Orijinalini görmek için tıklayınız : downpipe yapılmış turbo arçta geri basınç gereklimi??
mustafa_yaman
23-05-2011, 23:53
aracıma 63lük dp yaptırdm güsel bi ses ve performns için nsıl devm etmeliyim ve geri basınç gerklimi??
turbo araçlarda back pressure istenmeyen bir durumdur. turbodan sonra egzos sistemi mümkün mertebe free flow olmalı. Sistemde hiç susturucu olmasa daha iyi aslında ama gürültüye tahammülünüz yoksa hks, remus vb gibi bir son susturucu kullanabilirsiniz.
turbo arabada en iyi egsoz olmayan egsozdur......
tdipower
24-05-2011, 10:31
dostum cutout konusundada oldukça endişelenmişsin ama turbo araç için böyle birşeye ihtiyaç yok free flow sistem en iyisi
mustafa_yaman
24-05-2011, 10:46
borular 63lük remusum var 51lik birde ottom var 63lük hangisini kymamı tavsiye edersinz peki?
borular 63lük remusum var 51lik birde ottom var 63lük hangisini kymamı tavsiye edersinz peki?
mustafa bi sistem oturtamadık senin rc ye :D remusla ottoyu sat git bi hks al tak :D cut out uda neden begenmedin anlayamadık,polislede uğrasıcaksın egsozla boşu boşuna...
mustafa_yaman
24-05-2011, 13:55
abi zten c.tesi günleri kullanıyorm bi tek o gündede denk gelirsek polise yuh artık bana:D
utkuselamoglu
24-05-2011, 14:16
1 2 psi lık bi back pressure hiç olmamasından daha ii olur senin aracında.i hiç bp olmaması olayı stock makinalar için geçerli bi husus değil..
mustafa_yaman
24-05-2011, 15:52
cai yazılım ve 63 mm dp araçta
1 2 psi lık bi back pressure hiç olmamasından daha ii olur senin aracında.i hiç bp olmaması olayı stock makinalar için geçerli bi husus değil..
benim aracımda downpipe+egzoz yokken son süratım daha yüksekti.bununla alakalı olabilirmi acaba? araç 1.4 tsi singlecharger mhtd025 turbosu var.
ufak turbolu araçlar özellikle twinscrollular üstlerde basınc tutmakta biraz zorlanıyorlar. RC free flowu sevmiyor
aslında evet best exhaust no exhaust mantığı doğru gibi gelir insanlara ama neden ?
bunun nedeni zaten turbodan önce manifold ile turbo arasındaki oluşan yüksek basınctır bugün hepimiz 1 30R turboyu 10 psi basarak kullanmayız bacın yükseldikce turbo ile kapak arasındaki sıkıştırma cidddi sewiyelere çıkar ki normalde şu sekilde yapılmalı exhaust ikisi arasındaki basıncı ölçerek ( turbo ve manifold & exhaust ve turbo)
standart bir arabaya basınc bile basmadan o işi yaparsanız komple düz boruişini + değil - alırsınız işinize yaramaz
ufak turbolu araçlar özellikle twinscrollular üstlerde basınc tutmakta biraz zorlanıyorlar. RC free flowu sevmiyor
aslında alakası yo basıncı yükseltirsen hepsi freee flow u sewer ama günümüzdeki araçlarınhepsi PID şekilde basıncı kontrol ediyor ondan dolayı basıncı asen yükseltmeden exhaust u acarak yükseltemiyorsun
Benim dynoma bakabilirsiniz, asiri besleme konusunda.
51 lik sistem ile 76 lik sistem arasinda 0.5 hp fark var.
Cunku turbom hacmim hepsi az, sistemdeki bottleneck egzoz degil turbonun kendisi zaten, ozgun avansi birazcik acabiliriz demisti o kadar.
Tabi egt de dusus de var 50 derece gibi
Peki Sciroccolarda sc ve turbo var free flow mu daha iyi olur yoksa 76lık eksoz ilemı beslesek daha iyi olur?
Peki Sciroccolarda sc ve turbo var free flow mu daha iyi olur yoksa 76lık eksoz ilemı beslesek daha iyi olur?
76 bence çok fazl ben olsam komple 63 zorlardım MAx70
BlackEmperor
28-05-2011, 15:33
beyler benim cat back 63 lük sonda remus var ayrıca 70 lik downpipe yaptırdım. yani orj ebat neyse aynı o şekilde ,sadece 2. kat yerinde duruyor. ve suanki hali ile yazılımlı rc ile yürüyorum kafa kafaya gidiyoruz ( sadece yazılım var ) hem sorunusuz hemde susturucuyu takıncada baya sesi kesiyor uzun yola çok rahat gidilir. Merak ettğimi husus bi yerde okudugum bi yazı ile alakalı .2 katın olması gaz sıcaklığını yuksekttıği için daha hızlı bir akış sağladığı yönde bu haliyle belirli devirlerde turbo back egzozdan daha avantajlı gibi. Suan hissettiklerim soyliim alt devirler gayet güzel ustlerdede eskiye nazaran baya baya rahatlama söz konusu. standart rc ilede 3-4 boy fark oluyo 5. vitese kadar. sizce 2. katıda iptal edip yazılımdan önce turbo back yapsak daha mı iyi olur. bana cok fark etmeyecek gibi geliyor susturucu sesi kesmiyor turboback yapınca. sureklıde kullanıdğım bir araç oldugundan karar veremedim.
76 bence çok fazl ben olsam komple 63 zorlardım MAx70
teşekkürler , şimdi bi cok kişi orta susturucuyu iptal edip orjinal son susturucu ile kullanıyo bu sıkıntı yaratırmı ? son susturucuya kadar 63lük cekilse sorun yaratırmı yada böyle soruyım?
qtec düşünülse neresi daha uygun olur bide?
teşekkürler , şimdi bi cok kişi orta susturucuyu iptal edip orjinal son susturucu ile kullanıyo bu sıkıntı yaratırmı ? son susturucuya kadar 63lük cekilse sorun yaratırmı yada böyle soruyım?
qtec düşünülse neresi daha uygun olur bide?
qtec düşünme derim bulabilirsen Golf 5 Susturucusu ile komple egsoztzunu takabilirsin Gti olanın
Antalyalogy
29-05-2011, 22:12
qtec düşünme derim bulabilirsen Golf 5 Susturucusu ile komple egsoztzunu takabilirsin Gti olanın
Özgün neden qtech tavisye etmedin?Sesi falan kötü diye mi? Performansla alakalı bir durum mu?
Teşekkürler..
muRattini
14-06-2011, 06:35
Özgün neden qtech tavisye etmedin?Sesi falan kötü diye mi? Performansla alakalı bir durum mu?
Teşekkürler..
+1 ben de merak ettim bunu
satiliklar bolumunde yavuz364'ün ilani var, cnc üretimi egzoz vanalari, qtpden daha kaliteli ve daha ucuz. Qtpdense ben de onu tavsiye ederim =)
mechanic
26-07-2011, 15:44
madem konu qtp ye geldi.(motorlu-yaylı olanlar) tek kelime edeceğim bunula ilgili.
eğer o kapak kapanırsa , kapanıp kapanıp açılırsa turbo basmış devirli gidiyor iken,
komple contalarınızı yersiniz. ne kadar conta varsa işte ... motorunuz sağlamsa tabi yoksa motorun içine de 5bin lira düşebilir...
Geri besleme faydalıdır ve cadde tipi yüksek gücü olmayan (400hp-) araçlarda iyi birşeydir.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.