Orijinalini görmek için tıklayınız : 170 km/h ve ABS sorunsalı
mehmetRS
01-05-2011, 22:31
Arkadaşlar merhaba;
enteresan bir şekilde aracım 170 km yi geçince abs lambası yakıyor, sonra sönmüyor, kontak kapatıp açınca iki dakika sonra sönüyor, bu yüksek süratte yanmasının sebebi ne olabilir?
Araç ; 2001 model clio rs
Teşekkürler şmdiden
ABs devir sensörü hatası olabilir.
yavuz364
01-05-2011, 22:34
Aynı şey bende de 2-3 kere oldu ya :)
Vay be demek olabilen birşey miş, ben de kafayı yiyordum nasıl oluyo die.. tekerlek rulmanları değiştiğinden beri böyle..
mehmetRS
01-05-2011, 22:35
Aynı şey bende de 2-3 kere oldu ya :)
Vay be demek olabilen birşey miş, ben de kafayı yiyordum nasıl oluyo die.. tekerlek rulmanları değiştiğinden beri böyle..
aynen, arka ikisi değişmişti benim aylar önce..
ahmet3425
01-05-2011, 22:36
tekerlek sensörleriyle alakalı olabilir mi acaba :S valla enteresan bi sorun.
mehmetRS
01-05-2011, 22:37
yani servise gittim bir kere, valla arıza kaydını silelim tekrar deneyin dediler, hani dyno myno ayağına, teker hareketinin farklılıgından dolayı oluyor bazen bu, arıza kalıyor dediler ama demek ondan değilmiş..
sensorun kablosu yuksek suratte yerinde cikiyor olabilir, megane da basima gelmisti...
mehmetRS
01-05-2011, 22:48
kontagı kapatıp actıktan sonra iki dakika gecince tekrar sönüyor ışık ama.. yani bu kablo yerinden cıksa sönmez sanırım o ışık? cünkü 165 de bile yanmıyor 170 i gectiğim an yanıveriyor
yavuz364
01-05-2011, 22:58
Ben giderken kontağı kapatıp hemen açıyorum anında sönüyor :)
Cliosportve
01-05-2011, 23:03
BM RS önceki sahibinde aynı sorun vardı
Disklere giren sensörler var ABS sensörleri onları değişmişti sorun kalmamıştı ozamanlar
Bu lastikler sök tak yapılırken veya amortisör sökümlerinde zedelenebiliyor
Genelde o kabloları kimse iplemiyor çok hassastır onlar eğerki onlarsa vay haline :)
İkinci olasılık lastik çapları farkından oluyor
Arkalar 50 yanak önler 45 yanak
Bendede arkalar 16 jant önler 15 jant iken aynı sorunu her frenajda yapıyordu
Kontak aç kapa düzeliyor ama hikaye ileride tekrarlıyor
Deli olmuştum ABS beynini patlatıcaktım sinirden
Sonra özüme dündüm hepsini 45 yanak yaptım
Kafam kuşlar gibi rahat gram yanmadı :)
absli araçlarda aks rulmanlarında bi tür mıknatıs bulunuyor bu sayede tekerinizin o anki devri ölçülüyor virajlarda frene bastığınızda ebd yolda kalmanız için gerekli olan parametreleri üretiyor muhtemelen bu rulmanlarda yada sensörlerde problem var araç makinaya bağlandığında üretilen hata kodunun hangi sensörden geldiği ortaya çıkıyor
bu arada balans yapılırkende bu hatayı verir ancak herhangi bir arızaya neden olmaz...
mehmetRS
02-05-2011, 13:24
BM RS önceki sahibinde aynı sorun vardı
Disklere giren sensörler var ABS sensörleri onları değişmişti sorun kalmamıştı ozamanlar
Bu lastikler sök tak yapılırken veya amortisör sökümlerinde zedelenebiliyor
Genelde o kabloları kimse iplemiyor çok hassastır onlar eğerki onlarsa vay haline :)
İkinci olasılık lastik çapları farkından oluyor
Arkalar 50 yanak önler 45 yanak
Bendede arkalar 16 jant önler 15 jant iken aynı sorunu her frenajda yapıyordu
Kontak aç kapa düzeliyor ama hikaye ileride tekrarlıyor
Deli olmuştum ABS beynini patlatıcaktım sinirden
Sonra özüme dündüm hepsini 45 yanak yaptım
Kafam kuşlar gibi rahat gram yanmadı :)
zaten bu hafta 4 lastikte yenileniyor, umarım sıkıntı sadece lastik çapı ve dönme arasındaki oran farkındandır.
Kablodansa da yapacak bişey yok:) verip yaptıracağız artık
ahmet3425
02-05-2011, 13:30
ben bu konuda servisi tavsiye etmem sana kocasinanda kardeşler elektronik var bagdatlılar bile elektronik sorunlarda aracları onlara gonderiyorlar renault ve citroen agırlıklı calısıyorlar abs beyni enjeksiyon beyni sensorler vs her turlu elektronik aksam tamiri vs yapıyorlar fiyatlarıda uygundur.
benim eski meganımın airbag lambası yanıyordu servis 750 lira demisti. bahsettiğim yerde 250 liraya bitirmistim işi...
bilgin olsun diye yazayım dedim.
Cliosportve
02-05-2011, 20:29
Lastikler değişsin dene bakalım sorun kalkıcak mı
Çünkü Serkan bütün sensörleri yaptırmıştı
Eğerki kalkmaz ise sorun direk ABS sensörleri
Dediğim gibi çok hassas onlar
Fiyatlarıda biraz pahalıdır kırılmış zedelenmiş olabiliyor
Lastik sök taklarda dikkat şart
arka porya değişirken 2 tip model var, absli araçların poryaları yani sadece rulman takılırken dikkat edilmesi gerekiyor, takarken işçilikte hata olunca dediğiniz sorunu yapabiliyor... benm megane 2de benzer bir sorun yaşamıştım, ve 2 kere rulman değiştirmek zorunda kalmıştım...
abs kaptör devrelerinden biri bozuktur büyük ihtimal,yüksek süratlerde tekerin dönüş hızına yetişemeyip abs lambasını o yüzden yakar...
mehmetRS
02-05-2011, 21:05
abs kaptör devrelerinden biri bozuktur büyük ihtimal,yüksek süratlerde tekerin dönüş hızına yetişemeyip abs lambasını o yüzden yakar...
bakalım bu gün şu şehir efsanesi haline gelen lastik boyutu olayını deneyeceğim, 4 tane yeni lastik aldım michelin aldım gittim hatta :)
yarın bir yerlerde basıp deneme sonucunu buradada paylaşırım, yoksa şu kocasinandaki elektronikciye götüreceğiz artık napalım
Fatih Tosun
02-05-2011, 21:15
abs sensörünü değiştirin sorun kalmaz ama önce mıknatısını temizleyin birde öyle deneyin anlatımınıza göre elektironik sorun eğer kontak kapatıp açınca sönüyorsa büyük ihtimalle abs sensörü.sökülüşü çok kolay ya 5 alyanlık yada 10 anahtarlık bir vidası vardır kolay gelsin.
mehmetRS
03-05-2011, 10:27
abs sensörünü değiştirin sorun kalmaz ama önce mıknatısını temizleyin birde öyle deneyin anlatımınıza göre elektironik sorun eğer kontak kapatıp açınca sönüyorsa büyük ihtimalle abs sensörü.sökülüşü çok kolay ya 5 alyanlık yada 10 anahtarlık bir vidası vardır kolay gelsin.
bu akşam iş çıkışı denemek için yola vuracaktım kendimi:) çıkmadan önce söküp temizlerim onları o halde, daireyi ne kadar daraltırsak o kadar iyi, cok teşekkür ederim sağolun, temizleme konusunda özel önereceğiniz birşey varmıdır? yoksa baya baya silerek felanmı temizlemeliyim?
yavuz364
03-05-2011, 10:30
Bence lastikleri değiştirdiğiniz için önce temizlemeden deneyin :) sonra da temizlersiniz öyle denersiniz :D tabi oldukça iş o yüzden üşenmek gayet kaçınılmaz, hehehe
bu akşam iş çıkışı denemek için yola vuracaktım kendimi:) çıkmadan önce söküp temizlerim onları o halde, daireyi ne kadar daraltırsak o kadar iyi, cok teşekkür ederim sağolun, temizleme konusunda özel önereceğiniz birşey varmıdır? yoksa baya baya silerek felanmı temizlemeliyim?
mehmetRS
14-05-2011, 17:43
lastiklerin 4 ünüde gittim aldım. 195 59 15 ölcülerinde hepsi. geçen gün silivri yolunda bir kaç deneme yaptık, ortalama 230-240 olarak kadar lamba yanmıyor, sonrasında da yanmaz sanırım basmadım :D
Osman Bahadır
14-05-2011, 17:57
Sensör hataları belirli bir hıza bağlı olarak ortaya çıkmaz. Sarsıntıya, viraja, kaymalara, ivmelenmelere bağlı olarak arıza ikazı verir.
Lastik ölçü hataları ise tam ve net olarak nokta bir hızdan itibaren sorun çıkarır. İki lastik dönüşü arasındaki %hata payı töleransı tam olarak hangi hızda aşılırsa, hep o hızda arıza lambası yanar. Hatta tracking control olan bazı araçlarda ECU'nun gaza müdahalesi bile oluşabilir.
Sorununuz muhtemelen lastik çapıyla ilgiliydi.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.