Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : td04 turbo upgrade?



ygtrn
20-07-2011, 12:48
arkadaşlar aracımın üzerindeki td04 turbounun sadece pallerini değiştirerek td05 e yükseltmek mümkünmüdür? bu iki turbonunda salyangozları aynımıdır?

eğerki uyar diyorsanız bu zımbırtı işimi görürmü?
Genuine Mitsubishi TD05H turbine 16G compressor wheels | eBay (http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Genuine-Mitsubishi-TD05H-turbine-16G-compressor-wheels-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem2a1163e01aQQitemZ18068 0384538QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccesso ries#ht_554wt_1165)

teşekkürler...

LegenD-R
20-07-2011, 20:34
Yetmedi dimi kanka :D

palamut
20-07-2011, 20:49
ikisinin mil çapları farklı buna eminim volvodada mitsubishi turboları kullanıldığı için.
egzoz housingi farklıdır onu da değişmen yada elindekini tornalatman gerekir bu mil için
turboda yatak değişimiyle farklı miller oturtulabiliyor gövdeye ama yinede iki gövdede de kullanılan mil uzunluğunun aynı olması lazım uydurulma ihtimali var ama bence turbocu parmağı değmiş bir turbodansa sıfır bir turbo almanı yada iyi durumda elleniksiz bir çıkma bulmanı tavsiye ederim piyasa çin malı parçalarla dolu ve yapılan revizyonlar çok da verimli olmuyor çoğunlukla

Ranthor
20-07-2011, 21:31
mitsubishi turboları ile ilgili bir makalem vardı bir yerlerde bakabilirsin.

td25 tf35 td04 td04L td04HL bunlar egzoz tarafları
10T 12T 14G 16T bunlar emme tarafları. senin turbonun 14g olması lazım.
bu arada en iyi seri T 'dir , alfabede sona gidildikçe teknoloji artar.

Hibrid bir turbo yapmak istiyorsun fakat bunu alsan, bir de emme salyangozu alman lazım.
bir şekilde birleştirsen balans tutacak, tutsa da ne kadar dayanacak belli değil.

kişisel görüşüm dokunma

rebel
21-07-2011, 09:19
td04 turbo 1.6 bara kadar desteklıyor dıye bılıyorum. araç suan kac bar da calısıyor ? eğer daha düşük bar da yürüyosa upgrade yerıne basınc aç kardesım

XoR
21-07-2011, 09:24
td04 turbo 1.6 bara kadar desteklıyor dıye bılıyorum. araç suan kac bar da calısıyor ? eğer daha düşük bar da yürüyosa upgrade yerıne basınc aç kardesım

td04 ve 1.6 :)

1.1'den sonra td04 olur fön makinası ;)

Motor içine güveniyorsan Sulhiden 20g'yi al Fmic yap 1.0 bile fazla gelecek zaten sana 20g ile.

ygtrn
21-07-2011, 09:27
1.6 lara çıkıyorda peak olarak çıkıyor 6500 rpm'de 0.9 a kadar düşüyor...

ben 1.2 bar basıyorum sonlar yetmiyor....

peki bi td05 turboyu nereden nasıl temin ederim piyasada hiç rastlamadım bu turboya...

hangi araç bu turboyu kullanıyor?

ygtrn
21-07-2011, 09:29
td04 ve 1.6 :)

1.1'den sonra td04 olur fön makinası ;)

Motor içine güveniyorsan Sulhiden 20g'yi al Fmic yap 1.0 bile fazla gelecek zaten sana 20g ile.

yok o tarz işe girmem... 1.si şanzıman yüzünden 2. si motor içi zır stoc 3. sü alt devirlerimi çok seviyorum hiçbi kuvvet bana fmic yaptıramaz :D:D:D:D

ygtrn
21-07-2011, 09:35
bide asıl merak ettiğim bu td05 in vf serisi turbolarla olan kıyaslaması...

şimdi ben ihtiyacıma göre turbo bakıyorum ve tahminimce vf serisi bi turbo benim araca gereksiz olacak... şöyleki 1.2 1.3 ten fazla basınç basmıyacam hem şanzıman hem motor için, istediğim tek şey turbonun son devirlerde bitmemesi ve çok gecikmeden dolması, zira vf serisi bi turbo bizim araçlarda 4000rpm gibi doluyor yanılmıyorsam ve 6500 çeviren bi araç için bence çok geç kalıyor.....

ygtrn
21-07-2011, 09:42
TD05 TD05H 20G TUBRO CHARGER+INTERNAL WASTEGATE | eBay (http://cgi.ebay.com/ebaymotors/TD05-TD05H-20G-TUBRO-CHARGER-INTERNAL-WASTEGATE-/110717739158?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Make%3ASubaru&hash=item19c74aa096#ht_4525wt_928)

WRX IMPREZA STI 02-07 TD05H-20G OEM TURBO REPLACEMENT | eBay (http://cgi.ebay.com/ebaymotors/WRX-IMPREZA-STI-02-07-TD05H-20G-OEM-TURBO-REPLACEMENT-/320724482635?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Make%3ASubaru&hash=item4aacab3a4b#ht_4038wt_948)
NEW 02-06 SUBARU IMPREZA WRX/STi TD05 16G BOLT ON TURBO | eBay (http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NEW-02-06-SUBARU-IMPREZA-WRX-STi-TD05-16G-BOLT-TURBO-/250859166740?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item3a685f1c14#ht_3525wt_939)

peki bu linklerdeki turbolar iş görürmü sizce? fiyatlar gayet uygun görünüyor

TaGo
21-07-2011, 09:44
vf35 td04 ile aynı devirde dolmaya başlıyor 2500 lerde. Ancak çok daha öte devirlere kadar devam ettiriyor istikrarını. vf35 çok klişe bir seçim ama tam senimn isteğini karşılayacak turbo.

vf35 ile 1.1 bara ayarlanmış bir turbo ile 4000 lerde bu basınca bir oturursun taa 6500 lere dek düşmes

ygtrn
21-07-2011, 09:46
sağol tarkan abi ama şu faktörde var vf turbolar fena pahalı ebay de bile 1200 dolar falan :D

TaGo
21-07-2011, 09:49
türkiyede 700 tl ile 1000 tl arasında. çıkma tabiki. bakımı yapılmış düzgün vf35 1000tl anca vardır. bu arada şanzımandan korkma, bende kırdım ama normaldir kaç yaşında araçlar. Değiştirdim değiştireli 1.2 barla yürüdm deflarca roll yaptım tık yok.

ygtrn
21-07-2011, 09:56
ben geçen viscous u kırdım ama çok fena kaçtı abi :D:D:D:D:D

__FrK__
21-07-2011, 10:07
vf22 yada vf34 :D bulabilsen de bulsan yada bu ebay işi muadil turbolar iş görürmü gerçekten

cem06
21-07-2011, 10:10
ucuz diye ebay malı cin isi turbo sakın alma alayı cop onların...godspeed cxracing bunlarda markalı ucuz ama bi farkı yok cin malından...

vf 35 34 43 48 22 39 bunlar senin isini gorur...
bende arıyorum kac aydır vf serisi turbo bulamadım :)))

TaGo
21-07-2011, 10:13
96 larda td05 çıkıyor normalde, bizimkilerden bir tık daha iyi. hatta onlar hybrid halde super16g oluyorlar, onlarada niyet edebilirsin.

Ranthor
21-07-2011, 10:16
wastegate'i değiştirdin mi? değiştirip üst devirde de basmasını sağlayabilirsin td04 ün istediğin basınçları.
Fakat çok ısınacak, IC yi büyütmen lazım.

td05 alacağıma td04 + büyük cooler + wg upgrade yapardım ben

__FrK__
21-07-2011, 10:18
96 lar vf22 değil mi

TaGo
21-07-2011, 10:19
td04 zaten 5500 lere kadar 1.2 leri bile basabiliyor ama sonrasında çok ciddi bir düşüş veriyor hatta 7000dd lere kadar devam edersenbu basınç 0.6 lara kadar geri gelebiliyor.

upgrade için üzerinde çalışmaya bile değmeyecek bir turbo çünkü çok alternatifi var.

cem06
21-07-2011, 10:20
wastegate'i değiştirdin mi? değiştirip üst devirde de basmasını sağlayabilirsin td04 ün istediğin basınçları.
Fakat çok ısınacak, IC yi büyütmen lazım.

td05 alacağıma td04 + büyük cooler + wg upgrade yapardım ben

bende wrx intercooler ve external var yinede ustlerde feci basınc dusuyor bide 1.3den sonra bi fark yok sıcak ufluyor...

Ranthor
21-07-2011, 10:25
bende wrx intercooler ve external var yinede ustlerde feci basınc dusuyor bide 1.3den sonra bi fark yok sıcak ufluyor...


istersen zorla basıncı yüksek tutabilirsin ama deli gibi sıcak IAT olur, ateşleme derecesini ( avans diyorlar) acayip geri çekmek zorunda kalırsın back pressure dan dolayı

TaGo
21-07-2011, 10:29
avans vurması bu arabalrda affa gelecek şey değil :)

hiç maceraya gerek yok. direkt vf34-vf35 birde büyük cooler tamamdır. bu setupla 300hpler yakalanabiliyor 1.2 barda

cem06
21-07-2011, 10:31
iat egt tavan yapıyor zaten ignition advance yapıp 1.7 basınctaki gidisiyle normal 1.3teki gidisi arasında fazla bi fark olcagını sanmıyorum...

__FrK__
21-07-2011, 10:31
ben vf34 internal orjinal cooler ile 3000 gibi başlıyorum 5000 civarı 1,2 doluyorum 7000 e kadar da 1,1 e dahi düşmeden gidebiliyorum

TaGo
21-07-2011, 10:33
Faruk oraya buraya gidionda bi video çek bilader :D

__FrK__
21-07-2011, 10:38
Faruk oraya buraya gidionda bi video çek bilader :D

parlıament sinema kuşağı :D çok çalışıyorum çook yakında tatıle cıkıcam ınsallah o zaman

ygtrn
21-07-2011, 13:45
benim aracım 6500 çevirdiği için wesgate upgrate ile 1.2 ler üst devirlerdede rahat yakalırm gibime geliyor ancak yinede merak ettim bu attığım linklerdeki turbolar harbi td05 mi? yoksa iş görmez turbolardanmı? çünkü fiyatları gayet uygun....

bu arada aracımda wrx intercooler var ne derece iş görür bilemem....

02-06 ALL SUBARU IMPREZA WRX/STI Y PIPE+TOP INTERCOOLER | eBay (http://cgi.ebay.com/ebaymotors/02-06-ALL-SUBARU-IMPREZA-WRX-STI-Y-PIPE-TOP-INTERCOOLER-_W0QQcmdZViewItemQQfitsZMakeQ3aSubaruQQhashZitem19 c742ed3fQQitemZ110717234495QQptZMotorsQ5fCarQ5fTru ckQ5fPartsQ5fAccessories#ht_2786wt_1165)

bu linkteki intercooler nasıldır sti intercoolera göre verimlimidir? boyutu daha büyük ancak soğutma kanalları çok sık değil gibi..... fiyatı harika ama :D

ygtrn
21-07-2011, 13:47
wastegate'i değiştirdin mi? değiştirip üst devirde de basmasını sağlayabilirsin td04 ün istediğin basınçları.
Fakat çok ısınacak, IC yi büyütmen lazım.

td05 alacağıma td04 + büyük cooler + wg upgrade yapardım ben

wesgate upgrade ne şekilde yapılabilir? yine internal mi kullanacam yoksa externalmi? ve nereden temin ederim kaça patlar? :D

TaGo
21-07-2011, 13:49
Yapılan testelrde en verimli cooler sti orjinal çıkıyordu. Bu diğer benzer ölçüdeki cooler lar ise iç yapısı gereği çok işlevsel değildi.

ygtrn
21-07-2011, 14:27
vf29 nasıl bi turbodur?

cem06
21-07-2011, 16:51
IHI turbo.
The VF series (VF22, VF23, VF24, VF29, VF30) are the most common direct replacement turbos. All VF-series turbochargers use the same roller bearing, water-cooled core assembly. The differences are in their wheels and housings to achieve different flows.

The VF22 has the largest potential for peak horsepower. In other words, in the IHI model range, the VF 22 supports the highes boost levels. It is capable of running up to 25 psi. Because it is a roller bearing turbo, turbo lag is minimal...the boost comes on around 3300 rpm. Expect to max out the VF22 somewhere in the 400-450 hp range.

The VF23 starts the middle ground. It comes on boost around 3100 rpm and is capable of running 20 psi of boost. Expect to max out the VF23 somewhere in the 300-350 hp range.

The VF 24 starts to come on around 2900 rpm and will significantly improve power through the midrange over the stock TD04 turbo. However, the VF 24 is only capable of running around 17 psi.

The VF23 and VF 24 are a great replacement for those who value drivability higher than maximum power.

The VF29 & VF30 delivers a very wide increase in torque over the standard TD-series turbos. It is important to note that the VF30 is not a roller bearing turbo.

-------------------------------------------------------------------------------

IHI Turbos


VF22

This turbo has the highest output potential of all of the IHI VF series turbos and is the best choice for those who are looking for loads of top end power. The top end power however, does not come without a cost. The VF22 spools significantly slower than the rest of the IHI models due to the larger P20 exhaust housing and is much less suited for daily driving than some of the other models. Although the largest VF series turbo, the VF22 is not quite optimal for stroked engines or those who wish to run more than 20PSI of boost.

VF23

This turbo is considered a great all-around turbo. Like the VF22 it utilizes the largest P20 exhaust housing. This housing is mated with a smaller compressor housing of the of the VF24. This turbo is considered optimal in applications with range from mild to slightly wild. It does not have the same top end power of the VF22, but spools up significantly quicker.

VF24

This turbo shares its compressor housing with the VF23 however, this housing is mated with a smaller (P18) exhaust side. The smaller characteristics of this turbo allow it to provide ample bottom end power and quick spool. This turbo is very popular for Imprezas with automatic transmissions and Group N rally cars.

VF28

This turbo came standard on the STi Version 5. In terms of overall size, it is smaller than the VF22, VF30 and VF34, and about same size as the VF23.

VF29

This Turbo is nearly identical to the VF24, with the same compressor and exhaust housings. However the compressor wheel in the VF29 is has been changed slightly. The changes made to the compressor wheel in this model are generally viewed as improvements, and as such this unit is typically chosen over the VF24.

VF30

The VF30 is commonly considered the best bang for the buck turbo in the IHI VF series line. A relatively new model the VF30 features the same exhaust housing as the VF24 but a larger compressor side similar to the VF22. The combination of these two parts results in increased output potential without the lag associated with the VF22. Although it doesn't offer the top end supremacy of the VF22, the VF30 is a great compromise between these unit and the quicker spooling models.

VF34

The VF34 is nearly identical to the VF30, with the same exhaust housing and compressor. However the VF34 goes back to the ball bearing design, and in doing so achieves full boost approximately 500RPM sooner than the comparable VF30. The VF34 is the most recent IHI design and as such costs slightly more than its counterpart. Top end performance and maximum output are identical to the 30.

VF35

VF35 The VF35 has identical internals as the VF30 and it uses divided thrust bearings. However, the exhaust housing is a P15 which means this turbo will have fantastic spool characteristics. This turbo is standard on the new WRX Type RA. LIMITED SUPPLY.

VF36
Roller bearing version of the twin scroll VF37, also has a titanium turbine and shaft for even quicker spool. Same compressor housing as VF30/34, however twin scroll P25 exhaust housing provides slightly better top end output due to reduced exhaust pulse interference. This turbo is good for 400HP and used on JDM STI Spec C from 2003 onwards.

VF37 (thrust bearing)
Enter the age of twin scroll IHI turbos. Same compressor housing as VF30/34, however has a new twin scroll P25 exhaust housing that provides slightly better top end output due to reduced exhaust pulse interference. Twin scroll also provides better spool up for improved low down response over the VF30/34. This turbo is good for 400HP and used on JDM STI from 2003 onwards.

VF38
Twin scroll turbo with titanium turbine and shaft. Smaller compressor housing than VF36/VF37 provides tremendous spool up capabilities but less top end than VF36/37. The spool capabilities of this turbo are demonstrated on the JDM Legacy GT, which reaches peak torque at 2400RPM.

VF39
Single scroll turbo used on USDM STI and latest 2.5L STIs released internationally. Smaller than VF30/VF34.

VF42
Exclusive turbo to the S203/S204 models, this features a twin scroll design with a slightly larger compressor than the VF36/37 turbos and different turbine design (more blades). The VF42 is a roller-bearing turbo and is likely of similar size to the VF22 turbo, but with twin scroll exhaust housing for faster spool and superior top end performance due to reduced exhaust pulse interference.................

rebel
22-07-2011, 19:44
yiğit konuyu salak yapmak istemiyorum fakat bişey sormak istiyorum.

td04 0.5-0.7 bar basınçlar da 7000 d/d kadar nekadar düşüş yapar . min. kaçta turbo açar , kaçta dolar

cem06
22-07-2011, 19:56
yiğit konuyu salak yapmak istemiyorum fakat bişey sormak istiyorum.

td04 0.5-0.7 bar basınçlar da 7000 d/d kadar nekadar düşüş yapar . min. kaçta turbo açar , kaçta dolar

kapaga egzantrge coolera gore degisir degeler ama ej20 icin 1.1 2800 gibi spool ediyor 5500 gibi 0.9lara dusuyor

rebel
22-07-2011, 20:40
kapaga egzantrge coolera gore degisir degeler ama ej20 icin 1.1 2800 gibi spool ediyor 5500 gibi 0.9lara dusuyor

10:3 kapak sıkıştırma doch 2.0 bi araç stock egzantrık .- 6-8 lt i/c ?

cem06
22-07-2011, 21:00
10:3 kapak sıkıştırma doch 2.0 bi araç stock egzantrık .- 6-8 lt i/c ?

sıkıstırman fazla oldugu icin daha erken gelir ama ustler yine dusus olur

rebel
23-07-2011, 14:21
saolsın usta . yiğit kusura bakma konuyu çip ettik bıraz ayrı konuyu açmayım dedım bunun için

ygtrn
23-07-2011, 22:12
estafurullah ne demek

tuncayakyz
22-08-2011, 00:33
18g lerde güzel...