Orijinalini görmek için tıklayınız : Turboda yaglama ve manifold baglantısı!
musa ALP
24-04-2011, 22:11
Aracımı turbolama istegim yılllardır var aklımda ama bunu fiiliyata geçirmek zaman aldı biraz ortam ve imkanın oluşmasını bekledik . ve sonuçta imkan zinciri tamamlandı ve şu anda parçalarının çogunu hazırladıgım projeye başlayacagım inş...
ARAÇ : SKODA FAVORİT.
KULLANACAGIM TURBO : CITROEN C3 TURBOSU
İNTERCOOLER ( TURBO SOGUTUSU OLARAK ) 1.3 DOBLO sogutucusu var elimde 0 onu kullanacagım .
Bi arkadaş daha bu araçtan turbolamıştı yıllar önce ankarada yanılmıyorsam ancakk pek dikkatli hatırlamıyorum hangi turboyu kullandıgını . benım elimde sıfır ayarında C3 turbosu var onu kullanacagım .... aklıma takılan en büyük sorn turboya yaglamayı nerden vermem gerektigiydi . düşündügümde mantıklı olarak buldugum tek yer yag müşürünü söküp yag müşürünün yuvasından turboya vermek . daha farklı bi fikri olan varmı yaglama ve manifoldun turboya baglanması konusunda. turboyu manifolda baglamak için araya bi flanş yaptım mecburen ... karşılamadı çünkü agızları turbo ile manifoldun.. daha farklı fikirleri olanlar iletirlerse sevinirim !
şimdiden ilgilenen herkeze sevgimi ,saygımı sunarım !
işte bunu bende takip ediyorum..
selam,
Öncelikle basarilar, skoda dan anlamam ama skodaya özel bi durum yoksa , yag müsürü dogru yer. Manifolt konusunda ise, uygun manifolt yapilmasi en dogrusu olucaktir ama flans kullananlarda var , isi fazla uzatmadan ve maliyeti düsürmek adina yapilabilinicek bi islem. Saglikli mi? Degil. Ama olur.
Kolay gelsin
Ne gerek varki bir sürü uğraş çıkartacak sana bunun için aparatlar var "sandwich plate" diye geçiyor fiyatları uygun al bir tane kafan rahat olsun çoğunun üzerinde müşür yeride var yağ basıncınıda okuyabilirsin.
http://www.avb-sports.be/files/product_image/1166884731/00003791.jpg
http://www.lotustalk.com/forums/attachments/f101/141271d1263998077-sandwich-plate-lotus-filter-sp1.jpg
Kolaylıklar dilerim ancak aracın karburatörlü ise çok uğraştıracak seni haberin olsun umarım istediğin şekilde bitirirsin projeni.
yağ müşürüne rekorcuda bir adet T bağlantı al.rekorcuya müşürü ve takacagın turboyu gösterirsen yardımcı olur. manifold için flanş yaptırabilirsin.iki adet flanş olacak biri manifold cıkısına biri turbo girisine göre.flansların arasınada yeterli genişlikte boru kaynatılacak.
yada direk manifoldu turboya kaynattır. :D :D :D
aynı turboyu bende kullanıyorum. IHI marka. benimki de çok az kullanılmış.bozuk diye sökülmüş.ama değilmiş.tamirsiz hiç oynanmamış. 1barda biniyorum.sıkıntı yok çok şükür.
kolay gelsin..
musa ALP
25-04-2011, 18:44
Ne gerek varki bir sürü uğraş çıkartacak sana bunun için aparatlar var "sandwich plate" diye geçiyor fiyatları uygun al bir tane kafan rahat olsun çoğunun üzerinde müşür yeride var yağ basıncınıda okuyabilirsin.
http://www.avb-sports.be/files/product_image/1166884731/00003791.jpg
http://www.lotustalk.com/forums/attachments/f101/141271d1263998077-sandwich-plate-lotus-filter-sp1.jpg
Kolaylıklar dilerim ancak aracın karburatörlü ise çok uğraştıracak seni haberin olsun umarım istediğin şekilde bitirirsin projeni.
Teşekkür ederim gösterdigin ürünü emin ol bulup uygun olanı alacagım kendime . karbüretörlü bi araçta bu işin bence imkanlar saglandıgında daha kolay olacagına inanıyorum. ama verim konusunu demiyorum yanlız verim konusunda hiçbir beklentim yok çünkü karburatör sistemi sıkıntılı bu tip olaylarda tam yansıtacagına inanmıyorum . biraz torku toparlaması benim için yeterli.
musa ALP
25-04-2011, 19:16
yağ müşürüne rekorcuda bir adet T bağlantı al.rekorcuya müşürü ve takacagın turboyu gösterirsen yardımcı olur. manifold için flanş yaptırabilirsin.iki adet flanş olacak biri manifold cıkısına biri turbo girisine göre.flansların arasınada yeterli genişlikte boru kaynatılacak.
yada direk manifoldu turboya kaynattır. :D :D :D
aynı turboyu bende kullanıyorum. IHI marka. benimki de çok az kullanılmış.bozuk diye sökülmüş.ama değilmiş.tamirsiz hiç oynanmamış. 1barda biniyorum.sıkıntı yok çok şükür.
kolay gelsin..
TURBO konusunda verdigin bilgiler için teşekkür ederim inş. benim turboda saglam çıkar öyle :D
Teşekkür ederim gösterdigin ürünü emin ol bulup uygun olanı alacagım kendime . karbüretörlü bi araçta bu işin bence imkanlar saglandıgında daha kolay olacagına inanıyorum. ama verim konusunu demiyorum yanlız verim konusunda hiçbir beklentim yok çünkü karburatör sistemi sıkıntılı bu tip olaylarda tam yansıtacagına inanmıyorum . biraz torku toparlaması benim için yeterli.
sen hiç merak etme seni fazlasıyla tamin edecek.karbüratörlü motorun turbolanması kadar mükemmel bişey yok.atmosferik de güzel ama.turbo bi başka.az bişey tork istiyorsun ama.o çoook fazla olacak emin ol. benim motor 1200cc. bu motorla bu kadar performansı düşünemiyordum bile... :icon_tup:
Teşekkür ederim gösterdigin ürünü emin ol bulup uygun olanı alacagım kendime . karbüretörlü bi araçta bu işin bence imkanlar saglandıgında daha kolay olacagına inanıyorum. ama verim konusunu demiyorum yanlız verim konusunda hiçbir beklentim yok çünkü karburatör sistemi sıkıntılı bu tip olaylarda tam yansıtacagına inanmıyorum . biraz torku toparlaması benim için yeterli.
Projenin sorunsuz tamamlanmasını dilerim. Sandwich plate bende bir tane var, fazla, kullanmıyorum. Dilersen özel mesajla ulaşabilirsin.
Turbo ayrı bir dünya, çok zevkli ama proje aşaması çok zorlu :) Kolaylıklar dilerim...
musa ALP
26-04-2011, 21:49
yani elinizde varsa başka birisinden almak yerine forumdan bi arkadaşımızdan almak benim için daha ii olur.projemde kullanmak için alacam ama benım aracıma uyum saglayıp saglamayacagını düşünüyorum aslında kafamda o var. bide bana bi fiyat söylerseniz bende müşürümü iptal edip bu ürünü alayım ona göre seçeçcemm ikisinden birini!
Bir karburatör daha turbolanıyor demek başarılar ve kolaylıklar dilerim elimden geldiğince bende yardımcı olmak isterim.
ERHAN SONGÜR
27-04-2011, 12:07
arkadşım ben skoda cıym ve skoda felicia turbo projem olmuştu
fakat gerek yok bence çünkü araç durmuyor frene baştıgın zaman dahada hızlanıyor
ben passat turbosu kullanmıştım
eger ben toplarım dersen krankı felicia krankı tak projende başarılar dilerim
musa ALP
27-04-2011, 18:21
arkadşım ben skoda cıym ve skoda felicia turbo projem olmuştu
fakat gerek yok bence çünkü araç durmuyor frene baştıgın zaman dahada hızlanıyor
ben passat turbosu kullanmıştım
eger ben toplarım dersen krankı felicia krankı tak projende başarılar dilerim
teşekkür ederim öncelikle başarı dileklerin için ! frenler konusunda uyarın için teşekkür ederim emiyn ol göz önunde bulunduracagım bu düşünceni. krank konusunda kendi krank ımın c3 turbosunu kaldıracagını fazla etkilenmeyecegini düşünüyorum ..bu projemde orjinal krankını kullanayım inş. bidahaki araç projelerimde krankı degiştirmeyi uygularım . şu an hem elimde krank yok hem benim aracımın motoru yeni sayılabilecek bi km oldu revizyon yapılalı! fazlada masraflı olmasından yana degilim açıkcası !
musa ALP
27-04-2011, 18:23
Bir karburatör daha turbolanıyor demek başarılar ve kolaylıklar dilerim elimden geldiğince bende yardımcı olmak isterim.
ben bu forumda pek zaman geçiremedim bundan önceki zamanlarda ama turboladıgınız kadetti duymuştum .. arkadaşlarımdan . ben tamirciyim ama yaşım daha 18 genç denilebilecek bi yaştayım bu benım bu tip ilk projem birz deneyimsiz kalabilirim yardımlarınız konusnda aklıma takılanları sorarım . biraz kafayı kullanarak altından kalkarım die düşünüyorum ama yinede deneyim önemli bu tip işlerde aklıma takılan şeyler olursa ulaşırım size emiyn olun !
ERHAN SONGÜR
27-04-2011, 18:52
teşekkür ederim öncelikle başarı dileklerin için ! frenler konusunda uyarın için teşekkür ederim emiyn ol göz önunde bulunduracagım bu düşünceni. krank konusunda kendi krank ımın c3 turbosunu kaldıracagını fazla etkilenmeyecegini düşünüyorum ..bu projemde orjinal krankını kullanayım inş. bidahaki araç projelerimde krankı degiştirmeyi uygularım . şu an hem elimde krank yok hem benim aracımın motoru yeni sayılabilecek bi km oldu revizyon yapılalı! fazlada masraflı olmasından yana degilim açıkcası !
benzin konusuda çok önemli km'de 600 700 lira yakıyor bunuda ekleyim :)
musa ALP
27-04-2011, 18:59
:D:D:D içimi kararttın valla :D tahmin ediyodum ama böyle bi rakam yani:D:D ne yapalım haftada 1 gün kullanırız:D
Öncelikle kolay gelsin kaç bar basıcaksınız? ve en merak ettiğimn yakıt yetişicekmi? fakire düşermi acaba? Bu yaşta o seviyeye gelmişseniz maşallah biz hala yaya spec. :D
musa ALP
28-04-2011, 13:14
Öncelikle kolay gelsin kaç bar basıcaksınız? ve en merak ettiğimn yakıt yetişicekmi? fakire düşermi acaba? Bu yaşta o seviyeye gelmişseniz maşallah biz hala yaya spec. :D
:D:D:D öncelikle teşekkür ederim . bu genç yaşta geldigim seviye 0 hala :D:D araç ailecek kullandıgımız bi araçtır şahsi kendi aracım degil. ancakk şahsi arabammış gibi kullanıyorum hep bende . o yüzden pekte bi yol kat edmiş degilim . 1 bar basan arkadaşlarımız var aynı turboyu kullanarak . benim içinde 1 bar kafidir yani fazlasıına gerek yok . yakıt konusundada hafta sonları kullanacagız mecburr yani başka türlü para yetişmezz bu tip bi uygulamadan sonra .!!
abdullah songür
28-04-2011, 13:24
1 bar falan basamassın ben 0.4 barda biniyordum
:D:D:D öncelikle teşekkür ederim . bu genç yaşta geldigim seviye 0 hala :D:D araç ailecek kullandıgımız bi araçtır şahsi kendi aracım degil. ancakk şahsi arabammış gibi kullanıyorum hep bende . o yüzden pekte bi yol kat edmiş degilim . 1 bar basan arkadaşlarımız var aynı turboyu kullanarak . benim içinde 1 bar kafidir yani fazlasıına gerek yok . yakıt konusundada hafta sonları kullanacagız mecburr yani başka türlü para yetişmezz bu tip bi uygulamadan sonra .!!
elektronik benzin pompası(ben mercedes'inkini kullanıyorum) ayriyeten bir de regülatör lazım olacak.ve bunun ayarının çok ii yapılması gerekiyor.regülatörü takıp ayarladıktan sonra karbüratöründeki geri dönüşü de iptal edeceksin.
bence ilk olarak lpg de çalıştır biraz gezdikten sonra benzin işine gir.
LPG'de yetiştirme gibi bi sıkıntın yok.Turbo zaten gerektiği kadarını çekecek kendine :)
çok yakma olayıda hallolmuş olur.benim şu anda full tam gaz gezersem lpg'de 30 kuruş yakıyor. karar senin...
redlinemst
28-04-2011, 17:41
1 bar falan basamassın ben 0.4 barda biniyordum
;) barlar havada uçuşuyo maşallah,o arabanın hakkıda odur fazlası haram olur bence
elektronik benzin pompası(ben mercedes'inkini kullanıyorum) ayriyeten bir de regülatör lazım olacak.ve bunun ayarının çok ii yapılması gerekiyor.regülatörü takıp ayarladıktan sonra karbüratöründeki geri dönüşü de iptal edeceksin.
bence ilk olarak lpg de çalıştır biraz gezdikten sonra benzin işine gir.
LPG'de yetiştirme gibi bi sıkıntın yok.Turbo zaten gerektiği kadarını çekecek kendine :)
çok yakma olayıda hallolmuş olur.benim şu anda full tam gaz gezersem lpg'de 30 kuruş yakıyor. karar senin...
araç lpg li değil arkadaşım. :)
musa ALP
28-04-2011, 18:53
1 bar falan basamassın ben 0.4 barda biniyordum
ben 1 bar basarım demedim 1 bar basan arkadaş varmış dedim.benım için ne kadar bastıgı önemli degil sonuçta Typer turbolamıorum bunun gittigi kadar durdurmakta var önemli olan benim için bu aşamada bu tip bi araçla bu projeyi tamamlamak o nedenle uuk rakamlarda bi performance beklentim yok.
musa ALP
28-04-2011, 18:59
elektronik benzin pompası(ben mercedes'inkini kullanıyorum) ayriyeten bir de regülatör lazım olacak.ve bunun ayarının çok ii yapılması gerekiyor.regülatörü takıp ayarladıktan sonra karbüratöründeki geri dönüşü de iptal edeceksin.
bence ilk olarak lpg de çalıştır biraz gezdikten sonra benzin işine gir.
LPG'de yetiştirme gibi bi sıkıntın yok.Turbo zaten gerektiği kadarını çekecek kendine :)
çok yakma olayıda hallolmuş olur.benim şu anda full tam gaz gezersem lpg'de 30 kuruş yakıyor. karar senin...
Ben fiat servisinde çalışıyorum bu benzinin yetişmemsi mevzusunu düşündüm bende baya o yüzden 2.0 marea benzin pompası buldum hurdaların arasından onu kullanacagım otomatigide slx otomatigyle degiştirecemm geri dönüşüde benzin otomatigine baglayacagım yani benım kafamda kroki böyle ama sonuçta ustamm ne derse o . o bu işlerde benden hem tecrübeli hem bilgili..
1 barmı :) 1 barda sorunsuz kullanabilirsen aracını daha ne istersin ? Hani bir söz var öp başına koy o misal yani :)
musa ALP
28-04-2011, 19:04
1 barmı :) 1 barda sorunsuz kullanabilirsen aracını daha ne istersin ? Hani bir söz var öp başına koy o misal yani :)
:D:D ben 1 bar basarım asarım keserim demedim . 1 bar basan varmış benım turbonun aynısıyla benimkide inş. öyle olur dedim :D:D henüz baglamış degilim turboyu ne kadar bastıgını basacagını bilmiyorum .
Benzin otomatiği dediğin sanırım motorun üzerindeki mekanik pompa ? Elektrikli pompaya geçiş yapacaksan ona gerek yok zaten ikisini bir arada kullanamazsın.Geri dönüşü benzin otomatiğine neden veriyorsun ? Sanırım senin otomatik dediğin şey ile benim anladığım şey başka şeyler.
Bir adet 3 bar elektrikli pompa ile bir adet basınç referanslı regülatör yeterli araya herhangi bir şey katmaya gerek yok işin stratejisi kuralı bu yani.
musa ALP
28-04-2011, 19:10
Benzin otomatiği dediğin sanırım motorun üzerindeki mekanik pompa ? Elektrikli pompaya geçiş yapacaksan ona gerek yok zaten ikisini bir arada kullanamazsın.Geri dönüşü benzin otomatiğine neden veriyorsun ? Sanırım senin otomatik dediğin şey ile benim anladığım şey başka şeyler.
Bir adet 3 bar elektrikli pompa ile bir adet basınç referanslı regülatör yeterli araya herhangi bir şey katmaya gerek yok işin stratejisi kuralı bu yani.
benim aracımda pompa yok otomatik var . egzantrikten aldıgı hareketle depodan benzin çeker karbüretöre basar. ben 2.0 marea pompasını depoya koyacagım depodan basması için . depodan regülatöre basacakk . regülatör yine görevine devam edecekk . sadece pompayı takmamdaki neden otomatigin sömürme yaptıgı benzin miktarını yükseltmek.
Tamam aynı şeyden bahsediyoruz otomatiğe ihtiyacın yok benzinin izlemesi gereken yol şöyle olacak pompaya pompadan regülatöre regülatörden direk karburatöre.Otomatiği araya koyarsan verim alamazsın aksine zararı olur düşüncesindeyim.
Umarım karburatörün basınç altında verimli çalışabilecek bir yapıdadır.Ben aracımda bir çok karburatörü denedim solex in bir çok serisinden tut weberin bir çok serisine kadar denedim tofaş slx karburatörü en sağlıklı ve sorunsuz çalışanı bunu tecrübe ettim.Orjinalden basınç altında çalışacak şekilde tasarlanmış karburatörler var renault 5 ve 11 karburatörleri mesela ancak temizini bulmak sanırım şans tamir kitlerini bile Türkiyede bulman zor yurt dışından sipariş vermen gerekiyor.
Ben aracımdan turbo sistemini söktüm belki çok titiz davranıyorum bilmiyorum ancak istediğim verimi daha önemlisi sorunsuzluğu bir türlü yakalayamadım belki bir renault 5 yada 11 karburatörü ile durum daha farklı olurdu bilemiyorum.Forumda bir arkadaş satıyordu 5 karburatörü ve regülatörünü ikisinin fiyatı 500 tl ye geliyor ben 600 tl ye ford taunus 2.0 motor + 5 ileri şanzıman alacağım bir iki ay sonra bana daha cazip geldi tercihimi o yönde kullandım.
musa ALP
28-04-2011, 21:19
Tamam aynı şeyden bahsediyoruz otomatiğe ihtiyacın yok benzinin izlemesi gereken yol şöyle olacak pompaya pompadan regülatöre regülatörden direk karburatöre.Otomatiği araya koyarsan verim alamazsın aksine zararı olur düşüncesindeyim.
Umarım karburatörün basınç altında verimli çalışabilecek bir yapıdadır.Ben aracımda bir çok karburatörü denedim solex in bir çok serisinden tut weberin bir çok serisine kadar denedim tofaş slx karburatörü en sağlıklı ve sorunsuz çalışanı bunu tecrübe ettim.Orjinalden basınç altında çalışacak şekilde tasarlanmış karburatörler var renault 5 ve 11 karburatörleri mesela ancak temizini bulmak sanırım şans tamir kitlerini bile Türkiyede bulman zor yurt dışından sipariş vermen gerekiyor.
Ben aracımdan turbo sistemini söktüm belki çok titiz davranıyorum bilmiyorum ancak istediğim verimi daha önemlisi sorunsuzluğu bir türlü yakalayamadım belki bir renault 5 yada 11 karburatörü ile durum daha farklı olurdu bilemiyorum.Forumda bir arkadaş satıyordu 5 karburatörü ve regülatörünü ikisinin fiyatı 500 tl ye geliyor ben 600 tl ye ford taunus 2.0 motor + 5 ileri şanzıman alacağım bir iki ay sonra bana daha cazip geldi tercihimi o yönde kullandım.
karburetör konusunda bi problem olacagını sanmıyorum . karburetörüm saglam ama bi problem çıkarsa dediginiz araçların karburetörüne bakarım . pompa ve regülatör için bana önerebileceginiz bi marka varmı?
taunus 2.0 lerde hatıraldıgım kadarıyla weber vardı otomatik jikleli . hayırlısı olur inşallah . projeleriniz iyi gerçekten inş. bizimkide anlamızın akıyla çıkarız.
Bu olay aslında karburatörün sağlamlığı ile değilde yapısı ile alakalı bir durum ama umarım bir tatsızlık yaşamazsınız.
Bu gün tekrar regülatör alacak olursam aem den başkasına bakmam benim düşüncem bu.Pompa olarak bosch olabilir.
;) barlar havada uçuşuyo maşallah,o arabanın hakkıda odur fazlası haram olur bence
araç lpg li değil arkadaşım. :)
benzinle o kadar çok ugrasmaktansa LPG takmak bence daha kolay gibi sanki bilmiyorum.reg ve fuel pump işinizi görür iyi bi ayarla.
1 barmı :) 1 barda sorunsuz kullanabilirsen aracını daha ne istersin ? Hani bir söz var öp başına koy o misal yani :)
ben kullanıyorum 1barda.hemde günlük. hemde hergün öpüyorum,başıma koyuyorum :D:D:D
musa ALP
28-04-2011, 23:30
ben kullanıyorum 1barda.hemde günlük. hemde hergün öpüyorum,başıma koyuyorum :D:D:D[/QUOTE]
:D:D:D varmı ustam bi problemi aracının vuruntu fln yapıyomu?
ben kullanıyorum 1barda.hemde günlük. hemde hergün öpüyorum,başıma koyuyorum :D:D:D
:D:D:D varmı ustam bi problemi aracının vuruntu fln yapıyomu?[/QUOTE]
avans verirsem yapıyor.avansı kıstım biraz.şu anda bi sıkıntım yok.
abdullah songür
30-04-2011, 09:24
:D:D:D varmı ustam bi problemi aracının vuruntu fln yapıyomu?
avans verirsem yapıyor.avansı kıstım biraz.şu anda bi sıkıntım yok.[/QUOTE]
helal olsun size biz cıvıc vtec leri 1.3 barda yürütüyoruz yarışlarda
sen günlük kulanımda:soru:
avans verirsem yapıyor.avansı kıstım biraz.şu anda bi sıkıntım yok.
helal olsun size biz cıvıc vtec leri 1.3 barda yürütüyoruz yarışlarda
sen günlük kulanımda:soru:[/QUOTE]
ilk taktığımızda bar saatini yanlış yere takmışım 20 25 psi!a kadar çıkıyordu.tabi o kadar olmayacağını biliyordum.sonra tam basıncın ölçülebile3ceği yere taktım.şu anda gerçek değer bu. vtecle bu çok farklı tabi.bide turbo minicik bişey o da çok önemli :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.