PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Cam tavan hakkında



Ufuk
20-04-2011, 21:48
Arkadaşlar,abiler,üstadlar;
Tamamen meraktan soruyorum.Şu aralar yeni kasa c-maxlere bakıyorum(astronmik fiyatlar sayesinde sadece bakıyorum:D)
Tavanın ortasına kadar cam var.Peki allah korusun bir kaza durumunda(takla vs) bu cam tavan ne kadar sağlam hani bakış açımız değişcek diye güvenlikten olmayalım? Bence hiçbir şekiklde metal tavan kadar sağlam değildir.Sonuçta cam.Sizin fikirleriniz neler? Bu camlar ön camlar gibi tuz buz olan mikalı camlardan mı? Yoksa daha garip bir içeriği mi var?

EvoX
20-04-2011, 21:52
Bende merak ediyorum iyi olmuş konu . Çarpışma testlerine baktın mı ?

TarikS
20-04-2011, 21:54
Tuz buz olup kalip halinde orada kaliyor ,tepene dusmuyor diye biliyorum.

Ayrica yan direkler daha saglam oldugu icin tavan yok diye uzerine buzulecegini zannetme. :)

Guvenlik acisindan pek problem teskil etmiyor yani

cabrioleter
20-04-2011, 21:57
euro ncap ten 5 yıldız aldığına göre metal tavan kadar güvenilir sanırım

Ufuk
20-04-2011, 22:00
euroncap bildiğim kadarıyla sadece önden yandan ve arkadan(direğe vurduryorlar).Hiç takla testini izlememiştim.Bir tek volvoda güvelik merkezinde var o sistem diye biliyorum araba belii açıyla bir panelin üstüne koyuluyor o panel bir anda durduruluyor araba takla atmaya başlıyor falan.

EvoX
20-04-2011, 22:03
BMW X6 ve 7 serisinde de yapılmıştı .

Low-Rider
20-04-2011, 22:08
Metal tavan kadar güvenli olmasa bu kadar yaygın kullanmazdı hiç bir firma

106arts
20-04-2011, 22:11
206dada ben kullandım cam aşırı derecede kalındı ve bence sacdan daha iyidir biz araba parcalıyrz tavan sacı 1mm oluyor genelde

Burak K.
20-04-2011, 22:28
Bizim CR-V'de cam tavan. :D Valla baya sert bi cam ama neyden yapıldığını vs. bilmiyorum.

By_HaNNibaLL
20-04-2011, 22:35
Cam saçtan cok daha kalin ve bence daha güvenli sonucta tuz buz oluyor

Frid
20-04-2011, 22:42
uçak camlarının kalitesinde olsa gerek

Ufuk
20-04-2011, 23:10
Birde şunu unutmayın.Arabanın normalde sadece A ve C direklerini bağlayan yerinde değil tavanın ortasındada yatay yatay demir barlar var.Burası cam olunca mecbur tüm yük yan direklerde olucak.

Mr.K
20-04-2011, 23:18
Birde şunu unutmayın.Arabanın normalde sadece A ve C direklerini bağlayan yerinde değil tavanın ortasındada yatay yatay demir barlar var.Burası cam olunca mecbur tüm yük yan direklerde olucak.

Sende şunu unutma,sunroof olan araçlarda bile tavandaki barlar farklıdır.Senden önce emin ol mühendisler hangi sutuna ne kadar yük biniceğini hesaplamıştır.

Burak K.
20-04-2011, 23:33
Sende şunu unutma,sunroof olan araçlarda bile tavandaki barlar farklıdır.Senden önce emin ol mühendisler hangi sutuna ne kadar yük biniceğini hesaplamıştır.


:icon_tup::icon_tup::icon_tup::icon_tup::icon_tup:

otuzdört
20-04-2011, 23:38
Öldürmeyen allah öldürmüyor diye bir söz var,

Tavan ister cam olsun ister normal, Ölüceksen kaderinse zaten ölüceksin :) haha Güvenli olmasa, Günümüzde bir cok aracta kullanılmazdıdiye düşünüyorum

EREN34
20-04-2011, 23:44
Cam tavan sac tavan kadar sağlamdır.Hatta kimi olaylarda cam tavan sac tavandan daha sağlamdır.Üstten cisim düşme vs gibi durumlarda. Bu kadar şüpheci olmayın. Transit olsun Connect olsun Cargo olsun yani Otosan bünyesinde Ürün Geliştirmede yaklaşık 850 mühendis varken(hedef 1000 mühendis ile en çok mühendis çalıştıran Türk firması olmak) çok daha karmaşık olan c-max için kaç kişinin kafa patlattığını varın siz düşünün. Bazı modeller burda üretilmese bile mühendislik desteği veriyoruz.Tabi herşey karşılıklı.

Yeni B-max araçlarda(çıkacak olan yeni model) B sütunu yok.Yani B sütunu dediğimiz orta kapı direği ön kapı ile birlikte açılırken arka kapıda kayar kapı. Daha extreme durumlar var cam tavan sıradan artık takılmayın bu kadar.

CaNeR54
20-04-2011, 23:47
Birde şunu unutmayın.Arabanın normalde sadece A ve C direklerini bağlayan yerinde değil tavanın ortasındada yatay yatay demir barlar var.Burası cam olunca mecbur tüm yük yan direklerde olucak.


Sende şunu unutma,sunroof olan araçlarda bile tavandaki barlar farklıdır.Senden önce emin ol mühendisler hangi sutuna ne kadar yük biniceğini hesaplamıştır.

Birde camın kalite ve dayanikliliği var. Normal camlardan cok daha dayanıklı :) Kaza anında olay emniyet kemerinde bitiyor yok sunroof yok cam tavan vs güvenliliğini zaten Onurunda dediği gibi mühendisler düşünüyor ve yapiyor siz kemerinizi takın gerisi nasip..

redbaron
20-04-2011, 23:49
cam tavanlardaki camlar temperli cam.bizm aractada cam tavan var.inceledim normal camdan daha kalın. tavan sacı kadar dayanıklı olacagını dusunuyorum.kaza anında dagılmıyor.bir yerde cam tavanlı qq nin takla atmıs resmini gormustum.sıkıntı yok yani

edit: cabrio aracla takla atmak daha korkutucu ama bununda caresi bulunduysa mühendisler cam tavanında caresini bulmustur

onurars
20-04-2011, 23:53
http://i.sabah.com.tr/sbh/2010/04/28/Haber/643972640296.jpg
bu kazada forumda cam tavan ile ilgili farklı yorumlar yapılmıştı ama bencede kesinlikle saç kadar dayanıklıdır.

redbaron
21-04-2011, 00:07
http://i.sabah.com.tr/sbh/2010/04/28/Haber/643972640296.jpg
bu kazada forumda cam tavan ile ilgili farklı yorumlar yapılmıştı ama bencede kesinlikle saç kadar dayanıklıdır.

o kazadaki c nin cam tavan olmadıgı soyleniyordu gerci cam tavanda olsa sac tavanda olsa kamyonun celik dorsesinin altına girmis.titanium olsa farketmez ...