Orijinalini görmek için tıklayınız : START/STOP ve Turbo'nun Ömrü...
Aklıma takılıyor uzun zamandır. Biliyorsunuz artık araçlarda START/STOP özelliği yaygınlaşmaya başladı. Benim araçta da bundan var. Ayrıca otomobilimin makinesi de Turbo Dizel.
Durum böyle olunca araç trafikte durduğunda motoru kapatıyor. Yani bekleme vs. yok. Zaten atmosferik bir araç olsaydı hiç takmazdım. Ama Turbo olunca... İşler değişiyor.
Ne diyorsunuz START/STOP Turbo'nun ömründen yiyor mu? Ya da ona göre bir sistem yapmışlar mıdır? (Umarım yapmışlardır :) )
Jenerasyonuna göre değişiyor. İlk versiyonda evet, yağlama eksikliği yaşanıyordu bu yüzden seri üretime geçilmedi. 2. versiyonda bu sorun yok ancak bu sefer de motor çabuk çalışmıyor. 3. Jenerasyonda ise bunların hepsi aşıldı. Sadece silindirler duruyor ve marş motorsuz çalışıyorlar. Geri kalan tüm tesisat çalışmaya devam ediyor. Yağ pompaları da elektronik oluyor bunların yağlama gerektiğinde motor susukken bile sağlanıyor. Ama bu jenerasyon salt motora uygulanamıyor alternatörü komple farklı oluyor. Ve bu 3. jenerasyon da çok çok iyi korunuyor olsa da siyanürlü süper kapasitörler kullanılıyor. 3. jenerasyon şu an bir tek PSA grubunda var.. Yakında Ford ve Volvo dizellerde de görülebilir..
Teşekkürler Naman. Bu son jenerasyon sadece Peugeot'da varsa bizim ki ömürden yiyor demek... Hayırlısı olsun zaman... Değiştiririz zamanı gelince... :)
Alfa'da var ben kapatıyorum sürekli acılıp kapanıyor sinirim bozuluyor :D
Hayır yemiyor ilk jenerasyon sadece yiyiyordu yağlama noksanlığından dolayı.
Tabi ömür olayını da iyi tanımlamak lazım.. Ben ömür tükenmesini yağsızlık sebebiyle aşınması sarması dağılması olarak yorumladım.
Alfa'da var ben kapatıyorum sürekli acılıp kapanıyor sinirim bozuluyor :D
Ben genelde kullanıyorum. Tampon tampona trafikte genelde kapatıyorum. Tam anlamıyla alıştım diyemem ama yavaş yavaş uyum sağlıyorum...:)
Hayır yemiyor ilk jenerasyon sadece yiyiyordu yağlama noksanlığından dolayı.
Tabi ömür olayını da iyi tanımlamak lazım.. Ben ömür tükenmesini yağsızlık sebebiyle aşınması sarması dağılması olarak yorumladım.
Ben de o anlamda sormuştum. Teşekkürler...
Antalyalogy
27-04-2011, 22:07
Jenerasyonuna göre değişiyor. İlk versiyonda evet, yağlama eksikliği yaşanıyordu bu yüzden seri üretime geçilmedi. 2. versiyonda bu sorun yok ancak bu sefer de motor çabuk çalışmıyor. 3. Jenerasyonda ise bunların hepsi aşıldı. Sadece silindirler duruyor ve marş motorsuz çalışıyorlar. Geri kalan tüm tesisat çalışmaya devam ediyor. Yağ pompaları da elektronik oluyor bunların yağlama gerektiğinde motor susukken bile sağlanıyor. Ama bu jenerasyon salt motora uygulanamıyor alternatörü komple farklı oluyor. Ve bu 3. jenerasyon da çok çok iyi korunuyor olsa da siyanürlü süper kapasitörler kullanılıyor. 3. jenerasyon şu an bir tek PSA grubunda var.. Yakında Ford ve Volvo dizellerde de görülebilir..
Deniz hastayım senin bu teknik bilgine Irde rules forever :D:D:D
Jenerasyonuna göre değişiyor. İlk versiyonda evet, yağlama eksikliği yaşanıyordu bu yüzden seri üretime geçilmedi. 2. versiyonda bu sorun yok ancak bu sefer de motor çabuk çalışmıyor. 3. Jenerasyonda ise bunların hepsi aşıldı. Sadece silindirler duruyor ve marş motorsuz çalışıyorlar. Geri kalan tüm tesisat çalışmaya devam ediyor. Yağ pompaları da elektronik oluyor bunların yağlama gerektiğinde motor susukken bile sağlanıyor. Ama bu jenerasyon salt motora uygulanamıyor alternatörü komple farklı oluyor. Ve bu 3. jenerasyon da çok çok iyi korunuyor olsa da siyanürlü süper kapasitörler kullanılıyor. 3. jenerasyon şu an bir tek PSA grubunda var.. Yakında Ford ve Volvo dizellerde de görülebilir..
buradaki detaylara inebilirmiyiz? baya teknolojik cevaplar gelmiş merak ettim .
son jenerasyonda inanılmaz gelişmeler gözüküyor detaylı makaleler veya teknik dökümanları varmı bunların ?
1-sadece silindirler duruyor ve marş motorsuz çalışıyorlar (ne demek oluyor nasıl oluyor?)
2-yağ pompaları elektriklemi çalışıyor artık !
3-süper kapasitörler ne için kullanılıyor ?
selam
Detay tabiki mevcut ama başlık başlık veya aşama aşama değerlendirsek daha iyi olur sanırım.
Jenerasyonlarla ilgili STOP START wiki olarak aratmak gerekir sanırım. Aslında başlıktaki START/STOP yanlış.. Doğrusu STOP/START.. STOP önce yani..
1. ve 3. soru birbirlerinin cevabı.. Süperkapasitörler motorun çabucak çalışmasını sağlamak için gerekli olan gücü biriktirip basıyorlar.. Motorda bu sayede ort. 0,2 sn de, max 0,4 sn de çalışmış ve sürüşe hazır hale gelmiş oluyor. Süre kapasitörlerin şarj durumuna göre değişiyor.. Eğer 0.4 sn'nin üzerinde bir çalışma süresi riski varsa motor hiç stop ettirilmiyor.
Motoru da marş motoru değil, çift yönlü farklı bir alternatör çalıştırıyor. Bu alternatör hem klasik alternatör olarak çalışıyor hem de STOP-START sürecinde marş motoru görevi görüyor. Standart marş motoru ise olduğu yerde yatmaya devam ediyor.
2. soru aslında stop-start tan bağımsız bir mevzu. Ama detay gerekiyorsa EP6CDTX motorların yağlaması incelenebilir.. Peugeot RCZ'in 200bg'lik motorunda bu tesisat var. PSA'nın dediğine göre yaklaşık 2 bg tasarruf sağlıyor. 156 bg'lik EP6CDT de klasik yağlama var. 2011 Mini Cooper S'in 184 bglik motorunda da olabilir onu bilemiyorum. Motorunun kodu bildiğim kadarıyla EP6CDTM
Ben bu teknolojiyi sevmeye de başladım... Işıklarda beklerken felan sesiz oluyor. Boşuna yakıt harcamıyorsun dolayısı ile ne kadar çok yandı bu ışık stresini yaşamıyorsun... ;)
yanlız bu sistemde klima sanki biraz safe mode a geçer gibi oluyor yanlış mı biliyorum?
bilirkişi is back:) açıklamalar çok iyi:icon_tup:
Aman hocam bilirkişi mevzunu hiç hatırlatma başıma gelmeyen kalmadı :D
Okuduğumdan anladığımı yazıyorum sadece ötesi yok :)
başka forumlardan bildiğimiz nick:BİLİRKİŞİ = nick:Naman mıdır?
tamamdır, paylaşımlardan ve pc destek hizmetlerinden çok faydalanmıştım :) o sebeple sordum ;)
Detay tabiki mevcut ama başlık başlık veya aşama aşama değerlendirsek daha iyi olur sanırım.
Jenerasyonlarla ilgili STOP START wiki olarak aratmak gerekir sanırım. Aslında başlıktaki START/STOP yanlış.. Doğrusu STOP/START.. STOP önce yani..
1. ve 3. soru birbirlerinin cevabı.. Süperkapasitörler motorun çabucak çalışmasını sağlamak için gerekli olan gücü biriktirip basıyorlar.. Motorda bu sayede ort. 0,2 sn de, max 0,4 sn de çalışmış ve sürüşe hazır hale gelmiş oluyor. Süre kapasitörlerin şarj durumuna göre değişiyor.. Eğer 0.4 sn'nin üzerinde bir çalışma süresi riski varsa motor hiç stop ettirilmiyor.
Motoru da marş motoru değil, çift yönlü farklı bir alternatör çalıştırıyor. Bu alternatör hem klasik alternatör olarak çalışıyor hem de STOP-START sürecinde marş motoru görevi görüyor. Standart marş motoru ise olduğu yerde yatmaya devam ediyor.
2. soru aslında stop-start tan bağımsız bir mevzu. Ama detay gerekiyorsa EP6CDTX motorların yağlaması incelenebilir.. Peugeot RCZ'in 200bg'lik motorunda bu tesisat var. PSA'nın dediğine göre yaklaşık 2 bg tasarruf sağlıyor. 156 bg'lik EP6CDT de klasik yağlama var. 2011 Mini Cooper S'in 184 bglik motorunda da olabilir onu bilemiyorum. Motorunun kodu bildiğim kadarıyla EP6CDTM
Konu ve aciklamalar cok guzel benimde kafama takiliyordu zarari var midir yok mudur diye bu konu ilac oldu tesekkurler
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.