PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : LS/VTEC pre-ignition vs



alperx
02-04-2011, 20:55
10:1 sıkıştırma'lı LS/VTEC makinede (cp piston,eagle kol,darton gömlek)

ramhorn manifold ve
.86 a/r'li orta boy bi T3/T4 turbo ile 1 bar basınçla
standart 97 oktan benzinle, deniz seviyesinde,

sorun çıkma ihtimalinin %0 olması için

1. tam gazda nasıl bir hava/yakıt karışım değeri yakalanmalıdır ?

2. avansı 'knock' olmayacak şekilde geri çekmek aynı zamanda
'pre-ignition' riskini de %100 ortadan kaldırır mı ?

3. Knock Link tarzı cihazlar knock ile beraber pre-ignition'ın ping sesisini de algılayabilir mi ?

Teşekkürler :)

1.24
02-04-2011, 21:14
pre ignition ve knock aynı şeyler değil mi.yanlış mı biliyorum :S

alperx
02-04-2011, 21:45
pre ignition olarak yanlış tabir de kullanmnı olabilirim
auto-ignition diyelim o zaman
yani sıcaklıktan ve basınçtan kendiliğinden oluşan patlama - buji kıvılcımı olmadan.

1.24
02-04-2011, 22:04
pre ignition olarak yanlış tabir de kullanmnı olabilirim
auto-ignition diyelim o zaman
yani sıcaklıktan ve basınçtan kendiliğinden oluşan patlama - buji kıvılcımı olmadan.

tamam işte vuruntu denilen olay.knock'da vuruntu demek.
peki senin knock dediğin ne ?
benim başımın belası bu vuruntu olayı zaten. :D turbolu araçlarda en büyük sıkıntı

fsunnetci
02-04-2011, 22:59
pre-ignition ile Knock farklı şeyler:rolleyes: Knock yani vuruntu olayı Motor avans ile ilişkili bir durum çünkü;)

1.24
03-04-2011, 01:05
pre-ignition ile Knock farklı şeyler:rolleyes: Knock yani vuruntu olayı Motor avans ile ilişkili bir durum çünkü;)

bence aynı seyler.avansı milimetrik bile artırdıgın zaman bu olay meydana gelıyor.
pre ignition keime olarak önceden ateşleme demek.knock dediginde kendiliginden ateşleme.yani bujiden önce kontrolsüz istenmeyen yanma olayı.
ikiside aynı kapıya varıyor...

alperx
03-04-2011, 13:49
knock sadece istenmeyen ateşleme degildir. avansı fazla ileri alırsan piston tepe noktasına tam ulaşmadan bujiyle ateşleme olur ve bu durumda gene Knock yani vuruntu olur.