboya temiz hava olarak kompresörden hava sokarsın, egzoz manifoldu motorda yanma sonucu açığa çıkan atık gazı turboya iletir?
yavuz364
02-04-2011, 15:24
Sanırım Egzoz gazının yanında aracın giderken ki hızını kullanarak bir de temiz hava sokmaktan bahsediyorsun...
fastchild
02-04-2011, 15:53
ya normal turboya eksoz manifoldundan giriş varya onun haricinde başka bi yerden hava girişi eklenebilirmi hava iletilecek yer ayrı bize sadece ayrı yerden bi hava girişi daha lazım
ya normal turboya eksoz manifoldundan giriş varya onun haricinde başka bi yerden hava girişi eklenebilirmi hava iletilecek yer ayrı bize sadece ayrı yerden bi hava girişi daha lazım
senınd emek ıstedıgın turbo + super charger olayımı yoksa benmı yanlıs anladım ?
ya normal turboya eksoz manifoldundan giriş varya onun haricinde başka bi yerden hava girişi eklenebilirmi hava iletilecek yer ayrı bize sadece ayrı yerden bi hava girişi daha lazım
Doğru mu anlamışım? "Egzoz manifoldundan başka bir kaynak daha eklenebilir mi turboyu doldurmak için" die mi soruyorsun acaba?
fastchild
02-04-2011, 15:58
Doğru mu anlamışım? "Egzoz manifoldundan başka bir kaynak daha eklenebilir mi turboyu doldurmak için" die mi soruyorsun acaba?
evet abi anlatmak istediğim budur
ghibli06
02-04-2011, 16:16
SC de olsa onu turboya sokmanın bir anlamı yok ki, o zaten havayı direk emmeye verebiliyor.... ayrıca egsoz hariç turboya basınçlı hava verebileceğin hiç bir sistem yoktur...
fastchild
02-04-2011, 16:23
ben soğuk hava vermeyi planlıyorum sc felan değil basınç dolayısı ilede eksozu iptal etmeden soğuk hava vermek için ayrı bi girişe ihtiyacımız olacak işte o hava girişi açılabilirmi açılırsa ne olur nerede olur
ghibli06
02-04-2011, 16:32
peki sana bir soru, çünkü anladığım kadarıyla olayın mantığını hiç bilmiyorsun... basınçlı bir kapta (turbo aslen kapalı kaplar sistemi gibi çalışır), tekrar hava eklemek için, uygulaman gereken kuvvetin min. olarak kaptaki kuvvete eşit olması gerektiğini biliyor musun??? insanlar SC derken, bu basıncı araç içinde oluşturabilecek tek alternatifin o olduğunu bilerek söylemişler...
sen dolu bir tankere alttan delik açarak pet şişe ile su dolduramazsın...
fastchild
02-04-2011, 19:21
mantığı azda olsa biliyorum korktuğum şeyde buydu basınçtan dolayı gönderilen havanın geri gitmesi
benim göndereceğim soğuk havanın basıncı düşük olacak büyük ihtimal aslında illa turboya değil turbo hattında herhangi biryerdende gönderilebilir hava ıntercoolerda birleştirilebilir aslında hava ama şöyle söyliyeyim gönderdiğim hava gayet soğuk olacak
ghibli06
02-04-2011, 19:27
farketmez ki, içeri sokamadıktan sonra isterse -50 derece olsun...
ya normal turboya eksoz manifoldundan giriş varya onun haricinde başka bi yerden hava girişi eklenebilirmi hava iletilecek yer ayrı bize sadece ayrı yerden bi hava girişi daha lazım
egzoz gazı harici bir gaz sokman hadi diyelim basınç hız vs tamam oldu o şartları sağladın sıcaklık ne olacak?
gaz sıcaklığı düştükçe hızı düşecek mantığı yanlış kurmuşsun başta:)
kardeş sen nerde okuyorsun.ordan başliim sormaya.
yapmak istediğin şey nedir.yanma odasına gönderilen havanın sıcaklığını değiştirmek mi?
türbine gönderilen havanın sıcaklığını değiştirmek mi_?
ya da türbinde ki basıncı değiştirmek mi.ki buysa bunu değiştirmek çoook çok zor.çünkü egsoz gazının çıkış basıncı çok fazla ve türbin dakikada yaklaşık yüzbin devirle dönen bir parça.bunu ekstra bi basınçla kontrol etmek yada artırmak çok zor bir sistem.ama olmayacak bişey de değil.
ölçmek,değerlerini görmek istediğin tam olarak neresi.onu bi açıklayabilir misin.
ben teknik eğitim otomotiv öğrt okuyorum.sen nerde okuyorsun _??
fastchild
02-04-2011, 22:52
egzoz gazı harici bir gaz sokman hadi diyelim basınç hız vs tamam oldu o şartları sağladın sıcaklık ne olacak?
gaz sıcaklığı düştükçe hızı düşecek mantığı yanlış kurmuşsun başta:)
abi eksoz gazı girecek o kesin eksoz gazı sıcak dimi işte biz o gazı soğutucak hava basmayı planlıyoruz
fastchild
02-04-2011, 22:55
kardeş sen nerde okuyorsun.ordan başliim sormaya.
yapmak istediğin şey nedir.yanma odasına gönderilen havanın sıcaklığını değiştirmek mi?
türbine gönderilen havanın sıcaklığını değiştirmek mi_?
ya da türbinde ki basıncı değiştirmek mi.ki buysa bunu değiştirmek çoook çok zor.çünkü egsoz gazının çıkış basıncı çok fazla ve türbin dakikada yaklaşık yüzbin devirle dönen bir parça.bunu ekstra bi basınçla kontrol etmek yada artırmak çok zor bir sistem.ama olmayacak bişey de değil.
ölçmek,değerlerini görmek istediğin tam olarak neresi.onu bi açıklayabilir misin.
ben teknik eğitim otomotiv öğrt okuyorum.sen nerde okuyorsun _??
motorlu araçlar teknolojisi okuyorum abi ben okulca her yıl katıldığımız proje bu yıl sonuçlandı iyi bir derece aldık şimdi gelecek yılki projenin planlamasındayız
benim yapmak istediğim şey yanma odasına daha soğuk hava göndermek
Maxiboost
02-04-2011, 23:11
Yanma odasiyla turbonun bir alakasi yok ki? + 100kmh ile giderken havanin sicakligi degismez :) ki ztn intercooler disaridaki sicakligi yakalayasin diye var. Hissedilen sicakligi karistirdin galiba sen
kardeşimizin derdi yanma oası sıcaklıgını düşürmek mi benmi yalış anladım dolayısıyla egsoz gazı sıcaklıgını düşürmek istiyor , methanol çözüm olurmu ?
Maxiboost
02-04-2011, 23:43
kardeşimizin derdi yanma oası sıcaklıgını düşürmek mi benmi yalış anladım dolayısıyla egsoz gazı sıcaklıgını düşürmek istiyor , methanol çözüm olurmu ?
Doğru mu anlamışım? "Egzoz manifoldundan başka bir kaynak daha eklenebilir mi turboyu doldurmak için" die mi soruyorsun acaba?
Ya aslinda bunu demek istemis ama bakmis konu sakata gidiyor, mantik hatasi var hoop yanma odasi demis :D ilk postta 100kmh ile giderken havanin sicaklik derecesinin dusecegine dair bir umutta var sanirim icinde :)
mesele sadece yanma odası sıcaklıgını düşürmekse.turbo intercool de varsa araçta.intercooler içerisine soğutucu akışkan --R134a-- geçirip (klima gibi) deneme yapabilirsin...
fastchild
03-04-2011, 10:22
Ya aslinda bunu demek istemis ama bakmis konu sakata gidiyor, mantik hatasi var hoop yanma odasi demis :D ilk postta 100kmh ile giderken havanin sicaklik derecesinin dusecegine dair bir umutta var sanirim icinde :)
havanın sıcaklığı derken hissedileni kastetmiştim abi yani hissedilen sıcaklık normalden daha düşük dimi işte bu hissedilen sıcaklık ne kadar olur ?
ikinci sorun ise bu turbo'nun ucu nereye bağlanıyor emme manifolduna dimi
işte ben bu emme manifolduna ne olursa nereden olursa olsun soğuk hava göndereceğim ama bunu turbo hattından yapacağım nerede yapmalıyım ?
gönderilecek hava soğuk olacak ama basıncı düşük olacağı için bu soğuk hava nereden verilmeli bu hatta
cetinkaya55
03-04-2011, 11:14
Bence turbo konusunu biraz daha incelemelisin,turbonun egzos tarafı ile emme(basma) tarafı ayrı şey.Egzos tarafında ayrı bir pervane emme tarafında ayrı bir pervane var egzostan çıkan gaz pervaneyi dönürdükçe emme tarafınaki pervane dışaraki hava çekerek motora hava basar.Egzos tarafında yaklaşık 800 derece civarında bir ısı var o ısıyı okadar kısa bir mesafede düşürmen ve en önemlisi aynı devir ve basıncta ikinci bir yoldan egzos tarafına üflemen zor.Başka bir şey ile soğutabilirmisin ?orası tartışılır'ki amerikayı tekrar keşifetmen gereksiz.Bunun için turbo büyütülerek egzos tarafının rahat çıkış sağlanmış ve bir nebze soğutulmuştur.Burada amacın emme manifold'una yani motor içine soğuk hava üflemekse zaten onunda bir sürü yöntemi var intercoller,nos vb...
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.