Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : forester dyno benzin/lpg



ygtrn
10-05-2011, 18:38
benzin
Yiğit Toruns Fotos | Facebook (http://www.facebook.com/photo.php?pid=9520586&l=2d768a30f0&id=687584347)

lpg
Yiğit Toruns Fotos | Facebook (http://www.facebook.com/photo.php?pid=9520588&l=c23a266fa6&id=687584347)

evet bugün lpg ve benzinde aracı dynoya soktum, 1.1 barda ve sonuç benim için gayet tatmin edici....

ancak lpg'yi dahada iyileştirmek için neler yapılabilir fikirlerinizi almak isterim.....

XoR
10-05-2011, 19:05
facebook videos & photos :icon13:

levent
10-05-2011, 20:04
benzin;

http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/227569_10150291321034348_687584347_9520586_5179405 _n.jpg

lpg;

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/224184_10150291321104348_687584347_9520588_222948_ n.jpg

şöyle ekliyim ben yiğitin yerine, birde maşallah diyim ama lpg de güç aynı olmasına rağmen tekerdeki kaybın daha çok oluşu ile ilgili bir açıklama/fikir varmı ? merak ettim.

easy_rider
10-05-2011, 20:09
Sonuçlar çok güzel bence LPG de bile çok iyi netice almışsınız

TaGo
10-05-2011, 20:24
Specleride yaxarmisin, maasallah

BthnKrkt
10-05-2011, 20:30
hp deki fark yok olmasına rağmen tork ta fark varmıs birazcık ama lpgde bu kadar iyi olması şaşırtıcı birde lpg nin 4600 5400 devir arası biraz dalgalı gibimi banamı öle geliyor

ygtrn
10-05-2011, 22:24
td04 turbo, wrx intercooler, 60lık düz boru, ngk iridyum buji, hks evc6, k&n kutuiçi...

1.1 barda ölçüm yapıldı 1.2 de açıyorum arada.....

ygtrn
10-05-2011, 22:25
şöyle ekliyim ben yiğitin yerine, birde maşallah diyim ama lpg de güç aynı olmasına rağmen tekerdeki kaybın daha çok oluşu ile ilgili bir açıklama/fikir varmı ? merak ettim.

bu arada allah razı olsun :D

mmustu
10-05-2011, 22:25
maşallah ya torkta ve tekerde azıcık bir fark var ama olsun :D

yavuz364
10-05-2011, 22:28
215whp Çok güzel ya :) Her zaman dediğim gibi LPG nin gücü ;) :D hehehehe

İçinde ne olursa olsun Tüp iyidir ;)

ygtrn
10-05-2011, 22:30
hp deki fark yok olmasına rağmen tork ta fark varmıs birazcık ama lpgde bu kadar iyi olması şaşırtıcı birde lpg nin 4600 5400 devir arası biraz dalgalı gibimi banamı öle geliyor

banada biraz dalgalı gibi geldi, uzamn arkadaşlardan yorumlar beliyelim :)

Schumi
10-05-2011, 22:36
Ne marka aracın üstündeki kit. Beyini şu ebay den alınan kablolar ile programlanan teleflex mi ne öyle bişi olanlardan mı.

ygtrn
10-05-2011, 22:37
markası mtm.... prinle aynı enjektörleri kullanıyor (keihin)

ygtrn
10-05-2011, 22:38
bu arada lpg kiti için ankara quattro garage ve bekir ustaya bol bol teşekkürler :)

ygtrn
10-05-2011, 22:39
ufak güç kayıpları yeni yazılımla halledilebilir belki....

kit takıldığı zaman aracın üstünde orjinal küçük turbosu ve katalizörü vardı şimdi büyük turbo ve downpipe var ve yazılım hala aynı....

Emir_b16a
11-05-2011, 00:13
kardeşim maşallah 270 hp olupta 30 kuruş yakan tek adamsın heralde :D

Dou
11-05-2011, 00:15
yiğit tebrik ederim

inat ettin oldu :D

aviator35
11-05-2011, 00:19
lpg'nin gücü:D

ygtrn
11-05-2011, 00:56
yiğit tebrik ederim

inat ettin oldu :D

dahada olacak knka inşallah :D
senin tayyarada takak tüp :D

ygtrn
11-05-2011, 00:58
kardeşim maşallah 270 hp olupta 30 kuruş yakan tek adamsın heralde :D

knka intercoolerdaki kaçakları hallettikten sonra yakıt baya düştü, sonucu depodaki gaz bitince yazarım ama şuan 230km oldu ve 4 ışığın 2si halen yanmakta :D

Dou
11-05-2011, 01:01
kanka benim arabam subaru gibi km de 1 tl yakmiyo ben tupu evde yikanmak icin kullaniyom daha cok hahaa

pistonlarını degistirip basınc acarsan daha da fantastik bişeyler çıkar aslında :D

ygtrn
11-05-2011, 01:07
forgetli wf35li ve benim lpg kitinin aynısının olduğu bir forester ankarada mevcut knka.... ilerde bizde el atarız o işe bakalım :D

bu arada avansı bişekilde azcık açsak lpg için daha verimli olur diye düşünüyorum doğrumudur?
tabi benim aracın beyine müdahalede edilmiyor bakalım nasıl çözecez o işi.....

Maxi
11-05-2011, 03:41
yiğit değerler güzel güzel de altında yatan teknik veriler nedir ?
yani 1.1 bardaki afr ve egt falan nedir bunlarıda açıklasan
ayrıca bu gücü yazılım olmadanmı aldınız ? yani chip falan yokmu ? veya piggyback ?
sadece fuel cut defender ile boostu 1.1 mi açıyorsun ?

LPG yakıtına güzel bir örnek
özellikle, lpg tüüü kaka, hayatta takmam taksicimiyim ben diyenlere.

8.000rpm
11-05-2011, 06:53
mükemmel sonuçlar :)
allah kaza bela dert yüzü göstermesin :)
lpg + subaru formülü harika :D

yavuz364
11-05-2011, 07:20
bu değerlerde 1.8t ler de var :rolleyes:

kardeşim maşallah 270 hp olupta 30 kuruş yakan tek adamsın heralde :D

TaGo
11-05-2011, 08:49
Maaşallah diorum tekrar ama bir yerde bir yanlışlıl var.

Bildiğimiz TD04 ile 1.1 barda başka hiçbir yazılım hatta yakıt ayarlayıcısı olmadan alınacak en fazla güç 240-bilemedin 250 hp olur.

ygtrn
11-05-2011, 11:48
yiğit değerler güzel güzel de altında yatan teknik veriler nedir ?
yani 1.1 bardaki afr ve egt falan nedir bunlarıda açıklasan
ayrıca bu gücü yazılım olmadanmı aldınız ? yani chip falan yokmu ? veya piggyback ?
sadece fuel cut defender ile boostu 1.1 mi açıyorsun ?

LPG yakıtına güzel bir örnek
özellikle, lpg tüüü kaka, hayatta takmam taksicimiyim ben diyenlere.

hakan abim afr değerlerni tam okumadım log alamıyoruz malesef ancak son devirlerdede 11'e yaklaşıyor, 1.2 barda 11 12 gelip gidiyor....

evet dediğim gibi yanlızca evc6 ve fcd ile alınan sonuç yazılım yok ki sende biliyorsun benim araca yazılım olmuyor :)

ygtrn
11-05-2011, 11:51
Maaşallah diorum tekrar ama bir yerde bir yanlışlıl var.

Bildiğimiz TD04 ile 1.1 barda başka hiçbir yazılım hatta yakıt ayarlayıcısı olmadan alınacak en fazla güç 240-bilemedin 250 hp olur.

wrx intercooler ve 60'lık düz boruda var araçta.... torg garage da orhan usta bu speclerle 270 280 hp verir senin araç demişti ve tam bir nokta atışı olmuş :D

ygtrn
11-05-2011, 11:52
bu değerlerde 1.8t ler de var :rolleyes:

bak hele kıskandı :D:D:D:D:D:D:D

TaGo
11-05-2011, 11:52
kıskandım valla :)

TaGo
11-05-2011, 11:54
Bende 76 lık dümdüz boru ve 1.1 bar basıyorum (peakte tabi), sanmıyorum 250 hp bile verebilsin.

Kaldıki NASİOC tada takip ettiğim üzere eğerki sti tmic ve vf35 takarsak 1 barda alınan güçler yaklaşık 300hp oda güzel bir ayar ile. Ayardan kastım ***** onlarda wrx le başladığından ej205 onlar remap yapabilio. Biz onuda yapamıoz.

ygtrn
11-05-2011, 11:56
ha birde unutmadan forester'ın difransiyel oranları gc8'lere göre daha fazla orana sahip, daha çabuk devirleniyor ve gc8'lerin aksine 7200 değil 6500rpm çeviriyor, egzantrik mili birazdaha alt devir için herhalde.....

ygtrn
11-05-2011, 11:58
Kaldıki NASİOC tada takip ettiğim üzere eğerki sti tmic ve vf35 takarsak 1 barda alınan güçler yaklaşık 300hp oda güzel bir ayar ile. Ayardan kastım ***** onlarda wrx le başladığından ej205 onlar remap yapabilio. Biz onuda yapamıoz.

evet orhan usta bundanda bahsetmişti aynı şekilde :)

ygtrn
11-05-2011, 12:11
bu arada buradada bahsetmek isterim....
eskişehirde bitakım arkadaşlar 'o araç haytta 5küsür saniyelerde 0-100 yapamaz zart zurt felan' diye konuşmuş hatta bazıları paylaştığım 0-100 videosuna 'rampa aşşa çekilmiştir bu' yorumu yapmışlardı....

0-100'ü 6.6 saniye olan fn2 typeR'ı 1. viteste(20 30 ile giderken) bastığımızda tren, rolde ise tır kadar ayırdım bütün eses ahaliside oradaydı gördü.... :D

Ranthor
11-05-2011, 12:44
emme manifoldundaki basınca göre güç talimi yapmayın arkadaşlar.

MAF'dan kaç gram hava okuyorsun doğru bir cevap olur. Bu aracın kapak egzantrik yapısı farklı olabilir.
CZT td04 ile bu basınçlarda 300 hp in üzerine çıkabiliyor, mivec ve daha iyi üfleyen kapağı sayesinde, turbonun canını çıkararak

TaGo
11-05-2011, 13:12
kaç devir ve kaç sıkıştırmayla 1 barda 300hp?

Biraz zor gibi geldi bana çünkü

ygtrn
11-05-2011, 13:29
tekerlekte olan güç kaybına açıklama getirebilecek kimse varmı?

Maxi
11-05-2011, 13:39
tekerlekte olan güç kaybına açıklama getirebilecek kimse varmı?


271 hp engine
215 hp wheel power gözüküyor
kabaca 56hp kayıp

araç 4 çeker olduğundan %21 lik bir güç kaybı bence iyi bile sayılabilir yiit.

Dou
11-05-2011, 13:50
peki lpg deki daha fazla teker kaybını nasıl yorumluyorsun hakan abi? :D

TünayK
11-05-2011, 13:56
bu arada lpg kiti için ankara quattro garage ve bekir ustaya bol bol teşekkürler :)

bekırı ben kaybettım bulamıyorum yenı yerı neresıdır?lpg ısınde hakıkaten cok basaralı bır arkadas...

Maxi
11-05-2011, 14:06
peki lpg deki daha fazla teker kaybını nasıl yorumluyorsun hakan abi? :D

bilmem :)
ona da yorumsuz diyorum ne diyeyim

ygtrn
11-05-2011, 14:55
peki lpg deki daha fazla teker kaybını nasıl yorumluyorsun hakan abi? :D

bende bunu sormak istemiştim aslında :)

ygtrn
11-05-2011, 15:04
bekir ustayla azönce telefonlaştım... kaybın alınan gazın kalitesine göre bile etki edebileceğini söyledi.... ayrıca araca halen yeni lpg yazılımıda yapılmadı yazılım hala orjinal turbo ve katalizöre göre ayarlı....

benzinde(97oktan) lpgde petrol ofisinden

Maxi
11-05-2011, 15:11
bekir ustayla azönce telefonlaştım... kaybın alınan gazın kalitesine göre bile etki edebileceğini söyledi.... ayrıca araca halen yeni lpg yazılımıda yapılmadı yazılım hala orjinal turbo ve katalizöre göre ayarlı....

benzinde(97oktan) lpgde petrol ofisinden

hımm korkarım sen daha fark edemedin

benzinde de lpg de 271 hp çıkmış motor gücün ok ?
dolayısı ile kaka benzin , pis lpg , muhabbeti yapamayız .

ama benzinde tekerlek power 224hp
lpg de ise 215 hp

buna ne diyorsun ?


edit :
gerçi inişler çıkışlar var güç ve tork ta doğal olarak
onlardan birine denk gelmiştir, hem tekerlek te alınan güçlerin o anki hızları farklı farklı
10hp için konuşmaya değmez
(benim scooter 10hp falan 5 senedir biniyorum vay be)

ygtrn
11-05-2011, 15:24
10hp için konuşmaya değmez
(benim scooter 10hp falan 5 senedir biniyorum vay be)

:d:d:d:d:d:d:d:d:d:d

ahmet3425
11-05-2011, 16:26
tebrikler cok guzel sonuclar cıkmıs ortaya.

bu lpg de guc kaybının daha fazla olmasına bende anlam veremiyorum.

daha onceki lpg li aracımda dyno olcumu yaptırmıstım 108 benzin 106 lpg cıkmıstı ama yaklasık 6-7 beygir daha fazla kayıp soz konusuydu... hatta cıktıları hala duruyor...

ne olursa olsun sonuc mukkemmel.

yavuz364
11-05-2011, 19:19
var tabii ki :)
Dyno da ölçütüğün gerçek değer sadece tekerlekteki tork değeridir (tekerlekteki güç bile devir ile hesaplandığı için o anda dyno ayarlayan kim ise onun devir hassasiyetine kalmış :)
O yüzden motordaki gücü DYNO tamamen SALLLAMASYON olarak veriyor ;)
ve yine bu yüzden de motor gücüne boşuna bakmayın, önemli olan tüm dünyada geçerliliği olan whp = tekerlekteki beygir gücü dür....

tekerlekte olan güç kaybına açıklama getirebilecek kimse varmı?

kutsal
11-05-2011, 22:16
0 100 5 sanıye cok ıyı sonuc ben eskısehırdeyım eğer eskısheırdeysen bı 0 100 unu görmek ısterım açıkcası 270 bg dayno verısıde maşalah bızım 3 boy geçtiğin 306 nın dayno verısı yok senın arkanda geldığıne göre 200 ustu olarakmı hesaplayalım ?

ygtrn
11-05-2011, 23:23
valla 3 boymuydu değilmiydi onu ben bilmiyorum ama typeR'ı bi tır boyu kadar ayırdım 306da o typeRla aynı yürüdü.....

beygir hesabı size kalmış yorum yapamam ama typeR tam 200hp gücünde 1400kilo civarı bu bilgi belki yardımcı olur.....

ygtrn
11-05-2011, 23:30
Anmelden | Facebook (http://www.facebook.com/video/video.php?v=207269842646308)
subaru forester 0-100 - Car Videos on StreetFire (http://www.streetfire.net/video/subaru-forester-0100_2175651.htm)

1. videoyu görebiliyormusun bilmiyorum ama görüldüğü üzere tırdan bile fazla bi farkı var

ygtrn
11-05-2011, 23:32
bu arada slalomlarda eskişehirde olacam sende orada olursan görüşürüz tabiki...

kutsal
11-05-2011, 23:35
valla 3 boymuydu değilmiydi onu ben bilmiyorum ama typeR'ı bi tır boyu kadar ayırdım 306da o typeRla aynı yürüdü.....

beygir hesabı size kalmış yorum yapamam ama typeR tam 200hp gücünde 1400kilo civarı bu bilgi belki yardımcı olur.....
Senin 306'yı geçtiğin videolar var. Tır boyu yok fark. Bence sen biraz abartıyorsun aradaki farkı...
Type R 1300 kg.

JDM VTİ
11-05-2011, 23:36
....................................

kutsal
11-05-2011, 23:39
bu arada slalomlarda eskişehirde olacam sende orada olursan görüşürüz tabiki...

Slalom günü AÖ sınavlarım var; gelemiycem. Daha önce gelirsen görüşürüz...

ygtrn
11-05-2011, 23:40
sıkıntı olmazsa paylaşırmısın videoyu merak ettimde... bendede benim araçtan çekilen bi video var(araçta iki kişiyiz 306 tek kişi)
typeR ile tekbaşıma yürüdüm.....

kutsal
11-05-2011, 23:40
bu 306 mevzusu benim araç mı? (füme ss plaka)

Başka 306 ;)

ygtrn
11-05-2011, 23:42
bu 306 mevzusu benim araç mı? (füme ss plaka)

hiç bi bilgim yok araç 39 plaka sahibide adaşım yiğit.... karanlıkta rengi mavi gibi göründü bana :D

kutsal
11-05-2011, 23:48
sıkıntı olmazsa paylaşırmısın videoyu merak ettimde... bendede benim araçtan çekilen bi video var(araçta iki kişiyiz 306 tek kişi)
typeR ile tekbaşıma yürüdüm.....

306 yla olan videoda senın arac ıcı cekımınde 306 vıtes kacırıp bırakıyor sonra arkadan tekrar basıyor.ayrıca araç sahıbı vıdeoların koyulmasını ıstemıyor benım ıcın bı sıkıntı yok.yeni speclerınle bılınen bır yolda etraf gözukerek 0 -100 vıdeosu alırsan kımsenın kafasında soru işareti kalmaz zaten.polemik yaratmayada niyetim yok

ygtrn
12-05-2011, 00:02
306 yla olan videoda senın arac ıcı cekımınde 306 vıtes kacırıp bırakıyor sonra arkadan tekrar basıyor.ayrıca araç sahıbı vıdeoların koyulmasını ıstemıyor benım ıcın bı sıkıntı yok.yeni speclerınle bılınen bır yolda etraf gözukerek 0 -100 vıdeosu alırsan kımsenın kafasında soru işareti kalmaz zaten.polemik yaratmayada niyetim yok

daha önce karanlık bi yolda video yayınladım rampa aşşa çekmişsindir polemiği çıktı, ertesi gün e5'e çıkıp önce yolu sonra lpg düğmesini çektim ve kamerayı durdurmadan 0-100 videosu çektim ve rampa aşşa diyenlerden bi maşşallah cevabı bile gelemedi:)
bu bahsettiğim videoda aracım eski speclerindeidi ve 6 saniye civarı çıkmıştı

son specten sonra(büyük turbo 60'lık düz boru) çıktım bir video daha çektim(azönce paylaştığım video) busefer kimse gık çıkarmadı.... başlarına gelecekleri bildiklerindenmidir artık bilemem :)

senide anlıyorum benide yanlış anlamanı istemiyorum ama istek üzerine yarın sabah bi video çekebilirim, eski speck videosunuda paylaşabilirim.....

NOT: typeR ın 0-100ü 6.6 saniyedir ve 1. viteste kalkış yapmadan bastığımızda 2 3 tır boyu ayırıyorum.....

kutsal
12-05-2011, 00:04
daha önce karanlık bi yolda video yayınladım rampa aşşa çekmişsindir polemiği çıktı, ertesi gün e5'e çıkıp önce yolu sonra lpg düğmesini çektim ve kamerayı durdurmadan 0-100 videosu çektim ve rampa aşşa diyenlerden bi maşşallah cevabı bile gelemedi:)
bu bahsettiğim videoda aracım eski speclerindeidi ve 6 saniye civarı çıkmıştı

son specten sonra(büyük turbo 60'lık düz boru) çıktım bir video daha çektim(azönce paylaştığım video) busefer kimse gık çıkarmadı.... başlarına gelecekleri bildiklerindenmidir artık bilemem :)

senide anlıyorum benide yanlış anlamanı istemiyorum ama istek üzerine yarın sabah bi video çekebilirim, eski speck videosunuda paylaşabilirim.....

NOT: typeR ın 0-100ü 6.6 saniyedir ve 1. viteste kalkış yapmadan bastığımızda 2 3 tır boyu ayırıyorum.....

arkadaşım tır boyu milimiyle yazıyımmı :)50 metreden bahsedıyosun sen suan farkındasın dimi?

ygtrn
12-05-2011, 00:07
arkadaşım tır boyu milimiyle yazıyımmı :)50 metreden bahsedıyosun sen suan farkındasın dimi?

farkındayım......

kutsal
12-05-2011, 00:19
bitane e36 m3 bulup denermisin?

Emir_b16a
12-05-2011, 00:19
yargılıcağınıza varsa düzgün arabanız deneyin arkadaşlar fanatiklik yapmayın ortada idda yok bişi yok :) adam sonucum budur demiş koymuş vidyoyu inanmıosanız getirin denenen arabaların aynılarından yne denesin .

ygtrn
12-05-2011, 00:19
arkadaşım tır boyu milimiyle yazıyımmı :)50 metreden bahsedıyosun sen suan farkındasın dimi?

yazdığım diğer şeylerede vereceğin cevap varmı? birde yarın video istermisin?

ygtrn
12-05-2011, 00:22
yargılıcağınıza varsa düzgün arabanız deneyin arkadaşlar fanatiklik yapmayın ortada idda yok bişi yok :) adam sonucum budur demiş koymuş vidyoyu inanmıosanız getirin denenen arabaların aynılarından yne denesin .

bugüne kadarda nekadar bu tarz olay olduysa hepsi benim alehimde sonuçlandı knka hala daha bitmiyor.....

araç tüplü jip olduğu için insanlar inanmak istemiyor galiba :D sökücem bütün tesisatı takacam bitane station torosun üstüne işte ozaman tam olacak :D

kutsal
12-05-2011, 00:25
senın bana soracağın her soruya bende cevap var.e36 m3 0 100 5.5 m3 u gecıyorsun suan m3 cls yıde gecıyordun 0 100 une bakarrak gc8lerıde hatta ve buna benzer bırdunya araç neyse en hızlısı sensın hayırlı aksamlar;)

ygtrn
12-05-2011, 00:30
senın bana soracağın her soruya bende cevap var.e36 m3 0 100 5.5 m3 u gecıyorsun suan m3 cls yıde gecıyordun 0 100 une bakarrak gc8lerıde hatta ve buna benzer bırdunya araç neyse en hızlısı sensın hayırlı aksamlar;)

1.geçmem zorunamı gitti?
2. varsa m3'ün getir deneyelim sıkıntı yok....
3.geçmek geçilmek benim umrumda olmayan şeyler, bak ne yazıyor imzamda geçilmek istemeyen 1500hp küsür araca binicek, yani 270hp araca biniyorsam geçilmeyide göze almak zorundayım demek bu dünyanın en hızlısıyım demek değil.....
4.git al bi turbolu şahin geç beni, geçildiğimin videosunuda alıp ben koyacam internete hiç umrumda değil.....

ygtrn
12-05-2011, 00:34
ayrıca cevap klavyeden veriliyor olsaydı boşuboşuna gece dışarı çıkıp dünyanın benzinini yakmazdım.... buradan yazardım olur biterdi, forumdaki herkezde öyle yapardı....

kutsal
12-05-2011, 00:36
1.geçmem zorunamı gitti?
2. varsa m3'ün getir deneyelim sıkıntı yok....
3.geçmek geçilmek benim umrumda olmayan şeyler, bak ne yazıyor imzamda geçilmek istemeyen 1500hp küsür araca binicek, yani 270hp araca biniyorsam geçilmeyide göze almak zorundayım demek bu dünyanın en hızlısıyım demek değil.....
4.git al bi turbolu şahin geç beni, geçildiğimin videosunuda alıp ben koyacam internete hiç umrumda değil.....

geçmen zoruma gidemez senın araban turbo gecılen araç atmosferik kalkışlarda herkes benzınde olduğunu söyledı sen lpg yazmıssın ayrıyetten type r i en farklı gectığın vıdeoyu koymussun daha az farklı olanlarıda var type r buyuk ıhtımal basamamıstı cunku 306 ıle kafa kafaya gıden bı arac senın 3tır arkana dusemez 306 ıle aranızda okadar fark yok type r ın sahıbını hıc tanımıyorum emınım vıdeoların buralarda dolastığındanda haberı yoktur sen benım söledıklerıme cvp ver ondan sonra yenı sorularnı sor ok ;) m3 üm yok 106 ım var varsa klasmanımın arabası getır denerız yerım yurdum belli;)

kutsal
12-05-2011, 00:38
e gel ozmn benım yanımda 0 100 vıdeosu al beraber koyalım nete olurmu ?

ygtrn
12-05-2011, 00:46
306 ile 4 kere yürüdük 2si benzin 2si lpg.... ilk iki yürüyüş benzin son ikisi lpg ve son iki kalkıştan önce durup video çekmesi için yanıma adam aldım lpg'de ve iki kişi yürüdük........

typeR'la 1.vites 20 30 ile gireken basınca 3tır fark oluyor, o patinaja sarıyor ben 4çekerim yürüyüp gidiyorum, 2.vites 60'la basarsan sonuç çokdaha farklı olur acaba idrak etmeye başladınmı? aha videodada o sonuç çıkıyor....

benim videolarımıda koyabilirsin dediğim gibi sıkıntı yok koy görelim.....

ygtrn
12-05-2011, 00:47
e gel ozmn benım yanımda 0 100 vıdeosu al beraber koyalım nete olurmu ?

m3 getirsende olur, o dediğinde olur, istersen benzin ve lpg depolarını fullerim iyice ağırlaşır araba oda olur......

kutsal
12-05-2011, 00:52
m3 getirsende olur, o dediğinde olur, istersen benzin ve lpg depolarını fullerim iyice ağırlaşır araba oda olur......

sohbete bi konu aç ozmn m3 leri type rleri role davet et yürüyen araçlarla görelim videoları gc8leri çağır zevkle izleriz videolarıda geçenleri de tebrik ederiz bence çok mantıklı. hayırlı akşamlar bu konuya bidaha girmiycem videoları bekliyoruz sabırsızlıkla...

ygtrn
12-05-2011, 00:54
sana iyi geceler.....

Maxi
12-05-2011, 07:53
var tabii ki :)
Dyno da ölçütüğün gerçek değer sadece tekerlekteki tork değeridir (tekerlekteki güç bile devir ile hesaplandığı için o anda dyno ayarlayan kim ise onun devir hassasiyetine kalmış :)
O yüzden motordaki gücü DYNO tamamen SALLLAMASYON olarak veriyor ;)
ve yine bu yüzden de motor gücüne boşuna bakmayın, önemli olan tüm dünyada geçerliliği olan whp = tekerlekteki beygir gücü dür....


kesinlikle doğru, dyno teker gücünü fiziksel olarak ölçer ,motor gücünü ise hesaplayarak söyler. Doğru olan teker gücüdür,bir kaç mesaj önce uyuduk galiba

LPG teker gücü 9 hp falan düşük çıkmış
buna rağmen her iki motor gücü ise neredeyse aynı hesaplanmış .
sanırım dyno devir-tork veya başka bir şeyden yanılgıya düşmüş, önemli olan teker gücü.

aslında en doğrusu iki kağıdı üst üste koyup, eğrilere bakmak .


EDİT:
2 çıktıyı üst üste koyup birleştirecektim ama benim aptal photoshop hata verip kitleniyor
birisi yapabilirmi ?

_SeLim_07_
12-05-2011, 10:11
Maaşallah alet deli kaçıyo, banada sattırcan CZT yi aldırcan Forester'ı :D

ygtrn
12-05-2011, 10:43
Maaşallah alet deli kaçıyo, banada sattırcan CZT yi aldırcan Forester'ı :D

eyvllh ama czt çokdaha iyi yürür herhalde :)
bende senin arabana hastayım :)

ygtrn
12-05-2011, 10:44
kutsal arkadaşım ısmarladığın videolar geldi..... videolar bölümünde.....

_SeLim_07_
12-05-2011, 10:55
bu arada Type-R şöle gidiyo böle gidiyo desen oooooo süper derler ama forester'mış yada başka araç gidiyo dedin mi inanmazlar :D bi tek typer, vti vs. iyi gidiyo zaten, dünyanın en iyi arabaları onlar :D

ygtrn
12-05-2011, 11:41
bu arada Type-R şöle gidiyo böle gidiyo desen oooooo süper derler ama forester'mış yada başka araç gidiyo dedin mi inanmazlar :D bi tek typer, vti vs. iyi gidiyo zaten, dünyanın en iyi arabaları onlar :D

videolar bölümünü takip ediyormusun :D

ygtrn
12-05-2011, 12:53
kesinlikle doğru, dyno teker gücünü fiziksel olarak ölçer ,motor gücünü ise hesaplayarak söyler. Doğru olan teker gücüdür,bir kaç mesaj önce uyuduk galiba

LPG teker gücü 9 hp falan düşük çıkmış
buna rağmen her iki motor gücü ise neredeyse aynı hesaplanmış .
sanırım dyno devir-tork veya başka bir şeyden yanılgıya düşmüş, önemli olan teker gücü.

aslında en doğrusu iki kağıdı üst üste koyup, eğrilere bakmak .


EDİT:
2 çıktıyı üst üste koyup birleştirecektim ama benim aptal photoshop hata verip kitleniyor
birisi yapabilirmi ?

bi deniyim bende abi....

_SeLim_07_
12-05-2011, 13:56
videolar bölümünü takip ediyormusun :D

Takip etmez miyim :D dır dır eden kalmamıştır

Ufuk
12-05-2011, 19:46
Maşallah lpg bir araca göre çok güzel.

I-HANN
13-05-2011, 00:05
ne marka lpg kullandınız ?Lpg lerin %90 ı 4000-5000 devirden sonra benzine geçiyor ? yasizinki ?

gökberk
13-05-2011, 00:16
markası mtm minik abi, brc'ye ait bi firma(brcden 10kat daha iyi) prins ile aynı enjektörleri kullanıyor(keihin) ayarlar widenabd'a bakılarak yapıldı.....

Başka bir konudaki mesajı....

khan
13-05-2011, 00:37
yigit arabanda ne malzeme vardi senin, oem forester turbo, fcd, evc di mi? basinc kac 1.1 miydi?

Osman Bahadır
13-05-2011, 01:03
Tebrik ederim. Çok güzel bir sonuç elde etmişsiniz. LPG kullanımını da sonuna kadar destekliyorum. Bu şekilde bir test yaptığınız için de size ayrıca teşekkür ederim.

Gelelim yorumuma;

LPG'de AFR'yi tutturmuşsunuz. Orada sorun görünmüyor. Zaten ayarı wideband ile yaptık dediniz.

Ancak LPG regülatör basıncını takip edin. Yer yer basınçta dalgalanmalar olmuş olabilir. dynodaki dalgalanmanın sebebi de bu olabilir. MTM'de hangi marka model regülatör kullandılar bilemiyorum. *****, kırma kit. Onu da yazarsanız daha net yorum yaparım. 1500mbarlık mı? yoksa genius max mı? Ayrıca ECU olarak ne kullandılar? Bazı ECU'lar Rail basıncındaki dalgalanmaları hesaba katarak enjeksiyon sürelerini anlık olarak yeniden düzenliyor.

Dalgalanmanın bir başka sebebi de avans... LPG'de avansı ayrıca kontrol etmelisiniz. Piyasada çok nadir bazı LPG kitlerinde aracın avansına müdahale edebiliyorsunuz. Bu LPG ECU'larında aracın krank pozisyon sensörü sinyalini manipüle ederek avans verme şansınız var. Ve sadece LPG'de devreye giriyor. Benzindeki durumu da bozmamış oluyorsunuz. Ben kendi aracımda bu şekilde LPG'de her devir ve MAP değeri için avans ayarı yapıyorum. Bunun için harici geciktiriciler de var. Ama genelde sabit oranlı olarak çalışıyorlar. Halbuki sizin özellikle alt ve orta devirlerde yeniden bir ateşleme avansı yapılandırmasına ihtiyacınız var. Yoksa üst devirlerdeki avans LPG'de çok daha iyi verim sağlıyor. Bunu zaten dyno grafiğinizden de görüyoruz. Yani sakın avansı komple geciktirmeyin. Sizin ihtiyacınız alt ve orta devirlere yapılacak bir müdahale.

Bu arada bahsettiğim, her devirde, her TPS ve MAP değeri için ayrı ayrı mapping yapabilen, tip-in, tip-out ayarlanabilen, ayrıca aracın orjinal ECU'su müsade etsin veya etmesin LPG'de iken her devir ve MAP durumuna göre ayrı ayrı avans verme imkanı tanıyan LPG ECU'su sizin beğenmediğiniz BRC'nin TR'de pek de yaygın olmayan FAST, SEQ56 ve SEQ FLY kitlerinda var.

ygtrn
13-05-2011, 11:34
yigit arabanda ne malzeme vardi senin, oem forester turbo, fcd, evc di mi? basinc kac 1.1 miydi?

td04 turbo, wrx intercooler, fcd, evc6, 60lık düz boru, walbro pompa......

dyno 1.1de ölçüldü ama bazen 1.2 de açıyorum ben.....

ygtrn
13-05-2011, 11:42
Tebrik ederim. Çok güzel bir sonuç elde etmişsiniz. LPG kullanımını da sonuna kadar destekliyorum. Bu şekilde bir test yaptığınız için de size ayrıca teşekkür ederim.

Gelelim yorumuma;

LPG'de AFR'yi tutturmuşsunuz. Orada sorun görünmüyor. Zaten ayarı wideband ile yaptık dediniz.

Ancak LPG regülatör basıncını takip edin. Yer yer basınçta dalgalanmalar olmuş olabilir. dynodaki dalgalanmanın sebebi de bu olabilir. MTM'de hangi marka model regülatör kullandılar bilemiyorum. *****, kırma kit. Onu da yazarsanız daha net yorum yaparım. 1500mbarlık mı? yoksa genius max mı? Ayrıca ECU olarak ne kullandılar? Bazı ECU'lar Rail basıncındaki dalgalanmaları hesaba katarak enjeksiyon sürelerini anlık olarak yeniden düzenliyor.

Dalgalanmanın bir başka sebebi de avans... LPG'de avansı ayrıca kontrol etmelisiniz. Piyasada çok nadir bazı LPG kitlerinde aracın avansına müdahale edebiliyorsunuz. Bu LPG ECU'larında aracın krank pozisyon sensörü sinyalini manipüle ederek avans verme şansınız var. Ve sadece LPG'de devreye giriyor. Benzindeki durumu da bozmamış oluyorsunuz. Ben kendi aracımda bu şekilde LPG'de her devir ve MAP değeri için avans ayarı yapıyorum. Bunun için harici geciktiriciler de var. Ama genelde sabit oranlı olarak çalışıyorlar. Halbuki sizin özellikle alt ve orta devirlerde yeniden bir ateşleme avansı yapılandırmasına ihtiyacınız var. Yoksa üst devirlerdeki avans LPG'de çok daha iyi verim sağlıyor. Bunu zaten dyno grafiğinizden de görüyoruz. Yani sakın avansı komple geciktirmeyin. Sizin ihtiyacınız alt ve orta devirlere yapılacak bir müdahale.

Bu arada bahsettiğim, her devirde, her TPS ve MAP değeri için ayrı ayrı mapping yapabilen, tip-in, tip-out ayarlanabilen, ayrıca aracın orjinal ECU'su müsade etsin veya etmesin LPG'de iken her devir ve MAP durumuna göre ayrı ayrı avans verme imkanı tanıyan LPG ECU'su sizin beğenmediğiniz BRC'nin TR'de pek de yaygın olmayan FAST, SEQ56 ve SEQ FLY kitlerinda var.

4 Silindirli Sistemler (http://www.kitmtm.com.tr/?page_id=60)

bilgiler burada var, regülatör max genius dediğiniz gibi
peki benimde bir sorum olacak lpg ecusunu bahsettiğiniz avans'a müdahale edebilen ecu ile değiştirebilme imkanım varmı?

ygtrn
13-05-2011, 11:44
bu arada sizdeki kit nedir?

Osman Bahadır
13-05-2011, 11:52
Linkteki ECU BRC'nin FAST ECU'su. Bu ECU'de de bu özellik var aslında. Ama MTM'nin ara programında aktif midir bilemiyorum. Ama ECU'yu değiştirmenize gerek yok. Bendeki ECU ile aynı ECU sizdeki. Hardware olarak kapasitesi var. Ama software olarak yüklü olmayabilir. Onun da çözümü kolay.

Bu arada bahsettiğim ayarların yapılabilmesi için bu ECU'ye TPS, MAP, krank pozisyon sensörü, TDC sensörü gibi sensörlerin de bağlanı kalibre edilmesi gerekir.

ygtrn
13-05-2011, 12:00
benim bildiğim kadarıyla benim aracıma herhalngibir avans ayarı yapılmadı, beyine sensörleri bağlandımı onuda bilmiyorum....

eğer benim programımdan müdahale edilemiyorsa brc programıylamı çalıştıracaz? nedir çözümü?

birde aracı lpg de 15.5 gibi bir afr ile çalıştırmanın yolu varmıdır?

Alper_
13-05-2011, 12:13
tebrikler çok güzel sonuç :)

Osman Bahadır
13-05-2011, 12:38
benim bildiğim kadarıyla benim aracıma herhalngibir avans ayarı yapılmadı, beyine sensörleri bağlandımı onuda bilmiyorum....

eğer benim programımdan müdahale edilemiyorsa brc programıylamı çalıştıracaz? nedir çözümü?

birde aracı lpg de 15.5 gibi bir afr ile çalıştırmanın yolu varmıdır?


Önce bilgileri verelim, sonra sorulara gelelim.

Aracınızda mevcut olan regülatör BRC'nin en yüksek hacimli regülatörü. Çok güzel sonuçlar verir kendileri. Ancak basıncını çok açmamışlardır umarım. Regülatör basıncı benzin enjeksiyon süresi ile LPG enjeksiyon süresi birbirine eşit olacak şekilde ayarlanmalı. Bunu rölantide de kontrol edebilirsiniz. Basınç aşırı yüksek açılmışsa dalgalanma yapabilir. Düşük basınçta nispeten daha stabil bir çizgi görülür. Ama tabi ki devir döngüsünü kaçıracak, benzin enjeksiyonundan %50 ve üstü daha uzun LPG enjeksiyon süreleri oluşturacak kadar da kısılmamalı.

Aracınızdaki ECU ve tesisat TPS, TDC sensörü, Krank pozisyon sensörü, OEM ısı sensörü, OEM MAP sensörü bağlamaya ve ateşlemeyi kontrol etmeye muktedir bir ECU. Tek yapılması gereken gerekli bağlantıları doğru şekilde yapmak ve ECU'da kalibrasyon ve ayarını yapmak. Ama maalesef genelde bu ECU'yu devir bile bağlamadan, yalnızca sistemin harici map sensörü ile çalıştırıyorlar. Çünkü araç o şekilde de yürüyor. Sizde de muhtemelen, TPS, Krank pozisyon, oem MAP, oem ısı sensörleri bağlı değildir. Zaten TR'de bağlı ve ayarlı olan araca daha denk gelmedim.

ECU bunu destekliyor dedik. Ama MTM'nin arayüzünü hiç görmedim. Eğer gerekli menüler varsa BRC software'ine hiç geçmeden de herşey yapılır. Ama gerekli menüler yoksa o zaman iyi araştırıp BRC'nin uygun versiyonundaki ECU yazılımını aktarmak gerekebilir.

Gelelim AFR konusuna.

Şu anda aracınızı benzinle birebir aynı AFR ile mi yürütüyorsunuz?

Burada iki durum var. AFR'yi LPG'ye göre 15.5'te sabit tutabilirsiniz. Ama araç düzeltme yapacaktır. Bu durumda benzin haritası bozulacaktır. Elinizdeki ve benim de elimdeki:) ECU'da sadece openloop durumlarında, yani yakıt düzeltmesinin olmadığı, performans durumlarında yakıt haritasına müdahale edebileceğiniz bir opsiyon var, "enrichment table". Bu tablodan TPS değerine ve devire göre, örneğin 4000-4250 devir arasında TPS değeri %70 ve üzerindeyken, yani gaza %70'inden fazla basılıyken yakıtı %13 oranında artır veya azalt gibi müdahaleler mümkün. Ve bunu tüm TPS durumları ve tüm devirler için ayrı ayrı yapabilirsiniz. Ve bu düzeltmeyi openloop bölgesinde yaptığınız için de aracın orjinal benzin haritası bozulmaz.

TPS bağlanınca tip-in ve tip-out ayarını da yapabilirsiniz. Bu sayede gaza ani yüklenmelerdeki gecikmeleri veya teklemeleri veya gazdan çektiğinizdeki vuruntuları düzeltebilirsiniz.

"spark advance" menüsünden de ateşlemeyi her devir ve her MAP değeri için ayrı ayrı derece derece geciktirebilir veya öne alabilirsiniz. Bunun için de TDC ve CPS sensörlerinin ECU'ye bağlı olması gerekir.

ygtrn
13-05-2011, 12:50
Önce bilgileri verelim, sonra sorulara gelelim.

Aracınızda mevcut olan regülatör BRC'nin en yüksek hacimli regülatörü. Çok güzel sonuçlar verir kendileri. Ancak basıncını çok açmamışlardır umarım. Regülatör basıncı benzin enjeksiyon süresi ile LPG enjeksiyon süresi birbirine eşit olacak şekilde ayarlanmalı. Bunu rölantide de kontrol edebilirsiniz. Basınç aşırı yüksek açılmışsa dalgalanma yapabilir. Düşük basınçta nispeten daha stabil bir çizgi görülür. Ama tabi ki devir döngüsünü kaçıracak, benzin enjeksiyonundan %50 ve üstü daha uzun LPG enjeksiyon süreleri oluşturacak kadar da kısılmamalı.

Aracınızdaki ECU ve tesisat TPS, TDC sensörü, Krank pozisyon sensörü, OEM ısı sensörü, OEM MAP sensörü bağlamaya ve ateşlemeyi kontrol etmeye muktedir bir ECU. Tek yapılması gereken gerekli bağlantıları doğru şekilde yapmak ve ECU'da kalibrasyon ve ayarını yapmak. Ama maalesef genelde bu ECU'yu devir bile bağlamadan, yalnızca sistemin harici map sensörü ile çalıştırıyorlar. Çünkü araç o şekilde de yürüyor. Sizde de muhtemelen, TPS, Krank pozisyon, oem MAP, oem ısı sensörleri bağlı değildir. Zaten TR'de bağlı ve ayarlı olan araca daha denk gelmedim.

ECU bunu destekliyor dedik. Ama MTM'nin arayüzünü hiç görmedim. Eğer gerekli menüler varsa BRC software'ine hiç geçmeden de herşey yapılır. Ama gerekli menüler yoksa o zaman iyi araştırıp BRC'nin uygun versiyonundaki ECU yazılımını aktarmak gerekebilir.

Gelelim AFR konusuna.

Şu anda aracınızı benzinle birebir aynı AFR ile mi yürütüyorsunuz?

Burada iki durum var. AFR'yi LPG'ye göre 15.5'te sabit tutabilirsiniz. Ama araç düzeltme yapacaktır. Bu durumda benzin haritası bozulacaktır. Elinizdeki ve benim de elimdeki:) ECU'da sadece openloop durumlarında, yani yakıt düzeltmesinin olmadığı, performans durumlarında yakıt haritasına müdahale edebileceğiniz bir opsiyon var, "enrichment table". Bu tablodan TPS değerine ve devire göre, örneğin 4000-4250 devir arasında TPS değeri %70 ve üzerindeyken, yani gaza %70'inden fazla basılıyken yakıtı %13 oranında artır veya azalt gibi müdahaleler mümkün. Ve bunu tüm TPS durumları ve tüm devirler için ayrı ayrı yapabilirsiniz. Ve bu düzeltmeyi openloop bölgesinde yaptığınız için de aracın orjinal benzin haritası bozulmaz.

TPS bağlanınca tip-in ve tip-out ayarını da yapabilirsiniz. Bu sayede gaza ani yüklenmelerdeki gecikmeleri veya teklemeleri veya gazdan çektiğinizdeki vuruntuları düzeltebilirsiniz.

"spark advance" menüsünden de ateşlemeyi her devir ve her MAP değeri için ayrı ayrı derece derece geciktirebilir veya öne alabilirsiniz. Bunun için de TDC ve CPS sensörlerinin ECU'ye bağlı olması gerekir.

çok çok teşekkürler, dediğiniz herşeyi harfien kontrol edicem ona göre bir kalibrasyon daha yaptıracam, sağolun :)

Osman Bahadır
13-05-2011, 12:53
Hocam keşke imkan olsa da sen bana programa bağlanınca ana ekrandan itibaren ara menülerin, özellikle rölantide "data monitoring" ekranının ve "equipment type" ekranının screenshot'ını alsan ve buraya koysan çok daha iyi fikir yürütürüz.

ygtrn
13-05-2011, 13:06
program internette mevcut peki ben bağlantıyı mümkün kılamak için gerekli kabloyu nereden temin edebilirim? v e kablonun özellikleri kodu vs vs'si nedir?

Osman Bahadır
13-05-2011, 17:34
program internette mevcut peki ben bağlantıyı mümkün kılamak için gerekli kabloyu nereden temin edebilirim? v e kablonun özellikleri kodu vs vs'si nedir?

İnternetten programını indirip akşam müsait olunca bir bakayım ben. Hem bağlantı şemasına bakarak BRC kablonun uyup uymayacağını da söylerim. Hem de yapılacak sensör bağlantılarının pin numaralarını ve renk kodlarını yazarım.

Muhtemelen program aynıdır. Sanmıyorum farklı bir yazılım hazırladıklarını.

Konuşuruz.

Osman Bahadır
14-05-2011, 00:53
Sistemi inceledim. BRC MY-07 yazılımında sadece arka plan resmini değiştirmişler:) Zaten sistem isimleri de benzer.

BRC Fast'teki gibi her devir/tps tablolu enrichment tablosu yok. Ama burada da openloop leaning(openloopta fakirleştirme) var. Bunun için devir bağlı olması lazım. Lambda bağlantısı ve OBD bağlantısı da yapılırsa sensör değerlerini de görürsünüz. Ama zaten wideband var derseniz lambda ve OBD bağlantılarına gerek yok.

Yani openloopta AFR'yi maalesef tps'den veya map değerinden bağımsız olarak ayarlayabilirsiniz ancak. Olsun. Yine de ayarlanabilir. Yani aracın benzin haritasını bozmadan 15.5 veya istediğiniz herhangi bir AFR'de sabit kalabilirsiniz. TAbi sadece openloop'ta.

Driveability ayarları da BRC Fast ve seq56 kadar olmasa da BRC my07 kadar açık. Yani tip-in, tip-out ayarlarını devirden, tps'den ve map değerinden bağımsız olarak tüm devirler için sabit bir şekilde tek değerle ayarlayabilirsiniz. Bu da hiç yoktan iyidir.

Ateşleme avansı sekmesini hiç göstermemişler. Screenshot'ını görsem ona da yorum yaparım. Ama tesisat bağlantı şemasında krank pozisyon sensörünün nereye bağlanacağı, giriş ve çıkışı belirtilmiş. Yani avans ayarı da yapılabilinir. Ancak sekmeyi açık olarak görmeden her devir için ayrı ayrı avans ayarı yapılabilinir mi, onu bilemiyorum. Programı da kurdum ama araca bağlı olmadığından o menüye girmiyor.

Yani elde var;
- yüzeysel de olsa, tüm devirler için aynı da olsa sürüş konforu, yani tip-in, tip-out ayarı

- her tps veya map değeri ve her devir için ayrı ayrı tablo olmasa da belirli devir aralıkları ve sadece openloop durumu için zenginleştirme veya fakirleştirme imkanı

- avans ayarı imkanı, ama ayrıntısını sekmeyi göremediğimiz için bilmiyoruz. Muhtemelen her devir için vardır diye tahmin ediyorum. Ama diğer özelliklerden kırptıkları gibi bunu da kırpmışlarsa bilemem. Ama her halükarda belirli devir aralıkları için bile olsa avans ayarı yapabiliyor olduğunuz kesin.

Bu durumda tip-in tip-out için TPS'ye bağlı bir tablo olmadığından, zaten tesisatta TPS girişi de olmadığından TPS sensörünü bağlayamazsınız ve bağlamanıza da gerek yok.

Krank pozisyon sensörünü avans ayarı yapabilmek için bağlamanız şart. Onun girişi ve benzin ECU'suna çıkışı tesisatta var. Orada bir sorun yok.

Map sensörü girişi var. Ancak kitinizin içinde harici map sensörü var mı bilmiyorum. Olmayabilir de. Eğer yoksa, aracınızdaki MAP sensörünü bağlayıp kalibre ederek LPG ECU'suna okutabilirsiniz. MAP sensörüne bağlı hiçbir ayar yapmasanız bile ısı ve rakım sebebiyle manifold basıncında oluşabilecek farklılıkları sistemin hesaba katabilmesine ve buna göre sürekli düzeltme yapabilmesine imkan tanımış olursunuz.

Devir kesin bağlanacak. Girişi tesisatta var. Bağlanmamışsa da muhakkak bağlatın. Devir ve MAP bağlantısı düzgün bir harita için önemli.

Az sonra da bendeki sistemi yazarım.

Osman Bahadır
14-05-2011, 01:29
Bendeki sistemde ise ister 5 voltluk wideband sensörü, isterseniz 1 voltluk narrowband sensörü, isterseniz de her ikisini de LPG ECU'suna bağlayıp kalibre edebiliyor ve değerlere göre düzeltme ve ayar yapabiliyorsunuz.

http://i51.tinypic.com/9rsmms.jpg



Aynı şekilde aracın kendi TPS sensörünü bağlayıp, kalibre edip, TPS değerlerini görüp haritayı ve tip-in ve tip-out ayarlarını TPS'ye göre yapabiliyorsunuz.

http://i53.tinypic.com/2lvke3p.jpg



Aracın kendi MAP sensörünü veya kitin harici MAP sensörünü bağlayıp MAP'a ve devire göre harita oluşturabiliyorsunuz;

http://i51.tinypic.com/1znob6e.jpg



Lambda'yı bağlayınca isterseniz self-learning prosedürü ile LPG ECU'sunun aracın open-loop bölgesini kendisinin teşhis etmesini ve atamasını, ayrıca aracın belirlediği kendi düzeltme değerlerini görebiliyorsunuz;

http://i56.tinypic.com/2mx4dc4.jpg



İsterseniz kendiniz ayrıca müdahale edip openloop bölgesini genişletebiliyor veya daraltabiliyorsunuz. İstediğiniz her bölgeyi openloop tayin edip müdahale etme imkanınız var.

Enrichment Table'dan aracın normal LPG haritasına dokunmadan TPS'ye ve devire bağlı nokta atışı düzeltmeler yapabiliyorsunuz.

http://i55.tinypic.com/1zf5u2p.jpg



Her devir ve sizin belirlediğiniz manifold basıncı değerleri için ayrı ayrı flow correction yaparak özellikle ani gaza yüklenme ve gazdan çekmelerdeki akışı düzenleyebiliyorsunuz;




Vee en güzel kısmı, krank pozisyon sensörünü LPG ECU'su üzerinden geçirip aracın ateşlemesini sadece LPG'de ve sadece sizin belirlediğiniz, istediğiniz noktalarda ve istediğiniz miktarlarda geciktirebiliyor veya öne alabiliyorsunuz, üstelik MAP ve devir tablosu üzerinden;

http://i52.tinypic.com/2053505.jpg




Benim aracımdaki LPG ECU'su bildiğiniz standalone benzin ECU'su. Eskiden LPG için ayrı ECU yokken ilk çıkan bazı kaliteli sıralı sistem kitlerde böyle standalone ECU'ler vardı. Ama artık satılmıyor. Çünkü çok daha ucuza sadece piggy-back çalışan basit ama hızlı LPG ECU'ları piyasayı sardı.




Şimdi tüm bunları görüp hala bilinçli bir LPG kullanımına karşı olan varsa beri gelsin. O kişi ya bu işten anlamıyordur, ya da kendini kandırıyordur. Tabi ki Türkiye'de ben kendi aracım haricinde hiçbir araç üzerinde bu şekilde bir sistemin kurulduğunu ve bu şekilde işletildiğini görmedim. Bunu yapabilecek LPG'ci veya makine mühendisi olduğunu da sanmıyorum. Ama aracının mappingini yapan herkes biraz araştırma ve tesisat şemalarını kurcalamayla bu ayarları yapabilir ve aracı istediği gibi yürütebilir. Hatta aracın benzindeki orjinal haritasıyla verdiği güçten daha fazlasını elde edebilir. Yani aracına hem daha ucuza binebilir, hem de bir nevi chip tuning yapabilir(atmosferik araçlarda). Tabi ki gerekli tesisat, ECU, software, sensör bağlantıları ve bilgi olduktan sonra.


.

I-HANN
14-05-2011, 01:50
AC Schnitzer GP3.10 gas powered V10 coupe (http://www.motorauthority.com/blog/1026475_ac-schnitzer-gp3-10-gas-powered-v10-coupe)
Hartge builds 300+km/h LPG BMW 1-series (http://www.motorauthority.com/blog/1026982_hartge-builds-300km-h-lpg-bmw-1-series)

2007 yılıydı galiba :) 2011e geldik bizimkilerde halen tık yok nerdeyse:D

ygtrn
14-05-2011, 02:02
mükemmel açıklamalar çok çok teşekkür ederim.....
ek olarak kitimde harici map sensörü var :)

ygtrn
14-05-2011, 02:05
şimdi son bi toparlama yaparsak, aracın sadece normal bi şekilde yürümesi için lpg'ustalarının bağladığı sensörler dışında bağlanması gereken sensörler tam olarak nelerdir?

Osman Bahadır
14-05-2011, 02:14
şimdi son bi toparlama yaparsak, aracın sadece normal bi şekilde yürümesi için lpg'ustalarının bağladığı sensörler dışında bağlanması gereken sensörler tam olarak nelerdir?

Önce genel konuşalım, örneğin kendi aracımda olabilecek her sensör bağlı :) Sensör bağlamaktaki sınır LPG ECU'sunun tesisatı ve program. Motor üzerindeki her sensörü ECU'da girişi varsa bağlamakta fayda var. Tabi ki kullanılacaksa... Bende IAT, MAP, TDC, CPS, RPM, VSS, ECT, Lambda... ne varsa bağlı.

Senin aracın için konuşalım.

MAP harici olarak bağlı zaten. OEM MAP bağlamana gerek yok.

Düzgün haritalama ve müdahaleler için devir bağlamak şart. Şu anda bağlı değilse bağlat.

Ateşlemeye müdahale için krank pozisyon sensörü bağlamak şart.

Lambda ve OBD bağlanabilir ama wideband olduğu için gerek yok.

Diğer sensörleri bağlamana program ve ECU tesisatın müsaade etmiyor.


Bu işin asgarisi enjektör sinyalidir. LPG ECU'su enjektör sinyalinden deviri tahmin eder. Ama tabi cut-off'dan enjeksiyona geçince bocalar. TR'deki sıralı sistem kurulu araçların çoğunda enjektörler haricinde hiçbir sensör bağlı değildir veya ECU'nun böyle bir özelliği yoktur. Bazılarında sadece MAP bağlıdır. Tüm haritalama MAP'a göre yapılır.

ygtrn
14-05-2011, 09:45
son olarak birde laptoptan beyine girişi mümkün kılan kabloyu söylerseniz mükemmel olacak :)

Osman Bahadır
14-05-2011, 14:03
son olarak birde laptoptan beyine girişi mümkün kılan kabloyu söylerseniz mükemmel olacak :)

BRC'nin kablosu işinizi görür.

BRC bağlantı kablosu + RS232 to USB dönüştürücü alacaksınız. Dönüştürücünün sürücüsünü kurup bilgisayar kaçıncı com portundan gördüyse programdan bağlantı özelliklerinden onu seçip bağlanacaksınız.

Time-R
20-05-2011, 00:56
tebrik ederim kardesim masallah cok sakaci

duyduguma gore bagajdada muz kasalari varmis :D